Olen jo jonkin aikaa katsonut kauhulla, miten vapaa-ajattelijoita kritisoiviin ketjuihin ilmestyy toistuvasti yhden henkilön nimittelyä ja arvostelua. Joskus solvatuiksi tulevat myös jotkut muut, jotka ilmeisesti ovat tämän pääkiusatun kavereita tms.
Vapaa-ajattelijoihin kuuluvat kirjoittajat solvaavat joukolla tätä yhtä ihmistä (ja toisinaan noita kavereita), joka kaikesta päätellen on savustettu ulos vapaa-ajattelijoiden joukosta.
Tämä havainto liittyy mielessäni siihen, mitä eräs henkilö kirjoittaa blogissaan:
"Liitto ajatteli voivansa edistää sosiaalista ja henkistä hyvinvointia, vaikka on itse tuottanut vapaa-ajattelun uhreja - kuten kirkot ja uskonlahkot ovat tuottaneet uskontojen uhreja. Osa näistä uhreista osallistuu nyt Uskontojen uhrien tuki UUT ry:n (UUT) toimintaan. Sillä on kokemusta uhrien auttamisesta eri keinoin."
"Viime vuosikymmenenä on nähty vieroksuntaa, syrjintää, erottamisia, halveksuntaa, ylimielisyyttä, välinpitämättömyyttä ja näiden perään vielä nauruakin."
"Vaikka pääosa uhreista on uskontojen uhreja, kokemuksia voidaan hyvin verrata vapaa-ajattelun uhrien vastaaviin kokemuksiin. Monet tilanteet, sosiaaliset mekanismit, henkilöistä johtuvat ongelmat jne. ovat yllättävänkin samanlaisia olipa kyse uskonnollisesta tai vapaa-ajattelijain uhritehtaasta. UUT:n piirissä toimivat entiset vapaa-ajattelijat voivat tietysti kertoa omista kokemuksistaan."
http://www.ateistit.fi/uutiset/uuti140118.html
Vapaa-ajattelijat kiusaamislahko
65
265
Vastaukset
- huhhuhhuh.
Tilanne on aika hälyyttävä, jos uskonnottomien oikeuksia puoltava ryhmä kiusaa ja mitätöi uskonnottomia.
- Kuulkaa Herraa
Kehen saattaa uskonnoton kiusauksen hetkellä turvautua kun hänellä ei ole edes Jumalaa turvanansa? Kovin on yksin vapaa-ajattelun uhri tässä kylmässä maailmassa.
- että tollasta
"jos uskonnottomien oikeuksia puoltava ryhmä kiusaa ja mitätöi uskonnottomia. "
Ei se kristinuskokaan niin yhteinäinen ole vai?
mutta kuitenkin uskomatonta huomata tässä vaiheessa yksi syy siihen miksei täällä saa keskustella ateismista.
- jiiteejee
Elä puhu sontaa.
- zyrt
Hae apua vaivaasi. Olet kuin joku uskis joka haluaa marttyyriksi. Mitä sinä siinä itket? Lopeta kirjoitustesi linkittäminen tänne ja ala vaikka harrastaa jotain mukavaa jonkun kaverin kanssa, jos sinulla sellainen sattuu olemaan. Tuo typerääkin typerämpi ruikuttamisesi on lähinnä säälittävää.
- Uhreja tullut
Ensinnäkin: en ole tuon linkitetyn tekstin kirjoittaja. (mistä päättelit niin?)
Toiseksi: kirjoitus tuo esiin vakavan seikan Vapaa-ajattelijoiden järjestöistä. Jos ihmiset joutuvat hakemaan tukea uskonnon (!!!) uhrien tukijärjestöstä, vapaa-ajattelussa on jokin mennyt pahasti, todella pahasti pieleen.
Samat vapaa-ajattelijat sekä kiusaavat ihmisiä että samalla esiintyvät muka ihmisoikeuksien puolustajina. Mitä ihmisoikeustyötä ihmisten kiusaaminen muka on? Tuo vapaa-ajattelijoiden tilanne on karmea ja vastenmielinen. - zyrt
Uhreja tullut kirjoitti:
Ensinnäkin: en ole tuon linkitetyn tekstin kirjoittaja. (mistä päättelit niin?)
Toiseksi: kirjoitus tuo esiin vakavan seikan Vapaa-ajattelijoiden järjestöistä. Jos ihmiset joutuvat hakemaan tukea uskonnon (!!!) uhrien tukijärjestöstä, vapaa-ajattelussa on jokin mennyt pahasti, todella pahasti pieleen.
Samat vapaa-ajattelijat sekä kiusaavat ihmisiä että samalla esiintyvät muka ihmisoikeuksien puolustajina. Mitä ihmisoikeustyötä ihmisten kiusaaminen muka on? Tuo vapaa-ajattelijoiden tilanne on karmea ja vastenmielinen.Millä tavalla Vapaa-ajattelijat kiusaavat ihmisiä? Sinä multinikkinä noita omia juttujasi tänne jatkuvasti postailet.
- Uhreja tullut
zyrt kirjoitti:
Millä tavalla Vapaa-ajattelijat kiusaavat ihmisiä? Sinä multinikkinä noita omia juttujasi tänne jatkuvasti postailet.
Millä ihmeen perusteella voit väittää, että minä ja linkin takana olevan tekstin kirjoittaja on sama henkilö?
- hehheheheheheh
zyrt kirjoitti:
Millä tavalla Vapaa-ajattelijat kiusaavat ihmisiä? Sinä multinikkinä noita omia juttujasi tänne jatkuvasti postailet.
Ateistilla on huippumielikuvitus.
"Mutta tämän firman keskustelufoorumin on vallannut vapaa-ajattelijat.
"
Mitä sinä oikein sekoilet? Jos oikein muistan, kun joskus täällä kysyttiin tuosta asiasta, niin suurin osa vakituisista nimimerkeistä ei edes kuulu vapaa-ajattelijoihin.
"Ja toi Pääkaupunkiseudun ateistit ry on siitä erotettujen uusi ryhmä, joka tahtoo tulla kuulluksi ja nähdyksi."
Ehkä tahtoo, mutta erittäin surkean menestyksen jälkeen pitäisi tajuta, että ehkä syy ei sittenkään ollut vapaa-ajattelijoissa vaan ehkä näillä Pääkaupunkiseudun ateisteilla olisi syytä katsoa peiliin. Eikä asiaa auta yhtään, että spämmää tänne katkeraa vuodatusta.- 6+13
ertert kirjoitti:
"
Mitä sinä oikein sekoilet? Jos oikein muistan, kun joskus täällä kysyttiin tuosta asiasta, niin suurin osa vakituisista nimimerkeistä ei edes kuulu vapaa-ajattelijoihin.
"Ja toi Pääkaupunkiseudun ateistit ry on siitä erotettujen uusi ryhmä, joka tahtoo tulla kuulluksi ja nähdyksi."
Ehkä tahtoo, mutta erittäin surkean menestyksen jälkeen pitäisi tajuta, että ehkä syy ei sittenkään ollut vapaa-ajattelijoissa vaan ehkä näillä Pääkaupunkiseudun ateisteilla olisi syytä katsoa peiliin. Eikä asiaa auta yhtään, että spämmää tänne katkeraa vuodatusta."erittäin surkean menestyksen jälkeen pitäisi tajuta, että ehkä syy ei sittenkään ollut vapaa-ajattelijoissa vaan ehkä näillä Pääkaupunkiseudun ateisteilla olisi syytä katsoa peilii"
Ihan samasta syystä vaparit saavat katsoa peiliin. Ei vapareihin mitään tunkua ole. 6+13 kirjoitti:
"erittäin surkean menestyksen jälkeen pitäisi tajuta, että ehkä syy ei sittenkään ollut vapaa-ajattelijoissa vaan ehkä näillä Pääkaupunkiseudun ateisteilla olisi syytä katsoa peilii"
Ihan samasta syystä vaparit saavat katsoa peiliin. Ei vapareihin mitään tunkua ole."Ihan samasta syystä vaparit saavat katsoa peiliin. Ei vapareihin mitään tunkua ole. "
Niillä on kuitenkin jotain järjellistä toimintaa ja maksavia jäseniä yli tuhatkertaisesti, joten vertailussa selvästi huomataan, kumpi niistä on merkityksellisempi.- tsot tsot
ertert kirjoitti:
"Ihan samasta syystä vaparit saavat katsoa peiliin. Ei vapareihin mitään tunkua ole. "
Niillä on kuitenkin jotain järjellistä toimintaa ja maksavia jäseniä yli tuhatkertaisesti, joten vertailussa selvästi huomataan, kumpi niistä on merkityksellisempi.Karismaa......
- kevään tyttö
tsot tsot kirjoitti:
Karismaa......
ei hitto ei ertertillä edes ole karismaa Hirvee räyhääjä. Jos on vapareiden tiedottaja niin huonostipa postinsa hoitaa.
> ertert < rauhotu kuitenkin ja lopeta räyhääminen. - kevään tyttö
ertert kirjoitti:
"
Ehkä tahtoo, mutta erittäin surkean menestyksen jälkeen pitäisi tajuta, että ehkä syy ei sittenkään ollut vapaa-ajattelijoissa vaan ehkä näillä Pääkaupunkiseudun ateisteilla olisi syytä katsoa peiliin. Eikä asiaa auta yhtään, että spämmää tänne katkeraa vuodatusta.”Mitä sinä oikein sekoilet? ”
>> Siitä tunnistaa vaparin, tarpeettoman aggressiivinen vastaustyyli, ihan on pipo silmillä kokoajan, vai? Vanne kireällä pään ympärillä muistuttaa hulluja uskovaisia.
”Jos oikein muistan, kun joskus täällä kysyttiin tuosta asiasta, niin suurin osa vakituisista nimimerkeistä ei edes kuulu vapaa-ajattelijoihin.”
>> Olen huomannut että ateisteilla on järkkymätön usko ihmisten kykyyn puhua totta.
”että spämmää tänne katkeraa vuodatusta.”
>> ? Olen lukenuyt palstaa joka päivä jonkin verran (ehkä 10%) enkä ole aiemmin törmännyt tällaiseen. Vain uskovaisten haukkumista ja musiikkia, kissoja ja koiria täältä olen löytänyt.
Helsingin Ateistit varmaan tahtoo mainostaa olemassaoloaan. Ja hyvä niin. Ateismistahan täällä pitäisi jutella ja kun on kahta eri mielipidettä asioista - mikä olisi sen parempaa mainosta molemmille? Kuulin ensi kerran koko ryhmästä, kun radiossa haastateltiin Outi Alanko-K. jostain uudesta uskonto-asiasta (?meni ohi) mitä (Helsingin) Kulosaaren koulussa on kokeiltu. Ja vaparit olisi tehnyt siitäkin valituksen. Ohjelman jälkeen korjattiin että se oli Pääakupunkiseudun Ateistit ry. Ohjelma saattoi tulla tällä viimeviikolla tai edellisellä viikolla.
En pidä Hgin ateistien asioista juttelua katkerana. Aloitus on ihan fiksu ja se ploki ihan fiksu, en tosin vielä lukenut kaikkea.
Sinä ja ikiateisti (samalla äänensävyllä) spämmätte tänne katkeraa vuodatustanne Jumalasta ihan kokoajan. Ja se ärsyttää monia, myös ei-uskovia. - kevään tyttö
6+13 kirjoitti:
"erittäin surkean menestyksen jälkeen pitäisi tajuta, että ehkä syy ei sittenkään ollut vapaa-ajattelijoissa vaan ehkä näillä Pääkaupunkiseudun ateisteilla olisi syytä katsoa peilii"
Ihan samasta syystä vaparit saavat katsoa peiliin. Ei vapareihin mitään tunkua ole.Mitä itse koen että vaparit ajaa kokoajan enemmänkin homojen kirkollisia oikeuksia, oikeus vihkimiseen ja oikeus pappeuteen ja lapsien ”tekemiseen”, oikeus isyyteen ym. Ensin homoilla pitää olla oikeus saada olla erilainen sitten ajetaan asioita jotta on saavat samat oikeudet kuin noilla toisillakin.
En ainakaan vähään aikaan ole nähnyt mitään normaalien ihmisten puolustavaa ajattelua missään.
Tosin en ole hurjan aktiivisesti estinytkään mitä nyt päivän uutisia kuuntelen toisella korvalla radiosta.
Voisiko se toinen ryhmä PAt Pääakupunkiseudun Ateistit ry olla vaikka enemmän heteroiden asialla? Vai mikä on se erilaisuus mikä näillä kahdella ryhmällä on?
"Ei vapareihin mitään tunkua ole. "
Varmaan koska ne keskittyy niin näyttävätsi homo/ateistien asioiden ajamiseen, sellainen tunne on tullut. - Ihmisparka.
kevään tyttö kirjoitti:
”Mitä sinä oikein sekoilet? ”
>> Siitä tunnistaa vaparin, tarpeettoman aggressiivinen vastaustyyli, ihan on pipo silmillä kokoajan, vai? Vanne kireällä pään ympärillä muistuttaa hulluja uskovaisia.
”Jos oikein muistan, kun joskus täällä kysyttiin tuosta asiasta, niin suurin osa vakituisista nimimerkeistä ei edes kuulu vapaa-ajattelijoihin.”
>> Olen huomannut että ateisteilla on järkkymätön usko ihmisten kykyyn puhua totta.
>> ? Olen lukenuyt palstaa joka päivä jonkin verran (ehkä 10%) enkä ole aiemmin törmännyt tällaiseen. Vain uskovaisten haukkumista ja musiikkia, kissoja ja koiria täältä olen löytänyt.
Helsingin Ateistit varmaan tahtoo mainostaa olemassaoloaan. Ja hyvä niin. Ateismistahan täällä pitäisi jutella ja kun on kahta eri mielipidettä asioista - mikä olisi sen parempaa mainosta molemmille? Kuulin ensi kerran koko ryhmästä, kun radiossa haastateltiin Outi Alanko-K. jostain uudesta uskonto-asiasta (?meni ohi) mitä (Helsingin) Kulosaaren koulussa on kokeiltu. Ja vaparit olisi tehnyt siitäkin valituksen. Ohjelman jälkeen korjattiin että se oli Pääakupunkiseudun Ateistit ry. Ohjelma saattoi tulla tällä viimeviikolla tai edellisellä viikolla.
En pidä Hgin ateistien asioista juttelua katkerana. Aloitus on ihan fiksu ja se ploki ihan fiksu, en tosin vielä lukenut kaikkea.
Sinä ja ikiateisti (samalla äänensävyllä) spämmätte tänne katkeraa vuodatustanne Jumalasta ihan kokoajan. Ja se ärsyttää monia, myös ei-uskovia.Tuo PAT on minulle suht tuntematon. Vaparit ovat mielestäni hörhölahko, joiden tempaukset vievät tavallisilta ateisteista maineen.
kevään tyttö kirjoitti:
Mitä itse koen että vaparit ajaa kokoajan enemmänkin homojen kirkollisia oikeuksia, oikeus vihkimiseen ja oikeus pappeuteen ja lapsien ”tekemiseen”, oikeus isyyteen ym. Ensin homoilla pitää olla oikeus saada olla erilainen sitten ajetaan asioita jotta on saavat samat oikeudet kuin noilla toisillakin.
En ainakaan vähään aikaan ole nähnyt mitään normaalien ihmisten puolustavaa ajattelua missään.
Tosin en ole hurjan aktiivisesti estinytkään mitä nyt päivän uutisia kuuntelen toisella korvalla radiosta.
Voisiko se toinen ryhmä PAt Pääakupunkiseudun Ateistit ry olla vaikka enemmän heteroiden asialla? Vai mikä on se erilaisuus mikä näillä kahdella ryhmällä on?
"Ei vapareihin mitään tunkua ole. "
Varmaan koska ne keskittyy niin näyttävätsi homo/ateistien asioiden ajamiseen, sellainen tunne on tullut."En ainakaan vähään aikaan ole nähnyt mitään normaalien ihmisten puolustavaa ajattelua missään. "
Uskonnolliset hihut eivät ole laskettavissa normaaleiksi.kevään tyttö kirjoitti:
”Mitä sinä oikein sekoilet? ”
Sinä ja ikiateisti (samalla äänensävyllä) spämmätte tänne katkeraa vuodatustanne Jumalasta ihan kokoajan. Ja se ärsyttää monia, myös ei-uskovia."En pidä Hgin ateistien asioista juttelua katkerana."
Miksi sinä yrität pettää itseäsi?
"Sinä ja ikiateisti (samalla äänensävyllä) spämmätte tänne katkeraa vuodatustanne Jumalasta ihan kokoajan."
Mitä sinä oikein sekoilet? Enhän minä vuodata Jumalasta kuin hyvin harvoin ja silloinkin yksittäisiin väitteisiin Jumalasta. Tuo paljastaakin hyvin sen, että arviosi eivät perustu mihinkään muuhun kuin luuloihisi.- kevään tyttö
ertert kirjoitti:
"En pidä Hgin ateistien asioista juttelua katkerana."
Miksi sinä yrität pettää itseäsi?
"Sinä ja ikiateisti (samalla äänensävyllä) spämmätte tänne katkeraa vuodatustanne Jumalasta ihan kokoajan."
Mitä sinä oikein sekoilet? Enhän minä vuodata Jumalasta kuin hyvin harvoin ja silloinkin yksittäisiin väitteisiin Jumalasta. Tuo paljastaakin hyvin sen, että arviosi eivät perustu mihinkään muuhun kuin luuloihisi.Hyvin päätelty Watson kaikki mitä tiedän perustuu toisten luuloihin , muutahan ei voi tietää kuin sen mitä toiset luulee tietävänsä ja kertoo minulle ihan faktana, jotka sitten luulen tietäväni. Toki ne tiedot jalostuu sitten ja muuttuu ja uusia tulee ja aika menee ja lopulta kuolen hyvin hyvin viisaana Ennen kuolemaani olen varmaan viisaimmillani.
Sinun nikistä jäi ikävä maku kerran kun puhuit minulle niin rumasti. Se ei ollut luuloa vaan ”kuuloa” Sinä juttelit sen tänne foorumille. En tykännyt siitä että puhuit minulle rumasti.
Ja siksi että tietosi perustuu vain höpö höpö ja älä valehtele – mielipiteisiin niin kanssasi juttelu ei hyödytä minua. Siksi olet keskustelijana hyödytön mutta luotsina voisit ihan ollakin ok. Puolestani hae luotsiksi. Luotsin pitäisi olla joku työtön jos vaikka Sinä ja A.Mikkonen ? Siis jos A.Mikkonen hyväksyy keskusteluksi muitakin aloituksia kuin säpinä-rockin.
Toinen kys, miksi tekisitte ilmaista työtä talolle? Emmä kyl viittis. - kevään tyttö
ertert kirjoitti:
"En ainakaan vähään aikaan ole nähnyt mitään normaalien ihmisten puolustavaa ajattelua missään. "
Uskonnolliset hihut eivät ole laskettavissa normaaleiksi."Uskonnolliset hihut eivät ole laskettavissa normaaleiksi. "
... ei ainakaan ateistien mielestä. Ateistit kun on niitä humaaneja ja suvaitsevaisia jotka suvaitsee kaikki muut paitsi "Uskonnolliset hihut ", jotka voi lahdata, polttaa ja hirttää oman makunsa mukaan ;)
Sovitaan näin, pomo! SE on teidän mielipide, humaanit suvaitsevaiset. kevään tyttö kirjoitti:
"Uskonnolliset hihut eivät ole laskettavissa normaaleiksi. "
... ei ainakaan ateistien mielestä. Ateistit kun on niitä humaaneja ja suvaitsevaisia jotka suvaitsee kaikki muut paitsi "Uskonnolliset hihut ", jotka voi lahdata, polttaa ja hirttää oman makunsa mukaan ;)
Sovitaan näin, pomo! SE on teidän mielipide, humaanit suvaitsevaiset."... ei ainakaan ateistien mielestä."
Väärin. Se ei ole mielipide vaan fakta.
"jotka voi lahdata, polttaa ja hirttää oman makunsa mukaan ;)
"
Minä en ole pitänyt lahtaamista, polttamista tai hirttämistä koskaan huumorina.
"Sovitaan näin, pomo!"
Ei me mitään sovita. Sinähän voit ryhtyä pelleilemään, kun argumenttisi eivät toimi, mutta se kuvaakin hyvin sitä, että väitteesi ovat alunalkaenkin täyttä huuhaata.kevään tyttö kirjoitti:
Hyvin päätelty Watson kaikki mitä tiedän perustuu toisten luuloihin , muutahan ei voi tietää kuin sen mitä toiset luulee tietävänsä ja kertoo minulle ihan faktana, jotka sitten luulen tietäväni. Toki ne tiedot jalostuu sitten ja muuttuu ja uusia tulee ja aika menee ja lopulta kuolen hyvin hyvin viisaana Ennen kuolemaani olen varmaan viisaimmillani.
Sinun nikistä jäi ikävä maku kerran kun puhuit minulle niin rumasti. Se ei ollut luuloa vaan ”kuuloa” Sinä juttelit sen tänne foorumille. En tykännyt siitä että puhuit minulle rumasti.
Ja siksi että tietosi perustuu vain höpö höpö ja älä valehtele – mielipiteisiin niin kanssasi juttelu ei hyödytä minua. Siksi olet keskustelijana hyödytön mutta luotsina voisit ihan ollakin ok. Puolestani hae luotsiksi. Luotsin pitäisi olla joku työtön jos vaikka Sinä ja A.Mikkonen ? Siis jos A.Mikkonen hyväksyy keskusteluksi muitakin aloituksia kuin säpinä-rockin.
Toinen kys, miksi tekisitte ilmaista työtä talolle? Emmä kyl viittis."Sinun nikistä jäi ikävä maku kerran kun puhuit minulle niin rumasti."
Voi voi, mitäs aloitit. Älä vaadi muilta sellaista, mitä et itsekään noudata, se on tekopyhää.
"Ja siksi että tietosi perustuu vain höpö höpö ja älä valehtele – mielipiteisiin niin kanssasi juttelu ei hyödytä minua."
Ei perustu. Perustelemattomien väitteiden yhteydessä ei kuitenkaan tarvita tuon parempaa kumousta. Lisäksi minä usein liitän siihen vielä selityksenkin, miksi jokin asia on hölynpölyä tai valhetta. Aina ei vain ole tarvetta, kun asia on hyvin selvä muutenkin, jos edes perustiedot ovat hallussa, jotka pitäisi olla, jos on peruskoulun suorittanut.
"Siksi olet keskustelijana hyödytön mutta luotsina voisit ihan ollakin ok."
Miksi sinä kuvittelet, että sinulla on kykyä arvioida, kun edelläkin tuli selväksi, että arviosi perustui pelkkään luuloosi?
"Puolestani hae luotsiksi. Luotsin pitäisi olla joku työtön jos vaikka Sinä ja A.Mikkonen ?"
En ole työtön.
"Toinen kys, miksi tekisitte ilmaista työtä talolle? Emmä kyl viittis. "
On sekin järkevämpä kuin trollaaminen.
- ateisti itte
Oksettavaa tuo, miten vapaa-ajattelijat(?) syyttävät kaikista heidän ajatusmaailmansa vastaisista viesteistä jotain ex-vapaa-ajattelijaa. Vielä nimen kanssa. Kiusaamistahan tuo on, ei siitä pääse mihinkään.
- FUCKIFUU
Voitko kertoa niiden vapaa-ajattelijoiden nimet jotka ovat syyllistyneet siihen mihin väität. Ja voitko kertoa sen ex-vapaa-ajattelijan nimen jota tarkoitat.
Jos et niin pidä mulkerokristitty pääsi kiinni. - Kuulkaa Herraa
FUCKIFUU kirjoitti:
Voitko kertoa niiden vapaa-ajattelijoiden nimet jotka ovat syyllistyneet siihen mihin väität. Ja voitko kertoa sen ex-vapaa-ajattelijan nimen jota tarkoitat.
Jos et niin pidä mulkerokristitty pääsi kiinni.Mulkerokristilisyys on kerettiläisyyttä ja sukua pakanallisuudelle. Elkää ateistit harjoittako sitä keskuudessanne elkäälä suosiko. Oikea kristillisyys on ekumeniassa ja luterilaisuudessa. Eikä ortodoksismikaan ole synti eikä häpiä. Mutta tuommoiset sukupuolielimiin viittavat lahkot ovat kauhistus.
- Ö_Ö
Aloittaja puhuu puhdasta asiaa. Vapareita vaivaa sama kuin monia pieniä sisäänpäin kääntyneitä uskontoja. Sen tulisi katsoa peiliin ja ottaa oppia virheistään voidakseen muuttaa kurssia. Sitä sillä ei toki ole aikomustakaan tehdä, minkä johdosta sen loppu on tulevaisuudessa.
Ateismistani huolimatta en ole ajatellut liittyä yhdistykseen, jossa ajattelu ei ole sallittua. Vaparien ainoa hyvä puoli enää onkin uskonnottomien aseman ajaminen. Toivottavasti se kykenee edes siihen ja mielellnä jatkossa ilman kiusaamista ja henkilöön käymisiä. Tasa-arvon edustajaksikaan siitä ei ole. - Humanistisesti
Linkin henkilö on saanut käräjäoikeudessa tuomion kunnianloukkauksesta vapariliiton entistä pääsihteeriä ja Helsingin yhdistyksen puheenjohtajaa kohtaan. Hänen jaanaavassa, vuosia jatkuneessa kirjoittelussaan vapareista on on kiusaamisen piirteitä, koska hän keskittyy lähes yksinomaan paisutellen negatiivisiin yksityikohtiin eikä tuo esiin juuri mitään positiivista. Hänen yhdistyksensä tultua jatkuvan kiroittelun johdosa erotetuksi, hän on jatkanut samalla paljolti itseään toistavalla linjalla. Heittäytyminen uskontojen uhrien joukkoon on osa Vapariliittoon kohdistuvan kiusaamiseen jatkamista. Käsitykseni mukaan erään uskonnollispohjaiset vaparivihakampanjoijat käyttävät hyväkseen linkin henkilön kirjoittelua. En usko että po. henkilö itse viitsii mm. taannoisella Kirkko kuuntelee -palstalla viljeltyä loanheittoa harrastaa. Parasa on jättää provosoitumatta jatkuvaan provosointiin.
- Humaanisti
Käsityksesi mukaan? Mistä olet saanut käsityksesi kirjoittajista? Kerropa? Vakoiletko?
- Hölpönpölpön
Ai nyt ei sitten pidä muka provosoitua? Ollaan muka niin yläpuolella tämmöisen. Höpö höpö. Se kiusaaminen, mitä on tullut esiin palstalla, kertoo omaa kieltään vapareista. Sitten yhtäkkiä muutetaan linjaa. Ei ole uskottavaa.
- 24rtfgb
Hölpönpölpön kirjoitti:
Ai nyt ei sitten pidä muka provosoitua? Ollaan muka niin yläpuolella tämmöisen. Höpö höpö. Se kiusaaminen, mitä on tullut esiin palstalla, kertoo omaa kieltään vapareista. Sitten yhtäkkiä muutetaan linjaa. Ei ole uskottavaa.
Minä kerroin pienenä äidille kun kiusattiin. Sinä vaikutat olevan saman tarpeessa.
- usko jo
24rtfgb kirjoitti:
Minä kerroin pienenä äidille kun kiusattiin. Sinä vaikutat olevan saman tarpeessa.
kökkönen, STFU!
- höpön löpön
"Heittäytyminen uskontojen uhrien joukkoon on osa Vapariliittoon kohdistuvan kiusaamiseen jatkamista"
Kukaan ei heittäydy uskontojen uhrien joukkoon kiusatakseen toisia.
- be-a-liar
Kuinka ihmeessä joku jaksaa jauhaa jostain muutaman sadan ihmisen yhdistyksestä kymmeniä (ellei jopa satoja) viestejä joka päivä.
Täytyy olla joko todella katkera tai sitten päässä vikaa.- Vajaa-ajattelijat
Vaparit nyt vaan on sellaisia. Koita kestää, itse olet puolesi valinnut.
- be-a-liar
Vajaa-ajattelijat kirjoitti:
Vaparit nyt vaan on sellaisia. Koita kestää, itse olet puolesi valinnut.
Ja mikäs on tämä "puoli jonka olen valinnut"?
- Neutraalivaparit
be-a-liar kirjoitti:
Ja mikäs on tämä "puoli jonka olen valinnut"?
Ai niin, sehän on vain neutraalia se mitä vaparit tekee.
(uskontoneutraalia = kirkon ja uskonnon vastustus)
(sukupuolineutraalia = pornolehtijakelu) - be-a-liar
Neutraalivaparit kirjoitti:
Ai niin, sehän on vain neutraalia se mitä vaparit tekee.
(uskontoneutraalia = kirkon ja uskonnon vastustus)
(sukupuolineutraalia = pornolehtijakelu)Mitä sinä nyt hourit?
Miten tuo liittyy mitenkään minun kommenttiini?
Ja edelleen... Mikä on tämä "puoli jonka olen valinnut"? - Neutraalivaparit
be-a-liar kirjoitti:
Mitä sinä nyt hourit?
Miten tuo liittyy mitenkään minun kommenttiini?
Ja edelleen... Mikä on tämä "puoli jonka olen valinnut"?Kun on vapari, ei ole millään puolella. Vaparithan tunnetusti ovat julistautuneet neutraalien näkemysten esittäjiksi.
- tosi neutraalia :D
Neutraalivaparit kirjoitti:
Kun on vapari, ei ole millään puolella. Vaparithan tunnetusti ovat julistautuneet neutraalien näkemysten esittäjiksi.
Puahhahahhahhaaa...
Pikemminkin estäjiksi. - onhan tuo nähty
tosi neutraalia :D kirjoitti:
Puahhahahhahhaaa...
Pikemminkin estäjiksi.Olihan tuosta vapareiden touhusta uutisointia jokunen aika sitten uutisissakin. Kuormittavat viranomaisia jonninjoutavilla valituksillaan ja selvityspyynnöillään.
- jonnyb
no jopas!!!
- Ettei unohdu
Pidetään mielessä.
- huomattu on
Saman olen huomannut. Kovaa kiusaamista, ettei vapareista enää kirjoitettaisi palstalla. Kai siellä on paljon salattavaa.
- jonnyb
Tää kyllä saa aattelemaan että mitä luurankoja vapaa-ajatttelijoilla on kaapeissa.
- Utelias Utte
jonnyb kirjoitti:
Tää kyllä saa aattelemaan että mitä luurankoja vapaa-ajatttelijoilla on kaapeissa.
Lisää paljastuksia, kiitos!
- Ruotimisketju
Utelias Utte kirjoitti:
Lisää paljastuksia, kiitos!
Siellä tosiaan tuntuu olevan paljonkin pimeää. Olisi hyvä valaista vähän. Raha-asiat, ihmissuhdesotkut, kiusaamiset, pornojutut...
Tehdään tästä sellainen ketju, jossa vaparien juttuja ruoditaan kunnolla ja tuodaan päivänvaloon ilman kaunistelua. Jos ja kun vaparit onnistuvat poistamaan ketjun, palautetaan tiedot. Pankaa kommenttinne talteen. Ruotimisketju kirjoitti:
Siellä tosiaan tuntuu olevan paljonkin pimeää. Olisi hyvä valaista vähän. Raha-asiat, ihmissuhdesotkut, kiusaamiset, pornojutut...
Tehdään tästä sellainen ketju, jossa vaparien juttuja ruoditaan kunnolla ja tuodaan päivänvaloon ilman kaunistelua. Jos ja kun vaparit onnistuvat poistamaan ketjun, palautetaan tiedot. Pankaa kommenttinne talteen."Tehdään tästä sellainen ketju, jossa vaparien juttuja ruoditaan kunnolla ja tuodaan päivänvaloon ilman kaunistelua."
Suomennos: multinikki yrittää vääristellä mahdollisimman paljon.- höpsöx
ertert kirjoitti:
"Tehdään tästä sellainen ketju, jossa vaparien juttuja ruoditaan kunnolla ja tuodaan päivänvaloon ilman kaunistelua."
Suomennos: multinikki yrittää vääristellä mahdollisimman paljon.Okei Time nyt siis multinikki on ateisti ja ertertti on vaparien puolella.
Siitäkö on kii ? Mitä muuta ? - höpsöx
Ruotimisketju kirjoitti:
Tehdään tästä sellainen ketju, jossa vaparien juttuja ruoditaan kunnolla ja tuodaan päivänvaloon ilman kaunistelua. Jos ja kun vaparit onnistuvat poistamaan ketjun, palautetaan tiedot. Pankaa kommenttinne talteen.Voidaan täällä yhtähyviin ruotia mitä se PAt teki niin väärin että sai potkut vapareista ?
Miksei näistä voi jutellla ?
Jos riitanne liittyy rahaan tai naisiin tai muuhun lapselliseen niin sitten syy on epäkiinnostava
mutta jos kyse on aatteesta aatoksista ajattelusta tai ateismista niin se olisi erittäinkin kiinnostavaa!
Jos kyse on siitä että vapareille jumala on homo
ja ateisteille neuvoton niin sitten tahdomme tietää. - nauruhuuuutoa
höpsöx kirjoitti:
Voidaan täällä yhtähyviin ruotia mitä se PAt teki niin väärin että sai potkut vapareista ?
Miksei näistä voi jutellla ?
Jos riitanne liittyy rahaan tai naisiin tai muuhun lapselliseen niin sitten syy on epäkiinnostava
mutta jos kyse on aatteesta aatoksista ajattelusta tai ateismista niin se olisi erittäinkin kiinnostavaa!
Jos kyse on siitä että vapareille jumala on homo
ja ateisteille neuvoton niin sitten tahdomme tietää.ja taas, se sama kirjoitusasu. Yritä sitä murretta edes :D Tee jotain kirjoitusvirheitä.
terveisin:
3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.
jumalasi on vitsi :D karitsaa ja kyyhkyä uhriksi synnyttämisestä :D - naisen selkä
nauruhuuuutoa kirjoitti:
ja taas, se sama kirjoitusasu. Yritä sitä murretta edes :D Tee jotain kirjoitusvirheitä.
terveisin:
3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.
jumalasi on vitsi :D karitsaa ja kyyhkyä uhriksi synnyttämisestä :DNiin et siis lukenut vastausta joka meni jo puoltoist tuntii sitte vertaa aikaa !
- nauruhuuuutoa
naisen selkä kirjoitti:
Niin et siis lukenut vastausta joka meni jo puoltoist tuntii sitte vertaa aikaa !
Luin kyllä, neljän minsan intervalleissa mennään.
- naisen selkä
nauruhuuuutoa kirjoitti:
Luin kyllä, neljän minsan intervalleissa mennään.
Selvitä pääsi leena! Sä vastasit väärään keskusteluun, mut ei kai se haittaa. Harmittaa että vastasin sen mitä vastasin mutta ehkä korjaan sen toisaalla.
- nauruhuuuutoa
naisen selkä kirjoitti:
Selvitä pääsi leena! Sä vastasit väärään keskusteluun, mut ei kai se haittaa. Harmittaa että vastasin sen mitä vastasin mutta ehkä korjaan sen toisaalla.
Ihan oikeaan vastasin. Kokeile sitä murretta. Savvvvoksi vaikka?
- ----------
..
- zyrt
Ei siihen yhdistykseen ole pakko liittyä, eikä siihen voi ketään myöskään liittää. Jos sinulla on huonoja kokemuksia yhdistyksestä, niin toki voit jättää jäsenmaksusi maksamatta ja olla menemättä kokouksiin ja muihin tilaisuuksiin. En minäkään filatelistien kokouksissa käy.
- höpsöx
Kenelle puhut?
Toki kun tällaisesta riitelystä kuulee ihmiset tahtoo tietää mitä miksi milloin kuka teki mitä hä?
Minulle oli ihan uusi teto tuo PAt - kiitos tiedosta vaikka olikin aika negatiivissävyttinen ensitapaaminen:/ No kai se tästä :)
"En minäkään filatelistien kokouksissa käy. "
Mutta jos olisi kaksi joilla on oppiriita, niin kai filatelsitit tahtoisi tietää kumpi on lähempänä omaa ajatusmaailmaa. Jos toisessa saa kerätä vain Suomi-aiheisia postimerkkejä ja toisessa kaiken maailman niin minä liittyisin siihen Suomen kerääjin joukkoon. Kun aloitin sen jo 1970. - zyrt
höpsöx kirjoitti:
Kenelle puhut?
Toki kun tällaisesta riitelystä kuulee ihmiset tahtoo tietää mitä miksi milloin kuka teki mitä hä?
Minulle oli ihan uusi teto tuo PAt - kiitos tiedosta vaikka olikin aika negatiivissävyttinen ensitapaaminen:/ No kai se tästä :)
Mutta jos olisi kaksi joilla on oppiriita, niin kai filatelsitit tahtoisi tietää kumpi on lähempänä omaa ajatusmaailmaa. Jos toisessa saa kerätä vain Suomi-aiheisia postimerkkejä ja toisessa kaiken maailman niin minä liittyisin siihen Suomen kerääjin joukkoon. Kun aloitin sen jo 1970.Aloittajalle vastasin. En minä ole mistään Patista kirjoittanut. Se taitaa olla aloittajan kerho.
- eitoimiei
höpsöx kirjoitti:
Kenelle puhut?
Mutta jos olisi kaksi joilla on oppiriita, niin kai filatelsitit tahtoisi tietää kumpi on lähempänä omaa ajatusmaailmaa. Jos toisessa saa kerätä vain Suomi-aiheisia postimerkkejä ja toisessa kaiken maailman niin minä liittyisin siihen Suomen kerääjin joukkoon. Kun aloitin sen jo 1970.ei se kato toimi jos vastaan samalla kirjoitusasulla itsellesi.
- PATti-tilanne
Tilannehan on ihan PATti, eikö? Tää ketju on jatkuvaa jumnnausta täynnä!
- Aada agnostikko
Samaa olen kuullut ja pitänee ainakin osittain paikkansa.Ja mitä sitten, mikä pakko sinne vapaa-ajattelijoihin sitten on mennä tai siellä pysyä?
Eipä toisaalta UUT:lläkään minulle mitään annettavaa ollut.- Bert.
Joo, ei tämä tieto vapareiden ahdistelemista ja terrorisoimista ihmisistä taida ihan tuulesta temmattu olla.
- Aada agnostikko
Toisaalta vapaa-ajattelijat tuskin mitään ihmeparantumisia,ihmevapautumisia ym ole menneet lupailemaankaan, kuten jossain muualla on tavallista.
- Harper guy
Ei varmaankaan, mutta outo porukka silti. Luin äsken jostakin yhdestä vapaa-ajattelijasta tehdyn aloituksen. Jos siinä sanottu on totta, se ei ole ihan normaali tyyppi.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354423- 553035
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462928- 302723
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402671Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82635- 382319
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542065- 41824
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693