Uusi C5 - Webasto kaukosäädöllä vakiona

C5rulesagain

Erittäin kiva varuste näin pikkupakkasilla. Auto lähtee parinkymmenen minuutin lämmityksen jälkeen aina kuin palmun alta. Lämmin moottori heti lähdössä ja lämmintä ilmaa alkaa tulla heti käynnistyksen jälkeen. Halutessa voi antaa laitteen lämmittää pitempään jos ei halua ikkunoita raaputella. Missä muussa autossa vastaava varuste valmiina? Mitä olen hintoja katsellut niin maksaa hunajaa tuollainen varuste muihin autoihin.

37

2473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinenC5een

      Hiton hyvä laite. Tuo juuri sitä mukavuutta, turvallisuutta ja ympäristöystävällisyyttä mitä kunnon autolta odotan.

    • engineer.

      Muut automerkit asentavat autoihinsa vakiovarusteeksi lämmityslaitteksi nimetyn lämmittimen. Tämä auton moottorin omaa lämpöä hyväksikäyttävä laitteisto on tullut monille esim. Japanilaisten autojen käyttäjille tutuksi. Sinänsä yksinkertainen laite ei ole yleistynyt ranskalaisiin autoihin koska valmistusmaassa punaviini korvaa lämppärin. Erikseen asennettu webasto on käytännön syistä asennettu sellaiseen paikkaan jossa se vikaantuu herkästi. Kyseinen laite ei sovellu huolimattomasti asennettuna suomen talveen. Lisäksi se lisää polttoaineen kulutusta ja saastuttaa. Muutenkin se on erittäin kallis korjata ja kuten sanoin, laatuautoissa ei sellaista tarvitse.

      • Pelle mikä pelle

        Noin ei voi kirjoittaa kukaan muu kuin täydellinen ääliö.


      • Opettele siitä

        Moottorinlämmitin on laite, joka esilämmittää ajoneuvon moottorin. Moottorin lämmittäminen tapahtuu yleensä lämmittämällä moottorin nesteitä, kuten jäähdytinnestettä tai moottoriöljyä. Tyypistä riippuen, lämmitinlaite voi ottaa lämmitysenergiansa esimerkiksi sähköverkosta tai ajoneuvon polttoaineesta.

        Moottorilämmittimen käyttö helpottaa kylmäkäynnistystä ja vähentää moottorin kulumista, pakokaasupäästöjä sekä polttoaineenkulutusta.

        Esilämmityksen etuja erityisesti pakkaskeleillä ovat muun muassa pienempi polttoaineen kulutus käynnistettäessä, moottorin kulumisen vähentyminen ja kylmäkäynnistyksen helpottuminen. Moottorin tuottamat hiilidioksidipäästöt ovat suorassa suhteessa sen kuluttamaan polttoainemäärän ja katalysaattorin toimintakuntoonsa lämpenemiseen kuluva aika puolestaan häkä-, hiilivety- ja typen oksidipäästöihin. Esilämmitetty moottori alkaa myös tuottaa lämmintä ilmaa ohjaamoon nopeammin - tästä syystä sisätilanlämmittimen käyttöä kannattaa yrittää välttää, koska moottori tuottaa lämmön ohjaamoon melko nopeasti ajoon lähdettäessä. Esilämmitetyn moottorin polttoaineenkulutus kylmäkäynnistyksessä alenee noin 40 %[2], sekä esilämmittimen käyttö voi vähentää kylmän moottorin päästöjä jopa 60-80 %. VTT:n tutkimuksen mukaan yksi kylmäkäynnistys voi kuluttaa moottoria saman verran kuin 100 - 600 km ajomatkaa lämpimällä moottorilla, jo pelkästään tästä syystä on moottorin esilämmittämisestä paljon hyötyä.

        Polttoainekäyttöinen lisälämmitin on suosittu paikoilla joissa ei ole ulkoista energialähdettä, jolla voisi käyttää lohkolämmitintä. Polttoainekäyttöinen lisälämmitin lämmittää moottorin jäähdytinnestettä ja tavallisesti myös ohjaamon, käyttämällä ajoneuvon omaa polttoainetta.


      • ei edes naurata

        Säälittävä pelle.


    • engineer.

      Ranskalaiseen suurpiirteisyyteen kuuluu tietty leväperäisyys ja hälläväliä mentaliteetti. Jos suunnittelupöydällä unohtuu autosta lämmityslaite niin punaviini auttaa unohtamaan kömmähdykset. Aina löytyy kuitenkin hölmöjä jotka ostavat puolivalmisteita kuten citikoita ja korjaavat sitten hampaitaan kiristellen autojaan yöt tallissa. Nämä rautaa rajalle "miehet" ovat fakkiutuneet niin kaavoihinsa etteivät näe ympärillään kehittyvää maailmaa. Siis suurpiirteisyys on tarttuvaa ja leviää autojen välityksellä.

      • mee hoitoon

        Unohtuiko ottaa lääkkeet .


      • ei2 skoda fani

        Et ilmeisesti ole koskaan kokeillut Esim C5:ta, koska noin tyhmiä kirjoitat. Minulla on noin 15 vuoden kokemus Citikoista ja C-vitosista siitä lähtien, kun tuli markkinoille. Minulla ei tosin ole tallia, mutta en ole kyllä joutunut vitosia korjauttamaankaan. Kyllä siellä Ranskassakin valmistetaan autoja ilman punaviiniä toisin, kuin joillain muilla euroopan tehtailla, jossa käytetäänkin vähän vahvempia aineita.


    • engineer.

      Ranskalainen "laatu" on ainoastaan citroeniin rahansa hukanneiden päässä.
      Kun tekee elämänsä toiseksi suurimman hankinnan ja siinäkin lyö kätensä pashaan jää jäljelle vain katkeruus ja muiden syyttely omista virheistä.
      Tämä jälkiteini käytös esiinttyy vanhemmillakin henkilöillä esim. pyytämällä totuuden kertojia menemään hoitoon. Kyseessä ei ole ohimenevä tila vaan vuosien takautuma huonon autovalinnan eli citikan takia.
      Webasto lisää auton päästöjä koska siinä ei ole katalysaattoria.

      • Heh heh

        Taas sain nauraa, tällä kertaa engineerin tekniikan tietämykselle. Webastossa ei ole katalysaattoria.... Dieselautossa... Tojolahko on kyllä ihan oma rotunsa. Malttaisivat vain pysyä hiljaa omissa oloissaan, mutta kun pitää sanomaa julistaa...


      • vai engineer

        Onkohan engineer ajan tasalla! En tunne citikkaa, mutta kyllä polttoainelämmitin on tosi mukava autossa. Mitä tulee päästöihin, niin eiköhän niitä muodostu myös kylmällä moottorilla.


    • engineer.

      Montako webastoa olet korjannut? Bensa vai dieselmalleja?
      Lue enemmän luulet vähemmän.
      Taikka lukeminen tuskin auttaa citikkakuskeja. No ehkä vähän Aku Ankkaa...

      • Heh heh

        Eipä ole koskaan mennyt Webasto tai Eberspächer rikki, niin ei ole tarvinnut viedä korjattavaksi. Montako Toyotaa olet itse korjannut, Webastolla tai ilman?


    • engineer.

      Olen korjannut tuhansia ebereitä ja webastoja. Kuluvia osia ja herkkää elektroniikkaa mukana niinkuin kaikissa teknisissä laitteissa. (Ei siis sitikassa,se on Heteka) Varsinkin kun ne asennetaan auton pohjaan eturenkaan taakse suojaamattomana, on käyttöikä yllättävän lyhyt.
      Heh heh kaveri voi vai unelmoida samasta kokemuksesta autoalalla joka meillä engineereillä on. Siksi ajaakin citikalla.

