http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288645141306.html?pos=ok-nln
Öljyalan keskusliitto ehdottaa, että kansan keskuudessa jo selkeää suosiotakin saavuttaneiden ladattavien hybridien ja hitaasti Suomessa yleistyvien sähköautojen lataussähköä pitäisi alkaa verottaa kireämmin kuin muuta sähköä.
Ollilan öljyala ehdottaa- sähköautoille
21
85
Vastaukset
- suunnitelma
Ja vähän myös tieveroa lisää jotta voidaan öljyveroa laskea .
- EI batteriveto
KERRANKIN OIKEA LINJA...patterikulkuneuvojen käyttöveroa on kiristettävä ja autojen laskettava.
- oikea suunta
Tottakai pitää verottaa rankemmin, eihän sähköautolla ole pakko ajaa, asua
on pakko. - persuajatusmaailma
Ei ole ihme, että Suomella menee taloudessa huonosti, jos tällainen persuajattelutapa on yleinen, yritä siinä nyt sitten luoda teknologisia huipputuotteitä tällaiseen ajatusmaailmaan perustuen.
- kaukaa haettu
persuajatusmaailma kirjoitti:
Ei ole ihme, että Suomella menee taloudessa huonosti, jos tällainen persuajattelutapa on yleinen, yritä siinä nyt sitten luoda teknologisia huipputuotteitä tällaiseen ajatusmaailmaan perustuen.
Mitä "persuajattelu" tähän liittyy?
- sinkoutuvat ulos !
Akkuautot ovat törmäksessä vaarallisiä..lähes puolentonnin painoiset akut räjähtävät murskatessaan koko auton!
- ei veroille
Missään nimessä sähköautoilua EI TULE verottaa lainkaan. Sähköauto on päästötön ja ei polta mitään fossiilista polttoainetta. Säästyy luontoa ja ihmisten terveys kun ei pakoputkesta tule muuta kuin puhdasta vesihöyryä ulos.
Tällainen sähköautoilun verottamisesitys on öljyalan viimeinen kuolinkouristus, öljy loppuu maapallolta pian ja sitten koko öljyala kuolee. Antaa sen kuolla rauhassa, öljyn aika on ohi.
Valtio jääköön ilman verotuloja, ihan oikein valtiolle. Vitun Kataisen rosvolauma! Hirttää pitäisi koko hallitus.- sdfsdfsdf
Yleisten näkemysten mukaan öljyä riittää vielä ainakin 500 vuodeksi, nyt kun myös öljyliusketeollisuus pääsee käyntiin.
10-20 vuoden päästä tälle lyhyelle sähköauto-episodille naureskellaan, varsinkin kun ilmastonmuutos on viimeistään silloin julistettu huijaukseksi. - öljy loppuu
sdfsdfsdf kirjoitti:
Yleisten näkemysten mukaan öljyä riittää vielä ainakin 500 vuodeksi, nyt kun myös öljyliusketeollisuus pääsee käyntiin.
10-20 vuoden päästä tälle lyhyelle sähköauto-episodille naureskellaan, varsinkin kun ilmastonmuutos on viimeistään silloin julistettu huijaukseksi.Olet totaalisen ja täysin väärässä. Öljyhuippu on jo käsillä ja sen jälkeen öljyn riittävyys on joitakin vuosikymmeniä koko planeetalla. Öljyn hinta tulee nousemaan jyrkästi, samalla sähköauto muuttuu pakolliseksi käytännössä kun ei kenelläkään ole enää varaa ajella polttoaineiden kanssa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Öljyhuippu
ASPO, Association of the Study of Peak Oil and Gas, on geologi Colin Campbellin perustama yhdistys. Sen mukaan Hubbertin malli pitää paikkansa ja maailman öljyntuotanto kääntyy laskuun vuonna 2007, joka voi johtaa suureen kriisiin 2000-luvulla. The Economist-lehti arvioi heinäkuussa 2007, että öljyhuippu on saavutettu. [6] Teorian kannattajien mukaan yhä useammat öljylähteet ovat joko alkamassa ehtyä tai ovat jo ehtyneet. Valtavat, helposti hyödynnettävät öljylähteet kuuluvat menneisyyteen. Riippumattomien tahojen tekemiä reservitarkastuksia maailman öljyvaroista ei ole olemassa, mikä lisää epävarmuutta. Maakaasun tuotannon odotetaan saavuttavan huippunsa vuosien 2010 ja 2020 välillä.
http://energiajatalous.blogspot.fi/p/oljyhuippu-q.html
Milloin öljyhuippu tapahtuu?
Lopullisen öljyhuipun ajankohta tiedetään varmuudella vasta jälkeen päin tarkasteltaessa. Perinteisen raakaöljyn tuotanto ei ole kasvanut vuoden 2006 jälkeen, ennätyshinnoista huolimatta. Kokonaistuotantoon lasketaan mukaan mm. öljyhiekasta "keinotekoisesti" valmistettu öljy, joka on toistaiseksi ylläpitänyt kokonaistuotannon kasvua. Kokonaistuotanto ei kuitenkaan voi kasvaa, jos perinteisen raakaöljyn tuotanto kääntyy laskuun.
Jonkinlainen konsensus öljyhuipun ajankohdasta osuu tälle vuosikymmenelle. Tämä vaikuttaa todennäköiseltä, mikäli 2006 todellakin oli perinteisen raakaöljyn tuotantohuippu. - rakastamme_öljyä
sdfsdfsdf kirjoitti:
Yleisten näkemysten mukaan öljyä riittää vielä ainakin 500 vuodeksi, nyt kun myös öljyliusketeollisuus pääsee käyntiin.
10-20 vuoden päästä tälle lyhyelle sähköauto-episodille naureskellaan, varsinkin kun ilmastonmuutos on viimeistään silloin julistettu huijaukseksi.Mä luulen, että naureskellaan paljon enemmän tämän tyyppisille viesteille silloin.
Polttokennoauton toimintasäde jo nyt 500 km yhdellä tankkauksella ja tankkausaika 3 min. Ja kyse on 1. sukupolven versiosta. Kuluttajamarkkinoille vuonna 2015.
Miksi ihmeessä jotkut ihmiset rakastavat öljyä?
Telkkarista tuli vasta mielenkiintoinen dokkari Kanadan öljyteollisuudesta, jossa on tuhottu aivan valtaisat alueet öljyntuotannon vuoksi, maa-aineksen sisältämästä öljystä 1/3 kuluu sen energian tuottamiseen, joka tarvitaan itse tuotantoprosessiin.
Monet alkuperäisväestöstä ovat nyt mukana tuossa öljybisneksessä ja ovat monet heistä jopa rikkaita ja kaikki vähintääkin hyvätuloisia, mutta eivät monet heistä siltikään iloitse asiasta, vaan ovat surullisia siitä, että heidän esi-isiensä maat on tuhottu totaalisesti.
Onko kyse loppujen lopuksi seuraavasta asiasta:
Me persut vastustamme periaatteesta ihan kaikkia niitä asioita, joita Vihreät kannattavat ja tämä johtuu pohjimmiltaan siitä, että Vihreät näkevät maahanmuuton myönteisenä tai eivät ainakaan kielteisenä asiana.
Onko tämä se pohjimmainen syy esim. tälle öljy-rakkaudelle?
Ilmastonmuutos on ihan oma kysymyksensä, sitä ei tarvitse sotkea tähän autoiluasiaan välttämättä ollenkaan. Vaikka tietysti globaalisti liikenteen CO2 - päästöt ovat varmaan jotain 10% kokonaispäästöistä. - Fukoff
sdfsdfsdf kirjoitti:
Yleisten näkemysten mukaan öljyä riittää vielä ainakin 500 vuodeksi, nyt kun myös öljyliusketeollisuus pääsee käyntiin.
10-20 vuoden päästä tälle lyhyelle sähköauto-episodille naureskellaan, varsinkin kun ilmastonmuutos on viimeistään silloin julistettu huijaukseksi.- 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
- aattele vähän
Mistäs sen kauheesti lisääntyvän sähkön saat jos autot muuttuu sähkölle?
Ropelleistako tuolla rannoilla?
Tuskin, sitä ostetaan tietysti kalliisti venäjältä, ydinvoimaloista.
Tai hiilivoimaloista sieltä.
Ei se sähkö ilmasta ole.
Nämä viheriäpiipittäjät ilmastohihhulit eivät aattele nokkaansa pitemmälle.
Hyvä tuo vero, valtio saa siitä lisätuloja. - vaikka_ydinvoimaa
aattele vähän kirjoitti:
Mistäs sen kauheesti lisääntyvän sähkön saat jos autot muuttuu sähkölle?
Ropelleistako tuolla rannoilla?
Tuskin, sitä ostetaan tietysti kalliisti venäjältä, ydinvoimaloista.
Tai hiilivoimaloista sieltä.
Ei se sähkö ilmasta ole.
Nämä viheriäpiipittäjät ilmastohihhulit eivät aattele nokkaansa pitemmälle.
Hyvä tuo vero, valtio saa siitä lisätuloja.Parempi tuottaa lyhyellä aikavälillä (50 vuotta) vaikka sitten ydinvoimaloilla se tarvittava sähkö.
Pidemmällä aikavälillä kannatan kyllä ydinvoimasta luopumista ellei
sitten fuusiovoimaloissa tapahdu jotain läpimurtoa.
Mutta öljyriippuvuudesta olisi hyvä päästä eroon mahdollisimman nopeasti.
Jopa Norja tukee voimakkaasti autoilun sähköistymistä, vaikka on itse öljyntuottaja!!! - ei veroille
aattele vähän kirjoitti:
Mistäs sen kauheesti lisääntyvän sähkön saat jos autot muuttuu sähkölle?
Ropelleistako tuolla rannoilla?
Tuskin, sitä ostetaan tietysti kalliisti venäjältä, ydinvoimaloista.
Tai hiilivoimaloista sieltä.
Ei se sähkö ilmasta ole.
Nämä viheriäpiipittäjät ilmastohihhulit eivät aattele nokkaansa pitemmälle.
Hyvä tuo vero, valtio saa siitä lisätuloja.Huonohan tuo verotusajatus on. Aina kun veroja korotetaan, verotuotot pienenvät, koska kansa kiertää verotuksen keinolla tai toisella. Yksi tapa kiertää autoilun verotus kokonaan on ajella mopoautolla, siitä ei makseta ajoneuvoveroa, ei käyttövoimaveroa eikä autoveroa, eikä muuten täyttä auton liikennevakuutustakaan, vaan pelkkä 200 euron mopovakuutus.
Ollilan veromalli johtaa siihen, että ajokortit jätetään ajamatta ja autot ostamatta, valtio ei voita verottamalla tässä kohtaa enää yhtään mitään. Yhä useampi jättää ajokortin suorittamatta jo nyt siksi, että autoilu on Suomessa muutenkin tolkuttoman kallista:
http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutiset/ajokortittomuus-lisaantynyt-yha-harvempi-18-vuotias-ajaa-kortin
Yle Uutisten mukaan nuorten ajokortittomuus on yleistynyt erityisesti pääkaupunkiseudulla. Kortin suorittamista lykätään usein myöhemmälle iälle, mutta myös kokonaan ajotaidottomien määrän ennustetaan kasvavan.
- Suomessa tullaan näkemään samanlainen trendi kuin Tukholmassa, jossa enää yhdeksän prosenttia 18-vuotiaista suorittaa ajokortin, kertoo Yle Uutisille Sami Mynttinen liikenteen turvallisuusvirastosta Trafista.
Tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla 40 prosenttia nuorista ajaa kortin heti 18 täytettyään, kun muualla vastaava luku on 60 prosenttia. Osuudet ovat arvioita, sillä Trafi on herännyt laskemaan tarkkoja tilastoja vasta nyt.
-Itsehän kierrän verot ajamalla kaikki työmatkatkin polkupyörällä, ei tarvitse osallistua autolijoiden tavoin veronmaksuun. Verot ov at aina pahasta, keksin koko ajan tapoja jättää verot maksamatta. En mm. osta mitään käyttötavaraa Suomesta vaan tilaan ulkomaisista verkkokaupoista jolloin en maksa Suomen alveja. Työtä teen pimeästi niin paljon kuin kerkeän. - gfsggs
Se on luonnollinen tapa ottaa tienkäyttömaksut yms. Vaihtoehtoinen tapa olisi nämä ollilan GPS viritykset jotka loukkaavat ihmisten yksityisyyttä. Nyt on valittava pienempi paha kahdesta pahasta.
Ei sen veron tarvitse olla suuren suuri. Juuri sen verran että sillä saadaan tarvittavat kulut katettua ilman että kaikki sähkönkäyttäjät joutuvat autoliikenteen kustantajiksi. - -..--.
öljy loppuu kirjoitti:
Olet totaalisen ja täysin väärässä. Öljyhuippu on jo käsillä ja sen jälkeen öljyn riittävyys on joitakin vuosikymmeniä koko planeetalla. Öljyn hinta tulee nousemaan jyrkästi, samalla sähköauto muuttuu pakolliseksi käytännössä kun ei kenelläkään ole enää varaa ajella polttoaineiden kanssa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Öljyhuippu
ASPO, Association of the Study of Peak Oil and Gas, on geologi Colin Campbellin perustama yhdistys. Sen mukaan Hubbertin malli pitää paikkansa ja maailman öljyntuotanto kääntyy laskuun vuonna 2007, joka voi johtaa suureen kriisiin 2000-luvulla. The Economist-lehti arvioi heinäkuussa 2007, että öljyhuippu on saavutettu. [6] Teorian kannattajien mukaan yhä useammat öljylähteet ovat joko alkamassa ehtyä tai ovat jo ehtyneet. Valtavat, helposti hyödynnettävät öljylähteet kuuluvat menneisyyteen. Riippumattomien tahojen tekemiä reservitarkastuksia maailman öljyvaroista ei ole olemassa, mikä lisää epävarmuutta. Maakaasun tuotannon odotetaan saavuttavan huippunsa vuosien 2010 ja 2020 välillä.
http://energiajatalous.blogspot.fi/p/oljyhuippu-q.html
Milloin öljyhuippu tapahtuu?
Lopullisen öljyhuipun ajankohta tiedetään varmuudella vasta jälkeen päin tarkasteltaessa. Perinteisen raakaöljyn tuotanto ei ole kasvanut vuoden 2006 jälkeen, ennätyshinnoista huolimatta. Kokonaistuotantoon lasketaan mukaan mm. öljyhiekasta "keinotekoisesti" valmistettu öljy, joka on toistaiseksi ylläpitänyt kokonaistuotannon kasvua. Kokonaistuotanto ei kuitenkaan voi kasvaa, jos perinteisen raakaöljyn tuotanto kääntyy laskuun.
Jonkinlainen konsensus öljyhuipun ajankohdasta osuu tälle vuosikymmenelle. Tämä vaikuttaa todennäköiseltä, mikäli 2006 todellakin oli perinteisen raakaöljyn tuotantohuippu.Jos akkuautot lisääntyvät on atomivoimaloita lisättävä tuplasti !
- huono_ehdotus
Niin, no jos halutaan välttämättä luoda Suomesta teknologinen takapajula, niin kyllähän tällainen systeemi sitä tavoitetta edistäisi ihan mukavasti.
Ja ladattavat hybridit ovat kyllä Suomessa vielä toistaiseksi tosi harvinaisia,
mutta kyllä nuo PHEV-autot kohta yleistyvät kun VW-konserni saa pusketuksi omat mallinsa markkinoille. - öljy kuolee
Kuoleva öljybisnes laulaa laulua "Tää on viimeinen taisto!" Tai kenties oikeammin uppoavan öljybisneksen yllä soi kappale "Nearer my God to thee!"
Sähköautoilu on tulevaisuutta ja se sähkö voidaan tuottaa monin eri keinoin jopa päästöttämästi.- ongelma 1 = 2
Ei sähkömoottorilla kulkeva ole auto, sehän ei edes käy.
Akkujen hinta nousee.
Akkujen raaka-aineena käytetystä lyijystä uhkaa tulla pula seuraavan viiden vuoden aikana, kun akkujen kysyntä vain kasvaa?
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/akkujen kysynta ennatyslukemissa ndash lyijysta uhkaa tulla pula/a809068
- ongelma tulossa
Tekniikan muuttuessa kohti vähäpäästöisiä autoja
,sähköautoja ja polttokennoautoja on selvää että verotulot polttoaineista laskevat. Nyt on sitten iskenyt paniikki että miten verotuotot saadaan taas nousuun. - jäävi mies
Eikö Jorman pitäisi älytä jäävätä ittensä näissä autoasioissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521