Luotsi esittäytyy

nebukadnessar

Hei kaikille!

Olen juuri aloittanut helluntailaisuus-palstan toisena luotsina. Silloin tällöin olen tällä palstalla kirjoitellut ja vuosien saatossa puheenaiheita seurannut.

Viimeaikaisilla käynneilläni olen havainnut, että varsinaisesta helluntailaisuudesta on asiallista keskustelua käyty melko vähän. Luotsina pyrin ohjaamaan palstan sävyä sellaiseksi, jossa saadaan esittää asiallisia mielipiteitä palstan aiheesta, mutta selkeästi tänne kuulumattomat aloitukset poistan tai siirrän sellaisen palstan alle, jossa aloittajan aihepiiriä laajemmin käsitellään.

Toivon kaikilta kirjoittajilta myös kärsivällisyyttä - joka päivä en netin ääressä ehdi istua, saati kaikkea aikaani suomi24:ssa viettää. Keskusteluhistoriaan en nyt suuremmin puutu, mutta uusimpia aiheita käyn silloin tällöin tarkastelemassa/tekemässä tarvittavia korjauksia.

Jotkut puuttumiseni saattavat aiheuttaa viestin kirjoittajissa mielipahaa, mutta pyrin ohjaamaan keskustelua "helluntailaisuus" teeman alla mahdollisimman puolueettomasti. Jos toimintani vaikuttaa asiattomalta, valituksia voi osoittaa ylläpidolle.

Antoisia keskusteluhetkiä kaikille!

65

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellari...

Voi mikä kaivattu "ilouutinen" näin maallisessa mielessä. Ainakin itse olen odottanut tätä jo pitkään.

• Aito vai väärennös.

Oletko aito luotsi..jos olisit, olisit lukinnut ketjun ehkä.

• Tuohon kysymykseen vain aika antaa vastauksen.

• nebukadnessar kirjoitti:

Tuohon kysymykseen vain aika antaa vastauksen.

Helluntailaiset ovat aika tarkkoja siitä mikä viittaa saatanaan, vaikka se olisikin vain nimimerkki.

Nebukadnessar valloitti Jerusalemin ja pakotti sen kansan pakkosiirtolaisuuteen.

• myös alus
        Pe.ku kirjoitti:

Helluntailaiset ovat aika tarkkoja siitä mikä viittaa saatanaan, vaikka se olisikin vain nimimerkki.

Nebukadnessar valloitti Jerusalemin ja pakotti sen kansan pakkosiirtolaisuuteen.

Pe.ku...

Nebukadnessar on myös scifi-elokuvassa "Matrix" mukana eräänlaisena laivana, oikeastaan viemärialuksena, joka lentää elektromagneettisella kentällä viemäreissä. Se on ihmisten vapautusrintaman alus ja mukana taistelussa koneiden hallitsemaa maailmaa vastaan.

http://www.igorstshirts.com/blog/conceptships/2009/nell3d_4.jpg

• myös alus kirjoitti:

Pe.ku...

Nebukadnessar on myös scifi-elokuvassa "Matrix" mukana eräänlaisena laivana, oikeastaan viemärialuksena, joka lentää elektromagneettisella kentällä viemäreissä. Se on ihmisten vapautusrintaman alus ja mukana taistelussa koneiden hallitsemaa maailmaa vastaan.

http://www.igorstshirts.com/blog/conceptships/2009/nell3d_4.jpg

Nimi on otettu kuitenkin Babylonian kuninkaalta.

nebukadnessar on aika monimutkainen nimenä, joten ei sitä vahingossa voi ottaa.

• öööööööööööööööööööö
        Pe.ku kirjoitti:

Nimi on otettu kuitenkin Babylonian kuninkaalta.

nebukadnessar on aika monimutkainen nimenä, joten ei sitä vahingossa voi ottaa.

Öööö höhhöööö!

Minunkin nimi on tarkoitushakuinen ja helppo kirjoittaa.

• Nimimerkkikö vain?

Mikä luotsi se sellainen on joka kirjoittelee nimimerkillä ja ei seiso aidosti sanojensa takeena? Pötypuhetta ja huijausta jälleen niinkuin koko helluntaikouhotus!

• Soffiina

Tervetuloa.

"Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro."
      .

• Kiitos tervetulotoivotuksista!

Kilpaillaan toistemme kunnioittamisessa!

• No on sulla nebukadnessar aikamoisia vihakirjoituksia palstoilla, joten sopinetko sinä tehtävään?

Alla olevan muslimia solvaavan aloituksen olet tehnyt Maailman menoa-palstalle, mutta kukaan ei ole kehdannut vastata siihen:

"Nebukadnessar
      21.11.2009 16:42
      Solmivatko runkkaavat somalit uusia avioliittoja lastenaltaalla runkaten, ja sanomalla "Tahdon Tahdon Tahdon"?
      Avioliittohan se siitä syntyy heidän käytännöllään.. "

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8638340#comment-0

• Iltaa, Pe.ku ja tervetuloa keskustelemaan!

Kuten huomaat, kyseinen nimimerkki ei ole rekisteröitynyt. Mutta kiitos tervetulotoivotuksistasi!

Iltaa, Pe.ku ja tervetuloa keskustelemaan!

Kuten huomaat, kyseinen nimimerkki ei ole rekisteröitynyt. Mutta kiitos tervetulotoivotuksistasi!

Vihakirjoitus on vihakirjoitus, kirjoittui sen sitten rekisteröitynä tai ei.

• Pe.ku kirjoitti:

Vihakirjoitus on vihakirjoitus, kirjoittui sen sitten rekisteröitynä tai ei.

* Älähän nyt Pe.ku, " härnää" uutta luotsia, koska olet ateisti, etkä oiken sen vuoksi kuulukkaan tälle palstalle, uusi nepukadnesar voi passittaa sinut omalle ateistein palstalle !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Älähän nyt Pe.ku, " härnää" uutta luotsia, koska olet ateisti, etkä oiken sen vuoksi kuulukkaan tälle palstalle, uusi nepukadnesar voi passittaa sinut omalle ateistein palstalle !

Muistanet Mohikaani_27, että olit itse tämän palstan sheriffinä ja sinut erotettiin törkeiden asaittomuuksien takia.

Olet samaa asiattomuutta latkanut senkin jälkeen ja asiaton on tuokin viestisi.

• Onnea

Olipa virkistavä lukea asiallinen ja kauan kaivattu aloituksesi. Siunausta tehtävääsi. Varmaan helpompaa sitten kun kaikille selviää suuntaviivat aiheisiin.

• Alkajaisiksi...

Oletko kirjoittanut monilla rekisteröidyillä niceillä helluntailaisuus-palstalla? Oletko evankelista? Kuulutko helluntaiseurakuntaan?

Miksi halusit tämän palstan luotsiksi?

• Motiivini luotsiksi koetin kuvata aloitusviestissäni. Olen kirjoittanut joillan nickeillä tällä palstalla aiemmin, mutta muut kohdat jäävät vastausta vaille.

Antoisaa keskustelua!

• huutava ääni korvess

Nopeeta toimintaa, liittynyt 20.1. 2014 jäseneksi suomi24, ja nyt jo luotsinvirka.

Katellaan nyt miten se virka lähtee hoitumaan..

• * On varmaan ollut palstalla "puska" kirjoittajana, ja vasta kun halusi luotisn virkaan, oli pakko rekisteröityä, tuntee varmaan palstan noin suurinpiirtein !

• Filos

Luotsin pitää muistaa, että tämä on yleinen Suomi 24 keskustelee ohjelma. Täällä on aiheita laidasta laitaan. Tällä palstalla saa esittää mielipiteitä Helluntailaisuudesta. Jos ei siedä arvostelua niin pitää tehdä oma palsta, johon on kirjautuminen.

• Otan osaa

Väärin ymmärretty taas. Aiheen mukaan sivustot. Ei aiheita laidasta laitaan. Valitan.

• Otan osaa kirjoitti:

Väärin ymmärretty taas. Aiheen mukaan sivustot. Ei aiheita laidasta laitaan. Valitan.

Odotan kyllä helluntailaisuus-palstalla näkeväni keskustelua palstan aiheesta. Pyrin sallimaan melko avoimen keskustelun, mutta odotan näkeväni muutakin kuin "Jumala on satuolento" - tasoisia aloituksia. Tuollaiset menevät suoraan poistoon.

• #¤%&/(
        nebukadnessar kirjoitti:

Odotan kyllä helluntailaisuus-palstalla näkeväni keskustelua palstan aiheesta. Pyrin sallimaan melko avoimen keskustelun, mutta odotan näkeväni muutakin kuin "Jumala on satuolento" - tasoisia aloituksia. Tuollaiset menevät suoraan poistoon.

Eikö mielestäsi liity helluntailaisuuteen se, onko Jumala satuolento vai ei?
        Mielestäni se, onko Jumala satuoleto vai ei, on koko helluntailaisuuden ja kristinuskon ydin.
        Oma mielipiteeni on se, että Jumala ON satuolento, koska muusta ei löydy näyttöä.

• #¤%&/( kirjoitti:

Eikö mielestäsi liity helluntailaisuuteen se, onko Jumala satuolento vai ei?
        Mielestäni se, onko Jumala satuoleto vai ei, on koko helluntailaisuuden ja kristinuskon ydin.
        Oma mielipiteeni on se, että Jumala ON satuolento, koska muusta ei löydy näyttöä.

"Mielestäni se, onko Jumala satuoleto vai ei, on koko helluntailaisuuden ja kristinuskon ydin."

Ei, vaan helluntailaisuuden ja koko kristiuskon ydin on siinä, että Jumala EI ole satuolento.

"Mielestäni se, onko Jumala satuoleto vai ei, on koko helluntailaisuuden ja kristinuskon ydin."

Ei, vaan helluntailaisuuden ja koko kristiuskon ydin on siinä, että Jumala EI ole satuolento.

Et ymmärtänyt asiaa, tai rikot tahallasi Suomen lakia nebukadnessar.

Sinä voit olla sitä mieltä että Jumala on olemassa, mutta muilla on oikeus olla eri mieltä.
        Ylempänä sanot että, jos on eri mieltä niin viesti poistetaan saman tien asiattomana.

Ei eri mieltä oleminen ole asiatonta.

Uskonnonvapaus ja mielipiteen vapaus on kirjattu peustuslakiin ja sen rikkominen on rikos.

Myös Suomi24 säännöt kieltää toimintasi (alla lainaus säännöistä).

"Suomi24-palveluissa ei saa: Rikkoa tai yllyttää muita rikkomaan Suomen lakia"

• Pe.ku kirjoitti:

Et ymmärtänyt asiaa, tai rikot tahallasi Suomen lakia nebukadnessar.

Sinä voit olla sitä mieltä että Jumala on olemassa, mutta muilla on oikeus olla eri mieltä.
        Ylempänä sanot että, jos on eri mieltä niin viesti poistetaan saman tien asiattomana.

Ei eri mieltä oleminen ole asiatonta.

Uskonnonvapaus ja mielipiteen vapaus on kirjattu peustuslakiin ja sen rikkominen on rikos.

Myös Suomi24 säännöt kieltää toimintasi (alla lainaus säännöistä).

"Suomi24-palveluissa ei saa: Rikkoa tai yllyttää muita rikkomaan Suomen lakia"

* Ota nyt Pe.ku huomioon se, että halluntailaisuuteen ei kuulu olla ateisti ? Miksi siis olet vielä helluntailaisuus palstalla, helluntailsille Jumalan on ehdoton ja elintärkeä, ja uskomme koko sydämestämme, että Jumala ON, samoin Hänen Poikansa Jeesus Kristus ON ! Samoin Pyhä Henki ON, Jumalan kolmas persoona. Niin miten ihmeessä voit perustella olosi tällä palstalla, paitsi häiriköimässä, jota todella oletkin harrastanut ovelasti jo vuosia !

uudelle luotsille minunkin puolesta, tervetuloa ! Olen itsekkin ollut sheriffinä, mutta ilkeät vastustajani muiluttivat minut pois valheillaan ja väärillä toodistuksilla, että ole varuillasi, täällä kun voi tapahtua ihan mitä vaan, ja usein Pe.ku on se sählääjä ! Ja muu roskalauma perässä kuin kärpäs parvi !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ota nyt Pe.ku huomioon se, että halluntailaisuuteen ei kuulu olla ateisti ? Miksi siis olet vielä helluntailaisuus palstalla, helluntailsille Jumalan on ehdoton ja elintärkeä, ja uskomme koko sydämestämme, että Jumala ON, samoin Hänen Poikansa Jeesus Kristus ON ! Samoin Pyhä Henki ON, Jumalan kolmas persoona. Niin miten ihmeessä voit perustella olosi tällä palstalla, paitsi häiriköimässä, jota todella oletkin harrastanut ovelasti jo vuosia !

uudelle luotsille minunkin puolesta, tervetuloa ! Olen itsekkin ollut sheriffinä, mutta ilkeät vastustajani muiluttivat minut pois valheillaan ja väärillä toodistuksilla, että ole varuillasi, täällä kun voi tapahtua ihan mitä vaan, ja usein Pe.ku on se sählääjä ! Ja muu roskalauma perässä kuin kärpäs parvi !

* Ota nyt huomioon, että tuon patsaan aikakausi on jo alkanut, se on ennustavaa tulevasta antikristuksen aikakaudesta pedon merkkeineen ka patsaineen, jotka juudan Jalopeura tuhoaa suunsa henkäyksellä !

• Kultainen kuvapatsas

Ihmetyttää tuo nimimerkin valinta!

Nebukadnessarhan oli kuningas, joka pystytti kultaisen epäjumalan patsaan.
      Dan 3:1 Kuningas Nebukadnessar teetti kultaisen kuvapatsaan, jonka korkeus oli kuusikymmentä kyynärää ja leveys kuusi kyynärää, ja pystytti sen Duuran lakeudelle Baabelin maakuntaan.

Ja hän heitätti kolme Jumalan miestä tuliseen pätsiin, kun eivät hänen pystyttämäänsä ”Jumalaa” palvelleet. Mutta mitä tapahtui?
      Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin Jumalan Poika"

Jumalan Poika pelasti Nebukadnessarin käskyn mukaan ”helve-tin” tuleen heitetyt ”luopiot”, jotka eivät hänen Jumalaansa suostuneet kumartamaan.

Toivon mukaan luotsina et toimi niin kuin valitsemasi nimimerkki-kuningas toimi.

Onnea ja menestystä ja Jumalan siunausta toiminnallesi.

• Daniel 4: 34. Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan taivaan kuningasta; sillä kaikki hänen työnsä ovat totiset ja hänen tiensä oikeat. Ja hän voi nöyryyttää ne, jotka ylpeydessä vaeltavat.

Kiitos rohkaisuistasi! Yhdessä teemme palstasta näköisemme.

• Toivon, ettei asoiden äärellä olla "putkinäön" varassa, vaan Raamatun sanan varassa, ettei poistoja teetettäisi, juuri jonkun "putkessa" katsotun asian tiimoilta, vaan asiat asiana, kun ne on esitettävänä Kirjoituksissa luetussa muodossa.

• Uusi luomus

Hienoa, että tänne on saatu uusi luotsi. Sopiiko kysyä, että oletko uskossa?

• Soffiina

Kauan minä kiljuen hakkasinkin ylläpidon ja poliisilaitoksen ovea, että tänne saatiin joku asiallinen ja neutraali järjestyksenpitäjä, toivottavasti edes auttavasti Suomen lakia ymmärtävä, eli Luotsi.

Ole oikeudenmukainen toimissasi, näe pintaa syvemmälle.
      .

• hohhohhhoo

Jos joku on pastan luotsi, hänellä on taatusti rekisteröitynyt nicki. Älkää nyt hyvät ihmiset antako jonkun naruttaa teitä. Hohhoh.

• Soffiina
        hohhohhhoo kirjoitti:

Jos joku on pastan luotsi, hänellä on taatusti rekisteröitynyt nicki. Älkää nyt hyvät ihmiset antako jonkun naruttaa teitä. Hohhoh.

No, eikös nebukadnessarilla sitten ole rekisteröitynyt nicki?
        Miten niin hän "naruttaa"?

Ymmärrätkö suomea?

(Oikeastaan ei kannattaisi vastata tälle jatkuvalle hohhottajalle, joka aina vääntää kaiken muuksi.)

Kirjoitin nebukadnessarille, en sinulle. Saisinko olla rauhassa?
        .

• hohhottaja.
        Soffiina kirjoitti:

No, eikös nebukadnessarilla sitten ole rekisteröitynyt nicki?
        Miten niin hän "naruttaa"?

Ymmärrätkö suomea?

(Oikeastaan ei kannattaisi vastata tälle jatkuvalle hohhottajalle, joka aina vääntää kaiken muuksi.)

Kirjoitin nebukadnessarille, en sinulle. Saisinko olla rauhassa?
        .

Saat olla rauhassa kun en sulle kirjoittanut. Miettikää te muut.

Mä voisin kirjoittaa nyt tähän että olen presidentti joka olen tullut kirjoittelemaan ja kuuntelemaan kansan syvien rivien mielipiteitä helluntailasuudesta. Hmm.

• Soffiina
        hohhottaja. kirjoitti:

Saat olla rauhassa kun en sulle kirjoittanut. Miettikää te muut.

Mä voisin kirjoittaa nyt tähän että olen presidentti joka olen tullut kirjoittelemaan ja kuuntelemaan kansan syvien rivien mielipiteitä helluntailasuudesta. Hmm.

Kyllä sinä minun viestiini vastasit.
        Ja ihan sama minulle mikä luulet olevasi.

Tähän viestiini ei sinun tarvitse enää vastata.

• ~~tähkäpää~~

Toivottelen tervetulleeksi palvelemaan meitä erittäin ihania immeisiä!!? 8D

Meidän paimentamisemmehan on vain yltäkylläistä iloa ja riemua, sillä olemmehan itse kukin erittäin nöyriä, sävyisiä ja toinen toisemme ihan mahdottoman hyvin ja armollisesti huomioon ottavia, joten tätä samaa me siten varmaan odotamme Sinultakin! 8D :) :O

Vai????

Siunausta ja voimia tehtävääsi!

• Soffiina

Juuh. Hyvin sujuu silloin kun on jokseenkin sama Henki.
        Jotkut oppieroavuudet eivät vielä välttämättä jaa nk. henkeä.
        Silloin jakaa, kun oppi ja henki perustuvat aivan eri asioille.

Itse tunnustan sellaista oppia, jossa ihminen itse, synteineen tai pyhityksineen, ei ole uskon keskipiste, vaan uskon lähde ja kohde on Jumala: Isä, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki.

Ainoa, jota itse uskossani katson on Jeesus Kristus, ristiinnaulittuna.
        Hän Itse sanoo olevansa syntisten Vapahtaja.
        .

• Kiitoksia tervetulotoivotuksista!

Kiitoksia tervetulotoivotuksista!

Oletkos itse uskossa Jeesuskeen Kristukseen ja tunnustatko kolminaisuuden, joka helluntai seurakunnissa on luonnollinen asia ?

• Kaikkea sitä näkee! En tiedä, mikä murtsin tilanne on, mutta ei varmaan apu ainakaan pahitteeksi ole.

Täällä onkin varmaan helppo luovia ja "luotsata"? :)

Voimia ja kärsivällisyyttä tehtävääsi! Sitä voisi kuvitella tarvittavan! Toivottavasti tämä nyt tästä vähän putsaantuu..

• kolminaisuus

Onko palstalla nyt 2 luotsia? jos on, niin eikö 3 luotsia olisi kristillisempää?

• KTS

Ja avot jos sinnoot Nebukadnessar niin Kootee on Nebusaradan, Baabelin kuninkaan nöyrä palvelija!

• Soffiina

Mää olen Ruut, jolka keräili tähkänpätkiä hurskaamman joukon vanavedessä.

• Soffiina kirjoitti:

Mää olen Ruut, jolka keräili tähkänpätkiä hurskaamman joukon vanavedessä.

Nostetaan Ruut vankkureihin ja pietään hyvänä.

• siunaten

"Mikä on Suomi24 Luotsi?

Luotsi on keskustelupalstoilla ja chatissa vapaaehtoisesti toimiva aktivoija, tietäjä ja ilopilleri. Luotsin tehtävänä on huolehtia keskustelupalstan ja/tai chat-huoneen viihtyisästä tunnelmasta sekä yhteisön jäsenten välisestä hyvästä hengestä. Hän osallistuu aktiivisesti keskusteluun ja valvoo samalla keskustelupalstan ja chat-huoneen toimintaa sekä auttaa Suomi24 Ylläpitoa sääntöjen vastaisen sisällön poistamisessa."
      http://www.suomi24.fi/promo/luotsi

nebukadnessar hei!

Minulla on pari kysymystä sinulle, uudelle luotsille. jonka toivotan puolestani tervetulleeksi. Tervetuloa!

Ensimmäinen kysymykseni koskee nimimerkkiäsi.
      Aiemmin oli sääntönä, että luotsin tuli olla yhteisön kirjautuneena jäsenenä muistaakseni vähintään neljä kuukautta ennen kuin voi hakea luotsin tehtävää. Ja luonnollisesti luotsin pitäisi olla tuo aika sääntöjen mukaisena keskustelujen aktiivisena osanottajana. Sinä olet kirjautunut vasta äskettäin nebukadnessarina.

Kysyn, miksi et ole ottanut käyttöön nimimerkkiä, jolla olet aikaisemmin kirjoittanut palstalle? Minusta se olisi ollut korrektia muita palstalla kirjoittavia kohtaan. Sinulla olisi siten ollut tietty tunnettavuus ja luotettavuutesikin olisi ollut paremmin arvioitavissa.

Tunnet varmasti hyvin palstan tavat ja kirjoittajien tyylin. Tiedät myös, että täällä on ollut paljon riitoja ja ilveilyä toisten kustannuksella. Suoranaista kiusaamistakin on havaittu. En epäile kykyjäsi palstan luotsaamisessa, mutta jonkin aikaa menee ennen kuin sinun tapasi luotsina tunnetaan. Niinhän muuan komppanian päällikkökin sanoi tunnetussa romaanissa, että "tapani tulette tuntemaan".
      Itsesi esittely oli kyllä asiallinen. Plussaa sinulle siitä.

Toinen kysymykseni koskee luonteenlaatuasi. Oletko tosikko vai "palstan ilopilleri"?
      Sitä ilopilleriyttähän Ylläpito näkyy sinulta luotsina edellyttävän. Itse toivoisin sinulta huumorintajua, mutta en pelleilyä enkä sen sietoa. En sinuna sietäisi myöskään ylenmääräistä puuttumista asiallisiin kirjoituksiin, vaikka kuka pyytäisi poistoa. En myöskään eri tavoin ajattelevien asiallisten viestien diskriminointia.

Minusta voisit hyvin mainita oman viiteryhmäsi.
      Minulle sillä ei ole suurtakaan merkitystä, mutta et mielestäni häviäisi siinä mitään. Tunnusta vaan reilusti väriäsi. Mutta mikäs minä olen neuvomaan sinua. Asiallisuus ja maltti ovat omia arvojani.

Toivon sinulle kestokykyä ja siunausta tehtävässäsi.

t. Rekisteröitymätön, palstalla ajoittain kirjoittava helluntailainen

• oma mielipide

"Kysyn, miksi et ole ottanut käyttöön nimimerkkiä, jolla olet aikaisemmin kirjoittanut palstalle? Minusta se olisi ollut korrektia muita palstalla kirjoittavia kohtaan. Sinulla olisi siten ollut tietty tunnettavuus ja luotettavuutesikin olisi ollut paremmin arvioitavissa."

Yhdyn tähän yllä olevaan kirjoittajan kommenttiin.

Minusta tuntuu että tämä "luotsi" on tullut tirkistelemään.

Tervetuloa nyt sitten kuitenkin.

• Hei, "siunaten"!

Kiitos asiallisesta kommentistasi!

Esitit kysymyksiä taustastani ja luonteenlaadustani.

Haluan pitää itselläni oikeuden kirjoittaa myös omia mielipiteitäni tällä palstalla ja sitä varten pidän nickini pyhitettynä tuota tehtävää varten. Vaikka luostin tehtävää kuvataan "Ilopilleriksi" ja "aktivoijaksi" palstan hengelliseen sävyyn kuuluvat useat opilliset keskustelut ja - kuten varmasti olet huomannut - ne saattavat usein olla varsin painavia keskusteluja. Esiintulo tietyn nimimerkin kanssa olisi siis ladannut jo tietyt ennakko-odotukset luotsina toimimiselle - hyvässä ja pahassa.

Luonteeltani olen tosikkomainen ilopilleri.

• siunaten
        nebukadnessar kirjoitti:

Hei, "siunaten"!

Kiitos asiallisesta kommentistasi!

Esitit kysymyksiä taustastani ja luonteenlaadustani.

Haluan pitää itselläni oikeuden kirjoittaa myös omia mielipiteitäni tällä palstalla ja sitä varten pidän nickini pyhitettynä tuota tehtävää varten. Vaikka luostin tehtävää kuvataan "Ilopilleriksi" ja "aktivoijaksi" palstan hengelliseen sävyyn kuuluvat useat opilliset keskustelut ja - kuten varmasti olet huomannut - ne saattavat usein olla varsin painavia keskusteluja. Esiintulo tietyn nimimerkin kanssa olisi siis ladannut jo tietyt ennakko-odotukset luotsina toimimiselle - hyvässä ja pahassa.

Luonteeltani olen tosikkomainen ilopilleri.

nebukadnessar

Kiitos vastauksestasi. Valinta on sinun ja ilmaiset itsestäsi niin paljon kuin itse tahdot. Niinhän me itsekukin teemme. Olemme vapaita.
        Itse en erikoista ilopilleriyttä odota keneltäkään, vaikka kyllähän iloinen mieli kaunistaa kasvot, niin kuin Sana sattuvasti opettaa. Snl.15:13.
        Opilliset asiat lienevätkin palstan parasta antia.

Asiallinen kommentointi lähtee iloisesta sydämestä. Näin toivoisin omien kommenttieni tulevan koetuiksi. Asiattomien kommenttien en anna häiritä.
        Sinun niihin on pakko ottaa kantaa. Menestystä tehtävässä!

Herra kaunistaa nöyrät pelastuksella. Ps. 149:4

• Menestystä minunkin puolestani palstan uudelle luotsille.

• 4+9

Kuka tahansa voi tehdä tällainen aloituksen! Kyllä pitää olla jokin näyttö että ei ole trolli. Eikö luotsi ole rekisteröitynyt, jonka kautta kuka vain voi laittaa kyselyn pitääkö paikkansa että kysyien henkilö on todella luotsi. Ei helluntailaistenkaan kannata olla ihan noin sinisilmäisiä.

• on se luotsi
        4+9 kirjoitti:

Kuka tahansa voi tehdä tällainen aloituksen! Kyllä pitää olla jokin näyttö että ei ole trolli. Eikö luotsi ole rekisteröitynyt, jonka kautta kuka vain voi laittaa kyselyn pitääkö paikkansa että kysyien henkilö on todella luotsi. Ei helluntailaistenkaan kannata olla ihan noin sinisilmäisiä.

Nebukadnessar on rekisteröitynyt ja hänellä ON käytössään näkyvä luotsin ruoritunnus, eli kyseessä on aito luotsi. Miten vaikea tuo on ymmärtää?

• Liitän tähän "avausviestiin" vielä illan iloksi ajatuksia, joita on noussut näin päällimmäisenä esiin näinä päivinä muutamina luotsina toimiessa:

Foorumilla olisi suotavaa:

- Kunnioittaa kaikkia keskustelijoita
      - Osoittaa asiallinen kritiikki tarpeen tullen eri uskontosuunnan edustajia kohtaan, eikä leimata esim. jokaista helluntailaista tai luterilaista ”paholaisen lapseksi”
      - Konkretisoida omat alustuksensa ja ajatuksensa, esim. minkä tähden kokee jonkin asian olevan väärin/oikein
      - Kirjoittaa kokonaisia ajatuksia, eikä postittaa hyperlinkkejä toisille verkkosivuille

Foorumilla luotsin aherruksen alle joutuvat viestit/ketjut, joissa:

- puhutaan vain nimimerkeistä ja heidän toiminnastaan
      - käydään kahdenkeskistä dialogia kaikista palstan kirjoittajien nykyisistä ja tulevista virheistä ja niihin liittyvistä mahdollisista rikosspekulaatioista
      - kehoitetaan olemaan kommentoimatta sen ja sen nimimerkin aloituksiin: Jokainen palstalla kirjoittava on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella on mahdollisuus aloittaa keskustelu - kommentoitakoon sitä tai ei.
      - kielenkäyttö on epäkunnioittavaa ja tahallisen provokatiivista, eikä edistä asiallista keskustelua palstan perimmäisestä aiheesta
      - kokonaisia alustuksia tehdään mielensä pahoittaneiden nimimerkkien toimesta heidän mieliään pahoittaneille nimimerkeille

Osan viestiketjuista olen siirtänyt parhaaksi katsomilleni foorumeille ja osan olen joutunut poistamaan. Tarkoitus ei ole kuristaa palstaa hengiltä yli-kontrolloimalla viestiketjuja, mutta asiattomuuksiin joudun puuttumaan.

Muistutan myös - jos koette luotsin toiminnan epäoikeudenmukaiseksi ja S24 sääntöjen vastaiseksi, teillä on mahdollisuus kohdistaa kritiikki toimistani suoraan suomi24 ylläpitoon. Sitä kautta saatte asiallenne tarvittavaa huomiota ja luotsi saa kaipaamansa nuhteet oikealta taholta.

Antoisia keskusteluhetkiä helluntailaisuus-palstalla!

T: Nebu

• "#¤%&/(

Kirjoitin jo tossa ylempänä, mutta kysyn vielä uudestaan.
        Miksi ei saa keskustella siitä, onko Jumala satuolento vai ei?
        Eikö koko kristinuskon ydin ole siinä, että Jumala on olemassa?
        Ei siis ole yhdentekevää, onko Jumala satuolento vai ei. Ei pitäisi myöskään olla kiellettyä kertoa, jos on sitä mieltä että Jumala ei ole olemassa.
        Ei kai voi ottaa lähtökohdaksi sitä, että Jumala on olemassa, vaikka kaikki näyttö siitä puuttuu? Eikö ole hieman epärehellistä "kieltää" kriittistä ajattelua?

Mielipiteeni on siis se, että Jumala kuuluu helluntailaisuuteen ja tästä syystä helluntailaisuuteen kuuluu myös se, onko Jumala olemassa vai ei (vai onko pelkkä satuolento).

http://fi.wikipedia.org/wiki/Taruolento
        "Taruolentona pidetään olentoa, josta kertovat myytit ja legendat, mutta joka ei kuitenkaan ole olemassa tai tieteen tuntema. Taruolennoista osa on fyysisiä ja kehollisia, toiset taas henkiolentoja, ja jotkut siltä väliltä."

Mielestäni jokainen kohta taruolennon määritelmästä täsmää Raamatun jumalaan.
        - Jumalasta kertovat myytit ja legendat.
        - Jumala ei ole tieteen tuntema.
        - Jeesus oli fyysinen, kehollinen olento ja henkiolento (tai jotain siltä väliltä)
        - Jumala on henkiolento.

• "#¤%&/( kirjoitti:

Ei siis ole yhdentekevää, onko Jumala satuolento vai ei. Ei pitäisi myöskään olla kiellettyä kertoa, jos on sitä mieltä että Jumala ei ole olemassa.
        Ei kai voi ottaa lähtökohdaksi sitä, että Jumala on olemassa, vaikka kaikki näyttö siitä puuttuu? Eikö ole hieman epärehellistä "kieltää" kriittistä ajattelua?

Mielipiteeni on siis se, että Jumala kuuluu helluntailaisuuteen ja tästä syystä helluntailaisuuteen kuuluu myös se, onko Jumala olemassa vai ei (vai onko pelkkä satuolento).

"Taruolentona pidetään olentoa, josta kertovat myytit ja legendat, mutta joka ei kuitenkaan ole olemassa tai tieteen tuntema. Taruolennoista osa on fyysisiä ja kehollisia, toiset taas henkiolentoja, ja jotkut siltä väliltä."

- Jeesus oli fyysinen, kehollinen olento ja henkiolento (tai jotain siltä väliltä)
        - Jumala on henkiolento.

"Miksi ei saa keskustella siitä, onko Jumala satuolento vai ei?"

Sitä minäkin ihmettelin jo omassa avauksessani "Puolueellinen luotsi"

Suomalaisista suurin osa ei usko Jumalien olemassaoloon ja kansainväisesti vain noin 15% uskoo kyseisen Jumalan olevan olemassa.

Luotsi ei ole edes vastannut avauksessani olevaan asiaan.
        Puolueettomuus viestien poistamisessa on kaikkein tärkein perusasia ja ilman sitä luotsi ajaa itsensä umpikujaan.

Asioista on voitava olla eri mieltä, kuin palstan luotsi.

• VOIMIA!

VOIMIA!

• ei liian laajasti
        "#¤%&/( kirjoitti:

- Jumala on henkiolento.

Mielestäni noille "satuolentojutuille" on olemassa ateismi-palsta. Siellä saa pohtia asioita sisltäkin puolelta. Täällä keskitytään ruotimaan ja pohtimaan uskonasioissa erikosiesti helluntailaisuutta.

• Parempia päiviä :)

Luotsin näkemys tämän palstan kurssista on hyvä ja suotava! Ja kauan odotettu ja kaivattu! Tervetuloa ja voimia! Alkuun voi olla vaikeaa totuttaa väkeä käyttäytymään ohjeiden mukaisesti kun ovat saaneet täällä villisti riekkua, mutta jos alussa jaksaa olla sinnikäs siivouspuuhissaan, on palsta jatkossa helpompi pitää siedettävän siivona. Rakkautta ja rajoja. Nebukadnessarkin joutui käymään vaikeimman kautta, mutta lopputulos se on joka ratkaisee! Kiitos sinulle uusi luotsimmme siitä että olet valmis vaivaa näkemään :)

• Lopeta luotsaamisesi

Ohjaat palstan sävyä , millaiseksi? Onko sun käden jälki ollut näkyvissä tänään?

• hohoijjaa2

Ja heti poistettiin minun täsysin asiallinen pohdintani, miksi?
      Palstalla saa kirjoittaa rivouksia, mutta pohdiskelua omia aivoja käyttämällä on kielletty?

• ggfhgjhjlkjklkö

Yleistä keskustelua helluntailaisuudesta voivat käydä ei uskovatkin joten luotsinakin toimii siis ei uskova. Huomioikaa tämä uskovat. Nämä luotsit täällä eivät ole uskovia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nebukadressar_II

• Siirtäisinkö tämän kommentin "salaliittoteoriat" palstalle?

:)

Spekulaatioiden esittäminen ei toki ole väärin!

• Kyselen ensin vähän

Jospa luotsi myös toimisit sanojesi mukaisesti. Vielä ei ole näkynyt minkäänlaista toimintaasi. Henkilöiden herjaukset saavat jatkua kuten ennenkin. Valheellista tietoa saavat kaikki levittää mielin määrin.
      Mitä siis tarkoitat aloitusviestilläsi?

• SoffiXiina

Luotsi on S24:n työntekijä.
      Mitä ihmettä te häntä kuulustelette?

Ei hän ole teille vastuullinen ja "uskostaan" tilivelvollinen, kuten aina röyhkeästi uskottelette, vaan omalle työnantajalleen.

Jos hän olisi helluntailainen, tai edes vapaasuuntainen, hän olisi puolueellinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3083
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      233
      1969
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      66
      1926
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      70
      1625
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1386
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1254
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      23
      988
    8. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      22
      919
    9. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      917
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      906
    Aihe