Miksi ei löydy entisen Jehovan todistajan avausta "Hyvät ystävät" tai jotakin sinne päin? Uskaltaako kukaan tunnustaa poistattaneensa sen?
Minun puolestani olisi saanut olla kaikkien luettavana, siinä oli paljon kaikille hyödyllistä tietoa sekä Jehovan todistajista että heidän vastustajistaan. Samoin 'Jeesus on Jumala'-perusteluja ja niiden kumoamista, sekä keskustelua kolminaisuusopin tarpeettomuudesta.
Onko m.naat "Hyvät ystävät" ? tai j.s.p. ketju poistettu?
47
210
Vastaukset
Aloittajahan saa poistaa keskustelun, jos katsoo että se on tärveltynyt. Olisiko eksynyt liikaa JT väkeä, ettei mnaat tahtonut että kukaan niitä lukiessaan eksyy. Esimerkiksi. Mutta tämä on ihan puhtaasti spekulointia minun osaltani.
Hyvä ketju oli minunkin mielestäni siihen asti, kunnes siellä alkoi väki lisäillä loogisen keskustelun väliin taas omia iänikuisia vänkäämisiään.
Hyvät ketjut säilyvät hyvinä, kun uudet kommentit lisätään keskusteluketjun loppuun ja pysytään aloittajan asiassa. Jos joku haluaa omia aiheitaan ottaa esille, saa täällä vapaasti aloittaa usia ketjuja, joihin voi siirtyä niistä keskustelemaan.Kiitokset, *****. Harmittaa vaan kun ei tullut tallennettua muutamia omia ja toistenkin kirjoittamia viestejä omiin tiedostoihin.
Toisaalta ajattelen ja lohdutan itseäni sillä, että elävät sanat eivät koskaan kuole ja katoa.[Ap.t.,7:38]Ainakin aikaisemmin oli tapana että jos aloittaja poisti aloituksen, sen paikalle jäi ilmoitus jotta "kirjoittaja on poistanut viestin." Mutta jos ylläpito sen poisti, niin paikalle ei jäänyt mitään viestiä.
- Simelius
ekivaari kirjoitti:
Ainakin aikaisemmin oli tapana että jos aloittaja poisti aloituksen, sen paikalle jäi ilmoitus jotta "kirjoittaja on poistanut viestin." Mutta jos ylläpito sen poisti, niin paikalle ei jäänyt mitään viestiä.
Minulla ainakin näkyy viestiketju. Kokeile tuota linkkiä jos sillä aukeaisi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11978846 Simelius kirjoitti:
Minulla ainakin näkyy viestiketju. Kokeile tuota linkkiä jos sillä aukeaisi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11978846Kiitos, Simelius! Ketju on tuosta luettavissa vaikka itse avausviesti onkin poistettu.
Ikävä kyllä juuri sinä "ekivaari" ja muut täytätte joka ketjun noilla ainaisilla jorinoillanne !
Ettekö voi rajata sitä pariin ketjuun vaikkapa ?
Saisivat muut rauhassa keskustella muista aiheista !
Yritin siis itsekin siinä ketjussa ensin sanoa, että älkää sekoittako ketjua tuolla trinitaani syyttely jankkaamisellanne, mutta se on näemmä teille mahdotonta ?Vastasin vain sinun, "vr62" ja Usko Toivosen "Jeesus on Jumala" ja "kolmiyhteinen"- kirjoituksiin!
ekivaari kirjoitti:
Vastasin vain sinun, "vr62" ja Usko Toivosen "Jeesus on Jumala" ja "kolmiyhteinen"- kirjoituksiin!
Ei ole kyse siitä, heti ensi viestissä jossa joku teistä aloitti tuon jankkaamisen, te itse tartuitte johonkin sanaan tai muuhun, ja minä kirjoitin heti, että nyt ei ole kyse siitä asiasta eikä sitä tarvitse sekoittaa muiden asioiden käsittelyyn.
Eli pyysin siis, että keskitymme ihan muuhun kuin siihen aina samaan jankkaamiseen mutta se meni kuuroille korville, ikävä kyllä !
Siis ongelma on se, että te takerutte JOKA IKINEN KERTA niihin kohtiin joissa vain joku erehtyy edes hieman asioihin viittaamaan jotenkin, tai te itse luette niistä sen, eli kun tiedätte jonkun näkemyksen niin te sen kautta jo aloitatte jankkaamisen vaikka itse asiasta ei olisi edes mainittu !
Siis te aktiivisesti kaiken aikaa pidätte tätä aihetta esillä ja täytätte siten joka ketjun sillä samalla jankkaamisella ja pilaatte siten asiallisen keskustelun !
- on huomattu
Täällä suomi24:ssa on enemmän kuin missään muualla JT väkeä päivystämässä.
Menkää katsomaan muita foorumeita niin ei missään muualla samalla tavalla.- on huomattu
Tällä tarkoitan ekivaarilaisia ja hengenheimolaisia.
- ml213.
Annappa todistus täällä kirjoittavasta ihmisestä, joka on Jehovan todistaja.
Haluan henkilökohtaisesti jäljittää minka paikkakunnan Jehovan todistajiin hän kuluu. - niimpä
ml213. kirjoitti:
Annappa todistus täällä kirjoittavasta ihmisestä, joka on Jehovan todistaja.
