Miten köyhä voi syödä terveellisesti??

Köyhä olen.....

Eihän tässä pieni työttömyyskorvaus riitä kun juuri ja juuri laskuihin ja jonkinlaisiin halpoihin ruokiin? Ei tässä voi alkaa ostelemaan kalliita vihanneksia, hedelmiä ja varsinkaan mitään vitamiineja kaupoista? Kaikki maksaa suomessa niin tuhottoman paljon, maitokin n 1e litra?? juo sitten kuukaudessa joka päivä maitoa litran niin johan rahaa on mennyt 30e pelkkään maitooon?

EU kassitkin suoltaa halpoja ja epäterveellisiä ruokia köyhille ihmisille jotka sitten lopulta sairastuvat kaikenlaisiin sydän ja verisuoni tauteihin yms?

Helppo se on työssäkäyvän jolla hyvä palkka niin ostelle itselleen ja perheelleen mahdollisimman terveellistä ruokaa ja usein he myös liikkuvat ja harrastavat erilaisia liikuntamuotoja jotka vaativat taas sitä rahaa ja siihen ei köyhillä ole yksinkertaisesti minkäänlaisia mahdollisuuksia osallistua, jäljelle jää kaikki ilmaist liikuntamuodot kuten hiihto, kävely, pyöräily, uinti(kesällä) yms ja miten köyhät voivat käydä saleilla ilman rahaa ja oikeita kuteita niin ettei heille naureta ovella jo päin naamaa?

38

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kareishu

On se tietysti helpointa todetta rahat menevät "laskuihin" MUTTA ei uutta alla auringon..
      Vanha sanonta jo oli: Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot..
      Ruokaa massana litroina (neste = maito) kuluu 2200 kcal vuorokaudessa juuri tuo 2,2 kg/ kuukaudessa 66 kg.

Se; suu säkkiä myöten, = siksi aletava niistä muista menoista.

Mitään et mukaasi saa. (ruumis jopa pestään ennen arkuun panoa).
      Seuraava sukupolvi tai muut perillisesi; arvostavat ihan omia tavoitteitaan elämäänsä ja omaa tapaa elää..
      Eli perikuntasi ei tarvitse mitään tavaraa,
      kiinteistöt kelpaavat samoin siihen verrattava omaisuus.

Ota hetki aikaa ja katsele koko asuntosi ajatuksella. Mitä sen sisältämästä tavarasta tai huonekaluista saisit myytyä edes hankinta hinnallaan..

Käyttöarvo, on henkilökohtainen, rahassa mittaamaton ominaisuus.

Koneilla tai laitteilla se on noin -0, vaateilla ja liinavaatteilla -10 käytetyt astiat ilman antiikki arvoa ovat joku 1/10 ostohinnastaa.

Lasku tarkoittaa, että jollakulla on oikeus rahastaa sinua tyhjästä ja turhasta.

"Älä hanki kaikkea mitä tarvitset,
      vain sen mitä ilman et voi elää."

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288645812735.html
      Kukaan ei tee poikeusta.

• |z|

Ruoka on kallista, jos se on ainoa meno ja nettotulot alle 10 000 €/vuosi.

On syytä ostaa kilohinnan mukaan:
        -tarkista kilohinta ja myyntipakkauksen koko
        (tarjous ei ole kilohinta vaan pakkauskoko)
        Kalleinta on ostaa ruokaa jääkaapin kautta jätteisiin.
        Tai vaatteita tulevaisuuteen
        tai kun oli tarjolla

• Tämä pitää

Miksi köyhän pitäisi syödä terveellisesti? Syököön mitä haluaa, se on jokaisen oma valinta, ei kuulu muille.

• Outo kommentti

Tuota...mieti nyt edes vähän mitä tänne kirjoitat? eihän tuossa sinun kommentissa ole järjen hiventäkään? Ja mieti miksi on hyvä syödä terveellisesti ylipäätään.

• Tämä pitää
        Outo kommentti kirjoitti:

Tuota...mieti nyt edes vähän mitä tänne kirjoitat? eihän tuossa sinun kommentissa ole järjen hiventäkään? Ja mieti miksi on hyvä syödä terveellisesti ylipäätään.

Jos köyhä ei tahdo syödä terveellisesti on se hänen valintansa ja sitä pitää kunnioittaa. Halpaa, hyvää ja terveellistä ruokaa saa jos itse valmistaa ja vähän näkee vaivaa. Netti on täynnä reseptejä, jos ei kelpaa niin turha ruikuttaa. Syökööt rasvaista, suolaista ja makeaa roskaa mitä halvalla saa. Halvalla saa muutakin mutta sitten pitää nähdä vaivaa. Tupakkaan, kaljaan ja viinaan kyllä rahaa riittää. Elämä on täynnä valintoja.

• suosi ulkolaista

Ei mitenkään. Kannattaa ostaa aina ulkolaista ruokaa ja käyttää lidliä, sieltä saa enempi kuin muista kaupoista ja kotimaista ei kannata ostaa. Ulklainen ruoka on puolet halvempaa.

Meillä syldään kaurapuuroa joka päivä, olemme jättäneet vihannekset, hedelemät ja lihan pois, riisi ja kaurapuuro on pää ruoka.

Meillä jää kuussa ruokaan noin 90 e viidelle. Vaatteita, harrastuksia ym ei voida ostaa eikä käydä missään. Vaatteet ja kodin tarvikkeet ostetaan kirpparilta, silloin kun pystyy.

Itse en syö kun kerran kahdessa viikossa.

• Arvot järjestykseen!

Miten teillä jää noin vähän, mihin rahat menee? Vanhemmilla on velvollisuus ostaa lapsille kunnon ruokaa eikä tuhlata rahoja joutaviin laskuihin. Voi muuttaa halvempaan asuntoon, voi hakea velkasaneeraukseen, voi jopa vaan jättää velat maksamatta, mutta lapsille pitää hankkia kunnon ruuat. 90 eurolla ei saa 5 hengelle terveellisiä ruokia.

• nuukuus kunniaan

Mitä ne jonkinlaiset halvat ruoat ovat, joihin sinulla on varaa?
      Ilmaiset liikuntamuodot ovat hyviä, varsinkin raittiissa ulkoilmassa harrastettavat, kuten juuri kävely, hiihto ja pyöräily sekä erilaiset hyötyliikunnan muodot kuten lumityöt, halonhakkuu, työ- ja asiointimatkojen kulkeminen jalkaisin, portaiden nouseminen hissillä kulkemisen sijaan jne.

• käyhää

Kaura on terveysruokaa mutta riisin syöntiä ei voi puolustaa.
      Suomalaisen köyhän halpaa ruokaa ovat peruna, porkkana, lanttu, sipuli ja kaali.
      Siihen vielä ruisleipä ja eu-kassin näkkileipä.
      Höysteeksi näille vähän jotain lihanpuolta ja mausteita.
      Iso laatikko X-tra kasvisliemikuutioita Prismasta 0,89 e.
      Maitoa ei kenenkään tarvitse välttämättä juoda ja eu-kassissa saa maitojauhetta ruoanlaittoa ja leivontaa varten.
      Tumma makaroni maksaa 0,75 e/kg Prismassa.
      Margariinirasia samassa kaupassa 0,79 e/400 g. Sillä varmasti saa leivän menemään kurkusta alas ja voi paistaa edellisen päivän perunoista pyttipannua sipulin ja Tokmannista ostettujen munien ( 1 e/10 kpl ) höystämänä.

• Riisi on hyvää

Mitä vikaa tummassa riisissä? Joka toinen päivä syön, hyvää on ja terveellistä.

• Helppo elämä

Miten muka köyhän tarvitsee syödä epäterveellisesti?? Terveellisimmät safkat on juuri halpoja. Osta syksyllä halpaa keräkaalia tarjouksesta ja tee koko vuoden tarve haapankaalia, ei maksa todellakaan paljoa ja on C-vitamiinia tuoreena salaattina syötynä, sekä tulee hyvää ruokaa uunissa pataruokana ja keittona.
      Syksyllä on tarjolla ilmaiseksi köyhille jos rikkaillekin omenoita ok-asujien puutarhoista, monet lajikkeet säilyvät pitkään semmoisenaan ja osasta voi tehdä mehuja ja hilloja.
      Kalaa saa näin talvella monilta pilkkijöiltä helposti muovikassillisen ja itse kalastaenkaan ei maksa kohtuuttomia. Keväällä jo yhdelläkin katiskalla tulee kalaa yhdelle perheelle riittävästi ja on terveellistä. Mato-ongellakin tulee kalaa kesällä aina keittotarpeiksi.
      Porkkanat ja lantut on halpoja ostaenkin, vitamiineja riittää raasteina syötäessä.
      Loppukesällä ja syksyllä metsissä on marjoja vaikka kuinka, kyllä niitä köyhillekin, jos kerta rikkaatkin niitä käyvät poimimassa. Poimurit ja muut kikkeet ei paljoa maksa, polkupyörällä kunto kohoaa kummakseen. Matkalla marjametsään löytyy yleensä vielä muutama pantillinen pullo taikka tölkki, jotka kulkee polkupyörän korissa mukavasti.
      Lihaa, kanaa ja kalaa myydään kaupoissa tarjouksissa, maitokin on monta kertaa -50% alennuksella, maito säilyy viikon kylmässä avaamattomana parasta ennen päiväyksen jälkeen.

• oma valinta!

Tämä ketju toistaa vanhaa aihetta, joka on ihan loppun kaluttu.

Köyhä voi syödä hyvin terveellisesti, jos vain haluaa ja on älliä päässä.

Tietysti, jos mieluummin käyttää rahansa viinaan ja tupakkaan, niin mikäs siinä sitten on riisiä syödessä. Kunhan muistatte pitää päänne kiinni ja lopettaa sen ainaisen ininän siitä, että terveelliseen ja laadukkaaseen ruokaan ei muka olisi mahdollisuutta.

• Tosiaan!!!

Tosiaan on kaluttu aihe! Täällä on tämän tästä joku vääntämässä köyhyyden surkeuksista, kuinka köyhällä ei ole sitä ja tätä, kuitenkin ihan itse pystyy vaikuttamaan, että mitä kenelläkin on ruokapöydässä taikka päällä vaatteita.

Muistan aikoinaan yhden virolaisen tytön, joka oli elänyt köyhyydessä kotimaassaan (Neuvostoliiton aikana) ja pääsi Suomeen asumaan. Hän meni huonoon kuntoon täällä Suomessa ja alkoi ihmettelemään sitä. Epäilimme ruokaa ja muuttuneita ruokailutottumuksia, mutta hän väitti ettei Virossa mitään kunnon ruokaa ollut, ainoastaan kaalia, marjoja,perunaa ja sieniä, kalaa joskus... Täällä hän oli syönnyt tv-mainoksissa mainostettuja "roskaruokia" ja saannut itsensä huonoon kuntoon.

Ei terveellinen ruoka kalliiksi tule!

• ei kummempaa..

Juuri noin. Tuon lisäksi lähdemme perheen kanssa hiihtolomalla Tallinaan hotelli risteilylle ja kesällä menemme vaimon kanssa reissulle uudella moottoripyörällä. Yksi viikko etelään joskin kohde vielä auki.. Tämä ihan vain töitä tekemällä...

• niuhottaja,,,,,,

Ota selvää onko paikkakunnallanne jotain köyhäin ruokailua ja elintarvikkeiden jakoa: yleensä seurakunnat niitä järjestävät.
      Olen aika lailla tietoinen terveellsiestä ruuasta ja yritän laittaa tähän peruslistaa.

Kokojyvätuotteita kaurahiutaleita ja sämpyläjauhoja kannattaa ostaa ja tehdä puuroa ja sämpylöitä ja jopa letut noista tarpeista onnistuvat. Rypsiöly on halpaa ja hyvää ravintoa ja siinä on rasvahapot kohdallaan. Kananmunat ovat myös halpoja, mutta jos on kolesteroliongelmia niin niitä ei pidä määrättömästi syödä.

Yleensä kotimaiset juurekset ovat edullisia: monesti porkkanoita saa kilon 0,50 eurolla, samoin perunaa, lanttua.
      Teen yleensä viilin itse: ostan purkin viiliä ja kaksi litraa maitoa. Viilipurkki riittää juureksi kuuteen seitsemään purkilliseen viiliä.
      Tummaa riisiä ja makaronia kannattaa suosia. Tietenkin kaikki tarjoukset ja parasta ennen 30 % ja 50 % alennusket hyödyntää. Tuotteet ovat vielä käypää ravintoa.
      Sitrushedelmät , kiwit ovat halpoja ja niissä on paljon vitamiinejä. Marjoa ja sieniä kannattaa kerätä ja säilöä. Teen marjoista hilloa ja syön viilin ja kaurahiutaliden kanssa. Soijarouhe on riittoisaa ja siinä on paljon hyvää proteinia.
      Kyllä sitä oppii säästämään ja ruuassa se heti näkyy. Saa paljonkin menemään. Kaikki halvat peruselintarvikeet ovat onneksi niitä terveellisiä.

• En syö ulkona

rajejuusto 300g - 1.25
      maitorahka 500g - 1.20
      vihannekset
      hedelmät
      suklaa
      puuro
      piimä
      maito
      tee

• Köyhyyttä

Suomessa ei ole

• äly hoiiiii

On köyhyyttä mutta itse tekemällä ja hintoja vertailemalla on varaa syödä hyvinkin. Maidot Lidlistä, saksalainen kevytmaito on jotain 0,70e litra. Omenat,potut,porkkanat ei paljoa maksa, eikä riisi eikä pasta. Kalakaan ei aina maltaita maksa esim tonnikala risottoon katkarapua L-kaupasta, lohta tarjouksesta,L-kaupassa usein -20% savulohestakin jota saa sitten sillä kympillä allekin paljon. Laatikkoruuat ei paljoa maksa kaaliloota, perunaloota ,itse tykkään marjasmoothiesta joita teen itsekeräämistä marjoista,lisään vain vettä ja hunajaa. Keitot on halpoja ja täyttäviä, sämpylöiden teko paljoa maksa varsinkaan jos on EU- ruokakassista jauhot.

Salaatit voi tehdä tarjousien perusteella. Itse kasvatan kesällä itse salaatit ja pinaatit, myös herneitä voi idättää, netistä löytyy ohjeita, halpaa eikä ole vaikeaa
      Asennehan se ratkaisee
      Terveellinen ruoka tulee halvimmaksi. Juomaksi vettä Lidlin vissyä ja omia marjamehuja ja teetä
      Kalaa saadaan ystävältä, tänäänkin taas paistettua haukea kera pottujen ja porkkanoiden. Vasta oli myös jauheliha tarjouksessa K-kaupassa. Suunnittelulla kyllä saat rahat riittämään ruokaan

• --------

Omenoita ja muuta terveellistä tulee syötyä enemmän kun soseuttaa ja paloittelee valmiiksi salaatteihin.

• Se Lidlin maito on

..kyllä suomalaista maitoa.

Vaan asenne ratkaisee, itse tehden ruoka ei maksa paljoakaan, koska monet terveelliset aineet ei maksa mahdottomia. Mekin ostetaan Lidlistä kivennäisvettä Quelle sitruuna ja sekoitetaan omaa omenamehua, tulee aika hyvää juotavaa saunan jälkeen ja muutenkin.

Me hommattiin halpa lihamylly ja sillä jauhetaan "roskakalaa" kalapulliksi, Lidlistä ostin halpoja silikoni vuokia (muffinssivuoka), voi paistaa kalapullia tosi hyvin niissä ja kohta tehdään Runebergin torttuja niissä.

Eilen jauhoin tarjouslihoja jauhelihaksi, kun oli monenlaista halvennettua kaupassa, ei tuu kallista jauhelihaa ja on TAATUSTI kunnon tavaraa, kun itse jauhaa. Tehtiin heti lihakeitto osasta jauhelihaa ja lopusta tulee lihapullia pakastimeen.

Mekin kasvatettiin salaattia ja porkkanaa kesällä, koko kesän oli tuoretta salaattia pöydässä. Ensi kesäksi tehdään kunnon kasvimaa, lapset innostui kasvimaasta todella. Nytkin meillä oli perunaa, maissia, hernettä, porkkanaa, salaattia ja sipulia kasvamassa. Maissiakin me syötiin loppukesästä tosi paljon. Perunat riittä ensi kesään, porkkanoita on vielä jäljellä kellarissa. Sipulia riittää.

Eihän noi kasvikset ole kalliita kaupassakaan ostaen, mutta eipä tartte lähteä mihinkää kauppaan niitäkään ostelemaan varta vasten. Kaalia me ostetaan kaupasta, on niin halpaa tarjouksessa.

• pieru olet
        Se Lidlin maito on kirjoitti:

..kyllä suomalaista maitoa.

Vaan asenne ratkaisee, itse tehden ruoka ei maksa paljoakaan, koska monet terveelliset aineet ei maksa mahdottomia. Mekin ostetaan Lidlistä kivennäisvettä Quelle sitruuna ja sekoitetaan omaa omenamehua, tulee aika hyvää juotavaa saunan jälkeen ja muutenkin.

Me hommattiin halpa lihamylly ja sillä jauhetaan "roskakalaa" kalapulliksi, Lidlistä ostin halpoja silikoni vuokia (muffinssivuoka), voi paistaa kalapullia tosi hyvin niissä ja kohta tehdään Runebergin torttuja niissä.

Eilen jauhoin tarjouslihoja jauhelihaksi, kun oli monenlaista halvennettua kaupassa, ei tuu kallista jauhelihaa ja on TAATUSTI kunnon tavaraa, kun itse jauhaa. Tehtiin heti lihakeitto osasta jauhelihaa ja lopusta tulee lihapullia pakastimeen.

Mekin kasvatettiin salaattia ja porkkanaa kesällä, koko kesän oli tuoretta salaattia pöydässä. Ensi kesäksi tehdään kunnon kasvimaa, lapset innostui kasvimaasta todella. Nytkin meillä oli perunaa, maissia, hernettä, porkkanaa, salaattia ja sipulia kasvamassa. Maissiakin me syötiin loppukesästä tosi paljon. Perunat riittä ensi kesään, porkkanoita on vielä jäljellä kellarissa. Sipulia riittää.

Eihän noi kasvikset ole kalliita kaupassakaan ostaen, mutta eipä tartte lähteä mihinkää kauppaan niitäkään ostelemaan varta vasten. Kaalia me ostetaan kaupasta, on niin halpaa tarjouksessa.

Joo eipä kyllä ole. Sinne eli siis Lidliin on tu´llut saksalaista kevytmaitoa joka on paljon halv kuin se suomalainen, jonkun parikyt senttiä halvempaa joten pää kii siellä dorka!!!!!!!!!!!!!!!!

• Se Lidlin maito on
        pieru olet kirjoitti:

Joo eipä kyllä ole. Sinne eli siis Lidliin on tu´llut saksalaista kevytmaitoa joka on paljon halv kuin se suomalainen, jonkun parikyt senttiä halvempaa joten pää kii siellä dorka!!!!!!!!!!!!!!!!

..ainakin meidän lähimmässä Lidlissä suomalaista maitoa. On ihan varma tieto! Jos siellä sun Lidlissä on saksalaista maitoa, niin sitten. Toisaalta sitten eräät suomalaisiksi mielletyt keksit on tehty Tsekissä... Tarkkana saa olla.

• Varkaaksiko?

Tiedän kaverin joka ei enää ole pitkään aikaan ruuasta maksanut mitään. Hän käy leipäjonossa n 2krt viikossa, hakee diakonista ruoka-apua n 10krt vuodessa, ja silloin kun tarttee jotain mitä ei ole onnistunut leipäjonoista hankkimaan niin sen kaupoista vetää liivin alla, niin se vaan on. En tiedä miten tuohon nyt suhtautuisi, mutta antaa hänen elää niinkuin elää ja minä pidän huolen vain ja ainoastaan omista asioistani.

• isot kaupat riistää

Joo Pelastusarmiejastakin saa ruokakortteja, ainakin itse olen saanut ja muitakin järjestöjä on tullut 'kaluttua' (: Ei mua haittaa jos joku varastaa, eräs kaverimme harjoittaa juuri tätä taitaa olla ihan kleptomaani. Ostetaan hältä sitten puoli ilmaiseksi jos soittaa ja kertoo mitä on saanut käännettyä ja jos on jotain mitä me tarvitaan!

Siis perusjuttuja autoon jne vaatetta

• kuurille
    • vuokra 1200 / kk

Ei mitenkään. Meillä jää laskujen jälkeen 10 e kk ruoka rahaa.

Kaluamme luita joita saa kaupasta koiralle halvalla... meillä ei koiraa, mut eihän kauppa sitä tiedä. Syykkaamme äisin.

Lämmintä on kun laittaa uunin päälle ja istuu siinä eessä..meillä ei rahaa ole koskaan

• huh huh

Taitaa sähkölasku olla aika moinen kun uunin eessä istutte.

• Näin se vain on

"vuokra 1200 / kk", miten monta teitä on, miten iso asunto, missä päin Suomea? Jos kaksi asuu niin vuokra on kyllä hirmuinen vaikka asunto pk-seudulla. Pitää muuttaa halvempaan jos sosiaalitoimisto ei hyväksy koko vuokraa. Ovat varmasti antaneet reilusti aikaa etsiä uutta asuntoa, ette ole muuttaneet, se on oma valinta.

• Ei tajuta!

Meil sentää jää 50 uroo kuussa vaika vuorka meilkii 1100 eruoo kuussa. Mut meit on 5 kaks aikusta ja 3 ala kouluikästä. Meil on sellasii irto pattereita sellasii siirettäviä ja istutaan niiden vieres koko ilta ko kauhee pakjanen tääl etelä Suomessa! En tajuu miten talvi tuli ko oli nii lämmintä kuukaus tolkulla! Ei kyl tajuta ei.

• En tajua näitä...
        Ei tajuta! kirjoitti:

Meil sentää jää 50 uroo kuussa vaika vuorka meilkii 1100 eruoo kuussa. Mut meit on 5 kaks aikusta ja 3 ala kouluikästä. Meil on sellasii irto pattereita sellasii siirettäviä ja istutaan niiden vieres koko ilta ko kauhee pakjanen tääl etelä Suomessa! En tajuu miten talvi tuli ko oli nii lämmintä kuukaus tolkulla! Ei kyl tajuta ei.

..että pitää vääntää näitä trolleja. Milloin syödään heiniä, milloin ollaan lämpöpatterissa kiinni ja maksetaan älyttömiä vesimaksuja. Heheee

On sulla jutut!

• foliohattuiluuko

• Mua naurattaa
        En tajua näitä... kirjoitti:

..että pitää vääntää näitä trolleja. Milloin syödään heiniä, milloin ollaan lämpöpatterissa kiinni ja maksetaan älyttömiä vesimaksuja. Heheee

On sulla jutut!

Mun mielestä nää "höpöjutut" on niitä parhaita viestejä. Nytkin nauroin vedet silmissä ja maha kippurassa. Tosikot!

• Naurattaa ja ei
        Mua naurattaa kirjoitti:

Mun mielestä nää "höpöjutut" on niitä parhaita viestejä. Nytkin nauroin vedet silmissä ja maha kippurassa. Tosikot!

Onhan nämä tiettyyn rajaan asti mainioita, mutta rajansa kaikella. Toisaalta, niin hurjaa et keksikään, etteikö elävästä elämästä löydy hurjempaa. Lähisukulaiseni opettaa työkseen nuoria aikuisia näihin käytännön kuvioihin elämässä ja kertoo joskus aivan hurjia juttuja, kun näistä uusavuttomista perheistä tulee nuoria koulutukseen ja mikään asia ei ole hanskassa. Itse olen aivan konkreettisesti nähnyt, kun joukko partiolaisia ei saannut säilykepurkkeja auki ja purkit tulivat avaamattomina takaisin reissusta!!

• no ei mene noin

1. Olen pärjännyt yli 10-vuotta ilman maitoa, käytän vain kahviin ja syön maidon sijasta esim. rahkoja juustoa.
      2. Nyt on appelsiinit alle euron kilo, joten ei ole kallista hedelmiä ostaa
      3. Marjoja saa joka vuosi ilmaiseksi, työtönkin, pakastimen täyteen kun ihan itse metsästä hakee. Työttömällä on aikaa poljeskella tai vaikka kävellä, olen näet itsekin työtön, joten tiedän sen.
      4. Ruisleipiäkin on monen sorttisia, kannattaa ostaa, samoin puurot.
      5. Osta kausituotteita, joita saa halvalla.

• jättäskö maidon

Mites kalkin saani, juustot on kalliita, jos ei maitoa osta?Maidon takia usein käyn kaupassa ja olen huomannut et tuhlaan enempi.

• et semmoista

Vai kalkkia jo tarvitset....eikös se olisi kalsium paremminkin ? Kalkki on herkästi syttyvää ainetta. Kalsiumia (jota luusto tarvitsee), saa esim. juustosta, pähkinöistä, jogurteista, rahkasta jne.

• Simo-Samitaneli

KÖyhöö on, huomenna saan ruokaa. Tällä viikolla olen vaan kattellu kauppojen ikkunoita, kun on ruokaa toisille, ja mietin että illalla noiloput menee roskiin kun kukaan ei osta.

Ai kun saisi edes yhden perunan kerran viikossa, mutta ei saa.. mulle jää työttömyyskorvuksista 12 e kk rahaa ruokaan. Kaikki muu menee laskuihin.
      Konetta en myy

• nuukuus kunniaan

Saat sen perunan yhdestä palautuspullosta tai -tölkistä saamillasi rahoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5842
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4404
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1569
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      68
      1313
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe