etten minä, eikä yksikään adventistikaan kiellä helvetin olemassaoloa, vaan alleviivaa Jumalan OIKEAMIELISYYTTÄ ja rakkautta.
Ei kaikkivaltias Jumala luonut ihmistä iankaikkisesti kidutettavaksi, vaan hän sanoi että:"Synnin palkka on KUOLEMA:" Tämä lause on Jumalan Sanaa!
Hän on oikeamilinen ja vanhurska, Hänen rangaituksensakin ovat tekojensa mukaan, eikä iankaikkisesta iankaikkiseen.
Ihminen menetti mahdollisuutensa tottelemattomuuden tähden, syömällä hyvän ja pahantiedon puusta, senvuoksi tie elämänpuulle suljettiin. Mutta Jumala antoi meille uuden mahdollisuuden Jeesuksessa päästä uudestaan elämänpuulle ja saada hänessä ja hänen kauttaan pääsy iankaikkiseen elämään. Ainoastaan uskosta Jeesukseen Kristukseen voimme pelastua.
Siis usko Jeesuksen sovitukseen on AINOA mahdollisuus iankaikkiseen elämään. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja myöskin AINOA ELÄMÄNPUU.
Jeesus itse sanoi että hän on se totinen elämänpuu, joka uskoo häneen, niin se pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan KADOTUKSEEN. Siis hävitetään helvetin tulessa.
Raamatunkin mukaan h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA, ei iankaikkinen elämä hevetissä. Jumala määrää sen ajan, joka on oikeudenmukainen kullekkin jumalattomalle, siis "tekojensa mukaan" sanoo Raamattu.
"Siis, Jeesus tähdensi aina sitä, että joutuu teostaan vastuuseen.
Jokainen joka ei ota sovitusta vastaan Kristuksessa, joutuu heitettäväksi helvetin tuleen ja kärsii sen rangaistuksen, mitä hänen tekonsa edellyttää. Siis TEKOJENSA MUKAAN ja sitten tulee LOPPU!
Kaikki Jumalan vastustajat ja Jeesuksen kieltäjät polttaa SE tuli täysin, ei sitä suotta sanota kadotukseksi.
"Sillä HEIDÄT polttaa se tuli täysin ja kokonaan, ei siis, että HEITÄ polttaa se tuli ositain, vaan täysin ja KOKONAAN: Ja Jumala pyyhkii heidän muistonsa TÄYSIN pois, niin eteivät he ole enää kenenkään ihmisen muistissa, eivätkä"ajatuksiin astu", hedät on kokonaan pois pyyhitty myöskin Jumalan muistista. Kadotus on täydellinen!"
Miksi tämä ei millään tahdo mennä perille,
27
125
Vastaukset
- ei mene sullekaan
Kirjoitustyylistäsi paistaa narsistisuus.
Yleensä miehet ovat narsisteja mutta kyllä tuo näyttää naisiltakin onnistuvan.Etkö enää muuta keksinyt, kun syyllistymisen henkilön pilkaan, tuntematta edes minua mitenkään?
Onko raamatusta keskusteleminen mielestäsu narsismia?
Voisimeko pysyä asiassa ja keskustella Raamatusta ja sen erilaisista tulkinnoista?- "Astiaan"
Ha, ha, itsellesi nimimerkki: "ei mene sullekkaan"
"Yleensä miehet ovat narsisteja," mutta niin olet sinäkin arvoisa:"ei mene sullekkaan". Lisäksi sinun kirjoitustyylistäsi paistaa tyhmyys, kun et pysy vähääkään asiassa, vaan käyt asiallisen S-iitan kimppuun kun yleinen syyttäjä, vaikka niihin syyttäjähenkisiinhän sinä lukeudutkin, sen tuntee jo tuosta rikin katkusta mikä haisee jo kirjoituksestakin! - Näin on nähty
Uskon varmuus ei ole narsismia, vaan se on uskon suomaa sisäistä vahvuutta, jonka Jeesus antaa omilleen.
Asiallisempaa ja raamatullisempaa kirjoittajaa saa hakea, mitä S-iita on.
Taidatkin itse olla se nimeämäsi "narsisti" ja toisten tuomitsija?
Jonkunlainen kauna paistaa tuosta syyttäjähenkisyydestäsi!
- Advarien selitykset
Aloituksen tekijä kirjoittelee semmoisesta aiheesta, josta hänellä ei ole mitään käsitystä, eikä voi ollaakkaan.
Ihmisen on turha spekuloida Jumalan armahtavaisuudella ja oikeamielisyydellä, ja mitä ne pitävät sisällään, koska Jumalan ajatukset eivät ole meidän ajatuksiamme, emmekä siis kukaan voi kerskata tietävämme Jumalan aivoituksista yhtikäs mitään.
Jos jumala antaa ikuisen elämän, voi Hän yhtä hyvin antaa synnintekijöille myös ikuisen kärsimyksen ja siihen ei teidän nurinanne lisää mitään.
Adventisteilla tosin on aina ollut taipumus määrätä Jumalan tekoja ja toimia ja jopa jotkut adventisteista uskovat toimivansa Jumalan silminä.
Sen ymmärtää luonnollisesti adventismin syntyhistoriaa vasten tarkasteltuna hyvinkin, jolloin Jeesuksen takaisintuololle määrättiin päivämäärä ja aika.
Kun tuota takaisintuloa ei sitten tapahtunutkaan, oli keksittävä uusi selitys vuodelle 1844.- yx vajavainen
Sinulle:"Advarien selitykset"
"Adventisteilla tosin on aina ollut taipumus määrätä Jumalan tekoja ja toimia ja jopa jotkut adventisteista uskovat toimivansa Jumalan silminä.
Sen ymmärtää luonnollisesti adventismin syntyhistoriaa vasten tarkasteltuna hyvinkin, jolloin Jeesuksen takaisintuololle määrättiin päivämäärä ja aika.
Kun tuota takaisintuloa ei sitten tapahtunutkaan, oli keksittävä uusi selitys vuodelle 1844.
Voi teitä fariseuksia ja toisten tuomitsijoita, noiko käytäytyvät uskovat ihmiset, syyttelemällä ja kaivelemalla toisten vikoja?
Adventistit, kuten sinäkin ovat vain erehtyväisiä ihmisiä. - pata kattilaa soimaa
yx vajavainen kirjoitti:
Sinulle:"Advarien selitykset"
"Adventisteilla tosin on aina ollut taipumus määrätä Jumalan tekoja ja toimia ja jopa jotkut adventisteista uskovat toimivansa Jumalan silminä.
Kun tuota takaisintuloa ei sitten tapahtunutkaan, oli keksittävä uusi selitys vuodelle 1844.
Voi teitä fariseuksia ja toisten tuomitsijoita, noiko käytäytyvät uskovat ihmiset, syyttelemällä ja kaivelemalla toisten vikoja?
Adventistit, kuten sinäkin ovat vain erehtyväisiä ihmisiä."Vain erehtyväisiä ihmisiä?"
Miksi he kuitenkin esittävät ihmistä joka ei erehdy?
SE on narsismia. - hmyh, hmyh(!)
pata kattilaa soimaa kirjoitti:
"Vain erehtyväisiä ihmisiä?"
SE on narsismia.Jaa, sinustako on siis kaikki asialliset ja fiksusti kirjoittavat ihmiset narsisteja? Kyllä sinä kieroileva ja itsehyvä naishenkilö et tiedä mitään, muutoin huomaisit että sinä ITSE olet narsisti pahemmasta päästä, aina toisia loukkaamassa, sortamassa, ja niskojasi heittelemässä. Nii`in hm.hm ni-iin. Niskojen viskelyä ja pään heilutusta, hm.
SE on narsismia.Eivät adventist esitä senkummemmin erehtymätöntä, kun muutkaan ihmiset ja seurakunnat, mutta he pitävät kiini siitä, minkä oikeaksi ovat havainneet, heidän raamutun tulkintansa on Raamatullisin.
Lisäksi he eivät ole lähteneet pöyhistelemään "ihmeillä" ja kaikenmaailman huuhaa tempuilla, eikä joukkohysterialla, niinkuin eräissä seurakunnissa on tapana.
Adventtiseurakunnassa toimii oikea Kristuksen Henki, se ei kaipaa ihmisten kaatuiluja eikä hurmahenkistä touhuilua.##Ihmisen on turha spekuloida Jumalan armahtavaisuudella ja oikeamielisyydellä, ja mitä ne pitävät sisällään, koska Jumalan ajatukset eivät ole meidän ajatuksiamme, emmekä siis kukaan voi kerskata tietävämme Jumalan aivoituksista yhtikäs mitään.##
Haha hah .. tuo oli kaikkein HUONOIN puolustus sille, että uskotaan "luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaan".
##Kun me ei tiedetä?##
Voihan nenä.. en muuta sano!!
Mutta hyvä kuitenkin että tunnustit että et tunne Jumalaa tuon paremmin.. jos sopii niin neuvoisin sinua lukemaan Raamattua juuri sellaisena kuin se on kirjoitettu, mutta lue koko kirja(sto), ennenkuin teet mitään ihan varmoja päätöksiä siitä että tunnetko Jumalasi ominaisuuksia vai etkö.
Minä olen puolestani täysin varma että mitään ikuista piinaa ei ole olemassa ja olen varma ettei Raamattu edes opeta.
Totuus on, että todellisuudessa Raamatussa ei edes ole kirkon opettamaa hel'vettiä - eikä oikeastaan edes sellaista sanaa kuin hel'vetti- vaan sana on Gehenna.
Gehenna (ge-hinnom) taas on se sama Hinnomin laakso missä muutamat juutalaiset aikoinaa uhrasivat lapsiaan epäjumalille - siis polttivat lapsiaan tulessa.
Huomaatko, siis kun Jeesus puhui ihmisille Gehennasta (ei hel'vetistä, sillä kukaan ei edes sellaista sanaa siihen aikaan tuntenut. Sana tuli muinais scandinavian kielestä sanoista "heli" joka oli heidän pakana uskossaan "kuolleiden valtakunnan valtiatar" ja sanasta "vite" tarkoittaa rangaistusta - näistä sanoista on leivottu sana "hel'vetti" ) - siis Jeesus ei 100% varmuudella puhunut sanaakaan helvetistä - vaan Gehennasta . .. Siksi on niin että joka kerta kun Raamatussa >tänään< mainitaan helvetti viitataan samaan >Hinnomin laaksoon< jossa israelilaiset joskus polttivat lapsiaan. Monissa Raamatuissa paikkaa aivan oikein kutsutaankin Gehennaksi.
Miksi tämä sitten on niin tärkeää ymmärtää?
Juu, koska sanaan >hel'vetti< littyy niin monta harhaoppia - kirkon opettamasta hel'vetistä on vuosien kuluessa tehty erilaisia kuvia ja tauluja joissa on kuvailtu erilaisia kuviteltuja kauhistuttvia asioita, joilla siis on periaatteessa syytelty kaikkivaltiasta Jumalaa mitä kauheimmista asioita.
Siksi minä olen sitä sanaa vastaan, ja myös Jeesuksen sanotaan puhuneen hel'vetistä .. mitä hän ei todellisuudessa koskaan tehnyt - sillä hän puhui aina Gehennasta eli Hinnomin laaksosta jossa palvottiin kerran - kauan sitten muita jumalia ja poltettiin lapsia uhriksi heille. Minusta on suorastaan petollista, että nyt väitetään, että Jumala tekisi samaa - (polttelisi luomiaan ihmisiä) ja muutetaan sana Gehenna hel'vetiksi ja käytetään Jeesuksen puhetta gehennasta jopa esimerkkinä kirkon ikuiselle piinalle hel'vetissä.
Asia on se, että Jeesuksen aikaan käytettiin Hinnomin laaksoa (eli Gehennaa) kaatopaikkana - ja kun Jeesus puhui ihmisille hän tosiasiassa puhui siitä kaatopaikasta ja jokainen joka kuunteli häntä tiesi että se mistä Jeesus puhui oli kaatopaikka (kukaan heistä ei 100% varmuudella ollut koskaan kuullut mitään helvetistä sillä sana tuli käyttöön vasta paljon paljon myöhemmin kirkon omaksuttua ikuisen piinan opin omiin opetuksiinsa).
Siis, kun tietää että Jeesus puhui vertauksessaan Gehennasta, poistuu kaikki kirkon opettamat hel'vetin harhakuvat jotka seuraavat sanaa hel'vetti.
Minkälainen paikka se Gehenna josta Jeesus puhui sitten oli ?
Juu, se oli siis kaatopaikka johon ihmiset veivät jätteensä esimerkiksi pilaantuneen lihan tai muut roskansa - monet ihmiset käyttivät sitä - sillä se oli kaatopaikka Jerusalemin ulkopuolella (eteläpuolella) olevassa Hinnomin laaksossa. Ja siellä paloi tuli ja siellä oli matoja (niinkuin tänäänkin monessa kaatopaikassa) ..
Se mikä oli erikoista (ainakin verrattuna meidän kaatopaikkoihimme) oli että siihen aikaan Gehennaan heitettiin myös teloitettujen rikollisten ruumiit - niitä ei siis haudattu muistohautoihin vaan heidän ruumiinsa tuhottiin poltettiin Gehennassa jos eivät madot niitä ehtineet syödä.
Kun tietää mistä Jeesus todellisuudessa puhui voi koko asiaa katsoa aivan uudesta näkökulmasta.. On myös huomattavaa, että Raamatussa ei opeteta koskaan että synnissä olisi iankaikkista elämää.. vaan että synnin palkka on kuolema - ei kukaan syntinen ole jäänyt eloon - eikä tule koskaan jäämäänkään - ei ainakaan ilman Jeesusta ..
alex- voiteitätefariseukse
Sirkka-Iita kirjoitti:
Eivät adventist esitä senkummemmin erehtymätöntä, kun muutkaan ihmiset ja seurakunnat, mutta he pitävät kiini siitä, minkä oikeaksi ovat havainneet, heidän raamutun tulkintansa on Raamatullisin.
Lisäksi he eivät ole lähteneet pöyhistelemään "ihmeillä" ja kaikenmaailman huuhaa tempuilla, eikä joukkohysterialla, niinkuin eräissä seurakunnissa on tapana.
Adventtiseurakunnassa toimii oikea Kristuksen Henki, se ei kaipaa ihmisten kaatuiluja eikä hurmahenkistä touhuilua.Seko seko!!
SE on narsismia.""Miksi he kuitenkin esittävät ihmistä joka ei erehdy?""
Harvapa ihminen uskoo muuhun kuin eniten totena pitämäänsä käsitykseen asiasta. Luonnostaan siis kaikki ihmiset ajattelevat olevansa oikeassa. Tämä ajatuksesi siitä, että adventistit ajattelisivat olevansa muita erehtymättömämpiä on, on ihan sinun oman mielikuvituksesi tuotetta. Ellet sitten pysty jotenkin näyttämään väitteesi todeksi, joka on asia, jota et ole vielä tehnyt.
""SE on narsismia""
Oikeastaan ei. Tai siis. Narsismiin kuuluu kenties harhaluulo omasta erehtymättömyydestä, mutta vaikka pitäisikin paikkansa, että joku ajattelisi olevansa erehtymätön (mitä ainakaan Sirkka-Iitan kohdalla ei ole näytetty toteen), niin siitä ei vielä seuraa se, että henkilöllä olisi narsistinen persoonallisuushäiriö, koska narsistiseen persoonallisuushäiriöön tarvitaan muutakin kuin vain tuo, jonka itsekin hoksaisit, jos ajattelisit asiaa puolueettomasti, järkevästi ja kiihkottomasti.- nähty on
Sirkka-Iita kirjoitti:
Eivät adventist esitä senkummemmin erehtymätöntä, kun muutkaan ihmiset ja seurakunnat, mutta he pitävät kiini siitä, minkä oikeaksi ovat havainneet, heidän raamutun tulkintansa on Raamatullisin.
Adventtiseurakunnassa toimii oikea Kristuksen Henki, se ei kaipaa ihmisten kaatuiluja eikä hurmahenkistä touhuilua.Noin se menee S-iitat:
"Adventtiseurakunnassa toimii oikea Kristuksen Henki, se ei kaipaa ihmisten kaatuiluja eikä hurmahenkistä touhuilua."
Kristukseen ei tarvitse, eikä saa lisätä mitään hurmahenkistä "huuhaata" ne on tarkoitettu vain ihmisen omien fantasia hakuisuuksien tyydyttämiseksi.
- Kysy vain.
""Adventistit, kuten sinäkin ovat vain erehtyväisiä ihmisiä.""
Ei se ole mahdollista!
Vie rienasi muualle!
Ei adventistipastori esim. erehdy koskaan. Ei koskaan. Ainakaan Suomessa ja Suomen adventtikirkossa.
Muualla maailmassa saattaa adventistipastori erehtyäkkin?
Mene ja tiedä? Suomen adventtikirkossa ei!
Milloin kuulit adventistipastorin tunnustaneen erehtyneensä? Milloin?
Erehtyi ehkä vain kerran silloin kun liitti sinut adventtikirkon jäsenrekisteriin?
Kysy vaikka Timo Flink:ltä!
Hän on aina oikeassa ja muut aina väärässä tai tulkitsevat Raamattua väärin, toisin kuin hän itse.- hyi, se haisee
Teillä ei ole muuta tarkoitusta kuin häiriköinti. Sirkka- Iita kirjoitti hyvän ja asiallisen aloituksen, mutta ei kelvannut keskustelun aiheeksi, vaan piti ruveta sotkemaan , kuin piru paskallaan, niinkuin syyttäjähenkisillä on aina tapana tehdä.
Joo, Timo onkin lukenut ja teologian tohtoriksi väitellyt mies. Hän on myöskin mitä kunnollisin perheen isä, hyvä naapuri ja lämminhenkinen persoona kaikenkaikkiaan, ei siis narsismista tietoakaan. Sinulla taitaa olla alemmuuskomleksi ja huono omanarvon tunto, kun kaikki normaalit ihmiset ovat narsisteja sinun mielestäsi. Tule ulos kaapista.
- Järkyttynyt
Niin on erehtymätön pastorikunta, että ihan hirvittää! Minkäänlaista omaa ajatuksenjuoksua ei adventistiparalle suoda, on pakko vaan uskoa, mitä pastori käskee ja pastorin on pakko opettaa, mitä Pääkonferenssi käskee - kaikki ruotuun, mars! Diktatuuria kauheimmillaan -no, pastorien (varsinkin T.F.) mielestä kauNeimmillaan. Ei ihme, että seurakunta ahdistuu. Pastori se olonsa aivan polleaksi tuntee!
- totta kirjoitit
Kyllä sinä, Sirkka-Iita, olet ihan oikeassa siinä, mitä kirjoitit. Voin sanoa AAMEN hyvään ja raamatulliseen puheenvuoroosi. Älä välitä siitä, mitä nuo pilkkaajat repostelevat vaan pysy raamatullisessa uskossasi, silllä se on totuus.
Minä kirjoitan vain senmukaan miten asiat olen uskon kautta Raamatusta ymmärtänyt ja aion pysyä edelleenkin raamatulisessa uskossani. Kiitos kuitenkin sinulle rohkaisusta.
- uskomuksia kaikki
""Minä kirjoitan vain senmukaan miten asiat olen uskon kautta Raamatusta ymmärtänyt ja aion pysyä edelleenkin raamatulisessa uskossani. Kiitos kuitenkin sinulle rohkaisusta.""
Aika hataralla pohjalla sinun ymmärryksesi on, jos uskot kaiken sen mitä Raamattuun valituissa tarustoissa ja kirjoitelmissa höpistään.
Voihan sitä uskoa tietysti yhtä hyvin Lumikkiin ja seitsemään kääpiöön tai sitten Jesseen ja kahteentoista älykääpiöön?- ulos vaan
No sitten sinä aivottominine uskomuksinesi ateismissasi voit häipyä tältä palstalta.
Niin. Kyse on lähtökohdasta. Onko tarpeen vahvistaa ja myöntää uskovansa asiaan, joka on itsestäänselvyys, kuten oma olemassaolo? Onko tarpeen kieltää asiaa, jos se lähtökohtaisesti ei ole totta ja todistustaakka sen totuudesta tai olemassaolosta lepää niiden harteilla, jotka väittävät sen olevan totta tai olemassa? Vastaus on tietysti. Voi tietysti olla erimielisyyttä siitä, kenellä se todistustaakka on, mutta tässä helvettikysymyksessä se on niiden harteilla, jotka kirkkoperinteen pohjalta väittävät, että helvetti on iankaikkinen elämä tuskassa.
Miten se voisi toisinpäin ollakaan, kun kuitenkin tiedämme tutkijoiden työn tuloksena, että tuo oppi helvetistä perustuu vain muutaman raamatuntekstin eisegeesiin ja apostolien jälkeisen ajan kirkkoisien ja riviseurakuntalaisten pakanoilta lainaamiin uskomuksiin? Kun siis todisteet viittaavat siihen, että usko jumalattomien hävittämiseen on se alkuperäinen varhaiskristittyjen ajattelutapa, niin luonnollisesti todistustaakka kuuluu heille, jotka nämä todisteet haluavat kyseenalaistaa.- VastasitOikeinHyvin
Aivan oikein kirjoitit victor, olen ajatellut asian samalla tavalla - niiden jotka noita ikuisen hellvetin uskojaan (niitä kun on niin monenlaisia) levittävät on todistettava asiansa ja vastattava epämiellyttäviinkin kysymyksiin (joihin he tavallisesti ei halua vastata edes itselleen). Heidän on pakko ottaa kantaa asiaan sen kokonaisuudessaan eikä vain selitellä jonkinlaisen pelonsekaisen kaaoksen keskeltä - nähdään näkyjä ja todistellaan asiaa vääristelemällä Raamatun sanoja.. Hyi olkoon..
Rehellisyyttä kaivattaisiin - totisesti ja hieman järkevää analyysiä..
Edellinen vastaaja vihjaili aivan käsittämättömästi Sirkka-Iitan olevan narsistinen, mutta ei todellakaan Sirkka-Iitassa sellaisia piirteitä ole ollut nähtävissä näinä lukuisina vuosina, kun hän on kirjoitellut. Sirkka-Iita on ihailtavan vakaasti ja aidosti ja sitkeästi hellvetti-käsityksensä takana. Minun omakohtainen tuntemukseni poikkeaa kylläkin siitä kovasti.
[][] Hän on oikeamielinen ja vanhurskas, Hänen rangaistuksensakin ovat tekojensa mukaan, eikä iankaikkisesta iankaikkiseen. [][] Sirkka-Iita
Mutta minä tunnen nahoissani, että olen ansainnut hellvetin tuomion iankaikkisesta iankaikkiseen - samanaikaisesti kun Jumalan paratiisissa iloitaan ikuisesti.
Käsilläni olen tappanut vähemmän kuin Mooses (2.Moos.2:14)., mutta ne laiminlyönnit, tekemättömät työt - välinpitämättömyyteni vuoksi koen ansainneeni aivan oikeutetusti loputtomat kärsimykset, mittaamattomat vaivat, ajattomat tunnonvaivat.
Se minua vaivaa jo täällä ajassa, että olen niin kehno Herran armotyöstä kertomaan, vaikka itse sain mitä suurimman armahduksen osakseni. Minulla on kuitenkin varma toivo, että Kristus vie minut luokseen Isän kotiin niinkuin on luvannut, "sillä itseään kieltää hän ei saata". Moni muu ehkä kokee ansainneensa vain pikku hetken hellvetin kärsimyksiä, mutta minä olen suursyntinen. Paavali ehkä voi kersua vielä isommista hellvetti-"ansioista" . . .
1. Tim. 1:15
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
antti- 4exr5cftvyuh
Antti :
## Mutta minä tunnen nahoissani, että olen ansainnut hellvetin tuomion iankaikkisesta iankaikkiseen - samanaikaisesti kun Jumalan paratiisissa iloitaan ikuisesti.
Käsilläni olen tappanut vähemmän kuin Mooses (2.Moos.2:14)., mutta ne laiminlyönnit, tekemättömät työt - välinpitämättömyyteni vuoksi koen ansainneeni aivan oikeutetusti loputtomat kärsimykset, mittaamattomat vaivat, ajattomat tunnonvaivat.
##
Nyt Antti teet yhden suuren virheen - sinä puhut omista tunteistasi - ja pidät sitä todistuksena sille että Jumala olisi luotujaan ikuisesti piinaava Luoja .. Uskoisit mielummin Raamattuun joka sanoo yksikantaan esimerkiksi että "Synnin palkka on kuolema" ..
Sirkka-Iita on niin oikeassa tässä ikuisen-piinan asiassa kun olla ja voi - nimittäin että se on väärä epäraamatullinen usko.
Ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - ja niillä jotka Jumalan yhteydessä vaeltavat .. ja siine Jeesus meitä vie - me olemme matkalla Jumalan valtakuntaan - ja iankaikkiseen elämään. Ei meissä itsessämme nyt ole iankaikkista elämää .. armosta meitä sinne viedään.. Antti, me KAIKKI olemme PELKÄSTÄÄN Jumalan armon varassa.
Oma uskomme ei riitä alkuunkaan pelastukseen, vaan siihen tarvitsemme Kristusta.
Mutta jos voimme jättää itsemme KOKONAAN Jumalan hoitoon ja puhtaalla tunnolla sanoa, että: "HERRA minä en itsessäni voi mitään, mutta minä *TAHDON* uskoa, AUTA JEESUS SINÄ MINUA:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450