Haluan henkilökohtaisesti jäljittää minka paikkakunnan Jehovan todistajiin hän kuluu.Mahtaneeko täällä Jehovan Todistajiin kuuluvia olla. JT mielisiä kyllä on kuten esim. ml213 ym.
niimpä kirjoitti:
Mahtaneeko täällä Jehovan Todistajiin kuuluvia olla. JT mielisiä kyllä on kuten esim. ml213 ym.
Niin on vaikea sanoa sitä, että kuka on jehovalainen, mutta sama oppi heillä on riesana.
Siis on monia ryhmiä jotka kieltävät Jeesuksen Jumaluuden, esim islamistit ja vanhan liiton juutalaiset, jehovalaiset...
Mutta tärkeää näille kaikille tämän harhaopin omaaville, on siis saada se kumottua se Tosi asia, että Jeesus on Jumala, joka tuli lihaksi !
Minä en nyt sitten ala tästä asiasta jänkäämään tässä, vaan kerroin vain, että paljon erilaisia ryhmiä on tuon jehovalaistenkin omaavan opin takana, joten on vaikeaa tietää kuka mitäkin on, varsinkin kun moni ei uskalla edes omalla nikillään asioista kirjoittaa, joten usein ei edes tiedä kuka on kyseessä ja se kai on tarkoituskin, eli sekoittaa ja hämmentää vain !- efox
vr62 kirjoitti:
Niin on vaikea sanoa sitä, että kuka on jehovalainen, mutta sama oppi heillä on riesana.
Siis on monia ryhmiä jotka kieltävät Jeesuksen Jumaluuden, esim islamistit ja vanhan liiton juutalaiset, jehovalaiset...
Mutta tärkeää näille kaikille tämän harhaopin omaaville, on siis saada se kumottua se Tosi asia, että Jeesus on Jumala, joka tuli lihaksi !
Minä en nyt sitten ala tästä asiasta jänkäämään tässä, vaan kerroin vain, että paljon erilaisia ryhmiä on tuon jehovalaistenkin omaavan opin takana, joten on vaikeaa tietää kuka mitäkin on, varsinkin kun moni ei uskalla edes omalla nikillään asioista kirjoittaa, joten usein ei edes tiedä kuka on kyseessä ja se kai on tarkoituskin, eli sekoittaa ja hämmentää vain !Niin on erilaisia ryhmiä ja niitä joilla on useamman sekoitus. Esim. ekivaari joka menestysteologisesti totesi Jeesuksen olevan uudesti syntynyt ihminen.
efox kirjoitti:
Niin on erilaisia ryhmiä ja niitä joilla on useamman sekoitus. Esim. ekivaari joka menestysteologisesti totesi Jeesuksen olevan uudesti syntynyt ihminen.
Niin tuo sekoitus asia johtuu nähdäkseni siitä, että Sanaa ja sen opetuksia tulkitaan ihmisen omalla ymmärryksellä !
Siis kuten teologiassa ja yliopistolla siis luetaan erilaisia teorioita eli eri tulkintoja Raamatun opetuksista, mikä sitten kulkee kenenkin nimellä ja minäkin oppina.
No, noista erilaisista tulkinnoista sitten ihminen ITSE menee ja valitsee mieleisensä ja sitten pitää sitä totuutena, non näitä oppeja tulee lisää ja niitä sitten verrataan keskenään ja niiden yhteensopivuutta ja lopulta onkin joku rakennelma kyhätty ja sitä omaa itse valittua oppia sitten puolustetaan henkeen ja vereen ainoana oikeana !
No, nyt rönsyilen, mutta monien kristittyjen tapa on siis tämä, ja siten on hyvin erilaisia sekoituksia eri oppi "koktaileja" ikäänkuin !
Tämän teologisen omaksumis tyylin vuoksi näillä "oppineilla" on siis valtava määrä erilaisia itse rakennettuja oppi kokonaisuuksia, joista ei ota selkoa ennen kuin on koko rakennelma paljastunut ja selvillä !
Tämä teologinen tapa ei ole kuitenkaan Raamatun opetuksen mukainen tapa, vaan se on korvasyyhy tapa, jossa kukin ottaa sen mikä omaa korvasyyhyä mukavasti helpottaa !
Sanan opetuksen mukaan Pyhän Hengen tulisi kaikki meille opettaa ja siitä kaikeasta opetuksesta lopulta pitäisi muodostua se kokonaisuus, mutta nythän näillä foorumeilla suuri osa siis on näitä "oppineita" ja teologeja pikemmin, ja väittely on sen mukaista ja tasoista, ikävä kyllä ! :(
Mutta ei siis ole oikein lokeroida ketään, mutta nyt aloin itse miettiä, että onko tälläinen väittely täällä kenellekään oikeasti hyödyllistä ???
No, itselleni on ainakakin paljastunut moni harha oppi ja niiden pohjat ja perustat, ja siten voi suojautua niiltä ja varoittaa muitakin uskovia !
Eli ei tämä aika täällä kirjoitellessa siis hukkaan ole mennyt vaan on ollut opettavaistakin !
Mutta nyt vaikuttaa siltä että on aika siirtyä täältä pois, se ajatus nousi tätä kirjoittaessa vahvasti ylös !- ml213.
niimpä kirjoitti:
Mahtaneeko täällä Jehovan Todistajiin kuuluvia olla. JT mielisiä kyllä on kuten esim. ml213 ym.
Ehei, mie oon Babisti, jos siun ajattelutapaa mukailen. Ajattelen uskovien kasteesta kuten he.
- rauhoittaa...
vr62 kirjoitti:
Niin tuo sekoitus asia johtuu nähdäkseni siitä, että Sanaa ja sen opetuksia tulkitaan ihmisen omalla ymmärryksellä !
Siis kuten teologiassa ja yliopistolla siis luetaan erilaisia teorioita eli eri tulkintoja Raamatun opetuksista, mikä sitten kulkee kenenkin nimellä ja minäkin oppina.
No, noista erilaisista tulkinnoista sitten ihminen ITSE menee ja valitsee mieleisensä ja sitten pitää sitä totuutena, non näitä oppeja tulee lisää ja niitä sitten verrataan keskenään ja niiden yhteensopivuutta ja lopulta onkin joku rakennelma kyhätty ja sitä omaa itse valittua oppia sitten puolustetaan henkeen ja vereen ainoana oikeana !
No, nyt rönsyilen, mutta monien kristittyjen tapa on siis tämä, ja siten on hyvin erilaisia sekoituksia eri oppi "koktaileja" ikäänkuin !
Tämän teologisen omaksumis tyylin vuoksi näillä "oppineilla" on siis valtava määrä erilaisia itse rakennettuja oppi kokonaisuuksia, joista ei ota selkoa ennen kuin on koko rakennelma paljastunut ja selvillä !
Tämä teologinen tapa ei ole kuitenkaan Raamatun opetuksen mukainen tapa, vaan se on korvasyyhy tapa, jossa kukin ottaa sen mikä omaa korvasyyhyä mukavasti helpottaa !
Sanan opetuksen mukaan Pyhän Hengen tulisi kaikki meille opettaa ja siitä kaikeasta opetuksesta lopulta pitäisi muodostua se kokonaisuus, mutta nythän näillä foorumeilla suuri osa siis on näitä "oppineita" ja teologeja pikemmin, ja väittely on sen mukaista ja tasoista, ikävä kyllä ! :(
Mutta ei siis ole oikein lokeroida ketään, mutta nyt aloin itse miettiä, että onko tälläinen väittely täällä kenellekään oikeasti hyödyllistä ???
No, itselleni on ainakakin paljastunut moni harha oppi ja niiden pohjat ja perustat, ja siten voi suojautua niiltä ja varoittaa muitakin uskovia !
Eli ei tämä aika täällä kirjoitellessa siis hukkaan ole mennyt vaan on ollut opettavaistakin !
Mutta nyt vaikuttaa siltä että on aika siirtyä täältä pois, se ajatus nousi tätä kirjoittaessa vahvasti ylös !Kiitos Herralle!!!!
"Mutta nyt vaikuttaa siltä että on aika siirtyä täältä pois, se ajatus nousi tätä kirjoittaessa vahvasti ylös ! " rauhoittaa... kirjoitti:
Kiitos Herralle!!!!
"Mutta nyt vaikuttaa siltä että on aika siirtyä täältä pois, se ajatus nousi tätä kirjoittaessa vahvasti ylös ! "Hieman huvittaa ! :)
Siis rukous vastaus ??? ;)
Tehän olette kuin pieniä lapsia, jotka eivät pysty mitään peittelemään ! :)- soutajat airoissa..
vr62 kirjoitti:
Hieman huvittaa ! :)
Siis rukous vastaus ??? ;)
Tehän olette kuin pieniä lapsia, jotka eivät pysty mitään peittelemään ! :)Siinä toinen mohikaani jaikalineen. Soutaa ja huopaa ja taas soutaa. Lähden en lähdekkään........
- rauha palaa
soutajat airoissa.. kirjoitti:
Siinä toinen mohikaani jaikalineen. Soutaa ja huopaa ja taas soutaa. Lähden en lähdekkään........
Jumalattomat kukistuvat olemattomiin, mutta vanhurskasten huone pysyy.
Kiitos Herralle! soutajat airoissa.. kirjoitti:
Siinä toinen mohikaani jaikalineen. Soutaa ja huopaa ja taas soutaa. Lähden en lähdekkään........
Kova kiire sinullakin ? :)
Olenko sanonut, että en olekaan lähdössä ?
Siis vasta tuo asia nousi mieleeni ja se siis aloittaa lähtöni !
En hyökkäile kuitenkaan ovet paiskuen mistään, vaan ihan kaikessa rauhassa selvitän keskeneräiset asiat ja sitten asiallisesti poistun kun koen kerran ajan jo olevan siihen lähtööni nyt valmis !
Mutta kiire on vihollisen toimintatapa, ei suinkaan Jumalan !
Joten mistä sinulla tuo kiireesi johtuu ?rauha palaa kirjoitti:
Jumalattomat kukistuvat olemattomiin, mutta vanhurskasten huone pysyy.
Kiitos Herralle!Tämä todellakaan ei ole mikään vanhurskasten huone ja hyvin vähän täällä on näkynyt aidosti vanhurskaita !
Nähdäkseni tämä vierailuni on ollut kuin olisi vieraillut Areiopagilla !
16 Mutta Paavalin odottaessa heitä Ateenassa hänen henkensä hänessä kiivastui, kun hän näki, että kaupunki oli täynnä epäjumalankuvia.
17 Niin hän keskusteli synagoogassa juutalaisten ja jumalaapelkääväisten kanssa ja torilla joka päivä niiden kanssa, joita hän siellä tapasi.
18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.
19 Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?
20 Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."
21 Sillä ateenalaisilla ja siellä oleskelevilla muukalaisilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan.
Eli täällä samoin siis on aikaa ja intoa väitellä siitä, että mikä jumala on oikea ja mikä oppi on oikea, ja kaikenlaista harhaoppia ja muita jumalia itse asiassa julistetaan !
Siis kunnon Areiopagi jossa kukin saa vapaasti julistaa OMAA uskoaan välittämttä siitä, onko se usko Raamatun terveen opetuksen mukaista !
Siis jos tarvitsee opetusta vallalla olevaista harhaopeista ja nyky menosta eri "seurakunnissa" sun muissa kuppikunnissa, niin täältä sitä saa ihan käytännön tasolla, eli ei tarvitse lukea kirjoista teorioita, riittää kun täällä vain keskustelee !
Muuten kun kirjoitit, että vanhurskasten huone pysyy, niin se tarkoittaa sitä, että todellinen ja AIDOSTI uudestisyntynyt uskova, joka onnistuu uskonsa säilyttämään Jumalan avun kautta elämänsä loppuun, eikä luovu siitä, niin se uskova kuten Paavali siis säilyttää elämänsä iankaikkisesti:
Joh. 12:25 Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
Tuossa on sanomaa niille, jotka rakastavat elämäänsä ja luulevat siis omavanhurskauden eli oman hyvyytensä kautta pelastuvansa !
No, mutta tämä Areiopagi asia siis nousi siinä kohtaa mieleeni, kun nousi se päätös jättää tämä foorumi taakse ja tuli halu siirtyä eteenpäin, eli mietin tätä foorumia ja sen antia ja mitä se nähdäkseni on ihan käytännössä !
Täällä siis hairahdutaan juoksemaan "tiedon" perässä kuten Sana kertoo pakanoille käyvän ja Herra siis asian on JO todistanutkin:
1. Kor. 1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
Ja se "viisaus" jonka perässä moni täälläkin juoksee on siis seuraavaa "viisautta":
Jaak. 3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
Ja tuon viisauden tavoittelun lopputulos on usein tämä seuraava, ikävä kyllä:
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja- näin se on
vr62 kirjoitti:
Kova kiire sinullakin ? :)
Olenko sanonut, että en olekaan lähdössä ?
Siis vasta tuo asia nousi mieleeni ja se siis aloittaa lähtöni !
En hyökkäile kuitenkaan ovet paiskuen mistään, vaan ihan kaikessa rauhassa selvitän keskeneräiset asiat ja sitten asiallisesti poistun kun koen kerran ajan jo olevan siihen lähtööni nyt valmis !
Mutta kiire on vihollisen toimintatapa, ei suinkaan Jumalan !
Joten mistä sinulla tuo kiireesi johtuu ?Susi toimii justiinsa näin käy lampaiden päälle, repii raatelee ja hajottaa lauman ja kun se on tunnistettu, loikkii häntä koipien välissä pois. Kaikki suden elkeet on täyttyny.
näin se on kirjoitti:
Susi toimii justiinsa näin käy lampaiden päälle, repii raatelee ja hajottaa lauman ja kun se on tunnistettu, loikkii häntä koipien välissä pois. Kaikki suden elkeet on täyttyny.
Joopa joo ! :)
Se on ollut milenkiintoista nähdä ja käytännössä todeta, että Totuuden puhujat tuomitaan ihan kuin profeetat aikanaan, kun profeetatkaan eivät vain silitelleet väärin toimijoiden päitä, vaan paljastivat Totuuden, ja se Totuus ei kelpaa missään ajassa nille kristityiksi itseään nimittäville, jotka itse toimivat väärin !
Ja kun he itse toimivat monellakin tapaa väärin, niin sekään ei riitä, vaan sitten osoitetaan vielä hyväksyntää muillekin väärin toimiville.
Ja ollaan väärin puolueissa eli oman puolueen jäseniä ei arvostella ja arvioida millään tavalla, vaan heidän väärät toimensa vain peitellään ja Totuuden kertovat arvostelijat sen sijaan leimataan häiriköiksi ja halutaan pois, jotta sama meno voi jatkua !
No, minä olen tätä puolue toimintaa nähnyt ja kohdannut niin monen monta kertaa eri yhteyksissä, että se ei enää yllätä, vaan se yllättäisi, jos jossain ryhmässä eli puolueessa katsottaisiin oikeasti peiliin ja aloitettaisiin se toiminnan ja tekojen ja hedelmien arviointi itsestä ja siitä lähipiiristä !
Sellaisen jos kohtaisi, niin se todella yllättäisi !
Mutta ei ole vielä tarvinnut yllättyä, vaikka monen monessa yhteydessä olen jo käynyt ja eri ryhmiä tavannut ja niihin ja toimintaansa tutustunut !- Yksijäseninen srk
vr62 kirjoitti:
Joopa joo ! :)
Se on ollut milenkiintoista nähdä ja käytännössä todeta, että Totuuden puhujat tuomitaan ihan kuin profeetat aikanaan, kun profeetatkaan eivät vain silitelleet väärin toimijoiden päitä, vaan paljastivat Totuuden, ja se Totuus ei kelpaa missään ajassa nille kristityiksi itseään nimittäville, jotka itse toimivat väärin !
Ja kun he itse toimivat monellakin tapaa väärin, niin sekään ei riitä, vaan sitten osoitetaan vielä hyväksyntää muillekin väärin toimiville.
Ja ollaan väärin puolueissa eli oman puolueen jäseniä ei arvostella ja arvioida millään tavalla, vaan heidän väärät toimensa vain peitellään ja Totuuden kertovat arvostelijat sen sijaan leimataan häiriköiksi ja halutaan pois, jotta sama meno voi jatkua !
No, minä olen tätä puolue toimintaa nähnyt ja kohdannut niin monen monta kertaa eri yhteyksissä, että se ei enää yllätä, vaan se yllättäisi, jos jossain ryhmässä eli puolueessa katsottaisiin oikeasti peiliin ja aloitettaisiin se toiminnan ja tekojen ja hedelmien arviointi itsestä ja siitä lähipiiristä !
Sellaisen jos kohtaisi, niin se todella yllättäisi !
Mutta ei ole vielä tarvinnut yllättyä, vaikka monen monessa yhteydessä olen jo käynyt ja eri ryhmiä tavannut ja niihin ja toimintaansa tutustunut !Onko sinulla vr noussut usko päähän?
Niin ylimielinen olet muita kirjoittajia kohtaan. No sinähän olet ainut totuuden ymmärtänyt koko palstalla.
Onko sinun seurakunnassasi montakin jäsentä?
- Kysyn vaan?
Kuinka sen viestin itse voi poistaa?
Jos kirjoittaa viestin kirjautuneena, niin viestissä on valikko; Poista viesti.
Eli tämänkin viestin voin halutessani poistaa.ml213 kirjoitti:
Jos kirjoittaa viestin kirjautuneena, niin viestissä on valikko; Poista viesti.
Eli tämänkin viestin voin halutessani poistaa.Katselin itsekin,että mihinkäs ketju on kadonnut.
No,ei kai se maailmaa kaada.
Mutta tähän asiaan että onko täällä joku anonyymi jehovantodistaja kirjoittelemassa,niin taitaa olla.Se on hän joka kovasti närkästyi kirjoituksistani ja väitti että en ole koskaan ollut jt.
No,tyypillistä sokeutta jehovantodistajalle joka on aivopesty amerikanlahkon opeilla.
Voisin tuohon antaa vinkiksi hänelle muutamien beeteliläisten nimiä jotka eivät ole julkisuudessa olleet.
Pekka ja Hilkka,Taisto(en tiedä onko enää hengissä)Kunnioitettavia jehovantodistajia.
Koillis-Helsinkiläisiä jehovantodistajia:Raimo,Jori.Myös kunnioitettavia jehovantodistajia.
Poikani itse kulkee Mannerheimintien valtakunnansalilla.
Entäpäs Vaasalaisia kunnioitettavia jehovantodistajia?
Jussi(tienraivaaja).Entinen nyt jo vuosia haudassa ollut posteljooni Ruben.
Mainittakoon että tuon Raimon vaimo oli joskus -70 luvulla helluntailainen.
Missä sijaitsee Kyyjärven sali?
Perhossa.Siellä kokoontuu sekä Kyyjärvi että Perho.
Laitetaan tuohon vielä erään surullisenkuuluisan,ei kunnioitettavan jehovantodistajan,lapsiinsekaantujan nimimerkki:P.R.
Samainen pervo kävi aikoinaan Seutulan työsiirtolassa pitämässä esitelmiä jotka olivat täynnä omituisia huomautuksia jäsennyksestä.Olisi silloin jo pitänyt huomata että siinä miehessä oli jotain sairasta.
Tämä PR sai vankeustuomion.
Seutulassa meidät jehovantodistajamiehet laitettiin siviilipalveluksen välttämisestä 9kk:ksi linnaan.
Seutulan työsiirtola ja Suomenlinnan avovankila olivat suurimpia paikkoja missä meitä oli.
Myös Ojoisilla Hämeenlinnassa meitä oli.
Vieläkö joku epäilee taustaani.- Kummallista touhu
m.naat kirjoitti:
Katselin itsekin,että mihinkäs ketju on kadonnut.
Mutta tähän asiaan että onko täällä joku anonyymi jehovantodistaja kirjoittelemassa,niin taitaa olla.Se on hän joka kovasti närkästyi kirjoituksistani ja väitti että en ole koskaan ollut jt.
No,tyypillistä sokeutta jehovantodistajalle joka on aivopesty amerikanlahkon opeilla.
Voisin tuohon antaa vinkiksi hänelle muutamien beeteliläisten nimiä jotka eivät ole julkisuudessa olleet.
Pekka ja Hilkka,Taisto(en tiedä onko enää hengissä)Kunnioitettavia jehovantodistajia.
Koillis-Helsinkiläisiä jehovantodistajia:Raimo,Jori.Myös kunnioitettavia jehovantodistajia.
Laitetaan tuohon vielä erään surullisenkuuluisan,ei kunnioitettavan jehovantodistajan,lapsiinsekaantujan nimimerkki:P.R.
Samainen pervo kävi aikoinaan Seutulan työsiirtolassa pitämässä esitelmiä jotka olivat täynnä omituisia huomautuksia jäsennyksestä.Olisi silloin jo pitänyt huomata että siinä miehessä oli jotain sairasta.
Seutulassa meidät jehovantodistajamiehet laitettiin siviilipalveluksen välttämisestä 9kk:ksi linnaan.
Seutulan työsiirtola ja Suomenlinnan avovankila olivat suurimpia paikkoja missä meitä oli.
Vieläkö joku epäilee taustaani.Etkö m.naat, ole todellakaan itse poistanut aloitustasi?
Katsoppa tuolta Simeliuksen antamasta linkistä. Siellä lukee selvästi, että kirjoittaja, siis aloituksen tekijä, on poistanut viestin.
Kummallista touhua!!! Tosin en tiedä kenen touhu on kummallista. - on huomattu
Kummallista touhu kirjoitti:
Etkö m.naat, ole todellakaan itse poistanut aloitustasi?
Katsoppa tuolta Simeliuksen antamasta linkistä. Siellä lukee selvästi, että kirjoittaja, siis aloituksen tekijä, on poistanut viestin.
Kummallista touhua!!! Tosin en tiedä kenen touhu on kummallista.Ylläpito pääsee kyllä käymään käyttäjien profiileihin.
Eli jos ylläpidossa on Jehovan todistaja ( tai todistajamielinen) niin hän voi tehdä toisen profiilissa melkein mitä vaan. m.naat kirjoitti:
Katselin itsekin,että mihinkäs ketju on kadonnut.
Vieläkö joku epäilee taustaani.Kiitos, "m.naat"! Vaikutat rehelliseltä, enkä hetkeäkään epäillyt sinun olleen entinen Jehovan todistaja.
Ihmettelin vain avaamasi ketjun poistoa, jotta poistiko sen ylläpito vai poistitko sinä itse. Luultavasti joku keskusteluun osallinen lukija tai lukijat ovat pyytäneet ylläpidolta sen poistoa?
Kyllä jokaisen pitäisi pystyä sanoistaan vastaamaan ilman poistopyyntöjä. Nimimerkit "vr62" ja Usko Toivonen olivat kirjoituksiani kohtaan tuohtuneita.ekivaari kirjoitti:
Kiitos, "m.naat"! Vaikutat rehelliseltä, enkä hetkeäkään epäillyt sinun olleen entinen Jehovan todistaja.
Ihmettelin vain avaamasi ketjun poistoa, jotta poistiko sen ylläpito vai poistitko sinä itse. Luultavasti joku keskusteluun osallinen lukija tai lukijat ovat pyytäneet ylläpidolta sen poistoa?
Kyllä jokaisen pitäisi pystyä sanoistaan vastaamaan ilman poistopyyntöjä. Nimimerkit "vr62" ja Usko Toivonen olivat kirjoituksiani kohtaan tuohtuneita.Älä ala syyttelemään ainakaan minua ! :(
Taas alaarvoista touhua tuollainen mustamaalaus !
En ole poistattanut täälllä mitään !!!
Minusta on vain parempi että kunkin valheet on luettavissa ja tutkittavissa, kuten sinunkin "ekivaari" !
Minä vain en haluaisi niiden harhojesi sotkevan joka ikistä ketjua !- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Kiitos, "m.naat"! Vaikutat rehelliseltä, enkä hetkeäkään epäillyt sinun olleen entinen Jehovan todistaja.
Kyllä jokaisen pitäisi pystyä sanoistaan vastaamaan ilman poistopyyntöjä. Nimimerkit "vr62" ja Usko Toivonen olivat kirjoituksiani kohtaan tuohtuneita.Kun täällä mainitaan käyttämäni nimimerkki, niin pientä kommenttia epämääräiseen ja halpamaiseen vihjailuun.
En ole poistattanut palstalta ensimmäistäkään viestiä / viestiketjua.
Yhteen romaaneita vastaan törkeästi hyökkäävään vihakirjoitukseen kommentoin, että ylläpito voisi poistaa ko. aloituksen, ja se poistettiinkin, mutta en tiedä johtuiko se juuri minun kommentistani.
Pyydän nimimerkiltä "m.naat" anteeksi, että kirjoitin sinun avaukseesi vajaat 20 kommenttia, mitkä eivät liittyneet avauksesi aiheeseen. Kaikki muut kommenttini, paitsi ensimmäinen olivat liikaa.
Ensimmäisessä iloitsin sinun uskostasi nm. "m.naat".
Samoin pyydän anteeksi kaikilta heiltä, jotka tahtoivat keskustella avauksen aiheessa pitäytyen. - on huomattu
vr62 kirjoitti:
Älä ala syyttelemään ainakaan minua ! :(
Taas alaarvoista touhua tuollainen mustamaalaus !
En ole poistattanut täälllä mitään !!!
Minusta on vain parempi että kunkin valheet on luettavissa ja tutkittavissa, kuten sinunkin "ekivaari" !
Minä vain en haluaisi niiden harhojesi sotkevan joka ikistä ketjua !Minusta on vain parempi että kunkin valheet on luettavissa ja tutkittavissa
- hellari...
On se harmi, että hyviä ketjuja poistetaan ja erittäin suuri puutos on, että Suomi24:n palstoilla ei ole omia seriffejä (tarkoitan että useampia) valvomassa keskuteluja. Kun joku ilmoittaa pääylläpitoon, niin siellä poistavat sen kummempia tarkasteluja.
Ilmeisesti Jehovantodistajia on tehtävissä Suomi24:ssä, koska Jehovantodistajat -keskustelualueelta katoaa paljon kirjoituksia ja kommentteja. Jehovantodistajia on yleisesti kielletty niin seurakunnissa kuin konventeissakin käymästä "luopiosivuilla", kuten he nimittävät kaikkia niitä sivuja joissa käsitellään jehovantodistajuutta, mutta jotka eivät ole Vartiotornin virallisia sivuja.
- etkö olekin
Sinä taidatkin olla hyvin perillä siitä JT palstasta. Taidatpa olla sen palstan ihan vakioasukas.
etkö olekin kirjoitti:
Sinä taidatkin olla hyvin perillä siitä JT palstasta. Taidatpa olla sen palstan ihan vakioasukas.
Vuosia sitten vierailin tuolla palstalla useamminkin, viime aikoina olen käynyt vähemmän. Tiedän kyllä jehovantodistajien opista jotakin. Helluntaiopista ja jehovantodistajien opista ja varsinkin käytännöistä löytyy yhteisiä piirteitä.
- tunnettu
mazdels kirjoitti:
Vuosia sitten vierailin tuolla palstalla useamminkin, viime aikoina olen käynyt vähemmän. Tiedän kyllä jehovantodistajien opista jotakin. Helluntaiopista ja jehovantodistajien opista ja varsinkin käytännöistä löytyy yhteisiä piirteitä.
tunnettu kirjoitti:
Kirjoittelemiseni suomi24 palstan jehovan todistajat sivuilla on jäänyt viimeaikoina aika vähäiseksi.
Aikaisemmin kirjoittelin siellä nimimerkilläni m.naat ja profeetanoppilas nimimerkillä.
Nyt on, kiitos Herran, ajattelussani tapahtunut senverran suuri muutos ettei kiinnostusta sinne enää ole.Samoin veljesseuran sivut.Sinne en ole kirjoitellut varmaankaan 4-5 vuoteen.
Vertaisin sinne kirjoittelua viinan juomiseen.
Kun tulee elävään uskoon katoaa viinanhimo.
Jos sortuu viinaan niin tulee huono omatunto ja tulee halu katua.
Samat fiilikset tulee sinne kirjoittellessa.
Tulee tarve katua ja sisälle hiipii omituinen vastenmielinen olo kun taas panin nokkani niiden sivujen juttuihin.
Kirjoitan kokemuksesta kummassakin asiassa.
Jehovantodistajathan ovat aikamoisia ryyppyveikkoja ja aikoinaan uskoon tullessani väkijuomaankin piti tehdä pesäero.
En tarkoita sitä että teissä joissakin olisi Herran kutsu todistella siellä,mutta ilman Herran kutsua on parasta pysyä sieltä pois,niinkuin minä.- näin ymmärrän
m.naat kirjoitti:
Kirjoittelemiseni suomi24 palstan jehovan todistajat sivuilla on jäänyt viimeaikoina aika vähäiseksi.
Aikaisemmin kirjoittelin siellä nimimerkilläni m.naat ja profeetanoppilas nimimerkillä.
Nyt on, kiitos Herran, ajattelussani tapahtunut senverran suuri muutos ettei kiinnostusta sinne enää ole.Samoin veljesseuran sivut.Sinne en ole kirjoitellut varmaankaan 4-5 vuoteen.
Vertaisin sinne kirjoittelua viinan juomiseen.
Kun tulee elävään uskoon katoaa viinanhimo.
Jos sortuu viinaan niin tulee huono omatunto ja tulee halu katua.
Samat fiilikset tulee sinne kirjoittellessa.
Tulee tarve katua ja sisälle hiipii omituinen vastenmielinen olo kun taas panin nokkani niiden sivujen juttuihin.
Kirjoitan kokemuksesta kummassakin asiassa.
Jehovantodistajathan ovat aikamoisia ryyppyveikkoja ja aikoinaan uskoon tullessani väkijuomaankin piti tehdä pesäero.
En tarkoita sitä että teissä joissakin olisi Herran kutsu todistella siellä,mutta ilman Herran kutsua on parasta pysyä sieltä pois,niinkuin minä.Sellainen käsitys itselläni ainakin on, ettei tällä helluntailaisuus palstalla ole montaakaan helluntailaista, ehkä yhden käden sormin laskettavissa.
Tänne kirjoittavat ovat suurin osa niin helluntailaisuuden kuin muuidenkin kristillisten yhteisöiden vastustajia.
- ml213.
Se on kyllä ihan kiitoksen aihe kun ihminen erkaantuu ja irtaantuu näistä uskonnollisista puolueista.
Jehovan todistajista irtaantuminen lie vaikeammasta päästä. Mutta, rohkeutta ja JUMALALLE kuuliaisuutta se vaatii aina kun erottautuu puolueesta. Mutta, sekin on totta, miten taas tänäkin voi olla lihallista eli lähdetään puolueesta pois, jos ei saa huomiota, tai on "puhetautinen" tai vihan/riidan saattelemana. - oikeassako?
Jehovan todistajilla on erikoista toimintaa jota kutsuvat "teokraattiseksi sodankäynniksi".
Se tarkoitaa sitä, että sanoilla kikkailemalla saadaan asiat näyttämään siltä kuin he olisivat oikeassa.
Sitä opetetaan kaikille Jehovan todistajille jotta he osaisivat väitellä paremmin.
Olenko oikeassa m.naat? Olet.Ikävä kyllä.
Se on heille taitolaji.
Siinä musta tehdään valkoiseksi ja valkoinen mustaksi.
Mitkään eettiset periaatteet eivät ole silloin voimassa kunhan vain "järjestön" maine pysyy puhtaana.
Tälle teokraattiselle sodankäynille on myös ymmärrettävämpikin sana.Se on valehtelu.
Otetaan esimerkiksi vuosi 1975.On aivan yleistä että he sanovat:"jotkut yksilöt liian innokkaasti odottivat tuota vuotta" siirtäen vastuuta pois "järjestöltä".
Mutta tosiasia on että heidän virallinen kantansa oli että harmagedon tulee ennen tuota vuotta tai viimeistään silloin.
Sekä vartiotorni- että herätkäälehti kirjoittivat siten.
Tai ajatellaanpa nyt tätä viimeaikoina julkisuudessa ollutta kohua entisten jehovantodistajien karttamisesta."Me emme karta" sanoo haastateltava ja samaan aikaan heidän kirjallinen ohjeistuksensa on selvä:"karta".
Yleensä ottaen suosittelen aina jehovantodistajien kanssa tekemisessä olevien olemaan hieman varuillaan heidän sanomisistaan.Kiitos, m.naat! Oltiin samaan aikaan asialla kun huomasin vastauksesi tulleen nimimerkki "oikeassako" kysymykseen, kun minäkin toivoin siihen vastausta. Poistin oman toivomukseni.
Olen itse tullut hyvin varovaiseksi kaikkeen ihmisiltä kuulemiini juttuihin ja pyrin varmistamaan mahdollisimmin hyvin tietolähteeni. Samaan kehotti Herra profeetta Jeremiaa:
Jeremia 9
4 "Varokaa kukin lähimmäistänne, älkää yhteenkään veljeen luottako; sillä jokainen veli viekkaasti pettää ja jokainen lähimmäinen liikkuu panettelijana."
Tarkistakaa siis kaikki minunkin kirjoitukseni ja ottakaa vain se, minkä hyväksi huomaatte!- oikeassako?
ekivaari kirjoitti:
Kiitos, m.naat! Oltiin samaan aikaan asialla kun huomasin vastauksesi tulleen nimimerkki "oikeassako" kysymykseen, kun minäkin toivoin siihen vastausta. Poistin oman toivomukseni.
Olen itse tullut hyvin varovaiseksi kaikkeen ihmisiltä kuulemiini juttuihin ja pyrin varmistamaan mahdollisimmin hyvin tietolähteeni. Samaan kehotti Herra profeetta Jeremiaa:
Jeremia 9
4 "Varokaa kukin lähimmäistänne, älkää yhteenkään veljeen luottako; sillä jokainen veli viekkaasti pettää ja jokainen lähimmäinen liikkuu panettelijana."
Tarkistakaa siis kaikki minunkin kirjoitukseni ja ottakaa vain se, minkä hyväksi huomaatte!"Mitkään eettiset periaatteet eivät ole silloin voimassa kunhan vain "järjestön" maine pysyy puhtaana.
Tälle teokraattiselle sodankäynille on myös ymmärrettävämpikin sana.Se on valehtelu."
Kiitos vastauksesta m.naat.
Kuulostaa aivan siltä, kuin Jehovan todistajat eivät itsekään uskoisi siihen mitä puhuvat kun he yrittävät "auttaa" Jumalan työtä menestymään kepulikonstein. oikeassako? kirjoitti:
"Mitkään eettiset periaatteet eivät ole silloin voimassa kunhan vain "järjestön" maine pysyy puhtaana.
Tälle teokraattiselle sodankäynille on myös ymmärrettävämpikin sana.Se on valehtelu."
Kiitos vastauksesta m.naat.
Kuulostaa aivan siltä, kuin Jehovan todistajat eivät itsekään uskoisi siihen mitä puhuvat kun he yrittävät "auttaa" Jumalan työtä menestymään kepulikonstein.Niin se on.
Muistan tämän myös itsestäni.
Hämmennyin kun joku laittoi jonkun "oikein pahan".
Esim.Ilm.22:15.
"Ulkopuolella ovat.....kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät".
Tuollaisen raamatunpaikan jälkeen meni pasmat ihan sekaisin toviksi,ainakin minulla.
Ja,kyllä tuollaiset raamatunpaikat jäivät sinne mieleen nakertamaan ja kaluamaan jt-uskoa pois.
Joten onhan se niin vaikka ei silläkertaa tuntuisi siltä yhtään, että jokin todistus ei menisi perille,niin ei sitä koskaan tiedä mitä Herran Henki saa aikaiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2813307BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho52367Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2512130- 682019
- 711694
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3411311MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241088- 641040
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231026Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166973