Keskustellessaan siitä Pilatuksen kanssa:
Joh.18:33-40; >> Niin Pilatus meni taas sisälle palatsiin ja kutsui Jeesuksen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Jeesus vastasi hänelle: "Itsestäsikö sen sanot, vai ovatko muut sen kertoneet?" Pilatus vastasi: "Olenko minä juutalainen?" Oma kansasi ja ylipapit ovat antaneet sinut minun käsiini. Mitä sinä olet tehnyt?"
Jeesus vastasi: "MINUN KUNINKUUTENI EI OLE TÄSTÄ MAAILMASTA, jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; MUTTA NYT MINUN KUNINKUUTENI EI OLE TÄÄLTÄ".
Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet KUNINGAS?" Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas.
Sitä varten minä olen syntynyt ja SITÄ VARTEN MAAILMAAN TULLUT, ETTÄ MINÄ TODISTAISIN TOTUUDEN PUOLESTA. JOKAINEN JOKA ON TOTUUDESTA, KUULEE MINUN ÄÄNENI.
Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juuttalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä.
Mutta te olette tottuneet siihen, että minä päästän teille yhden vangin irti pääsiäisenä; tahdotteko siis, että päästä teille juutalaisten kuninkaan?"
Niin he taas huusivat sanoen: "Älä häntä vaan Barabbas!" Mutta Barabbas oli ryöväri. > Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!" Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari". Silloin hän luovutti hänet heille ristiinaulittavaksi.
Jeesus puhui totuudellisesti kuninkuudestaan
5
53
Vastaukset
- Balttis
Sori virheet tekstissä, mutta MISTÄ JEESUKSEN KUNINKUUS OLI - TAI KENESTÄ ?
- Antikristillistä
Kirkot ja niitä tukeneet vallanpiitäjät, sekä papeiksi naamioituneet filosofit senjiaan tekivät läpi historian keisareista ja kuninkaista, sekä paavista maanpäällisen jumalansa valtanunnan edustajia, - ja tältä augustinolais-platooniselta pohjalta olivat perustelevinaan jumalansa sijaisina herroina jumalan valtakuntaa maan päälle alistaen alamaisiaan pakolla roomalaiseen vallanpitoon nimikristillistäen heidät, muka edustaen jumalan valtakuntaa maan päälle. Tämä on antikristillisyyttä.
- jhgfdsa
Niin tai olisvatko Jeesuksen käyttämät ilmaisut vertauksia?
Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?" Ainakin Jeesuksen vastaus osoittaa ettei kristillisellä kirkolla pitäisi olla yhteiskunnallista valtaa.
- Balttis
Jeesus oli Jumalan Korkeimman kuningaspappi taivaasta, ja maan on hänen jalkainsa astinlauta: Psalmi 110; vrt.Hebr.7:1-8. Hän edustaa siksi Jumalan kuningaskuntaa - taivaasta, eli:
Niin sanoo YHWH (Herra): Taivas on minun valtaistuimeni ja maa jalkojeni astinlauta: Hebr.2:5-8.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833902
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342833Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä982214Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?271760Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201707- 301664
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731463