Hei!
Onko kukaan tehnyt jälkikäteen verottajalle ateriankorvaus hakemusta? 5vuoden taakse ilmeisesti saa anoa.. Teen rakennusalan töitä, ei makseta päivärahaa, anneta lounasseteleitä eikä minulla ole mahdollisuutta ruokailla työpaikallani.
Ilmeisesti hakemukseen tarvitaan tiedot milloin olen ollut töissä ja missä työmaalla? Mutta kysymys on missä näitä hakemuksia on.. en ole löytänyt vaikka etsinyt olen..
Jelpakkaa joku osaava konkari
Ateriakorvaus jälkikäteen? Joku tehnyt hakemuksen?
6
14743
Vastaukset
- kölkökö
Jos olet palkkatöissä, lähetät matkalaskun ateriakorvauksista työnaltajallesi. Ei verottaja maksa mitään, siksi ei lomakettakaan. Jos työnantajasi ei suostu suosiolla maksamaan, viet asian liittoosi, niin homma lähtee sitä kautta käräjille.
- työpäällikkö
Olisi hyvä olla kommentoimatta, jos ei todella tiedä. Noilla valheellisilla tiedoilla aiheutetaan paljon turhaa harmia niille, jotka noita uskoo. Eli oikeasti rakennusalan työehtösopimuksen tiedot löytyy Rakennusliiton sivuilta ja alla on esim. työnantajan "pakolliset" maksettavat kulukorvaukset esitetty. On huomattava että jollain Rakennusliiton sopimusaloilla ( esim. maanrakennus ja talotekniikka ) tuo ateriakorvaus kuuluu työnantajille. Eli suurimmassa osassa rakennustöistä, ei työnantajalla ole velvollisuutta maksaa ateriakorvausta. Jos jotkut työnanatajat tuon maksavat, niin se on silloin vapaaehtoinen yrityskohtainen lisä.
RAKENNUSALA 2013
Päiväraha
Päiväraha 38€.
Majoitus ja yöpymisraha
Majoituskorvaus on
57€/vrk ja yöpymisraha on 12€/vrk.
Työpäivittäinen matkakustannusten korvaus
Työehtosopimuksen mukaiset matkakorvaukset ovat 1.1.2013
lähtien
(asunnonja työmaanvälinen etäisyys yleisen liikenteen käytössä olevaa lyhintä reittiä mitaten):
yli
5 km1,77 €
yli 10 km2,85 €
yli 20 km5,13 €
yli 30 km7,47 €
yli 40 km9,20 €
yli 50 km11,15 €
yli 60 km14,65 €
yli 70 km16,58 €
yli 80 km18,84 €
yli 90 km21,45 €
yli 100 km24,05 €
Eli kuten joku tuossa alempana kertookin, tulee vähennysvaatimus esittää verottajalle, jolloin saa hyödyn verotuksen kautta.
Tarkoitatko ateriakorvausta, vuonna 2014 9,50 euroa.
http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Tiedotteet/Verohallinnon_paatos_verovapaista_matkak
lomake>>
OIKAISUVAATIMUS
VEROTUKSEN OIKAISULAUTAKUNNALLE
http://www.vero.fi/download/Oikaisuvaatimus_verotuksen_oikaisulautakunnalle/{B2D938D6-E318-4BEB-8FC1-BFC91E95FABB}/6791- *******
"Ateriakorvauksen enimmäismäärä vuonna 2014 on 9,75 euroa. Ateriakorvauksen maksaminen edellyttää, että työmatkasta ei suoriteta päivärahaa ja että palkansaajalla ei työn vuoksi ole mahdollisuutta ruokailutauon aikana aterioida tavanomaisella ruokailupaikallaan.
Jos palkansaaja joutuu työmatkalla aterioimaan kaksi kertaa tavanomaisen ruokailupaikkansa ulkopuolella, eikä työmatkasta suoriteta päivärahaa, ateriakorvauksen enimmäismäärä on 19,50 euroa."
https://www.veronmaksajat.fi/Palkka-ja-elake/Paivarahat/Ateriakorvaus/
Ateriakorvausten vähennysoikeus eri vuosina
http://rakennusliitto.fi/wp-content/uploads/2013/04/Ateriakorvaus.pdf - kfkfkgkg
Oikaisuvaatimuksena ..... eritellä pitäisi lähetä jonnekkin maakuntaan ni päåset helpommallaf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883