Propecian/finasteridin käyttäjiä

qqq

Terve. Onko ryhmässä henkilöitä jotka ovat käyttäneet propeciaa tai muuta finasteridia sisältävää lääkitystä pidemmän aikaa. Vähintään vuoden. Haluaisin tietää miten se on teillä vaikuttanut. Netistä on vaikea löytää henkilökohtaisia tarinoita. Onko hiusten määrä/laatu parantunut paljonkin ja että missä vaiheessa huomasitte ensimmäiset vaikutukset. itse olen käyttänyt propeciaa nyt muutaman kuukauden ja on vaikea huomata vielä muutosta.

71

32900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ink
    • www

      kyllä toi finasteridi (1 mg -?) vaikuttaa... hiukset kasvanu ihan simona ja tuuheuskin ihan ok. muutamassa kuussa vaikutuksia et näe. pakkauksessakin puhutaan et vaikutukset 6:ssa kk:ssa, mut ite olen kyllä sitä mieltä, et vuosi siinä menee... mut hemmetin tehokas lääke se on. (noh, onhan sitä tietty yksilökohtaista vaihtelua..)

    • juuso___

      Pari vuotta olen syönyt, hiukset kasvaa mielestäni huomatavasti nopeammin kuin aikaisemmin, ehkä myös hiukan tuuheutta lisää. Kalju en siis ollut aloittaessani, hiukan ohenemista ehkä kylläkin. Sivuvaikutuksena ainoana ilmennyt spekun väheneminen, kulli toimii muuten hyvin. Himot entisellään. Tosi on mitä aiempi kokija sanoi, vaikutuksen alkuun meni jopa yli puoli vuotta.

    • joni

      Itse olen syönyt 3kk Gefinaa ja en vielä ole huomannut ainakaan hiustenkasvua. Tulokset taitavat näkyä useamman kk:n syömisen jälkeen. Eikö tämä gefina ole sama lääke kuin Propecia?

      • julle

        sama vaikuttava aine (finasteridi), gefinassa 5 mg/tbl, propeciassa 1 mg/tbl. käytännössä propecia on lääketehtaan helvetin hyvä rahastuskeino, sillä kuten jossakin edellä tuli ilmi, gefinalla vuosi maksaa vajaa n. 130 e (tbl neljään osaan jaettuna 100 tbl= 400 annosta =n. 1,25 mg/annos) ja propecialla n. 700 e. eli kaljuja/kaljuuntuvia kynitään...


    • alkava kaljuuntuminen

      mulla on alkava kaljuntuminen ja olen syönnyt viviscal taletteja,ei oo vielä näkynyt tulosta(oonhan vasta käyttänyt5kk),
      siis onko kellään kokemusta kyseistä tuotteen kans
      olisin kiitollinen jos saisin vastaus siihen,,vai meneekö rahat kankkulan kaivoon.
      hyvää loppu syksyä kaikille

      • Jussi

        Morjens kaikille

        olen syönyt gefinaa (aiemmin proscaria) eli finasteridia nyt 4.5 vuotta. Isäni on kalju ja minulla v. 2000 tuolloin 23 vuotiaana hiukseni alkoivat ohentua ja irrota vauhdilla ohimoilta ja "niemet" senkun syvenivät. No, aloitin syönnin ja kyllä siinä meni aikaa joku puolisen vuotta kun huomasin, että uutta haituvaa kasvaa jo menneiden paikalle ja hiusten irtoaminen loppui.

        Nykyisin voin sanoa hiusteni olevan jopa suht. tuuheat ja kaljuuntumisesta ei häivääkään. Isäni oli ikäisenäni jo hyvinkin kalju ja niin olisin varmasti minäkin jos en olisi lääkettä syönyt.
        Halut ym. on olleet aina kohdillaan, lapsia ei vielä ole, mutta spermaa kyllä tulee joten ei mitään sivuvaikutuksia.


      • Äityli
        Jussi kirjoitti:

        Morjens kaikille

        olen syönyt gefinaa (aiemmin proscaria) eli finasteridia nyt 4.5 vuotta. Isäni on kalju ja minulla v. 2000 tuolloin 23 vuotiaana hiukseni alkoivat ohentua ja irrota vauhdilla ohimoilta ja "niemet" senkun syvenivät. No, aloitin syönnin ja kyllä siinä meni aikaa joku puolisen vuotta kun huomasin, että uutta haituvaa kasvaa jo menneiden paikalle ja hiusten irtoaminen loppui.

        Nykyisin voin sanoa hiusteni olevan jopa suht. tuuheat ja kaljuuntumisesta ei häivääkään. Isäni oli ikäisenäni jo hyvinkin kalju ja niin olisin varmasti minäkin jos en olisi lääkettä syönyt.
        Halut ym. on olleet aina kohdillaan, lapsia ei vielä ole, mutta spermaa kyllä tulee joten ei mitään sivuvaikutuksia.

        Onko nämä kaksi lääkettä vain reseptillä saatavia? Olen huolissani 20v poikani päälaelta ohentuvista hiuksista, auttaako nämä lääkkeet juuri tuollaiseen "päälaki"harventumiseen. Ilmeisesti ihotautilääkäri? on oikea osoite, vai kuinka? Minkä hintaisia ko. lääkkeet ovat?


      • Mikko_
        Äityli kirjoitti:

        Onko nämä kaksi lääkettä vain reseptillä saatavia? Olen huolissani 20v poikani päälaelta ohentuvista hiuksista, auttaako nämä lääkkeet juuri tuollaiseen "päälaki"harventumiseen. Ilmeisesti ihotautilääkäri? on oikea osoite, vai kuinka? Minkä hintaisia ko. lääkkeet ovat?

        Aika mielenkiintoista, että äiti on näin huolestunut poikansa hiustenlähdöstä...

        Sen verran neuvoisin, että jos asia ei ole ongelma pojalle, ei sen pitäisi olla sinullekaan.

        Jos poikaa asia huolestuttaa, niin ei muuta kuin lääkärin pakeille. TK-lääkäri kelpaa ihan hyvin, ei tarvitse välttämättä ihotautilääkärille mennä. Ihotautilääkäri toki SAATTAA tietää asiasta enemmän kuin yleislääkäri, mutta ei välttämättä. Toisaalta ei asiassa mitään kovin monimutkaista ole. Poikasi kärsii todennäköisesti miestyypin hiustenlähdöstä ja lääkäri voi kirjoittaa sen hoitoon tasan yhtä lääkettä (jota toki myydään kolmella eri nimellä). Eli kyse ei todellakaan ole mistään aivokirurgiasta...

        Itse kävin aikoinaan ensiksi ihotautilääkärillä, ja hän tiesi hiustenlähtöasioista vähemmän kuin minä tuohon aikaan.

        Finasteriidi siis todennäköisesti auttaa poikasi asiassa, eikä Gefina edes maksa paljoakaan (alle satanen vuodessa). Propecia maksaa huomattavasti enemmän.


      • Äityli
        Mikko_ kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista, että äiti on näin huolestunut poikansa hiustenlähdöstä...

        Sen verran neuvoisin, että jos asia ei ole ongelma pojalle, ei sen pitäisi olla sinullekaan.

        Jos poikaa asia huolestuttaa, niin ei muuta kuin lääkärin pakeille. TK-lääkäri kelpaa ihan hyvin, ei tarvitse välttämättä ihotautilääkärille mennä. Ihotautilääkäri toki SAATTAA tietää asiasta enemmän kuin yleislääkäri, mutta ei välttämättä. Toisaalta ei asiassa mitään kovin monimutkaista ole. Poikasi kärsii todennäköisesti miestyypin hiustenlähdöstä ja lääkäri voi kirjoittaa sen hoitoon tasan yhtä lääkettä (jota toki myydään kolmella eri nimellä). Eli kyse ei todellakaan ole mistään aivokirurgiasta...

        Itse kävin aikoinaan ensiksi ihotautilääkärillä, ja hän tiesi hiustenlähtöasioista vähemmän kuin minä tuohon aikaan.

        Finasteriidi siis todennäköisesti auttaa poikasi asiassa, eikä Gefina edes maksa paljoakaan (alle satanen vuodessa). Propecia maksaa huomattavasti enemmän.

        Luin lääkeluettelosta, minkä sortin lääke se Gefina on ja eihän siinä puhuttu mitään hiustenlähtöön tarkoitetusta lääkkestä, ainoastaan kerrottiin lääkkeen tarkoitetun hyvänlaatuisen eturauhasen liikakasvuun. Sivuoireetkin olivat aika masentavia, joten jätän huolestumiseni tähän.


      • ei-kaljuuntuva mieshoitsu
        Äityli kirjoitti:

        Luin lääkeluettelosta, minkä sortin lääke se Gefina on ja eihän siinä puhuttu mitään hiustenlähtöön tarkoitetusta lääkkestä, ainoastaan kerrottiin lääkkeen tarkoitetun hyvänlaatuisen eturauhasen liikakasvuun. Sivuoireetkin olivat aika masentavia, joten jätän huolestumiseni tähän.

        Jos olisit selannut luetteloa tarkemmin ja verrannut Gefinaa ja Propeciaa, olisit todennäköisesti huomannut, että ko lääkkeissä on sama vaikuttava aine ja apuaineetkin lähes samat. Käytännössä siis "sama" lääke, suurin ero on vahvuus ja HINTA. Käyttämällä Gefinaa hiustenlähdön hoitoon kierretään lääketehtaan törkeää rahastusta, teho on siis sama. Sivuvaikutuksista sen verran, että kaikki on suhteellista, toisaalta lääkeluettelossa ilmoitetaan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset, eli lääkkeen käyttö ei todellakaan tarkoita sitä, että nämä sivuvaikutukset saa jokainen. Itse asiassa viittaamasi sivuvaikutukset ovat kuitenkin kohtuullisen harvinaisia ja sidoksissa esim käytettyyn annokseen (hiustenlähdön ehkäisyynhän finasteridia käytetään vain n. 1mg/pv), toisaalta jos lueskelet enemmän tätä palstaa, voinet huomata, että suurin osa esim Gefinaa käyttävistä ei ole kokenut sen kummempia sivuvaikutuksia, tai ne ovat olleet hyvin lieviä, lisäksi finasteridin tehoon kirjoittajien joukossa vaikutetaan olevan hyvinkin tyytyväisiä.
        Eli yhteenvetona edellisestä ja omastakin, muutaman vuoden kokemuksesta Gefinan käytöstä: sivuvaikutukset ovat harvinaisia ja useinmiten hyvin lieviä, itsellä ainoa vaikutus ollut lähinnä kertasiemennesteen määrän pieneneminen, lääkkeen teho sinänsä on ollut itselläni erittäin hyvä, eli "uusiohiuksia" kasvaa, hiustenkasvu on hyvin vauhdikasta, ja minkäänlaista kaljuuntumista ei ole todetavissa. Voin siis oman kokemukseni ja tietämykseni perusteella suositella finasteridia (esim Gefina) ainakin kokeiltavaksi jokaiselle lajitoverille, joka kärsii miestyyppisestä kaljuuntumisesta/hiustenlähdöstä.


      • Mikko_
        Äityli kirjoitti:

        Luin lääkeluettelosta, minkä sortin lääke se Gefina on ja eihän siinä puhuttu mitään hiustenlähtöön tarkoitetusta lääkkestä, ainoastaan kerrottiin lääkkeen tarkoitetun hyvänlaatuisen eturauhasen liikakasvuun. Sivuoireetkin olivat aika masentavia, joten jätän huolestumiseni tähän.

        Gefina on sama lääke kuin hiustenlähdön hoitoon tarkoitettu Propecia, mutta yhdessä pillerissä on enemmän vaikuttavaa ainetta. Lääkettä tulisikin syödä vain neljännes- tai viidennespilleri päivässä.


      • Vaihtarimieskö?
        Mikko_ kirjoitti:

        Gefina on sama lääke kuin hiustenlähdön hoitoon tarkoitettu Propecia, mutta yhdessä pillerissä on enemmän vaikuttavaa ainetta. Lääkettä tulisikin syödä vain neljännes- tai viidennespilleri päivässä.

        Hei kaikki hiuksistaan ohenevat hengenheimolaiset.Tämä näytti olevan ainoa asiallinen suomalainen palsta ,joten halusin kysyä vaihtoehtoisista hoitomuodoista.Ekaksi kysymys laserhoidoista,eli onko kukaan saanut oikeasti tehokasta apua kymmenistä sikakalliista laserhoidoista ja jos niin miten kuvailisit?

        Toinen on ihan meitä kaikkia koskeva asia eli suihkin nyt toista kuukautta luontaistuote Arconia kieleni alle ja siitä ääreisverenkiertoon päänhkaan.Hiukseni ovat nimenomaan ohimoilta nousseet "lahdenpoukamat" ja päälaelta näyttää myös hiukan ohenneen ja karvan laatu on päältä heikkoa,lasimaista vauvahiusta ja niistä puuttuu tumman ruskea oma väri.Idea tuotteessa on ihan sama kuin finasteridissa eli estetään testosteronihormonin muuttuminen päänahassa dihydrostestosteroniksi (DHT:ksi).En haluaisi menettää spermanlaatua kun tuo vauvakin on kohta ajankohtainen (vrt. Finasteridin sivuoireisiin, vaikka kuulemma harvinaisia). Onko kukaan saanut hiuksiaan selvästi vahvemmaksi ja ohimorajaa yhtään alemmas???
        Vastauksesi olisi korvaamattoman arvokas ja jos sinulla olisi laittaa kuvaa itsestä, tuttavastasi tai netistä linkki kuviin ennen ja jälkeen hoidon olisin varman onnesta soikeana. Vaikka harva on julkisuudessa vakuutellut tuotteen toimivuutta, jos ei lasketa mainostajia. Suurkiitos jo etukäteen kaikille avusta! t.Mikko


      • oskarionnen
        Vaihtarimieskö? kirjoitti:

        Hei kaikki hiuksistaan ohenevat hengenheimolaiset.Tämä näytti olevan ainoa asiallinen suomalainen palsta ,joten halusin kysyä vaihtoehtoisista hoitomuodoista.Ekaksi kysymys laserhoidoista,eli onko kukaan saanut oikeasti tehokasta apua kymmenistä sikakalliista laserhoidoista ja jos niin miten kuvailisit?

        Toinen on ihan meitä kaikkia koskeva asia eli suihkin nyt toista kuukautta luontaistuote Arconia kieleni alle ja siitä ääreisverenkiertoon päänhkaan.Hiukseni ovat nimenomaan ohimoilta nousseet "lahdenpoukamat" ja päälaelta näyttää myös hiukan ohenneen ja karvan laatu on päältä heikkoa,lasimaista vauvahiusta ja niistä puuttuu tumman ruskea oma väri.Idea tuotteessa on ihan sama kuin finasteridissa eli estetään testosteronihormonin muuttuminen päänahassa dihydrostestosteroniksi (DHT:ksi).En haluaisi menettää spermanlaatua kun tuo vauvakin on kohta ajankohtainen (vrt. Finasteridin sivuoireisiin, vaikka kuulemma harvinaisia). Onko kukaan saanut hiuksiaan selvästi vahvemmaksi ja ohimorajaa yhtään alemmas???
        Vastauksesi olisi korvaamattoman arvokas ja jos sinulla olisi laittaa kuvaa itsestä, tuttavastasi tai netistä linkki kuviin ennen ja jälkeen hoidon olisin varman onnesta soikeana. Vaikka harva on julkisuudessa vakuutellut tuotteen toimivuutta, jos ei lasketa mainostajia. Suurkiitos jo etukäteen kaikille avusta! t.Mikko

        Kerroit käyttäväsi suusuihketta, joka maahantuojan nettisivujen mukaan sisältää: Ainesosat Hiustenkasvua edistaviä ravintoaineita: E, B3, betasitosteroli ja sinkki. Jossain luki että siinä olisi myös kääpiöpalmu-uutetta. Ihan hyviä aineita, mutta keskustelin tästä eräiden todella asiantuntevien lääkäreiden kanssa. Eli tuossa kaikkein tehokkaimmat ovat betasitosteroli ja kääpiöpalmu, jos sitäkin on siinä. Ne blokkaavat hyvin DHT:n. MUTTA niiden ongelma sisäisesti otettuna on ETTÄ niitä pitäisi popsia aika paljon että ne todella alkaisivat vaikuttamaan sisäisesti. Kaikkein tehokkainta olisi ottaa esim. kääpiöpalmu-uutekapseleita eikä suihkia jotain jo laimennettua ainetta kielen alle.

        Sitten omat kokemukset. Olen pysäyttänyt kaljuuntumisen kokonaan ja myös ennen harvoilla ohimoilla kasvaa hiuksia. Päälaella on lievästi harvaa pienellä alueella, mutta sielläkin kasvaa joka kohdassa hiuksia. Tilanne ei ole enää pahentunut vuosiin. Minun käyttämät tuotteet on yksinkertaisia.

        Söin ennen finasteridia, mutta harvensin sen myöhemmin koska en tykkää sivuvaikutuksista joita tuli. Nyt otan ihan pienen murusen joka toinen päivä. Laserhoitoa teen kotona kun katson telkkaria, laserkammalla, vain noin 15 min joka päivä. Tuntuu tosi hyvältä ja päänahka tuntuu lämpimältä ja hiukset tykkää todella. Siinä pidän muutaman kerran vuodessa parin viikon taukoja ja luulen että se lisää sen tehoa kun joskus pitää pieniä taukoja. Sitten popsin kalaöljyjä, sinkkiä, piitä ja vahvat b-vitamiinit. Käytän Nisimin shampoota ja hoitouutetta ja niissäkin pidän muutaman kerran vuodessa taukoa ja kokeilen välillä esim ketokonazol-shampoota.
        Silloin tällöin oliiviöljyä päähän muutamaksi tunniksi. Ja kas, siinä se, ei sen kummempaa, koko paketti maksaa vuodessa ehkä 200-300 euroa, laserkampa oli vain kerta "investointi" ei se ole kallis kun kestää vuosia. Ihan samat tehot olen saanut sekä jenkkiversiolla että velformilla.
        Hiukset voi tosi paksusti, koko hommaan ei kulu mitään aikaa juurikaan ja finasteridi ei aiheuta mitään sivuoireita. Mitään sikakalliita huijaus-ravinnekapseleita en osta koska ne on mun mielestä puppua. Älytöntä syödä jotain hirssiä tai muita ylihinnoilla.

        Tämä on tietysti yksilöllistä, jollain ei toimi mikään ja mä oon tällä hoitanut koko homman. Näitä asteita on varmaan erilaisia, toisilla lähtee rajusti hiuksia ja mikään ei auta, ja jollain lähtee vain vähän. Ajattelin kertoa tuosta laserista kun kysyit, että se tuntuu tosi hyvältä ja luulen että se kyllä vauhditti uusia hiuksia suoraan ohimoalueelle.

        Sellaisia tarinoita.


      • J-P
        Vaihtarimieskö? kirjoitti:

        Hei kaikki hiuksistaan ohenevat hengenheimolaiset.Tämä näytti olevan ainoa asiallinen suomalainen palsta ,joten halusin kysyä vaihtoehtoisista hoitomuodoista.Ekaksi kysymys laserhoidoista,eli onko kukaan saanut oikeasti tehokasta apua kymmenistä sikakalliista laserhoidoista ja jos niin miten kuvailisit?

        Toinen on ihan meitä kaikkia koskeva asia eli suihkin nyt toista kuukautta luontaistuote Arconia kieleni alle ja siitä ääreisverenkiertoon päänhkaan.Hiukseni ovat nimenomaan ohimoilta nousseet "lahdenpoukamat" ja päälaelta näyttää myös hiukan ohenneen ja karvan laatu on päältä heikkoa,lasimaista vauvahiusta ja niistä puuttuu tumman ruskea oma väri.Idea tuotteessa on ihan sama kuin finasteridissa eli estetään testosteronihormonin muuttuminen päänahassa dihydrostestosteroniksi (DHT:ksi).En haluaisi menettää spermanlaatua kun tuo vauvakin on kohta ajankohtainen (vrt. Finasteridin sivuoireisiin, vaikka kuulemma harvinaisia). Onko kukaan saanut hiuksiaan selvästi vahvemmaksi ja ohimorajaa yhtään alemmas???
        Vastauksesi olisi korvaamattoman arvokas ja jos sinulla olisi laittaa kuvaa itsestä, tuttavastasi tai netistä linkki kuviin ennen ja jälkeen hoidon olisin varman onnesta soikeana. Vaikka harva on julkisuudessa vakuutellut tuotteen toimivuutta, jos ei lasketa mainostajia. Suurkiitos jo etukäteen kaikille avusta! t.Mikko

        Terve,

        itselläni tuntui toimivan lääke erittäin hyvin sinänsä. En tiedä kasvoiko "lisää" hiusta, mutta hiustenlähtö ainakin tuntui pysähtyvän melko täysin.

        Itse kuitenkin lopetin käytön koska aloin huomata muutoksia nännieni muodossa (ennen täysin litteät alkoivat hiukan kasvaa). Lisäksi koin elämäni melkolailla ensimmäiset (vaihtelevan tasoiset) erektio-ongelmat.

        Eli kokemuksieni mukaan lääke kyllä toimii, mutta en yhtään ihmettele ilmeisesti monien kokemia pahempiakin sivuvaikutuksia.


    • ittensä kipeeksi maksanut

      6 vuotta on tullut käytettyä Propeciaa ja tänään sain reseptin Gefinaan, saa nähdä tuleeko muutoksia.
      6 vuoden aikana hiusten lähtö on estynyt propeciaa syömällä mutta uusia hiuksia ei hirveästi ole ohimolle tullut (ehti lähteä ennenkuina aloin syömään). Mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut.

    • Omer

      Olen käyttänyt nyt jo kolme vuotta propeciaa ja voin suositella, koska minulla ei olisi ollut hiuksia päässä ilman propeciaa.
      Vaikutus näkyy vasta vuoden päästä mutta se on se arvoista.

      • op

        Elikkä siis, "vaikutukset näkyvät vasta vuoden kuluttua". Tarkoittaako se että sitten vasta tiedätte onko hiustenlähtö pysähtynyt ja että vasta silloin lähtö on pysähtynyt?


      • zepalla

        Miten te saitte noita lääkkeitä? soitin itse tänään lahden paavolan terveyasemalle ajanvaraukseen, mutta se täti alkoi jo puhelimessa nauramaan huolelleni ja sanoi että vaivaan ei ole mitään lääkettä. Hän sanoi myös että kukaan ei ole ikinä soittanut näin erikoislaatuisesta ongelmasta ja että lääkärin tuskin tietää asiasta sen enempää kuin hänkään. Pitää kulemma soittaa ensiviikolla uudestaan, jotta saan ajan varattua. En tiedä uskallanko enään. Ikää minulla on 20 vuotta ja tukkaa on vielä päässä mutta parin vuoden sisään on alkanut harventua todenteolla. Vinkkejä minne kannattaisi lahdessa mennä? Näitä lääkkeitä ei siis saa ilman reseptiä vai?


      • parutu
        zepalla kirjoitti:

        Miten te saitte noita lääkkeitä? soitin itse tänään lahden paavolan terveyasemalle ajanvaraukseen, mutta se täti alkoi jo puhelimessa nauramaan huolelleni ja sanoi että vaivaan ei ole mitään lääkettä. Hän sanoi myös että kukaan ei ole ikinä soittanut näin erikoislaatuisesta ongelmasta ja että lääkärin tuskin tietää asiasta sen enempää kuin hänkään. Pitää kulemma soittaa ensiviikolla uudestaan, jotta saan ajan varattua. En tiedä uskallanko enään. Ikää minulla on 20 vuotta ja tukkaa on vielä päässä mutta parin vuoden sisään on alkanut harventua todenteolla. Vinkkejä minne kannattaisi lahdessa mennä? Näitä lääkkeitä ei siis saa ilman reseptiä vai?

        ihotautilääkärille. tavalliset terveyskeskuksen amatöörit eivät tiedä asiasta kuitenkaan mitään.


      • nugettirastas
        parutu kirjoitti:

        ihotautilääkärille. tavalliset terveyskeskuksen amatöörit eivät tiedä asiasta kuitenkaan mitään.

        Tuollasten tablettien syöminen on turhaa hommaa, sen takia lääketehtaa eivät ole tuoneet hiustenkasvatukseen tarkoitettuja lääkkeitä kun teho on heikko. Aine pitää hieroa päänahkaan ja vaikutusta pitää odottaa lähes vuosi, että sen huomaa, Toi on lähes urbaania legendaa, että joku tabletti auttaisi, ei sitä juuri hiuspohjaan asti pääse, maksassakin suuri osa aineista polttaa pois, ei se verenkierron kautta juurikaan hiuspohjaan vaikuta.


      • selvää...
        nugettirastas kirjoitti:

        Tuollasten tablettien syöminen on turhaa hommaa, sen takia lääketehtaa eivät ole tuoneet hiustenkasvatukseen tarkoitettuja lääkkeitä kun teho on heikko. Aine pitää hieroa päänahkaan ja vaikutusta pitää odottaa lähes vuosi, että sen huomaa, Toi on lähes urbaania legendaa, että joku tabletti auttaisi, ei sitä juuri hiuspohjaan asti pääse, maksassakin suuri osa aineista polttaa pois, ei se verenkierron kautta juurikaan hiuspohjaan vaikuta.

        mihin finasteridin vaikutus perustuu. Enemmän minä epäilen hiuspohjaan hierottavien litkujen vaikutusta. Finasteridi sentään vaikuttaa suoraan miesten hiusten kasvuun haitallisten hormonien tuotantoa vähentävästi (naisillahan se ei vaikuta, naisilla on eri lääke). Finasteridi ei vaikutakaan hiuspohjaan, vaan verenkierrossa kulkevaan hormooniin. Vaikutus on aikanaan havaittu vahingossa lääkkeen sivuvaikutuksena.


    • Peergeres

      parhaiten tehosi kun alkoi käytön kauan sitten, vaikutuksen huomas ehkä 4 kuukaudessa.alussa kyllä lähti hiuksia ja se otti päähän. Iän myötä ei enää huomaa niin tehokasta vaikutusta, ehkä sen ettei putoa hiukset.

    • mies-34v

      Olen syönyt finaa vuodesta 2006. Aluksi lähti enemmän hiuksia mutta sitten tasaantui. Nyt on tilanne ollut jo vuosia stabiili tai ehkä edennyt todella hissukseen. Ennen kuin aloitin finan luulin että olisin mallia "pelle peloton" vuoden sisällä.

    • Shubalenko
    • entinenmies

      Vuoden söin finaa ja muutuin naiseksi

      • hekohekohe

        Vanha vitsi - ei naurata. Tarvitaan paljon järeämmät lääkkeet ennen kuin mies muuttuu naiseksi ja kestääkin vähän pidempään.


      • kaljuteräs..

        Ehkä sun pitäs sitten laittaa mekkopäälle ja mennä baariin, säälistä annat kaikille kaljupäisille miehille, kun kerran ymmärrät heidän tuskan :)


    • luutanainen

      Hyvä!

      Siinäpähän sitten lentelet luudalla. Tuo on mahdollista vain noidalle,
      .

    • Asa_ _

      Olen käyttänyt finaa vuodesta 2006 tai 2007. Hiustenlähtö pysähtyi käytännössä kokonaan, tai ehkä se on ja olisi jatkanut hyvin vaivihkaa etenemistään, ellen olisi ottanut mukaan aktiivisesti minoksidiilia ja aivan viime aikoina lisäksi Revivogenia. Finasta eli siis Propeciasta en huomannut varsinaista merkillepantavampaa takaisinkasvua.

      • jukka14

        Kuusi vuotta takana finasteridia annoksella 1/8 5mg:n tabletista joka kolmas päivä. Hiuksia ei ole lähtenyt tuona aikana. Ei haittavaikutuksia.


      • kaljuteräs...
        jukka14 kirjoitti:

        Kuusi vuotta takana finasteridia annoksella 1/8 5mg:n tabletista joka kolmas päivä. Hiuksia ei ole lähtenyt tuona aikana. Ei haittavaikutuksia.

        jukkka14

        Hiuksia ei ole lähtenyt, mutta onko tullut lisää?
        Sinulla on melko pieni annos määrä, tuliko sivuvaikutuksia suuremmalla annoksella??

        Eikö lekurit yleensä määrää 1/4 5mg tabletista päivittäin.

        Ihan mielenkiinnosta kysyn kun olen kiikun/kaakun että pitäisikö hakea kanssa finaaa.
        --
        Justiin tänään tuli paketti bioveasta, tilasin revivogenia.Sinnekkin upposi lähes 100e.


    • Asa_ _

      Tuo kyllä saa miettimään pitäisikö itsekin laskea fina-annosta. Olen aina jakanut 5mg tabletin viiteen osaan ja ottanut yhden päivässä. Tosin ensimmäisen vajaan vuoden söin varsinaista Propeciaa.

      • Jos kerran kykenet

        pilkkomaan viiteen osaan,niin mikset pilko niitä muitakin murusia? Pienit ensin neljään osaan ja sitten vielä sen yhden kertaalleen? Mikä idea tässä on ne muuthan on kuitenkin 1,25mg muruja ja vain se yksi 0,6 sitten?


    • MAsa

      Jukka, minkälaisesta tilanteesta lähdit kun aloitit syömään lääkettä ja minkä ikäisenä?

      • jukka14

        Aloitin finan käyttämisen 2005 42-vuotiaana. Silloin ohimolla olleet lahdekkeet eivät ole syventyneet. Ei uutta kasvua ohimoilla. Päälaella hiukset ovat saattaneet jopa vahvistua, vaikea sanoa... Annos siis 1/8 5 mg:n tabletista joka kolmas päivä. Ei haittavaikutuksia.


    • Gefinaa

      Itse olen käyttänyt Gefinaa runsaan vuoden. Hiukset alkoivat harvenemaan ohimoilta ja eteen alkoi muodostumaan "tupsu". Nyt tupsua ei enää erota, ja muutenkin hiukset ovat aavistuksen vahvistuneet. Hiusraja ei juuri ole muuttunut mutta siellä missä hiuksia on niitä on jotakuinkin normaalisti. Pilkon 5 mg tabletin noin kuuteen osaan ja joskus jää päiviä väliinkin. Sivuvaikutuksia ei ole.

    • pienellä mennään

      täällä on käytetty finaa kohta jo 7 vuotta.käytin muutamia vuosia annoksella 1.25mg päivä enkä mitään sivuvaikutuksia huomannut.no jossain vaiheessa pudotin annoksen 0.625mg päivä ja silleen taisi mennä pari kolme vuotta.no nyt olen n.vuoden ajan ottanut enää yhden 1.25mg murusen joka kolmas päivä eli päivälle taitaa tulla n .0.41mg annos.sivuvaikutuksia ei ole missään vaiheessa ollut mutta varmuuden vuoksi olen pienentänyt annoksen aika minimiin ja kyllä nuo hiukset on näyttäneet päässä pysyneen.ehkä viimeisen vuoden aikana jopa vahvistuneet kun ottanut käyttöön uusia comboja.

      • jpjpjp

        Olen käyttänyt Finaa n 18 vuotta. eritt hyvä vaste, hiukset päässä, ei sivuvaikutuksia. Parta ehkä hiukan pehmeämpää. Ei muuta. Annoksena ollut viimeset 10v n 0,5 mg per vrk. Hyvin pysyy edessäkin hiukset/hiusraja. Ohimot mulla aina olleet korkeat, varmaan 16vuotiaana, ei ole nousseet siitä yhtään. Eritt helppo käyttää, suosittelen. Voi nauttia myös vaikka 3x per viikko jos ei muista joka pv. 5mg napista puraisen aina pikku palan, yksi nappi kestää n 10vrk.


    • Asa_ _

      Päätin just aiemman lukemani ja tämän ketjun perusteella, että puolitan fina-annokseni puoleen 1 milligrammasta vuodenvaihteen jälkeen, jakamalla kaikki nykyiset pilkotut tabletit vielä kahtia. Vedän vuoden loppuun "maxitehoilla", nyt kun on Revivogenikin menossa samalla. Jospa sitten taas vuoden 2014 vaihteessa lasken edelleen - kuka ties - jos kerran käytännössä samoja tuloksia saavutetaan paljon pienemmällä annoksella.

    • Aatu255

      huh, 18 vuotta? Onko tuote ollut jo niin kauan saatavilla.. kiinnostaisi tietää minkä ikäisenä aloitit lääkkeen? kiitos.

    • Asa_ _

      Kaivoin netistä tiedon, että FDA hyväksyi Propecian tammikuussa 1998 hiustenlähtölääkkeeksi ja parhaimmillaankin jos lääke olisi tullut samana vuonna Suomessa saataville, puhumattakaan siitä, että lääkärit olisivat lainkaan laajemmin tienneet siitä, sitä olisi pisimmillään ehtinyt käyttää vasta vajaa 15 vuotta.

      • Eihän hän sanonut

        käyttäneensa Propeciaa vaan Finasteridia.


    • Dutaketo

      Finasteridi tuli myyntiin Suomessa vuonna 1992. Hän sanoi käyttäneensä finasteridiä (ei siis Propeciaa) 18 vuotta eli vuodesta 1994 alkaen.

      Dutasteridi tuli myyntiin Suomessa vuonna 2005.

      • Dutaketo

        Tasan vuoden päästä eli marraskuussa 2013 Propesian patentti laukeaa ja markkinoille ryntäävät ns. geneeriset eli rinnkkaislääkkeet jotka ovat hinnaltaan kymmenenesosa Propecian hinnasta.

        Sitten voi sitä 1 mg tabua pilkkoa vaikka neljäsosaa eli 0,25 mg päivässä. Jos se aiheuttaa sivuvaikutuksia niin silloin syy on päässä.


    • Asa_ _

      @Dutaketo Olipa taas järkevä toi jälkimmäinen puolisko postistasi.

      • hahahahaaaaaa

      • Täh mitä vikaa?

        Dutaketon postihan oli nimenomaan järkevä postaus,toisin kuin sinun hyödytön.


    • Asa_ _

      -Mielenkiintoinen artikkeli. Toki tietämättä kyseisestä puljusta mitään pisti heti silmään se, että kaveri oli tilannut geneeristä finaa intialaisesta nettiapteekista. Kukaan ei pystyne takaamaan, ettei siinä ollut finan sijasta jotain ihan muuta, esimerkiksi voimakasta naishormonia.

    • ada3e21123132123
    • jpjpjp

      Joo noin 1994 aloitin kun reseptejäkin sai jo kirjoittaa. Virallinen indikaatio BPH, mutta ei se kiinnosta ketään. Olin n 25-vuotias. Noin vuodesta -92 olin perehtynyt aiheeseen (fina) ja sitten kun tuli mahdolliseksi nin toki aloin käyttää.

    • Dutaketo

      Minä olen käyttänyt puolitoista vuotta Dutasteridiä ja tunnen oloni kyllä entistä miehisemmäksi.

      Mitään haittavaikutuksia ei ole ilmennyt. Kaikki toimii niin kuin pitääkin ja kiinnostus vastakkaita sukupuolta kohtaan on vain lisääntynyt. Jos tuo olisi totta homoseksuaalisuus voitaiiin poistaa (parantaa) lääkkeillä.

      Sehän jo tiedetään että ihminen muuttuu heteroksi rukoilemalla. Päivi Räsänen on ainakin tätä mieltä. ;-) Kaipa se siteen tukkakin kasvaa rukoilemalla ;-)

    • NännitSuoriks

      Oon käyttänyt finaa n.3kk. Hiustenlähtö on ainakin omasta mielestäni tyrehtynyt koska hiuksia ei löydy enää tyynyiltä eikä sängystä muutenkaan. Ennen oli pätkiä paikat täynnä. Uutta kasvua ohimoilla ei vielä näy. Olisikin mukavaa että kokeneemmat tulisivat takaisin jakamaan kokemuksiaan. Palaan asiaan parin kk kuluttua! Aikoo ikävä vaikutus on että tiukat nännit ovat muuttuneet soikeiksi. Toivotaan että menee 3 kg lihomiseen piikkiin.

    • Kevyesti kaljuuntuva

      Käytin finaaa n 3 kk. Hiuksia jopa lisääntyi uusille kohdille ohimoa, mutta samalla hiukset kokonaisuudessaa ohentuivat selvästi. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Aloitin nyt uudelleen syömisen ja tälläkertaa voisin pidentää kokeiluaikaa 6 kuukauteen

    • Sheeddiiing

      Sulla varmaan tuli hetkellinen "shedding"-vaihe. Joillakin noin käy, eli olisit voinut jatkaa käyttöä huoletta. Montako mg käytät päivässä?

    • jeps9

      Jotenkin on laskenut nämä raportoinnit.. Jakakaa kokemuksianne.

    • Bux

      Pistetään tällainen kyhyt kokemuskin. Noin kolme kuukautta propeciaa syönyt. Hiukset on paremmat, mutta vaikea sanoa vielä mitään tarkempaa että miten ohimot tosta kehittyy. Välillä tuntuu että on paremmat ja välillä ajattelee että on ehkä vähän harventuneet ja toisinaan että on psyneet samana. Ohimot harveni viime kesänä selkeästi. Tulee sinne uusia hiuksia välillä aina, mutta varmaan muutaman kuukauden aikana näkee tuleeko enemmän kuin ennen ja nouseeko raja. Tossa vähän aikaa sitten ajattelin jo että on mennyt jo tässä ajassa selkeästi ohimot parempaan suuntaan, mutta en nyt varma olekaan. Mutta kokonaisuudessa hiukset on kyllä paremmat mitä kesällä, jotenkin paksumman näköiset. Tosin talvellahan saattaa muutenkin olla. Eli pitää kunnon tuloksia nyt odotella, että mihin suuntaan menee. Yksi hius tuli keskelle otsaa melkein, en tiedä oliko finan vaikutusta, mutta ehkä vähän liian optimistinen ajatus tällä hiuksella, että hiusraja vedetään lähemmäs silimen tasoa :D

      Sivuvaikutukset oli alussa pieniä, nyt ei mainittavia että näiden kanssa eläis ihan helpolla jos ei pahenis. Oon syönyt noin 0.5mg per päivä.

      • dwadada

        Hyvä viesti.

        Kauanko hiusten lähtöä takana? Mikä nw? Ikä?


    • Pari kysymystä

      Löytyykö täältä henkilöitä, joilla olisi ollut ejakulaationgelmia aluksi? Kauanko kesti, että lähtivät pois?

      • Ongelmat alkoi

        ja ongelmat jäi. Mälliä erittyy,mutta ei ns lennä mihinkään,valuu vain laiskasti vartta pitkin. Tosin vähäisempi on määräkin.


      • sdaas
        Ongelmat alkoi kirjoitti:

        ja ongelmat jäi. Mälliä erittyy,mutta ei ns lennä mihinkään,valuu vain laiskasti vartta pitkin. Tosin vähäisempi on määräkin.

        Milloin alkoi ja kuinka kauan käytit? Kauanko on lopetuksesta. Yleensä tuo johtuu eturauhasen pienentymisestä ja palautaa ennalleen sitä mukaa kuin eturauhanen.


      • En viitsinyt
        sdaas kirjoitti:

        Milloin alkoi ja kuinka kauan käytit? Kauanko on lopetuksesta. Yleensä tuo johtuu eturauhasen pienentymisestä ja palautaa ennalleen sitä mukaa kuin eturauhanen.

        lopettaa moisen takia vaan käytän edelleen kun haluan pitää hiuksistani kiinni. Vuosia sitten pidin yli vuoden tauon ja ejakulaatio hieman reipastui,mutta niin huonontui hiuksetkin joten aloitin uudelleen Finan.


      • ?????
        Ongelmat alkoi kirjoitti:

        ja ongelmat jäi. Mälliä erittyy,mutta ei ns lennä mihinkään,valuu vain laiskasti vartta pitkin. Tosin vähäisempi on määräkin.

        Pitääkö sen mällin lentää jonnekin? Kyllä ne siittiöt löytää perille naisen emättimessä ja kohdussa ilman lentämistäkin.

        Mutta jos kundien pitää kilpailla kenellä lentää pidemmälle niin...


      • Eihän se aina
        ????? kirjoitti:

        Pitääkö sen mällin lentää jonnekin? Kyllä ne siittiöt löytää perille naisen emättimessä ja kohdussa ilman lentämistäkin.

        Mutta jos kundien pitää kilpailla kenellä lentää pidemmälle niin...

        lennä, vaikka ei finaa käyttäisikään. Joillakin vain käy niin, että orgasmin aikana ei mälli lennä, mutta hetkeä myöhemmin alkaa valua, se on jo ikävää.

        Onko kellään orgasmin tunto huonontunut finan aikana? Eli fiilikset on 3/4 osaa?


    • jjj4

      käytin finnaa 0,001 gr päivässä, elikkä jaoin tabletin 99 osaan..ja toimii

    • tässä kokemus

      No siis finahan ei auta hiuksiin mitenkään mutta tissit kasvaa isoiksi ja nännit on sellaiset terävät. ja muna on pieni.

    • Jsjflksdjflksd fklsd

      FInaa syöty noin 1v, Orionin tabletista 1/4 päivässä. Hiustenlähtö hidastui alkaen ehkä 3kk kohdalla. Mitään uutta hiusta ei ole tullut, enkä odottanutkaan, mutta hidastunut on eli suihkussa ei lähde kymmenittäin hiuksia kuten ennen.

      Ei sivuvaikutuksia, ehkä vähän haluttomuutta mutta siihen voi vaikuttaa toinen lääke (mielialalääkitys) ja ikääntyminen ja hyvin pitkä liitto, tosissaan.

    • TaalasmaanSeppo

      Kyllä mulla uutta hiusta alkoi kasvaa. 1/4 5mg finaa, laserkampaa, biotiinia ja evonian hair boosteria samaan aikaan. Päälaelle alkoi hiusta kasvaa lisää....tiedä sitten mikä noists tehosi kun kaikkea käytti samaan aikaan. Luultavasti fina oli se mutta pitää kuitenkin olla hyvät ravinteetkin käytössä että uutta hiusta pukkaa.

      • rfewfsgg

        Ei kannata mainostaa moista roskaa ja roskalla tarkoitan, että pitää olla hyvät ravinteet käytössä. Ok, jos tarkoitat hyvillä ravinteilla normia ruokaa niin sitten, mutta se nyt on jo selvä jokaiselle että syö kohtuu terveellisesti. Ravinnon laadulla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä miestyyppisessä kaljuuntumisessa, tai jos onkin niin se on jotain 0.01% tai vastaavaa. Syynä on DHT ja sen tasoa finasteridi laskee ehkäisten hiustenlähtöä, onnekkaimmilla on kasvanut koko tukka takaisin. Mutta kaikki hiusravinnepillerit, täyttä roskaa. Hiukset kasvaa päässä vaikka söisit täysin paskaa epäterveellistä ruokaa. Se ei paljoa ravinteita vaadi. Toki terveellisemmällä ravinnolla suonet pysyy paremmin auki ja siitä se 0.01% vaikutus.


    • Mies_46

      Olen käyttänyt jaetun finasteriditabletin osan (n. 1 mg) liki päivittäin kohta kymmenen vuoden ajan. Mulla hiukset alkoivat kolmekymppisinä ohentua otsalta ja päältä, eivät niinkään ohinmoilta. En enää muista, miten äitini isällä hiuset ohenivat, koska perimme androgeenisen alopecian -geenistön äidiltämme. Kokeilin ensin puolen ajan minoksidiiliä, mutta se kuivatti päänahan ihoa ja tuotti kuivuessaan hilseenkaltaista nöyhtää.

      Hiustenlähtö on mielestäni pysähtynyt ja otsan ja päälaen hiukset tuntuvat vahvemmilta. Mulla on nykyään pitkähköt hiukset, jotka yltävät alle olkapäätason. Toki, edelleen huomaa, etteivät hiukset päältä ole yhtä tuuheat kuin sivuilta ja takaa. Voi olla, etteivät hiukseni koskaan olleet erityisen tuuheat edestä, sillä mulla oli nuorena sellaiset pohjoismaisenvaaleat tikkusuorat kutrit. En koskaan kampaa hiuksia keskijakaukselle tämän vuoksi. Nykyään väri on lähempänä keskiruskeaa ja harmaatakin on iänmukaisesti mukana.

      Rintani eivät ole kasvaneet finasteridin käytön vuoksi. En ole koskaan ollut erityisen rintakarvainen. Ne voi edelleen laskea kahden käden sormin. Parrastakin saisin vain pukinparran, joka ei kuulu suosikkeihini. Erektiohäiriötä en ole koskaan havainnut.

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe