Jeesus puhui totuudellisesti kuninkuudestaan

Balttis Messiaasta

Keskustellessaan siitä Pilatuksen kanssa:

Joh.18:33-40; >> Niin Pilatus meni taas sisälle palatsiin ja kutsui Jeesuksen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Jeesus vastasi hänelle: "Itsestäsikö sen sanot, vai ovatko muut sen kertoneet?" Pilatus vastasi: "Olenko minä juutalainen?" Oma kansasi ja ylipapit ovat antaneet sinut minun käsiini. Mitä sinä olet tehnyt?"

Jeesus vastasi: "MINUN KUNINKUUTENI EI OLE TÄSTÄ MAAILMASTA, jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; MUTTA NYT MINUN KUNINKUUTENI EI OLE TÄÄLTÄ".

Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet KUNINGAS?" Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas.

Sitä varten minä olen syntynyt ja SITÄ VARTEN MAAILMAAN TULLUT, ETTÄ MINÄ TODISTAISIN TOTUUDEN PUOLESTA. JOKAINEN JOKA ON TOTUUDESTA, KUULEE MINUN ÄÄNENI.

Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juuttalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä.

Mutta te olette tottuneet siihen, että minä päästän teille yhden vangin irti pääsiäisenä; tahdotteko siis, että päästä teille juutalaisten kuninkaan?"

Niin he taas huusivat sanoen: "Älä häntä vaan Barabbas!" Mutta Barabbas oli ryöväri. > Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!" Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari". Silloin hän luovutti hänet heille ristiinaulittavaksi.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balttis

      Sori virheet tekstissä, mutta MISTÄ JEESUKSEN KUNINKUUS OLI - TAI KENESTÄ ?

    • Antikristillistä

      Kirkot ja niitä tukeneet vallanpiitäjät, sekä papeiksi naamioituneet filosofit senjiaan tekivät läpi historian keisareista ja kuninkaista, sekä paavista maanpäällisen jumalansa valtanunnan edustajia, - ja tältä augustinolais-platooniselta pohjalta olivat perustelevinaan jumalansa sijaisina herroina jumalan valtakuntaa maan päälle alistaen alamaisiaan pakolla roomalaiseen vallanpitoon nimikristillistäen heidät, muka edustaen jumalan valtakuntaa maan päälle. Tämä on antikristillisyyttä.

    • jhgfdsa

      Niin tai olisvatko Jeesuksen käyttämät ilmaisut vertauksia?
      Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?"

    • Ainakin Jeesuksen vastaus osoittaa ettei kristillisellä kirkolla pitäisi olla yhteiskunnallista valtaa.

    • Balttis

      Jeesus oli Jumalan Korkeimman kuningaspappi taivaasta, ja maan on hänen jalkainsa astinlauta: Psalmi 110; vrt.Hebr.7:1-8. Hän edustaa siksi Jumalan kuningaskuntaa - taivaasta, eli:

      Niin sanoo YHWH (Herra): Taivas on minun valtaistuimeni ja maa jalkojeni astinlauta: Hebr.2:5-8.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      471
      10486
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2576
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      60
      2042
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1769
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1472
    6. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      161
      1405
    7. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1330
    9. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1328
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1225
    Aihe