Kilon hammashoitola?

Tee

Kokemuksia paikasta kaipaisin..

10

4693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin kävi yksityisellä

      Mitäs tietämistä tuollaisesta erikseen on? Se on yksi kunnallinen hammashoitola muiden joukossa. Ihan hyviä nuo kunnalliset ovat minulle olleet, milloin on ollut aikaa jonottaa kuukausikaupalla sisäänpääsyä varten.

      Noin 4 v. sitten alkoi julmettu hammassärky viikonloppuna, ja pääsin kiireisenä yksityiselle Oral Hammaslääkärille, Tapiolaan. Naispuolinen lääkäri otti röntgenkuvan, ja katseli sitten sitä, ja sanoi että hän ei valitettavasti voi tulkita tätä nyt. Mätää mahdollisesti on juuressa mutta hän ei ole varma ja tarvitsee huomenna vanhemman lääkärin asiantuntevamman lausunnon ensin. Ehdotti saman tien uutta hoitoaikaa viikon päähän, maanantaille.

      Hammasta särki niin juupelisti, että ei käy viikko millään. Ehdotin että eikä voisi nykäistä sitä vaikka pois, kun ei tämän kivunkaan kanssa voi viikkoa olla. Oralin hammaslääkri katsoi uudelleen suuhun, tökki hetken ja sanoi sitten että kyllä siihen vaan viikko nyt menee odotteluun. Ja on aika lailla tuota hammaskiveä, voitaisiin tällä viikolla aloitella jo hammaskiven poistolla.

      Lähdin Oralilta 110€ laskun kanssa ja särkevine hampaineni kotiin.

      Sain seuraavana päivänä tiistaina kiireajan Kilon kunnalliseen hoitolaan. Sielläkin naispuolinen hammaslääkäri, koputteli hetken aikaa hampaita, ja otti myös röntgenkuvan. Totesi heti että selvästi mätää siellä on juuressa, ja hän ottaa hampaan auki. Otti auki, putsasi ja paikkasi, kipu loppui heti.

      Enpä ole tuon jälkeen Oralilla poikennut, enkä poikkea. Vaikka etupäässä yksityisillä hammaslääkäreillä hampaani korjautankin.

      • Tee

        Minulla on kyllä huonoja ja hyviä kokemuksia kunnallisesta hammashoidosta. Siksi kysyinkin. Ja nykyään on mahdollisuus vaihtaa hammashoitolaa kerran vuodessa.


      • SH2

        Samanlaisia kokemuksia yksistyisiltä; usein tuntunut ettei tarkoitus ole ollut tehdäkään mitään ..lasku kuitenkin mukaan.
        Kokemukset kilon trillakadun hammaslääkäreistä; saavat hommat hoidettua ihan oikeasti ja suhtautuvat potilaaseen hyvin. Ihan huippuja oman kokemuksen perusteella.


    • Pienestä kii

      Todella pieni hammashoitola niin kuin kilon poliisitkin.

      • Useita hoitoloita

        Minun mielestäni tuo Kilon terveysasemalla toimiva hammashoitola ei olisi mitenkään hirmuisen pieni, vaan olisi kasvanutkin väki siellä jonkin verran.
        http://www.lansivayla.fi/artikkeli/257032-espoo-karsii-pienia-hammashoitoloita

        Vai puhutaanko tässä nyt Kilon koulun yhteydessä olevasta hammashoitolasta, mikä sitten lieneekään tarkka nimitys tälle paikalle? Siellä tosiaan ei taida olla kuin yksi hammaslääkäri apulaisinensa. Olen käynyt molemmissa, ja se Trillakadun hoitola useine hammaslääkäreineen jotenkin vakuutti enemmän. Vaikka kyllä tämä toinenkin muovipaikan ihan normaalisti sai kiinni ja paikalleen, teki ihan hyvin.

        Hammaslääkärien taidoissa en ole huomannut eroa yksityisen ja kunnallisen välillä. Tietty kunnallisthan ei laita mitään posliinikruunuja tai siltoja tms.


    • Melko ok

      Kilon terveysasemalla on tällä hetkellä 6 hammaslääkäriä. Itse olen päässyt kolmen heistä hoitoon kahden vuoden sisään. Jotkut olivat kivoja ja ymmärtäväisiä. Yksi ei ollut ja hammashoitajakin oli koko ajan hiljaa. Tökkäsi ne likaiset silmäsuojukset mun kasvoilleni vain. Oli silti hienoa saada ongelma pois.

      Jonotin 4 tuntia tuota ennen varatakseni itselleni myös tarkastusaikaa mutta takaisinsoittoa ei tullut. Automaatilta kuuluikin etukäteen: meillä on tällä hetkellä 188 soittoa jonossa. Ei siis ihme, ettei kukaan soittanut. Eikä soittanut sen jälkeenkään. Siitä on viikko. Hammaslääkäri kertoi, että usein heillä on tuo tilanne. Kertoo kenties jotain ainakin varauksen paineista. Kenties paine on kova, kuten muuallakin kunnallisissa hoitoloissa, lääkäreilläkin erityisesti päivystyksen puolella. Koko ajan uutta vaivaa hoitamaan. Ja se voi vaikuttaa hoitoon. Kuitenkin siis päivystysajan saa samalle päivälle ja se on hieno juttu. Itse en yksityisellä voi käydä, kun rahat eivät riitä. Päivystyksen hammaslääkäriä ei voi valita. Jospa ap voisit silti kokeilla?

      Ja varmaan ne muut ajat hammaslääkäreille kuin päivystykset voivat olla mukavampia, jos päivystyksessä nyt on joku tiukkis. Olen käynyt joskus muualla ja tykännyt heistä. Odotusaika oli kyllä 4 kuukautta ensimmäiseen aikaan ja se on pienessäkin hammassäryssä pitkä aika. Ehkä tällä hetkellä on parempi tilanne, en tiedä kun en ole tänä vuonna saanut sinne aikaa.

    • Kilon poliisi

      Tiedän paikan kamalan
      Kilon hammashoitolan,
      siellä hampaat revitään
      ikenet vain jätetään.

      Siel on kaksi tätiä
      ne on ihan mätiä,
      toinen etsii hyllyä,
      toinen kaivaa pyllyä.

      • Anonyymi

        ja ikäsi oli ..7v ?


      • Anonyymi

        Samat kokemukset.
        Äidille yksi hamma piti otta pois, ja 'vahingossa lähti kaksi hammasta'. Upsis.. Yllätys..


    • Tälviisii

      Kylmä ja pureskelu vihloivat hammasta, kävin Kilossa, poistivat amalgaamipaikan ja laittoivat muovipaikan tilalle. Vihlonta loppui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe