miten kirjoittaa lasku?

kylpyhhh

Jos ei kuulu arvonlisäverovelvolliseksi-.
ja eikä kuulu ennakkoveroperintärekisteriin, niin miten kirjoitan laskun asiakkaalle?
Kävin tekemässä heille kylpyhuoneremontin, asiakas oli ostanut kaiken valmiiksi ja minulta vain työ, niin urakkapalkka 2400e. mten kirjoittaa lasku?

14

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kölkökök

Kirjoita vaikka ruutupaperille kylppäriurakka 2400e. Mitä siinä sen kummempaa. Saattaa siinä asiakkaasi repiä pelihousunsa, kun alkaa kotitalousvähennystä hakemaan tai laatat tippumaan seinistä.

• ^^^^^^^^^^^^^^^^
    • kypyhh

2400 euron lasku ilman alvia, eli en lisää sitä alvia tuohon summaan. kun aluksi sovittiin summaksi 2400e alv24%, niin nyt jätän sen vain pois, ja kirjoitan alv nolla.?
      Ei kotitalousvähennyksestä ole ollut asiakkaan kanssa mitään puhetta, vain, että hoidamme työn, ja siitä sovittu maksu 2400 alv24%.

• Hooooi

Heh heh - muistahan sanoa sille asiakkaallesi, että pidätää palkiostasi ennakonpidätyksen ja tilittää sen valtiolle....

• Yksityishenkilölle

Asiakkaan pitää maksaa se esim. palkka.fi:ssä. Tuo julkishallinnon sivusto hoitaa samalla ennakonpidätykset ja muut lakisääteiset maksut. Palkkaahan se on, eikä mikään perinteinen lasku, koska sinä olet yksityishenkilö.

• kylphh.

eli kirjoitan uuden laskun 2400eurolle eli lisään laskuun tuon alv,n josta asiakas maksaa minun ennakonpidätyksen 24% eli summaksi laitankin 2976, josta asiakas maksaa.

• kylphhh..

On ehkä parempi kirjoittaa laskut 2400 alv24% eli yhteis summaksi tulee 2976e.
        ihan turhaan niitä alveja sitten pois jättää, jos asiakas miinustaa verot vielä JO miinustetusta summasta, niin käteen ei jää mitään.

• huom!!!!!!
        kylphhh.. kirjoitti:

On ehkä parempi kirjoittaa laskut 2400 alv24% eli yhteis summaksi tulee 2976e.
        ihan turhaan niitä alveja sitten pois jättää, jos asiakas miinustaa verot vielä JO miinustetusta summasta, niin käteen ei jää mitään.

Arvonlisäveron saa periä vain ALV-rekisteriin rekisteröity.

• Ansiotuloa

Ei, vaan ennakonpidätys menee ansiotuloprosenttisi eli verokorttisi mukaan. Se ei ole ALV:ta vaan ansiotulon veroa varten. Se siis vähennetään ihan siitä sinun 2400 euron osuudesta.

• kylphhhh

ok, voinko itse jo valmiiksi miinustaa tuon laskun, minun vero prosenttini on 20% ja lisäprosentti 40.
      Täs edes, kun seuraava kylpyhuone remontti tulee, niin kerron, että minä en kuulu ennakkoperintärekisteriin, ja voiko tämän tehdä minun verokortillani?

• Ota 1

toiminimi ja sillä pulma ratkeaa, vuositulos rrtkaisee alvit

• Kas näin
        Ota 1 kirjoitti:

toiminimi ja sillä pulma ratkeaa, vuositulos rrtkaisee alvit

Yrityksen harjoittama vähäinen liiketoiminta on jätetty arvonlisäverotuksen ulkopuolelle. Vähäisen toiminnan raja määräytyy 12 kuukauden pituisen tilikauden liikevaihdon perusteella. Jos liikevaihto on enintään 8 500 euroa, ei yritys ole toiminnastaan arvonlisäverovelvollinen. Yritys voi kuitenkin halutessaan hakeutua alv-velvolliseksi.

• kylpjhh.

kiitos paljon.
      minulla on toiminimi, ja y-tunnus. en vain kuulu ennakkoperintärekisteriin, ja arvonlisäverovelvolliseksi.
      olken pien yrittäjä, ja minun vuosi tuloni jää alle tuon 8500e.

• Ennakkoperintärekist

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe