1. Ekoilla treffeillä mies ei tee elettäkään tarjotakseen - haluatko tavata uudestaan?
2. Mies kulkee toisinaan lenkkareissa ja/tai verkkareissa julkisilla paikoilla - hävettääkö?
3. Kaupassa mies katsoo aina hinnan hyvin tarkkaan ja miettii pitkään, tarvitseeko jotain tuotetta - mitä ajattelet?
Lisään kysymyksiä jos tulee mieleen. Olen nainen siis itsekin ja kyselen lähinnä mielenkiinnosta.
Kysymyksiä naisille
66
685
Vastaukset
- Siskonhali
1. Jos tyyppi on mukava, niin haluan nähdä uudestaan. Treffeillä voi molemmat maksaa itse tai jos olen pyytänyt miehen vartavastoin ulos, niin voin myös maksaa jos on sellainen fiilis.
2. Jos on lenkillä, niin mikäs siinä. Itsekin kuljen vaelluskengissä ja ulkoilutakissa. Vastaavat kuteet ihan ok. Hävettää, jos vaatteet on epäsiistit ja huonosti istuvat tai muuten jostain syystä tilanteeseen erityisesti sopimattomat.
3. Jos ihan joka asiaa pitää miettiä ja hinnassa senttejä laskea - ajattelen että ei ole hyvä juttu. Elämässä pitää olla muidenkin asioiden tärkeitä kuin rahan ja pihistelyn. 1. Se, ettei mies tekisi elettäkään tarjotakseen ei vaikuttaisi.
2. Ei, kuljen itsekin lenkkareissa ja käytän lähes aina tuulipuvun housuja, korkeintaan voisi häiritä, ei hävettää, että mies lähtisi esim. teatteriin tai klassisen musiikin konserttiin verkkareissa.
3. Olen itsekin aika samanlainen. Jos kaupassa menisi aina tuhottomasti aikaa tämän takia, niin silloin ajattelisin, että menee jo liian pitkälle.Lisäys tuohon kohtaan 2: en itsekkään lähtisi tuulipuvun housuissa tai verkkareissa tuollaisiin tilaisuuksiin, mutten vaatisi tietyntasoista pukeutumista.
- Selitys
femnerd kirjoitti:
Saamani miinukset. Miksi? Vain mielenkiinnosta kysyn.
suomi24-alustalla peukuilla ei ole juurikaan merkitystä, koska niitä voi laittaa vapaasti miksi tahtoo. Ja tätähän päivystävät "ätmit" ajankulukseen tekevät.
ps.tekninen temppu siis, suoraan kirjoittamalla peukut eivät muutu Selitys kirjoitti:
suomi24-alustalla peukuilla ei ole juurikaan merkitystä, koska niitä voi laittaa vapaasti miksi tahtoo. Ja tätähän päivystävät "ätmit" ajankulukseen tekevät.
ps.tekninen temppu siis, suoraan kirjoittamalla peukut eivät muutuNo ei niillä peukuilla sinällään olekaan merkitystä, mutta jos joku vastauksissani oli negatiivista niin miksi. Varmaan siksi, että olen nainen. Tosi fiksu syy miinustella.
- ei-atm
femnerd kirjoitti:
No ei niillä peukuilla sinällään olekaan merkitystä, mutta jos joku vastauksissani oli negatiivista niin miksi. Varmaan siksi, että olen nainen. Tosi fiksu syy miinustella.
Se on hyvä syy, että on nainen. Miinustajien toimet on mitä sattuu, saman verran suunniteltuja kuin harakan jäljet hangella......
- 18dfs23
femnerd kirjoitti:
Saamani miinukset. Miksi? Vain mielenkiinnosta kysyn.
Yks arvio vaan..: lisäyksesi oli turha.
Ensimmäisestä viestistäsi käy aika hyvin ilmi, ettet menisi itsekään tuollaisissa asuissa kyseisiin paikkoihin, koska itseäsi voisi mahdollisesti häiritä, että mies käyttäytyisi näin. Olisi aika typerää, mikäli nainen itse voisi mennä tuulihousuissa, mutta miehen tuulihousut hävettäisivät.. eriasia ehkä jos kyse olisi hameesta.
- .....
Kyselet siis muiden naisten mielipidettä, että lemppaatko jonkun miehen.
Vastaan G: Jos nainen ei itse tiedä mitä haluaa ja kyselee muiden naisten mielipidettä jostain miehestä, niin en halua tavata häntä uudestaan.- jhghg
Muuten hyvä, mutta ei ole mitään miestä juuri nyt.
- dkfjslkf
jhghg kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta ei ole mitään miestä juuri nyt.
Mitä te miinustatte? Kun ei ole miestä niin ei ole, hohhoijaa.
- nxmies
1. Ei pitäisi ratkaista alussa suuntaan eikä toiseen
2, Sama ed.vastaukset
3. Kohtuullisuus. Jos tulisi painetta tarpeettomien ostoon, nainen on vaarassa saada kenkää. - nabob
1. Ekoilla treffeillä mies ei tee elettäkään tarjotakseen - haluatko tavata uudestaan?
Minusta tällainen käyttäytyminen on järkevää, sillä jos naiselle on ongelma ettei tarjoa, niin on todennäköisesti hyvä että homma jää siihen. Jos sinulla olisi paljon rahaa, haluaisitko sinä puolison, joka ei haluaisi treffailla kanssasi, ellet maksa hänen ostoksiaan? Minusta ei kannata lukea liikaa tällaiseen yksityiskohtaan, se voi olla ihan sattumaa, ei tullut mieleen tarjota, suunniteltu juttu psykologisesti, jolla saadaan nainen kiinnostumaan, tai keino välttää tietyn tyyppisiä ihmisiä. Pointtina on että tämmösen seikan vatvominen kertoo mielestäni lähinnä siitä, että naisen ylhäinen arvontunto on saanut jonkinlaisen kolauksen, kun automaatio ei pelaakaan niinkuin on totuttu, ja ehkä silloin olisi tärkeämpää keskittyä kysymyksen esittäjän persoonallisuuden rakenteisiin kuin kyseisen treffikandidaatin persoonallisuuteen.
2. Mies kulkee toisinaan lenkkareissa ja/tai verkkareissa julkisilla paikoilla - hävettääkö?
Minusta on positiivinen voimavara, jos näkee vaivaa ulkomuodostaan huolehtimiseksi. Mutta usein tällaisissa motivaattoreissa on negatiivisia ja positiivisia puolia. Ajaako aina siististi pukeutunutta ihmistiä pakonomainen tarve yrittää antaa sosiaalista signaalia vaikka statuksestaan, haluaako hän ettei kukaan näe hänessä ulkoisesti virheitä? Asian voi siis nähdä kahdella tavalla, negatiivinen tarve huolitella on todennäköisesti hyvin vähäinen, mutta positiivinen vaivannäkö ulkomuodosta huolehtimiselle saattaa myös olla vähäistä. Olennaista on ettei yhdestä yksityiskohdasta voi vielä päätellä kaikkea, pitäisi tietää enemmän ihmisestä, jotta voisi ymmärtää minkälainen persoonallisuus hänellä on. Toiseksi on järkevää miettiä onko tämä yksityiskohta niin tärkeä? Onko se kenties sellainen joka voi muuttua tai onko sen kannattavaa muuttua? Mutta jos henkilön omasta persoonallisuudesta ei löydy dynaamista potentiaalia kyseisen muutoksen tuottamiselle, silloin ei kannata ainakaan haihatella mitään koirankoulutusfantasioita, jossa sottapytystä saadaankin sisäsiisti.
3. Kaupassa mies katsoo aina hinnan hyvin tarkkaan ja miettii pitkään, tarvitseeko jotain tuotetta - mitä ajattelet?
Tässä on ulkoinen kuvaus tapahtumasta, saanen epäillä että tulkinta on todennäköisesti virheellinen. Ihminen saattaa tuotteita ostellessaan miettiä vaikkapa mitä aikoo laittaa ruoaksi, ja katsoessa yhtä tuotetta, miettiä niitä muitakin ostoksia, jotka sen kanssa yhdistää. Ehkä laskiessa kuinka paljon ostokset tulevat yhteensä maksamaan. Vastaavasti aika saattaa kulua etikettiä lukiessa, ja yrittäessä muistella mitä ne erilaiset ainesosat merkitsevät. Yhtälailla ajatukset saattavat olla muualla, ja kaupassa hengaillaan muuten vaan. Henkilö saattaa myös yrittää viestittää itsestän jotain, tutkiskelemalla tuotteita. Yrittää luoda mielikuvaa tarkkaavaisuudesta tai säästäväisyydestä. Ehkä hänelle on tärkeä viestiä olevansa saita tai säästeliäs. Ehkä hän on allerginen jollekkin ainesosalle ja selvittää onko tuotteessa sellaisia... Mahdollisia selityksiä ja tulkintoja on niin monia erilaisia, että tästä yksityiskohdasta ei oikeastaan voi päätellä yhtään mitään tietämättä muista asioista. - Kiskisu
1. Kyllähän herrasmies tarjoaa, joten en halua tavata uudelleen jos on niin juntti, ettei tarjoa.
2. Ko. varusteissa kulkeminen julkisella paikalla ei ole niin raskauttavaa kuin niissä kulkeminen yksityisellä paikalla.
3. On hyvä harkita, mutta aikakin on rahaa. En jaksaisi ihmistä, jotka jahkailee jotain euron maksalaatikkoa minuutin.- Ikisinkku M
1. Niinhän me tehdään, toki jos nainen ei yritä tarjoutua osaansa maksamaan viestii sekin jotain.
2. Tuo oli hyvä vastaus, tosin lenkkareita tulee pidettyä sekä julkisilla paikoilla.
3. Minä taas en jaksaisia ihmistä joka harkiten tai harkisematta ostaa jotain euron maksalaatikkoa, se kun ei sitten ole saarioista joka ainoaa kelvollista ja sitäkin vain kerran korkeintaan pari vuodessa ottaisin. - Kiskisu
Ikisinkku M kirjoitti:
1. Niinhän me tehdään, toki jos nainen ei yritä tarjoutua osaansa maksamaan viestii sekin jotain.
2. Tuo oli hyvä vastaus, tosin lenkkareita tulee pidettyä sekä julkisilla paikoilla.
3. Minä taas en jaksaisia ihmistä joka harkiten tai harkisematta ostaa jotain euron maksalaatikkoa, se kun ei sitten ole saarioista joka ainoaa kelvollista ja sitäkin vain kerran korkeintaan pari vuodessa ottaisin.Minä en kaupassa enää harkitse mitään, ne harkinnat tehdään kotona ennen lähtöä. Aika on rahaa ja elämä lyhyt, kaupassa en aio parhaita vuosiani viettää. Kun ei noi suomalaisten ruokakauppojen tuotteet ole niin ihmeellisiä, että niitä tarttis paikan päällä käännellä ja tutkailla, puristella ja vatkata.
- Ikisinkku M
Kiskisu kirjoitti:
Minä en kaupassa enää harkitse mitään, ne harkinnat tehdään kotona ennen lähtöä. Aika on rahaa ja elämä lyhyt, kaupassa en aio parhaita vuosiani viettää. Kun ei noi suomalaisten ruokakauppojen tuotteet ole niin ihmeellisiä, että niitä tarttis paikan päällä käännellä ja tutkailla, puristella ja vatkata.
Minä taas usein vasta kaupassa teen päätöksen mitä ostan vakkarien (leipä, maito ym.) lisäksi, jos jotain hyvää sattuu silmään niin sen mukaan sitten tulee pääruuat eikä siinä sen kauempaa mene mietiskellessä eikä haittaa jos vähän menisikin. Pakkauksista tutkailen aina jos en ennestään tiedä että onko aa vai bee -luokan jutskaa, en osta beetä ja että onko koneellisesti erotettua moskaa ja päivämäärät niin ei tarvitse mitään heittää sitten vanhenemisen vuoksi pois.
- Kiskisu
Ikisinkku M kirjoitti:
Minä taas usein vasta kaupassa teen päätöksen mitä ostan vakkarien (leipä, maito ym.) lisäksi, jos jotain hyvää sattuu silmään niin sen mukaan sitten tulee pääruuat eikä siinä sen kauempaa mene mietiskellessä eikä haittaa jos vähän menisikin. Pakkauksista tutkailen aina jos en ennestään tiedä että onko aa vai bee -luokan jutskaa, en osta beetä ja että onko koneellisesti erotettua moskaa ja päivämäärät niin ei tarvitse mitään heittää sitten vanhenemisen vuoksi pois.
Mä en voi toimia noin, tulee muuten vähän liikaa "arjen säästöjä" kun joka alelaarissa on tarjolla kolme kahden hinnalla tai ota kaksi ja saat patalapun. Vähemmän on enemmän.
Tarjousten perässä en juokse, sitä on muuten rahvaan kanssa samoissa ruuhkissa ja niinkun sanottu, aika on kaikkein kalleinta. Rahaa saa aina lisää mutta aikaa ei. - Ikisinkku M
Kiskisu kirjoitti:
Mä en voi toimia noin, tulee muuten vähän liikaa "arjen säästöjä" kun joka alelaarissa on tarjolla kolme kahden hinnalla tai ota kaksi ja saat patalapun. Vähemmän on enemmän.
Tarjousten perässä en juokse, sitä on muuten rahvaan kanssa samoissa ruuhkissa ja niinkun sanottu, aika on kaikkein kalleinta. Rahaa saa aina lisää mutta aikaa ei.Aina voi valikoida, ei ole pakko kaikkea ottaa eika varsinkaan sitä halvinta mutta jos on laadukasta edullisesti sitten sitä ja jos on liikaa voi osan heittää pakkaseen.
En minäkään tarjouksia vasiten jahtaa, yleensä käyn aina siinä kaupassa joka sattuu matkan varrelle, tulee suurimmat säästöt siten kun ei tarvi ryntäillä ylimääräisiä. Aika usein sattuu kauppareissut ruuhka-ajalle kun töistä tullessa useimmiten tulee käytyä mutta ainahan noista selvitty kohtuujonotuksilla. en kyllä tuota aikaakaan niin kovin arvokkaana näkisi, aikalailla samahan se on missä sitä viettää.
- 13+12
Jos mies on mukava.
Ei hävetä.
Katsokoot. Jos on kyse muutamista senteistä, niin itse säästän mieluummin jättämällä ravintolassa esim viinin juomatta. Seuraan kyllä hieman kilohintoja. - sinkkumies.
Kuljen usein verkkareissa ja lenkkareissa, ainakin kesäisin kun on lämmmintä. Talvisin on farkut ja talvikengät.
Tarjoomisesta sen verran että kyllä minä nyt kahvit tarjoon ja päivällisen jos nainen haluu raflaan niin ekoilla treffeillä voin tarjota mutta miehen ei kuulu aina tarjota jos menee raflaan. - tiukuin
1. Plussaa jos mies tarjoaa mutta ei ole välttämätöntä. Ekoilla treffeillä jos haluaa tehdä vaikutuksen niin tietysti suositeltavaa, mutta ei enää kolmansilla tarvitse (paitsi jos on paljon hilloa)
2. Jos on siistitit kuteet eikä 20 v vanhat lenkkarit ja rumat tuulipuvunhousut. Varmaan sanoisin jos häiritsisi.
3. Ite oon aika tarkka rahasta, mutta mua äsyttää muiden nuukailu. Mies voi ihan rauhassa itekseen miettiä hintoja ja laskeskella ääneen, mutta jos pitää ihan varta vasten jauhaa kaupassa siitä kuinka "raejuustopurkin saa 20 senttiä halvemmalla s-etukortilla" tai "ostan aina rainbowta kun on niin halpaa" nii on se aika epäseksikästä. - Nainen vastailee
1. Minusta on miehekästä, jos mies edes yrittää tarjota. Se on ehdottomasti plussaa. Jos mies ei tarjoa, todennäköisyys sille, että haluaisin tavata uudestaan, laskee.
2. Ei hävetä, mutta pääsääntöisesti miehen tulee pukeutua siististi ja asiallisesti.
3. Nuukuus ja pikkutarkkuus vähentää miehen maskuliinisuutta ja siten vähentää hänen vetovoimaansa minun silmissäni.- boizuli
1. Vähemmän yllättävää, että naiset pitävät tarjoamista miehen velvollisuutena.
3. Mitä liika nuukuus sitten tarkoittaa? Pitääkö esimerkiksi maito ottaa hyllystä hintoja vilkaisemattakaan? Eli vaikka Ingmanin maitolitra maksaisi 50c vähemmän kuin Valion vastaava, ei miehekäs mies välittäisi, vaan ottaisi hintoja katsomatta ensimmäisen käteen osuvan tai vanhan tutun?
- rwreoko
Näin miehenä vastaisin melkein päinvastoin kuin nyt vastanneet naiset:
1. Tarjoaminen on kiva yllätys, ei mikään oletusarvo.
2. Verkkarihiipparia en katselisi lainkaan.
3. Hintatietoisuus on hyve, mutta rajansa kaikella tietenkin.
Naisten vastausten mukaan miehen rahat ja halu käyttää sitä näkyy olevan tärkeämpää kuin esimerkiksi tyylitaju. Parempi siis kalliissa verkkareissa kuin vanhoissa tyylikkäissä vaatteissa. 1. Ekoilla treffeillä mies ei tee elettäkään tarjotakseen - haluatko tavata uudestaan?
Ei juttu välttämättä siihen kaadu, mutta ei se kyllä lisäpisteitäkään anna. Kyse kun on kirjaimellisesti vain yhden kahvikupillisen hinnasta, ensimmäisillä treffeillä en lähde syömään.
Riippuu siitä, miten julkisilla. Käyn minäkin lähikaupassa lenkkareissa ja verkkareissa, mutta keskustaan tai edes ostarille en niissä lähtisi. Tilannetajua pitää olla.
Että olisi jo kotona kannattanut miettiä, mitä aikoo ostaa.- boizulits
Niin että jos on kotona jo päättänyt tänään tehdä jauhelihaa ja kaupasta löytyy sikanautaa hintaan 10e/kg ja vieressä lohta 4e/kg, niin fiksu ja miehekäs ottaa sikanautaa, kun niin kotona jo päätti?
- Ei kiitos hiustenhal
boizulits kirjoitti:
Niin että jos on kotona jo päättänyt tänään tehdä jauhelihaa ja kaupasta löytyy sikanautaa hintaan 10e/kg ja vieressä lohta 4e/kg, niin fiksu ja miehekäs ottaa sikanautaa, kun niin kotona jo päätti?
Koskaan kuullut kohtuudesta. Eurot ja sentit on vähän eri asia eikä tollasen asian takia tarvii ikuisuuksia mietttiä.
- boizuli
Ei kiitos hiustenhal kirjoitti:
Koskaan kuullut kohtuudesta. Eurot ja sentit on vähän eri asia eikä tollasen asian takia tarvii ikuisuuksia mietttiä.
Juurihan tuolla Helka ilmoitti, että pitää miettiä jo kotona ja kaupassa mennään sitten laput silmillä tai on epämiehekäs, pihi typerys.
boizuli kirjoitti:
Juurihan tuolla Helka ilmoitti, että pitää miettiä jo kotona ja kaupassa mennään sitten laput silmillä tai on epämiehekäs, pihi typerys.
Mukahauskat jankuttajat ovat epämiehekkäitä.
Itse tiedän, mitä lähden kaupasta hakemaan, ja jos siellä on oikein hyvässä tarjouksessa jotain suunnittelematonta niin saatan ottaa _myös_ sitä ja laittaa pakastimeen. Ei sen takia tarvitse pysähtyä minuuttikaupalla miettimään tai laittaa kokkaussuunnitelmia uusiksi. Ylipäänsä inhoan kaupassakäyntiä ja haluan selvitä siitä mahdollisimman nopeasti, joten jos toinen on kovin hidas niin on varmaan helpompi käyttää yhteinen aika muihin asioihin kuin kauppareissuihin.- boizul
helka kirjoitti:
Mukahauskat jankuttajat ovat epämiehekkäitä.
Itse tiedän, mitä lähden kaupasta hakemaan, ja jos siellä on oikein hyvässä tarjouksessa jotain suunnittelematonta niin saatan ottaa _myös_ sitä ja laittaa pakastimeen. Ei sen takia tarvitse pysähtyä minuuttikaupalla miettimään tai laittaa kokkaussuunnitelmia uusiksi. Ylipäänsä inhoan kaupassakäyntiä ja haluan selvitä siitä mahdollisimman nopeasti, joten jos toinen on kovin hidas niin on varmaan helpompi käyttää yhteinen aika muihin asioihin kuin kauppareissuihin.Minä en pakasta, vaan kokkaan tuoreena. Siksi voin hyvinkin kehittää illallisidean vasta kaupassa. Olen siis ärsyttävän epämiehekäs jankuttaja ja jahkailija.
Jos olisin sinun kanssasi suhteessa, viihtyisin epäilemättä kaupoissa yksikseni normaaliakin kauemmin.
- tyylikäs lyyli
1. Ei vaikuta mitenkään vaikkei ekoilla treffeillä tarjoakaan. Tietty se on kiva bonus, mutta ei mitenkään pakollista.
2. Pukeudun itse hyvin, odotan sitä toiseltakin. Vaatteiden ei tarvi olla kalliita, mutta ehjät, puhtaat ja oikean kokoiset ehdottomasti. Tyyli ei maksa mitään. Verkkarit sopii urheiluharrastuksiin.
3. Hintoja on hyvä seurata. Itse tulee törsättyä turhiinkin juttuihin kun yksin elelee, tulee mielitekoja aina välillä. Kohtuus kaikessa. - 20 + 7
Kysymys naisille:
Miksi teille on niin tärkeää muiden naisten, etenkin ystävien mielipiteet miehestä? Eikö seurustelu ole kahden ihmisen välinen juttu? Vai onko sosiaalinen hyväksyntä teille niin tärkeää, että se sanelee myös elämänkumppanin valinnan?- Kiskisu
Koska ystävä pystyy tekemään kiihkottoman arvion miehestä, kun hänellä ei ole tunteet pelissä.
- sdfjsldkj
Minulle henkilökohtaisesti parhaiden ystävien mielipide miehestäni on todella tärkeä, koska parhaat ystäväni tuntevat minut parhaiten ja jos he eivät pidä miehestäni ja osaavat perustella sen hyvin, en voi tuntea oloani hyväksi miehen kanssa, koska tiedän, että tämä ei nyt ole ihan niin hyvää miltä ehkä aluksi vaikutti. Jos ystävieni mielipiteet taas olisivat luokkaa "hyi, sillä on ruma paita ja se on ärsyttävä XD" niin en lotkauttaisi korvaani moiselle. Tosin, ei minulla ole edes noin lapsellisia ystäviä.
Ap - Eräs nainen
Ihmiset on tärkeitä noin yleensä. Miehet voi pettää ja jättää, ystävät pysyy. Siksi miehen tulee olla sellainen, että ei esim. vittuile mun ystäville ja osaa tulla muutenkin ihmisten kanssa toimeen.
Sillä ei oo väliä, pitääkö mun kaverit mun miestä seksikkäänä vai ei. Parempi vaan, jos eivät pidä. :)
- Rehellisiä vastauksia
1. Jos mies on itse minut pyytänyt treffeille (mikä on yleensä aina) eikä maksa kahvikupillistani, niin kyllä se on miinus. Ei tietysti ainoa vaikuttava tekijä - jos klikkaa, niin silloin klikkaa ilman mitään kahvejakaan. Jos muuten vain yhtä aikaa ollaan menossa kahville, niin silloin molemmat tietenkin oletusarvoisesti maksavat omansa. Mutta "pyytäjä maksaa" on ihan käytöstapoja. Ja toki yritän itse maksaa ensin omani ja kiitän kauniisti, kun minulle tarjotaan yhtään mitään.
2. Kyllä häpeän, jos vanhat lenkkitossut ja verkkarit kyseessä, ja jos se on miehen normaali vaatetus.
3. Kuten joku tuolla sanoi, hintatietoisuus on hyve, ja pikemminkin ärsyttää yltiöpäinen suurpiirteisyys ja "ei ole rahast kii" -mentaliteetti. Liika tiukkistelu sen sijaan on ärsyttävää kenessä tahansa. - korvavaikku namiako?
1. Minusta olisi kohteliasta, että mies tarjoutuu maksamaan kahvit ekalla treffikerralla. Myöhemmin toki maksetaan 50/50. Jos mies ei tarjoa ekalla kerralla kahvia, niin toki voin tavata häntä myöhemminkin, mikäli mies on muuten mukava, mutta jos epäröin, että tavatako miestä myöhemmin vai en, niin onhan se pieni negatiivinen asia.
2. Harvemmin tulee katseltua miehen jalkoja, joten lenkkareilla ei ole merkitystä. Minusta olisi kuitenkin mukavaa, että miehellä olisi muutkin kengät kuin yhdet lenkkarit, jolla kuljetaan kesät talvet. Tämä ei estä suhdetta, mutta kyllä mua hävettäisi, jos joka paikkaan mies kulkisi lenkkareissa esim. kavereiden häihin. Olen seurustellut joskus miehen kanssa, jonka mielestä farkut, t-paita ja lenkkarit on hyvä asu ihan joka paikkaan myös häihin ja hautajaisiin.
3. Jos mies miettii joka ikistä ostamaansa tuotetta kaupassa, niin sekään ei ole parisuhteen este, mutta todennäköisesti mies saisi käydä yksin kaupassa ostamassa omat ostoksensa, koska minun hermot ei riitä siihen, että kauppareissuun menisi pari tuntia aikaa. Sen takiahan tehdään kauppalista jo kotona, että katsotaan, mitä kaupasta pitää ostaa. Toki välillä vertaillaan tuotteita, mutta ei sitä joka kerta tarvitse tehdä.
4. Lisään listaan: Jos mies kaivaa nenäänsä julkisilla paikoilla, syö räkäänsä ja ylipäätään koko ajan kaivelee jotakin (korviaan, hampaiden välejä, muniaan, syö kynsiään ja kynsinauhojaan) esim. sohvalla maaten, niin en kestä tällaista ollenkaan. Jos sellaista tekee esim. vessassa yksinään, niin ehkä voisin sietää sellaista, mutta en halua olla osallisena todistamassa sellaista. Se voisi tosiaan olla syy lopettaa parisuhde. Sori.
Miehessä paljon ratkaisee se, että onko hänellä mitään fiksua sanottavaa. Myös arvot ja asenteet ratkaisevat, sillä en voisi seurustella esim. pedofiilin tai uusnatsin kanssa. Paljon ratkaisee myös se, miten hän kohtelee itseään, minua ja muita eli halveksuva asenne, itsensä korostaminen ja muiden vähättely ovat sellaisia asioita, että juoksen kiireesti karkuun.- nainen vastailee
"4. Lisään listaan: Jos mies kaivaa nenäänsä julkisilla paikoilla, syö räkäänsä ja ylipäätään koko ajan kaivelee jotakin (korviaan, hampaiden välejä, muniaan, syö kynsiään ja kynsinauhojaan) esim. sohvalla maaten, niin en kestä tällaista ollenkaan."
Minusta on hauskaa, että se, että omien eritteiden syöminen julkisilla paikoilla, on miinusta, pitää erikseen sanoa ja "lisätä listaan" :D
- dong
Tämän ketjun vastaukset ovat hyvä indikaattori siitä miksi minulla ei koskaan ole ollut naista eikä koskaan tule olemaankaan. Ulkonäöllensä voi jotain tehdäkin mutta jos tyylitaju puuttuu niin se vaan puuttuu.
- naekkonen23
Jos tyylitaju puuttuu niin apu löytyy kavereista, joilla sitä on. Jos niitä ei ole ja motivaatiota sen sijaan on, niin nettikin on ohjeita pullollaan. Vaateostoksilla myös myyjiltä voi pyytää apua, siihen tehtävään yleensä valitaan ja valikoituu ihmisiä jotka homman osaavat - ja on täysin hyväksyttävää ilmoittaa oma budjettinsa, ei tarvitse ostaa kaupan kalleimpia vaatteita vaikka myyjä ehkä haluaisi niistä aloittaa ehdottelun. Tärkeämpää myyjällekin on kuitenkin se että asiakas lähtee lopulta tyytyväisenä ja mielellään edes jotain ostaneena, sillä fiiliksellä että joskus kannattaa uudelleenkin tulla.
- dong
naekkonen23 kirjoitti:
Jos tyylitaju puuttuu niin apu löytyy kavereista, joilla sitä on. Jos niitä ei ole ja motivaatiota sen sijaan on, niin nettikin on ohjeita pullollaan. Vaateostoksilla myös myyjiltä voi pyytää apua, siihen tehtävään yleensä valitaan ja valikoituu ihmisiä jotka homman osaavat - ja on täysin hyväksyttävää ilmoittaa oma budjettinsa, ei tarvitse ostaa kaupan kalleimpia vaatteita vaikka myyjä ehkä haluaisi niistä aloittaa ehdottelun. Tärkeämpää myyjällekin on kuitenkin se että asiakas lähtee lopulta tyytyväisenä ja mielellään edes jotain ostaneena, sillä fiiliksellä että joskus kannattaa uudelleenkin tulla.
Joillakin ihmisillä ei vaan ole tyylitajua eikä kaikki edes halua olla sellaisia mikä muiden mielestä on hyvää tyylitajua.
- Eskonara
Sait hyvän vinkin naekkoselta. Minulta vielä se fakta pöytään että miehen viehättävyys perustuu muuhunkin kuin ulkonäköön - nimittäin käyttäytymiseen, sanattomaan viestintään, sosiaalisiin taitoihin, miksi sitä sitten kutsuukin. Ja sitä voi opetella. Ei siis miita kuin kumpikin neuvo toteutukseen!
- dong
Eskonara kirjoitti:
Sait hyvän vinkin naekkoselta. Minulta vielä se fakta pöytään että miehen viehättävyys perustuu muuhunkin kuin ulkonäköön - nimittäin käyttäytymiseen, sanattomaan viestintään, sosiaalisiin taitoihin, miksi sitä sitten kutsuukin. Ja sitä voi opetella. Ei siis miita kuin kumpikin neuvo toteutukseen!
Paitsi että minä en pyytänyt mitään vinkkejä. Totesin vaan että joillakin ihmisillä on tyylitajua ja joillakin ei ja minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään enkä enää tässä iässä ala tapojani muuttamaan.
- naekkonen23
dong kirjoitti:
Paitsi että minä en pyytänyt mitään vinkkejä. Totesin vaan että joillakin ihmisillä on tyylitajua ja joillakin ei ja minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään enkä enää tässä iässä ala tapojani muuttamaan.
" Ulkonäöllensä voi jotain tehdäkin mutta jos tyylitaju puuttuu niin se vaan puuttuu."
Päättelin tuosta että kun ulkonäöllekin voi jotain tehdä, niin ehkä olet tehnyt itsekin, ja ehkä haluaisit tehdä tyylillesikin jotain. Mutta jos et, niin eipä siinä mitään, sellaisena menee kuin haluaa! Ehkäpä vinkistäni on hyötyä jollekin toiselle. Omasta mielestäni tyylinmuutoksissa usein on kyse siitä että oppii löytämään itselleen ja vartalotyypilleen sopivia vaatteita, ei siitä että muuttaisi tyyliään sellaiseksi mistä vain muut pitävät.
No, minä olenkin ehkä keskivertoa enemmän kiinnostunut näistä asioista, en oletakaan että muut innosta hehkuen ovat samaa mieltä.
- naekkonen23
- Minä melkein toivon, että mies ei tarjoutuisikaan maksamaan, kun kyseessä on ensitreffit. Tarjoaminen on vähän kiusallista, jos ei vielä kunnolla tunne toista. Molemmat maksaa omansa on minusta ihan sopiva periaate.
Ravintolaan en edes lähtisi, ekatreffeille max. kahvilaan, joten opiskelijabudjettini kestää tällaiset reissut.
- Salilta tullessa / sinne mennessä ok, vapaapäivänä kauppareissulla ok, jos kyseessä opiskelija niin vaikka laiskana luentopäivänäkin täysin ok, mutta noin yleisesti ottaen haluan tyylikkään miehen. Olen hyvin visuaalinen ihminen ja nautin muodista ja tyylikkyydestä, epäsopivat ja tyylittömät vaatteet ovat minulle turn-off. Tyylikkäästi voi pukeutua myös edulliseen hintaan, mikä olisikin parempi vaihtoehto kuin älyttömän kalliisiin vaatteisiin rahan käyttäminen.
- Itsekin valitsen mieluiten edullisia tuotteita, mutta ainainen rahasta jankuttaminen ja pihistely on turn-off minulle, joskus laadusta joutuu maksamaan muutamia kymmeniä senttejä enemmän. Ehdoin tahdoin ei tarvitse kalliimpaa tuotetta ostaa, mutta jos selvästi on kysymys suurestakin laatuerosta niin sitten se kalliimpi tai jätetään ostos väliin tällä kertaa. - qpdbqp
- Jos kaikki synkkaa, niin miksi ei. En oleta, että mies maksaa automaattisesti. Jos kuitenkaan ei tee elettäkään maksaakseen omaa ruokaansa, saattaisin miettiä uudelleen, mitä oikein suhteesta haluaa - rahaa vai kumppanin?
- Ei. Teen tuota samaa esim. treenien jälkeen.
- "Oi, minunhan piti ostaa tuote x, hetkonen, käyn hakemassa sen."
Jos mies on edelleen miettimässä sitä tuotetta vartin kuluttua, alan tehdä itse lähtöä. - mennään kahvipöytään
Kumpikin maksaa lähtökohtaisesti oman osuutensa, varsinkin jos ravintola, elokuva tai muu vastaava on valittu yhteisellä päätöksellä. Jos erityisesti kutsuu toisen osapuolen vaikkapa johonkin tyyriimpään ravintolaan, olisi ehkä kohteliasta tarjoutua maksamaan, mutta en minä sitäkään automaattisesti olettaisi tai odottaisi.
Vähän kyllä. Poikkeuksena jos on siirtymässä paikasta toiseen urheiluun liittyen. En ole itsekään mikään tyylitaituri, mutta panostan ulkonäkööni sen verran, etten käytä selkeästi urheiluun tarkoitettuja vaatteita muuten kuin urheillessa. Tämän verran kiinnostusta pukeutumiseen odotan myös kumppanilta.
Harkitsevuus on pikemminkin hyvä asia. Ei haittaisi, jos mies ei tee sitä ihan jokaisen tuotteen kohdalla tai edellytä, että minun pitää seistä vieressä tukemassa minuuttikaupalla kestävää harkintaa. - suomalainen mies
En halua olla missään tekemisissä sellaisen naisen kanssa, jonka arvioon minusta vaikuttavat tällaiset mitättömät pikkuasiat.
- nabob
Ihmiset ovat erilaisia, toiset keskittyvät yksityiskohtiin ja yrittävät päätellä niistä isompia asioita. Toiset miettivät yrittävät ratkaista isompia asioita ensin ja miettiä sitten yksityiskohtia. Jotkut käsittelevät asioita pitäen ne toisistaan erillään, toiset punnitsevat asioiden merkitystä sen perusteella miten ne liittyvät muihin asioihin. Joitakin kiinnostaa enemmän funktionaaliset merkitykset, toisia subjektiiviset merkitykset. Mistä ihminen välittää? Mitä ihminen tarvitsee? Mitä ihminen tuntee?
Mitä ilmeisimmin jos nämä ovat sinusta mitättömiä pikkuasioita, et ole sellaine henkilö joka kiinnittää paljon huomiota yksityiskohtiin tai miettii mitä ne kertovat ihmisestä.
Kannattaisi kuitenkin yrittää sietää ihmisiä jotka eivät ajattele kuten sinä ajattelet.
En itsekkään hyväksy kovin vahvaa ennakkoasenteellisuutta ja tuomitsevaa asennetta muutamien yksityiskohtien perusteella. Tällaisesta ennakkoasenteellisuudesta mielestäni hyvä esimerkki on että tulkitaan hirmu paljon sen perusteella tarjoaako joku ensitreffeillä vaiko eikö, tällöin ei oikein anneta sille toiselle ihmiselle edes mahdollisuutta.
- Päivystävä feministi
1. JSSAP
2. JSSAP
3. JSSAP - Aikuinen N.
1. Haluan tavata uudestaan, jos mies on kiva. Jos mies tarjoaa, niin tottahan toki sekin tekee hyvän vaikutuksen.
2. Ei haittaa jos ollaan lenkkeilemässä ja eksytään reitiltä julkisiin paikkoihin. Mutta muuten, kyllä ajattelisin ettei miehellä välttämättä ole rahaa muihin kuin niihin yksiin kalliisiin verkkareihin ja lenkkareihin. Miksi muuten pukeutuisi oudosti julkisenpaikan treffeille?
3. Arvostan. - leidiiiii
1. Mielestäni on reilu systeemi, että jompi kumpi maksaa ekoilla treffeillä ja toinen maksaa seuraavilla. Eli kyllä voisin tavata uudestaan.
2. Riippuu, mitä tässä tarkoitetaan julkisella paikalla. Tilanne- ja tyylitajua pitää olla pukeutumisen suhteen. Jossain maalaiskylän keskustassa tuollainen asu käynee ihan hyvin... Helsingin keskustassa ehkäpä ei.
3. Olen opiskelija ja teen itsekin näin. Hyvä vaan, jos mies miettii, mihin rahansa laittaa. Jos hän on esim. opiskelija tai pienituloinen, niin huolestuisin ennemminkin siitä, jos hän käyttäisi rahojaan holtittomasti.- Kiskisu
Ei hyvää päivää. Olet opiskelija, ja sinusta olisi ihan ok, että tarjoaisit joka toinen kerta. Vaikka mies olisi työssäkäyvä?
Taitaa täällä naiset vähän kaunistella asioita. En ole livessä koskaan siihen törmännyt, että tuolla kaupungilla nainen tarjoaisi miehelle. Hyvin oudolta tuntuisi. Kiskisu kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Olet opiskelija, ja sinusta olisi ihan ok, että tarjoaisit joka toinen kerta. Vaikka mies olisi työssäkäyvä?
Taitaa täällä naiset vähän kaunistella asioita. En ole livessä koskaan siihen törmännyt, että tuolla kaupungilla nainen tarjoaisi miehelle. Hyvin oudolta tuntuisi.En tiedä voiko sitä nyt suoranaisesti sanoa tarjoamiseksi, jos lähtöoletuksena on että mies maksaa seuraavalla kerralla. Ellei treffipaikkojen hintataso ihan hirveästi vaihtele tai toinen tilaa paljon enempää/kallimpaa, niin nollasummapeliähän siitä suurinpiirtein tulee. Lisättynä bonuksena on ett jos kaksikko tilaa samaan aikaan esim. kahvilassa, on yhden lompakon taktiikalla helppoa ja luontevaa kasata kaikki yhdelle tarjottimelle.
- Kiskisu
se_vinee kirjoitti:
En tiedä voiko sitä nyt suoranaisesti sanoa tarjoamiseksi, jos lähtöoletuksena on että mies maksaa seuraavalla kerralla. Ellei treffipaikkojen hintataso ihan hirveästi vaihtele tai toinen tilaa paljon enempää/kallimpaa, niin nollasummapeliähän siitä suurinpiirtein tulee. Lisättynä bonuksena on ett jos kaksikko tilaa samaan aikaan esim. kahvilassa, on yhden lompakon taktiikalla helppoa ja luontevaa kasata kaikki yhdelle tarjottimelle.
Jos mies ei tarjoa edes ensimmäisellä tapaamiskerralla, on aika erikoista olettaa, että tarjoaisi toisellakaan kerralla.
Häpeäisin silmät päästäni miestä, joka pistäisi naisen maksamaan, olisinpa tuo nainen minä tai joku muu paikalla olija. Toki tarjoudun oman osuuteni maksamaan, mutta jos mies siihen tarttuisi niin hävettäisi siinä ravintolahenkilökunnan silmien alla esiintyä sellaisen miehen seurassa.
Jos taas ollaan isompana seurueena syömässä niin hyvä tapa on että yksi kuittaa laskun ja muut antavat osuutensa tälle yhdelle käteisenä. Näin voi miehellekin maksaa jos jostain syystä ehdottomasti haluaa oman osuutensa maksaa. Mutta splittauksilla ei tarjoilijoita pidä kiusata eikä nainen tarjoa miehelle, ellei ole erikseen kutsunut ja sanonut haluavansa tarjota. Kiskisu kirjoitti:
Jos mies ei tarjoa edes ensimmäisellä tapaamiskerralla, on aika erikoista olettaa, että tarjoaisi toisellakaan kerralla.
Häpeäisin silmät päästäni miestä, joka pistäisi naisen maksamaan, olisinpa tuo nainen minä tai joku muu paikalla olija. Toki tarjoudun oman osuuteni maksamaan, mutta jos mies siihen tarttuisi niin hävettäisi siinä ravintolahenkilökunnan silmien alla esiintyä sellaisen miehen seurassa.
Jos taas ollaan isompana seurueena syömässä niin hyvä tapa on että yksi kuittaa laskun ja muut antavat osuutensa tälle yhdelle käteisenä. Näin voi miehellekin maksaa jos jostain syystä ehdottomasti haluaa oman osuutensa maksaa. Mutta splittauksilla ei tarjoilijoita pidä kiusata eikä nainen tarjoa miehelle, ellei ole erikseen kutsunut ja sanonut haluavansa tarjota."Jos mies ei tarjoa edes ensimmäisellä tapaamiskerralla, on aika erikoista olettaa, että tarjoaisi toisellakaan kerralla."
Jos asiasta ei ole mainittu mitään, niin tämä pitää varmasti paikkansa, olisi kohtuutonta olettaa että toinen lukee ajatuksia.
Henk. koht. minulle jää vähän huono maku suuhun siitä että toinen tarjoaa, oli sitten kaveri tai potentiaalinen deittikumppani. Ilmaista lounasta kuin ei kuitenkaan koskaan ole, käyhän siinä mielessä että millaista vaihdantaa tässä oikein harrastan. Myöskään sisäinen feministi ei tykkää siitä, että kohdellaan tietyllä tapaa automaattisesti koska nainen,- Kiskisu
se_vinee kirjoitti:
"Jos mies ei tarjoa edes ensimmäisellä tapaamiskerralla, on aika erikoista olettaa, että tarjoaisi toisellakaan kerralla."
Jos asiasta ei ole mainittu mitään, niin tämä pitää varmasti paikkansa, olisi kohtuutonta olettaa että toinen lukee ajatuksia.
Henk. koht. minulle jää vähän huono maku suuhun siitä että toinen tarjoaa, oli sitten kaveri tai potentiaalinen deittikumppani. Ilmaista lounasta kuin ei kuitenkaan koskaan ole, käyhän siinä mielessä että millaista vaihdantaa tässä oikein harrastan. Myöskään sisäinen feministi ei tykkää siitä, että kohdellaan tietyllä tapaa automaattisesti koska nainen,Jos asiasta on mainittu, niin eihän se silloin enää ole lähtöoletus vaan alustava sopimus.
Minä kyllä osaan ottaa vastaan jos joku haluaa tarjota ja osaan myös huomioida miestä kun kylään kutsun. Jos ei osaa ottaa toisen anteliaisuutta tai vieraanvaraisuutta kohteliaasti ja luontevasti vastaan, niin sekin on junttia. Alkaa nyt kiistellä laskun maksamisesta ja tyrkyttämään rahoja tunnelman pilaten. Kaksi köyhää tasa-arvoista suomalaista esittämässä, että kyllä täältä prkl pesee.
Aika huolestuttavaa on myös ajattelumalli, että jää jotain velkaa tai tekee kauppaa itsestään, jos ottaa vastaan jotain, mitä toinen haluaa tarjota. Niin ajattelevien ihmisten ei kannata hirveästi kenenkään kanssa kontakteissa olla, nimittäin aina joku saattaa tarjota ja sitten tulee vaikea olo jos menee sen konvehdin rasiasta ottamaan. Parempi laittaa takaisin ja painaa leuka rintaan. Kiskisu kirjoitti:
Jos asiasta on mainittu, niin eihän se silloin enää ole lähtöoletus vaan alustava sopimus.
Minä kyllä osaan ottaa vastaan jos joku haluaa tarjota ja osaan myös huomioida miestä kun kylään kutsun. Jos ei osaa ottaa toisen anteliaisuutta tai vieraanvaraisuutta kohteliaasti ja luontevasti vastaan, niin sekin on junttia. Alkaa nyt kiistellä laskun maksamisesta ja tyrkyttämään rahoja tunnelman pilaten. Kaksi köyhää tasa-arvoista suomalaista esittämässä, että kyllä täältä prkl pesee.
Aika huolestuttavaa on myös ajattelumalli, että jää jotain velkaa tai tekee kauppaa itsestään, jos ottaa vastaan jotain, mitä toinen haluaa tarjota. Niin ajattelevien ihmisten ei kannata hirveästi kenenkään kanssa kontakteissa olla, nimittäin aina joku saattaa tarjota ja sitten tulee vaikea olo jos menee sen konvehdin rasiasta ottamaan. Parempi laittaa takaisin ja painaa leuka rintaan.Totta, termistä lähtöoletus saa vähän väärän kuvan tässä yhteydessä. Hain termillä lähinnä juurikin sitä, ettei tulevaisuudesta voi ensitreffien jälkeen paljoakaan tietää, joten voihan olla että niitä ensitreffejä ei edes tule.
Mainitsemasi esimerkit ovat siinä mielessä epäkuvaavia, että ne juuri ovat vastavuoroisia tavalla, jota miehen velvollisuus tarjota naiselle rahanarvoisia etuja ei ole. Mies on (ainakin aluksi) vieras sinun talossasi, mutta niin olet sinäkin miehen talossa.
Jos mies todella saa kiksejä siitä että saa käyttää omia rahojaan puolituntemattoman tai (ensitreffeilähän sitä vasta oltiin) tuntemattoman syömisiin, niin ehkä hänelle se on silloin suotava. Epäilen kuitenkin vahvasti että useimmiten kysymys on siitä, että mies arvelee joutuvansa halveksunnan ja väheksynnän kohteeksi jos ei rahoja heru.
Edellä mainittujen lisäksi syynä voi olla myös tapa tai perinne, mikä sinänsä on toki aivan hyväksyttävä, joskaan ei (minun näkökulmastani) täysin ymmärrettävä syy. Hankala on silti selittää pois vahvaa vaikutelmaa siitä, että tarjoamalla mies maksaa siitä että hänen korkeutensa Nainen suvaitsee olla läsnä.- Kiskisu
se_vinee kirjoitti:
Totta, termistä lähtöoletus saa vähän väärän kuvan tässä yhteydessä. Hain termillä lähinnä juurikin sitä, ettei tulevaisuudesta voi ensitreffien jälkeen paljoakaan tietää, joten voihan olla että niitä ensitreffejä ei edes tule.
Mainitsemasi esimerkit ovat siinä mielessä epäkuvaavia, että ne juuri ovat vastavuoroisia tavalla, jota miehen velvollisuus tarjota naiselle rahanarvoisia etuja ei ole. Mies on (ainakin aluksi) vieras sinun talossasi, mutta niin olet sinäkin miehen talossa.
Jos mies todella saa kiksejä siitä että saa käyttää omia rahojaan puolituntemattoman tai (ensitreffeilähän sitä vasta oltiin) tuntemattoman syömisiin, niin ehkä hänelle se on silloin suotava. Epäilen kuitenkin vahvasti että useimmiten kysymys on siitä, että mies arvelee joutuvansa halveksunnan ja väheksynnän kohteeksi jos ei rahoja heru.
Edellä mainittujen lisäksi syynä voi olla myös tapa tai perinne, mikä sinänsä on toki aivan hyväksyttävä, joskaan ei (minun näkökulmastani) täysin ymmärrettävä syy. Hankala on silti selittää pois vahvaa vaikutelmaa siitä, että tarjoamalla mies maksaa siitä että hänen korkeutensa Nainen suvaitsee olla läsnä.Mitkä minun mainitsemani esimerkit ovat vastavuoroisia?
Eihän antaminen ole sitä, että aina olettaa myös välttämättä saavansa jotain. Sellainen pelaaminen on vaan vaihdantaa ja kaupankäyntiä. Aito antaminen ei mieti sitä, mitä minä vastavuoroisesti sitten seuraavalla kerralla saan. Ihminen vaan haluaa tarjota jotain sen enempää miettimättä. Ei siitä varsinaisesti kicksejä saa, mutta hyvän mielen, kun saa tarjota mukavan hetken toiselle.
Mikäli ihminen ei koskaan pysty antamaan mitään toiselle laskelmoimatta mitä aikoo saada vastalahjana, niin ei sellainen ihminen osaa oikeasti edes antaa.
Itse kyllä tutustun viesteitse ennen ensimmäisiä treffejä, en ole koskaan kokenut että tuntematonta olisin menossa ensitreffeille tapaamaan.
Mutta kyllä ne täysin tuntemattomatkin osaa tarjota. Usemman kuin kerran on baarissa tapahtunut, että täysin random mies tulee tiskille viereen, viittaa baarimikon luokseen, kysyy minulta ja ystävältäni mitä otamme, tilaa meille samalla kun itselleen, maksaa koko roskan ja häipyy tuoppinsa saatuaan jäämättä kuulemaan kiitoksia. Tuommoinen ei merkitse varoissaan olevalle yhtään mitään, pelkkä päähänpisto. Mutta köyhät, ne vasta jaksavat moralisoida ja taivastella ja luulevat aina että joku on niiden kuivan turskan perässä. Vähän suurpiirteisyyttä myös naisille toivoisin kun sitä miehiltäkin löytyy. - From ATM to YTM
Kiskisu kirjoitti:
Mitkä minun mainitsemani esimerkit ovat vastavuoroisia?
Eihän antaminen ole sitä, että aina olettaa myös välttämättä saavansa jotain. Sellainen pelaaminen on vaan vaihdantaa ja kaupankäyntiä. Aito antaminen ei mieti sitä, mitä minä vastavuoroisesti sitten seuraavalla kerralla saan. Ihminen vaan haluaa tarjota jotain sen enempää miettimättä. Ei siitä varsinaisesti kicksejä saa, mutta hyvän mielen, kun saa tarjota mukavan hetken toiselle.
Mikäli ihminen ei koskaan pysty antamaan mitään toiselle laskelmoimatta mitä aikoo saada vastalahjana, niin ei sellainen ihminen osaa oikeasti edes antaa.
Itse kyllä tutustun viesteitse ennen ensimmäisiä treffejä, en ole koskaan kokenut että tuntematonta olisin menossa ensitreffeille tapaamaan.
Mutta kyllä ne täysin tuntemattomatkin osaa tarjota. Usemman kuin kerran on baarissa tapahtunut, että täysin random mies tulee tiskille viereen, viittaa baarimikon luokseen, kysyy minulta ja ystävältäni mitä otamme, tilaa meille samalla kun itselleen, maksaa koko roskan ja häipyy tuoppinsa saatuaan jäämättä kuulemaan kiitoksia. Tuommoinen ei merkitse varoissaan olevalle yhtään mitään, pelkkä päähänpisto. Mutta köyhät, ne vasta jaksavat moralisoida ja taivastella ja luulevat aina että joku on niiden kuivan turskan perässä. Vähän suurpiirteisyyttä myös naisille toivoisin kun sitä miehiltäkin löytyy."Jos mies ei tarjoa edes ensimmäisellä tapaamiskerralla, on aika erikoista olettaa, että tarjoaisi toisellakaan kerralla."
Ja miksi pitäisi tarjota toisellakaan kerralla? ;)
Miksi töissäkäyvä, raha-asiansa kunnialla hoitava itsenäinen nainen asettaisi treffailun vaatimukseksi elämisen miehen pussista? - Kiskisu
From ATM to YTM kirjoitti:
"Jos mies ei tarjoa edes ensimmäisellä tapaamiskerralla, on aika erikoista olettaa, että tarjoaisi toisellakaan kerralla."
Ja miksi pitäisi tarjota toisellakaan kerralla? ;)
Miksi töissäkäyvä, raha-asiansa kunnialla hoitava itsenäinen nainen asettaisi treffailun vaatimukseksi elämisen miehen pussista?Minä en ole sanonut, että pitäisi tarjota toisella(kin) kerralla, joten en osaa vastata että miksi pitäisi. Tuo lainaamasi lause oli toteamus toiselle keskustelijalle, joka kertoi että jos mies ei tarjoa ekalla kerralla niin lähtöoletus on, että tarjoaa seuraavalla kerralla. Minä en pidä todennäköisenä, että jos mies ei tarjoa ensitreffeillä, hän tekisi sitä myöhemminkään. Varsinkaan kun ei saa tilaisuutta.
Kiskisu kirjoitti:
Mitkä minun mainitsemani esimerkit ovat vastavuoroisia?
Mutta kyllä ne täysin tuntemattomatkin osaa tarjota. Usemman kuin kerran on baarissa tapahtunut, että täysin random mies tulee tiskille viereen, viittaa baarimikon luokseen, kysyy minulta ja ystävältäni mitä otamme, tilaa meille samalla kun itselleen, maksaa koko roskan ja häipyy tuoppinsa saatuaan jäämättä kuulemaan kiitoksia. Tuommoinen ei merkitse varoissaan olevalle yhtään mitään, pelkkä päähänpisto. Mutta köyhät, ne vasta jaksavat moralisoida ja taivastella ja luulevat aina että joku on niiden kuivan turskan perässä. Vähän suurpiirteisyyttä myös naisille toivoisin kun sitä miehiltäkin löytyy.Vastavuorosia siten, että osanne vaihtuvat ja takaisinmaksu on luontevaa ja normaalia: kun olet miehen luona kylässä saat vieraskohtelua, kun mies on sinun luonasi hän saa vieraskohtelua. Samoin konvehteja yms. pikkuherkkuja voi ostaa kuka vaan. Sukupuoleen liittyvä "etuus" kuitenkin pysyvää sorttia.
Vaikkei jokaista senttiä laskisikaan tai tietoisesti ajattelisi vaihtokauppoja, harva kokee epätasaisen antamisen ja saamisen suhteen tyydyttävänä. Jos tarjoilet miehellesi joka kerta hänen vieraillessaan omatekemäsi kolmen lajin ilallisen, mutta käydessäsi miehen luona hän tapaa sanoa "kaapissa on leipää jos on, bon appetit", niin kuinka kauan jaksaisit panostaa? Tietystikin saaminen voi olla myös jotain muuta ns. hyväksyttävämpää kuten vaikkapa läheisyyttä, mutta ei aivoni taivu hahmottamaan sellaista ihmissuhdetta, jossa ei olisi kysymys vaihtokaupasta.
Hyvin mahdollista etten köyhäläisenä ja omassa kuplassani elävänä osaa hahmottaa miten olematon drinksun tai parin tuoma lovi rahoissaan olevan lompakkoon on. Jos se on todella verrattavissa siihen että tarjoan vaikkapa palan suklaata ystävälle, niin ehkä voin ymmärtää spontaanin hyvän teon ja siitä saadun mielihyvän suhteen.
Tosin sitä, että muilla olisi velvollisuus tehdä tällaisia tekoja tai muuten heidän seurassaan on häpeä näyttäytyä, en allekirjoita. Huomioon tulee myös ottaa se , että jos arvotamme ihmiset näin sen perusteella mihin kaikkeen he voivat surutta tuhlata, varakkaat ovat auttamatta parempia ihmisiä kuin vähävaraisemmat. Tosin tekstisi antaa vaikutelman, että tämä vastaa mielipidettäsi.- Kiskisu
se_vinee kirjoitti:
Vastavuorosia siten, että osanne vaihtuvat ja takaisinmaksu on luontevaa ja normaalia: kun olet miehen luona kylässä saat vieraskohtelua, kun mies on sinun luonasi hän saa vieraskohtelua. Samoin konvehteja yms. pikkuherkkuja voi ostaa kuka vaan. Sukupuoleen liittyvä "etuus" kuitenkin pysyvää sorttia.
Vaikkei jokaista senttiä laskisikaan tai tietoisesti ajattelisi vaihtokauppoja, harva kokee epätasaisen antamisen ja saamisen suhteen tyydyttävänä. Jos tarjoilet miehellesi joka kerta hänen vieraillessaan omatekemäsi kolmen lajin ilallisen, mutta käydessäsi miehen luona hän tapaa sanoa "kaapissa on leipää jos on, bon appetit", niin kuinka kauan jaksaisit panostaa? Tietystikin saaminen voi olla myös jotain muuta ns. hyväksyttävämpää kuten vaikkapa läheisyyttä, mutta ei aivoni taivu hahmottamaan sellaista ihmissuhdetta, jossa ei olisi kysymys vaihtokaupasta.
Hyvin mahdollista etten köyhäläisenä ja omassa kuplassani elävänä osaa hahmottaa miten olematon drinksun tai parin tuoma lovi rahoissaan olevan lompakkoon on. Jos se on todella verrattavissa siihen että tarjoan vaikkapa palan suklaata ystävälle, niin ehkä voin ymmärtää spontaanin hyvän teon ja siitä saadun mielihyvän suhteen.
Tosin sitä, että muilla olisi velvollisuus tehdä tällaisia tekoja tai muuten heidän seurassaan on häpeä näyttäytyä, en allekirjoita. Huomioon tulee myös ottaa se , että jos arvotamme ihmiset näin sen perusteella mihin kaikkeen he voivat surutta tuhlata, varakkaat ovat auttamatta parempia ihmisiä kuin vähävaraisemmat. Tosin tekstisi antaa vaikutelman, että tämä vastaa mielipidettäsi.Tietenkään en arvota ketään varallisuuden mukaan, mutta en kyllä ymmärrä, miksi persaukinen mies sitten ylipäätään haluaisi treffipaikaksi ruokaravintolan ja maksattaisi sen sitten naisella. Tai ymmärrän siinä mielessä jos hän ei ole pitkään aikaan syönyt hyvin, mutta ihmissuhdetta hän tuskin on silloin etsimässä.
Jos ei ole rahaa tarjota, niin treffata voi muuallakin, vaikka kutsua kotiinsa tai kävelylle. En siis ole sitä mieltä, että miehillä olisi universaali velvollisuus tarjota minulle mitään. Mutta tietyissä paikoissa on tietyt käyttäytymistavat vaikka kuinka haluttaisiin yksityiselämän puolelle tasa-arvoa pakottaa. Naiset saavat pitää hattua päässään kirkossa ja ennen se oli jopa suotavaa. Miehet eivät. Minulla ei ole mitään intressiä taistella vakiintuneita tapoja vastaan ja tuskin ne ketään muutakaan kohtuuttomasti kuormittavat. Kirkkoon ei ole pakko mennä, eikä ruokaravintolaan.
- olen nainen
Ei oo ollu ikinä ongelmaa siitä kuka maksaa mitäkin.
Ihan sama, ei kiinnosta raha vaan ihmissuhde.
Vaatteissa tärkeintä se, että niissä viihtyy ite. Jos mies viihtyy verkkareissa niin pukeutukoon niihin.
En tykkää jos lasketaan joka sentti ja nipotetaan rahasta. - 24j2h42k
1. Voin tavata hyvin uudestaan. Plussaa jos tarjoaa, muttei erityistä miinusta.
Kiva, jos mies joskus tarjoaa ja joskus voimme maksaa omat ostoksemme. Voin naisena itsekin joskus tarjota.
Vähän eri lähtökohta, jos mies vartavasten pyytää johonkin, kuin että enemmän yhdessä sovitaan jostakin.
2) Ei häiritse, kunhan kys. vaatteet ovat ihan siistit. Turha häpeästä kuitenkaan puhua.
Mies voi olla urheilullinen ja tulee siksi käyttäneeksi tavallista useammin näitä vaatteita myös muutenkin kuin erityisesti lenkille lähtiessä, tai sitten hän voi olla sopivasti mukavuudenhaluinen, eikä aina niin tarkka pukeutumisestaan.
Kunhan paikka ja tilanne ei ole kovin sopimaton verkkareilla ja lenkkareilla, niin ei häiritse.
3. Tietty harkitsevaisuus ja säästäväisyys on hyvä, mutta jos menee kovin pihiksi, niin en pidä. Voi häiritä, jos toinen haluaa tai kokee tarpeelliseksi jonkin tietyn tuotteen, niin jää hintaa miettimään kovin pitkäksi aikaa, vaikka olisi hyvin varaa se maksaa. Tai sitten jos ehdottaa jonkin ostamista, johon vara, niin saa jatkuvasti kuulla kuinka kallista on. Ymmärrän, jos haluaa vaikka ostaa halvinta maksalaatikkoa, koska se on hyvää, vaikka hieman kalliimpi olisi vähän parempaa, kunhan toisissa tuotteissa sitten voi ostaa kalliimpaakin, eikä aina valitse halvinta, vain hinnan perusteella. Toivoisin että kotimaisuus, ekologisuus, eettisyys ym vaikuttaisivat jonkin verran valintoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268