      • Heh heh

        Engineerin muisti ei oikein toimi. Hän unohti, ettei minulla ole Citikkaa. Ei ole onneksi Toyotaakaan. Hänen muistinsa ei toimi teknisissäkään asioissa, ja siksi hänen nyrkkipajansa on menossa nurin, kuten hän taannoin itse vahingossa kertoi.


      • etsivä löytää

        Eipä engineer taida edes löytää Webastoa C5:sta, kun etsiikin sitä aivan väärästä paikasta. C5:ssa se on hyvässä suojaisessa paikassa, mihin kurat eivät roisku.


    • engineer hetero

      Sen verran kuitenkin muisti toimii että osaan korjata eberit ja webastot vaikka silmät sidottuina. Heh heh. Räkänokastakin tulee mies muttei tyhjännaurajasta.

      • Heh heh

        Tyhjännaurajasta? Sinun jutuillesi minä nauran. Ovatko ne siis omasta mielestäsikin tyhjää?

        Mutta nyt on engineerin aika mennä nukkumaan. Sinun pitää nousta aamulla aikaisin laskemaan korjausten kustannuksia, ja sen tiedämme olevan sinulle vaikeaa hommaa.


    • eitojoaikinä

      Ymmärrän että nimimerkkiä engineer risoo. On olevinaan jonkinlainen asiantuntija eikä tajua webastosta edes alkeita. Ei ihme ettei hommista tule yhtään mitään. Eiköhän muuten ole paras että tunnustat käyttäväsi tuota titteliä ilman minkäänlaista oikeutusta. Ammattikunnan maine tahraantuu tuollaisen torspon takia.

      C5:ssä on tosiaan moinen mainio laite kaukosäädöllä vakiona. Jos tojoon sellaisen menisi laittamaan niin saisi maksaa luultavasti pari tonnia.

      Weba on ylivoimanen verrattuna säteily- ja lohkolämmittimiin.

      http://yle.fi/uutiset/lohkolammitin_voittaa_sateilylammittimen_-_webasto_paihittaa_molemmat/5061456

      Nimimerkki engineer voi aloittaa taas itkemisen.

    • engineer diblomi

      Weba on ylivoimainen. Anna mun nauraa. Tutustukaa nyt ensin miten kyseiset laitteet toimii, niin keskustellaan sitten lisää. Jos lukeminen ei onnistu, pyytäkää äitiä laittamaan tavuviivat väliin. Kaikennäkösiä amatöörejä näillä palstoilla liikkuukin...

    • engineer GTi

      taas tuli todistettua että sitikan omistajat ovat käyneet vain kiertokoulua.
      Ja sitäkin väärään suuntaan.
      Luulo ei ole tiedon väärtti.

      • Ei jäisiä ikkunoita

        Jos pitäisi valita vain toinen näistä varusteista Webasto tai ilmastointi, Webasto
        ilman muuta olisi minun valintani ja mielellään kaukosäädöllä.


    • C5weba&snowmotion

      Pakkaset tuntuu vähän paranevan. Eipä haittaa mitään, enempi tilaa tiellä kun haperoimmat tojot ovat alta pois liikennettä haittaamasta.

    • engineen..

      Muistakaa tarkistaa Webaston katalysaattori tasaisin väliajoin, kun jonkun citikkavalopään mielestä siellä sellainen on, )

    • Webasilkkaamannaatal

      Weba on mahtava laite. Vakiona jokaisessa C5 diesel - versiossa. Ei ihme että tojoterpat täällä apinalaumana ihmettelevät moista ihmevehjettä. Tojossahan ikkunan kampi on jo harvinainen lisävaruste.

    • Webauberhyvä

      Eiks tojotero rastita listalta aina vaan ne karvanopat ja wunderbaumin? Webasto kaukosäädöllä löytyy VAKIONA vain todellisista autoista. Sellaisista joiden kuljettaja saa todella olla tyytyväinen autoonsa eikä hanki sitä vain "kun kekkosen ajoista on ajettu ladalla/tojolla".

    • dfvgbhnjmk,l.

      Huono on auton oma lämmitys jos tehtaalla tarvii laittaa lisäksi webaston.

      • Huonot on sulla hous

        Huono on tietämys sulla nykyisistä dieselmoottoreista ja niiden kyvystä tuottaa hukkalämpöä


    • SuomalainenC5kuski

      Ei ole kellään tietoa paljonko tuo varuste vaikka japanin ladaan eli anjovikseen maksaa. Riittääkö 2 tonnia?

      • tojoeioleauto

        Kyllähän noita osa mukavuudenhaluisemmista tojo-kuskeista hankkii jälkikäteen. Sisänsä mukavuudenhalu ja tojoterous eivät mitenkään sovi yhteen joten kyse on ehkä jälkeenpäin tuulipukunsa kääntäneistä henkilöistä.


    • Lapset lapset

      Täällähän on keskustelu kuin Skoda-palstalla konsanaan. Kyllä minä pystyn nimeämään heti useita merkkejä, joissa vakiona polttoainekäyttöinen moottorinlämmitin. Ne tosin maksavatkin huomattavasti "normaali" autoja enemmän, joten mielestäni siinä rahassa lämmitin kuuluukin jo olla vakiona.

    • Kuljettaja

      Kuinkahan monessa nykydieseleissä onkaan polttoainekäyttöinen lisälämmitin, todellakin hyvä laite kunhan vaan laitettaisiin ajatuksella paikoilleen ja kuljettajan pitäisi pystyä ohjaamaan lämmitintä enemmän. Tässä sen enempää erittelemättä automerkkejä, niin lähes jokaisessa dieselissä on saatavana eberi, webasto, tai vastaava ja laite ajaa ja puolustaa paikkaansa silloin, kun sinulle EI ole lähistöllä saatavana sähköä.

      • 312312

        Talvitestissä BMW ilman webastoja tms. lämpesi nopeammin kuin Volvo webastolla... Prius lämpiää vielä nopeammin.

        Miksi sitä kattilaa pitää naftalla tai bensalla keittää jos moottorin voi suunnitellan kerrasta oikein?


      • voihan sylvi...
        312312 kirjoitti:

        Talvitestissä BMW ilman webastoja tms. lämpesi nopeammin kuin Volvo webastolla... Prius lämpiää vielä nopeammin.

        Miksi sitä kattilaa pitää naftalla tai bensalla keittää jos moottorin voi suunnitellan kerrasta oikein?

        Kas ihmettä, kun iso bensakone lämpenee nopeammin kuin pieni diesel. Jos sinulta on jäänyt jotain väliin, niin sen verran voin valistaa, että yleensä Webastoa tai vastaavaa käytetään dieseleissä sen vuoksi, että moottori ei tuota tarpeeksi hukkalämpöä kabiinin lämmittämiseksi. Isolla bensarohmulla riittää ylimääräistä lämpöä harakoille puhallettavaksikin. Prius taas lämmittää kabiinin sähköllä, mitä on varastoitu akuihin jo edellisellä ajokerralla. Sen ei tarvitse lämmittää moottoria saadakseen lämmintä ilmaa.


    • nbvfcd

      Kyllä vaan se eber ja webastokin tarvii sähköä. Ja sitikkakuskin pää.

      • kuin vain

        Mutta sillä sähköllä käytetään sitä Webastoa, joka taas polttaa naftaa tuottaakseen lämpöä. Sama juttu, kuin oljylämmitteinen talo. Ilman sähköä ei öljy lämmitä.


      • Anonyymi
        kuin vain kirjoitti:

        Mutta sillä sähköllä käytetään sitä Webastoa, joka taas polttaa naftaa tuottaakseen lämpöä. Sama juttu, kuin oljylämmitteinen talo. Ilman sähköä ei öljy lämmitä.

        Joo, sähköä. Akun tyhjentyminen parkissa päättyi vaihtamalla laturi. Webasto sitten lakkasi toimimasta.
        Missä kauko-ohjattavan Webaston sulakkeet? C5 vuodelta 2007 ja 320000 km mittarissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe