Fiat Croma 2,2 Automaatti -06
Lähtenyt hyvin käyntiin pakkasilla ilman lämmitintä ja muutenkin toiminut moitteettomasti.
Tänään kuitenkin kaupan pihalla käynnistäessä syttyi keltainen moottorin varoitusvalo ja kehoitus "tarkista moottori"- vapaasti suomennettuna.
Lämmöt näyttävät normaalia, öljyä on ja nesteet kunnossa.
Ottaa normaalisti kierroksia ja tyhjäkäyntikin täysin kunnossa.
Ajaessa kuitenkin huomasin:
Kun kaasupolkimen päästää vapaasti ylös, niin kierrokset tippuvat hetkeksi tyhjäkäynnille.
Neula käy vain hetkiseksi alhaalla ja sitten kierrokset nousevat taas oikeisiin lukemiin.
Onkohan siitä mennyt joku anturi ja uskaltaako sillä varovasti ajella vielä tiistaihin saakka, kunnes pääsee huoltoon?
Jos löytyisi joku viisas ja asiallinen vastaus, niin olisin kyllä ihan onnesta mykkyrällä!
Mikähän tässä ompi nyt menossa tai mennyt?
25
284
Vastaukset
- Ruatikka
Toi varoitus tulee melko monesta syystä ja usein ihan suottakin. Selitäppä pikkasen tarkemmin, kun ei tuosta saanut ihan selkoa. Siis tippuuhan ne kierrokset tyhjäkäynnille tietysti, jos vaihde vapaalla päästät jalan kaasulta.
Mitkä on ne oikeat lukemat joille kierrokset nousee. Ei oikeasti saa selvää edes tuosta selostuksestasi, joten vaikea neuvoa tai arvailla mitään.- neuvoa kaipaava
Otetaan uusiksi!
Siis esimerkiksi kuuttakymppiä ajaessa auto vetää normaalisti.
Mutta kaasupolkimen nosto tiputtaa kierrolukumittarin neulan hetkellisesti tyhjäkäyntilukemaan, vaikka automaatissa on kuitenkin veto päällä.
Sama juttu aamulla:
Pakkasta -17 astetta.
Auto käynnistyi vaivatta ja kierrokset siinä 1300 luokkaa.
Hetken kuluttua neula tipahti taas normaalille tyhjäkäyntilukemalle.
Jotenkin vaan kierroslukemat ei täsmää, vaikka moottori toimii niin kuin pitääkin.
Ei luulisi kylmän koneen saavuttavan normilämpöään muutamassa sekunnissa.
Ja neulan tippuessa ei kierrokset putoa ollenkaan alaspäin ja ajaessa sitä ei edes huomaa, jos ei vilkaise lukemia.
Ajon aikana se tapahtuu vain muutaman kerran, ei jatkuvalla syötöllä.
Elääkö toi neula jotakin täysin omaa elämäänsä?
Vai pitääkö tässä kohta hakeutua johonkin hoitoon...:-) - pelkkää hyvää
neuvoa kaipaava kirjoitti:
Otetaan uusiksi!
Siis esimerkiksi kuuttakymppiä ajaessa auto vetää normaalisti.
Mutta kaasupolkimen nosto tiputtaa kierrolukumittarin neulan hetkellisesti tyhjäkäyntilukemaan, vaikka automaatissa on kuitenkin veto päällä.
Sama juttu aamulla:
Pakkasta -17 astetta.
Auto käynnistyi vaivatta ja kierrokset siinä 1300 luokkaa.
Hetken kuluttua neula tipahti taas normaalille tyhjäkäyntilukemalle.
Jotenkin vaan kierroslukemat ei täsmää, vaikka moottori toimii niin kuin pitääkin.
Ei luulisi kylmän koneen saavuttavan normilämpöään muutamassa sekunnissa.
Ja neulan tippuessa ei kierrokset putoa ollenkaan alaspäin ja ajaessa sitä ei edes huomaa, jos ei vilkaise lukemia.
Ajon aikana se tapahtuu vain muutaman kerran, ei jatkuvalla syötöllä.
Elääkö toi neula jotakin täysin omaa elämäänsä?
Vai pitääkö tässä kohta hakeutua johonkin hoitoon...:-)www.xd.com
Osta vikakooderi, skannaa, osta varaosa ja korjaa........
Tuon laitteen myötä Fiatistakin tulee siedettävä auto
- tutut oireet
Ilmamäärämittari ja/tai lamda anturi oireilee, voit ajaa huoletta.
Pyydä tarkistamaan huollossa vikakoodit .
Tuon ikäisessä ja yli 150tkm ajetussa nuo ovat jo vaihtokamaa. - Ruatikka
Oliskohan siellä jotain kosketushäikkää kierroslukumittarilla. Vikakoodien luku varmaan auttais asiaa.
Minun mielestäni voit ajaa ihan huoletta, ja käyttää näytillä kunhan kerkeät.
Jos kaikki toimii ok, niin todennnäköisesti mittari näyttää vain omiaan.
Kerrohan sitten mikä kumma siinä oikein oli. Niin ja paljon on ajettu
sinun autollasi ?- neuvoa kaipaava
Ja niinhän se ongelma selvisi.
Kävin Deltahuollossa ja kaasuläpän päällä oli kosteutta.
Asentaja arveli päässeen jossain vaiheessa jäätymään, koska mulla on ollut sellaisia lyhyitä ajomatkoja viime aikoina.
Kuivatus ja liitinten tarkistus oli ainoa toimenpide tällä kerralla.
Vikavalo on nyt ainakin poissa.
Jos syttyy pian uudelleen, niin voi mennä imusarja uusiksi.
Katsastukseen kyllä uskaltaa soluttautua, sillä homma ei kaadu siihen varoitusvaloon.
Kai tuollainen jäätyminenkin on melko tavallista näillä leveysasteilla?
Toivon mukaan Croma nyt mennä mölskyttää ilman suurempia murheita.
Mittarissa nyt melkein se 150000 tuhatta, joista on mun itseni ajamaa vajaa 60000 km.
Kiitän ja kumarran ongelmaan vastauksia antaneita!
- normaalia
Aivan normaalia fiatissa kaikenlaiset sähköviat.
- neuvoa kaipaava
Ei muuten ollut mikään sähkövika.
Vaikka vikakoodi viittasi kaasuläpän häiriöön, niin ongelma löytyikin ennen sitä.
Huohotinputki tukkeessa jähmettyneestä kondessiovedestä.
Venttiilikopan alla moskaa varmasti pieni kottikärryllinen.
Putsattiin huollossa ja pestiin koneessa, joten ainakin pahimmat mömmöt irtosivat.
Johtui koko homma omasta typeryydestä.
Liian lyhyitä ajomatkoja kylmällä koneella, kun ei ole lämmitintä.
Ja kyllähän sitä rojua alkaa kertymään 150000 kilometrin aikana.
Taisin päästä pelkällä säikähdyksellä.
Olisi voinut tulla kalliskin paukku.
Hyvä näin!
- magnetimarelli
Niinpä. Sähköjärjestelmän toimittaa BOSCH.
- Simulaattorivenkutin
Niin, eihän Bosch muihin merkkeihin sähköjä toimitakkaan. Fiatissa on siis paskat sähkölaitteet jotka tuo edellä mainittu yritys toimittaa. Sitävastoin monessa muussa " hyvässä " automerkissä on myös hyvät sähkövehkeet, jotka tuo samainen yritys toimittaa.
Jos nimimerkki normaalia kaltaiset idiootit eivät näe asiassa mitään ristiriitaa, niin lienee lusikka tippunut heidän kohdalla lattialle, kun sitä järkeä jaettiin, - normaalia
Kyllä Boschin sähkölaitteet on laadukkaita, jotenkin vain Italialaiset onnistuu niistä kyhäämään toimimattoman systeemin.Asia vain on niin ettei Ranskalaiset ja Italialaiset saa mitään laadukasta ja kestävää aikaan.
- vai mitä?
Oletko huomannut, että Motonetistakin saa monelaisia ruuvinmeisseleitä?
Tätä samaa periaatetta käyttää varmaan Fiatkin. Tuskin se Bosch "pikkurahalla" panostaa Fiatin sähkölaitteiden rakentamiseen, eli B-laatua ne ovat - Joopas saapas
vai mitä? kirjoitti:
Oletko huomannut, että Motonetistakin saa monelaisia ruuvinmeisseleitä?
Tätä samaa periaatetta käyttää varmaan Fiatkin. Tuskin se Bosch "pikkurahalla" panostaa Fiatin sähkölaitteiden rakentamiseen, eli B-laatua ne ovatJa tämähän oli varmaa tietoa, eikö niin ?
- Voltarein
Esm, Boschin lambda antureita paukahtelee aivan ennen aikojaa ja sitähän ei voi mitenkään sen huonommin kyhäillä italialaiset tai ranskalaiset. Meidän autossa meni liki uutena kolme tuollaista anturia, jotka vaihdettiin takuuseen. Neljäs on sentään kestänyt jo pidempään.
Noi osat on mitä on ja ei se mitenkään vaikuta niiden kestoon laitetaanko ne Fiattiin vai Volvoon. - onnistuu
Kyllä ne makaroonit ja patongit onnistuu ne vähäisetkin laatuosat joita ko,automerkeissä on pilaamaan.
- Ei näytä onnistuvan
Just tuossa eilen näkyi uuden karhee Qashqai olevan Rellun kans nokat vastakkain. Piti japsin saada virtaa, mutta ei tainnut auttaa sekään :)
Ai niin, naapurin WW oli eilen aamulla päättänyt, että en aukaise ovia.
Töihin meno tais viivästyä, vaikka pari vuotta vanha "huippumerkki" alla :)
Jotta osaa ne saksalaiset ja japsitkin sössiä siinä missä muutkin.
Ja kyllä näitä esimerkkejä riittää vaikka kuinka.
Ja muuten ylivoimaisesti eniten nähny hinurin lavalla saksalaisia autoja.
Kärkikaksikkona Focus ja erii mallin Mersut.
Joten meneppä onnistuja takaisin ruosteiseen tojoosi koittamaan josko
sähkölasit toimii. Ai niin, eihän niissä tojoissa ole mitään sähköisiä lisälaitteita.
Ja yllätys yllätys, eihän niissä siis ole paljon sähkövikojakaan, Ei ole
pulkassakaan eikä katiskassa sähkövikoja. miksiköhän?- hyppynaru varusteeks
Minä taas törmäsin yhtenä aamuna naapuriin, joka hyppeli lämpimikseen volkkarinsa vieressä. Auto oli käynnissä, joten hieman ihmeelliseltä vaikutti.
Mutta ei hänellä hätää ollut. Auto oli vain lukinnut itsensä, kun hän oli putsaillut lumia. Onneksi kännykkä oli taskussa ja hän oli jo hälyttänyt huollosta apua, jota nyt odoteltiin. - pieree, lemuaa......
Qashgai ja rellu samaa sontaa moottorilta, briteissä kyhätty auton tekele.
- uusi automerkki
Kovin epätoivoisesti joutuu makaronin omistaja puolustelemaan kotteroaan,naapurillasi joku aivan uusi automerkki voisitko antaa lisätietoa tästä WW,stä.
- Ei näytä onnistuvan
Hyvä, näsäviisaan murrosikäisen tapaan tartuit kirjoituksessa kaikkein oleellisimpaan. Eli korjaan merkin VW, jotta et voi näytellä ymmärtämätöntä räkänokkaa ja viisastella lipsahtaneella kirjoitusvirheellä.
Sitten onkin sinun vuorosi. Onko jäänyt äikän tunnit väliin, vai unohtunut pipa kotia kovalla pakkasella? Nimittäin pilkkujen paikat, ja tekstien jaksotus on niin per...seestä, kun olla ja voi. Kysymykseen tulee kysymysmerkki, ja pilkun jälkeen väli.
Pilkkusi paikalla pitäisi tosin olla piste, ja sitäkin seuraa väli.
Uusi lause aloitetaan isolla kirjaimella. Eikä siinä edes kaikki virheesi, mutta ei jaksa
noin avutonta enempiä neuvoa.
Täytyy vain ihmetellä miten noin lyhyeen tekstiin saa moisen määrän virheitä
edes mahtumaan.
Jos minä muka jotenkin puolustelin "makarooniani", niin miten
sinä puolustelet silkkaa tyhmyyttäsi? - uusi automerkki
Onpa sinulla vaikeaa, suosittelen että menet heti huomenna hakemaan paikkakuntasi terveyskeskuksen mielenterveysosastolta apua. Luulisin että sinullekin vielä apu löytyy vaikka avautumisesi perustella ongelmasi on melkoisen vaikea.
- Tyttelikööri
uusi automerkki, onkohan sinulla jotain järkevääkin sanomista? Kirjoituksiesi lukeminen on minustakin aika naurettavaa vääntämistä. Joskus kannattaa vain antaa olla, koska omat sanaiset kyvyt eivät riitä. Nyt ne vain eivät riitä, joten pyydän jo muidenkin puolesta lopettamaan jankkaamisesi. Kiitos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Ei näytä onnistuvan
Tytteli.... Turhaa hommaa. Kiellot on näille sama, kun heittäisi paloon lisää sytykettä.
Näillä turhan lenkuttajilla suu käy kokoajan ja ääntäkin valitettavasti tulee, vaikka asiaa
ei olisikaan.
Tämän hepun oikein esimerkillinen kommentti aloittajan kysymykseen mahdollisesta
viasta autossaan. " Aivan normaalia fiatissa kaikenlaiset sähköviat."
Tämän parempaan hän ei avunannossaan pystynyt, mutta siitäkään huolimatta ei
voinut olla kommentoimatta edes jotain. Taas sai kodinkynttilä loistaa äisin iloksi :) - katsokaa peiliin
Totta puhut, ei kyllä sinunkaan kommenteista aloittajalle paljon ole hyötyä.
- vanhassa vara paremp
Noista skannereista muutens.. Siis näitä vikakoodeja luetaan auton ecustako? Eka auto mun Puntoni joka on mallia -96, kaikki aiemmat ollu -70 luvun puolelta. Olisikos järkevä hankinta? Ja joo ei tartte vinoilla (jos ei ole ihan pakko)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192