Täältä voit nähdä tänään helluntaiherätyksen Jumalanpalveluksia klo. 11.00
Turku, Helsinki ja Kokkola
Sekä Hyvän Sanoman ja Pyhän Hengen illat tänään
klo. 16.00 ja 18.00
Nummela ja Suolahti
Helluntaiherätyksen Jumalanpalveluksia ja Hyvän Sanoman iltoja..
27
387
Vastaukset
Heippa. Minä asustan Nummelassa. Olen asunut täällä 30 vuotta ja 10 vuotta muualla.
Harmi kun ei ole sitä autoa sillä muuten menisin mielelläni Pyhän Hengen iltaan, kerran se täällä järjestetään.- ~~tähkäpää~~
Tervehdys vain pitkästä aikaa!
Miten pitkä matka Sinulla on tuonne Kotikirkkoon?
MIetin tässä kuumeisesti, olisiko minulla ketään sellaista tuttua siellä, jonka voisin pyytää hakemaan Sinut.
Lähdetkö, jos löydän jonkun sellaisen ja miten saisin hänelle tiedon, mistä Sinut voisi hakea?
Kuumeisesti tässä mietin mahdollisuuksia........mutta aika hankala näin...... ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Tervehdys vain pitkästä aikaa!
Miten pitkä matka Sinulla on tuonne Kotikirkkoon?
MIetin tässä kuumeisesti, olisiko minulla ketään sellaista tuttua siellä, jonka voisin pyytää hakemaan Sinut.
Lähdetkö, jos löydän jonkun sellaisen ja miten saisin hänelle tiedon, mistä Sinut voisi hakea?
Kuumeisesti tässä mietin mahdollisuuksia........mutta aika hankala näin......Joo, en oikein jaksaisi kävellä 10 km, mutta jos ois kyyti niin lähtisin.
- ~~tähkäpää~~
sarisusannass73 kirjoitti:
Joo, en oikein jaksaisi kävellä 10 km, mutta jos ois kyyti niin lähtisin.
Pastori
John Remes
p. 0443773377
Sähköposti: [email protected]
Vanhimmisto:
Laitala Kauko p. 0405477465
Reuna Matti p. 0415455437
Korpela Pentti p. 0408334227
Seppälä Reijo p. 0405916058
Kantonen Tero p. 0445762066
Tässä Nummelan Kotikirkon pastorin ja vanhimiston puhelinnumerot.
Voit ihan hyvin soittaa jollekin heistä ja uskon että järjestävät kyllä Sinulle kyydin ja voitte henk.kohtaisesti sopia paikan, mistä Sinut hakea. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Pastori
John Remes
p. 0443773377
Sähköposti: [email protected]
Vanhimmisto:
Laitala Kauko p. 0405477465
Reuna Matti p. 0415455437
Korpela Pentti p. 0408334227
Seppälä Reijo p. 0405916058
Kantonen Tero p. 0445762066
Tässä Nummelan Kotikirkon pastorin ja vanhimiston puhelinnumerot.
Voit ihan hyvin soittaa jollekin heistä ja uskon että järjestävät kyllä Sinulle kyydin ja voitte henk.kohtaisesti sopia paikan, mistä Sinut hakea.Reuna Matti on ystäväni isä. Ehkäpä pirautankin hänelle. Kiitos, ja palataan.
- tietämätön
sarisusannass73 kirjoitti:
Reuna Matti on ystäväni isä. Ehkäpä pirautankin hänelle. Kiitos, ja palataan.
Voiko yksityisiä puhelin numeroita jukaista täällä, tosta vaan ?
- ~~tähkäpää~~
tietämätön kirjoitti:
Voiko yksityisiä puhelin numeroita jukaista täällä, tosta vaan ?
Ei voi eikö saa, elleivät ole itse laittaneet niitä nettiin julkisiksi.
http://www.nummelankotikirkko.com/?page_id=6
Hei Sarisusannass73!
Ota rohkeasti yhteyttä seurakuntaan, varmaan joku sieltä voi koukata ja kuljettaa sinut seurakunan tilaisuuksiin. Täällä on omalla paikkkakunnallani monilapsisen perheen yksinhuolatajaäiti, jolla on taloudellisestikin hyvin vaikeaa - seurakuntalaiset hakevat ja vievät koko perheen jumalanpalveluksiin.
Tarkoitus on, että palvelisimme toinen toisiamme. On vaikea ajatella kristillistä seurakuntaa, jossa ei olisi palveluhalukkuutta mm. kyyditysten suhteen - jos joku antaa rahaa kolehtiin, mutta sivuuttaa lähimäisen auttamisen, minkä arvoinen hänen uhrilahjansa on?- ~~tp~~
Juurikin näin!
Tämän sunnuntain Usko-tv:n jumalanpalvelukset näyttävät olevan kaikki Helluntaikirkkoseurakunnista (Turku, Helsinki Saalem, Kokkola hell.srk). Illan lähetykset tulevat helluntaikirkkolaisesta Suolahden hell.srk:sta ja vain Nummelan Kotikirkko taitaa olla Helluntaikirkon ulkopuolinen helluntaiseurakunta.
Miten se taas näin menikään? Jumalanpalveluksista ainakin kaksi pitäisi olla perinteisistä helluntaiseurakunnista. Ilmeisesti eivät lähetä Usko-tv:ssä muiden helluntaiseurakuntien lähetyksiä, kuin kanavan perustajien, joista suurin osa on Helluntaikirkon seurakuntia. Usko-tv ei ole koko Suomen Helluntaiherätyksen kanava.Asiahan on täysin yhdentekevä jumalanpalveluksien sisällön kannalta jonka pitäisi olla pääasia.
Sinä se kun kaivamalla kaivat kaikesta sen negatiivisen niin nyt sitten se että ei ole seurakunta vaan kirkko. Mitä sillä on oikeasti väliä?- 2014
Helluntaikansan seurakunnat eivät ole nähneet tarpeelliseksi satsata TV-työhön. Lähetyksiä kun ei voida toimittaa eteenpäin mankalla C-kasetin myötä.
- äsken oli...
Joo, nyt pitäisi alkaa vihaamaan usko-tv:tä ja helluntaikirkkoa. Mitähän seuraavaksi?
- ~~tp~~
Helsingin Saalemin live-lähetys käynnissä täällä
http://www.uskotv.fi/index.php?page=watch&vid=8192
Turun helluntaiseurakunnan live-lähetys täällä
http://www.uskotv.fi/index.php?page=watch&vid=3368 - ~~tähkäpää~~
Suamen Turuust:
Siunattu varmuus, Jeesus on mun,
oi mikä riemu on pelastetun.
Jumalan lapsi, perillinen
verellä pesty, oon Jeesuksen!
:,:Tämä on laulu sydämeni
ylistän Herraa ainaisesti
Tämä on laulu sydämeni
ylistän Herraa ainaisesti:,:
Nyt oma Herran olla mä saan
sieluni kiitosta on tulvillaan
enkelit ensin julisti sen
sanoman rauhan, rakkauden.
Seurassa kuljen nyt Jeesuksen
Hänessä onnen, sain taivaallisen.
Riemuiten ootan tuloansa
kätketty olen armossansa.
Jyrki Palmi puhui erittäin hyvin Turussa!
Aluksi Jyrki toi ihanasti esille, miten me voimme olla
veljiä ja sisaria eri hengellisten yhteisöjen kanssa,
kertomalla olleensa eilen Pelastusarmeijassa
pitämässä kaksi tilaisuutta ja kehoitti yleisöäkin
menemään sinne ja tutustumaan Pelastusarmeijan
sisariin ja veljiin.
Jyrki puhui myöskin omasta menneisyydestään ja siitä, miten rohkeutta on se, että uskaltaa tunnustaa omat heikkoutensa,haavansa ja häpeänsä.
Jumala voi vahvistaa meitä meidän heikkouksiemme kautta.
Hän voi tehdä vahvuuden meidän heikkoudestamme.
Vain tyhjät voivat täyttyä....
Tyhjät astiat saavat ainoastaan
lahjan kalliin mi vuotavi taivahasta...
Me olemme jokainen oman menneisyytemme tuote,
joskus rikkinäisenkin sellaisen, mutta Jumala on
voimallinen korjaamaan meitä ja käyttämään meitä
meidän heikkouksistamme huolimatta.
Paavali:
Minä olen mielistynyt
heikkouteen
pahoinpitelyihin
hätään
vainoihin
ahdistuksiin
sillä kun olen heikko
silloin olen väkevä!
Siksikö, ettei meidän suuri egomme ottaisi
sitä kunniaa itselleen, joka kuuluu Jumalalle.
Gideonista:
Lopputilanne 300 miestä sodassa, 1 mies 450 miestä vastaan, Jumala halusi näin osoittaa, että voima ja
viisaus tulee Häneltä.
Puhui myöskin siitä, mitä olen itsekin viime päivinä sydämelläni pohdiskellut ja tännekin siitä jotain laittanut.
MONEN PALVELUTYÖN HYVÄ HEDELMÄ TULEE HAAVOJEN KAUTTA.
Jeesus parantaa särkyneet sydämet!
Jos sinulla on särkynyt sydän tai särkynyt elämä, mieli jne...
Jeesus parantaa sydämesi, elämäsi, mielesi.....
JEESUS HALUAA JA VOI!! Katsoin lähetyksen Helsingin Saalemista. Hyviä asioita oli se, että pastori päästettiin vihdoin ja viimein puhumaan kaiken muun jälkeen. Pastori puhui ristin kantamisesta, josta en ollut aivan samaa mieltä hänen kanssaan, mutta oli puheessa asiaakin. Hyvää oli myös se, että pastori myönsi erehdyksensä käydessään Bonken kokouksessa. Pastori oli luuullut parantuneensa poskiontelotulehduksistaan tuolloin Jeesuksen nimessä. Kotiin tultuaan hän oli heittänyt lääkkeetkin menemään. Pastori kertoi, että parantumista ei tapahtunutkaan. Hyvä saarnaustyyli oli tällä pastorilla, oli helppo seurata julistusta.
Huonoina asioina mainitsen pitkäveteiset ylistyslaulut, joista ei näyttänyt tulevan loppua sitten millään. Mukana oli vain kaksi vanhaa helluntailaulua, joista On armo suuri ihmeinen -laulu oli pilattu jollain toisella kappaleella vongutuksineen. Jumalanpalveluksessa laulettiin iki-ihana Oi tunnetko tuon ihmeellisen nimen, mutta sekin laulu sotkettiin ylistyksenjohtajan välihuudoilla. Miksi tehdään näin?
Jumalanpalveluksen aluksi pyydettiin esittämään tervetulotoivotus vieruskaverille. Tervehtiminen ei mielestäni saisi olla "ohjattu". Ujot ja muuten arat sekä tuntemattomat ihmiset tulevat kiusaantuneeksi tuollaisista "pakkotervehtimisistä". Onneksi ei sentään kehotettu toivottamaan "rauhaa", vaan tuttavallisemmin tervetuloa. Ylistyksenjohtajan kielilläpuhutut lauseet eivät sovi rukouksen yhteyteen. Hän olisi voinut säästää ne "omaan kammioonsa".
Myös ylistyksenjohtajan "hengenkohotus" vapisevalla nyyhkyäänellä ei pitäisi kuulua yleiseen jumalanpalvelukseen. Rukouksen aikana olisi voinut olla yksi rukoilija ilman ylistyskuorolaisia ja rukouksen aikana ei kuuluisi pimputtaa pianoa. Eikö helluntaiseurakunnassa päästä enää "hengen virtaan" muuten, kuin luomalla tunnelmaa "väräjävällä" äänellä ja pianonpimputuksella?- Koditon1
Tällaisessa "kokoussabluunassa" on se haitta, että ylistysosio vie tarpeettoman kauan aikaa ja toiseksi ns. ylistyksenjohtaja ottaa liian suuren tilan itselleen välispiikkeineen ym.
Kuorolaisten vaatimaton osuus on olla ikäänkuin taustana. Tällainen yksiääninen yhteislaulutyyppinen laulu onnistuisi yleisöltä ihan ilman "johtoakin".
Paljon enemmän itsekin siunaannun rehellisestä kuorolaulusta. Lisää kuulisi mieluusti Saalem-kuoroa! Sen ohjelmistossa on paljon puhuttelevia lauluja ja niistä kuuluu myös harjoittelu, vaivaa on nähty :)
Useinkin saarnaa edeltävä aika saattaa olla varsinkin näin netin ääressä sellainen "hohhoijaa, milloin se kokous oikein alkaa"-olotila. Koditon1 kirjoitti:
Tällaisessa "kokoussabluunassa" on se haitta, että ylistysosio vie tarpeettoman kauan aikaa ja toiseksi ns. ylistyksenjohtaja ottaa liian suuren tilan itselleen välispiikkeineen ym.
Kuorolaisten vaatimaton osuus on olla ikäänkuin taustana. Tällainen yksiääninen yhteislaulutyyppinen laulu onnistuisi yleisöltä ihan ilman "johtoakin".
Paljon enemmän itsekin siunaannun rehellisestä kuorolaulusta. Lisää kuulisi mieluusti Saalem-kuoroa! Sen ohjelmistossa on paljon puhuttelevia lauluja ja niistä kuuluu myös harjoittelu, vaivaa on nähty :)
Useinkin saarnaa edeltävä aika saattaa olla varsinkin näin netin ääressä sellainen "hohhoijaa, milloin se kokous oikein alkaa"-olotila.Ylistyshömppä vie todella suuren osan ajasta ainakin niissä helluntaijumalanpalveluksissa, joita olen katsonut Usko-tv:ltä. Vieläkö löytynee perinteisistä helluntaiseurakunnista jumalanpalveluksia, joissa lauletaan vanhoja helluntailauluja noiden yksitoikkoisten ylistysjoikujen sijaan?
Helluntaiseurakunnat koettavat vedota ihmisten tunteisiin juuri noilla "värisevällä ja murtuneella äänellä" esitetyillä rukouksilla pianonpimputuksineen ja yksitoikkoisine pitkäveteisine lauluineen noissa ylistyssessioissa = kokemusperäisen helluntaiuskon tarjoaminen.
Mutta niinhän ne Floridan Kotikirkossakin teki, että heittivät vanhat helluntailaulukirjat roskiin ja ottivat ylistyshömpän käyttöön. Sama lienee edessä jonkin ajan kuluttua Suomen hellutaiseurkunnissa, ainakin helluntaikirkkoseurakunnissa. Amerikastahan helluntailiike on aina voitelunsa ja oppinsa ammentanut.- 2014
mazdels kirjoitti:
Ylistyshömppä vie todella suuren osan ajasta ainakin niissä helluntaijumalanpalveluksissa, joita olen katsonut Usko-tv:ltä. Vieläkö löytynee perinteisistä helluntaiseurakunnista jumalanpalveluksia, joissa lauletaan vanhoja helluntailauluja noiden yksitoikkoisten ylistysjoikujen sijaan?
Helluntaiseurakunnat koettavat vedota ihmisten tunteisiin juuri noilla "värisevällä ja murtuneella äänellä" esitetyillä rukouksilla pianonpimputuksineen ja yksitoikkoisine pitkäveteisine lauluineen noissa ylistyssessioissa = kokemusperäisen helluntaiuskon tarjoaminen.
Mutta niinhän ne Floridan Kotikirkossakin teki, että heittivät vanhat helluntailaulukirjat roskiin ja ottivat ylistyshömpän käyttöön. Sama lienee edessä jonkin ajan kuluttua Suomen hellutaiseurkunnissa, ainakin helluntaikirkkoseurakunnissa. Amerikastahan helluntailiike on aina voitelunsa ja oppinsa ammentanut.Nuo ovat sinun mielipiteitäsi pianonsoitosta, laulamisesta jne. seurakunnan yhteisessä tilaisuudessa. Vaadit, että kaikkien tulee elää ja olla niinkuin sinulle sopii.
Onhan se tietysti hyvä ja kunnioitettava asia, että oma kirkkosi jaksaa jauhaa 1800 -luvun biisejä. Tosin nuoret sielläkin ovat musiikista toista mieltä. Eivät osallistu "aamukokouksiin" arvostelemaan ylistystänne, vaan ovat jossakin muualla.
- ~~tähkäpää~~
Vain vähän aikaa sitten jo laitoin tämän kyseisen puheen tänne foorumille :)
Joten ilmiselvästi meitä on täällä samanmielisiäkin. :)
Mutta kuuntelin sen toki vielä uudestaankin.
Mielestäni tuo puhe oli hyvällä tavalla, yksinkertainen ja selkeä.
Nyt jäi mieleeni tuosta se, että eihän ihminen ymmärrä /osaa edes kääntyä, ellei hänessä ole / herää synnintuntoa.
Mutta kun on niin paljon henkeejä liikkeellä että voi erehtyä luulla että Jumala on puhunut.
- ~~tähkäpää~~
Etkö erota Jeesuksen puhetta ja muuta puhetta toisistaan?
Mistähän se voisi johtu, ettet tunnista Hänen ääntään vieraasta äänestä?
Raamattu nimittäin sanoo, että Hänen lampaansa tuntevat Hänen äänensä ja seuraavat siksi juuri Häntä.
Joh. 10
1. "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15. niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
19. Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden.
20. Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"
Jeesustakin muuten syytettiin siitä, että Hänessä oli riivaaja.
- ~~tähkäpää~~
Suorat lähetykset Usko TV:llä
http://www.uskotv.fi/index.php?page=watch&vid=8149
Kokkolan Helluntaiseurakunta
Klo. 10.50 - 12.50
Suolahden Helluntaiseurakunta
11.00 - 12.30
Nummelan Kotikirkko
11.00 - 12.40
Alajärven Helluntaiseurakunta
11.00 - 14.20
Helsingin Saalem
11.00 - 13.00Noista seurakunnista Kokkolan, Suolahden ja Helsingin seurakunnat ovat helluntaikirkkoseurakuntia ja vain Nummelan ja Alajärven helluntaiseurakunnat ovat yhdistypohjaisia helluntaiseurakuntia. Usko-Tv lähettää siis pääosin helluntaikirkollista ohjelmaa, vaikka helluntaikirkko on helluntaiherätyksessä vähemmistönä. Ilmeisesti kanavan omistuspohja on pääasiassa helluntaikirkollinen ja silloin ei muilla ole mahdollisuus lähettää ohjelmaa tuon kanavan kautta. Usko-Tv:tä ei kannattaisi mainostaa Helluntaiherätyksen yhteisenä kanavana.
mazdels kirjoitti:
Noista seurakunnista Kokkolan, Suolahden ja Helsingin seurakunnat ovat helluntaikirkkoseurakuntia ja vain Nummelan ja Alajärven helluntaiseurakunnat ovat yhdistypohjaisia helluntaiseurakuntia. Usko-Tv lähettää siis pääosin helluntaikirkollista ohjelmaa, vaikka helluntaikirkko on helluntaiherätyksessä vähemmistönä. Ilmeisesti kanavan omistuspohja on pääasiassa helluntaikirkollinen ja silloin ei muilla ole mahdollisuus lähettää ohjelmaa tuon kanavan kautta. Usko-Tv:tä ei kannattaisi mainostaa Helluntaiherätyksen yhteisenä kanavana.
Kukaan ei ole koskaan eikä missään mainostanutkaan Usko-tv:tä helluntaiherätyksen yhteisenä kanavana.
Mitä sitten vaikka omistuspohja olisi helluntaikirkollinen? Onko siinä jotain väärää?
Tuo mitä kirjoitit on kuitenkin taas vain sinun omia tuntemuksiasi varsin suppean oman tutkimuksesi jälkeen eikä kenenkään kuulu ottaa sinua nyt kovin vakavasti.
Usko-tv:n sisältö on syy miksi uskovat ko kanavaa katsovat, vai oletko toista mieltä?
Ilmeisesti... otathan kuitenkin jatkossa huomioon että ihmiset katsovat sitä ohjelmien sisällön vuoksi eikä heitä moiset pikkuseikat kiinnosta, varsinkaan kun ko pikkuseikat ovat vain mazdelsin päässä, eivätkä ehkä millään lailla faktoja.
JOS kanavan omistuspohja on hell.kirkon niin sanon vaan että ovatpahan saaneet paljon aikaan, se ei ole negatiivinen asia, kuten katkerana annat taas ymmärtää!
Otin kantaa sillä olet selittänyt tuosta huomiostasi jo kahteenkin kertaan tässä ketjussa, vaikka se ei liitykkään aloituksen aiheeseen.
- ~~tähkäpää~~
Tänään kuuntelin Alajärven helluntaiseurakunnan kokousta.
Puheen piti nuori kaveri Tero Rimpeläinen.
Puhui siitä, että vaikka me olisimme saaneet jostain tulen, mutta ellei meillä ole puita tulen ylläpitämiseen, se ei voi kauaakaan lämmittää ympärillä olevia.
Kun Jumala alkaa tekemään työtään meissä, meidän sydämessämme, se näkyy myöskin meidän elämässämme, meidän puheemme ja tekomme tulee muuttua Jumalan mielen mukaisiksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212348Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2142000Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611503Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551238
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa63962Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31855