Paljonko teillä menee vuodessa vakuutuksiin.

kallista on

Meillä okt, pari lasta ja autoa.

Kaikki vakuutukset maksaa reilu 1700 €, vuodessa.

Kun miettii, niin hullulle tuntuu maksaa 17000 € kymmenessä vuodessa turvallisuuden tunteesta.....

10

4803

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DrFeelgood5

      Lopeta kaikki vapaaehtoiset vakuutukset ja elämä muuttuu paljon jännemmäksi.

    • Jännitystä.......

      Kuten edellinen vastasi, niin lopeta vakuutukset.

      Sitten se elämä vasta jännää onkin.

      • KUKAMITÄHÄH2

        Onhan tuossa vielä erilaisia mahdollisuuksia. Jos sisältää 2 laadukkaan/kookkaan auton vakuutusta, 4 sairaskuluvakuutusta, jatkuvat matkavakuutukset koko sakille ja kotivakuutuksen isosta omakotitalosta, niin edullinen hinta. Jos 2 vanhaa riisikuppia ja mummonmökki vakuutettuna, niin turhasta maksatte.


      • ........
        KUKAMITÄHÄH2 kirjoitti:

        Onhan tuossa vielä erilaisia mahdollisuuksia. Jos sisältää 2 laadukkaan/kookkaan auton vakuutusta, 4 sairaskuluvakuutusta, jatkuvat matkavakuutukset koko sakille ja kotivakuutuksen isosta omakotitalosta, niin edullinen hinta. Jos 2 vanhaa riisikuppia ja mummonmökki vakuutettuna, niin turhasta maksatte.

        Kun mummonmökki palaa, korventaa ettei muutaman kympin hintaista palovakuutusta viitsinyt maksaa?


    • Pave

      Moi,
      Meillä uusi talo, pari kymppitonnin autoa joissa täyskaskot ja toisessa täydet bonukset, peräkärry, sairaskuluvakuutus kaikilla (vanhemmat lapset 1 ja 4v), noin 100000€ "pariturva" henkivakuutus ja IFille menee noin 3000€ vuodessa.

      Noin puolet summasta on erilaisia henkilövakuutuksia, esim. tuon 1v muksun vakuutus maksaa lähes 400€ vuodessa.

    • Kertyy sitä hinta

      Kaksi aikuista, rivitalo-osakkeen vakuutus, molemmilla tapaturma ja sairaskuluvakuutukset, yksi auto ja siinä laaja kasko kaikilla lisäturvilla ja pariturvana henkivakuutus 150.000e. Vuoden vakuutusmaksut n.1500e.

    • AdolfY

      Se vaihtelee. Silloin kun meillä oli omakotitalo, kaksi autoa, iso vene ja kolme lasta, meni vakuutusmaksuihin paljon rahaa. Oli myös paljon vakuutettavaa.
      Nyt asutaan riritalossa, kaksi isoa autoa, isompi vene ja lapset maailmalla. Ei mene vakuutuksiin enää niin paljon. En kyllä koskaan ole miettynyt asiaa niin, että mitä vakuutukset maksavat. Olen enemmänkin yrittänyt pitää huolta siitä, että kaikki tarpeellinen on aina vakuutettuna. Aika jännä näkökulma tuo, että mitä ne maksaa. Minusta viisaampaa olisi miettiä, että saako sille rahalle vastinetta. Ja jos tuntuu siltä, että ei saa, niin sitten se vakuutus pitää lopettaa.

    • kissakalle

      Tärkeimmät vakuutukset on perheen henkilövakuutukset. Toisena kodin vakuutukset ja vipona autojen kaskot/osakaskot. Ihme vaan, kun ensin vakuuttaa täräytetään ne autot ja sitten kitsaillaan henki tai sairauskuluvakuutuksissa...
      Jos henki menee tai sairaus osuu kohdalle niin ei sitä ekana omaiset tai itse mieti, että onpa autossa hyvä täyskasko..

      Mutta tämä johtuu siitä, että harva ryhtyy ajattelemaan sen syvällisemmin vakuutusten merkitystä ja sitä mitkä ne tilanteet on jossa hyödyt todella konkretisoituu.

      Itselläni yksineläjänä ei mene vakuutuksiin kovin paljoa. Olen vakuuttanut irtaimistoni, ottanut sairauskuluvakuutuksen ja pienen henkivakuutuksen. Minulla on vähän lainaa ja haluan, että mahdollisessa kuolintapauksessa omaiset saavat hoidettua velkani ja muut järjestelyt ilman ongelmia. Lähiomaisille henkivakuutuskorvaus on verotonta 35 000 euroon asti.
      Sairauskuluvakuutusta hyödynnän joka vuosi 700 euron edestä, koska olen sairastunut jatkuvaa kallista lääkitystä vaativaan reumaan. Olen tyytyväinen, että vakuutus tuli aikanaan otettua. Maksu on siinä 200 euroa vuodessa eli hyöty on siinä 500 euron nurkilla jokatapauksessa. Saati jos tulee mitä uusia sairastumisia..yksityiselle puolelle hoitoon eikä jonottamista julkiselle...Normi flunssat hoidan työterveydessä, mutta erikoislääkärin palvelut ja tutkimukset ei kuulu meillä työterveyssopimukseen.

    • Pohojanmaa

      Meillä 72 neliötä, rivitalo, 1 lapsi 1 auto. 1045 euroa vuosi. OP-Pohjolassa. Sisältää tapaturma-,henki-, matka-, kasko-, laaja koti-, sekä lapsen terveysvakuutuksen. 100€ omavastuu.

      • ........

        150 e vuosi - laskin kaikki menot vuoden ajalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe