http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3103244/kristillisissa-perustellaan-uskonnon-opetusta-koulusurmilla
Kristillisdemokraattien touhu on niin hullua, että otan tänään perheeni kanssa puheeksi Suomesta pois muuttamisen. Päivi Räsäsen aivopierut olivat jo melkein se kynnys, että tein jo silloin päätöstä viedä perheeni pois Suomesta. Muutamme Sveitsiin.
Uskonnon opetusta on turha perustella millään kouluammuskeluilla jotka johtuvat kapitalistisen yhteiskunnan epätasa-arvo ja talousongelmista sekä yleisesti kylmästä yhteiskuntailmapiiristä, jossa nuoriso voi pahoin. Siihen ei mikään uskonto ole minkäänlainen lääke.
Nyt jos kristillisdemokraattien sekoilut alkavat muillekin olla liikaa niin suosittelen nostamaan kytkintä ja vaihtamaan kotimaata, joskus nimittäin vaihtamalla paranee!
Nyt sitten alkaa hihhulit todella riittämään!
37
283
Vastaukset
- Lycka till"
Kristillisessä maassa opetetaan uskontoa, tietysti.
Lähtiessäsi Suomesta - muista ottaa kaikki Kansan uutiset mukaasi, etteivät enää sotke ateismia ja uskontoa tällä sivustolla.
Hyvää matkaa. Muuten, Pohjois-Koreaan, Kuubaan vai Kiinaanko ajattelit muuttaa, vai minne? Jos nyt vaikka alkajaisiksi lakkaisit kirjoittelemasta helluntailaisuus-foorumille. Olisi siinäkin jo irtiottoa uhon tueksi.
- jaikalii
Joskus kauan sitten monia ihmisiä muutti pois Suomesta ja Ruotsista unelmiensa maahan. Kotimaassa kun oli väärä poliittinen hallitus ja sen tähden ihmiset eriarvoisia riippuen taloudellisesta asemastaan. Siellä unelmien maassa oli se oikea poliittinen järjestys ja johto ja siten kaikki ihmiset olivat samanarvoisia.
Jonkun ajan kuluttua nämä maahanmuuttajat löysivät itsensä vangittuina ja erittäin vaikeista olosuhteista. Heidät oli tuomittu vakoilijoina pakkotyöhön. Sinne pakkotyöhön he sitten kuolivat ala-arvoisiin olosuhteisiin. Se oli heidän kohtalonsa unelmiensa maassa. Vain harva selvisi hengissä ja pääsi pakenemaan ja kertomaan kokemuksiaan. Tästä on tehty dokumentteja niin en puhu olettamuksia.
Tässä muistuu mieleeni sananlasku: "Kun lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan."
Kannattaa todella harkita lähteäkö sutta pakoon vai kohdata se rohkeasti ja pyrkiä kesyttämään paikan päällä. - Hope*
>Tässä muistuu mieleeni sananlasku: "Kun lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan."<
Ehkä kohtaisin mieluumin kuvaajan kohtaaman karhun kuin nälkäisen suden. Ehkä...
http://areena.yle.fi/tv/1748145
Katsoin sarjan kaikki osat. Viimeinen on vielä nähtävissä YLE:n Areenassa.
Voihan sitä muuttaa vaikka Sveitsiin, mutta kansalaisuuden saaminen on kirjaimellisesti kiven takana -siellä Alppien takana.- jaikalii
Kun karhun voi kesyttää niin kyllä varmaankin myös suden voi kesyttää kotieläimeksi. Eikös niitä kesyjä susia olekin joillakin? Sanomani onkin se että kannattais "kesyyttää olosuhteet" ja oppia elämään niissä ja sitä kautta vaikuttaa siihen suteen jota pelkää.
- Hope*
jaikalii kirjoitti:
Kun karhun voi kesyttää niin kyllä varmaankin myös suden voi kesyttää kotieläimeksi. Eikös niitä kesyjä susia olekin joillakin? Sanomani onkin se että kannattais "kesyyttää olosuhteet" ja oppia elämään niissä ja sitä kautta vaikuttaa siihen suteen jota pelkää.
Susi on kesytetty koiraksi jo n. 14 000 -15 000 eaa.
Villi susi ei taida olla kovinkaan helppo kesyttää kotieläimeksi. Yritäpä sinä :-)
Olen luonto-ohjelmien ystävä. Tuire "Tuikku" Kaimio esitteli kerran TV:ssa taitojaan koirasusien eli koiran ja suden risteytymän kesyttäjänä. Niitä ihmiset ovat hankkineet vahdeiksi ja lemmikeiksi, mutta ihan vaarattomia nekään eivät liene. En itse ottaisi.
Tuostapa tulikin mieleeni pari sananlaskua Raamatusta.
Sananl. 17:12
Kohdatkoon miestä karhu, jolta on riistetty poikaset, mutta älköön tyhmä hulluudessansa.
Sananl. 28:15
Kuin muriseva leijona ja ahnas karhu on kurjan kansan jumalaton hallitsija.
Jeesus sanoi:
11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. Joh. 10
Ymmärsin kyllä tarkoituksesi. - näin se toimii
Hope* kirjoitti:
Susi on kesytetty koiraksi jo n. 14 000 -15 000 eaa.
Villi susi ei taida olla kovinkaan helppo kesyttää kotieläimeksi. Yritäpä sinä :-)
Olen luonto-ohjelmien ystävä. Tuire "Tuikku" Kaimio esitteli kerran TV:ssa taitojaan koirasusien eli koiran ja suden risteytymän kesyttäjänä. Niitä ihmiset ovat hankkineet vahdeiksi ja lemmikeiksi, mutta ihan vaarattomia nekään eivät liene. En itse ottaisi.
Tuostapa tulikin mieleeni pari sananlaskua Raamatusta.
Sananl. 17:12
Kohdatkoon miestä karhu, jolta on riistetty poikaset, mutta älköön tyhmä hulluudessansa.
Sananl. 28:15
Kuin muriseva leijona ja ahnas karhu on kurjan kansan jumalaton hallitsija.
Jeesus sanoi:
11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. Joh. 10
Ymmärsin kyllä tarkoituksesi.Susi --> koira = evoluutio
- susi on tappaja
Karhu on muuten suhteellisen vaaraton kohdata. Yksinään liikkuva ja terve karhu ei käy ihmisen kimppuun ellei se suojele poikasiaan. Susi on toista maata. Susi on ensinnäkin metsästävä petoeläin ja vieläpä laumaeläin. Se metsästää äärimmäisen tehokkaasti laumana.
Suden reviirillä liikkuva ihminen on suden näkökulmasta aina saalis, se pitää muistaa. Sudella ei ole mitään syytä pelätä eikä karttaa ihmistä.
Susi on lisäksi riittävän röyhkeä, että se käy napsimassa jopa ihmisten kotipihoilta koiria ja lampaita pellolta suoraan. Onpa se riittävän röyhkeä käydäkseen jopa kuistilla norkoilemassa ikkunoista sisään.
Itse en koskaan mene metsään aseettomana, vaan mukana on vähintään sissipuukko ja kirves. Tuli pitää pedot leiristä loitolla.- jaikalii
Onko tiedossasi tapauksia joissa susi olisi hyökännyt aikuisen ihmisen päälle ja tappanut? Entä karhu? Minä tiedän tapauksia joissa karhu on käynyt päälle ja pistänyt poskeen monta ihmistä. Mutta susista ei ole vastaavaa tietoa.
- jaikalii
Jäi kysymättä että uskotko pärjääväsi sudelle ja karhulle kirveellä ja puukolla?
En kyseenalaista sitä mutta kysyn että mitä ajattelet jos tosipaikka tuleee. - hieman listaa
jaikalii kirjoitti:
Onko tiedossasi tapauksia joissa susi olisi hyökännyt aikuisen ihmisen päälle ja tappanut? Entä karhu? Minä tiedän tapauksia joissa karhu on käynyt päälle ja pistänyt poskeen monta ihmistä. Mutta susista ei ole vastaavaa tietoa.
Susi tappaa ja vahingoittaa ihmisiä suhteellisen usein
https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_attacks_on_humans
http://www.theonion.com/articles/study-wolf-attacks-still-leading-cause-of-death-in,32170/
http://www.aws.vcn.com/wolf_attacks_on_humans.html
http://www.mtexpress.com/index2.php?ID=2005140375
Yes, wolves have and do kill people. If you research wolves on your computer, as I have, you will discover these facts about people killed by wolves:
France 1580-1830: 3,069 people.
Russia between 1840-1861: 169 children and 9 adults.
Kirvo Oblast, Russia, 1944-1950: 22 children.
India 1876: 721 people
1878: 624 people
1910 and 1915: 115 children
1980 and 1986: 122 children killed and 100 injured
1993-1995: 60 children
March 27,1996 - July 1 1996: 21 children killed and 16 mauled
Tarvitseko enempää todisteita suden vaarallisuudesta ihmiselle? - vastaus sinulle
jaikalii kirjoitti:
Jäi kysymättä että uskotko pärjääväsi sudelle ja karhulle kirveellä ja puukolla?
En kyseenalaista sitä mutta kysyn että mitä ajattelet jos tosipaikka tuleee.Kirveellä saa iskettyä suhteellisen tappavia iskuja suuntaamalla ne eläimen päähän ja kurkkuun, samoin pitkäteräisellä sissipuukolla saa suden hengiltä kyllä, varma juttu on se, että tappelussa loukkaantuu itsekin ja todennäköisesti vakavasti. Puukolla on pyrittävä hyökkäämään suden kurkkuun ja leikeltävä valtimot auki siltä.
Mieluummin metsään mennään kunolla ampuma-aseella tai vahvalla taljajousella varustettuna jos tarkoitus on yön yli leiriytyä.
Tämä alkaa olla jousiaseista kelvollinen suden pysäyttämiseen:
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=taljajouset&ID=4244
Mieluiten en joutuisi siihen tilanteeseen, että täytyy ruveta lähikamppailuun suden tai karhun kanssa. - parit sissipuukot
vastaus sinulle kirjoitti:
Kirveellä saa iskettyä suhteellisen tappavia iskuja suuntaamalla ne eläimen päähän ja kurkkuun, samoin pitkäteräisellä sissipuukolla saa suden hengiltä kyllä, varma juttu on se, että tappelussa loukkaantuu itsekin ja todennäköisesti vakavasti. Puukolla on pyrittävä hyökkäämään suden kurkkuun ja leikeltävä valtimot auki siltä.
Mieluummin metsään mennään kunolla ampuma-aseella tai vahvalla taljajousella varustettuna jos tarkoitus on yön yli leiriytyä.
Tämä alkaa olla jousiaseista kelvollinen suden pysäyttämiseen:
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=taljajouset&ID=4244
Mieluiten en joutuisi siihen tilanteeseen, että täytyy ruveta lähikamppailuun suden tai karhun kanssa.Sissipuukkoja on monenlaisia, niistä se suomalainen on malli Peltonen
http://www.lamnia.fi/items.php?lang=fi&pid=3
Tämä veitsi jaetaan Suomen puolustusvoimissa sotilaskäyttöön.
Ja tässä oma suosikkini:
http://www.varusteleka.com/fi/product/glock-m81-taisteluveitsi-sahalaitateralla/19195
Ideana on monipuolinen käytettävyys ja riittävän järeä terä myös petoja tai toista ihmistä vastaan puolustauduttaessa. Lisäksi sissi/sotilaspuukko on helppohoitoinen käytössä. - jaikalii
parit sissipuukot kirjoitti:
Sissipuukkoja on monenlaisia, niistä se suomalainen on malli Peltonen
http://www.lamnia.fi/items.php?lang=fi&pid=3
Tämä veitsi jaetaan Suomen puolustusvoimissa sotilaskäyttöön.
Ja tässä oma suosikkini:
http://www.varusteleka.com/fi/product/glock-m81-taisteluveitsi-sahalaitateralla/19195
Ideana on monipuolinen käytettävyys ja riittävän järeä terä myös petoja tai toista ihmistä vastaan puolustauduttaessa. Lisäksi sissi/sotilaspuukko on helppohoitoinen käytössä.Minulla ei ole koskaan metässsä puukkoa, ei asetta eikä kirvestä mukana itsepuolustustarkoituksessa mahdollisia villieläimia vastaan. Minulla on paljon parempi ja varmempi Henkivartija aina mukana. Minä kun olen arvokas ihminen niin minulla on tämä Henkivartija suojaamassa minua. Minun ei tarvitse pelätä villieläimiä eikä villi-ihmisiä.
Kerran minulle oli hirvi käymässä päälle. Muutamia metrejä minusta se nousi takajaloilleen ja kääntyi poispäin. Varjelijani oli astunut väliin ja heitti hirven pois.
Olen kertonut tämän tapauksen kotisivullani "Muita todistuksia" osastolla.
Psalmit:91
"Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan." Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. - Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. - "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Tämän Psalmin Sana toimii uskovan elämässä. - yksi vaihtoehto
hieman listaa kirjoitti:
Susi tappaa ja vahingoittaa ihmisiä suhteellisen usein
https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_attacks_on_humans
http://www.theonion.com/articles/study-wolf-attacks-still-leading-cause-of-death-in,32170/
http://www.aws.vcn.com/wolf_attacks_on_humans.html
http://www.mtexpress.com/index2.php?ID=2005140375
Yes, wolves have and do kill people. If you research wolves on your computer, as I have, you will discover these facts about people killed by wolves:
France 1580-1830: 3,069 people.
Russia between 1840-1861: 169 children and 9 adults.
Kirvo Oblast, Russia, 1944-1950: 22 children.
India 1876: 721 people
1878: 624 people
1910 and 1915: 115 children
1980 and 1986: 122 children killed and 100 injured
1993-1995: 60 children
March 27,1996 - July 1 1996: 21 children killed and 16 mauled
Tarvitseko enempää todisteita suden vaarallisuudesta ihmiselle?Kuka tietää, mikä osuus näistä on koirasusia, joilla ei ole samanlaista pelkoa ihmistä kohtaan? Toki susi nälissään tarvittaessa varmasti käy ihmisen kimppuun, jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Katsoin jokin aika sitten dokumentin ainoasta tunnetusta tapauksesta, kun kojootti on tappanut aikuisen ihmisen. Nämäkin olivat todennäköisesti kojootin ja suden risteymiä ja isompia kuin normaalit kojootit ja metsästivät laumassa, kuten sudet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Taylor_Mitchell - Daniel 6.
jaikalii kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan metässsä puukkoa, ei asetta eikä kirvestä mukana itsepuolustustarkoituksessa mahdollisia villieläimia vastaan. Minulla on paljon parempi ja varmempi Henkivartija aina mukana. Minä kun olen arvokas ihminen niin minulla on tämä Henkivartija suojaamassa minua. Minun ei tarvitse pelätä villieläimiä eikä villi-ihmisiä.
Kerran minulle oli hirvi käymässä päälle. Muutamia metrejä minusta se nousi takajaloilleen ja kääntyi poispäin. Varjelijani oli astunut väliin ja heitti hirven pois.
"Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan." Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. - Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. - "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Tämän Psalmin Sana toimii uskovan elämässä.16. Silloin kuningas käski tuoda Danielin ja heittää hänet jalopeurain luolaan. Ja kuningas puhui Danielille ja sanoi: "Sinun Jumalasi, jota sinä lakkaamatta palvelet, pelastakoon sinut". Sitten tuotiin kivi ja pantiin luolan suulle,
17. ja kuningas sinetöi sen omallaan ja ylimystensä sineteillä, ettei Danielin asiassa muutosta tapahtuisi.
18. Sitten kuningas meni palatsiinsa ja vietti yönsä paastoten eikä sallinut tuoda eteensä naisia, ja hänen unensa pakeni häneltä.
19. Aamun sarastaessa kuningas sitten nousi ja meni kiiruusti jalopeurain luolalle.
20. Ja lähestyessään luolaa hän huusi Danielille murheellisella äänellä, ja kuningas lausui ja sanoi Danielille: "Daniel, sinä elävän Jumalan palvelija, onko sinun Jumalasi, jota lakkaamatta palvelet, voinut pelastaa sinut jalopeuroilta?"
21. Silloin Daniel vastasi kuninkaalle: "Kuningas eläköön iankaikkisesti!
22. Minun Jumalani on lähettänyt enkelinsä ja sulkenut jalopeurain kidat, niin etteivät ne ole minua vahingoittaneet, sillä minut on havaittu nuhteettomaksi hänen edessänsä, enkä minä ole sinuakaan vastaan, kuningas, rikosta tehnyt."
23. Silloin kuningas ihastui suuresti ja käski ottaa Danielin ylös luolasta. Ja kun Daniel oli otettu ylös luolasta, ei hänessä havaittu mitään vammaa; sillä hän oli turvannut Jumalaansa.
24. Ja kuningas käski tuoda ne miehet, jotka olivat syyttäneet Danielia, ja heittää heidät lapsineen ja vaimoineen jalopeurain luolaan; eivätkä he ehtineet luolan pohjaan, ennenkuin jalopeurat hyökkäsivät heidän kimppuunsa ja murskasivat kaikki heidän luunsa. - jaikalii
Daniel 6. kirjoitti:
16. Silloin kuningas käski tuoda Danielin ja heittää hänet jalopeurain luolaan. Ja kuningas puhui Danielille ja sanoi: "Sinun Jumalasi, jota sinä lakkaamatta palvelet, pelastakoon sinut". Sitten tuotiin kivi ja pantiin luolan suulle,
17. ja kuningas sinetöi sen omallaan ja ylimystensä sineteillä, ettei Danielin asiassa muutosta tapahtuisi.
18. Sitten kuningas meni palatsiinsa ja vietti yönsä paastoten eikä sallinut tuoda eteensä naisia, ja hänen unensa pakeni häneltä.
19. Aamun sarastaessa kuningas sitten nousi ja meni kiiruusti jalopeurain luolalle.
20. Ja lähestyessään luolaa hän huusi Danielille murheellisella äänellä, ja kuningas lausui ja sanoi Danielille: "Daniel, sinä elävän Jumalan palvelija, onko sinun Jumalasi, jota lakkaamatta palvelet, voinut pelastaa sinut jalopeuroilta?"
21. Silloin Daniel vastasi kuninkaalle: "Kuningas eläköön iankaikkisesti!
22. Minun Jumalani on lähettänyt enkelinsä ja sulkenut jalopeurain kidat, niin etteivät ne ole minua vahingoittaneet, sillä minut on havaittu nuhteettomaksi hänen edessänsä, enkä minä ole sinuakaan vastaan, kuningas, rikosta tehnyt."
23. Silloin kuningas ihastui suuresti ja käski ottaa Danielin ylös luolasta. Ja kun Daniel oli otettu ylös luolasta, ei hänessä havaittu mitään vammaa; sillä hän oli turvannut Jumalaansa.
24. Ja kuningas käski tuoda ne miehet, jotka olivat syyttäneet Danielia, ja heittää heidät lapsineen ja vaimoineen jalopeurain luolaan; eivätkä he ehtineet luolan pohjaan, ennenkuin jalopeurat hyökkäsivät heidän kimppuunsa ja murskasivat kaikki heidän luunsa.Heh! En malta olla kertomatta toista ihmeellistä tapausta.
Olin kylillä todistamassa Jeesusesta. Tuli autollani erään talon pihaan.
Talon portailla istu portaisiin kettingillä kiinni pantu iso harmaakoira (Gråhund).
Koira haukkua räkätti lakkaamatta. Nousin autosta ja mietin että mitä tehdä. Tahdoin viedä talon asukkaille evankeliumin Jeesuksesta koska koin että Jumala on minut lähettänyt tänne sitä varten. Nyt portaiden edessä oli iso vartiokoira joka estäisi minun sisälle pääsyn. Minä päätin että; EI ESTÄ. Minä en anna koiran estää evankeliointiani. Minä menen tästä ja koira puree minua tai on purematta mutta, minä menen koiran ohi talon ovelle asti.
Läestyessäni koiraa ja portaita, koira alkoi murista. Minua alkoi pelottamaan mutta päätin etten näyttäisi koiralle pelkoa. Sanoi koiralle päättäväisesti jotenkin näin: "Minulla on tärkeää asiaa isännällesi. Minä en voi ottaa sinun pelottavuuttasi huomioon ja antaa sinun estää minua. Minä kävelen nyt sinun ohitsesi ja, SINÄ PÄÄSTÄT MINUT MENEMÄÄN Jeesuksen nimessä, ja sinä vaikenet." Koira alkoi nyt näyttämään hampaitaan muristen pahaenteisesti. Ja minun pelko kasvoi. Ajattelin että EN PERÄÄNNY. Kävelen koiran ohi, Mikäli koira puree minua, olen saanut vamman Herran asian tähden ja olen siunattu. En kuitenkaan uskonut että koira purisi minua mutta vaaralliselta se näytti ja minua pelotti kovasti.
Ohitettuani koiran se otti minua hampaillaan nilkasta kiinni, mutta ei purrut. Se vain kosketti hampaillaan vasenta nilkkaani ja löysäsi otteensa välittömästi. Käännyin katsomaan koiraa. Se pani maata portaille lauhkeana kuin lammas, niin kuin kiltti Golden Retriver. Kävelin ovelle ja soitin ovikelloa.
Keski-ikäinen mies tuli avaamaan oven. Hän katsoi minua hämmästyneenä ja sanoi: "Miten ihmeesssä sinä uskalsit tulla tänne koiran ohi. KUKAAN ei uskalla tulla tänne ohi koiran." Minä sanoin hänelle että kyllä se otti minua nilkasta kiinni mutta ei puraissut. Mies sanoi että se varotti sinua. Minä kerroin miehelle että minulla on niin tärkeää asiaa että en voinut antaa koiran estää minun tuloa hänen luokseen. Sanoin että olen kuningasten Kuninkaan asialla. Siksi en voinut antaa hänen koiransa estää minua. En enää muista enempää tuosta keskustelusta. Se oli lyhyt. Ojensin miehelle hengellistä lukemista jonka hän otti vastaan. Koska mies ei pyytänyt minua sisälle ja keskustelu näytti loppuvan, minä lähdin ja astelin alas portaita. Koira makasi portaiden alapäässä ja päästi minut ohi ilman mitään ongelmia.
Joitakin aikoja tämän jälkeen tulin samalle pihalle. Sama koira oli kiinni portaissa ja sama haukkuminen alkoi. Nyt minulla ei ollutkaan enää välttämätöntä tarvetta mennä ovelle. Ajattelin että en uskalla nyt mennä koska koira näytti todella isolta ja pelottavalta. Ajattelin että en ole enää niin hengellinen kuin viime kerralla. Niin nousin autoon ja ajoin pois. Pelko oli nyt liian suuri, tai evankelioinnin tarve liian pieni, Hmmmmm????? - enpä usko
jaikalii kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan metässsä puukkoa, ei asetta eikä kirvestä mukana itsepuolustustarkoituksessa mahdollisia villieläimia vastaan. Minulla on paljon parempi ja varmempi Henkivartija aina mukana. Minä kun olen arvokas ihminen niin minulla on tämä Henkivartija suojaamassa minua. Minun ei tarvitse pelätä villieläimiä eikä villi-ihmisiä.
Tämän Psalmin Sana toimii uskovan elämässä."Minulla ei ole koskaan metässsä puukkoa, ei asetta eikä kirvestä mukana itsepuolustustarkoituksessa mahdollisia villieläimia vastaan."
Uskoo ken tahtoo, tai sitten et ole koskaan edes mennyt metsään lähiön pururataa kauemmaksi.
Metsässä liikkuvalla ihmisellä on aina puukko mukanaan ja yleensä kirves ihan jo työkalunakin ja polttopuun pilkkomiseen.
Vain totaalinen torvelo menee metsään ilman perusvälineitä ja yleensä myös jää sinne mentyään heikosti varustettuna metsään.
Minulla on aina puukko kyljellä mukana eikä vain petoeläimen varalle vaan yleisenä työvälineenä. Metsään ei tulisi mieleenkään mennä ilman oikeita varusteita, varsinkaan yöpymään.
http://www.smy.fi/koulut/polku/varusteet/luettelo.html - viisaasti tehty
jaikalii kirjoitti:
Heh! En malta olla kertomatta toista ihmeellistä tapausta.
Olin kylillä todistamassa Jeesusesta. Tuli autollani erään talon pihaan.
Talon portailla istu portaisiin kettingillä kiinni pantu iso harmaakoira (Gråhund).
Koira haukkua räkätti lakkaamatta. Nousin autosta ja mietin että mitä tehdä. Tahdoin viedä talon asukkaille evankeliumin Jeesuksesta koska koin että Jumala on minut lähettänyt tänne sitä varten. Nyt portaiden edessä oli iso vartiokoira joka estäisi minun sisälle pääsyn. Minä päätin että; EI ESTÄ. Minä en anna koiran estää evankeliointiani. Minä menen tästä ja koira puree minua tai on purematta mutta, minä menen koiran ohi talon ovelle asti.
Läestyessäni koiraa ja portaita, koira alkoi murista. Minua alkoi pelottamaan mutta päätin etten näyttäisi koiralle pelkoa. Sanoi koiralle päättäväisesti jotenkin näin: "Minulla on tärkeää asiaa isännällesi. Minä en voi ottaa sinun pelottavuuttasi huomioon ja antaa sinun estää minua. Minä kävelen nyt sinun ohitsesi ja, SINÄ PÄÄSTÄT MINUT MENEMÄÄN Jeesuksen nimessä, ja sinä vaikenet." Koira alkoi nyt näyttämään hampaitaan muristen pahaenteisesti. Ja minun pelko kasvoi. Ajattelin että EN PERÄÄNNY. Kävelen koiran ohi, Mikäli koira puree minua, olen saanut vamman Herran asian tähden ja olen siunattu. En kuitenkaan uskonut että koira purisi minua mutta vaaralliselta se näytti ja minua pelotti kovasti.
Ohitettuani koiran se otti minua hampaillaan nilkasta kiinni, mutta ei purrut. Se vain kosketti hampaillaan vasenta nilkkaani ja löysäsi otteensa välittömästi. Käännyin katsomaan koiraa. Se pani maata portaille lauhkeana kuin lammas, niin kuin kiltti Golden Retriver. Kävelin ovelle ja soitin ovikelloa.
Keski-ikäinen mies tuli avaamaan oven. Hän katsoi minua hämmästyneenä ja sanoi: "Miten ihmeesssä sinä uskalsit tulla tänne koiran ohi. KUKAAN ei uskalla tulla tänne ohi koiran." Minä sanoin hänelle että kyllä se otti minua nilkasta kiinni mutta ei puraissut. Mies sanoi että se varotti sinua. Minä kerroin miehelle että minulla on niin tärkeää asiaa että en voinut antaa koiran estää minun tuloa hänen luokseen. Sanoin että olen kuningasten Kuninkaan asialla. Siksi en voinut antaa hänen koiransa estää minua. En enää muista enempää tuosta keskustelusta. Se oli lyhyt. Ojensin miehelle hengellistä lukemista jonka hän otti vastaan. Koska mies ei pyytänyt minua sisälle ja keskustelu näytti loppuvan, minä lähdin ja astelin alas portaita. Koira makasi portaiden alapäässä ja päästi minut ohi ilman mitään ongelmia.
Joitakin aikoja tämän jälkeen tulin samalle pihalle. Sama koira oli kiinni portaissa ja sama haukkuminen alkoi. Nyt minulla ei ollutkaan enää välttämätöntä tarvetta mennä ovelle. Ajattelin että en uskalla nyt mennä koska koira näytti todella isolta ja pelottavalta. Ajattelin että en ole enää niin hengellinen kuin viime kerralla. Niin nousin autoon ja ajoin pois. Pelko oli nyt liian suuri, tai evankelioinnin tarve liian pieni, Hmmmmm?????Teit viisaasti kun ajoit pois. Kun turvallisuuskoulutettu koira varoittaa kerran, se tarkoittaa olevansa tosissaan. Lisäksi koiralla on erinomainen muisti, joten se muistaa ominaistuoksusi ja osaa assosioida hajusi siihen, että on jo kerran varoittanut tarttumalla lahkeeseesi. Seuraavan kerran sama koira olisi tehnyt sinusta lenkkimakkaraa.
- jaikalii
viisaasti tehty kirjoitti:
Teit viisaasti kun ajoit pois. Kun turvallisuuskoulutettu koira varoittaa kerran, se tarkoittaa olevansa tosissaan. Lisäksi koiralla on erinomainen muisti, joten se muistaa ominaistuoksusi ja osaa assosioida hajusi siihen, että on jo kerran varoittanut tarttumalla lahkeeseesi. Seuraavan kerran sama koira olisi tehnyt sinusta lenkkimakkaraa.
Koira ei tarttunut lahkeeseen vaan pohkeeseen, siis nilkkaani.
Mutta ei puraissut eikä tullut mitään jälkeäkään. Seuraavalla
kerralla koira olisi varmasti muistanut minut ja olisi todennäköisesti
ollut kiltimpi ja asettunut vähemmällä. Koira olisi "ajatellut" että tuo
äijä on vaaraton ja se kävelee ohi kaikesta huolimatta. Mutta minulla
ei todella ollut enää rohkeutta. Ei sitä niin vain mennä murisevan
hampaat paljastavan Harmaakoiran ohi sisälle taloon.
Haukkuva koira ei pure mutta hampaat irvessä oleva koira todella
voi purraa Mutta Jumalan palvelijan ei tarvitse pelätä, ei varsinkaan kun
tietää että on Jumalan asialla ja vieläpä Hänen lähettämänään.
Jumala varjelee omansa. Uskon kuitenkin että koira alistuu jo pelkästään
ihmisen rohkeudesta ja sanasta. - jaikalii
enpä usko kirjoitti:
"Minulla ei ole koskaan metässsä puukkoa, ei asetta eikä kirvestä mukana itsepuolustustarkoituksessa mahdollisia villieläimia vastaan."
Uskoo ken tahtoo, tai sitten et ole koskaan edes mennyt metsään lähiön pururataa kauemmaksi.
Metsässä liikkuvalla ihmisellä on aina puukko mukanaan ja yleensä kirves ihan jo työkalunakin ja polttopuun pilkkomiseen.
Vain totaalinen torvelo menee metsään ilman perusvälineitä ja yleensä myös jää sinne mentyään heikosti varustettuna metsään.
Minulla on aina puukko kyljellä mukana eikä vain petoeläimen varalle vaan yleisenä työvälineenä. Metsään ei tulisi mieleenkään mennä ilman oikeita varusteita, varsinkaan yöpymään.
http://www.smy.fi/koulut/polku/varusteet/luettelo.html>>>Metsässä liikkuvalla ihmisellä on aina puukko mukanaan ja yleensä kirves ihan jo työkalunakin ja polttopuun pilkkomiseen.
jaikalii kirjoitti:
>>>Metsässä liikkuvalla ihmisellä on aina puukko mukanaan ja yleensä kirves ihan jo työkalunakin ja polttopuun pilkkomiseen.
Voi noita sinun juttujasi taas. Olitpa typerä kun väkisin änkesit trakuinesi vahtikoiran ohi. Siitäs sait kun koira näykkäsi.
Oletko miettinyt miksi jumalasi antoi koiran näykkäistä?
Senhän olisi sinun logiikkasi mukaan pitänyt luikkia pakoon kuten teki hirvi.
Hirvet nyt ei yleensäkään hyökkää, joten se selittää sen mitä sen kanssa tapahtui. Sinun rukouksesi ei vaikuttanut puoleen eikä toiseen.
Mutta kiitos tarinoistasi...sai taas nauraa.- jaikalii
sarisusannass73 kirjoitti:
Voi noita sinun juttujasi taas. Olitpa typerä kun väkisin änkesit trakuinesi vahtikoiran ohi. Siitäs sait kun koira näykkäsi.
Oletko miettinyt miksi jumalasi antoi koiran näykkäistä?
Senhän olisi sinun logiikkasi mukaan pitänyt luikkia pakoon kuten teki hirvi.
Hirvet nyt ei yleensäkään hyökkää, joten se selittää sen mitä sen kanssa tapahtui. Sinun rukouksesi ei vaikuttanut puoleen eikä toiseen.
Mutta kiitos tarinoistasi...sai taas nauraa.>>>Oletko miettinyt miksi jumalasi antoi koiran näykkäistä?
- Hope*
jaikalii kirjoitti:
>>>Oletko miettinyt miksi jumalasi antoi koiran näykkäistä?
Olen lähes koko ikäni liikkunut metsissä ja kohdannut siellä monenlaisia otuksia. Olen yöpynytkin metsässä; "kaukana korvessa, missä käkönen kukkuu", ilman ampuma-asetta , vain tarpeelliset varusteet mukana. Kerran eksyin ja oli pakko olla metsässä. Voin rehellisesti sanoa, että minua ei yhtään pelottanut. Kotoiset villieläimemme ovat sittenkin aika vaarattomia, vaikka kannat ovat lisääntyneet, ja osa liikkuu jo asutusten liepeillä.
Jaikaliin kertomukset voivat hyvinkin olla tosia, uskon niin. Hirvetkään eivät ole vaarattomia, vaikka normaalisti ne väistävät ihmistä niin kuin muutkin metsän eläimet.
Syksyisin kiima-aikana uroshirvet voivat olla siinä määrin hormoniensa armoilla, että voivat yrittää hyökätä ihmisen päälle. Minulla on tästä kokemusta. Onneksi mitään vahinkoa ei tapahtunut, mutta tilanne oli todella pelottava. Useimmiten villieläinten hyökkäykset ovat ns. valehyökkäyksiä, jonkinlaisia koepalloja varoitukseksi, ja eläimethän osaavat myös testata ihmisen käytöstä. Viisas väistää - olipa kaksi- tai nelijalkainen. Tahallinen uhmaaminen ei ole järkevää millään perusteella. Ei voi sanoa, että lähdenpä tästä leijonien luolaan, koska varjelihan Jumala Danielinkin.
Kerran minuakin kohti hyökkäsi erittäin aggressiivinen isorotuinen isännältään irti päässyt koira, joka ei totellut isäntäänsä, vaikka tämä huusi kurkku suorana kutsuen sitä. Näin sen kauempaa eikä minulla ollut mahdollisuutta paeta mihinkään. Päätin seistä paikallani. Noin kymmenisen metriä ennen kuin koira saavutti minut sanoin sille lujalla äänellä: "Jeesuksen nimessä, pysähdy". Koira pysähtyi kuin seinään kovasta vauhdista. Jäin paikalleni odottamaan koiran isäntää, joka tuli juosten ja puhkuen paikalle. Hän oli ihan hermona ja alkoi moittia koiraa jopa lyöden sitä. Kerroin kaverille, ettei koiraa tarvitse eikä pidä lyödä, mutta kasvattaa sitä pitää.
Jaikalii uskoi, että koira alistuu jo pelkästään
ihmisen rohkeudesta ja sanasta. Olen toista mieltä. Koiriakin on monenlaisia ja rotuominaisuudet sekä yksilölliset erovuudet tekevät niistä joskus arvaamattomia. Suurin vaikutus koiran käytökseen on sen omistajalla.
Jaikalii kertoo koiran näykkäisseen häntä pohkeesta. Edellä hän kirjoitti, että nilkasta.
"Koira ei tarttunut lahkeeseen vaan pohkeeseen, siis nilkkaani." Nilkka ja pohje ovat säären eri osia, mutta samapa tuo, oliko nilkka tai pohje.
Näin päästiin kristillisdemokraateista Sveitsin ja Ruotsin (jaikalii on musitaakseni kertonut asuvansa Ruotsissa) kautta kotoisiin suomalaismetsiin.
Luultavasti kaikki ovat kuitenkin tällä hetkellä katon alla turvassa pedoilta ja pahalta maailmalta.
Hyvää yötä ja kauniita unia.
http://www.youtube.com/watch?v=uTM8ctP-RNI - jaikalii
Hope* kirjoitti:
Olen lähes koko ikäni liikkunut metsissä ja kohdannut siellä monenlaisia otuksia. Olen yöpynytkin metsässä; "kaukana korvessa, missä käkönen kukkuu", ilman ampuma-asetta , vain tarpeelliset varusteet mukana. Kerran eksyin ja oli pakko olla metsässä. Voin rehellisesti sanoa, että minua ei yhtään pelottanut. Kotoiset villieläimemme ovat sittenkin aika vaarattomia, vaikka kannat ovat lisääntyneet, ja osa liikkuu jo asutusten liepeillä.
Jaikaliin kertomukset voivat hyvinkin olla tosia, uskon niin. Hirvetkään eivät ole vaarattomia, vaikka normaalisti ne väistävät ihmistä niin kuin muutkin metsän eläimet.
Syksyisin kiima-aikana uroshirvet voivat olla siinä määrin hormoniensa armoilla, että voivat yrittää hyökätä ihmisen päälle. Minulla on tästä kokemusta. Onneksi mitään vahinkoa ei tapahtunut, mutta tilanne oli todella pelottava. Useimmiten villieläinten hyökkäykset ovat ns. valehyökkäyksiä, jonkinlaisia koepalloja varoitukseksi, ja eläimethän osaavat myös testata ihmisen käytöstä. Viisas väistää - olipa kaksi- tai nelijalkainen. Tahallinen uhmaaminen ei ole järkevää millään perusteella. Ei voi sanoa, että lähdenpä tästä leijonien luolaan, koska varjelihan Jumala Danielinkin.
Kerran minuakin kohti hyökkäsi erittäin aggressiivinen isorotuinen isännältään irti päässyt koira, joka ei totellut isäntäänsä, vaikka tämä huusi kurkku suorana kutsuen sitä. Näin sen kauempaa eikä minulla ollut mahdollisuutta paeta mihinkään. Päätin seistä paikallani. Noin kymmenisen metriä ennen kuin koira saavutti minut sanoin sille lujalla äänellä: "Jeesuksen nimessä, pysähdy". Koira pysähtyi kuin seinään kovasta vauhdista. Jäin paikalleni odottamaan koiran isäntää, joka tuli juosten ja puhkuen paikalle. Hän oli ihan hermona ja alkoi moittia koiraa jopa lyöden sitä. Kerroin kaverille, ettei koiraa tarvitse eikä pidä lyödä, mutta kasvattaa sitä pitää.
ihmisen rohkeudesta ja sanasta. Olen toista mieltä. Koiriakin on monenlaisia ja rotuominaisuudet sekä yksilölliset erovuudet tekevät niistä joskus arvaamattomia. Suurin vaikutus koiran käytökseen on sen omistajalla.
Jaikalii kertoo koiran näykkäisseen häntä pohkeesta. Edellä hän kirjoitti, että nilkasta.
"Koira ei tarttunut lahkeeseen vaan pohkeeseen, siis nilkkaani." Nilkka ja pohje ovat säären eri osia, mutta samapa tuo, oliko nilkka tai pohje.
Näin päästiin kristillisdemokraateista Sveitsin ja Ruotsin (jaikalii on musitaakseni kertonut asuvansa Ruotsissa) kautta kotoisiin suomalaismetsiin.
Luultavasti kaikki ovat kuitenkin tällä hetkellä katon alla turvassa pedoilta ja pahalta maailmalta.
http://www.youtube.com/watch?v=uTM8ctP-RNI>>>Nilkka ja pohje ovat säären eri osia, mutta samapa tuo, oliko nilkka tai pohje. >Ei voi sanoa, että lähdenpä tästä leijonien luolaan, koska varjelihan Jumala Danielinkin.
- jaikalii
Hope* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=uTM8ctP-RNI>>> Tahallinen uhmaaminen ei ole järkevää millään perusteella.
jaikalii kirjoitti:
>>>Nilkka ja pohje ovat säären eri osia, mutta samapa tuo, oliko nilkka tai pohje. >Ei voi sanoa, että lähdenpä tästä leijonien luolaan, koska varjelihan Jumala Danielinkin.
Pelkääkö uskovaiset metsän eläimiä?
No ei ihme. Pelkäähän ne mikrosiruja ja reptiilejäkin...
Tuus Soffiina kattoon...- Soffiina
jaikalii kirjoitti:
Koira ei tarttunut lahkeeseen vaan pohkeeseen, siis nilkkaani.
Mutta ei puraissut eikä tullut mitään jälkeäkään. Seuraavalla
kerralla koira olisi varmasti muistanut minut ja olisi todennäköisesti
ollut kiltimpi ja asettunut vähemmällä. Koira olisi "ajatellut" että tuo
äijä on vaaraton ja se kävelee ohi kaikesta huolimatta. Mutta minulla
ei todella ollut enää rohkeutta. Ei sitä niin vain mennä murisevan
hampaat paljastavan Harmaakoiran ohi sisälle taloon.
Haukkuva koira ei pure mutta hampaat irvessä oleva koira todella
voi purraa Mutta Jumalan palvelijan ei tarvitse pelätä, ei varsinkaan kun
tietää että on Jumalan asialla ja vieläpä Hänen lähettämänään.
Jumala varjelee omansa. Uskon kuitenkin että koira alistuu jo pelkästään
ihmisen rohkeudesta ja sanasta.Olisiko Gråhund Tanskan doggi? Toinen mainitsemasi rotu suomeksi ilm. Kultainennoutaja (noutaja-rotuja).
En kylläkään usko koirassa olleen pahaa henkeä, se oli vain vartiointiin opetettu. Mutta varmasti puheesi sai aikaan, että se kunnioitti Jeesuksen Nimeä ja ikäänkuin "alistui". - Soffiina
KTS kirjoitti:
Pelkääkö uskovaiset metsän eläimiä?
No ei ihme. Pelkäähän ne mikrosiruja ja reptiilejäkin...
Tuus Soffiina kattoon...Juu. En toisaalta kiistä noita jaikalin kokemuksia. Jeesuksen Nimellä on oikealla hetkellä mahtava voima. Olen itse aivan ajatuksissani lausunut sen eräissä levottomissa tilanteissa ja tilanne on yhtäkkiä katkennut kuin seinään.
Myös ajatuksissa luettu Isä Meidän rukous, jonka Jeesus opetti, voi aikaansaada saman ihmeen. - Soffiina
Soffiina kirjoitti:
Olisiko Gråhund Tanskan doggi? Toinen mainitsemasi rotu suomeksi ilm. Kultainennoutaja (noutaja-rotuja).
En kylläkään usko koirassa olleen pahaa henkeä, se oli vain vartiointiin opetettu. Mutta varmasti puheesi sai aikaan, että se kunnioitti Jeesuksen Nimeä ja ikäänkuin "alistui".Googlekääntäjä kustsuu gråhundia nimellä hirvikoira.
Soffiina kirjoitti:
Juu. En toisaalta kiistä noita jaikalin kokemuksia. Jeesuksen Nimellä on oikealla hetkellä mahtava voima. Olen itse aivan ajatuksissani lausunut sen eräissä levottomissa tilanteissa ja tilanne on yhtäkkiä katkennut kuin seinään.
Myös ajatuksissa luettu Isä Meidän rukous, jonka Jeesus opetti, voi aikaansaada saman ihmeen.Minulla on samanlaisia kokemuksia mutta tosin se toimii ihan itsestään 24/7.
Paskalössin kirousloitsuja tulee kuitenkin joka minutti eikä ne tunnu missään.- jaikalii
Soffiina kirjoitti:
Googlekääntäjä kustsuu gråhundia nimellä hirvikoira.
Gråhund on hirvikoira ja se on suomeksi Harmaakoira. Olen joskus muistaakseni kuullut senkin nimen. Netistä löytää kuvia
https://www.google.se/search?q=gråhund rasstandard&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6i3YUpOWOYq04ATBuoCADg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1116&bih=574
http://www.nickaskennel.se/empty_128.html
http://www.skk.se/Global/Dokument/Rasstandarder/standard-norsk-alghund-gra-fci242.pdf?epslanguage=sv
Voi Sveitsi parkaa.
- leeviläinen
Sveitsi on kristillisesti niin valveutunut maa Isä Jumalan Pojan kunnioittamisessaan, että lapsille kerrotaan Jeesuksen tuovan jouluaattona joululahjat asuntojen portaille.
Kuinka siis itse ajattelit kertoa kyseisen asian sitten tulevana jouluna lapsillesi, kun asut Sveitsissä..- et pääse Jumalaa pak
No ei muuta kuin pakkaa kamas ja menoksi. Sielläkin kyllä voit vimeistään kadulla törmätä Jeesus-kansaan. On muuten ollut tuttu evankelistapari sielläkin töissä.
- leeviläinen
et pääse Jumalaa pak kirjoitti:
No ei muuta kuin pakkaa kamas ja menoksi. Sielläkin kyllä voit vimeistään kadulla törmätä Jeesus-kansaan. On muuten ollut tuttu evankelistapari sielläkin töissä.
En minä ole muuttamassa Sveitsiin tai yleensäkään minnekään.. Mitä siinä sössötät..
- Soffiina
leeviläinen kirjoitti:
En minä ole muuttamassa Sveitsiin tai yleensäkään minnekään.. Mitä siinä sössötät..
Helluntailainen tuomari ja syyttäjä siinä vain lukee sulle madonlukujaan.
Älä piittaa. Eukossa on demonihenki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6182561Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4162033Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231960JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191556- 671489
Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641488- 1241243
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka221050Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.181002Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16978