Mihin ateistit purkavat ahistuksen?

ahistuksen voittaja

Ihan tällainen käytännön elämän kysymys tuli mieleen, olen siis itse uskovainen(enkä tullut trollaamaan)ja itseäni helpottaa Jeesuksen sanat:

Johannes 16:33 "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

14

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • be-a-liar

Eli jos sinua ahdistaa, niin pelkästään tuolla yhdellä jakeella aina hoidat sitä? Et millään muulla?

Mainiota tehokkuutta, täytyy sanoa.

• turvaanlankaan

5. Moos. 22:11 Älä käytä vaatteita, jotka on kudottu kahdesta eri lankalajista, villasta ja pellavasta.

Itse turvaan siihen tietoon että kaikkivaltias jumalakaan ei pitänyt kahdesta eri langasta kudotuista vaatteista.

• Ottamalla rauhallisesti ja juomalla kaffetta. Noin esimerkiksi.

• Minä tulen aika hyvin toimeen itseni kanssa, joten minä en kärsi selittämättömästä ahdistuksesta.
      Vasta kysymys: Mistä lähtee oletus että elämä ahdistaa aina ja kaikkia?

• be-a-liar

Se on tuo kristitty maailmankatsomus niin helkkarin synkkä ja nihilistinen, että ihme on jos ei ahdista.

• Vaikkapa musiikia kuuntelemalla.

• Thronos

Urputan ystävälle, lähden kävelylle, koetan ajatella järkevästi, otan kupin kahvia, katson tähtitaivasta ja mietin ahdistukseni mitättömyyttä, ajattelen että aika aikaa kutakin.

Jollain näistä (tai useammalla jos ahdistaa enemmän) on ahdistus yleensä helpottanut.

• miss ei kirj.

Sama täällä, eli urputan ystävälle, joskus heittäydyn sängylle mahalleen ihan kun pikkutyttönä ja yksinkertaisesti vain itken aikani. :D

• ateistix

Joskus jos syystä tai toisesta ahdistaa, tulen palstalle lukemaan uskisten aivopieruja. Olo helpottuu kun nauraa.

• Minkälaista ahistusta aloittaja tarkoittaa?

• inhim.

Kun minua ahdistaa niin etsin toisten ihmisten läheisyyttä ja yritän selvittää mistä ahdistus johtuu - lähes aina siihen on syy, joka on selvitettävissä.

• Eksistentiaaliseen tuskaan, jolle joku on antanut myös mainion nimen olokolotus, siihen auttaa usein aika ja ikä, jotka antavat ihmiselle aikaa prosessoida eksistenssiään ja tuskaansa.

Muut ahdistukset ovat usein itseaiheutettuja ja siihen auttaa oman käytöksen tai asenteen korjaaminen.
      Maailma myös aiheuttaa ahdistavia tilanteita ja niissä tarjoutuu usein mainio tilaisuus henkiseen kasvuun.

Akuutteina avun lähteinä läheisten kanssa puhuminen, syli, uni, sauna ja luonto.

• neiti...............

Esim. puhun avomiehelle, vanhemmille tai ystäville, teen jotakin mukavaa kuten luen kirjaa tai piirrän, rentoudun, menen avomiehen halittavaksi... Tai korjaan sen ongelman jonka takia ahdistaa.

• Humanistisesti

Ahdistuksen purkamiseen monia eri keinoja....

Ateisteilta puuttuu kuitenkin yksi ahdistuksen lähde, pelko "viimeisestä tuomiosta", jossa ihmiset epäoikeudenmukaisen dualistisesti jaettaisiin "vuohiin ja lampaisiin" - vaikkakin joskus vasta Jeesuksen toisen tulemisen ja viimeisten opäöivien jälkeen... Sekin voi ahistaa, että miljoonat ihmiset ovat odotelleet jo jopa satoja vuosia sitä viimeistä tuomiota haudoissaan...

Ateistit tajuavat, että maailmassa on mustavalkoisen vastakkaisasettelun - taivas/helvetti, syntisyys/usko) tilalla myös harmaan sävyjä ja ennen muuta sateenkaaren kaikki värit. Siksi ahdistuskin voi olla vähäisempää.

Ja tämän kokonaisen elämän eläminen kokonaisena ja täysipainoisena ja sosiaalisena ihmisten kanssa on myös lääke ahdistuksia vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2428
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1716
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1198
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1168
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe