Missä näette heidän kehityksen ? Itse näen, että väestömäärä on räjähtänyt, mutta kehitys ei ja nykyään afrikan väestömäärä kasvaa 20 miljoonala vuodessa. (=pohjoismaiden koko väestömäärä)
Rahaa tuolle mantereelle on upotettu varmaan biljoona euroa jo vuosikymmenten aikana, mutta en näe kehitystä. Näettekö te ja tarkoitan nyt kokonaiskuvassa, en jotain pieniä plänttejä.
Valtavan kauan kestäneellä avulla olisi tullut saada afrikan manner näkyvästi edistymään. Sensijaan siellä soditaan ja lisäännytään liian aktiivisesti.
Mihin afrikka on kehittynyt ?
9
183
Vastaukset
- iso d
ennen tappoivat naapurikylän / heimon asukkaita viidakkoveitsillä, keihäillä ja nuijilla.
nykyään käyttävät rynnäkkökivääreitä.
muuta kehitystä ei nähdäkseni ole tapahtunut, paitsi väestön määrässä.
kummatkin ovat länsimaiden omaa syytä muuten...- vastuun siirto
Niin, monet länsimaiset äärihyysäritkin uskovat ihan oikeasti, että kaikki ikävät tapahtumat ovat länsimaiden syytä.
- fdgfhgjhjg
1960-luvulla maailman köyhin prosentti ansaitsi 1/30 rikkaimman prosentin tuloihin verrattuna. Kolmekymmentä vuotta myöhemmin ero oli polarisoitunut jo 1/60:aan. Nykytilannetta en tiedä.
USA, Britannia ja muut imperialistit ovat tuhonneet monta kukoistavaa maata hyötyen itse tavattomasti, taloudellisesti. Riisto jatkuu ja jatkuu. Loppuunkalutuille maille palautettiin niiden "itsenäisyys", mutta ne orjuutettiin velalla, epäreiluilla "vapaakauppasopimuksilla" ja yksipuolistamalla niiden tuotanto palvelemaan rikkaiden maiden raaka-ainevarastona. Ihmiset elävät kurjuudessa, ja riistäjät pilkkaavat heitä ja syyttävät heitä huonosta taloudenpidosta. No, ne ovat auttaneet rikkaita maita rikastumaan, mutta milloin me alamme auttaa niitä ja jakaa saamamme ansaitsematon hyöty niiden kanssa? - tulevaisuudesta
fdgfhgjhjg kirjoitti:
1960-luvulla maailman köyhin prosentti ansaitsi 1/30 rikkaimman prosentin tuloihin verrattuna. Kolmekymmentä vuotta myöhemmin ero oli polarisoitunut jo 1/60:aan. Nykytilannetta en tiedä.
USA, Britannia ja muut imperialistit ovat tuhonneet monta kukoistavaa maata hyötyen itse tavattomasti, taloudellisesti. Riisto jatkuu ja jatkuu. Loppuunkalutuille maille palautettiin niiden "itsenäisyys", mutta ne orjuutettiin velalla, epäreiluilla "vapaakauppasopimuksilla" ja yksipuolistamalla niiden tuotanto palvelemaan rikkaiden maiden raaka-ainevarastona. Ihmiset elävät kurjuudessa, ja riistäjät pilkkaavat heitä ja syyttävät heitä huonosta taloudenpidosta. No, ne ovat auttaneet rikkaita maita rikastumaan, mutta milloin me alamme auttaa niitä ja jakaa saamamme ansaitsematon hyöty niiden kanssa?Ei ole mikään uhka köyhyys vaan keskiluokaisuuden voimakas kasvu.
- herrahuu...
Nigerian öljyt omistaa BP mikä on brittien ja amerikkalaisten omistama.
BP saa saastuttaa luontoa niin paljon kuin haluaa. Jos Nigeria saisi pitää rikkaudet itsellään, se saattaisi olla Norjan kaltainen valtio- Folio Mulder
Nigeriassa on 160 miljoonaa ihmistä. Jos he haluavat pitää rikkautensa itsellä, he pitävät. Luulisi tuon määrän "KEKSIVÄN" asialle jotain muutakin kuin että hajoittavat putkia ja öljyä valutetaan mereen ja siinä ei voita nigerialainenkaan.
Se nyt on niin, että afrikassa röyhkeimmistä röyhkeimmät halutaan valtaan ja niin siinä käy. Kansoina he eivät saa mitään aikaan oli heitä vaikka kuinka paljon.
- No tässä
On suhteellisen asiallinen selvitys pakolaisuudesta ja sen syistä:
"Raportoidessaan pakolaisuutta aiheuttavista kriiseistä, ei UNHCR puhu niistä syistä, jotka ovat aiheuttaneet ne paikalliset kriisit, joidenka vuoksi ihmiset joutuvat lähtemään kodeistaan.
YK:n pakolaisjärjestöä vaivaa samat ongelmat, kuin kaikkia muitakin YK:n alajärjestöjä, eli se ei voi viitata asioiden todellisiin syihin, tai ilmiöihin, saatikka niiden aiheuttajiin ja toimeenpanijoihin. Valta YK:ssa on turvallisuusneuvostossa ja sen pysyvillä jäsenvaltioilla. ..
Maapallon n.45 milj. pakolaista eivät synny pääasiassa paikallisten kriisien toimesta, vaan nämä kriisit ovat yleensä, maailmanpolitiikkaa, taloutta ja kauppaa määrittävien suurten ulkovaltojen aiheuttamia..."
Loput linkissä.
http://harritkiiskinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160027-pakolaisuus-jota-sina-tuotat - nekrut kuolee
kaikki tolla menoa ja hyvä niin ketä kiinnostaa ei mua ainakaan naattikaa naattikaa suomalaiseet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Innovaattori
Olet oikeassa kehitys on hidasta. Meidän tulis auttaa heitä eri tavalla kuin nyt!
Suomessakin koulutetaan limnologeja aivan liian vähän.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984