"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain"

Osalle kirjoittajista näyttää olevan epäselvää, että Raamatussa Jeesus sanoo, ettei lakia kumota niin kaun, kuin maa ja taivas ovat olemassa.

Jotkut sanoo Jeesuksen täyttäneen lain ja niin hän sen tekikin.

Ilmeisesti jotkut ei ymmärrä että "täyttäminen" ja "kumoaminen" ovat toistensa vastakohtia.

1992-käännöksessä "täyttäminen" onkin korvattu "toteuttamisella", jotta varmasti kaikki ymmärtäisivät oikein.

Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

8

142

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä mieltä olet?

Onko sinulla parta? Laki sanoo, ettei saa turmella partansa reunaa. Onko laki siis voimassa kokonaan vai osittain?

• minä uskon

Vai kivetkin jo alkavat huutamaan..

Evankeliumi Matteuksen mukaan 24

4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 5

1. Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
        2. Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:

3. "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.

4. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.

5. Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.

6. Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.

7. Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.

8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

Peku sulla on paljon rukoilijoita..

45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?

47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Niin Jeesus täytti sen lain, mitä kukaan ihminen ei voinut täyttää, mutta voimaan jäi
        RAKKAUDEN LAKI!

• yksi kysyvä..

Onko parranleikkaus synti? Mistä kohti sinä kokonaista katsot ja mistä kohti osittaista? Pitäs tietää, että käsittäis, sinun osaveljesi ja kokoveljesi??

Meinaan, katselin aloittajan esittämän rinnakkaispaikat, niin mitään parranrakoon viittaavaa ei löytynyt.

• Rapanhapakko

No tuo onkin Matteuksen evankeliumista (Melkoinen satusetä, tekaisi eniten tuubaa VT:n muka jeesusprofetioista ja Jeesuksen kuollessakin haudoista konkoili väkeä, joita huomattavaa mediatahtumaa kumma kyllä kukaan muu ei mainitse)

Matteus oli niin lakihenkinen, että todennäköisesti ihan eri käsityksen laista kehittänyt Paavali ei olisi tullut Matteuksen kanssa toimeen. Uusi testamentti ei ole yhtenäinen edes teologisesti, vaan ristiriitoja täynnä. Kestäkää se ja lakatkaa narraamasta että juuri te muka löydätte jonkun punaisen langan sieltä.

Siitä toteuttiko Jeesus lain, olen eri mieltä. Jeesushan rikkoi jopa omia käskyjään ihmisiä haukkuessaan. VT:n lakia Jeesus rikkoi ainakin jos todella väitti olevansa Jumalan poika. Se kun oli pakanallista monijumalaisuutta ja väärän profeetan puhetta ja rangaistus VT:n lain mukaan oli aivan oikein kuolema.

• iloitse vaan itsestä

Sinä se löydät omasta navastakiin töyhtää, ettei sinun juttuihisi kukaan ota kantaa.
        Lyö vain omaa päätäsi seinään, kipusihan tunnet.

• Rapanhapakko
        iloitse vaan itsestä kirjoitti:

Sinä se löydät omasta navastakiin töyhtää, ettei sinun juttuihisi kukaan ota kantaa.
        Lyö vain omaa päätäsi seinään, kipusihan tunnet.

Kannattais sunkin oikeasti kiinnostua Raamatun historiasta ja tekstien tarkoituksista, mutta eihän sua kiinnosta kuin oma kulttisi ja mukahassu sanailu kuin savolaistyyliin.

• tietoa lisää

http://www.laverdaduniversal.org/laki.html

Pistän vain yleisesti luettavaksi linkin.

Psalmi 119 näyttää Daavidin pyytämässä pelastusta jotta hän voisi sitten seurata Jumalan Tooraa. Jumala tuomitsi Daavidin hänen uskostaan JA halustaan seurata Tooraa, EI hänen kyvystään pitää kaikkia siitä. Kukaan ei ole koskaan "pelastunut" sen takia että on kyennyt pitämään Tooran, se ei koskaan ole ollut edes vaihtoehto miten pelastua. jne.

• Pitää muistaa että, juutalainen usko ja kristinusko ovat täysin eri asioita ja kolmas yleisesti kristityille epäselvä asia on juutalainen kulttuuri, jota ei pidä sekoittaa uskoon.

Jeesus on Raamatun mukaan juutalainen ja juutalaiseen uskoon ei kuulu taivaallista pelastumista, eikä taivaallisen kuninkaan odotusta.

Juutalaiseen uskoon kuuluu pelastuminen maanpäällä esivallan tuomioilta ja he odottavat suurta maanpäällistä kuningasta ja eihän Jeesus voisikaan olla sellainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      998
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      742
    3. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      40
      706
    4. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      145
      692
    5. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      72
      656
    6. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      645
    7. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      46
      633
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      570
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      535
    10. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      70
      522
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      189
      522
    12. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      520
    13. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      471
    14. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      62
      406
    15. Sara Sieppi ja hissi tänään

Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      390
    16. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      43
      385
    17. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      383
    18. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      382
    19. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      101
      375
    20. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      358
    Aihe