Harmi, sillä se ketju oli ihan hauskaa luettavaa.
Kristuksen lähetti häippäsi palstalta
31
155
Vastaukset
Niinpä. Vastasin hänelle juuri:
Ihan mielenkiintoista pohdintaa. Korjataanpa tekstiä hiukan:
Minä olen henkisesti ja fyysisesti vahva ja tottunut voittamaan rauhallisuudella, kohteliaisuudella ja toisen kunnioittamisella. Kävin tiedelukiota ja olin piiritason pingispelaaja ja fyysisesti vahvempi kuin kiusaajani jotka tiesivät että olen homo.
Tiedän, että teitä harmittaisi vielä enemmän, jos voisitte tavata minut henkilökohtaisesti ja nähdä itse, että olen terve, hyvässä ammatissa ja hyvinvoiva ja elän onnellista elämää rekisteröidyssä parisuhteessa. Kristityn olisi varmasti vaikea selittää sitä, miten kaikki tämä on mahdollista vaikka Jumala ei ole antanut minulle mitään vaan piilotteli silloin kun olisin häntä eniten tarvinnut.- ....-
Minäkin vastasin samassa ketjussa: "Ihmiset ovat eläimiä. Monille se ei vaan tunnu millään menevän jakeluun. Ei ole kyse hyvyydestä tai pahuudesta."
Onhan se vähän sääli.
Olisi ollut mielenkiintoista tietää, kuinka pitkälle vääntö jatkuu.
No....toisaaltahan selvisihän se näinkin........- kristuksen lähetti
En minä häippäsyt. Aloitukseni poistettiin ylläpidon toimesta. Uskoisin sen johtuvan siitä, että monet luulevat että halveksun omaatuntoa vaikka en minä kenenkään ihmisen omaatuntoa halveksi vaan ainoastaan pidän omaatuntoa riittämättömänä perusteluna tekojen oikeellisuudelle.
- ateistix
kristuksen lähetti kirjoitti:
En minä häippäsyt. Aloitukseni poistettiin ylläpidon toimesta. Uskoisin sen johtuvan siitä, että monet luulevat että halveksun omaatuntoa vaikka en minä kenenkään ihmisen omaatuntoa halveksi vaan ainoastaan pidän omaatuntoa riittämättömänä perusteluna tekojen oikeellisuudelle.
Mikä on mielestäsi riittävä perustelu tekojen oikeutukselle?
- kristuksen lähetti
ateistix kirjoitti:
Mikä on mielestäsi riittävä perustelu tekojen oikeutukselle?
Jumala.
"en minä kenenkään ihmisen omaatuntoa halveksi vaan ainoastaan pidän omaatuntoa riittämättömänä perusteluna tekojen oikeellisuudelle."
Mielipide jonka tuominen esilletuominen on ateistipalstalla varsin hyödytöntä kun suurin osa ateisteista ei usko olevan olemassa parempaakaan perustelua tekojen oikeellisuudelle kuin nimenomaan omatunto ja maallinen moraalikäsitys.
Riittämätön on paremman puutteessa paras mitä on ja paras mahdollinen, oli se sitten kuinka riittämätön on aina parempi kuin ei mitään.kristuksen lähetti kirjoitti:
Jumala.
Eli sinusta jumala on riittävä (ja ehkä ainoa?) perustelu tekojen oikeutukselle. Ok. Miksi ja millä perusteella kenenkään muun pitäisi olla samaa mieltä kanssasi?
- Hiski+naapurin.kissa
Jumala.
> Jumala. <
Sinäkö vai uskonveljesi sanoi ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/11994941 että Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa? - ateistix
Jumala.
"kristuksen lähetti"
- Tarkenna nyt hyvänen aika miten jumala on perustelu minkään teon oikeutukselle. Mitä tekoja sinä tarkoitat ja miten sinä saat ne sopimaan jumalaasi? Perustelu sinulta jäi kokonaan puuttumaan. - kristuksen lähetti
jason_dax kirjoitti:
Eli sinusta jumala on riittävä (ja ehkä ainoa?) perustelu tekojen oikeutukselle. Ok. Miksi ja millä perusteella kenenkään muun pitäisi olla samaa mieltä kanssasi?
Ainoastaan Jumala on riittävä perustelu tekojen oikeellisuudelle sillä vain Jumala on voinut antaa ihmiselle arvon luomalla ihmisen omaksi kuvakseen. Ja moraalia voi olla vain jos ihmisellä on arvo.
Ihminen itse ei voi tietenkään antaa tätä arvoa itselleen. Yritetty on monesti mutta se on aina johtanut ylpeyteen-> alistamiseen-> kärsimykseen. Kun ihminen nimittäin määrittää oman arvonsa niin hän poikkeuksetta määrittää sen suhteessa muihin tapoihin ja kansoihin. Ilman Jumalaa ihminen voi nimittäin toimia vain paremmin kuin muut tai paremmin kuin itse on toiminut aikaisemmin.
Mutta odotas kun ihmisen arvo alkaa paisua ihmisen mielessä odottamattomiin mittoihin siten ettei ihminen mitenkään voi täyttää tuota arvoa ja samalla huomaa ettei kukaan muukaan kykene. Mistä siis sellainen arvon kohoaminen voi olla peräisin kun kukaan ihminen ei ole todistetusti ikinä päässyt lähellekkään sitä arvoa? Jos se on mielikuvitusta niin silloin kaikki ihmisen omatunto on mielikuvitusta eikä siten velvoita mihinkään. On siis oletettava että se on yhtä totta kuin omatuntokin.
Toisin sanoen, ihmisen arvo on korkeampi kuin yhdenkään ihmisyksilön tekojen ja ajatusten arvo, ja koska ihmisen tekojen ja ajatusten arvo on matala, niin miten ne voisivat itse antaa ihmisyydelle tämän korkea arvon? Niinpä ihmisen korkea arvo on peräisin jostain muualta kuin ihmiseltä. Se, joka antaa ihmiselle tämän korkean arvon, jota ihminen ei voi itselleen antaa, on Jumala. - kristuksen lähetti
ateistix kirjoitti:
"kristuksen lähetti"
- Tarkenna nyt hyvänen aika miten jumala on perustelu minkään teon oikeutukselle. Mitä tekoja sinä tarkoitat ja miten sinä saat ne sopimaan jumalaasi? Perustelu sinulta jäi kokonaan puuttumaan.kristuksen lähetti
tänään 19:42
Ainoastaan Jumala on riittävä perustelu tekojen oikeellisuudelle sillä vain Jumala on voinut antaa ihmiselle arvon luomalla ihmisen omaksi kuvakseen. Ja moraalia voi olla vain jos ihmisellä on arvo.Ihminen itse ei voi tietenkään antaa tätä arvoa itselleen. Yritetty on monesti mutta se on aina johtanut ylpeyteen-> alistamiseen-> kärsimykseen. Kun ihminen nimittäin määrittää oman arvonsa niin hän poikkeuksetta määrittää sen suhteessa muihin tapoihin ja kansoihin. Ilman Jumalaa ihminen voi nimittäin toimia vain paremmin kuin muut tai paremmin kuin itse on toiminut aikaisemmin.Mutta odotas kun ihmisen arvo alkaa paisua ihmisen mielessä odottamattomiin mittoihin siten ettei ihminen mitenkään voi täyttää tuota arvoa ja samalla huomaa ettei kukaan muukaan kykene. Mistä siis sellainen arvon kohoaminen voi olla peräisin kun kukaan ihminen ei ole todistetusti ikinä päässyt lähellekkään sitä arvoa? Jos se on mielikuvitusta niin silloin kaikki ihmisen omatunto on mielikuvitusta eikä siten velvoita mihinkään. On siis oletettava että se on yhtä totta kuin omatuntokin.Toisin sanoen, ihmisen arvo on korkeampi kuin yhdenkään ihmisyksilön tekojen ja ajatusten arvo, ja koska ihmisen tekojen ja ajatusten arvo on matala, niin miten ne voisivat itse antaa ihmisyydelle tämän korkea arvon? Niinpä ihmisen korkea arvo on peräisin jostain muualta kuin ihmiseltä. Se, joka antaa ihmiselle tämän korkean arvon, jota ihminen ei voi itselleen antaa, on Jumala. - kristuksen lähetti
kristuksen lähetti
Ainoastaan Jumala on riittävä perustelu tekojen oikeellisuudelle sillä vain Jumala on voinut antaa ihmiselle arvon luomalla ihmisen omaksi kuvakseen. Ja moraalia voi olla vain jos ihmisellä on arvo.Ihminen itse ei voi tietenkään antaa tätä arvoa itselleen. Yritetty on monesti mutta se on aina johtanut ylpeyteen-> alistamiseen-> kärsimykseen. Kun ihminen nimittäin määrittää oman arvonsa niin hän poikkeuksetta määrittää sen suhteessa muihin tapoihin ja kansoihin. Ilman Jumalaa ihminen voi nimittäin toimia vain paremmin kuin muut tai paremmin kuin itse on toiminut aikaisemmin.Mutta odotas kun ihmisen arvo alkaa paisua ihmisen mielessä odottamattomiin mittoihin siten ettei ihminen mitenkään voi täyttää tuota arvoa ja samalla huomaa ettei kukaan muukaan kykene. Mistä siis sellainen arvon kohoaminen voi olla peräisin kun kukaan ihminen ei ole todistetusti ikinä päässyt lähellekkään sitä arvoa? Jos se on mielikuvitusta niin silloin kaikki ihmisen omatunto on mielikuvitusta eikä siten velvoita mihinkään. On siis oletettava että se on yhtä totta kuin omatuntokin.Toisin sanoen, ihmisen arvo on korkeampi kuin yhdenkään ihmisyksilön tekojen ja ajatusten arvo, ja koska ihmisen tekojen ja ajatusten arvo on matala, niin miten ne voisivat itse antaa ihmisyydelle tämän korkea arvon? Niinpä ihmisen korkea arvo on peräisin jostain muualta kuin ihmiseltä. Se, joka antaa ihmiselle tämän korkean arvon, jota ihminen ei voi itselleen antaa, on Jumala.Ylempänä sama kappalejaoilla.
- ateistix
kristuksen lähetti
Ainoastaan Jumala on riittävä perustelu tekojen oikeellisuudelle sillä vain Jumala on voinut antaa ihmiselle arvon luomalla ihmisen omaksi kuvakseen. Ja moraalia voi olla vain jos ihmisellä on arvo.Ihminen itse ei voi tietenkään antaa tätä arvoa itselleen. Yritetty on monesti mutta se on aina johtanut ylpeyteen-> alistamiseen-> kärsimykseen. Kun ihminen nimittäin määrittää oman arvonsa niin hän poikkeuksetta määrittää sen suhteessa muihin tapoihin ja kansoihin. Ilman Jumalaa ihminen voi nimittäin toimia vain paremmin kuin muut tai paremmin kuin itse on toiminut aikaisemmin.Mutta odotas kun ihmisen arvo alkaa paisua ihmisen mielessä odottamattomiin mittoihin siten ettei ihminen mitenkään voi täyttää tuota arvoa ja samalla huomaa ettei kukaan muukaan kykene. Mistä siis sellainen arvon kohoaminen voi olla peräisin kun kukaan ihminen ei ole todistetusti ikinä päässyt lähellekkään sitä arvoa? Jos se on mielikuvitusta niin silloin kaikki ihmisen omatunto on mielikuvitusta eikä siten velvoita mihinkään. On siis oletettava että se on yhtä totta kuin omatuntokin.Toisin sanoen, ihmisen arvo on korkeampi kuin yhdenkään ihmisyksilön tekojen ja ajatusten arvo, ja koska ihmisen tekojen ja ajatusten arvo on matala, niin miten ne voisivat itse antaa ihmisyydelle tämän korkea arvon? Niinpä ihmisen korkea arvo on peräisin jostain muualta kuin ihmiseltä. Se, joka antaa ihmiselle tämän korkean arvon, jota ihminen ei voi itselleen antaa, on Jumala."Ainoastaan Jumala on riittävä perustelu tekojen oikeellisuudelle sillä vain Jumala on voinut antaa ihmiselle arvon luomalla ihmisen omaksi kuvakseen. Ja moraalia voi olla vain jos ihmisellä on arvo.Ihminen itse ei voi tietenkään antaa tätä arvoa itselleen."
- Ei tuo ole vastaus kysymykseeni. Annan itselleni arvoa. Ikävä juttu, jos sinä et pysty itseäsi arvostamaan ilman jumaluskoa. Eikä tuo ns. vastauksesi edelleenkään määrittele millaisten tekojen oikeellisuutta tarkoitat. - Atteliina
kristuksen lähetti
Ainoastaan Jumala on riittävä perustelu tekojen oikeellisuudelle sillä vain Jumala on voinut antaa ihmiselle arvon luomalla ihmisen omaksi kuvakseen. Ja moraalia voi olla vain jos ihmisellä on arvo.Ihminen itse ei voi tietenkään antaa tätä arvoa itselleen. Yritetty on monesti mutta se on aina johtanut ylpeyteen-> alistamiseen-> kärsimykseen. Kun ihminen nimittäin määrittää oman arvonsa niin hän poikkeuksetta määrittää sen suhteessa muihin tapoihin ja kansoihin. Ilman Jumalaa ihminen voi nimittäin toimia vain paremmin kuin muut tai paremmin kuin itse on toiminut aikaisemmin.Mutta odotas kun ihmisen arvo alkaa paisua ihmisen mielessä odottamattomiin mittoihin siten ettei ihminen mitenkään voi täyttää tuota arvoa ja samalla huomaa ettei kukaan muukaan kykene. Mistä siis sellainen arvon kohoaminen voi olla peräisin kun kukaan ihminen ei ole todistetusti ikinä päässyt lähellekkään sitä arvoa? Jos se on mielikuvitusta niin silloin kaikki ihmisen omatunto on mielikuvitusta eikä siten velvoita mihinkään. On siis oletettava että se on yhtä totta kuin omatuntokin.Toisin sanoen, ihmisen arvo on korkeampi kuin yhdenkään ihmisyksilön tekojen ja ajatusten arvo, ja koska ihmisen tekojen ja ajatusten arvo on matala, niin miten ne voisivat itse antaa ihmisyydelle tämän korkea arvon? Niinpä ihmisen korkea arvo on peräisin jostain muualta kuin ihmiseltä. Se, joka antaa ihmiselle tämän korkean arvon, jota ihminen ei voi itselleen antaa, on Jumala.Viestisi on tyhjää paasausta. Et ole onnistunut perustelemaan jumalasi olemassaoloa, joten miksi uskoisimme ja hyväksyisimme perusteluiksi mitään, mitä tuossa sanot?
- kristuksen lähetti
Atteliina kirjoitti:
Viestisi on tyhjää paasausta. Et ole onnistunut perustelemaan jumalasi olemassaoloa, joten miksi uskoisimme ja hyväksyisimme perusteluiksi mitään, mitä tuossa sanot?
Moraaliseksi itseään kutsuva ei voi pitää murhaajaa hyvänä ihmisenä ja niinpä hän ei voi pitää ihmisyyttä hyvänä. Mutta sellainen ihminen joka ei pidä ihmistä hyvänä ei voi olla moraalinen. Niinpä on oltava Jumala jolle murhaaja on sekä hyvä että huono. Ihminen ei tällaiseen jakomielisyyteen pysty sillä se olisi järjenvastaista. Eli Jumala on.
- ateistix
Moraaliseksi itseään kutsuva ei voi pitää murhaajaa hyvänä ihmisenä ja niinpä hän ei voi pitää ihmisyyttä hyvänä. Mutta sellainen ihminen joka ei pidä ihmistä hyvänä ei voi olla moraalinen. Niinpä on oltava Jumala jolle murhaaja on sekä hyvä että huono. Ihminen ei tällaiseen jakomielisyyteen pysty sillä se olisi järjenvastaista. Eli Jumala on.
Sinulla on siis vajavaisuuksia (kas kun myönnät), mutta ajattelet niiden korjaantuvan sillä, että sinulla on mielikuvituskaveri, joka sanojesi mukaan on jakomielinen:)
- kristuksen lähetti
ateistix kirjoitti:
Sinulla on siis vajavaisuuksia (kas kun myönnät), mutta ajattelet niiden korjaantuvan sillä, että sinulla on mielikuvituskaveri, joka sanojesi mukaan on jakomielinen:)
Aivan. Vihdoinkin joku ymmärtää. Mielikuvituskaveri tosin taisi olla ilkeilyä. Jumalan voi suoraan järjellä päätellä kun olettaa moraalin todelliseksi ja ihmisen "pohjimmiltaan" hyväksi.
- ihan noin ohimennen
"Aloitukseni poistettiin ylläpidon toimesta."
Sait mitä tilasit. Ole siis viisaampi kun Kristus seuraavan kerran käskee sinun valehdella ateismista. - ateistix
Aivan. Vihdoinkin joku ymmärtää. Mielikuvituskaveri tosin taisi olla ilkeilyä. Jumalan voi suoraan järjellä päätellä kun olettaa moraalin todelliseksi ja ihmisen "pohjimmiltaan" hyväksi.
Palvot siis jakomielistä mielikuvituskaveria, jotta voit antaa itsellesi arvoa. : D
- kristuksen lähetti
ateistix kirjoitti:
Palvot siis jakomielistä mielikuvituskaveria, jotta voit antaa itsellesi arvoa. : D
En kertonut miksi itse uskon vaan että miksi jokaisen moraalisen ja järkevän tulisi uskoa.
- ateistix
En kertonut miksi itse uskon vaan että miksi jokaisen moraalisen ja järkevän tulisi uskoa.
Miksi jokaisen tulisi uskoa jakomieliseen (kuten sinä sitä otusta kutsut) jumalaan?
Ei se ainakaan sinun moraaliasi ole kohentanut millään tavalla. kristuksen lähetti kirjoitti:
"En kertonut miksi itse uskon vaan että miksi jokaisen moraalisen ja järkevän tulisi uskoa."
Olet vain epätäydellinen ihminen joten syysi uskoa ovat epäluotettavia. Joten sinulle jää vain nimenomaan usko joka ei perustu järkeen. Epätäydellinen ihminen ei ole pätevä perustamaan uskoaan järjelle joten epätäydellisen ihmisen usko ei ole koskaan luotettavasti järkevää vaan se voi olla aina yhtälailla täysin vastoin kaikkea järkevyyttä.- zyrt
"kristuksen lähetti"
- Miksi muiden pitäisi uskoa että sinun uskomuksesi on totta? Eihän sinulla ole edes todisteentynkää jumalastasi. Moraalilla ei ole mitään tekemistä harhojesi kanssa. Mielestäni olet myös melko moraaliton kun kirjoittelet ihan häiriköidäksesi tuollaista sontaa. - kristuksen lähetti
ateistix kirjoitti:
Miksi jokaisen tulisi uskoa jakomieliseen (kuten sinä sitä otusta kutsut) jumalaan?
Ei se ainakaan sinun moraaliasi ole kohentanut millään tavalla.Ei se välttämättä ole kohentanut sitä mutta se on tehnyt siitä järkevää.
- kristuksen lähetti
shadowself kirjoitti:
"En kertonut miksi itse uskon vaan että miksi jokaisen moraalisen ja järkevän tulisi uskoa."
Olet vain epätäydellinen ihminen joten syysi uskoa ovat epäluotettavia. Joten sinulle jää vain nimenomaan usko joka ei perustu järkeen. Epätäydellinen ihminen ei ole pätevä perustamaan uskoaan järjelle joten epätäydellisen ihmisen usko ei ole koskaan luotettavasti järkevää vaan se voi olla aina yhtälailla täysin vastoin kaikkea järkevyyttä.Kumpa vielä ymmärtäisit että sama epätäydellisyys on kaikissa ja että vain Herra voi toimia turvana.
Minua on kielletty olemasta epäuskoisten kanssa tekemisissä. kristuksen lähetti kirjoitti:
Kumpa vielä ymmärtäisit että sama epätäydellisyys on kaikissa ja että vain Herra voi toimia turvana.
Minua on kielletty olemasta epäuskoisten kanssa tekemisissä."Kumpa vielä ymmärtäisit että sama epätäydellisyys on kaikissa ja että vain Herra voi toimia turvana."
Olen sama mieltä kanssasi että epätäydellisyys on kaikissa. Mutta kun sinut vielä saisi ymmärtämään ettet voi luotettavasti tietää vain Herran voivan toimia turvana koska jotta voisit oikeasti tietää asian, sinun pitäisi ensin luotettava mutta kun totuus on se että ihminen epäluotettava, sinä mukaanlukien.
"Minua on kielletty olemasta epäuskoisten kanssa tekemisissä."
Kielto jota voit oman epäluotettavuutesi takia noudattaa vain sokean uskon kautta.kristuksen lähetti kirjoitti:
Ainoastaan Jumala on riittävä perustelu tekojen oikeellisuudelle sillä vain Jumala on voinut antaa ihmiselle arvon luomalla ihmisen omaksi kuvakseen. Ja moraalia voi olla vain jos ihmisellä on arvo.
Ihminen itse ei voi tietenkään antaa tätä arvoa itselleen. Yritetty on monesti mutta se on aina johtanut ylpeyteen-> alistamiseen-> kärsimykseen. Kun ihminen nimittäin määrittää oman arvonsa niin hän poikkeuksetta määrittää sen suhteessa muihin tapoihin ja kansoihin. Ilman Jumalaa ihminen voi nimittäin toimia vain paremmin kuin muut tai paremmin kuin itse on toiminut aikaisemmin.
Mutta odotas kun ihmisen arvo alkaa paisua ihmisen mielessä odottamattomiin mittoihin siten ettei ihminen mitenkään voi täyttää tuota arvoa ja samalla huomaa ettei kukaan muukaan kykene. Mistä siis sellainen arvon kohoaminen voi olla peräisin kun kukaan ihminen ei ole todistetusti ikinä päässyt lähellekkään sitä arvoa? Jos se on mielikuvitusta niin silloin kaikki ihmisen omatunto on mielikuvitusta eikä siten velvoita mihinkään. On siis oletettava että se on yhtä totta kuin omatuntokin.
Toisin sanoen, ihmisen arvo on korkeampi kuin yhdenkään ihmisyksilön tekojen ja ajatusten arvo, ja koska ihmisen tekojen ja ajatusten arvo on matala, niin miten ne voisivat itse antaa ihmisyydelle tämän korkea arvon? Niinpä ihmisen korkea arvo on peräisin jostain muualta kuin ihmiseltä. Se, joka antaa ihmiselle tämän korkean arvon, jota ihminen ei voi itselleen antaa, on Jumala.Minä en hyväksy väittäsi, ettei ihminen voi arvottaa ihmisarvoa. Eikä ihmisten tekojen ja ajatusten arvo toimi rajoitteena arvottamiselle (Minä voin arvottaa jonkin 60 000 euron arvoiseksi, vaikkei minulla ole 60 000 euroa.), etenkin kun ihmisten arvoa ei perustella näiden ihmisten tekojen ja ajatusten arvolla. Parhaimmillaan voidaan puhua eri mitta-asteikoista. Jos tähän vielä halutaan ympätä jotain standardia, niin siitähän riemu syntyy.
Sitä paitsi, millä mittarilla ihmisarvoa mitataan? Mainitsin tuossa jo eurot, mutta sekin on eräs tapa mitata taloudellista arvoa. Eikä tämä asteikko ole absoluuttinen: Joku voi pulittaa t-paidasta yli 100 euroa, kun taas joku muu ei kuluttaisi samaan t-paitaan edes 30 euroa.
Itse ajattelen näin: Ei ole olemassa mitään absoluuttista mitta-asteikkoa ja vaikka olisikin, niin se ei mitenkään estäisi ihmistä arvottamasta asioita tämän asteikon mukaisesti eikä tällaisen asteikon olemassaolo tai soveltaminen edellytä mitään jumaluuksia. Sitä paitsi, absoluuttinen ei tarkoittaa 'parempaa kuin suhteellinen'. Ne ovat vain eri asioita. Totta, 'absoluuttinen' saattaa kuulostaa tekstin seassa paremmalta ja voimakkaammalta kuin 'suhteellinen'. Mutta se on retoriikkaa tai ainakin tässä tapauksessa, pelkkää käsien heiluttelua. Kuten koko viestisi.kristuksen lähetti kirjoitti:
Kumpa vielä ymmärtäisit että sama epätäydellisyys on kaikissa ja että vain Herra voi toimia turvana.
Minua on kielletty olemasta epäuskoisten kanssa tekemisissä.Et siis tottele saamaasi käskyä. HEMKEPO.
- :))
Ei se välttämättä ole kohentanut sitä mutta se on tehnyt siitä järkevää.
Sinä ja järjenkäyttö ette sovi samaan lauseeseen:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418737Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261749T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli281675- 1301461
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941130Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81099- 711067
- 92912
- 49785
- 75767