Mihin ateistit purkavat ahistuksen?

ahistuksen voittaja

Ihan tällainen käytännön elämän kysymys tuli mieleen, olen siis itse uskovainen(enkä tullut trollaamaan)ja itseäni helpottaa Jeesuksen sanat:

Johannes 16:33 "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

14

174

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • be-a-liar

Eli jos sinua ahdistaa, niin pelkästään tuolla yhdellä jakeella aina hoidat sitä? Et millään muulla?

Mainiota tehokkuutta, täytyy sanoa.

• turvaanlankaan

5. Moos. 22:11 Älä käytä vaatteita, jotka on kudottu kahdesta eri lankalajista, villasta ja pellavasta.

Itse turvaan siihen tietoon että kaikkivaltias jumalakaan ei pitänyt kahdesta eri langasta kudotuista vaatteista.

• Ottamalla rauhallisesti ja juomalla kaffetta. Noin esimerkiksi.

• Minä tulen aika hyvin toimeen itseni kanssa, joten minä en kärsi selittämättömästä ahdistuksesta.
      Vasta kysymys: Mistä lähtee oletus että elämä ahdistaa aina ja kaikkia?

• be-a-liar

Se on tuo kristitty maailmankatsomus niin helkkarin synkkä ja nihilistinen, että ihme on jos ei ahdista.

• Vaikkapa musiikia kuuntelemalla.

• Thronos

Urputan ystävälle, lähden kävelylle, koetan ajatella järkevästi, otan kupin kahvia, katson tähtitaivasta ja mietin ahdistukseni mitättömyyttä, ajattelen että aika aikaa kutakin.

Jollain näistä (tai useammalla jos ahdistaa enemmän) on ahdistus yleensä helpottanut.

• miss ei kirj.

Sama täällä, eli urputan ystävälle, joskus heittäydyn sängylle mahalleen ihan kun pikkutyttönä ja yksinkertaisesti vain itken aikani. :D

• ateistix

Joskus jos syystä tai toisesta ahdistaa, tulen palstalle lukemaan uskisten aivopieruja. Olo helpottuu kun nauraa.

• Minkälaista ahistusta aloittaja tarkoittaa?

• inhim.

Kun minua ahdistaa niin etsin toisten ihmisten läheisyyttä ja yritän selvittää mistä ahdistus johtuu - lähes aina siihen on syy, joka on selvitettävissä.

• Eksistentiaaliseen tuskaan, jolle joku on antanut myös mainion nimen olokolotus, siihen auttaa usein aika ja ikä, jotka antavat ihmiselle aikaa prosessoida eksistenssiään ja tuskaansa.

Muut ahdistukset ovat usein itseaiheutettuja ja siihen auttaa oman käytöksen tai asenteen korjaaminen.
      Maailma myös aiheuttaa ahdistavia tilanteita ja niissä tarjoutuu usein mainio tilaisuus henkiseen kasvuun.

Akuutteina avun lähteinä läheisten kanssa puhuminen, syli, uni, sauna ja luonto.

• neiti...............

Esim. puhun avomiehelle, vanhemmille tai ystäville, teen jotakin mukavaa kuten luen kirjaa tai piirrän, rentoudun, menen avomiehen halittavaksi... Tai korjaan sen ongelman jonka takia ahdistaa.

• Humanistisesti

Ahdistuksen purkamiseen monia eri keinoja....

Ateisteilta puuttuu kuitenkin yksi ahdistuksen lähde, pelko "viimeisestä tuomiosta", jossa ihmiset epäoikeudenmukaisen dualistisesti jaettaisiin "vuohiin ja lampaisiin" - vaikkakin joskus vasta Jeesuksen toisen tulemisen ja viimeisten opäöivien jälkeen... Sekin voi ahistaa, että miljoonat ihmiset ovat odotelleet jo jopa satoja vuosia sitä viimeistä tuomiota haudoissaan...

Ateistit tajuavat, että maailmassa on mustavalkoisen vastakkaisasettelun - taivas/helvetti, syntisyys/usko) tilalla myös harmaan sävyjä ja ennen muuta sateenkaaren kaikki värit. Siksi ahdistuskin voi olla vähäisempää.

Ja tämän kokonaisen elämän eläminen kokonaisena ja täysipainoisena ja sosiaalisena ihmisten kanssa on myös lääke ahdistuksia vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      99
      959
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      161
      930
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      64
      740
    4. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      692
    5. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      684
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      49
      668
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      50
      638
    8. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      39
      580
    9. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      577
    10. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      572
    11. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      475
      544
    12. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      543
    13. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      541
    14. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      506
    15. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      73
      503
    16. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      493
    17. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      489
    18. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      31
      475
    19. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      471
    20. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      65
      444
    Aihe