Tätä eivät adventtikirkon pastorit kerro teille!

Pöyristyttävää!

Ellen G. White kuului vaapaamuurareihin ja kannatti okkultismia.

http://www.jesusisfreedom.net/ellen-g-white-masonic-markings.html

Googlatkaa:
Ellen White and Masonic.
Hakekaa vaikka kuvahakuna ja huomaatte Ellen White:sta otetuista kuvista, kuinka hänen ympärillään olevilla on toinen käsi takin etunapituksen sisällä.
(Masonic on siis suomeksi vapaamuurari.)

Huomatkaa myös kuinka Ellen White toisti teksteissään usein sanaa silmä, joka on juuri okkultismin ja vapaamurariuden tunnus ja symboli.

Saatte lisätietoa siitä, miksi myös Ellen Whitea voidaan pitää Ilmestyskirjan mainitsemana petona, Lusiferin tarkoitusperien toteuttajana.

62

1072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiasta kiinnostunut

Ok- voisitko kertoa mikä näistä Ellen Whiten kirjoituksista tukee noita väitteitäsi. Jotta voisimme olla varmoja ettet vain ole kiihko ja valehtelija.

https://egwwritings.org/singleframe.php

• Pöyristyttävää!

Netistä mm. löydät kaiken tarvittavan tiedon koskien Ellen White:n synkkää puolta.
      Googleta:
      Ellen White and Masonic.
      tai
      Ellen G. White the beast 666

• pieleen meni

Väitteesi on naurettava valhe.

• Etsi totuutta
        pieleen meni kirjoitti:

Internettiin voi kirjoitella millaisia valheita haluaa sieltä googlata. Hanki luotettavaa tietoa äläkä usko valheita. Lue suoraan Raamattua, niin löydät totuuden. Ellen G. White oli pieni valo johtamaan takaisin Raamattuun, josta loistaa suuri valo. Adventistien usko perustuu Raamattuun ja Ellen White vahvistaa nuo Raamatusta löydetyt suuret totuudet, kuten Jeesuksen takaisin tulo, kuolleiden tila, sapatti jne.

• eksytettyjä ovat
        Etsi totuutta kirjoitti:

Internettiin voi kirjoitella millaisia valheita haluaa sieltä googlata. Hanki luotettavaa tietoa äläkä usko valheita. Lue suoraan Raamattua, niin löydät totuuden. Ellen G. White oli pieni valo johtamaan takaisin Raamattuun, josta loistaa suuri valo. Adventistien usko perustuu Raamattuun ja Ellen White vahvistaa nuo Raamatusta löydetyt suuret totuudet, kuten Jeesuksen takaisin tulo, kuolleiden tila, sapatti jne.

Jaa,että pieni valo?

Itse adventistit väittävät että hän oli enemmänkuin profeetta ja raamatussa näin sanotaan vain yhdestä ja hän oli Jeesus.
        Väitteesi ei siis pidä paikkansa:pieni valo.

Totuus löytyy vain ja ainoastaan raamatusta ei ellenin selitysteoksista.

Ellen White oli pahanilkinen akka saman tyyppinen kuin Jeesuksen ajan riivatut.
        Ellen White hylkäsi perheensä,mätki turpiin palvelijatartaan ja katatonisuudessaan teki taikatemppuja kuin jokin poppa-akka.
        .
        Ellen Whitessa oli demoni jonka kanssa hän puuhasteli ja otti häneltä neuvoja,hänen henkioppaansa.

Onhan näillä ennustelijaeukoilla nykyäänkin henkioppaita ja saavat heiltä viestejä.
        Se selittää myös sen miksi monet adventistit ovat kuin haudasta nousseita,horroksessa ja kuin seinästä revittyjä vanhoja tapetteja.Varsinkin naiset.

He kumartavat paholaista.
        He ovat tehneet diilin vanhan sarvipään kanssa:"jos kumarrat minua niin tämän kaken annan sinulle" ja niin adventisteilla on tietty määrä mammonaa ja sen he kuvittelevat olevan Jumalalta,mutta se onkin itse pirulta.

• He uskottelevat
        pieleen meni kirjoitti:

Niinhän pastorinne "pieleen meni" =" Pyh!" " teille uskottelevat.
        Kysehän on heidän ansioistaan ja tuloistaan.

• He uskottelevat
        Etsi totuutta kirjoitti:

Niinhän pastorinne "Etsi totuutta" " teille uskottelevat.

• oma lehmä
        Etsi totuutta kirjoitti:

>>Internettiin voi kirjoitella millaisia valheita haluaa sieltä googlata. Hanki luotettavaa tietoa äläkä usko valheita. Lue suoraan Raamattua, niin löydät totuuden. Ellen G. White oli pieni valo johtamaan takaisin Raamattuun, josta loistaa suuri valo. Adventistien usko perustuu Raamattuun ja Ellen White vahvistaa nuo Raamatusta löydetyt suuret totuudet, kuten Jeesuksen takaisin tulo, kuolleiden tila, sapatti jne.>>

Millä tavoinhan se tämä Ellen G. White vahvistaa nuo Raamatun totuudet? Mitä tahansa tämä Rouva White lienee sanonut tai tai kirjoittanut, Jeesus ei ole vielä näyttänyt tulleen takaisein ja kuolleiden tilasta ei ole muuta näyttöä kuin minkä jokainen voi todeta: muutaman vuosikymmenen maassa maatuneesta on jäljellä muutama luunkappale...

Jos adventistien usko perustuu Raamattuun, mitä siinä Ellen G. Whiteä tarvitaan: onhan Raamattu ollut pari vuosituhatta ihmisten luettavana.

• kysytty on
        eksytettyjä ovat kirjoitti:

Jaa,että pieni valo?

Itse adventistit väittävät että hän oli enemmänkuin profeetta ja raamatussa näin sanotaan vain yhdestä ja hän oli Jeesus.
        Väitteesi ei siis pidä paikkansa:pieni valo.

Totuus löytyy vain ja ainoastaan raamatusta ei ellenin selitysteoksista.

Ellen White oli pahanilkinen akka saman tyyppinen kuin Jeesuksen ajan riivatut.
        Ellen White hylkäsi perheensä,mätki turpiin palvelijatartaan ja katatonisuudessaan teki taikatemppuja kuin jokin poppa-akka.
        .
        Ellen Whitessa oli demoni jonka kanssa hän puuhasteli ja otti häneltä neuvoja,hänen henkioppaansa.

Onhan näillä ennustelijaeukoilla nykyäänkin henkioppaita ja saavat heiltä viestejä.
        Se selittää myös sen miksi monet adventistit ovat kuin haudasta nousseita,horroksessa ja kuin seinästä revittyjä vanhoja tapetteja.Varsinkin naiset.

He kumartavat paholaista.
        He ovat tehneet diilin vanhan sarvipään kanssa:"jos kumarrat minua niin tämän kaken annan sinulle" ja niin adventisteilla on tietty määrä mammonaa ja sen he kuvittelevat olevan Jumalalta,mutta se onkin itse pirulta.

Meni taas pahasti pieleen.

Kun adventisti sanoo, että Ellen White oli suurempi kuin profeetta, hän ei väitä mitä sinä väität adventistin väittävän. Adventisti väittää vain, että Whiten tehtävä piti sisällään enemmän kuin normaalin profeetan tehtävä.

Taidat itse olla pahanilkinen riivattu, kun noin valehtelet.

• täh?
        He uskottelevat kirjoitti:

Niinhän pastorinne "pieleen meni" =" Pyh!" " teille uskottelevat.

Häh??? Kyse on kylläkin Raamatun totuudesta, eikä pastorin palkasta.

• He uskottelevat
        täh? kirjoitti:

Häh??? Kyse on kylläkin Raamatun totuudesta, eikä pastorin palkasta.

Niinhän pastorinne "täh?" " teille uskottelevat.
        Kysehän on kuitenkin vain heidän ansioistaan ja tuloistaan.

• eksytettyjä ovat
        kysytty on kirjoitti:

Meni taas pahasti pieleen.

Kun adventisti sanoo, että Ellen White oli suurempi kuin profeetta, hän ei väitä mitä sinä väität adventistin väittävän. Adventisti väittää vain, että Whiten tehtävä piti sisällään enemmän kuin normaalin profeetan tehtävä.

Taidat itse olla pahanilkinen riivattu, kun noin valehtelet.

Sukulaiseni,pitkäaikainen adventisti ja on sitä edelleen toitottaa minulle joka kerta tätä samaa proosaa:"ellen oli enemmänkuin profeeta" ja vertaa häntä Jeesuksen vertaiseksi.Siksi häntä ei saa arvostella vaikka raamattu nimenomaan käskee koetella kaikki profeetat ja n.s. profetiat onko ne Jumalasta.
        Jos tämä kielletään on se paholaisesta koska hän haluaa että hänen eksytyksestään ei pääsisi irti.

• kysytty on
        eksytettyjä ovat kirjoitti:

Sukulaiseni,pitkäaikainen adventisti ja on sitä edelleen toitottaa minulle joka kerta tätä samaa proosaa:"ellen oli enemmänkuin profeeta" ja vertaa häntä Jeesuksen vertaiseksi.Siksi häntä ei saa arvostella vaikka raamattu nimenomaan käskee koetella kaikki profeetat ja n.s. profetiat onko ne Jumalasta.
        Jos tämä kielletään on se paholaisesta koska hän haluaa että hänen eksytyksestään ei pääsisi irti.

No sitten se sun sukulaises ei tiedä, mitä adventistin pitäisi uskoa, koska noin he eivät usko. Paitsi joku hihhuli ehkä.

• täh?

Niinhän pastorinne "täh?" " teille uskottelevat.
        Kysehän on kuitenkin vain heidän ansioistaan ja tuloistaan.

Puhut ihan höpöjä.

• heikko esitys sinult

Nyt minä näytin sinulle ison kasan Whiten kirjoituksia ja sinun olisi vain pitänyt osoittaa se mikä niistä tukee väitettäsi .. et voinut osoittaa mitään .. ja kuitenkin puhut kuin tietäisit jotain .. !!

• älä pullaas tukehdu
        kysytty on kirjoitti:

No sitten se sun sukulaises ei tiedä, mitä adventistin pitäisi uskoa, koska noin he eivät usko. Paitsi joku hihhuli ehkä.

No eipä tiedä adventistitkaan.
        Niin sekaisin opettavat.
        Te olette niin epäluotettavia.

• sekasinhan siitä
        heikko esitys sinult kirjoitti:

Nyt minä näytin sinulle ison kasan Whiten kirjoituksia ja sinun olisi vain pitänyt osoittaa se mikä niistä tukee väitettäsi .. et voinut osoittaa mitään .. ja kuitenkin puhut kuin tietäisit jotain .. !!

Adventistit sanovat toista ja tulkitsevat sen päinvastoin.
        Kuka heitä jaksaa seurailla?

• Nuuh nuuh
        sekasinhan siitä kirjoitti:

Adventistit sanovat toista ja tulkitsevat sen päinvastoin.
        Kuka heitä jaksaa seurailla?

"Kuka heitä jaksaa seurailla?"

Kuitenkin jaksat kirjoitelle..

• Hän oli 666

Ellen White uskoi Jeesukseen, kuten riivattujen ja riivaajienkin on tapana.

Okkultismi, noituus ja vapaamuurarius olivat Ellen White:n vaalimia asioita.

• Ota selvää

Kysykää asiaa vaikkapa Kai Arasola:lta.
        Hän nimittäin tietää Ellen Whiten pimeästä puolesta.
        Hän mm. kirjoitti palstalla, ettei halua itse tuoda esiin Ellen White:n yhteyksiä erilaisiin sen ajan hämäräkultteihin, mutta lisäsi, että jokainen vähänkin asiasta kiinnostunut voi halutessaan internetin välityksellä saada asiaan lisäselvyyttä.

• en usko sua

Olet seonnut.

• Asioiden salailua

Kansainvälinen adventtikirkko on tehnyt mittavaa työtä juuri yrittäessään eliminoida ja poistaa internetin kautta mahdollisesti kaikkien saatavilla olevia Ellen White:sta otettuja kuvia, jotka osoittavat sen, että hän oli vapaamuurariaatteen vankkumaton kannattaja ja aikansa okkultismin äänitorvi.
      Monissa hänestä otetuissa kuvissa hänen ympärillään olevat henkilöt olivat aikansa vapaamuurariliikkeiden johtajia ja jäseniä, joille Ellen White antoi vankkumattoman tukensa ja ihailunsa.

• Kuvia???

Niin, eikä kuvamanipulointia tietenkään ole näissä käytetty!!!

• Annetaan nyt sitten kommentti, kun sitä pyydetään.

En ole koskaan sanonut mitään EGWn suhteesta johonkin hämäräkultteihin. Aiempi kommenttini koskee aivan muuta.

Pidän tätä täytenä huuhaana. Kaikki kristityt uskovat Jumalan näkevän kaiken, mitä maan päällä tapahtuu ja Raamatussa on tekstejä, joissa kerrotaan Herran silmien tarkkaavan maata. Siitä, että EGW sattuu joskus käyttämään samaa fraasia kuin vapaamuurarit kirjoittaessaan ollaan vielä pitkän matkan päässä mistään todisteesta sen puolesta, että hän olisi vapaamuurari.

Koko juttu tuntuu siltä, että webbisivun tekijä yrittää epätoivoisesti löytää jotakin mutaa heitettäväksi ja sitten löytää kolme sanaa määrätyssä järjestyksessä, eikä ollenkaan pysähdy miettimään, kuinka muut samana aikana samoja sanoja käyttivät tai että jutun todistamiseksi pitäisi löytyä vaikkapa kirjeenvaihtoa vapaamuurarien kanssa, yhteydenpitoa tai vapaamuurarien tilaisuuksissa käyntiä, laajempaa opetusta, joka vastaisi vapaamuurarien käsityksiä. Mutta eihän sellaista ole. Koko juttu on olikevankeliumia. :)

Kai

• niinpä!

Ei se ole pelkästään olkievankeliumia. Se on tahallista valehtelua ja panettelua.

• He uskottelevat
        niinpä! kirjoitti:

Ei se ole pelkästään olkievankeliumia. Se on tahallista valehtelua ja panettelua.

Niinhän pastorinne "niinpä" teille uskottelevat.
        Kysehän on vain luonnollisesti heidän ansioistaan ja tuloistaan.

• Tekee mieli lisätä vielä sen verran, että EGW kritiikki on vaikea laji, kun pitäisi vähän lukea EGWtä ja lukea muutakin samalta ajalta, että pystyisi arvioimaan, mitä hän tarkoittaa. Nettisivuja kyhäävät EGW kriitikot ovat suurelta osalta hörhöjä, jotka eivät tällaiseen pysty. Sen sijaan asioita revitään tekstiyhteydestään tai väitetään ilman todisteita. Tavoitteena on raflaavuus, ei harkitut ja perusteltavissa olevat faktat.

Jos tätä vertaa laajempaan raamattukritiikkiin tai uskontokritiikkiin niin löytyy paljon tyhjää räpätystä, mutta jostakin myös harkittuja ja fiksuja ajattelemisen aihetta antavaa kritiikkiä. Tällä palstalla sellaista harvoin näkee. EGWn kohdalla kriitikot kuitenkin näyttävät olevan sen verran siipeensä saaneita tai pieniavioisia, että heidän nettisivuihinsa kannattaa suhtautua aika varovasti. En ole paljon näitä sivuja katsellut, mutta muistaakseni vain kerran tai kaksi, olen nähnyt niissä jotakin, josta olen ajatellut, että asiasta tulisi keskustelu, se ihan tosissaan kannattaisi selvittää.

Kai

• Mieluusti kuulolla

Mitäs muita luurankoja siellä Ellun kaapissa sitten vielä oli?
        Aivan muutakokin?

• Asioiden salailua
        Kai_A kirjoitti:

Tekee mieli lisätä vielä sen verran, että EGW kritiikki on vaikea laji, kun pitäisi vähän lukea EGWtä ja lukea muutakin samalta ajalta, että pystyisi arvioimaan, mitä hän tarkoittaa. Nettisivuja kyhäävät EGW kriitikot ovat suurelta osalta hörhöjä, jotka eivät tällaiseen pysty. Sen sijaan asioita revitään tekstiyhteydestään tai väitetään ilman todisteita. Tavoitteena on raflaavuus, ei harkitut ja perusteltavissa olevat faktat.

Jos tätä vertaa laajempaan raamattukritiikkiin tai uskontokritiikkiin niin löytyy paljon tyhjää räpätystä, mutta jostakin myös harkittuja ja fiksuja ajattelemisen aihetta antavaa kritiikkiä. Tällä palstalla sellaista harvoin näkee. EGWn kohdalla kriitikot kuitenkin näyttävät olevan sen verran siipeensä saaneita tai pieniavioisia, että heidän nettisivuihinsa kannattaa suhtautua aika varovasti. En ole paljon näitä sivuja katsellut, mutta muistaakseni vain kerran tai kaksi, olen nähnyt niissä jotakin, josta olen ajatellut, että asiasta tulisi keskustelu, se ihan tosissaan kannattaisi selvittää.

Kai

Kuvat Ellen White:sta todistavat enemmän kuin tuhat sanaa.
        Eikös niin?

Googlatkaa:
        Ellen White and Masonic.
        Kuvahakuna.

Katsokaa kuvat joissa Ellen White esiintyy kannattajiensa ympäröimänä.
        Päätelkää itse?

Ellen White:n hautakivi on myös vahva todistus.

• Kuulolla
        Kai_A kirjoitti:

Tekee mieli lisätä vielä sen verran, että EGW kritiikki on vaikea laji, kun pitäisi vähän lukea EGWtä ja lukea muutakin samalta ajalta, että pystyisi arvioimaan, mitä hän tarkoittaa. Nettisivuja kyhäävät EGW kriitikot ovat suurelta osalta hörhöjä, jotka eivät tällaiseen pysty. Sen sijaan asioita revitään tekstiyhteydestään tai väitetään ilman todisteita. Tavoitteena on raflaavuus, ei harkitut ja perusteltavissa olevat faktat.

Kai

""""En ole paljon näitä sivuja katsellut, mutta muistaakseni vain kerran tai kaksi, olen nähnyt niissä jotakin, josta olen ajatellut, että asiasta tulisi keskustelu, se ihan tosissaan kannattaisi selvittää."""

Mitähän Kai Arasola tuo jotakin on, jota olet ajatellut, että asiasta tulisi keskustelu ja se kannattaisi mielestäsi selvittää koskien Ellen Whitea?

Luonnollisesti ymmärrän senkin, että kun Ellen White osoittautuu vain kuolevaiseksi ja tavalliseksi erehtyväksi ja omia ja muilta omaksumiaan näkemyksiä kirjoittelevaksi pulliaiseksi, niin sehän vie adventismin luojan ja "johtohenkilön", profetian hengen ihannoimiselta mattoa alta ja adventtikirkko olisi jälleen pahassa kriisisssä. Myytin pitäminen yllä on siis elintärkeää koko liikeen tulevaisuudelle.

Yhtenäisyys tulee siis adventismissa säilyttää Pohjois-Korean malliin.
        Annetaan kansalle toisenlainen kuva todellisuudesta ja yritetään pitää heitä kaikin tavoin poissa oikean tiedon lähteiltä propagandan keinoin leimaamalla kaikki muu vain USA:n / "Pedon", sen suuren saatanallisen hirviön tekosiksi?

• niinpä!

Niinhän pastorinne "niinpä" teille uskottelevat.

Puhut ihan huuhaata.

• höpönlöpön
        Asioiden salailua kirjoitti:

Kuvat Ellen White:sta todistavat enemmän kuin tuhat sanaa.
        Eikös niin?

Googlatkaa:
        Ellen White and Masonic.
        Kuvahakuna.

Katsokaa kuvat joissa Ellen White esiintyy kannattajiensa ympäröimänä.
        Päätelkää itse?

Ellen White:n hautakivi on myös vahva todistus.

Höpönlöpön.

• höpönlöpön
        Kuulolla kirjoitti:

""""En ole paljon näitä sivuja katsellut, mutta muistaakseni vain kerran tai kaksi, olen nähnyt niissä jotakin, josta olen ajatellut, että asiasta tulisi keskustelu, se ihan tosissaan kannattaisi selvittää."""

Mitähän Kai Arasola tuo jotakin on, jota olet ajatellut, että asiasta tulisi keskustelu ja se kannattaisi mielestäsi selvittää koskien Ellen Whitea?

Luonnollisesti ymmärrän senkin, että kun Ellen White osoittautuu vain kuolevaiseksi ja tavalliseksi erehtyväksi ja omia ja muilta omaksumiaan näkemyksiä kirjoittelevaksi pulliaiseksi, niin sehän vie adventismin luojan ja "johtohenkilön", profetian hengen ihannoimiselta mattoa alta ja adventtikirkko olisi jälleen pahassa kriisisssä. Myytin pitäminen yllä on siis elintärkeää koko liikeen tulevaisuudelle.

Yhtenäisyys tulee siis adventismissa säilyttää Pohjois-Korean malliin.
        Annetaan kansalle toisenlainen kuva todellisuudesta ja yritetään pitää heitä kaikin tavoin poissa oikean tiedon lähteiltä propagandan keinoin leimaamalla kaikki muu vain USA:n / "Pedon", sen suuren saatanallisen hirviön tekosiksi?

Höpönlöpön.

• Sorvari X

Turun vapaamuurarilistalta löytyy entinen SDA;n nuorisotyönjohtaja ja ex-adventisti Seppo Romana...kysykää siltä, oliko EGW vapaamuurari ja jos oli miten nainen pääsi siihen clubiin, joka yleensä oli naisilta suljettu?

Kai A tuntee oppilaansa Sepon...Romana Management OY:stä...

• äiti ja sen tyttäret
        Kai_A kirjoitti:

Kai

>>>EGWn kohdalla kriitikot kuitenkin näyttävät olevan sen verran siipeensä saaneita tai pieniavioisia, että heidän nettisivuihinsa kannattaa suhtautua aika varovasti.> Suurin pakanallinen tapa adventisteissa on mammonan ja tittelien kumartaminen.

Kai_A:kin iskee mielellään "vyön alle" ja nimittelee eri tavalla ajattelevia "vammaisiksi" tai "pieniaivoisiksi". Todella fiksua kielenkäyttöä "Jumalan palvelijalta", mutta mitäpä muutakaan hedelmää pakanallisen kirkon palveleminen jäsenissään tuottaisi.

1. Kor. 4:7
        Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?

Jes.47.47:10
        "Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"

• näinpäs

Ellen White on autuas, koska valehdellen puhut hänestä pahaa.

• He uskottelevat

Niinhän pastorinne "niinpäs" teille uskottelevat.

• oksettava ämmä

Niinhän pastorinne "niinpäs" teille uskottelevat.

Mitenkähän ellenin kuviin joutui tuo vapaamuurarien logo?
        Vahingossako,eikä ainoastaan kerran vaan useasti.
        Pirullisen ämmän touhuja.

• Miksi?????

http://www.ellenwhiteexposed.com/obelisk.htm

http://www.cuttingedge.org/free19.htm

Obeliski näkyy muistomerkkinä Ellen ja James White:n haudalla ja pystytettiin hautapaikalle James Whiten kuoltua ja Ellen Whiten jäätyä leskeksi.

Obeliskia käyttivät ensimmäisenä egyptiläiset. Obeliski kuvasi egyptiläisen talon henkeä, auringon jumala Ra:ta.

Obeliski on symbolina myös vapaamuurarien keskuudessa. Sitä käyttävät vapaamuurarit, erään vapaamuurari-kirjailijan mukaan symbolina kuvaamaan mm. seksiä.

Raamatussa, obeliskia käytettiin Baalin jumalanpalveluksessa. Eräässä Vanhan testamentin tapahtumassa, jossa tapettiin Baalin palvojia Jumalan käskystä, ja heidän obeliskinsa (pilarinsa) tuhottiin:

On aivan järkyttävää, että Egyptin auringon jumala RA:n symbooli ilmestyy James ja Ellen White:n hautapaikalle!

• matt.24:24

Tälläisiä nämä amerikkalaiset uus-uskonnot ovat.Adventistit,jehovalaiset ja mormonit.

Kumma juttu että näitä alkoi tulla samoihin aikoihin,silloinkun alettiin siirtyä lopun aikoihin.
        Vai onko se kumma juttu?
        Matt.24:24."vääriä kristuksia ja vääriä PROFEETTOJA nousee ja he....eksyttävät..."
        Eikös tuo ole aivan selkeästi sanottu?

Miksette usko?

• Höpönlöpön.

Höpönlöpön.

• kuuntelen
        Höpönlöpön. kirjoitti:

Höpönlöpön.

On sinulla outo sanoma, eikö olekin,Höpönlöpön?

Tuollako houkuttelet käännöksiin?

• Kaikkiko sidoksissa?

Millainen yhteys esim. nykyisillä Suomen adventtikirkon pastoreilla on vapaamuurareihin?
      Kuinka suuri kannattajakunta löytyy?

• höpönlöpön

Ei minkäänlaista.

• vapaamuurari armosta
        höpönlöpön kirjoitti:

Ei minkäänlaista.

Seppo Romana erään turkulaisen looshin jäsenenä?
        Adventistien äänitorvena vapaamuurareissa?

• No mutta, tehän olette etuajassa. Eihän siitä ole vielä mennyt kuin kolme viikkoa, kun siellä haudalla viimeksi oli obeliski. On varmaankin aika turhauttavaa, kun adventismi ja obeliski aihetta on palstalla jo jankattu ainakin 153 viestiketjussa, viime vuosina keskimäärin kerran kuussa. Vaikka kommenttien määrä näissä ketjuissa on varmaankin tuhansissa, vieläkään kukaan kohtuullisella ajattelukyvyllä varustettu ei taida uskoa siihen merkitykseen, joka tällä obeliskilla kerran toisensa jälkeen uudelleen ja uudelleen väitetään olevan. :)

Aikaa asiaan ei kannata paljon uhrata, mutta lyhyesti juttu mennee näin.

Thomas Jefferson (Yhdysvaltojen itsenäisyysjulistuksen kirjoittaja ja ensimmäinen presidentti?) oli jonkinlainen arkkitehti ja piirsi omalle haudalleen obeliskin. George Washingtonin muistomerkiksi tuli jättikokoinen obeliski. Ehkä Jefferson oli vapaamuurari, ehkä ei, mutta ei se tee kaikista amerikkalaisista vapaamuurareita. Obeliski hautakivistä tuli 1800 -luvulla suosittuja ja vain täysin lapsellinen henkilö väittäisi, että kaikki, jotka saivat sellaisen haudalleen olivat muurareita.

Olisi aivan yhtä tymää väittää, että kaikki jenkit olivat muurareita siksi, että kantavat lompakossaan dollarin seteleitä, joissa niissäkin on jotakin vapaamuurarisymboliikkaa.

Jos ihmisestä noin helposti tulee vapaamuurari niin sitten Helsingin suurkirkossa käyvät ovat pakanoita, kun rakennuksissa on parthenonin temppelistä saadun mallin mukaan tehty pylväikkö ja niiden päällä oleva friisikolmio! Sama pätee valtioneuvoston rakennukseen, Helsingin yliopistoon ja ilman kolmiota myös eduskuntataloon. Hmmm... ehkä ne pakanoita näissä viimeksi mainituissa ovatkin, mutta eivät rakennusten arkkitehtuurin vuoksi.

Obeliskia ei perhehaudalle hankittu EGWn kuoltua vaan James Whiten kuoltua. Sen hankinnasta on jotakin kirjeenvaihtoa ja eiköhän se historia silloin ollut samantapainen kuin nyt. Isäni kuoli ja kohta hautakivimyyjät alkoivat soitella... äitini kuoli ja taas joku kauppasi kiveä, vaikka sellainen jo oli olemassa isän jäljiltä. EGWnkin aikana joku hyvä hautakivikauppias myi perheelle obeliskin. Kirjeenvaihto osoittaa, että alkuperäisenä suunnitelmana oli ollut laittaa haudalle murtunut kivi kuvaamaan sitä, että James White kuoli hyvässä työiässä, mutta sitten joku tarjosi heille sileää kiveä, josta EGW totesi, että se kuvaa hyvin Jamesia, jonka kesken jäänyt työ vastasi sitä, mitä kolme miestä olisi tehnyt koko elämässäään. Missään kirjeevaihdossa ei ole pienintäkään viitettä siitä, että kukaan asianosaisista olisi yhdistänyt obeliskia vapaamuurariuteen. Sen sijaan niissä on ihan peruskristillinen luottamus ylösnousemukseen ja pelastuksen toivoon Kristuksen ansiosta. Jauhatte tässä siis James Whiten hautakivestä!

Muuten käsien ristiminenkin on alkujaan pakanallinen tapa - Raamattu puhuu käsien kohottamisesta rukouksessa tai maahan heittäytymisestä. Mutta tuleeko meistä pakanoita, kun panemme kätemme ristiin? Ei. Olisi lapsellista tehdä symbolista tärkeämpää kuin, mitä sydämessä liikkuu.

Jos haluatte todistaa EGWn vapaamuurariutta näyttäkää tietoja hänen osallistumisestaan kokouksiin, kirjeenvaihtoa aiheesta, jotakin millä olisi painoarvoa. Mutta eihän sellaista ole. Ehdotankin, että painatte stop nappia tässä kohtaa ja luotatte siihen, että kyllä joku todennäköisesti neljän viikon kuluessa löytää aiheen uudelleen ja esittää sen, kuin kukaan ei olisi koskaan ennen tästä taivaatkin mullistavasta obeliskitiedosta mitään kuullut.

Kai

• niinpä!

Ja tuo osoittaakin miten hölmöjä nämä obeliskiväitteet ovat. Tarkoitushakuista ja tahallista valhetta.

• selkeästi

Obeliski on pakanallinen symboli (myös Ellen Whiten haudalla) ja siksi sitä ei käytetä kristinuskossa ollenkaan.
        Esim. Roomassa Obeliskit ovat kaupungissa keskeisimmillä paikoiilla ja niillä on selkeästi pakanallinen historiansakin ja sama on USA:ssa.
        Tutustu tarkemmin obeliskeihin ja niiden historiaan.

• mnvb

Lähes kaikki Yhdysvaltojen presidentit ovat olleet vapaamuurareita. Myös G.Washington.
        Vapaamuurareissa on myös ihan vilpittömiä ihmisiä, jotka eivät tunne järjestöänsä siihen liittyessään. Sen salaisuudethan paljastuvat vaiheittain kun ylenee seuraaviin asteisiin.

• Kieroa peliä.
        mnvb kirjoitti:

Lähes kaikki Yhdysvaltojen presidentit ovat olleet vapaamuurareita. Myös G.Washington.
        Vapaamuurareissa on myös ihan vilpittömiä ihmisiä, jotka eivät tunne järjestöänsä siihen liittyessään. Sen salaisuudethan paljastuvat vaiheittain kun ylenee seuraaviin asteisiin.

Vähän niinkuin adventisteillakin.
        Ensinnä kasteelle ja sitoutuminen kirkkoon ja sitten kerrotaan opinkohdat johon olet sitoutunut.
        Likaista peliä.

• höpönlöpön
        Kieroa peliä. kirjoitti:

Vähän niinkuin adventisteillakin.
        Ensinnä kasteelle ja sitoutuminen kirkkoon ja sitten kerrotaan opinkohdat johon olet sitoutunut.
        Likaista peliä.

Höpönlöpön. Opinkohdat kerrotaan ennen kastetta.

• pieni paha tapa

Muuten käsien ristiminenkin on alkujaan pakanallinen tapa - Raamattu puhuu käsien kohottamisesta rukouksessa tai maahan heittäytymisestä. Mutta tuleeko meistä pakanoita, kun panemme kätemme ristiin?

Te olette pakanoita, kun panette kätenne ristiin tai liitytte made in USA lahkoon!
      Teistä ei siis tule pakanoita. Pakannallisten epäjumalien palvontaan liittyvien tapojen vaaliminen ei tosin lahkossanne rajoitu vain kätten ristiin panemiseen.

• oksettava lahko

Suurin pakanallinen tapa adventisteissa on mammonan ja tittelien kumartaminen.

Köyhä ei ole siellä mitään,korkeintaan äkkiä eroon päästävä.

Tuttuja ovat advarien lauseet:"meillä on liikaa köyhiä","olisit pysynyt pois" y.m.

Advarikirkko on kuin Laodikea.
        Ilm.3:15-17."....koska olet penseä,etkä ole palava etkä kylmä,olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        Sillä sinä sanot;Minä olen rikas,minä olen rikastunut,enkä mitään tarvitse;etkä tiedä,että juri sinä olet VIHELIÄINEN ja KURJA ja KÖYHÄ ja SOKEA ja ALASTON."

Nykyajan Laodikea on Adventtikirkko.

• kertaa tätäkin.

Tässä aloituksessa paistaa juuri yksi ulkokullatun ajatuksenjuoksu.

• muurarimestari

Juu... kun obeliski kerran tekee ihmisestä vapaamuurarin niin silloin kaikkien, jotka makaavat ristin muotoisen hautamerkin alla täytyy olla aitoja kristittyjä. Hehe... Uusi helppo tapa tehdä parannus ja pelastua vaikka vielä kuoleman jälkeen.

• Piikki haudalla?

Kuinkahan monta vainajaa siellä ristin alla makaa nykyään?
      Yllensä Suomessa on tuo hautakivi ollut tapana panna sinne vainajan päälle painolastiksi.

Obeliski kyllä on perin harvinainen hautakivenä, ellei sitten kuulu johonkin kulttiin, jonka imagoon se läheisesti liittyy?
      En minä ainakaan tuttavapiiristäni tiedä ketään, joka obeliskin alla makaisi?

Entisaikaan taisi haudalla riittää vain luonnonkivistä kasattu kivikasa?

Vaatimattomuudessaan Ellen White halusi miehensä haudalle obelsikin.
      Ainakin se obeliski sieltä muitten hauta-alueella olevien kivien seasta tulee hyvin esiin.
      Vaatimattomien ja nöyrien Herran palvelijoiden E. Whiten ja J. Whiten hautahan se vain on?

• Matt.24:24

Matt.24:24.
      Matt.24:24
      Ai niin unohtui.
      Adventistille kun kukee raamatunpaikan niin vastaus on:"älä lyö raamatulla päähän".
      Pitäis vissiin lukea ellenin opusta vaan.Raamatulla ei ole väliä.

• oma lehmä

Mitä väliä sillä nyt sitten on, millain tolppa tai pysti on kenenkin haudalla. Eihän se tuota kuollutta ihmistä enää miksikään muuta olkoonpa hän ollut eläessään millainen tahansa.

Ristejähän on "pilvin pimein" lemmieläintenkin hautausmailla. Tuskin niistä voi kuitenkaan päätellä mopsien uskon laatua vaikka tietysti ne kristityissä maissa ovatkin olleet kristittyjä kissoja, koiria ja siilejä, tai mitä nyt ovat olleetkin.

• amerikan uususkonto

Joten ei muuta kuin pakanallisia symboleja haudalla.Siitähän teidät tunnistetaan sitten.Pakanalahko mikä pakanalahko.
        Mutta jos erottautuisitte muista myös teoissa ei ainoastaan sanoissa ei tuollaisia pystejä olisi.
        Hedelmistään puu tunnetaan.

• huvittaa vain.
        amerikan uususkonto kirjoitti:

Joten ei muuta kuin pakanallisia symboleja haudalla.Siitähän teidät tunnistetaan sitten.Pakanalahko mikä pakanalahko.
        Mutta jos erottautuisitte muista myös teoissa ei ainoastaan sanoissa ei tuollaisia pystejä olisi.

No, eihän nuo sinunkaan hedelmät kovin Henkeviä ole, vaan henkeviä omasta lähtöisyydestä käsin.

• oma lehmä

Amerikkalaisilla hautausmailla nyt on mitä vain: 'Old Glory'ja', tonttuja, Aku Ankkoja ja tuuliviirejä. Vapaamuurarien hautojakin tietysti on selvästi erottuvine vapaamuurareiden symboleineen: suorakulmineen ja harppeineen, jne. - Tuo obeliskimuoto ei kai sinänsä liene mitenkään erinomaisesti vapaamuurareille tunnusomainen - löytyyhän noita Suomestakin vanhoilta hautausmailta.

• höpönlöpön

Niin, sinun hedelmäsi ovat pelkästään mätää valhetta, joten joo, sinut hedelmistäs tunnetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2503
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1556
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1334
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1140
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1080
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      24
      912
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      902
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      261
      893
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      212
      871
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      805
    Aihe