Jeesus puhui totuudellisesti kuninkuudestaan

Balttis Messiaasta

Keskustellessaan siitä Pilatuksen kanssa:

Joh.18:33-40; >> Niin Pilatus meni taas sisälle palatsiin ja kutsui Jeesuksen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Jeesus vastasi hänelle: "Itsestäsikö sen sanot, vai ovatko muut sen kertoneet?" Pilatus vastasi: "Olenko minä juutalainen?" Oma kansasi ja ylipapit ovat antaneet sinut minun käsiini. Mitä sinä olet tehnyt?"

Jeesus vastasi: "MINUN KUNINKUUTENI EI OLE TÄSTÄ MAAILMASTA, jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; MUTTA NYT MINUN KUNINKUUTENI EI OLE TÄÄLTÄ".

Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet KUNINGAS?" Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas.

Sitä varten minä olen syntynyt ja SITÄ VARTEN MAAILMAAN TULLUT, ETTÄ MINÄ TODISTAISIN TOTUUDEN PUOLESTA. JOKAINEN JOKA ON TOTUUDESTA, KUULEE MINUN ÄÄNENI.

Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juuttalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä.

Mutta te olette tottuneet siihen, että minä päästän teille yhden vangin irti pääsiäisenä; tahdotteko siis, että päästä teille juutalaisten kuninkaan?"

Niin he taas huusivat sanoen: "Älä häntä vaan Barabbas!" Mutta Barabbas oli ryöväri. > Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!" Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari". Silloin hän luovutti hänet heille ristiinaulittavaksi.

5

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balttis

Sori virheet tekstissä, mutta MISTÄ JEESUKSEN KUNINKUUS OLI - TAI KENESTÄ ?

• Antikristillistä

Kirkot ja niitä tukeneet vallanpiitäjät, sekä papeiksi naamioituneet filosofit senjiaan tekivät läpi historian keisareista ja kuninkaista, sekä paavista maanpäällisen jumalansa valtanunnan edustajia, - ja tältä augustinolais-platooniselta pohjalta olivat perustelevinaan jumalansa sijaisina herroina jumalan valtakuntaa maan päälle alistaen alamaisiaan pakolla roomalaiseen vallanpitoon nimikristillistäen heidät, muka edustaen jumalan valtakuntaa maan päälle. Tämä on antikristillisyyttä.

• jhgfdsa

Niin tai olisvatko Jeesuksen käyttämät ilmaisut vertauksia?
      Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?"

• Ainakin Jeesuksen vastaus osoittaa ettei kristillisellä kirkolla pitäisi olla yhteiskunnallista valtaa.

• Balttis

Jeesus oli Jumalan Korkeimman kuningaspappi taivaasta, ja maan on hänen jalkainsa astinlauta: Psalmi 110; vrt.Hebr.7:1-8. Hän edustaa siksi Jumalan kuningaskuntaa - taivaasta, eli:

Niin sanoo YHWH (Herra): Taivas on minun valtaistuimeni ja maa jalkojeni astinlauta: Hebr.2:5-8.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2486
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2106
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1779
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      91
      1732
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1527
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      127
      1086
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1001
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe