Ateistit, Raamatun lukemisesta on hyötyä

Lukemaan

Erään tutkimuksen mukaan, johon oli valittu satunnaisotannalla aikuisia ihmisiä, jotka lukivat Raamattua. Heistä 90% sanoi lukevansa säännöllisesti Raamattua, 58 % niistä, jotka lukivat Raamattua harvemmin kuin kerran kuussa, tuntevansa kaiken aikaa tai suuremman osan ajasta mielenrauhaa.
Raamattua säänöllisesti lukevista 15 % ja sitä epäsäännöllisesti lukevista 30 % sanoi kantavansa huolta siitä, miten toiset suhtautuvat heihin.
Raamattua säänöllisesti lukevista vain 12 % sanoi pelkäävänsä kuolemaa joskus.

15

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • be-a-liar

Saisko ihan suomeksi mitkä ne hyödyt on?

• Paras argumentti kristinuskoa vastaan

• "Erään tutkimuksen mukaan"...

Unohdit mainita lähteen tuohon erääseen tutkimukseen.

• Lukemaan

Markinatutkimuslaitos Market facts Inc.

• Lukemaan kirjoitti:

Markinatutkimuslaitos Market facts Inc.

"Markinatutkimuslaitos Market facts Inc. "

Ahaa, yrität siis kiemurrella väitteestäsi irti tuollaisella lähteen piilottelulla.

• ...

''Erään tutkimuksen mukaan''
      Tämä Eräs on kiireinen tyyppi, Eräs on ollut tutkija, professori, lääkäri, tiedemies, opettaja ja milloin mitäkin. Eräs on ollut kuvioissa vuosikymmeniä, taitaa olla aika vanhakin jo.

• Thronos

En kanna yhtään huolta siitä miten toiset suhtautuvat minuun enkä pelkää kuolemaa.

Luen joskus Raamattua jos etsin sieltä jotakin kohtaa tarkistaakseni tai palauttaakseni mieleen tai muuten vain. Tuossahan se on pöydällä käden ulottuvilla niinkuin pari muutakin kirjaa.

Olen ateisti.

Mistä siis on hyötyä?

• Tapa elää ???

Ateisti elää jatkuvassa ristiriidassa todellisuuden ja isiltä seuraavien perinnäiskäsitysten kanssa.

• Ketkä ovat isiämme?

"Ateisti elää jatkuvassa ristiriidassa todellisuuden ja isiltä seuraavien perinnäiskäsitysten kanssa."

Keiltä isiltä? Swea-mamman miekkakätisiltä isiltä? Vai peräti Lähi-Idän aavikkokansojen isiltä? Sanoisin, että sinä et tiedä OMIEN isiesi perinnöstä mitään (mikäli omaat suomalaiset sukujuuret). Tai no, ehkä kuusen koristelet jouluna ja lämmität saunan ja annat lahjoja ynnä muuta epämääräistä, mutta tuskin osaat noitakaan oikeisiin perinteisiin yhdistää.

• "Jos todellisuus ja Raamattu ovat ristiriidassa niin todellisuus on väärässä."

• Luettu on kyseinen opus joskus vuosia sitten ja itseasiassa olen päättänyt lukaista sen uudestaan. En minä siitä mitään urakkaa ota, luku viikossa tai kuukaudessa riiittää hyvin.
      Ikävä kyllä minulle aukeaa kuva verenhimoisesta, ristiriitaisesta ja omaa itseään aivan liian täynnä olevasta narsistista.

• Onhan siitä. Näkee miten absurdisti ja sadistisesti Julle toimii ja käskee. Raamatun lukeminen edistää ateismia.

• karvainen kaniini

Meinasin sanoa saman mutta ehdit ensin. Raamatun lukemisesta ja uskovaisten kuuntelemisesta oppii paljon uskontojen järjettömyydestä - ja paradoksaalista kyllä täällä meuhkaava Jessen lähetti on kirvoittanut ateisteilta tavallistakin järkevämpiä ajatuksia puhumalla itseään pussiin ja laulamalla itseään suohon.

• Pohjatonta

Olen samaa mieltä hyödyllisyydestä, tosin täysin eri syystä. Harva asia on vahvistanut minun ateismiani niin paljon kuin raamatun lapsellisen typerien kansansatujen lukeminen. Etenkin Mooseksen seikkailut erämaassa ovat hervottoman hauskaa luettavaa. Kukas tänään kivitettäisiin vaikkapa siksi, että tämä on pukeanut ylleen vaatetta joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin (kielto nro 367 niistä 613:sta käskystä).

Nauruaan pidätellen sitä aina joutuu ihmettelemään, että kuinka pohjattoman tyhmä täytyy olla ihmisen, joka voi ottaa näin lapsellista roskaa täysin tosissaan? Kun sadut ovat samaa luokkaa Tarzanin ja Mustanaamion seikkailujen kanssa.

• Närkästynyt

"Kun sadut ovat samaa luokkaa Tarzanin ja Mustanaamion seikkailujen kanssa."

Tuo oli nyt kyllä aika kelju vertaus, on ne Tarzan ja Mustanaamio pääsääntöisesti kumminkin huomattavasti laadukkaampaa luettavaa kuin Jahven ja Jeesuksen kootut seikkailut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2518
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1878
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1843
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1318
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1198
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1060
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      914
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      913
    Aihe