Onko olemassa asiaa josta Lapualaanen....

Seinäjoelta minä!

Voisi olla edes hiukkasen ylpeä? Mietin asiaa melko pitkään ja sitten tuumasin että ei sellaista asiaa ole olemassa. Onko Lapualaanen siis susi jo syntyessään?

78

1510

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikkämikämaasta minä

Onhan Simpsiön hiihtokeskus ja hotelli. Ensikesänä hieno maisemoitu parkkipaikka tuomiokirkkoa vastapäätä jokirannassa.

• Männövuosina

Se missi, mikäs sen nimi olikaan.

• omivat

Soli joku Polvi oikiasti soli vishin Kauhavalta lähtöösin Ainakin vanhemmat .Mutta Lapualaaset omii aina kaikki jokka vähäkin menestyy kuten Martti Vainio Karri Hietamäki ja muukki osto urheeliat ja sellaaset jokka on joskus käyny Lapualla esim koulus ja on vähäkin menestyny maailmalla ja viälä Juha Matti

• Anonyymi

Voi hyvä ihiminen. Eihän näitä "ostourheilijota" voi estää siirtymästä Lapuan edustajiksi, kun he haluavat edustamaan Suomen näkyvintä yleisurheiluseuraa! Vai löytyykö kuuluisimpaa? Sana VIRKIÄ kertoo kaiken, mikä paikkakunta!

• YLPEYS ON HYVE

Kylla me olemma ylypeetä IDEA PARKISTS , NOWA PARKISTA ja HIIHTOPUTKESTA

• Anonyymi

Veikaus; peltomarket Ideaparkk hyytyy viimeistään 2014!
        Myyntiin koko älytön kauppakeskus, syy: asiakkaat siirtyy keskustaan!

• Iivana Julma

Kyllä me LAPUALAISET ollaan ylpeitä siitä , kun yksikin LAPUALAINEN muuttaa seinäjoelle , niin siellä älykkyysosamäärä nousee huomattavasti..

• neytyttty

urheilijoita ei lasketa. ja seinäjojella on rumaa puhua murretta ....

• ylpeyden aihe

Olen lapualaisena ylpeä Lapuan tuomiokirkosta ja Herättäjäyhdistyksen omistamasta Vihtori Kosolan talosta.
      Kauan eläköön kansajohtaja Vihtori Kosola, Lapuan Liike ja Isänmaallinen kansanliike IKL muistoisamme. Pelastitte isänmaamme Suomen meille.
      Olen ylpeä Lapuan historiasta ja mennesyydestä.

• Anonyymi

Kosola ryyppäsi talonsa ja nyt se on myyty eniten tarjonneelle. IKL sai juuri äsken ansaitsemaansa huomiota, kun nulkit pilasivat sivistyslautakunnan järjestämän juhlavan tilaisuuden lataasella öyhötyksellään. Selittelyt ei enää auta, hävetköön mokomat ihmisperseet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kosola ryyppäsi talonsa ja nyt se on myyty eniten tarjonneelle. IKL sai juuri äsken ansaitsemaansa huomiota, kun nulkit pilasivat sivistyslautakunnan järjestämän juhlavan tilaisuuden lataasella öyhötyksellään. Selittelyt ei enää auta, hävetköön mokomat ihmisperseet.

Punikit ryyppäsi itselleen tappion vapaussodassa. Heidän "sodanjohtontsa " makasi mäskiä kellareissa, kun jääkärit valloitti Tampereen. Katoppas kun aina joskus joku pilaa jonkun jutun. IKL:llä oli sakanneesta toiminnasta huolimatta hyvä ajatus, pelastaa Suomi kommunisteilta.

• puto-us

Putoukses oli joku hahamo joka kehuu olovansa lapualta, ja oikeen muilujussi, harrasti pesäpallua ja painia. Hahamo oli hartehikas nainen jolla kasvo viikset. Hehe. Kyllä sitä sopii ny olla ylypiä kun LAPUA mainittihin sellaases ohojelmas, mikä näkyy koko SUAMES. Ja se ohojelma teherähän Helesingis. Elikkä Lapua on ny samanveroonen Helesingin kaas.

• dra...w

kyllä on flataaset jutut. huh huh

• E101
        dra...w kirjoitti:

kyllä on flataaset jutut. huh huh

Silti vaivaudut olemaan mukana.

• lapua revisited

Putouksen hahmo liioittelevaisuudessaankin oli sitä, minkä suuntainen on yleisin käsitys lapualaisuudesta: vähän yksinkertaisia menneisyyteen jämähtäneitä itsetiedottomia uhoja. Valitettavasti muutamat enemmän tai vähemmän näkyvät lapualaiset ovat antaneet sille vielä nykyaikanakin uutta puhtia.

• ylpeyttäkehiin

Kyllä me ollahan ylypeetä Linjaautoasemasta (vanhasta) Ja rakentamattomasta kaasusäiliöstä

• Minä Lapualta

Lapua on Hiippakuntakeskus ja on myös Lapuan Hiippakunnan piispa. Seinäjoki ei sitä saanut vaikka yritys oli kova.

• Häh?

Mitä helevetin väliä on jollakin hiippakunnalla täs mailmas? Onko sillä joku suurikin viäntituate?

• Anonyymi

Sai kuin saikin, eikä tarvinnut paljon edes valehdella, kunhan luvattiin että joo, joo, palataan Lapualle kun saadaan tilat, vaan ei tietysti meinattukaan palata, kun viimeinkin päästiin lähtemään.
        Kerta häpeällä komea voitto. Pikku marinat unohtuu kohta ja pian asumme SEINÄJOEN HIIPPAKUNNASSA JA LAKEUDEN RISTI ON TUOMIOKIRKKO!

Lapuan kirkko on jotain kuin Isonkyrön vanha kirkko, vanha ja vähällä käytöllä.
        Voisiko sitä käyttää terassiravintolana, kun maisema on komea? Lehteriltä käynti rakennettavalle kattoterassille, viinit kellarista ja snacksina "öylätti" hampurilainen.

• Uuslapualainen

Lapualla on toimivat palvelut., miellyttävä asuinympäristö, monipuoliset harrastusmahdollisuudet, Maakunnan hienoin ja suurin kirjasto, Hyvät liikenneyhteydet. Maakuntakeskus Seinäjoki 20 min. automatkan päässä. Ulkomaiset ystävänikin aina ihastelevat Lapuan maisemia.

• metsätähti

Niin minunkin mielestäni, lapualla on riittävästi palveluja normaaleille ihmisille. Ajattelenkin että voitais miettiä yhdessä voisiko lapsia alkaa kasvattaa niin että peruspalveluistakin voisi alkaa hiukan tinkiä, velvoittamalla vanhempia ohjailemaan jälkikasvuaan omasta elämästään vastuuta ottaviksi kansalaisiksi. Niin säästettäisiin ainakin sosiaali-, kasvatus ja terveydenhoitomenoista ihan luonnollisella tavalla, kenenkään siitä kärsimättä.

• tottelevaaneneerikki

Lapuan hiippakunta ALISTAA mm. Seinäjokea. Myös Jyväskylä on Lapuan ALISTUSsuhteen alainen. Samanveroonen paikka siis Lapua on Helsingin ja Turun kans. On se hienoa asua kunnas, joka ALISTAA isompia kuntia alaisuuteensa pitkin suomenmaata. Lapualta voidaan MÄÄRÄTÄ mitä lakeurenristis saarnatahan minäkin päivänä. Lapua MÄÄRÄÄ Seinäjokea ja Jyväskylää. Kyllä siitä sopii olla vähän rintarottingilla ja henkseliä paukuttaa. Lapuaa kuunteloo puolisuomea, ja TOTTELOO.

• Voisunkanseerikki

No eerikkihän nyt on selevä trolli. Hiippakuntaylypeys on yhtä isoo asia kun leuhkiis paskahärällä.

• epäälen että

Sekootikkohan vahingos kalakkitapletin ja oikian lääkkeen

• 1+11

kauhajokelesilähtöinen trollis taas trollaa, helvetti tätä suomi24ää

• Ikivanha Julma

Kyllä täytyy ihmetellä niitä Lapualaisia, jotka mollaavat jatkuvasti omiaan. Kysyn vaan missä suhteessa mielestänne Lapualaiset on huonompia, kun muutkaan vaikkapa ympäristöpitäjissä. On muistettava, että joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa, ja ei nämä mollaavat ainakaan tee asiasta parempaa voihan olla, että juuri he pilaavatkin meidän Lapualaisten mainetta. Ps ainakin minä olen ylpeä lapualaisuudestani.

• Tarkkailija
        Ikivanha Julma kirjoitti:

Kyllä täytyy ihmetellä niitä Lapualaisia, jotka mollaavat jatkuvasti omiaan. Kysyn vaan missä suhteessa mielestänne Lapualaiset on huonompia, kun muutkaan vaikkapa ympäristöpitäjissä. On muistettava, että joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa, ja ei nämä mollaavat ainakaan tee asiasta parempaa voihan olla, että juuri he pilaavatkin meidän Lapualaisten mainetta. Ps ainakin minä olen ylpeä lapualaisuudestani.

Hyvä kirjoitus.Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja uskon, että suurin osa muistakin lapualaisista. Tämä palsta vain on joutunut muutaman katkeran
        ihmisen temmelllyskentäksi. Toivoisin fiksujen lapualaisten kirjoittelevan
        tänne mielipiteitään. Olen jutellut muutamien tuttavieni kanssa ja he ei
        edesenää lue näitä juttuja,koska pitävätkirjoituksia niintyperinä.

• metsätähti
        Tarkkailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus.Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja uskon, että suurin osa muistakin lapualaisista. Tämä palsta vain on joutunut muutaman katkeran

Luen ensimmäistä kertaa tätä keskustelupalstaa, ja aivan oikeasti odotin jotain asiallisia keskusteluja Lapuan kehittämisen puolesta. Mielestäni nyt olisi aika jokaisen aikuisen miettiä tarkkaan mitä oikeasti haluamme tehdä oman paikkakunnan kehittämisen eteen ; eli kaikki hyvät neuvot ovat nyt tarpeen. Ihmettelenkin kuinka aikuisilla(?) ihmisillä voi olla aikaa tälläisen lässytysten kirjoittamiseen?

• metsätähti
        Tarkkailija kirjoitti:

Uskoisin että täällä riittää asiantuntijoita joka alalla, jotta voitaisiin heittää vapaasti ideoita ja tarkastella niitä ennakkoluulottomasti!

• metsätähti
        Ikivanha Julma kirjoitti:

ihminen joka ei ole koskaan joutunut miettimään tarkemmin elämänsä perusasioita ei osaa niitä arvostaakaan. Jos on saanut kaiken liian helpolla ei osaa arvostaa koskaan tarpeeksi omaa elinympäristöä. Neuvoksi sanoisin että vanhemmille vastuuta enemmän lastenkasvatukseen, perinteet ja käytöstavat kunniaan ja matkalippu maailmalle, jotta näkee mitä hyvää meillä on jo ennestään, ja vieläpä ihan ilmaiseksi saatua!

• metsätähti
        metsätähti kirjoitti:

ihminen joka ei ole koskaan joutunut miettimään tarkemmin elämänsä perusasioita ei osaa niitä arvostaakaan. Jos on saanut kaiken liian helpolla ei osaa arvostaa koskaan tarpeeksi omaa elinympäristöä. Neuvoksi sanoisin että vanhemmille vastuuta enemmän lastenkasvatukseen, perinteet ja käytöstavat kunniaan ja matkalippu maailmalle, jotta näkee mitä hyvää meillä on jo ennestään, ja vieläpä ihan ilmaiseksi saatua!

Lisäisin vielä ettei pelkästään lomamatkailua, vaan asumista ulkomailla ja vaihtoon viimeistään opiskeluaikana

• fiksut

Onko sun lisäksi Lapualla muitakin fiksuja????????

• hävetä taas saa

Niin oma rumia lapualaaset naiset jottei miähiistä eroota, viikset ja kaikki. Se oli jutun viästi ettäkötajunnu. Joku tyhymä käsköö vielä olla ylpiä. Näkööhä se, marketin kassalaja lauantai iltana aabee seellä, akolla tukkakin ku ojala uuniluuta, kamppehet miäste mallia, linttakenkillä kulokoovat.

• E101
        hävetä taas saa kirjoitti:

Niin oma rumia lapualaaset naiset jottei miähiistä eroota, viikset ja kaikki. Se oli jutun viästi ettäkötajunnu. Joku tyhymä käsköö vielä olla ylpiä. Näkööhä se, marketin kassalaja lauantai iltana aabee seellä, akolla tukkakin ku ojala uuniluuta, kamppehet miäste mallia, linttakenkillä kulokoovat.

Häpehän kaveri vaan ittiäs, jos nimittäin osaat

• Näin se vaan on
        E101 kirjoitti:

Häpehän kaveri vaan ittiäs, jos nimittäin osaat

Nämä katkerat kirjoitukset johtuvat yksinomaan siitä, kun valtuusto äänesti Kauhavalle eikä heidän ihannoimaan seinäjokeen ? Tappio oli niin mahdoton, ettei siitä pääse yli millään, joten se purkaantuu kirjoituksina tänne? Ilmeisesti se helpottaa hiukan????

• en ikään s-joelta

voi taatana. hyppää mopoautoon ja tuu oikeen kattomaan! sulla olis siinä matkalla aikaa miättiä viälä lisää ja jos ajaminen ja miättiminen on hankalaa yhtä aikaa niin aina voit pysähtyä tiän poskeen.

• sivustapaseurannut

Ei taida olla. Olimme Kreikassa lomamatkalla. Mukana oli myös Lapualaisia. Aina kun heiltä joku kysyi mistäpäin Suomea he ovat he vastasivat että Seinäjoelta. Eivät voineet mainita Lapuaa kotipaikakseen.

• projektiota

Sehän ei ole Lapuan ongelma vaan kyseisten epävarmojen ihmisten. Ainahan joku häpeää jotakin. Jos ei mitään muuta keksi omien ongelmiensa selitykseksi niin otetaan vaikka Lapua!

• nuonkin päin
        projektiota kirjoitti:

Sehän ei ole Lapuan ongelma vaan kyseisten epävarmojen ihmisten. Ainahan joku häpeää jotakin. Jos ei mitään muuta keksi omien ongelmiensa selitykseksi niin otetaan vaikka Lapua!

Kesällä kun olin isoolla kirkolla,siis Helsingis ja siellä tuli juttuuhin eräs henkilö ja siinä aikamme rupateltua maailman menosta se kysyy mistäpäin olen. Ja sanoon kyllä rehdisti että Lapualta. Sille ei sanonut Lapua yhtikäs mitään,mutta Seinäjoen se tiesi.

• metsätähti

Vaikea kuvitella mistä tällaisten ihmisten itsetunto-ongelmat johtuvat; ehkä lapsuudesta?

• kosoola
        nuonkin päin kirjoitti:

Kesällä kun olin isoolla kirkolla,siis Helsingis ja siellä tuli juttuuhin eräs henkilö ja siinä aikamme rupateltua maailman menosta se kysyy mistäpäin olen. Ja sanoon kyllä rehdisti että Lapualta. Sille ei sanonut Lapua yhtikäs mitään,mutta Seinäjoen se tiesi.

Siälähän nyt tuloo vastahan niitäkin jokka ei tiärä eres mikä päivä on.

• nuonkin päin
        kosoola kirjoitti:

Siälähän nyt tuloo vastahan niitäkin jokka ei tiärä eres mikä päivä on.

Se on totta,mutta tuo tyyppi oli kyllä ihan selväpäinen ekonomi mies ja paljon työnsä puolesta maailmalla matkaava. Maailman asioosta se tiesi paljon,mutta toki on aivan ymmärrettävää se että mitä sellaanen teköö sillä tierolla mihnä Lapua sijaitsee.

• Anonyymi

Olinkohan se minä? Minä vuonna olit? Minä sanon aina Seinäjoen ja jos ei tunne niin Vaasan ja Jyväskylän.
        Kyllä Seinäjoen tietää useimmat ulkomaalaisetkin. On siellä niin suuria tapahtumia. Ei se Woodstockaan missään miljoonakaupunkissa ollut.

• joopa joo

Samaahan voisi kysyä seinäjokisista. Kuinka monta paljasjalkaista seinäjokelaista virkamiestä löytyy vaikka Seinäjoen kaupungin johtoporukoista.
      Taitaa enin osa olla maakunnasta lähtöisin eli seinäjokisten on aivan turha trossailla.

• Pum

Lapualaiset patruunat tunnetaan ainakin ampujien keskuudessa kaikissa maissa, jossa ammutaan.

Suomen suurimmat urut tiedetään musiikkipiireissä. Samalla kyllä nauretaan niitten maksumiesten "peruslapualaiselle" motiiville.

Vanhan Paukun kulttuurikeskus on kaunis vaikka onkin pienehkö. Muuallakin kuntaa ymmärretään kauneuden ja viimeistelyn päälle.

Alajokimaisema on hieno ja tärkeä vaikka muu Suomi ihannoikin enemmän mäkiä ja järviä.

Sitä ihmettelen, miten niin hurskaana pidetyssä kunnassa ei tunneta nöyryyttä. Aina ollaan kuvaannollisesti nyrkit pystyssä jos ei kehuja kuulu. Aina tartutaan provokaatioihin ja jutut kärjistyvät .

• metsätähti

Mitä tarkoitat nöyryydellä?

• Pum jatkaa
        metsätähti kirjoitti:

Mitä tarkoitat nöyryydellä?

Vaikka sitä, että tutkiskellaan onko toisen sanomassa painoa ja ollaan valmis muuttamaan mielipidettä tai käytöstä, jos tutkiskelu siihen johtaa. Sitä, että ei härkäpäisesti pidetä kiinni näkemyksestään; uskoa, että muillakin voi olla mietittyjä ajatuksia.

Nöyryys on siis ihan eri asia kuin nöyristely. Nöyryyden vastakohta on ylpeys, nöyristelyn terve itsetunto, rohkeus.

• avarakatseisuus

Kyllä *nöyrä* on väärä sana tähän tarkoitukseen, siinä kuuluu liian hyvin alistuminen. *Avarakatseinen* on neutraalimpi ja parempi.

• Pum

Kyllä nöyryys on otettu lähtökohdaksi monenkin nykyaikaisen yrityksen arvoissa. Ettei luulla liikoja itsestä, pidetään arvostelukyky mukana. Tietty force majeure -alistuminen on siihen sisäänleivottu, mutta ei lannistuminen. Jokin on aina suurempi toista.

Tuossa ylempänä viittasin Lapuan hengelliseen perintöön, jossa nöyryys on kova paketti. Avarakatseisuus ei ole tuttu Raamatusta, eikä oikeastaan sisällä aineksia luovuuteen, lähinnä sallimiseen. Että kappas Ville pirua.

Raamattua en pidä merkittävänä viitteenä tässä muuten. Semantiikkakin on toisarvoista.

Lapualaisilla on kaikki syy kulkea selkä suorassa, kunhan lakkaavat nojaamasta historian peikkoihin. Täytyy olla uutta ja parempaa jo. Köyhtyminen ei ole häpeä, kovettuminen on.

• maan tasalla
        Pum kirjoitti:

Kyllä nöyryys on otettu lähtökohdaksi monenkin nykyaikaisen yrityksen arvoissa. Ettei luulla liikoja itsestä, pidetään arvostelukyky mukana. Tietty force majeure -alistuminen on siihen sisäänleivottu, mutta ei lannistuminen. Jokin on aina suurempi toista.

Tuossa ylempänä viittasin Lapuan hengelliseen perintöön, jossa nöyryys on kova paketti. Avarakatseisuus ei ole tuttu Raamatusta, eikä oikeastaan sisällä aineksia luovuuteen, lähinnä sallimiseen. Että kappas Ville pirua.

Raamattua en pidä merkittävänä viitteenä tässä muuten. Semantiikkakin on toisarvoista.

Lapualaisilla on kaikki syy kulkea selkä suorassa, kunhan lakkaavat nojaamasta historian peikkoihin. Täytyy olla uutta ja parempaa jo. Köyhtyminen ei ole häpeä, kovettuminen on.

niin justihin nöyryyttä kaipaamme, siitä kasvaa vahvuutemme. tällä hetkellä työpaikat on tiukas ja lapuallakin voi moni saada lopputilin yllätyksenä monessa pitkään jatkuneessa työpaikassa

• Leppärita

On meillä komiammat pytingit ainakin kun Seinäjokisiilla...aikas moneella on jo kaharen auto tallikin ! Varmasti asuunneliöötä enemmän kun naapureis!

• hejaaaaaa lapua

moon ainaki ylpiä----vihtori kosolasta---harri koskelasta---tuula polvesta---juha-matista---tapio korjuksesta---antti pääkkösestä---hilja riipisestä---mikko huhtalasta---en yhdestäkänn joukkueporukasta kuten virkiän pseäpalloilijat enkä korikobrista---niishän pelaa ihan ventovieraat ihmiset---ostetut ja osittain vär---i vi---alli---set

• cup DD

Hei...unohdit Jutan...ei komiampaa naista!

• Anonyymi
        cup DD kirjoitti:

Hei...unohdit Jutan...ei komiampaa naista!

Laurilan Matti piti koko Suomen puolta. Sellaasia Mattia vaan ei oo eikä taida tullakaan. Siitä Matista voi koko Lapua ylypeellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laurilan Matti piti koko Suomen puolta. Sellaasia Mattia vaan ei oo eikä taida tullakaan. Siitä Matista voi koko Lapua ylypeellä.

Juha Matti Mäkelä Lapuan ei ei eiku Lehtimäen
        Oma poika!!!

• Anonyymi

Kaikki ny mäki Matin ja Arlan tietää

• Anonyymi

Mä tiedän Painijat Huhtalan ja Koskelan
        Myös taikuri Al Dante Kulju on tunnettu.
        Muut on harmaata massaa.

• Anonyymi

Tämä keskustelupalsta on suuri ylpeyden aihe. Tänne tulee paljon viestejä myös naapurikunnista, kun heidän palstansa ovat kuolleita tai lataasia.

• Anonyymi

Sen verran vanhoja juttuja täältä saa lukea että taitaa vainajatkin tänne kirjoitella

• Anonyymi

Notta ylpiä on oltava vikin sakin paskantamista kaivoista, suamessa ne on historiallisia monumentteja.

• Anonyymi

Lapualaisella, ei mikään muu ole valtakunnan parasta kuin kateus, katkeruus ja kommunismismin pelko. Silti yhteiskunnan eli valtion rahoilla eletään. Ja ymmärtämättömyys kaiken päälle, eli tyhmyys.

• Anonyymi

Kuka nyt ei kommunistia pelekäisi

• Anonyymi

onhan siellä longinoikoonen, ja kukkokiikaa mäki

• Anonyymi

Lapua Patruunat.

Siinä on ylpeyden aihe Lapualle ja koko Suomelle, eikä sitä saa mikään kumottua!

• Anonyymi

Olen ylpeä Lapuan maineesta, meitä arvostetaan jopa kehä3 sisällä. Siellä tiedetään, että lapualainen talonpoikasjohtaja Vihtori Kosola pelasti Suomen kommunismilta ja Stalinilta.

• Anonyymi

Jean Sibelius - Finlandia

Haes tuolla ylläolevalla, vapaus ja itsenäisyys LAPUALAISIA KOSKIEN

Sibeliuksen Finlandia syntyi vapauden kaipuusta, sävelet kertovat Suomen kansan noususta
      Jean Sibeliuksen sävellyksistä helpoimmin mieleen tulee ehkä Finlandia. Siihen sisältyvää hymniä on toistuvasti ehdotettu jopa Suomen kansallislauluksi Maamme-laulun tilalle. Finlandia syntyikin kansallisesta vapauden kaipuusta sortajan ikeen alla

Finlandialla on harvinainen kansallinen merkitys
      Finlandian kansallista vapaudenkaipuuta kuvaava merkitys on harvinainen maailman sävelteosten joukossa. Toinen esimerkki löytyy italialaisesta oopperasta.

– Giuseppe Verdin 1842 valmistuneessa Nabucco -oopperassa hebrealaiset vangit laulavat kuuluisan kuoro-osan Va pensiero, jossa he kaipaavat kotimaahansa. Tästä tuli niin voimakas Italian kansaa yhdistävä sävelmä, että se on melkein kuin Italian toinen kansallislaulu. Silloin Itävalta sorti Italiaa ja Va pensiero symbolisoi italialaisten kaipuuta pois sortovallan alta, kertoo Pentti Savolainen.

Tätä tausta vasten ei ole kaukaa haettu ajatus, että Finlandia todella olisi Suomen kansallislaulu Maamme-laulun sijasta.

– Maamme -laulun melodiahan on vanha saksalainen kapakkalaulu, jonka Pacius tavallaan varasti. Siitä on selvät tutkimukset olemassa. Näin ollen Sibeliuksen Finlandia sopisi paljon paremmin Suomen kansallislauluksi ja toivottavasti siitä vielä tulee sellainen, professori Pentti Savolainen sanoo.

• Anonyymi

> Combat Camera Showreel 2020 - Finnish Defence Forces <

Hienoa työtä,harjoittelu..kumpa jäisikin tosiaan siihen hyvää uuttavuotta kaikille,pysytään lujina Suomi on meidän kotimaa😊👍
      KISU MISU

• Anonyymi

Kyllä oon pikkuusen ylypiä siitä, että Suutalan Arvee perusti toisen oppikoulun Lapualle. Pääsi sinne moni oppia saamaan ja sai "lunta hyysinkatolle". Myös taiteilija, kuvismaikka Ritva Oksanen antoi monelle eväät taiteen poluille, hieno ihminen. Oli kunnia tuntea myös Vihtorin leski, hieno ihminen oli tuo Kosolan "isuäitee". Siitä ei voi olla ylpeä, että Anjalan talo on päästetty rapistumaan. Sentään historiallinen talo, pitäis olla suojeltu.

• Anonyymi

Joo pillerikalleja ja alkkiksia varmaa koko kaupunki täynnä 😂

• Anonyymi

Historiallisesti kun Lapuaa katsotaan..
      Simpsiö on ollut joskus muinaisina aikoina jääkauden jälkeen saari.
      Lapuan patruunatehtaan räjähdys 13. huhtikuuta 1976. 45v. sitten.
      No niin, sen jlkeen onkin ollut vähän hiljasempaa :)

• Anonyymi

Simpsiö :) Simpsiöllä on myös lakeuden TV-masto joka rakennettu v.1961, korkeus 323 metriä, ollen Suomen kuudenneksi korkein rakennelma, näkyy kuurtaneelle saakka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Simpsiö :) Simpsiöllä on myös lakeuden TV-masto joka rakennettu v.1961, korkeus 323 metriä, ollen Suomen kuudenneksi korkein rakennelma, näkyy kuurtaneelle saakka.

Toi Lapuan tv-masto on vanha, jo 60 vuotta. Mikäs tarkoitus sillä pyörivällä valaisimella siinä maston huipulla on ollut alunalkajaan? Hmm.. pitääkös lamppua vaihtamaan kiivetä rautaportaita pitkin ylös koko 323metriä :)

• Anonyymi kirjoitti:

Toi Lapuan tv-masto on vanha, jo 60 vuotta. Mikäs tarkoitus sillä pyörivällä valaisimella siinä maston huipulla on ollut alunalkajaan? Hmm.. pitääkös lamppua vaihtamaan kiivetä rautaportaita pitkin ylös koko 323metriä :)

Majakka on lentokoneita varten. Kauhavan lähellä on ollut jo valmistuessaan hyvin tarpeellinen.
        Mastossa on hissi n. 200 metriin ja siitä ylöspäin on kavuttava tikkaita.

• Anonyymi
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

Majakka on lentokoneita varten. Kauhavan lähellä on ollut jo valmistuessaan hyvin tarpeellinen.
        Mastossa on hissi n. 200 metriin ja siitä ylöspäin on kavuttava tikkaita.

Okkei.. Kiitti sulle infosta :)

• Anonyymi

Me ollaan ylypeitä isänmaalaasuudesta, niin paljon ettei me muita tarvita

• Anonyymi

Minä olen ylpeä että saan olla homo suhteessa ja pitää sateenkaari lippua tangossa. Kiitos Lapualle te oikeasti suvaitsette

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2203
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      430
      2097
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1432
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1420
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1313
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1055
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1032
    8. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      268
      1013
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      1010
    10. 132
      922
    Aihe