hassut ateistit

kristuksen lähetti

Miksi ateistit uskotte omatuntoon ettekä Jumalaan?

Vaikutatte vähän hassuilta kun suhtaudutte muiden ihmisten omatuntoon omaanne huonompana. Aivan kun juuri te itse olisitte oikeassa?

Uskotteko siis omaan ylivertaisuuteenne vai mistä on kyse?

81

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristuksen lähetti

Ette hassuilta mutta kummallisilta. Jeesuksen nimeen!

• "Miksi ateistit uskotte omatuntoon ettekä Jumalaan?"

Koska toisin kuin Jumala, omatunto on asia jonka olemassaolo on rationaalisesti perusteltavissa.

"Vaikutatte vähän hassuilta kun suhtaudutte muiden ihmisten omatuntoon omaanne huonompana. Aivan kun juuri te itse olisitte oikeassa? "

Miten niin pidämme muiden ihmisten omatunto huononpana kuin omaamme? Ja yleisemmin oman kokemukseni perusteella ateisti on avoin omalle erehtyväisyydelleen ja muiden näkemyksille asioista kuin teisti.

"Uskotteko siis omaan ylivertaisuuteenne vai mistä on kyse?"

Kyllä se ylivertaisuuteen uskomista tuntuu olevan pääasiassa siellä teidän teistien leirissä, ateistilla harvemmin oikeasti tarvetta moiseen.

• kristuksen lähetti

No tiedätkö jonkun jolla on parempi omatunto kuin sinulla? Jos tiedät niin miksi et matki häntä kaikessa ja pyri tulemaan hänen kaltaisekseen?

• Herra Sebaot
        kristuksen lähetti kirjoitti:

No tiedätkö jonkun jolla on parempi omatunto kuin sinulla? Jos tiedät niin miksi et matki häntä kaikessa ja pyri tulemaan hänen kaltaisekseen?

Tämä ilmeisesti tulee hihhulille yllätyksenä,mutta toisten matkiminen on yksinkertaisesti typerää.

• kristuksen lähetti
        Herra Sebaot kirjoitti:

Tämä ilmeisesti tulee hihhulille yllätyksenä,mutta toisten matkiminen on yksinkertaisesti typerää.

Mitä typerää voi olla parempansa matkimisessa?

• ihmetellen

Etkö halua ajatella itsenäisesti? Mikä siinä pelottaa? Tiedän miten helppo on tukeutua muitten valmiiksi ajattelemiin ajatuksiin kuin tyhtyä ajatustyöhön omin päin. Semmoista valmiiksi pureskeltua on myös erilaiset uskonnot. Enemmän tai vähemmän tiukkoja opinkappaleita ja syntiluettloita. Mikä tiukaksi rakentuneessa opissa viehettää?

• kristuksen lähetti
        ihmetellen kirjoitti:

Etkö halua ajatella itsenäisesti? Mikä siinä pelottaa? Tiedän miten helppo on tukeutua muitten valmiiksi ajattelemiin ajatuksiin kuin tyhtyä ajatustyöhön omin päin. Semmoista valmiiksi pureskeltua on myös erilaiset uskonnot. Enemmän tai vähemmän tiukkoja opinkappaleita ja syntiluettloita. Mikä tiukaksi rakentuneessa opissa viehettää?

Minä itse tukeudun vain Jumalaan, en ihmisten luetteloihin.

Mutta shadowself itse pitää muita vähintään yhtä hyvinä ihmisinä. En siis ymmärrä miksei hän valitse näistä jonkun hitusen itseään paremman ja pyri tekemään kaiken siten kuin tämä tekee.

• kristuksen lähetti kirjoitti:

Mutta shadowself itse pitää muita vähintään yhtä hyvinä ihmisinä. En siis ymmärrä miksei hän valitse näistä jonkun hitusen itseään paremman ja pyri tekemään kaiken siten kuin tämä tekee.

Mistä tiedät, että tukeudut nimenomaan Jumalaan?

• kristuksen lähetti
        kekek-kekek kirjoitti:

Mistä tiedät, että tukeudut nimenomaan Jumalaan?

Olen Jumalalle nöyrä. Jumala rankaisee lähes kaikesta "kivasta". Niinpä pyydän että Jumala olisi armollinen minulle. Siitä sen vaan voi tietää. Ei muusta. Uskon Herran armoon.

• Jeshua

Siis et tajua.
        Ei ihme että kaikki tuttavasi häpee sua.

• ilkimyksen serkku

Olen Jumalalle nöyrä. Jumala rankaisee lähes kaikesta "kivasta". Niinpä pyydän että Jumala olisi armollinen minulle. Siitä sen vaan voi tietää. Ei muusta. Uskon Herran armoon.

Etkö muista että Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa ja että Raamattu ei ole mikään todiste Jumalasta?

• kristuksen lähetti
        ilkimyksen serkku kirjoitti:

Etkö muista että Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa ja että Raamattu ei ole mikään todiste Jumalasta?

Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa mutta jokaisen moraalisen ja järkevän ihmisen on myönnettävä että Jumala on.

• karvainen kaniini

Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa mutta jokaisen moraalisen ja järkevän ihmisen on myönnettävä että Jumala on.

Siteeraan naapurin.kissaa: häpeisit edes mutta kun et perkeIe osaa.

• Pohjatonta

Minun omatuntoni ei millään konstilla voi olla huonompi lähde kuin se taho, siis sinun jumalasi, joka on käskenyt tappamaan kenet tahansa satunnaisen vastaantulijan vaikka tämä olisi oma veli tai ystävä, käskenyt tappamaan kansoja sukupuuttoon viimeiseen naiseen, vanhukseen ja vauvaaan asti ja käskenyt seivästämään ihmisiä paaluihin odottamaan hidasta ja tuskallista kidutuskuolemaa.

Mitään tuon huonompaa moraalin lähdettä ei voi olla.

• Ateisti

Miksi matkia jotakin parempaa? Mikset mieluummin pyrkisi olemaan parempi oma itsesi?

• Ateisti

'' Jokaisen moraalisen ja järkevän ihmisen on myönnettävä että Jumala on. ''

Järkevät ihmiset hyväksyvät väitteitä todisteiden ja hyvien perusteluiden vuoksi, jollaisia ei jumalan olemassaolosta yksinkertaisesti ole.

Vaikka jumalaan uskominen olisikin moraalin kannalta välttämätöntä, se ei todellakaan tarkoita että jumala olisi olemassa. Sama kuin sanoisi että pitää uskoa yksisarvisiin jotta voi olla moraalinen.

Miten ihmeessä sinä muka olet moraalisempi uskovana?

Matkiminen ei ole moraalia.

• kristuksen lähetti
        Ateisti kirjoitti:

'' Jokaisen moraalisen ja järkevän ihmisen on myönnettävä että Jumala on. ''

Järkevät ihmiset hyväksyvät väitteitä todisteiden ja hyvien perusteluiden vuoksi, jollaisia ei jumalan olemassaolosta yksinkertaisesti ole.

Vaikka jumalaan uskominen olisikin moraalin kannalta välttämätöntä, se ei todellakaan tarkoita että jumala olisi olemassa. Sama kuin sanoisi että pitää uskoa yksisarvisiin jotta voi olla moraalinen.

Miten ihmeessä sinä muka olet moraalisempi uskovana?

Ei voi olla moraalia ilman uskoa ihmiskuntaan. Eikä uskoa ihmiskuntaan ilman uskoa siihen että ihmiskunnalla on arvokas tehtävä. Ja tämä on mahdollista vain uskovaiselle.

• Ei saatana

Mistä tiedät että joku jota matkit on parempi?

• kristuksen lähetti
        Ateisti kirjoitti:

Miksi matkia jotakin parempaa? Mikset mieluummin pyrkisi olemaan parempi oma itsesi?

Ihminen ei voi itse keksiä mitä on olla parempi sillä muuten hän voisi muuttaa itsensä paremmaksi sormia napsauttamalla.

"Mutta shadowself itse pitää muita vähintään yhtä hyvinä ihmisinä. En siis ymmärrä miksei hän valitse näistä jonkun hitusen itseään paremman ja pyri tekemään kaiken siten kuin tämä tekee."

Ymmärsit väärin, en pidä kaikkia ihmisiä yhtä hyvinä ihmisinä, mutta näen kaikkien omatuntojen olevan samanarvoisia koska kaikkien omatunto perustuu pohjimmiltaan siihen että ihminen yrittää parhaansa.

Ja ei, moraalisesti paremmaksi ihmiseksi ei tulla matkimalla jonkun tekoja vaan kehittämällä omaa moraalin ymmärrystä. Oikeiden tekojen matkiminen ei toki väärin ole, mutta se ei edistä mitenkään ihmisen moraalia, ymmärrys siitä että mikä on oikein tai väärin ja miksi ei kehity matkimalla. Matkija ei voi saavuttaa samaa moraalin tasoa kuin alkuperäinen omaa toisin kuin se kehittää jatkuvasti moraalista ymmärrystään.

Siksi minä uskonkin että vain korkeampi olento joka kyseenalaistamattoman tottelemisen sijaan pyrkii opettamaan ihmistä ymmärtämään täydellistä moraalia, voi myöskin olla se ainoa oikea Jumala.

Ei voi olla moraalia ilman uskoa ihmiskuntaan. Eikä uskoa ihmiskuntaan ilman uskoa siihen että ihmiskunnalla on arvokas tehtävä. Ja tämä on mahdollista vain uskovaiselle.

"Ei voi olla moraalia ilman uskoa ihmiskuntaan. Eikä uskoa ihmiskuntaan ilman uskoa siihen että ihmiskunnalla on arvokas tehtävä. Ja tämä on mahdollista vain uskovaiselle"

Niin, eihän sitä millään voi uskoa ihmiskuntaan vaikkapa yhteisen selviämisen takia. Se on ihmiskunnan todellinen arvokas tehtävä, vaikka se onkin arvokas vain meille ihmisille.

Ja koska meillä on uskoa ihmiskuntaan, meillä on myös moraali.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Ei voi olla moraalia ilman uskoa ihmiskuntaan. Eikä uskoa ihmiskuntaan ilman uskoa siihen että ihmiskunnalla on arvokas tehtävä. Ja tämä on mahdollista vain uskovaiselle"

Niin, eihän sitä millään voi uskoa ihmiskuntaan vaikkapa yhteisen selviämisen takia. Se on ihmiskunnan todellinen arvokas tehtävä, vaikka se onkin arvokas vain meille ihmisille.

Ja koska meillä on uskoa ihmiskuntaan, meillä on myös moraali.

Tiesitkö että nykyään elävät ihmiset ovat rakentaneet hyvinvointinsa niiden ihmisten riepoteltujen ruumiiden päälle jotka pyrkivät aikoinaam olemaan pyhiä, nöyriä ja uskollisia ja joutuivat sen takia kärsimään? Eikö siis uskollisuus ja kiitollisuus merkitse sinulle mitään? Jos osaisit kiittää ihmistä niin osaisit kiittää myös sitä joka antaa ihmiselle elämän.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Mutta shadowself itse pitää muita vähintään yhtä hyvinä ihmisinä. En siis ymmärrä miksei hän valitse näistä jonkun hitusen itseään paremman ja pyri tekemään kaiken siten kuin tämä tekee."

Ymmärsit väärin, en pidä kaikkia ihmisiä yhtä hyvinä ihmisinä, mutta näen kaikkien omatuntojen olevan samanarvoisia koska kaikkien omatunto perustuu pohjimmiltaan siihen että ihminen yrittää parhaansa.

Ja ei, moraalisesti paremmaksi ihmiseksi ei tulla matkimalla jonkun tekoja vaan kehittämällä omaa moraalin ymmärrystä. Oikeiden tekojen matkiminen ei toki väärin ole, mutta se ei edistä mitenkään ihmisen moraalia, ymmärrys siitä että mikä on oikein tai väärin ja miksi ei kehity matkimalla. Matkija ei voi saavuttaa samaa moraalin tasoa kuin alkuperäinen omaa toisin kuin se kehittää jatkuvasti moraalista ymmärrystään.

Siksi minä uskonkin että vain korkeampi olento joka kyseenalaistamattoman tottelemisen sijaan pyrkii opettamaan ihmistä ymmärtämään täydellistä moraalia, voi myöskin olla se ainoa oikea Jumala.

Noniin eli uskomme samaan Jumalaan.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

Se että ihminen yrittää parhaansa on nimenomaan sitä nöyryyttä jota Jumala vaatii ja on nimeomaan osoitus siitä että ihminen näkee epätäydellyytensä. Se on Jumalan kuvana olemista. Vielä tarvitsen seurakuntayhteyttä jotta saisit tukea ja kannustusta jotta jaksaisit olla vielä parempi ja nöyrempi ihminen.

Tiesitkö että nykyään elävät ihmiset ovat rakentaneet hyvinvointinsa niiden ihmisten riepoteltujen ruumiiden päälle jotka pyrkivät aikoinaam olemaan pyhiä, nöyriä ja uskollisia ja joutuivat sen takia kärsimään? Eikö siis uskollisuus ja kiitollisuus merkitse sinulle mitään? Jos osaisit kiittää ihmistä niin osaisit kiittää myös sitä joka antaa ihmiselle elämän.

Kyllä se on kuule niin että nykyään ihmiset elävät niiden ihmisten riepoteltujen ruumiiden päällä, jotka kaikesta uskovaisten pakottamisesta ja väkivallasta huolimatta eivät taipuneet kristinuskon ylivaltaan.....

• kristuksen lähetti
        code_red kirjoitti:

Kyllä se on kuule niin että nykyään ihmiset elävät niiden ihmisten riepoteltujen ruumiiden päällä, jotka kaikesta uskovaisten pakottamisesta ja väkivallasta huolimatta eivät taipuneet kristinuskon ylivaltaan.....

Eli elämme vihan vallassa. Kristinuskoa vastaan kapinoivat vain ne jotka eivät ymmärrä sitä ja ne jotka vihaavat kaikkea ja eivät suostu nöyrtymään Herran edessä.

"Tiesitkö että nykyään elävät ihmiset ovat rakentaneet hyvinvointinsa niiden ihmisten riepoteltujen ruumiiden päälle jotka pyrkivät aikoinaam olemaan pyhiä, nöyriä ja uskollisia ja joutuivat sen takia kärsimään? "

Se on pohjimmiltaan merkitysetöntä mitä kamaluuksia historiaan kuuluu vaan sillä millä oikeasti on merkitystä on se että me käytämme kaikkea minkä ihmiskunta on saavuttanut rakentaaksemme paremman tulevaisuuden.

"Eikö siis uskollisuus ja kiitollisuus merkitse sinulle mitään?"

Perusongelma on se että uskollisuus ja kiitollisuus mitä kohtaan? Koska tietääkseni mitään korkeampaakaan ei ole tarjolla, minä olen uskollinen ihmiskunnalle ja kiitollinen siitä kaikesta hyvästä jota ihmisissä on.

"Jos osaisit kiittää ihmistä niin osaisit kiittää myös sitä joka antaa ihmiselle elämän."

Minä olen erittäin kiitollinen luonnolle joka minun elämäni on minulle antanut.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Tiesitkö että nykyään elävät ihmiset ovat rakentaneet hyvinvointinsa niiden ihmisten riepoteltujen ruumiiden päälle jotka pyrkivät aikoinaam olemaan pyhiä, nöyriä ja uskollisia ja joutuivat sen takia kärsimään? "

Se on pohjimmiltaan merkitysetöntä mitä kamaluuksia historiaan kuuluu vaan sillä millä oikeasti on merkitystä on se että me käytämme kaikkea minkä ihmiskunta on saavuttanut rakentaaksemme paremman tulevaisuuden.

"Eikö siis uskollisuus ja kiitollisuus merkitse sinulle mitään?"

Perusongelma on se että uskollisuus ja kiitollisuus mitä kohtaan? Koska tietääkseni mitään korkeampaakaan ei ole tarjolla, minä olen uskollinen ihmiskunnalle ja kiitollinen siitä kaikesta hyvästä jota ihmisissä on.

"Jos osaisit kiittää ihmistä niin osaisit kiittää myös sitä joka antaa ihmiselle elämän."

Minä olen erittäin kiitollinen luonnolle joka minun elämäni on minulle antanut.

Tarkoitan uskollisuutta heidän oikeaa elämäntapaansa kohtaan. Ja kiitollisuutta sille mitä hyvää tuo elämäntapa on sinulle tuottanut.

Eli elämme vihan vallassa. Kristinuskoa vastaan kapinoivat vain ne jotka eivät ymmärrä sitä ja ne jotka vihaavat kaikkea ja eivät suostu nöyrtymään Herran edessä.

"Kristinuskoa vastaan kapinoivat vain ne jotka eivät ymmärrä sitä ja ne jotka vihaavat kaikkea ja eivät suostu nöyrtymään Herran edessä."

Ja koko kristinusko on vain ymmärtämättömien kapinaa ainoaa oikeaa juutalaisten Jumalaa vastaan koska eivät suostuneet nöyrtymään Herran edessä joka todella on kaiken hyvän ja pahan yläpuolella. Oikea Jumala oli teidän mielestä liian ankara ja siksi ei teille kelvannut joten hylkäsitte tämän kehititte oman väärän jumalanne joka oli teidän mieleenne paremmin sopiva.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Kristinuskoa vastaan kapinoivat vain ne jotka eivät ymmärrä sitä ja ne jotka vihaavat kaikkea ja eivät suostu nöyrtymään Herran edessä."

Ja koko kristinusko on vain ymmärtämättömien kapinaa ainoaa oikeaa juutalaisten Jumalaa vastaan koska eivät suostuneet nöyrtymään Herran edessä joka todella on kaiken hyvän ja pahan yläpuolella. Oikea Jumala oli teidän mielestä liian ankara ja siksi ei teille kelvannut joten hylkäsitte tämän kehititte oman väärän jumalanne joka oli teidän mieleenne paremmin sopiva.

Juutalaisten pyhät kirjoitukset ennustivat Messiaan tulemisen, ja Messias tuli ja toteutti mitä oli kirjoitettu.

Tarkoitan uskollisuutta heidän oikeaa elämäntapaansa kohtaan. Ja kiitollisuutta sille mitä hyvää tuo elämäntapa on sinulle tuottanut.

"Tarkoitan uskollisuutta heidän oikeaa elämäntapaansa kohtaan."

Jos viittaat kristinuskoon oikeana elämäntapana niin olet pahasti erehtynyt.

"Ja kiitollisuutta sille mitä hyvää tuo elämäntapa on sinulle tuottanut."

Kyseinen elämäntapa on kykeväinen tuottamaan vain hyviä asioita jotka monet muutkin elämäntavat kykenevät tuottamaan.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

Läpi koko Vanhan testamentin Jumala lupaa kansalleen luvatun maan ja kansa hylkää hänet uudestaan ja uudestaan. Jumalan messiaaninen luonne on ollut aikojen alusta siinä että Jumala päästää nöyrän luokseen.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Tarkoitan uskollisuutta heidän oikeaa elämäntapaansa kohtaan."

Jos viittaat kristinuskoon oikeana elämäntapana niin olet pahasti erehtynyt.

"Ja kiitollisuutta sille mitä hyvää tuo elämäntapa on sinulle tuottanut."

Kyseinen elämäntapa on kykeväinen tuottamaan vain hyviä asioita jotka monet muutkin elämäntavat kykenevät tuottamaan.

Muut elämäntavat eivät voi antaa ihmiselle sitä nöyryytyä johon ihminen on luotu ja josta hän on ylpeyteen langennut.

Juutalaisten pyhät kirjoitukset ennustivat Messiaan tulemisen, ja Messias tuli ja toteutti mitä oli kirjoitettu.

"Juutalaisten pyhät kirjoitukset ennustivat Messiaan tulemisen, ja Messias tuli ja toteutti mitä oli kirjoitettu."

Oli sitten Jeesus todellinen Messias tai ei, totuus on se että tietyt tahot käyttivät tilanteen hyväkseen ja loivat koko kristinuskon mielensä mukaiseksi korruptoimalla juutalaisuuden oppeja. Uusi Testamentti on täten täysin epäluotettava ja opettaa monia asioita jotka eivät pidä paikkaansa.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Juutalaisten pyhät kirjoitukset ennustivat Messiaan tulemisen, ja Messias tuli ja toteutti mitä oli kirjoitettu."

Oli sitten Jeesus todellinen Messias tai ei, totuus on se että tietyt tahot käyttivät tilanteen hyväkseen ja loivat koko kristinuskon mielensä mukaiseksi korruptoimalla juutalaisuuden oppeja. Uusi Testamentti on täten täysin epäluotettava ja opettaa monia asioita jotka eivät pidä paikkaansa.

Vaikutat hieman kyyniseltä. Juuri sinä tarvitset uskoa.

Muut elämäntavat eivät voi antaa ihmiselle sitä nöyryytyä johon ihminen on luotu ja josta hän on ylpeyteen langennut.

"Muut elämäntavat eivät voi antaa ihmiselle sitä nöyryytyä johon ihminen on luotu ja josta hän on ylpeyteen langennut."

Tämä tieto voi tulla sinulle yllätyksenä mutta ihmistä ei ole luotu mihinkään koska ihminen ei ole luotu olento. Eikä mitään lankeamistakaan ole tapahtunut vaan ihminen on ollut samanlainen lajinsa synnystä asti.

Vaikutat hieman kyyniseltä. Juuri sinä tarvitset uskoa.

"Vaikutat hieman kyyniseltä. Juuri sinä tarvitset uskoa."

Kyse ei ole kyynisyydestä vaan siitä että UT on täynnä todisteita sitä itseään vastaan.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Muut elämäntavat eivät voi antaa ihmiselle sitä nöyryytyä johon ihminen on luotu ja josta hän on ylpeyteen langennut."

Tämä tieto voi tulla sinulle yllätyksenä mutta ihmistä ei ole luotu mihinkään koska ihminen ei ole luotu olento. Eikä mitään lankeamistakaan ole tapahtunut vaan ihminen on ollut samanlainen lajinsa synnystä asti.

On hyvää elämää jota elävät hyvät ihmiset ja huonoa elämää jota elävät huonot ihmiset.

Hyviä ihmisiä yhdistää se että heillä on nöyryys Jumalan edessä.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Vaikutat hieman kyyniseltä. Juuri sinä tarvitset uskoa."

Kyse ei ole kyynisyydestä vaan siitä että UT on täynnä todisteita sitä itseään vastaan.

Sinä vaan et osaa lukea sitä. Täytyy olla nöyrä.

Noniin eli uskomme samaan Jumalaan.

"Noniin eli uskomme samaan Jumalaan."

Ei, kyse on hyvin eri Jumalista, sinun Jumalasi on toiminut Raamatun kertomalla tavalla, minusta taas todellinen Jumala ei koskaan toimisi kyseisellä tavalla.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Noniin eli uskomme samaan Jumalaan."

Ei, kyse on hyvin eri Jumalista, sinun Jumalasi on toiminut Raamatun kertomalla tavalla, minusta taas todellinen Jumala ei koskaan toimisi kyseisellä tavalla.

Sinä olet osoittanut ettet osaa lukea Raamattua sillä Jumala ei toimi vaan Jumala ilmoittaa.

Ei, kyllä se olet sinä joka sitä et osaa lukea, et osaa lukea Raamattua kokonaisuutena vaan luet sitä nimenomaan tptuuden sanaa korruptoivan UT:n kautta. Sinä se tässä et ole nöyrä.

On hyvää elämää jota elävät hyvät ihmiset ja huonoa elämää jota elävät huonot ihmiset.

Hyviä ihmisiä yhdistää se että heillä on nöyryys Jumalan edessä.

"Hyviä ihmisiä yhdistää se että heillä on nöyryys Jumalan edessä."

Harhassa eläminen tekee ihmisestä hyvän?

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

Ei, kyllä se olet sinä joka sitä et osaa lukea, et osaa lukea Raamattua kokonaisuutena vaan luet sitä nimenomaan tptuuden sanaa korruptoivan UT:n kautta. Sinä se tässä et ole nöyrä.

Jos sanoisit tuon Jumalan nimeen, uskoisin sinua. Mutta olet hengetön ja ylpeä ja puheesi on ihmisestä.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Hyviä ihmisiä yhdistää se että heillä on nöyryys Jumalan edessä."

Harhassa eläminen tekee ihmisestä hyvän?

Ei vaan siinä totuudessa eläminen että ihminen on luotu.

Sinä olet osoittanut ettet osaa lukea Raamattua sillä Jumala ei toimi vaan Jumala ilmoittaa.

"Sinä olet osoittanut ettet osaa lukea Raamattua sillä Jumala ei toimi vaan Jumala ilmoittaa."

Raamattu on ilmoitus siitä miten Jumala toiminut. Äläpäs sorru semanttiseen kikkailuun huomion kääntämiseksi pois siitä kuinka olet väärässä.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Sinä olet osoittanut ettet osaa lukea Raamattua sillä Jumala ei toimi vaan Jumala ilmoittaa."

Raamattu on ilmoitus siitä miten Jumala toiminut. Äläpäs sorru semanttiseen kikkailuun huomion kääntämiseksi pois siitä kuinka olet väärässä.

Raamattu on Jumalan ilmoitusta. Älä sorru ylitulkintaan.

Ei vaan siinä totuudessa eläminen että ihminen on luotu.

"Ei vaan siinä totuudessa eläminen että ihminen on luotu."

Paitsi ettei se ole totuus, valitan, olet pahasti erehtynyt.

Kyllä. Krisinusko on vihan usko ei-uskovaisia kohtaan. Itseasiassa sun viestisi kertoo sen vallan hyvin. Jos et ole meidän kanssa niin ansaitset kuoleman.....hyvä "jesse" ja "iskä".

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Ei vaan siinä totuudessa eläminen että ihminen on luotu."

Paitsi ettei se ole totuus, valitan, olet pahasti erehtynyt.

Ihmisellä on tarkoitus eli ihminen on luotu.

Jos sanoisit tuon Jumalan nimeen, uskoisin sinua. Mutta olet hengetön ja ylpeä ja puheesi on ihmisestä.

"Jos sanoisit tuon Jumalan nimeen, uskoisin sinua"

Jälleen kerran yksi kristityiden keksimistä valheista, se ettei jumalaton voi tietää totuutta.

"Mutta olet hengetön ja ylpeä ja puheesi on ihmisestä."

Et voi tietää yhdenkään näistä pitävän, mitäs minun sisälläni oleva henki on eri ja sanani edustavatkin nimenomaan nöyryyttä oikeaa totuutta kohtaan ja täten puheeni eivät ole ihmisestä? Sinä et voi asiaa tietää.

Ihmisellä on tarkoitus eli ihminen on luotu.

"Ihmisellä on tarkoitus eli ihminen on luotu."

Tarkoitus joka ei eroa mitenkään minkä tahansa muunkaan elävän tarkoituksesta, selviäminen on meidän tarkoituksemme. Ei ihmistä ole luotu vaan me olemme luonnonoikku. Sinun harhainen mielesi saa vain sinut luulemaan että olisimme luotuja.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Ihmisellä on tarkoitus eli ihminen on luotu."

Tarkoitus joka ei eroa mitenkään minkä tahansa muunkaan elävän tarkoituksesta, selviäminen on meidän tarkoituksemme. Ei ihmistä ole luotu vaan me olemme luonnonoikku. Sinun harhainen mielesi saa vain sinut luulemaan että olisimme luotuja.

Miksi sitten vain tietynlainen elämäntapa voi tehdä ihmiset ja kansat onnellisiksi?

Raamattu on Jumalan ilmoitusta. Älä sorru ylitulkintaan.

"Raamattu on Jumalan ilmoitusta. Älä sorru ylitulkintaan"

Väärin, se on ihmisten keksimä Jumalan ilmoitus, ja se näkyy pitkin Raamattua kuinka ihmisen ymmärryksen ja mielikuvituksen on rajoittanut Jumalan toimintaa vaikka tämän pitäisi olla kaikkivoipa ja kaikkitietävä kaikkivaltias. Täten joko Raamattu valehtelee siitä mitä Jumala on tehnyt tai sitten Raamattu yrittää tehdä jostakin tahosta Jumalan joka sitä todellisuudessa ole.

Kyse ei ole ylitulkinnasta vaan ainoasta oikeasta tulkinnasta.

Miksi sitten vain tietynlainen elämäntapa voi tehdä ihmiset ja kansat onnellisiksi?

"Miksi sitten vain tietynlainen elämäntapa voi tehdä ihmiset ja kansat onnellisiksi?"

Koska se että vain tietynlainen elämäntapa voisi tehdä ihmiset ja kansat onneliseksi ei pidä paikkaansa.

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Raamattu on Jumalan ilmoitusta. Älä sorru ylitulkintaan"

Väärin, se on ihmisten keksimä Jumalan ilmoitus, ja se näkyy pitkin Raamattua kuinka ihmisen ymmärryksen ja mielikuvituksen on rajoittanut Jumalan toimintaa vaikka tämän pitäisi olla kaikkivoipa ja kaikkitietävä kaikkivaltias. Täten joko Raamattu valehtelee siitä mitä Jumala on tehnyt tai sitten Raamattu yrittää tehdä jostakin tahosta Jumalan joka sitä todellisuudessa ole.

Kyse ei ole ylitulkinnasta vaan ainoasta oikeasta tulkinnasta.

Tiedän kyllä mitä tiedemiehet ja filosofit ovat mieltä Jumalasta. Mutta tietävätköhän he mitä mieltä Jumala on heistä?

• kristuksen lähetti
        shadowself kirjoitti:

"Miksi sitten vain tietynlainen elämäntapa voi tehdä ihmiset ja kansat onnellisiksi?"

Koska se että vain tietynlainen elämäntapa voisi tehdä ihmiset ja kansat onneliseksi ei pidä paikkaansa.

Pitää se. Kunhan ihminen on Herralle nöyrä, niin hän saa elää.

Pitää se. Kunhan ihminen on Herralle nöyrä, niin hän saa elää.

"Pitää se. Kunhan ihminen on Herralle nöyrä, niin hän saa elää"

Tässä on nyt väite väitettä vastaan eli se voi olla ihan miten vaan. Siksi sinulla onkin alkuperäisen väitteen esittäjänä velvollisuus todistaa kantasi. Todista että vain tietyllainen elämäntapa voi johtaa onnellisuuteen. Muuten väitteesi on epäluotettava.

Tiedän kyllä mitä tiedemiehet ja filosofit ovat mieltä Jumalasta. Mutta tietävätköhän he mitä mieltä Jumala on heistä?

"Tiedän kyllä mitä tiedemiehet ja filosofit ovat mieltä Jumalasta."

En viitannut tiedemiesten ja filosofien mielipiteisiin vaan siihen totuuteen mistä olen ilmestyksen saanut ja joka antaa minun kaikki niiden valheiden läpi joita uskonnot, kristinusko mukaanlukien pitävät sisällään.

"Mutta tietävätköhän he mitä mieltä Jumala on heistä?"

Ja tiedätkö mitä Odin on sinusta joka on myynyt sielunsa ja ihmisyytensä heti ensimmäiselle vastaantulijalle?

Käypäs kysymässä juutalaisilta onko se heidän messiaansa tullut. Vain messiaaniset juutalaiset pitävät Jeesusta messiaana muut eivät.

Vahingossako juutalaiset messiaansa ristiinnaulitsivat?

Nöyryydestä puhuu ihminen joka kuvittelee olevansa jumalan kuvaksi luotu.

• propofoli

"Sinä vaan et osaa lukea sitä. Täytyy olla nöyrä."

Parodia on jo kauan ollut mahdotonta. Ne tekevät sen itse. (Paavo Haavikko)

• Hiski+naapurin.kissa

> Muut elämäntavat eivät voi antaa ihmiselle sitä nöyryytyä johon ihminen on luotu ja josta hän on ylpeyteen langennut. <

Ettet vain nyt ylpeile omalla nöyryydelläsi? Vaarallisen lähellä ainakin olet.

• Hiski+naapurin.kissa

> Tiedän kyllä mitä tiedemiehet ja filosofit ovat mieltä Jumalasta. <

HEMKEPO.

• Foros
        shadowself kirjoitti:

Jesse on pitkälle prosessoitu tuote,: Jos aluksi on onena , niin omenapiiras sisältää lisäaineita , väriaineita ja säilöntäaineita yms.
        Alkuperäistä heppua on siis muokattu mieleisksi.

• ...huoh

Nämä sun ympyrä argumentit on vaan niin helvetin loistavia... Sussa ei oo jäppinen pätkääkää järkeä!

• karvainen kaniini

*** kun suhtaudutte muiden ihmisten omatuntoon omaanne huonompana. ***

Kummallinen Kristus sinulla kun käskee valehdella ateismista ja ateisteista.

• kristuksen lähetti

Jos ette suhtaudu niin silloin kaikkien omatunto on samanlainen, mikä ei pidä paikkaansa. Toisin sanoen suhtaudutte muiden omatuntoon omaanne parempana. Miksi siis ette ryhdy matkimaan parempianne kaikessa?

• karvainen kaniini

Jos ette suhtaudu niin silloin kaikkien omatunto on samanlainen, mikä ei pidä paikkaansa. Toisin sanoen suhtaudutte muiden omatuntoon omaanne parempana. Miksi siis ette ryhdy matkimaan parempianne kaikessa?

Miksi pitäisi pitää toisten omatuntoa omaansa parempana tai huonompana? Miksi pitäisi matkia parempia? Milloin aiot lopettaa valehtelun siitä mitä ateismi on ja mitä ateistit ovat? Milloin aiot saamasi käskyn mukaan lopettaa yhteydenpidon uskottomiin? Milloin aiot tajuta että saarnaamalla täällä hakkaat vain päätäsi seinään?

• kristuksen lähetti
        karvainen kaniini kirjoitti:

Miksi pitäisi pitää toisten omatuntoa omaansa parempana tai huonompana? Miksi pitäisi matkia parempia? Milloin aiot lopettaa valehtelun siitä mitä ateismi on ja mitä ateistit ovat? Milloin aiot saamasi käskyn mukaan lopettaa yhteydenpidon uskottomiin? Milloin aiot tajuta että saarnaamalla täällä hakkaat vain päätäsi seinään?

Siksi että ihmisen tärkein tehtävä on olla hyvä. Ja jos hyvyyden lähde on mielestänne omatunto niin onhan sillä merkitystä että onko kaikkien omatunto sama vai onko eri henkilöillä eriasteisia omatuntoja. Järkevä tietysti pyrkisi matkimaan sitä ihmistä joka omaa parhaimman omantunnon.

• karvainen kaniini

Siksi että ihmisen tärkein tehtävä on olla hyvä. Ja jos hyvyyden lähde on mielestänne omatunto niin onhan sillä merkitystä että onko kaikkien omatunto sama vai onko eri henkilöillä eriasteisia omatuntoja. Järkevä tietysti pyrkisi matkimaan sitä ihmistä joka omaa parhaimman omantunnon.

Järkevä ottaakin oppia siitä mitä kanssaihmiset tekevät ja jättävät tekemättä - ja yllätys yllätys, moni osaa tehdä sen käyttämättä pyh. kirjoja kainalosauvana.

Ennen kuin alat kysellä mistä otetaan hyviä ja mistä huonoja oppeja, mieti itse. S'on terveellistä näetsen.

• kristuksen lähetti
        karvainen kaniini kirjoitti:

Järkevä ottaakin oppia siitä mitä kanssaihmiset tekevät ja jättävät tekemättä - ja yllätys yllätys, moni osaa tehdä sen käyttämättä pyh. kirjoja kainalosauvana.

Ennen kuin alat kysellä mistä otetaan hyviä ja mistä huonoja oppeja, mieti itse. S'on terveellistä näetsen.

Eli ateistien kansa on kuin laiva joka päämäärättömästi ajelehtii ilman kapteenia? Jokainen matkii eri ihmisiä ja lopputuloksena tilkkutäkki jossa ihmiset tekevät juuri kuin itsestä parhaalta tuntuu. Hieno moraali..

• ateistix

Eli ateistien kansa on kuin laiva joka päämäärättömästi ajelehtii ilman kapteenia? Jokainen matkii eri ihmisiä ja lopputuloksena tilkkutäkki jossa ihmiset tekevät juuri kuin itsestä parhaalta tuntuu. Hieno moraali..

Ei ole oemassa "ateistien kansaa". Minä olen suomalainen, olen ateisti, mutta en ole minkään ateistisen kansan jäsen.

Minä teen kuten parhaaksi näen ja ihan hyvin on toiminut. Uskovaiset tuntuvat jotain kapitääniä tarvitsevan, minä en. Tunnut olevan hyvin auktoriteettiuskovainen. menet minne käsketään, koska et osaa itse ajatella. Sellaista sakkia sotapäälliköt ovat aina tarvinneet.

• näinonnäin

Sinä kristuksen lähetti olet typerys ja tosiasiassa häpäiset palvomaasi Kristusta typerehtimällä hänen nimissään tulla tavalla.

Omatuntoon ei tarvitse uskomalla uskoa, se on havaittava seikka ihmisissä.

"Vaikutatte vähän hassuilta kun suhtaudutte muiden ihmisten omatuntoon omaanne huonompana"

En ole koskaan ajatellut noin, enkä mielestäni käyttäytynytkään noin.
      Omatunto toimii kaikissa ihmisissä, joskin henkilökohtaista vaihtelua on havaittavissa.
      Mulle on sama, minkä ihminen itse mieltää omatuntonsa alkulähteeksi ja moottoriksi, kunhan se toimii edes välttävästi.
      Enkä ole havainut varsinaisia eroja teisti-ateisti-akselilla. Molemmilla ryhmillä lipsuu, mutta erilaisista selitysmalleista riippuen ehkä vähän eri kohdissa, ja molemmilla ryhmillä omatunto näyttäisi toimivan, kenellä pehmeästi hyristen, kenellä vähän karheammin möristen.

-- Koska omatunto on olemassa.

"Vaikutatte vähän hassuilta kun suhtaudutte muiden ihmisten omatuntoon omaanne huonompana."

-- En suhtaudu toisten omatuntoon huonompana enkä parempana.

"Uskotteko siis omaan ylivertaisuuteenne vai mistä on kyse?"

-- Olet todellakin kiero p*ska. Pakotat meidät joko 'myöntämään' tai 'kieltämään' väitteesi, että uskomme olevamme ylivertaisia. Jos myönnämme, olemme k*sipäitä. Jos kiellämme, joudumme alistumaan sinulle.

Ei. Minä kieltäydyn tuollaisesta kieroilusta ja paljastan sen sellaisena kun se on - Semanttinen ansa.

• "Miksi ateistit uskotte omatuntoon ettekä Jumalaan? "

Ihmisen aivot ovat todistettavasti olemassa.

"Vaikutatte vähän hassuilta kun suhtaudutte muiden ihmisten omatuntoon omaanne huonompana."

Eikö tuollainen valehtelu vaivaa sinun omatuntoasi?

"Uskotteko siis omaan ylivertaisuuteenne vai mistä on kyse? "

Kyse on siitä, että sinä ensin valhetelet itsellesi ja sitä kautta arvostelet ateisteja.

• asdfsgfdfghsgdfh

Mikä on omatunto? Sekö ettei halua vankilaan? Ei minulla muunlaista omaa tuntoa ole.

• ++++++++++

Miksi ateistit uskotte parasiittin joka on lapsen silmässä tehden tämän sokeaksi ettekä Jumalaan?

Miksi ateistit uskotte pappeihin jotka raiskaavat lapsia ettekä Jumalaan?

Miksi ateistit uskotte ihmisiin, joiden Jumala antaa toimia nimeensä, osoittautuvat valehtelijoiksi, harhaluuloisiksi tai jopa täysin moraalisesti korruptoituneiksi ettekä Jumalaan?

tai sinun tapaiset kysymykset jotka eivät liity mitenkään todellisuuteen kuten "Miksi te ateistit uskotte, että lehmät lentää ettekä Jumalaan?"

Tälläiset kysymykset ovat täysin turhia.

• tämäkin

tämäkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8409
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      79
      6432
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      151
      4890
    4. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      82
      3597
    5. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      139
      3579
    6. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3553
    7. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      271
      3500
    8. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2817
    9. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      42
      2815
    10. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2598
    Aihe