Mikä on rasismia?

Kertokaa

Mikä on perussuomalaisten tulkinta, mikä on rasismia vai onko mikään, saa sanoa mitä tahansa?

6

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • David Irving

Ai, nytkö antisemitismikin on jo rasismia, nyyh...

”Holokaustin takautuva vastustaminen on tietysti kivempaa ja helpompaa kuin mihinkään käynnissä olevaan puuttuminen. Saksalaisia on kiva syytellä, koska cosi fan tutti.

[- - -]

On mielenkiintoista nähdä, mihin tämä viime vuosina kiihtynyt holo-hölinä vielä johtaa. Ajan virrasta, lukemattomien joukkomurhien joukosta, on poimittu yksi, joka näyttää olevan tänään yhtä ajankohtainen kuin se oli vuonna 1945. Onko niin, että vielä vuonna 2104 maailman johtajat kokoontuvat Ruotsiin pohtimaan holokaustia? Entä 2204? 3004? Miten paljon pitää vettä virrata Jordanissa ennen kuin vanhojen luukasojen kaiveleminen alkaa muidenkin kuin minun silmissä näyttää tyhmältä?
      Holo-hölöttäjät sanovat, että joka unohtaa historian, on tuomittu toistamaan se. Minun mielestäni taas ihmiskunta ei pysty puuttumaan käynnissä oleviin kansanmurhiin, koska se takertuu kauan sitten tapahtuneeseen kansanmurhaan. Käynnissä olevia kansanmurhia ei voi tuomita asiaankuuluvalla tavalla, koska sehän on holokaustin vähättelyä se. Kukapa olisi valistuksen aikakauden alkaessa uskonut, että 2000-luvun Euroopassa on voimassa lakeja, jotka määrittelevät rikolliseksi teoksi tietyn historiallisen tapahtuman epäilemisen tai sen merkityksen vähättelemisen? Vielä tällä hetkellä Saksa ja Ruotsi muodostavat tässä suhteessa oman friikkikategoriansa, mutta en lainkaan epäile, ettemmekö mekin olisi menossa samaa tietä. Ihminen saa olla haluamaansa mieltä siitä, onko Maa litteä vai pyöreä, tai siitä, olemmeko me evoluution vai luomisen tulosta, mutta hän tekee rikoksen, ellei anna yksittäiselle historian tapahtumalle sille laissa säädettyä merkitystä. 1300-luvun espanjalainen inkvisitio olisi iloinen, jos näkisi.” (Jussi Halla-aho Scriptassa 28.1.2004)
      “Perussuomalaisten ehdokas: Holokaustia on liioiteltu
      Eduskuntaan pyrkii holokaustin kyseenalaistaja ja rotujen sekoittumista vastustava.
      Kansanedustajuutta tavoittelee useita perussuomalaisia ehdokkaita, jotka ovat allekirjoittaneet maahanmuuttovastaisen ns. nuivan manifestin. Osalla ehdokkaista on läheiset suhteet äärikansalliseen Suomen Sisuun.
      Esimerkiksi Espoon kaupunginvaltuutettu Teemu Lahtinen on pitkän linjan sisulainen. Lahtinen oli 1990-luvulla mukana perustamassa uutta Isänmaallista kansanliikettä (IKL).
      Kansallismieliseksi aatettaan kuvaileva Lahtinen sanoo olevansa mielissään, että nuivan manifestin ajatuksia on saatu "ujutetuksi" myös perussuomalaisten vaaliohjelmaan. Lahtisen mukaan maahanmuuttajia ei saa päästää Suomeen "loisimaan".
      Suomen Sisun aiempi, nyt suljettu nettisivu vastusti "rotujen luonnotonta sekoittumista keskenään". Kun Lahtiselta kysyy asiasta, hän täsmentää, että yksilötasolla sekoittuminen on hyväksyttävää.
      - Mutta esimerkiksi opettaja ei saisi kehottaa oppilaitaan hankkimaan ulkomaalaista puolisoa, kuten olen kuullut tapahtuneen, Lahtinen sanoo.
      Nuivan manifestin on allekirjoittanut myös Kotkasta eduskuntaan pyrkivä, belgialaissyntyinen perussuomalaisten Freddy van Wonterghem. Hänen mukaansa suomalainen järjestelmä houkuttelee sosiaalista maahanmuuttoa.
      Edustajaehdokas kyseenalaistaa juutalaisten joukkotuhon, holokaustin, mittakaavan toisessa maailmansodassa.
      - Uskon, että kamaluuksia tapahtui, mutta ei väitetyssä mittakaavassa, van Wonterghem sanoo ja epäilee, että kyse oli Neuvostoliiton propagandasta.
      Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on ilmoittanut, että hänellä ei ole "minkäänlaista suhdetta" sisulaisiin. Soini sanoo ottavansa kantaa asiaan vasta, jos joku toimii lainvastaisesti.” ( http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011040513383802_vl.shtml )

“Suomalainen kansanedustaja: Olen arjalainen ja ylpeä siitä!
      Internetissä kiertää Jussi Halla-Ahon nuoruusvuosien haastattelu, jossa tämä laukoo poikkeuksellisen rajuja mielipiteitä asenteistaan ulkomaalaisia ja satanismia kohtaan.
      Kansanedustaja Jussi Halla-Aholla oli nuoruusvuosinaan Blashemia-yhtye, joka toimi Hämeen seudulla 1989-1994. Nettiin on vuotanut vanha kuvakaappaus haastattelusta, jossa Halla-Ahoa haastatellaan bändiin ja hänen henkilökohtaisiin mielipiteisiinsä liittyen.
      Kun Halla-Aholta kysytään, haluaisiko hän olla orjakauppias, antaa hän vielä suoremman vastauksen.
      "Minä ainakin haluaisin piiskata ja komennella neekereitä. (Tämä ei ollut huumorivastaus. Neekeri ei ole naurun asia. Minä olen arjalainen ja ylpeä siitä)"
      Lehden toimitus korostaa erikseen, että myös suluissa kirjoitettu osa on Halla-Ahon sanomaa.” ( http://www.voice.fi/hullumaailma/suomalainen-kansanedustaja-olen-arjalainen-ja-ylpea-siita/6/34179 )

• Mieluumin näin

Ei mitään pelkoo näistä . Olen mieluumin natsi ja rasisti kuin kotimaan tuhooja. Niinkuin kokoomus/vihreet/hurrit/demut/vasurit. Nämä on saastaa sekä heidä tuhoova vaikutus suomen hyvinvointiin.

• Iltapohdintaa

Kuuluisimpia antisemitistejä oli Henry Ford. Hän myös tuki avokätisesti Hitleriä. Onko kaikki Fordilla ajavat natseja?
      Ilmavoimien lipussa on hakaristi. Onko puolustusvoimat natseja?

No mutta, alkuperäiseen aloituksen kysymykseen, eli rasismia on (mielestäni):

- poliittisen- tai uskonnollisen vakaumuksen, ihonvärin, ulkonäön, vamman tai seksuaalisen suuntauksen takia tapahtuva pilkka, haukkuminen tai väkivalta

- muiden ihmisten alistaminen, pitäminen tyhmänä ja itsensä nostaminen "paremmaksi ihmiseksi"

Joskus etsin selvitystä rasismin määritelmäksi ja tämä on sekoitus sitä ja omaa mielipidettä.

Heitänpä tässä kysymyksen palstalaisille: Kysytään perinteiseltä suomalaisduunarilta vihaako hän tummaihoisia somaleita, jotka asuvat pienessä kylässään lähellä Kenian rajaa. Ei eipä hänellä ole mitään syytä vihata, olkoon siellä kuumassa Afrikassa. Sen jälkeen kysymys asetellaan toisin. Vihaatko tuota naapurin kerrostalossa asuvaa somaliperhettä, joka ei käy töissä mutta saa sosiaalitoimelta kämpän, uudehkot sohvat ja polkupyörän, veloituksetta. Vastaus on erilainen. Miks me maksetaan meidän verorahoilla noiden asuminen ja ne ei edes koskaan käy duunissa. En mä niitä vihaa, mut menis takasi sinne afrikkaan. No niin, eli suomalainen duunari ei vihaa tummaihoisia vaan ovat v**tuuntuneita siitä että suomen valtio pitää parempaa huolta vähätöisistä tummista kuin omasta kansasta.
      1. Onko mies rasisti? Vai ärsyttääkö häntä suomalainen maahanmuuttojärjestelmä

2. Ajaako tällainen järjestelmä hyökkäämään näitä maastaan paenneita kohtaan, sillä ärsyyntyneisyys purkautuu niitä kohtaan jotka etua saavat. Eli lisääkö tällainen maahanmuuttoystävällinen toiminta rasismia? Ja onko se sitä?

• Maisterisbroileri

Perussuomalainen määritelmä: rasismia on kaikki puhe, kirjoitus tai muu vastaavaksi tulkittava, jossa ei ylistetä perussuomalaisia. Mikään muu ei ole rasismia.

• Tämä pitää

Juuri näin, persut ovat fasisteja, ihmiskunnan pohjasakkaa, paskasakkia.

• RASBIOLOGI I SVERIGE

TAISTELE DEMAREIDEN ROTUOPPEJA VASTAAN

Viranomaiset kävivät joukolla tohtori Halla-ahon kimppuun
      mutta kun läskipersedemari Rinne

joka saa yhteiskunnan tukemalta ammattiliitola 200 000 euroa vuosi

ja joka on värvännyt ammattiliiton tukemaan vaimonsa eduskuntavaaliehdokkuutta

kun tällainen läskipersedemari aloittaa vihapuheet,
      ei tapahdu mitään.

Tätä on arkipäivän natsismi tänään.

Muistetaan että demarit aloittivat 1920-luvulla rodunjalostuksen ollessaan
      vallassa Ruotsissa, onneksi eivät päässeet kansalaissodan jälkeen
      valtaan Suomessa.

RUOTSIN VALTIOROTUINSTITUUTTI
      pääosin demarien perustama siellä

http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_för_rasbiologi

socialdemokraterna Edvard Wavrinsky och Alfred Petrén[

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4541
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2420
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1981
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1779
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      79
      1543
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1061
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      93
      900
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      39
      827
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      118
      818
    Aihe