LinkedIn profiilin merkitys työnhaussa ?

some doomed

Olisin kysynyt kokemuksia LinkedIn-profiilin hyödyllisyydestä / tarpeellisuudesta työnhaun suhteen. Tiedän kyllä, että verkottoituminen on tärkeää ja että monet työpaikat saattavat olla ns. "hiljaisessa haussa".

Mutta onko jollakulla teistä esim. kokemusta siitä, että kyseisestä profiilista olisi ollut jotain ihan konkreettista hyötyä ? Onko joku esim. tullut saaneeksi työpaikan sitä kautta ? Jos on niin millaisen - jonkin ihan huippuosaajan duunin vai jonkin huijausduunin vai ihan tavallisen keskiosaajan homman ? Itseäni kiinnostaa erityisesti tuo viimeksi mainittu.

Häiritsee vain se, että nykymaailmassa jotenkin vaaditaan, että oma yksityisyys levitetään kaikkien nähtäville. Sitä en mielelläni tekisi, vaikkei olekaan mitään salattavaa tai hävettävää.

Olisi mukava saada kommentteja / kokemuksia. Kiitos!

32

10906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------------

      "Häiritsee vain se, että nykymaailmassa jotenkin vaaditaan, että oma yksityisyys levitetään kaikkien nähtäville. Sitä en mielelläni tekisi, vaikkei olekaan mitään salattavaa tai hävettävää."

      Ja ihmiset ovat vielä niin tottuneita siihen, että jokaisen oletetaan levittävän roskapussinsa ja kylppärin kaappinsa kaiken kansan nähtäväksi. Ja jos näin ei tee on "outo", "hyypiö" tai "erakko".

      Eihän siitä ole montakaan vuotta aikaa, kun Jari Litmasestakin spekuloitiin että onkohan se homo kun mitään naista ei ole koskaan julkisesti esitellyt. Nyttemminhän Litmanen on pariin otteeseen perheensä kanssa esiintynyt, mutta aina on tehty selväksi että kotiin ei ole toimittajilla asiaa ja lausuntoja annetaan vain jalkapallosta.

      • Anonyymi

        Nykyään toimistosihteeriksi pääsee kun tunkee itsensä johonkin Barcheloretteen esittämään miehistä kiinnostunutta loputonta kiimaista miestennielijää tai vähintäänkin pitää osallistua Kuppilat kuntoon ja Pomo piilossa ohjelmiin.


    • chaos

      Hei,

      itse olen suhtautunut Linkediniin niin, että samat asiat, mitkä voin kirjoittaa CV:hen, voin esittää myös Linkedinissä. Näen, että työkokemus ja koulutus on siinä mielessä julkista elämää, että ne ovat erottamaton osa toisiaan. Kyllähän nykyään monessa tehtävässä yhteystiedot näkyy firman sivuilla ym. Opinnäytetyö/gradu on pakko julkaista (tosin voi valita painetun julkaisun sähköisen sijaan). Ja usein yrityksen edustajana ihminen on aina tietyllä tavalla julkinen henkilö.

      Sen sijaan yksityiselämä on minulle kaikkea muuta, mikä ei liity työhön tai koulutukseen. Saatan kertoa yksityisiä asioita esimerkiksi työhaastattelussa, jos katson, että se voi siinä tilanteessa edistää työn saantia ja hyvän käsityksen saamista minusta. Riippuu toki paljon siitä, millainen haastatteluilmapiiri noin muuten on.

      Takaisin Linkediniin. Etenkin IT-alalla, kun etsitään tiettyä osaamista, työnantajat saattavat kontaktoida Linkedinin kautta. Ja vaikka eivät kontaktoisikaan, niin jotkut yrityksen pitävät ns. talent poolia eli seuraavat eri alan osaajia ja heidän uraansa. Linkedin on oiva apu talent poolin rakentamisessa ja ylläpitämisessä. Kun yrityksessä tulee tarve tietylle osaamiselle, he voivat omasta talent poolistaan katsoa sopivaa tyyppiä ja kontaktoida.

      Jos haet julkisessa haussa normaalisti, työnantaja haluaa sinusta mahdollisimman paljon tietoa. Lain mukaan työnantaja ei saa googlata hakijaa, mutta esimerkiksi Facebookia ja Linkediniä pidetään julkisena tietona, joten näitä foorumeja tarvittaessa käytetään.

      Linkedin -profiili kannattaa tehdä. Toki on kiva nähdä, mitä entisille kollegoille kuuluu ja miten heidän urat kehittyvät. Itselle ainakin tulee tunne, että siteet säilyy sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa ei muten olisi työpaikan vaihdon jälkeen tekemisissä. Työstäsi riippuen voit myös hyötyä Linkedinin ammattiryhmistä. Suljetuissa ryhmissä voi käydä pienellä porukalla luottamuksellisia keskusteluja - tai avoimessa ryhmässä yleisempää, jolloin keskustelusi näkyvät myös verkostollesi. Näyt ammattilaisena muille.

      Linkedin -profiililla pystyt kontrolloimaan sitä tietoa, mitä työnantaja sinusta näkee. Parhaassa tapauksessa hyvin tehty ja ylläpidetty profiili vahvistaa työnantajan käsitystä sinusta. Profiilin osoite toki cv:hen. Ja jos olet tehnyt profiilin julkisesti, toki se lisää luotettavuuttasi työnantajan silmissä - sinulla ei ole salattavaa. Linkedinissä on myös yksityisyysasetuksia, jolla voit rajata, mitä sinusta näkyy esim. googlen haulla. Joko ei näy mitään, tai sitten näkyy kaikki - tai joku vaihtoehto tästä välistä.

      Kyllä nykyään sosiaalisen median roolia korostetaan ja itsekin entisenä some-vastustajana vasta 1,5 vuotta sitten liityin Linkediniin ja olen lisännyt avoimuuttani somea kohtaan. Tämä oli pakko tehdä osittain ammattini (henkilöstö, HR) takia, koska laajoista verkostoista ja osaamisen jakamisesta on oikeasti hyötyä. Linkdin on myös hyvä "osoitekirja" eli kaikki työkontaktit pysyy verkostossa tallessa ilman erillisia käytikorttikansioita ym. On siis nykyaikaa seurata, mitä ympärillä tapahtuu.

      Riippuu vähän tehtävästä ja työnantajasta, mutta oman kokemuksen mukaan 50% tapauksissa työnantaja käy haastattelun jälkeen katsomassa Linkedin -profiilin. Riippuu sitäkin, minkä tyyppinen rekrytointiprosessi muuten on ollut. Kaikkein raskain versio, jossa väh. 2 haastattelua, soveltuvuusarvio psykologin haast. suosittelijan kontaktointi = Linkedin käydään katsomassa parikin kertaa.

      Linkedinissä on paljon IT, markkinointi/media ja HR -ammattilaisia. Myös eri alojen konsultit on laajasti edustettuna sekä yleensä yrityksen ylin johto. Nykyään monet luovat profiilin jo opiskeluaikana. Kannattavampaa on olla mukana kuin jäädä pois. Itse voit valita, "oletko olemassa" työntekijänä ja ammattilaisena.

      Oho, innostuin vähän. Toivottavasti sait jutun jujusta kiinni tai muuten jotain uusia ajatuksia. Linkedin tosiaan voi palvella sinua juuri niin hyvin kuin itse haluat. Mitä aktiivisempi siellä olet, sitä enemmän näyt eri ryhmissä ym. Jos et ole aktiivinen, sinua ei myöskään huomata.

      • Anonyymi

        Kai ymmärrät, että Facebook ja LinkedIn on täysin vakoilusovelluksia molemmat ja ne haravoivat kaiken mahdollisen pikkuriikkisen tiedonjyväsenkin yksityiselämästäsi.


    • some doomed

      Hei chaos,
      Kiitos paljon valaisevasta vastauksestasi. Printtaan sen ihan ulos. Kerrankin tältä keskustelupalstalta sai todellakin hyvän infomatiivisen vastauksen ! Kannatti siis kysyä :)))

      Hyvää talven jatkoa sinulle !

    • chaos
      • minerva5

        Hei!

        Haluaisin tietää, mistä saa parhaiten selville LinkedIn:n näkyvyyssääntöjä? Esimerkiksi, jos joku kutsuu LinkedIn:iin henkilön, joka ei alunperin ole ollenkaan LinkedIn:ssä (eikä tällä hetkellä koe haluavansa edes liittyä), näkyykö hän vain nimenä kutsujan kontaktilistoissa vai miten? Jos kutsujalla on kutsutusta kuva, voiko kutsuja liittää sen mukaan kutsutun tietämättä? Summa summarum, mitä kaikkea ja kenen silmiin menee, kun ei itse ole LinkedIn:ssä mukana eikä voi "tarkistaa" mitä hänestä siellä on?

        LinkedIn:n profiilitiedoista on kyllä tietoa, mutta aina vain sellaisten kannalta, jotka palvelussa ovat mukana ja sitä käyttävät. Olisin tiedosta kiitollinen.


    • chaos

      Hei minerva,

      En ole itse kokeillut kutsua Linkedinin kautta uusia käyttäjiä, koska sekin ominaisuus oli ainakin vielä 6 kk sitten hyvin hankalasti toteutettu. Voisi mennä juurikin noin kuin kuvailet, että sinulle jää näkyviin tieto siitä, ketä olet kutsunut Linkedinin käyttäjäksi. Eli samalla tavalla, kuin jos kutsuisit Linkedinissä olevan henkilön kontaktiksi. Ainakin kontaktipyynnön pystyy poistamaan omasta näkymästä, jos siihen ei saa vastausta tai pyyntö ei ole jostain syystä mennyt perille.

      Et pysty lisäämään kuvaa kenellekään toiselle henkilölle, Linkedinin muokkausoikeus koskee vain omaa profiilia tai niitä ryhmiä, joihin on ylläpito-oikeus. Kutsumastasi henkilöstä ei siis jää kaikille palvelun käyttäjille näkyviä tietoja eikä häntä ole olemassa Linkedinissä. Mitenkään ei ole mahdollista, että itsestään syntyisi profiili Linkedinin ulkopuoliselle henkilölle pelkän kutsun perusteella. Kutsumasi henkilö voi olla siis täysin huoletta.

      • minerva5

        Hei!

        Ja kiitos Chaos tiedosta, valaisi hyvin asiaa. Vielä vähän samaa aihepiiriä:

        Jos henkilö saa seuraavanlaisen sähköpostin mr XX:ltä:
        "I´d like to add you to my professional network on LinkedIn."
        ja alla on painike, jossa teksti "Confirm that you know mr XX ", niin jos vahvistaa tuon, niin liittyykö vahvistuksella itsekin LinkeIn:n käyttäjäksi, vai onko se vain vahvistus johonkin mr XX:n sähköposteihin (tai muihin viesteihin, mitä ne ikinä olisivatkaan...), jotka tulevat LinkedIn:n kautta?

        Eli toisin sanoin, onko olemassa kaksi ryhmää, jotka voivat saada LinkedIn-henkilön viestejä tms, ns. ulkopuoliset palvelua käyttämättömät ja varsinaiset LinkedIn-kontaktit?

        Tuo "Confirm that you know mr XX ", on ulkopuoliselle epäselvä, koska ikäänkuin siinä kysyttäisi TUNNETKO mr xx:n eikä että, liitytkö LinkeIn:n käyttäjäksi mr XX:n kutsun myötä (ja tietysti hänen kontaktikseen myös).

        Tällaisia mietteitä....


    • chaos

      Olet kyllä taas sellaisella aihealueella, mitä itselleni ei ole tullut vastaan.
      Joka tapauksessa Linkedinin käyttäjäksi ei voi tulla tällä tavalla. Ainoa tapa on itse rekisteröityä käyttäjäksi. Tuo "Confirm that you know mr XX " on Linkedinin oma keino yrittää estää palvelun väärinkäyttöä. Jos vahvistaa tuntevansa, asia ok. Jos vastaat, että et tunne mr XX:ää, silloin Linkedin rekisteröi tämän spämminä mr XX:n osalta. Jos mr XX lähettää liian monta spämmia, eli lähettää kutsun liian monelle, joka vastaa että ei tunne mr XX:ää, tämä rajoittaa mr XX:n mahdollisuuksia lähettää kutsuja jatkossa. Linkedin ohjeistaakin kutsumaan kontaktiksi vain sellaisia henkilöitä, joita olet tavannut tai muuten tunnet jotain kautta. Vahvistuksella ei siis liity Linkedinin jäseneksi eli henkilö ei ole olemassa Linkedinissä.

      Linkedinissähän on ominaisuus, jossa pystyt etsimään mahdollisia tuttuja sähköpostista, ainakin gmailista ja yahoosta, tuomalla sähköpostista yhteystiedot Linkediniin. Itse en suosittelisi käyttämään näitä ominaisuuksia Linkedinissä tai missään muussakaan sosiaalisen median palvelussa. Koskaan ei voi olla varma mitä tietoja annat luvan kerätä tällä tiedonsiirtotoiminnolla ja miten palveluntarjoaja niitä käyttää. Palveluntarjoaja saattaa myös muuttaa yksityisyysehtojaan. Facebook tästä oivallisena esimerkkinä. Saatat siis luovuttaa ystävistäsi sellaisia tietoja, mitä he eivät haluaisi jakaa eteenpäin. Tiedot siirtyvät palveluntarjoajan serverille ja vaikka tiedot olisivat nyt hyvissä käsissä, esimerkiksi yrityskauppojen myynnin myötä aiemmin kerättyä dataa saatetaan alkaa hyödyntämään.

      Tätä et kuitenkaan varsinaisesti kysynyt, mutta ajattelin ottaa silti esille.

      Käsittääkseni Linkedinin käyttäjä voi lähettää tällaisen kontaktipyynnön kenelle tahansa ei-Linkedinin käyttäjälle esimerkiksi juuri näin, eli tuomalla sähköpostin yhteystiedot Linkediniin. Tai ainakin kutsua käyttäjäksi. Esimerkiksi jos minulla on työn kautta tiedossa sinun sähköpostiosoitteesi ja sinä et olisi Linkedin-käyttäjä, voisin lähettää siitä huolimatta Linkedinin kautta sinulle kutsun sinun työsähköpostiisi. Tai siinäkin tapauksessa, jos olisit Linkedin käyttäjä, mutta meillä ei ole yhteisiä tuttuja/ryhmiä, enkä voisi muuten kutsua sinua kontaktiksi.

      Lopuksi, vaikka saa ihmisiltä Linkedinin kautta mitä tahansa pyyntöjä tai viestejä, niihin ei tarvitse reagoida millään tavalla. Tällaiset viestit voi suorilta käsin deletoida sähköpostista ja unohtaa koko asian. Itse en hyväksy lainkaan kontaktipyyntöjä ihmisiltä ympäri maailman, joihin minulla ei ole mitään henkilökohtaista tai ammatillista yhteyttä joko Linkedinin ryhmien tai työn kautta.

    • tietoturva nyt

      Itse kyllä jättäisin kaikki tärkeät tiedot linked-in profiilista täyttämättä. Poistaisin profiilin aina välillä, jotta sinne ei kerry mitään ylimääräisiä tietoja. Jos olen hakemassa firmaan X, tarkistan ekana, ketä kavereita siellä on töissä, tämän jälkeen luon pelkistetyn linked-in profillin, jossa on muutama perus-kontakti ja jollakin tavalla korostetusti firman X työntekijät näkyvillä, eli juurikin kaverin kautta yhden hypyn päässä.
      Sitten kun olen firmassa töissä, täydentelen profiiliani. Kun lopetan työskentelyn firmassa, tietysti poistan myös linked-in profiilin.
      Ympäri maailman tulevat kontaktipyynnöt auttavat luomaan uskottavaa profiilia, kun tarkoitus on tehdä täsmäisku jotakin firmaa varten. Kaiken lisäksi, monet muut ajattelevat samoin ja onkin tästä syystä yllättävän helppoa saada profiiliinsta täytettä, vaan ei vaivatonta.

    • Velma

      Mä mietin (taas kerran) linkedin-profiilin tekoa. Mä olen tehnyt sekalaisia pätkätöitä koko ajan, niistä osa on koulutusta vastaavia ja osa randomeita hanttihommia. Mua kiinnostaisi siis näkemykset siitä, että kannattaako kaikki mahdollinen työkokemus laittaa sinne näkyviin ja jos ei, niin mikä on hyvä raja?

    • interventio

      Joku aika sitten oli omituista hässäkkää tämän Linkedinin kanssa. Minullekin tuli kaveripyyntöä sellaiselta ex-esimieheltä, joka aikoinaan haukkui minut pataluhaksi ja antoi laittomat potkut. Tuskinpa hänellä oli ollut tarkoitus minulle kaveripyyntöä laittaa, mutta joku tuntematon taho tai mikä lie virus ollut asialla. :D

    • vältä kuin ruttoa

      Jokin aika sitten oli juttua, että työnantaja ei saisi tarkistaa internetistä uusien työntekijöidensä tietoja, vaan ainoastaan CV:stä. Eikös linkedIn siis kuulukaan internetiin?

    • chaos

      Nykyinen lainsäädäntö sanoo, että työnantaja ei saa googlata (tai käyttää muitakaan hakukoneita) työnhakijan tietojen etsimiseksi. Huomaathan eron, hakukone ei ole yhtä kuin internet. Sosiaalinen media, johon henkilö on vapaaehtoisesti antanut tietonsa, tulkitaan jäävän tämän ulkopuolelle. Harvalla työnantajalla on edes tuollaiseen aikaa.

      Tähän sääntöön on monia kiertomahdollisuuksia. Esim. headhunting. Mikään laki ei estä headhunteria kääntämästä kaikkia kiviä. Headhunter ei ole työnantaja vaan työvoiman välittäjä. Näin työnantaja palkkaa firman tekemään etsinnän puolestaan. And it's all good.

      Linkedin on täysin vapaaehtoinen ja ammattikäyttöön tarkoitettu foorumi. Miksi ihmeessä kukaan loisi Linkediniin profiilin, jos ei haluaisi tulla löydetyksi ammattimielessä?

      Velma, ei kannata välttämättä kaikkea laittaa. Kun haet töitä, työtehtävään vaaditaan tiettyä relevanttia työkokemusta. Jotkut työnantajat ovat kiinnostuneita siitä, mitä muuta olet mahtanut tehdä. On vähän makuasia,mitä Linkediniin laittaa, mutta suosittelisin listaamaan sellaisia tietoja, jotka tukevat työnhakua. Itselläni on Linkedinissä muistaakseni 5 työpaikkaa nykyisen lisäksi. Pääasiassa oman ammattialan kokemusta, yksi lopputyön toimeksiantaja ja yksi firma, jossa olin pitkään töissä, pääosin opiskelun ohella. Ikivanhoja siivoustöitä en näe aiheelliseksi mainita.

      Kannattaa keskittyä siihen, että Linkedin-profiili on johdonmukainen ja mahdollisimman aukoton. Eli ei kannata jättää välistä ainakaan mitään pois, vaan listata esimerkiksi 3-5 viimeisintä työpaikkaa. Se osoittaa, että olet tehnyt töitä, eli ollut aktiivinen, vaikka kaikki ei olisikaan oman alan työtä. Kannattaa myös tarkistaa profiilin suojaus, koko profiilin ei välttämättä tarvitse näkyä kaikelle kansalle (voi näkyä, jos haluaa niin). Linkediniin kirjautuneet käyttäjät näkevät enemmän.

      Haluan myös muistuttaa, että Linkedin-profiili ei tee autuaaksi, eikä automaattisesti tarkoita työpaikkaa. Eikä vakituista työpaikkaa. Kuitenkin, jos profiili on olemassa, sinä olet olemassa työnantajille. Oma käyttöaktiivisuus määrittelee sen, kuinka sinut huomataan. Mitä aktiivisempi olet, sen enemmän profiiliasi katsotaan. Tätä varten kannattaa liittyä oikeisiin ryhmiin. Linkedinissä ja ryhmissä myös ilmoitellaan avoimista työpaikoista. Feel free to ask more!

      Kannattaa muistaa, että

    • ei kannata vain

      Entäs kun oman alan kokemusta ei ole? On vain kymmenisen vuotta väärän alan kokemusta! Ei tule mieleenkään enää palata kyseiselle alalle(IT), joten on aika yhdentekevää tehdä mitään profiiliakaan, koska se olisi käytännössä kymmenen vuoden musta aukko :)

      • sfdfdfddf

        Jos on ikää yli 50 ja työtön niin sinne on nöyryyttävää mennä mainostamaan omaa sukeata tilaansa kaikille. Töitä ei kuitenkaan tipu, vaikka olisi kokemusta ja maisterin pahvit.


      • Anonyymi
        sfdfdfddf kirjoitti:

        Jos on ikää yli 50 ja työtön niin sinne on nöyryyttävää mennä mainostamaan omaa sukeata tilaansa kaikille. Töitä ei kuitenkaan tipu, vaikka olisi kokemusta ja maisterin pahvit.

        Suomi24:n kokoomustrolli on näköjään herännyt talviuniltaan.
        Milloin argumentoit tähänastiset väitteesi?


    • chaos

      No tuossa tapauksessa laittaisin IT-kokemuksen näkyviin ihan sellaisenaan ja kirjoittaisin summaryyn, että olen kiinnostunut uusista haasteista siinä ja siinä tehtävässä/alalla. Pyrkisin myös verkostoitumaan uuden alan ihmisten kanssa.

      Yksityiskohtaisia vinkkejä on vaikea antaa näillä pohjatiedoilla, mutta alanvaihto voisi olla helpompaa samalla teollisuudenalalla. Eli pystyisit hyödyntämään aiempaa osaamista uudessa tehtävässä, vaikka uusi tehtävä olisikin aivan eri. Myöhemmin voi toki katsoa, missä ruoho on vihreämpää ja pyrkiä kokonaan pois IT-alalta.

      Hyvänä esimerkkinä voidaan mainita esim. Reaktor, joka hakee tällä hetkellä ainakin oikotiellä rekrytoijaa, jolla on hyvin vahvaa omakohtaista osaamista ohjelmoinnista ja IT-bisneksestä. Eli eivät etsi perus HR-taustaista henkilöä. Tässä olisi mainio mahdollisuus hypätä IT:stä HR:ään, tulevaisuudessa rekrytointi/HR-osaamista voi kehittää edelleen muissa yrityksissä, jos näin haluaa. Toki tehtävään tarvitaan muutakin kuin pelkkä IT-tausta, mutta tämä oli karkea esimerkki.

    • että näitä riittää..

      Sepä se: Alat puhua alan vaihdosta, vaikka kyseessä on PALAAMINEN OMAN ALAN HOMMIIN. Siispä IT ei ole missään muodossaan enää vaihtoehto.

      • chaos

        Ok, ymmärsin väärin. Yleensä puhekielessä alanvaihdolla tarkoitetaan siirtymistä erilaisiin työtehtäviin, ammattialan vaihtoa. Ja alanvaihdon voi tehdä jopa saman yrityksen sisällä, luoda uutta uraa sisäisellä siirrolla. Mutta sinä siis tarkoitit siirtymistä kokonaan pois IT-sektorilta.

        Jos itse vaihtaisin henkilöstöhallinnon tehtävistä julkiselta sektorilta yksityiselle, tai matkailualalta teollisuudenalan yritykseen, en puhuisi silloin alanvaihdosta. Työtehtävä ja oma ammatti (ala) ei siitä muutu, vaikka työnantajan päätoimiala vaihtuisikin.


    • Implementoija

      Kaikki työnantajat googlaavat, siitä ei voi jäädä kiinni mitenkään ja olisi älytöntä olla tekemättä sitä.

      Linkediniä tarvitsevat massat, lahjakkaat tekijät saavat aina hommia ilman sievistelyjä somegallerioissa.

    • flipperiväki

      Ennen työnantajat halusivat firmaan sitoutuvaa väkeä.
      Linkediniä käyttävät eivät ole minun mielestä kovin sitoutuneita jos on koko ajan mainostus seuraavaan paikkaan?

      • pitäkää_tunkkinne

        Juuri näin ja työnantajat pitävät someprofiileja uutena normina etkä ole uskottava tai olemassa, jos naama ei näy joka tuutissa. Sairaaksi on mennyt tämä someilu.


      • Anonyymi

        Tosi sairasta. Pitää olla mahdollisimman julkkis ja työntää naamaa joka paikkaan saadakseen töitä.


    • KaleviKan
    • Anonyymi

      Linkedin on hyödyllinen. Saan ajoittan työtarjouksia vaikka en edes hae uutta työtä. Eli ainakin rekryfirmat / headhunterit liikkuvat siellä ja etsivät uusia työntekijöitä yrityksiin.

      • Anonyymi

        Aika harvoin kuitenkaan. Olen ollut LinkedIn:ssä vuodesta 2009 ja kontakteja on 500, mutta eipä tule edes joka vuosi mitään yhteydenottoja. Ei edes vaikka on puoli vuotta sitten ollut statuksella avoin uusille tarjouksille.


    • Anonyymi

      On siitä ainakin näin työnantajana se hyöty, että osaa varoa palkkaamasta mitään "piipahtajia"omaksi riesakseen. Eli sellaisia muodikkaita Peppiina-Repekka Cutvosia, joilla ikä alkaa kakkosella ja samoin siihenastisten työpaikkojen määrä. Enkä nyt tarkoita kahta. Jos listasta löytyy useita, jopa toistakymmentä muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen pituista työsuhdetta niin aika fifty-sixty, että meilläkään viihtyisi yhtään sen pitempään sitä "täydellistä työpaikkaa" etsiessään.

      Yt. VP, Human Resources

      • Anonyymi

        Oletko vähän reaalimaailmasta irtautunut? Parikymppisellä Cv:ssä näkyvät usein erilaiset opiskeluaikaiset kesätyöt tai sivutyöt. Lisäksi nykyään ei kävellä todistus kädessä tehtaan portista vakituiseen työhön, vaan vastavalmistuneen tai nuoren ihmisen työkokemus koostuu usein pätkätöistä. Nämä nuoret esim. tuuraavat sinua tai kumppaniasi, kun olette raskaana tai sairaana. On myös täysin mahdollista, että nuori joutuu ottamaan sitä mitä saa. Niinsanotusti, nykypäivän maisterin on pakko "shoppailla" ja edetä tilaisuuden tullen, jos haluaa vielä joskus tehdä oikeita maisterin töitä maisterin palkalla.

        Sinulla on täysi oikeus kysyä, mistä työpaikanvaihdokset johtuvat. Kenties paljastat asennevamman tai jonkin "luonteen heikkouden". Mutta on täysin ammattitaidotonta jos HR-ihminen ei osaa suhteuttaa asioita henkilön elämäntilanteeseen ja/tai vallitsevaan työllisyystilanteeseen.

        Ps. Hienoa, että olette itse sitoutuneita työntekijöihinne, eikö niin.


      • Anonyymi

        Oho. Sinä olet sitten väärällä alalla itse.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe