Lainaa panttikirjaa vastaan

lai1

Hei! Onkohan kiinteistön panttikirjaa vastaan mahdollista saada lainaa muualta kuin pankista? Minulla on luottotietomerkintöjä ja lainan tarve olisi aika pikainen. Panttikirja on otettu vain 9000 eurolle (kiinteistön arvo on kyllä paljon enemmän), ja lainan tarve olisi 6000 euroa. Lainaakohan mikään kulutusluottofirma? Vai ovatko nekin ehdottomia luottotietojen kanssa?

23

3249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kani poikineen

Kanikonttoreistasaat kyllä lainaa jos koko kiinteistö on omistuksessasi tai saat valtakirjan kiinteistön muilta omistajilta. Mutta huomioi että panttilainaamo paljon herkemmin huutokauppaa kiinteistön kuin jos nostat lainaa pankista jos et pysty hoitamaan lainakustannuksia. Mutta jos kiinteistö on halutulla alueella ja sen arvo ylittää lainaa merkittävästi luulisi että myös pankit antaisi lainaa. Riippuu miten pahasti olet luottotietojasi mokanut, Jos on hyvä pantti niin pankille ei pitäisi olla mikään suuri riski.. Oletko kysynyt kaikilta?

• Lai1

No pantilainaamoista olen kysynyt, ja vastaus on ollut että eivät lainaa kiinteistöjä vastaan. Pankeista en ole vielä kysellyt, kun yleisesti kai ovat aika nihkeitä luottotiedottomille nykyään lainaamaan. Ja kiinteistö on kokonaisuudessaan minun omistuksessani, ei siis ole muita omistajia.

• kani poikineen
        Lai1 kirjoitti:

No pantilainaamoista olen kysynyt, ja vastaus on ollut että eivät lainaa kiinteistöjä vastaan. Pankeista en ole vielä kysellyt, kun yleisesti kai ovat aika nihkeitä luottotiedottomille nykyään lainaamaan. Ja kiinteistö on kokonaisuudessaan minun omistuksessani, ei siis ole muita omistajia.

Helsingin Pantti (HPO) kyllä ymmärtääkseni lainaa kiinnityksiä vastaan, ehkä sun pitäisi hakea suurempi kiinnitys.En oikein tiedä miten se menee jos tuollainen menee huutokaupattavaksi kai se koko kiinteistö ?

Pankkilanassa riippuu myös onko sinulla maksuvaraa hoitaa se laina ja onko se maksuhäiriö akuutti vai jäljellä vaikka muut lainat olisi jo hoidettu. Tällä palstalla on myös jokin heppu joka haluaisi yksityisesti lanata vakuutta vastaan. Ja ainahan on se mahdollisuus että myyt itse kiinteistön ellet sitä tarvii asunnoksi siis. Mutta itse kyllä kokeilisin noita pankkeja.Lainansaantiin vaikuttaa varmaan myös syy mksi tarvitset lainaa.

• Vippiä pojilta
        Lai1 kirjoitti:

Vippipojat kylllä lainaa. Korot ovat kiskurimaisia jotain 100% vuosikorkona.Mutta jos lainan saaminen on todella tärkeää se voisi olla mahdollisuus.

• Lai1
        kani poikineen kirjoitti:

Helsingin Pantti (HPO) kyllä ymmärtääkseni lainaa kiinnityksiä vastaan, ehkä sun pitäisi hakea suurempi kiinnitys.En oikein tiedä miten se menee jos tuollainen menee huutokaupattavaksi kai se koko kiinteistö ?

Pankkilanassa riippuu myös onko sinulla maksuvaraa hoitaa se laina ja onko se maksuhäiriö akuutti vai jäljellä vaikka muut lainat olisi jo hoidettu. Tällä palstalla on myös jokin heppu joka haluaisi yksityisesti lanata vakuutta vastaan. Ja ainahan on se mahdollisuus että myyt itse kiinteistön ellet sitä tarvii asunnoksi siis. Mutta itse kyllä kokeilisin noita pankkeja.Lainansaantiin vaikuttaa varmaan myös syy mksi tarvitset lainaa.

Helsingin Pantti on tänään minulle vastannut etteivät lainaa kiinteistöjä vastaan, vain irtainta vastaan.

• Lai1
        kani poikineen kirjoitti:

Ja joku täällä kyllä toisessa ketjussa kertoi että lainan vakuudet olisivat ok, muttei koskaan antanut yhteystietojaan. Yhä siis otetaan vinkkejä vastaan :)

• Hups
        Lai1 kirjoitti:

Ja joku täällä kyllä toisessa ketjussa kertoi että lainan vakuudet olisivat ok, muttei koskaan antanut yhteystietojaan. Yhä siis otetaan vinkkejä vastaan :)

Ja niinhän se menee....eli ensin on palstalla pilvin pimein "lainaajia" jotka kyselevät panttien perään, ja sitten kun pantti löytyy, katoavat "lainaajat" ;)

• nomoreloan

Mä en lainais rahaa päiväksi edes lähisukulaiselle. Etäiselle kaverille vois antaa maksimissaan kympin, mutta ei yhtää enempää!

Sen kympin tappion kestää, mutta harvalla on varaa oikeesti antaa satasia ja ottaa turpaansa menetetyillä rahoilla.

• lai1

Onhan se tietysti noin ettei suurimmalla osalla hirveästi ylimääräistä
        tilillä ole. Kun vaan itselle sattuu kohdalle tilanne jossa lainan saanti
        on vähän niinkuin life and death situation, niin sitä on valmis kokeilemaan
        vaikka näinkin epätoivoista vaihtoehtoa. Lähinnähän hain ensin tietoa siitä
        olisiko jotain tahoja joista lainaa saisi vaikkeivat luottotiedot kunnossa olekaan, kun pantti löytyy. Vinkkejä tulikin, mutta valitettavasti nuo panttilainaamot eivät kuitenkaan panttikirjoja hyväksyneet. Olen kartoittanut myös aika laajasti ns. kulutusluottofirmoja netistä...kaikkien vastaus sama, vain luottotiedot merkitsevät, pantilla ei ole mitään merkitystä :( Jos jollain on hyviä vinkkejä, voi myös ottaa yhteyttä: [email protected]

• Lai1

Nostan vielä kerran, josko joltakulta jotain vinkkiä irtoaisi :)

• Elämä on knaiffii

Jos on Life and Death-kysymys niin sitten se kiinteistö myyntiin

• 2+3

Kalliskorkoista kulutusluottoa 6000 euroa??? Eikö sinun kannattaisi hieman tarkistaa kulutustottumuksiasi?

• Lai1

No tämä luotto ei olisi menossa mihinkään matkoihin, rytkyihin, ryyppäämiseen, pelaamiseen tai muuhun vastaavaan kulutukseen, vaan mm. lattian eristysremonttiin, ettei tarvitsisi pakkasaamuina alakerrassa jäätyä, ja maksaa noin 700 euron kuukausittaisia sähkölaskuja!!!

• 6+20
        Lai1 kirjoitti:

No tämä luotto ei olisi menossa mihinkään matkoihin, rytkyihin, ryyppäämiseen, pelaamiseen tai muuhun vastaavaan kulutukseen, vaan mm. lattian eristysremonttiin, ettei tarvitsisi pakkasaamuina alakerrassa jäätyä, ja maksaa noin 700 euron kuukausittaisia sähkölaskuja!!!

Villasukat tulee halvemmaksi.

• iuyiuyiuyuiy

Mikset ota tuolta vippiojilta? Ilmoittavat selvästi että sopii pantiksi.

• sdsfsdf

145% vuosikorko. Täyttä kiskontaa ja pitäisi olla rikoslaissa kiellettyä.

• Kkkkkkkkkkkkuuuuuu
        sdsfsdf kirjoitti:

145% vuosikorko. Täyttä kiskontaa ja pitäisi olla rikoslaissa kiellettyä.

Höpö höpö. Riskipreemio kohallaan... Epäluotettavilta pitää otta kunnon korko. Ja pakkohan ei ole lainata.

• sdad
        Kkkkkkkkkkkkuuuuuu kirjoitti:

Höpö höpö. Riskipreemio kohallaan... Epäluotettavilta pitää otta kunnon korko. Ja pakkohan ei ole lainata.

Tuossa ei ole mitään tekemistä riskipreemion kanssa, vaan tarkoitus on ajaa ihminen uuteen maksuhäiriöön ja sitten kun korko% on tuollainen, niin vakuutena oleva osake/panttikirja saadaan kulutettua täyteen.

60% arvosta pantti kelpasi vakuudeksi. Tuo loput 40% saadaan nopeasti täyteen tuollaisilla koroilla. Täysin moraalitonta touhua.

• kkkkkkkkkkuuuuuu
        sdad kirjoitti:

Tuossa ei ole mitään tekemistä riskipreemion kanssa, vaan tarkoitus on ajaa ihminen uuteen maksuhäiriöön ja sitten kun korko% on tuollainen, niin vakuutena oleva osake/panttikirja saadaan kulutettua täyteen.

60% arvosta pantti kelpasi vakuudeksi. Tuo loput 40% saadaan nopeasti täyteen tuollaisilla koroilla. Täysin moraalitonta touhua.

Entäs jos asiakas ei maksaa ensimmäistäkään lyhennystä? Sitten on 60% arvosta shaibelia kourassa... Kaikenlaisia sitä tallaa tätä planeettaa.

Edelleen kyse on kaupankäynnistä ja jos hinta ei miellytä ei ole pakko ostaa. Lainanantaja haluaa tasan viimesenä sen uuden maksuhäiriömerkinnän asiakkaalleen. Lainaaja hlauaa rahansa takaisin korkoineen.

Ota foliohattu pois päästä jo tänään...

• 50+

Ei yksittäisellä kiinteistöön kohdistuvalla panttikirjalla ole luotonantajalle juurikaan arvoa. Kiinteistön voi pantata useille eri tahoille annettavilla panttikirjoilla, jolloin yksittäisen pantin rahaksi muuttaminen on vaikeaa tai mahdotonta.

• sdfsdfs

Panttikirjoilla on järjestys, jossa rahat saa realisointitilanteessa. Jos sinulla ei ole tuota enempää tietoa asiasta, niin turhaan kommentoit.

• Lai1

Esimerkiksi minun tapauksessani panttikirjoja on vain yksi (ja sehän on helppo tarkistaa), kiinteistö on velaton, ja paljon enemmän arvoinen kuin tuo 9000...en vain aikanaan hakenut isompaa panttikirjaa, kun ei siihen ollut silloin tarvetta.

• 09u3ejidi3jd983d

Edelleen.. Miksi et ota tuolta vippipojilta? Heillähän on juuri tuollainen haluamasi palvelu?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe