Lähetystarinat

Janne

Olisi kiva kuulla kertomuksia siitä, miten kukakin päätyi lähetystyöhön kyseiselle kentälle.

7

2272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mihkael

      No kato ensin mä hurahdin luterilaiseen uskoon ja jeesukseen, sit mä ajattelin, et tää on se ainoo oikee usko, jota mun on taivaaseen päästäkseni opetettava vääräuskoisille ja pakanoille vaikka kirveen avulla, jos eivät muuten usko. No mä lähdin sit lähetystyöhön viidakkoon ja etin käsiini sellasen oikeen tosi pakanallisen heimon. Ne kerto jotain vuosituhantisesta kulttuuristaan ja rauhallisesta rinnakkaiselosta luonnon ja luonnonhenkien kanssa, jolloin mä sanoin, et se on täyttä paskaa ja ne kaikki joutuis helvettiin asap, jos eivät muuta tapojaan ja ota jeesusta ja jumalaa ja ainoota oikeeta luterilaista uskontoo sellasina vastaan, ku mä sen niille tarjoon. Joutu siinä aika lailla käyttään painostusta, syyllistämistä ja hajota ja hallitse -taktiikka, joku vois sanoo, et henkistä väkivaltaa, mut mä sain kuitenki käännytettyä ne loppujenlopuks niinku mä halusin. Ne poltti aamenta huutaen entisen temppelinsä ja rikko pirstaleiks kallioon muinaiset palvontavälineensä. Mä muutin niiden uskomukset, tavat ja kulttuurin kertaheitolla ainooks oikeeks, ja kyllä mä olin tyytyväinen, kun ne alko rakentaa ainoolle oikeelle jumalalle kirkkoo, vaikka se tälläselle köyhälle heimolle tarkottikin sitä, et niille ei riittäny varoja muihin hankintoihin, edes ruokaan. No mä totesin, että syötte vaikka matoja sen puoli vuotta jumalanne nimissä, kunhan kirkko vaan tulee valmiiks, ne tyyty sit siihen. Mä jätin ne sit ainooseen oikeeseen uskoon, ja lähdin ettiin seuraavaa pelastusta kaipaavaa, näitä pakanoita ja vääräuskosiahan kato riittää.

      nim. taivaspaikka varma

      • harmonica

        Oot tehny oikean uroteon. Tolla irtoo kyllä paikka jo itte ison äijän vasemmalta puolelta.


      • Naore

        Tuo on väärin! Ihmisiltä ei saa riistää omaa uskoansa! Eläminen luonnonkanssa sopusoinnussa on tärkeää, sillä muuten kaikki täällä oleva tuhoutuu. Etkö ole ikinä nauttinut katsellessasi kaunista sinistä merta tai vihreitä puita? Ajattele jos niitä ei olisi.

        Lopeta tuollaiset törkypuheet!!!!!!!


      • ihmettelijä
        Naore kirjoitti:

        Tuo on väärin! Ihmisiltä ei saa riistää omaa uskoansa! Eläminen luonnonkanssa sopusoinnussa on tärkeää, sillä muuten kaikki täällä oleva tuhoutuu. Etkö ole ikinä nauttinut katsellessasi kaunista sinistä merta tai vihreitä puita? Ajattele jos niitä ei olisi.

        Lopeta tuollaiset törkypuheet!!!!!!!

        Tuota...kröhm...uskotko sinä tosiaan kaikki mitä ihmiset kirjoittaa?

        Jos joku sanoo olevansa uskovainen ja kirjoittaa mitä sattuu, uskot sen tuosta vaan? Pientä tervettä epäluuloa kehiin, tyttö :)
        - tuohan oli selvä provo, taatusti ei-uskovaisen mustamaalaustarina.


      • .............
        ihmettelijä kirjoitti:

        Tuota...kröhm...uskotko sinä tosiaan kaikki mitä ihmiset kirjoittaa?

        Jos joku sanoo olevansa uskovainen ja kirjoittaa mitä sattuu, uskot sen tuosta vaan? Pientä tervettä epäluuloa kehiin, tyttö :)
        - tuohan oli selvä provo, taatusti ei-uskovaisen mustamaalaustarina.

        Harmi kyllä alkoi väkisinkin naurattamaan (oikein hävettää, mutta sellainen ihminen on). Se oli hauskasti kirjoitettu, mutta silti aivan väärin.

        Se on muuten totta, että syyllistämällä ja painostamalla ei saavuteta elävää uskoa, korkeintaan kuollut usko -ketä se hyödyttää?

        Lainaus:
        "Tuo on väärin! Ihmisiltä ei saa riistää omaa uskoansa! Eläminen luonnonkanssa sopusoinnussa on tärkeää, sillä muuten kaikki täällä oleva tuhoutuu. Etkö ole ikinä nauttinut katsellessasi kaunista sinistä merta tai vihreitä puita? Ajattele jos niitä ei olisi."

        Niin se taitaa ikävä kyllä olla, että ihminen huolehtii siitä, että joku päivä ne eivät ole enää yhtä sinisiä ja vihreitä. Ja ketä saamme siitä kiittää - rahaa ja sitä palvovia ihmisiä (eli meitä kaikkia). Niin kuin Uuden Testamentin heti alussa sanotaan, ettet voi palvella molempia, vaan sinun pitää valita kumman puolella olet; joko rahan palvomisen tai Jumalan.

        lainaus:
        "Ne kerto jotain vuosituhantisesta kulttuuristaan ja rauhallisesta rinnakkaiselosta luonnon ja luonnonhenkien kanssa, jolloin mä sanoin, et se on täyttä paskaa ja ne kaikki joutuis helvettiin asap, jos eivät muuta tapojaan ja ota jeesusta ja jumalaa ja ainoota oikeeta luterilaista uskontoo sellasina vastaan, ku mä sen niille tarjoon. Joutu siinä aika lailla käyttään painostusta, syyllistämistä ja hajota ja hallitse -taktiikka, joku vois sanoo, et henkistä väkivaltaa, mut mä sain kuitenki käännytettyä ne loppujenlopuks niinku mä halusin."

        lainaus:
        " Tuo on väärin! Ihmisiltä ei saa riistää omaa uskoansa! Eläminen luonnonkanssa sopusoinnussa on tärkeää"

        Jos ihmiset ovat väärin ymmärtäneet lähetyskäskyn, niin se ei ole Jeesuksen vika. Muistaakseni hän sanoi, että kertokaa tästä kaikesta rakkaudella, mutta ne jotka eivät kuuntele, älkää heille sitä julistako. Apostoleille hän sanoi, että älkää ottako mitään mukaan matkalle (eli ei myöskään aseita ja väkivaltaa). Hän myös tiesi, ettei kaikki suju hyvin, vaan myönsikin, että rauhan sijaan hän oli tuonut "miekan" maan päälle. Ilmesesti ristiretkeläiset ymmärsivät sen kirjaimellisesti.


      • hönö
        ............. kirjoitti:

        Harmi kyllä alkoi väkisinkin naurattamaan (oikein hävettää, mutta sellainen ihminen on). Se oli hauskasti kirjoitettu, mutta silti aivan väärin.

        Se on muuten totta, että syyllistämällä ja painostamalla ei saavuteta elävää uskoa, korkeintaan kuollut usko -ketä se hyödyttää?

        Lainaus:
        "Tuo on väärin! Ihmisiltä ei saa riistää omaa uskoansa! Eläminen luonnonkanssa sopusoinnussa on tärkeää, sillä muuten kaikki täällä oleva tuhoutuu. Etkö ole ikinä nauttinut katsellessasi kaunista sinistä merta tai vihreitä puita? Ajattele jos niitä ei olisi."

        Niin se taitaa ikävä kyllä olla, että ihminen huolehtii siitä, että joku päivä ne eivät ole enää yhtä sinisiä ja vihreitä. Ja ketä saamme siitä kiittää - rahaa ja sitä palvovia ihmisiä (eli meitä kaikkia). Niin kuin Uuden Testamentin heti alussa sanotaan, ettet voi palvella molempia, vaan sinun pitää valita kumman puolella olet; joko rahan palvomisen tai Jumalan.

        lainaus:
        "Ne kerto jotain vuosituhantisesta kulttuuristaan ja rauhallisesta rinnakkaiselosta luonnon ja luonnonhenkien kanssa, jolloin mä sanoin, et se on täyttä paskaa ja ne kaikki joutuis helvettiin asap, jos eivät muuta tapojaan ja ota jeesusta ja jumalaa ja ainoota oikeeta luterilaista uskontoo sellasina vastaan, ku mä sen niille tarjoon. Joutu siinä aika lailla käyttään painostusta, syyllistämistä ja hajota ja hallitse -taktiikka, joku vois sanoo, et henkistä väkivaltaa, mut mä sain kuitenki käännytettyä ne loppujenlopuks niinku mä halusin."

        lainaus:
        " Tuo on väärin! Ihmisiltä ei saa riistää omaa uskoansa! Eläminen luonnonkanssa sopusoinnussa on tärkeää"

        Jos ihmiset ovat väärin ymmärtäneet lähetyskäskyn, niin se ei ole Jeesuksen vika. Muistaakseni hän sanoi, että kertokaa tästä kaikesta rakkaudella, mutta ne jotka eivät kuuntele, älkää heille sitä julistako. Apostoleille hän sanoi, että älkää ottako mitään mukaan matkalle (eli ei myöskään aseita ja väkivaltaa). Hän myös tiesi, ettei kaikki suju hyvin, vaan myönsikin, että rauhan sijaan hän oli tuonut "miekan" maan päälle. Ilmesesti ristiretkeläiset ymmärsivät sen kirjaimellisesti.

        Hyvin teit. Raamatussaki sanottiin, että Jumalan valtakunnan tullessa vääräuskoset joutuu helevettiin. Parempihan se oli, että annoit niille mahollisuuen pelastukseen.


      • ON ETTÄ SAAVAT

        Kuulla pelatussanomaa JEESUKSESTA KRISTUKSESTA!!!Vain Hän voi vapauttaa pakanallisista tavoista kuten mm: naiset pitävät 5kk lehmän lantaa hiuksissaan(voi sitä matojen määrää ja kutinaa)
        - silvotaan pienten tyttölapsien sukupuoli elimet(moni kuolee jo pienenä tulehduksiin jne) -kun ihminen tulee vanhaksi viedään hänet asuamiston ulkopuolelle yksin kuolemaan, ilman vettä ravinto ym(pahojen hengien pelossa) jne. jne. jne.SIKSI, julistamme EVANKELIUMIA, EI MITÄÄN USKONTOA(NE SITOO JA ORJUUTTAA IHMISEN)rakastavasta Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta, siis uskosta Jeesukseen, koska vain Hänessä on pelastus ja jo täällä ajassa elämän laatu paranee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe