Rogaine asiaa "taas"

Tukka tuuheaksi

Olen nyt käyttänyt Rogaine 50mg/ml minoxidilia n. vajaan vuoden ja saman ajan hiukseni pessyt Vichyn Laboratoires hiustenlähtöä estävällä shampoolla. Takaraivo kaljun alku on tuuhentunut huomattavasti ja Rogaine Vichy shampoo näyttäis näin ollen toimivan.

Täällä on ollut ennenkin tasaisesti keskustelua, että jos Rogainen käytön lopettaa, niin hiukset lähtevät pois hoidetulta alueelta jne. Tarkoittaako tämä sitä, että jos lopettaisin Rogainen käytön, niin palaisin vain lähtötilanteeseen kaljun alun kanssa? Vai voiko tulos olla vielä dramaattisempi ja tuho suurtakin?

Entä mitäpä jos alankin käyttämään Rogainea vain 1 kerta per päivä? Nythän joudun laittamaan sitä 2 kertaa per päivä, ohjeiden mukaan. Pysyisikö vaikutus hyvänä, jos jatkaisi Rogainen käyttöä, mutta vain 1 kerta per päivä? Vai kuin voi käydä, jos puolittaa litku annoksen?

18

3105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistan lukeneeni

      Rogaine voi aiheuttaa sydänkohtauksen

    • suppohe

      Rogaine korkeintaa vahvistaa olemassa olevia hiuksia joten ne tippuu samaan vauhtia käytit sitä tai et.

      • Keine heimat

        Eli sama vaikutus ku Gefinalla. Ei kasvata uusia.


    • Tukka tuuheaksi

      Mulle neuvottiin apteekissa, että jossainvaiheessa kun olen pidempään käyttänyt Rogaine 50 mg/ml minoxidil hoitoainetta voin vaihtaa sen 25 mg/ml Rogaine minoxidiliin, kun kuulemma pidempään käytettynä on turhaa hommaa laittaa 50-ainetta, jos tuuhenee pääkopan karvoitus niin 25-aine on ihan riittävä jatkossa. Näin ne apteekissa neuvoi.

      No, jos noin kerta neuvoivat, niin eikös se ole sama käyttää edelleenkin 50 mg/ml ainetta ja suihkauttaa aamulla tätä litkua vain 3 kertaa ja illalla toiset 3 kertaa?, kun nyt suihkautan aamulla 6 kertaa ja illalla 6 kertaa, niinkuin ohjeet sanovat.

      Voishan ton noinkin ns. puolittaa 50 mg/ml Rogainen vaihto 25 mg/ml Rogaineen ja samalla puolittuis toi ton aineen sikamainen Suomen apteekkien hintakin ja alkais oleen puolituksen jälkeen suht järkevän hintaistakin litkua jo jopa.

    • Jape....

      Kyllä ylläpitohoitona riittää kerran päivässä, ja jos alkaa ohenee niin alkaa taas 2 kertaa päivässä. Miksi ostatte muuten tuota Rogainea kun samaa ainetta Foligainea saa hintaan n. 100€/vuosi ja kaks kertaa päivässä käytettynä?

    • Foligaine???

      Foligaine? Jaa, väitätkö/väittääkö joku muu, että vähintään Rogainen veroista tavaraa tämä? Vai jopa parempaa? Mistäs tätä saa, ihanko Suomesta? Vai onko nää taas näitä pelkästään netistä ostettavia juttuja (joita mä en harrasta)? Vai saako tätä edullisesti jostain vain ja ainoastaan paikallisesta apteekista?, vaikkapa Uudesta Seelannista, Borneosta, tai kun serkun serkku viittis tuoda, seuraavalta Paraguain reissultansa.

      • Mikset osta netistä?

        Biovea.uk


    • Foligaine???

      En osta netistä yhtikäs mitään. Jos ei ole kaupassa/apteekissa niin saa olla. Netissä saattaa saada ihan aitoa tavaraa, tai sitten purkitettua tamman kusta vaikkapa. Voipa käydä niinkin, että ostokset maksu-tehtyä ei saa yhtikäs mitään. Ehkäpä Foligaine nimisen purtilon saisin netistä jos sen tilaisin sieltä, mutta olisko aine vedellä lantattua, tai mitä lie?, ei olisi mitään takeita. Saattaispa olla ihan ehtaa oikeaa tavaraakin, mutta ei tuollainen epätietoisuus ja arpapeli oikein nappaa. Tuskin olen ainut, joka samaa mieltä näistä netti ostoksista.

      • Pete...

        Luulet, että täällä kotimaassa on kaikki niin puhdasta. Toi on Englannista ja siel on kyllä ihan yhtä kovat tarkkailun aineissa kuin täällä. Itse tilannut vuosia tuolta. No, tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.


    • Rooney

      Litti Litmasella on kyl uskomattoman hyvä tukka.

    • Tavaraa apteekkiin!

      Jos kerta noin hyvä aine on toi Foligaine, mitä tässä ja toisissakin viestiketjuissa kehutaan, niin miksei sitä sitten löydy apteekin hyllyltä? (ei minkään netti-apteekin, vaan apteekin mihin voin omin jaloin kävellä sisään ja cashilla ostaa.)

      • Pete..

        Sinulla ei tunnu olevan mitään käsitystä bisneksen luonteesta. Homman nimi on se, että tavara myydään mahdollisimman kalliilla. Niinkaun kun typerykset ostavat samaa ainetta kalliilla niin sitä myydään kalliilla. Anagen taktiikka on myydä tuotetta reilusti halvemmalla ja tekee näin omat voittonsa. Moni muu yritys myy reilusti kalliimmalla ja omaa näin monta kilpailijaa kun Anagen painii ihan omassa sarjassa. Saa sitä samasta aineesta maksaa tupla tai tripla hinnan jos ei ole pulaa rahasta. Joitain eroja tuotteilla voi olla minoxidilin imeytymisen ja kuivumisen osalta, kaikki tuotteet eivät myöskään sovi kaikille (allergia), mutta koska tuo sopii minulle hyvin, ei mitään iho-ongelmaa ja tukka kasvaa loistavasti niin sehän passaa.

        Kerrottakoon tässä rauhoituksena niille jotka epäielvät nettikauppaa, että olen tilannut vuosien ajan tuotteita Kiinasta, Englannista ja Amerikasta ja aina on tullut täsmälleen sitä mitä on tilattu. Joskus saanut kaksikin kuukautta odotella, varsinkin Kiinasta. Jenkeistä on kerran tullut reilusti luvattua suurempi postimaksu, mutta otin firmaan yhteyttä ja he pahoittelivat asiaa ja palauttivat liikaa maksetun osan luottokortilleni. Virhe oli siinä, että eivät missään vaiheessa tilausta ilmottaneet postimaksua Suomeen ja tämähän on laitonta.


      • Pete..
        Pete.. kirjoitti:

        Sinulla ei tunnu olevan mitään käsitystä bisneksen luonteesta. Homman nimi on se, että tavara myydään mahdollisimman kalliilla. Niinkaun kun typerykset ostavat samaa ainetta kalliilla niin sitä myydään kalliilla. Anagen taktiikka on myydä tuotetta reilusti halvemmalla ja tekee näin omat voittonsa. Moni muu yritys myy reilusti kalliimmalla ja omaa näin monta kilpailijaa kun Anagen painii ihan omassa sarjassa. Saa sitä samasta aineesta maksaa tupla tai tripla hinnan jos ei ole pulaa rahasta. Joitain eroja tuotteilla voi olla minoxidilin imeytymisen ja kuivumisen osalta, kaikki tuotteet eivät myöskään sovi kaikille (allergia), mutta koska tuo sopii minulle hyvin, ei mitään iho-ongelmaa ja tukka kasvaa loistavasti niin sehän passaa.

        Kerrottakoon tässä rauhoituksena niille jotka epäielvät nettikauppaa, että olen tilannut vuosien ajan tuotteita Kiinasta, Englannista ja Amerikasta ja aina on tullut täsmälleen sitä mitä on tilattu. Joskus saanut kaksikin kuukautta odotella, varsinkin Kiinasta. Jenkeistä on kerran tullut reilusti luvattua suurempi postimaksu, mutta otin firmaan yhteyttä ja he pahoittelivat asiaa ja palauttivat liikaa maksetun osan luottokortilleni. Virhe oli siinä, että eivät missään vaiheessa tilausta ilmottaneet postimaksua Suomeen ja tämähän on laitonta.

        Laitetaan tähän vielä vertailu:

        Rogaine: http://www.biovea.com/eu/product_detail.aspx?PID=2072&OS=201&mid=196&cp=2&NAME=ROGAINE-REGAINE-MEN-5-MINOXIDIL-3-Month-Supply
        Kuukausihinta 23.65€

        Foligain: http://www.biovea.com/eu/product_detail.aspx?NAME=FOLIGAIN%C2%AE-P5-5-MINOXIDIL-LIQUID-3-Month-Supply&PID=2469&OS=235
        Kuukausihinta 7.65€

        Rogainesta maksat siis melko tarkalleen 300% hinnan Foligainiin nähden.

        Kolmen kuukauden satsissa siis 48€ hintaero tismalleen samasta vaikuttavasta aineesta. Tähän lisätään pienet postikulut, mutta mitä enemmän tilaat kerralla sitä halvemmaksi postikulut tulevat loppupeleissä pulloa kohden. Nyt tuolal oli vielä tarjous kun viimeeksi tilasin, että kun tilaa yhden tuotteen saa toisen tuotteen puoleen hintaan (joku hintaraja taisi olla ekassa ostoksessa, mutta 6kk setti Foligainea täytti sen ja ostin vielä 3kk päälle siihen).


    • Hinta seurantaa

      Peten laskelmille: Joo, halpaan hintaan saat ainettasi, ei käy kiistäminen. No Rogaine 50 mg/ml ohjeistuksessa sanotaan 6 suihkausta aamulla ja 6 illalla. Omassa tapauksessani olen saanut tukkaan eloa hyvin monen kuukauden Rogain hoidolla jo ja ajattelinkin muuttaa nyt annostusta 3 suihkausta aamulla ja 3 illalla, puolitan annoksen siis. Tästä puolituksesta kirjoitteli joku muukin. Uskoisin että puolituksen jälkeenkin teho on riittävä.

      Vaikka kalliiseen kauppakeskus apteekin hintaan jatkossakin ostaisin Rogainea, niin puolituksen jälkeen ei Rogainea tartte ostaa kuin kaksi kertaa vuodessa ja siitä kun laskee per kuukausi hinnan, niin ei se kauheasti enää netti hinnoille häviä.

      • Anonyymi

        Vaahtoa riittää sormenpään kokoinen kolmeen kohtaan, riittää yksi purkki pitkäksi aikaa. Ei tahraa sitten hiuksiakaan juurikaan.


    • rogis

      Rogaine 25mg valmistus on lopetettu, ei ole kesän jälkeen saanut apteekista.
      Olen vuosia käyttänyt Rogainea 50mg sekä 25mg. Lopetin kerran pari vuotta sitten Rogainen käytön ja kauhistus mukä sulkasato, hiukset tippuivat päästä 3 kk:n lopettamisen jälkeen 1/3 jäi jäljelle.Nykyään käytän n. kerran päivässä, en aina sitäkään ja Nisimiä tai nizoral voidetta ja Nizoral shampoota muilla kerroilla.
      Lisäksi syön Spiroa pienellä annoksella. Hiukset ohentuneet ohimolta, mutta muuten on vielä ihan hyvä tilanne, seborea pahentunut talvella ja vie hiuksia.

    • Spi1

      Rogis,, onko ohimosi hiukset pahentuneet vasta aloitettuasi Spiron syömisen vai oliko sitä jo ennenkin? Itse olen syönyt marraskuun alusta Spiroa 100mg/päivä ja minulla on sen jälkeen ohentunut oikealta ohimolta ja edestä hiukset.. En tiedä, että johtuuko lääkkeestä vai mistä? Yritän nyt kuitenkin sinnitellä sen kolme kuukautta, joka on minimi käyttöaika, jos haluaa jotain tulosta nähdä...

    • Anonyymi

      Kun ostat suomen apteekista hiusten hoito tuoreita saat kutinan mukaan luo.i,kun itselleen antoa kuvataan saavat. Nivala ainakin näin tekee , hoitavat jotka on väkivalta perheensä SA hoidattaa joka liikennevalo. Puhelun kautta. Telia. Vuotit, Pyhäjärvi Pesonen näin. E jatkaa ja valehtelee asiat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe