Hei!
Otin muutama vuosi sitten Danskelta PS-rahastosopimuksen, jota ajattelin "hoitaa" pidä ja unohda tyylillä. Hyvin hajautettuun pakettiin kuuluu neljä eri rahastoa, joihin olen kuukausittain syöttänyt kuhunkin tasaisen summan.
Strategia on toiminutkin tähän mennessä ihan hyvin, mutta nyt kuitenkin haluaisin myydä pois yhden näistä rahastoista ( ja ottaa toisen tilalle)
Kysymys kuuluu .. minne myymisestä menevät varat menevät, ja voinko sijottaa niitä edelleen, vai jäävätkö ne vain lillumaan tilille johon en voi koskea ennenkuin olen eläkkellä - kahdeksan vuoden kuluttua?
Blondimummon kysymys PS-tilistä
4
180
Vastaukset
- P-Ässä
Ne siirtyvät PS-tilillesi (tämä on tavallisen tilin kaltainen tili, joka on osa PS-sopimustasi), josta voit ne sijoittaa uudestaan.
- Nuorimuori57
Kiitos vastauksestasi! Noin kyllä itsekin ajattelin tapahtuvan, muutenhan olisi ollut kannaltani aika järjetöntä ..
- rahastoilua
Oliko siinä joku eläkesäästöpaketti kun arvelit ettet voisi ennen eläkkeellejääntiä muokata sijoituksiasi?
Mulla oli vuosia sitten Sampopankissa yksi rahastosäästökokeilu, säästin tasaisesti kuukausittain Kompassi 50 rahastoon ja sitten lunastin kaikki pois ja sain määrätä tietysti itse mille tilille koko potti siirrettiin.
Nyt olen FIMin erääseen rahastoon laittanut epätasaisesti silloin kun mielestäni kurssikäyrä on notkahtanut niin muutaman kympin kerrallaan. Viime aikoina kurssikäyrä on ollut reilusti noususuhdanteinen mutta aivan viime päivinä tullut roimasti alaspäin, taas olisi siis aika miettiä rahastoon laittamista, jos laittaisikin vähän isomman summan tällä kertaa...- P-
Otsikossahan se lukee, että kysymys on PS-tilistä ja siihen liittyvästä rahastosopimuksesta. PS-"paketista" ei niitä rahoja saa pois ennen eläkeikää, mutta muutokset paketin sisällä ovat mahdollisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3233365Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun192278Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151880Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141605Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4171522Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361404Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2441332- 171264
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631076Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin201010