Vieiä, pysyy tämäkin "Kepupalsta", kartalla, ei ainakaan vielä ole lopetettu.`.? Nuo palstan "Kirjoitusvirtuoosit", Kapteeni EVP- Korhonen sekä "Mielipidepankki" ovat taatusti tämän Kepupalstan ylläpitäjinä palstan takuumiehia. Toisaalta, myöskin se Uusi - Ukki, tuolta "Pohjan raukoilta rajoilta", tekee vielä joskus niinsanottuja "Asia-Avauksia palstalle.
Halusin vaan muistuttaa, meitä kaikkia lukijoita siitä, että nämä mainitsemani "Kirjoitusvirtuoolit , ovat takuuvarmasti tämän Kepupalstan ylläpitävät voimat. Kuten me kaikki vähän sivistyneemmät ihmiset, tiedämme, tätä Kepupalstaa hallitsee nuo räkyttävät Kepun katkeroituneet paskanjauhajat, joiden ainoana sanomana on vain homojen ja muiden kirjoittajien haukkuminen.
Ymmärrän kyllä, kun mies on koko elinikänsä äänestänyt kepua, ja mitä on jäänyt kouraan,? Ruosteinen Aura on takapihalla muistuttamassa siitä, miksi tuli oltua niin helvetin tyhmä, että aina vaan äänessti Kepupuoluetta. Nyt kun tämäkin entinen "kiihkokepuli" alkoi äänestää Timo Soinin Persuja, niin jopa alkoi häntäkin helpottaa. Nyt elämä taas alkoi maistua elämän arvoiselta, kyllä näin on marja, TODISTAA MYÖSKIN uUSI-uKKI, TÄÄLTÄ "pOHJAN RAUKOILTA RAJOILTA.?????????
" Palstakunkut", johtaa palstaa, ja sen kyllä huomaa.???
60
673
Vastaukset
- Virtuoosi nro 1
Terve vaan Ukki.
Kapteeni EVP- Korhonen on tosiaan virtuoosi, erityinen virtuoosi hän on valokuvauksessa, ja valokuvien kohteen analysoinnissa, kuten palstalla hyvin tiedämme. Myös erilaisten kurssipapereiden kopsaus palstalle on ollut virtuoosimaista.
Paljon elinvoimaa palstalle on todentotta noiden virtuoosi-suoritusten myötä tullut, hupia on piisannut enemmän kuin lääkäri määrää. Olemme ikuisesti kiitollisia Kapteeni EVP- Korhoselle näistä haukuuden hetkistä, joita hänen kanssaan, ja hänen kustannuksellaan, olemme saaneet viettää. Harva viitsii yhtä virtuoosimaisesti levittää elämänsä muiden pilkan kohteeksi kuin mitä Kapteeni EVP- Korhonen on tehnyt.- Uusi-Ukki.
Niin, olet paljolti oikeassa, Jompen olisi pitänyt olla vastaamatta noitten kateellisten !Paskiaisten ", kyselyihin ja vihjailuihin. Nyt kun Jomppe on ainoana palstalaisena kertoillut elämästään, vähän liiankin tarkasti, niin nämä "Paskanjauhajat" ovat saaneet käsiinsä "lyömä-aseen, jonka vuoksi he ovat levittäneet myöskin Jompen perheasiat näiden kateellisten "kepulireppanoiden" ruodittavaksi.
Nythän juuri taas nämä kateelliset paskiaiset yrittävät vetää jompen poikaa taas palstalle pilkattavaksi. Kyllä totuuden nimissä on sanottava, että Jompella on sellainen "Elämisen historia" että siihen vain harvat meistä muut yltävät. Muten Jomppe on kertonut, niin siitä "Paimenpojasta Rautavaaralta" kehittyi Upseeri ja Herrasmies, sanan täydessä merkityksessä.
Jompen pahin vika on siinä, koska hän on ilmoittanut, olevansa ei maalaisliittolainen, ja arvostelee Maalaisliittolaisia politiikkoja totuudenmukaisesti kuten tuleekin arvostellä. Kyllä minunmielestäni, ja muidenkin vähänkin ajattelevien ihmisten mielestä Jompelle tulee nostaa hattua, hänen elämäntaidostaan. Vain harvat ihmiset pystyvät nousemaan äärimäisestä köyhyydesta yhteiskuntamme "Parempiosaisten" joukkoon. Tämä Rautavaaran entinen "Paimenpoika" on sen tehnyt.
Minä ainakaan en jaksa käsittää tuota kateuden ja maunan määrää kymmeniltä palstan kademielosisiltä, kyllä näin on marjat. - kapi -korhonen
Uusi-Ukki. kirjoitti:
Niin, olet paljolti oikeassa, Jompen olisi pitänyt olla vastaamatta noitten kateellisten !Paskiaisten ", kyselyihin ja vihjailuihin. Nyt kun Jomppe on ainoana palstalaisena kertoillut elämästään, vähän liiankin tarkasti, niin nämä "Paskanjauhajat" ovat saaneet käsiinsä "lyömä-aseen, jonka vuoksi he ovat levittäneet myöskin Jompen perheasiat näiden kateellisten "kepulireppanoiden" ruodittavaksi.
Nythän juuri taas nämä kateelliset paskiaiset yrittävät vetää jompen poikaa taas palstalle pilkattavaksi. Kyllä totuuden nimissä on sanottava, että Jompella on sellainen "Elämisen historia" että siihen vain harvat meistä muut yltävät. Muten Jomppe on kertonut, niin siitä "Paimenpojasta Rautavaaralta" kehittyi Upseeri ja Herrasmies, sanan täydessä merkityksessä.
Jompen pahin vika on siinä, koska hän on ilmoittanut, olevansa ei maalaisliittolainen, ja arvostelee Maalaisliittolaisia politiikkoja totuudenmukaisesti kuten tuleekin arvostellä. Kyllä minunmielestäni, ja muidenkin vähänkin ajattelevien ihmisten mielestä Jompelle tulee nostaa hattua, hänen elämäntaidostaan. Vain harvat ihmiset pystyvät nousemaan äärimäisestä köyhyydesta yhteiskuntamme "Parempiosaisten" joukkoon. Tämä Rautavaaran entinen "Paimenpoika" on sen tehnyt.
Minä ainakaan en jaksa käsittää tuota kateuden ja maunan määrää kymmeniltä palstan kademielosisiltä, kyllä näin on marjat.Kiitos, kiitos ukkki! Saat tas olla päällimäisenä, kun laverilla tavataan seuraavan kerran!
- Ukille pohdittavaa
Uusi-Ukki. kirjoitti:
Minä ainakaan en jaksa käsittää tuota kateuden ja maunan määrää kymmeniltä palstan kademielosisiltä, kyllä näin on marjat.Niin, mutta mietippa Ukki, miksi Kapi-Korhosen elämästään esittämää ei arvosteta, vaikka hän noita "saavutuksiaan" on esitellyt juuri arvostuksen saavuttamiseksi. Olisiko sittenkin niin, että tuo "Upseeri ja Herrasmies" on fiktiivinen hahmo, aivan kuten sen elokuvan hahmot josta tuo sanonta on tullut. Paimenpoika ei ole sittenkään jalostunut vähäpätöisenä aliupseerina koulutusta vaikka armeijan harmaissa palvellessaan. Leipä oli pitkää ja kapeaa, niinkuin valtion leipä usein on, ja köyhänä niin taloudellisesti kuin henkisesti Jomppe aikansa palveli. Eikä kumpaakaan sen jälkeenkään niin kauheasti ole siunaantunut, vaikka tyhjään verrattuna Kapilla saattaa muutama taloudellinen lantti enemmän olla.
Olisiko Ukki niin, että kun tuollaisen vaatimattomuuden koettaa väenväkisin vääntää menestykseksi niin huvittaahan se muita. Suomalaisille kun on luonteenomaista se, että menestyksestä, silloin kun sitä on, ei huudella. Ei tarvitse, muut huomaavat sen kyllä huutelematta. Vaatimattomuus kaunistaa ja silloin kun on aidosti menestynyt voi myös aidosti olla vaatimaton. Kapin itsekorostus kertoo vain siitä, ettei sitä menestystä sittenkään ole, vaan se pitää noilla itsekehun keinoilla koettaa tyhjästä nyhjästä Ukille pohdittavaa kirjoitti:
Niin, mutta mietippa Ukki, miksi Kapi-Korhosen elämästään esittämää ei arvosteta, vaikka hän noita "saavutuksiaan" on esitellyt juuri arvostuksen saavuttamiseksi. Olisiko sittenkin niin, että tuo "Upseeri ja Herrasmies" on fiktiivinen hahmo, aivan kuten sen elokuvan hahmot josta tuo sanonta on tullut. Paimenpoika ei ole sittenkään jalostunut vähäpätöisenä aliupseerina koulutusta vaikka armeijan harmaissa palvellessaan. Leipä oli pitkää ja kapeaa, niinkuin valtion leipä usein on, ja köyhänä niin taloudellisesti kuin henkisesti Jomppe aikansa palveli. Eikä kumpaakaan sen jälkeenkään niin kauheasti ole siunaantunut, vaikka tyhjään verrattuna Kapilla saattaa muutama taloudellinen lantti enemmän olla.
Olisiko Ukki niin, että kun tuollaisen vaatimattomuuden koettaa väenväkisin vääntää menestykseksi niin huvittaahan se muita. Suomalaisille kun on luonteenomaista se, että menestyksestä, silloin kun sitä on, ei huudella. Ei tarvitse, muut huomaavat sen kyllä huutelematta. Vaatimattomuus kaunistaa ja silloin kun on aidosti menestynyt voi myös aidosti olla vaatimaton. Kapin itsekorostus kertoo vain siitä, ettei sitä menestystä sittenkään ole, vaan se pitää noilla itsekehun keinoilla koettaa tyhjästä nyhjästäJos minä todella olisin mielestänne niin vähäarvoinen kuin olet tuossakin antavasi muka ymmärtää, niin kerropa, miksi sitten olen teille niin mahdottoman mielenkiintoinen? Kun taas olin pitkän viikonlopun täällä käymättä, kauhea haloo teillä on minusta ollut. Teille, jotka päivät pitkät istutte vain koneenne ääressä tätä palstaa tuijottaen ja minua tänne odottaen se on niin käsittämätöntä, että kuvittelette minun olleen bannissa.
Ja olette alkaneet esiintyä tuttavinani, minunakin ja jopa poikananikin, joka on ollut kaukomailla työasioissaan pyrkimyksenään saada suomalaista tuotetta tunnetuksi ja sen osaaville tekijöille työtä. Tuollainenko on sitä kepulaista isänmaallisuutta? Se on hyvin alhaista, jonka selittää vain oman mitättömyyden tunto.
Miksi todellakin te vähäisenä pitämänne miehen vuoksi tuollaiseen ryhdytte? Ei sitä enää selitä yksin raukkamaisuuskaan, vaan sellaisen tuottamiseksi tarvitaan myös hyvin sairasta päätä. Mitättömän miehen vuoksiko joku ryhtyisi jopa runollekin, kun siten näyttää vain kyvyttömyyttään silläkin alueella.
Kepulaisesta isänmaallisuudestako kertonee myös tuo sotilasurani vähättely, sillä siten te pyritte viemään arvon puolustusvoimiltamme, joissa minä kuitenkin menestyin kiitettävästi kaikissa tehtävissäni, joita pidettiin tärkeinä, koskapa niitä ylläpidettiin ja niihin ohjattiin aina niitä, jotka olivat urallaan - kouluissaan ja tehtävissään - menestyneet parhaiten. Ei se yli 5000-päinen ammattikunta muiltakaan osin vain rupusakkia ollut. Kyllä te minun vähättelijäni olette rupusakkia siihen verrattuna. Eivätkä ne minusta arvostelujaan antaneet esimiehet olleet hölmöjä, vaan kyllä he olivat viisaita miehiä, kokemuksissaan kasvaneita ihmistuntijoita, joten kyllä heidän minustakin antamiaan arviointeja on pidettävä monin verroin uskottavampina kuin teidän antamianne.
Ja jos epäisänmaallisina vähättelisittekin puolustusvoimia kuten myös alallaan ainoaa suomalaista teollista tuotetta ja sen tekijöitä, ihmettelen, että sama vähättelynne suuntautuu myös Valioon, yritykseen, jonka omistavat suomalaiset talonpojat, joissa varmaan on kepulaisiakin. Vähätellähän teidän täytyy Valiotakin, jossa sentään pääsin ,tällaisella ”vähäisen aliupseerin” taustalla melko mukaviin asemiin j niissäkin menestyin niin, että eläkkeelle jäädessäni minut palkittiin varsin korkealla kunniamerkillä.
Olen aivan varma ja kuka tahansa asioita tunteva ja niihin järkiperäisesti suhtautuva on samaa mieltä kanssani siitä, että teillä vähättelijöillänne ei ole mitään teistä hyvää kertovaa näytettävää itsestänne. Jos olisi, olisitte kyllä jo ajat sitten näyttäneet. Se näytettävän puute on se todellinen syy tuolle minun vähättelemiselle. Alemmuuskompleksi, joka on täysin aiheellinen, mutta käsittämättömän tyhmiä olette, kun sitä noin jatkuvasti näytätte.
Tämä saa nyt riittää tästä asiasta ja muustakin tällä erää. Tietysti tiedän, millaisia vastineita saan, mutta ymmärrän kuten muutkin täyspäiset ymmärtävät sen, mistä ne johtuvat - tuosta, josta edellä hienovaraisesti puhuin. Joten minun ei tarvitse niitä enää kommentoida, vaan jääkööt puolestani samaan ”arvoon” kuin niiden lähettäjätkin.- Analyysi
kapi-korhonen kirjoitti:
Jos minä todella olisin mielestänne niin vähäarvoinen kuin olet tuossakin antavasi muka ymmärtää, niin kerropa, miksi sitten olen teille niin mahdottoman mielenkiintoinen? Kun taas olin pitkän viikonlopun täällä käymättä, kauhea haloo teillä on minusta ollut. Teille, jotka päivät pitkät istutte vain koneenne ääressä tätä palstaa tuijottaen ja minua tänne odottaen se on niin käsittämätöntä, että kuvittelette minun olleen bannissa.
Ja olette alkaneet esiintyä tuttavinani, minunakin ja jopa poikananikin, joka on ollut kaukomailla työasioissaan pyrkimyksenään saada suomalaista tuotetta tunnetuksi ja sen osaaville tekijöille työtä. Tuollainenko on sitä kepulaista isänmaallisuutta? Se on hyvin alhaista, jonka selittää vain oman mitättömyyden tunto.
Miksi todellakin te vähäisenä pitämänne miehen vuoksi tuollaiseen ryhdytte? Ei sitä enää selitä yksin raukkamaisuuskaan, vaan sellaisen tuottamiseksi tarvitaan myös hyvin sairasta päätä. Mitättömän miehen vuoksiko joku ryhtyisi jopa runollekin, kun siten näyttää vain kyvyttömyyttään silläkin alueella.
Kepulaisesta isänmaallisuudestako kertonee myös tuo sotilasurani vähättely, sillä siten te pyritte viemään arvon puolustusvoimiltamme, joissa minä kuitenkin menestyin kiitettävästi kaikissa tehtävissäni, joita pidettiin tärkeinä, koskapa niitä ylläpidettiin ja niihin ohjattiin aina niitä, jotka olivat urallaan - kouluissaan ja tehtävissään - menestyneet parhaiten. Ei se yli 5000-päinen ammattikunta muiltakaan osin vain rupusakkia ollut. Kyllä te minun vähättelijäni olette rupusakkia siihen verrattuna. Eivätkä ne minusta arvostelujaan antaneet esimiehet olleet hölmöjä, vaan kyllä he olivat viisaita miehiä, kokemuksissaan kasvaneita ihmistuntijoita, joten kyllä heidän minustakin antamiaan arviointeja on pidettävä monin verroin uskottavampina kuin teidän antamianne.
Ja jos epäisänmaallisina vähättelisittekin puolustusvoimia kuten myös alallaan ainoaa suomalaista teollista tuotetta ja sen tekijöitä, ihmettelen, että sama vähättelynne suuntautuu myös Valioon, yritykseen, jonka omistavat suomalaiset talonpojat, joissa varmaan on kepulaisiakin. Vähätellähän teidän täytyy Valiotakin, jossa sentään pääsin ,tällaisella ”vähäisen aliupseerin” taustalla melko mukaviin asemiin j niissäkin menestyin niin, että eläkkeelle jäädessäni minut palkittiin varsin korkealla kunniamerkillä.
Olen aivan varma ja kuka tahansa asioita tunteva ja niihin järkiperäisesti suhtautuva on samaa mieltä kanssani siitä, että teillä vähättelijöillänne ei ole mitään teistä hyvää kertovaa näytettävää itsestänne. Jos olisi, olisitte kyllä jo ajat sitten näyttäneet. Se näytettävän puute on se todellinen syy tuolle minun vähättelemiselle. Alemmuuskompleksi, joka on täysin aiheellinen, mutta käsittämättömän tyhmiä olette, kun sitä noin jatkuvasti näytätte.
Tämä saa nyt riittää tästä asiasta ja muustakin tällä erää. Tietysti tiedän, millaisia vastineita saan, mutta ymmärrän kuten muutkin täyspäiset ymmärtävät sen, mistä ne johtuvat - tuosta, josta edellä hienovaraisesti puhuin. Joten minun ei tarvitse niitä enää kommentoida, vaan jääkööt puolestani samaan ”arvoon” kuin niiden lähettäjätkin.Ukillehan tuossa mietittävää annoin, mutta sinuun tuo näemmä kolahti, vaan mieti Kapi sinä vaikka tätä: "Suomalaisille kun on luonteenomaista se, että menestyksestä, silloin kun sitä on, ei huudella. Ei tarvitse, muut huomaavat sen kyllä huutelematta. Vaatimattomuus kaunistaa ja silloin kun on aidosti menestynyt voi myös aidosti olla vaatimaton."
Miksi et kykene tuohon?
Miksi joudut korostamaan itseäsi ja saavutuksiasi, eikö olisi tyylikkäämpää jos esittäisit asiasi niin vakuuttavasti, että kaikille kävisi "ylivertaisuutesi" selväksi ilman omaa itsekehuasi.
No, näkeehän tuon "sokea Reettakin", kuinka sinulla on pakkomielle omasta keskeisyydestäsi, kuvitelma olosta kaiken napana - ja tuo pakkomielle johtaa kummalliseen maailmankuvaan. Se johtaa harhaan, että olisit muiden ihmisten käyttäytymisen, puheiden ja jopa ajatusten keskipiste. Koska kärsit tuolla tavalla vääristyneestä maailmankuvasta, kuvittelet olevasi täällä muiden kateuden kohde. Itsekeskeisen maailmankuvasi johdattamana keksit muille ja heidän kirjoituksilleen sopivia motiiveja, kuvittelet ihmisten kadehtivan sinua. Kuvitelmillasi on kuitenkin hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa. Oikeasti projisoit omaa alemmuuden tunnetasi muihin säilyttääksesi oman kuvitellun maailmasi.
Kun sinulle esitetään totuudenmukainen tulkinta elämästäsi (siis lähes tyystin puuttuva koulutus, alhaista arvostusta nauttinut ammatti, suhteellisen vaatimaton taloudellinen asema jne) käännät (projisoit) sen muihin ja esität projektiosi noilla typerillä vuodatuksillasi.
Toivotaan, että joskus ymmärtäisit tilanteesi ja kykenisit normaaliin elämään, se olisi varmasti läheisillesikin helpotus
- Ymmärrän
Kun joku kertoo täällä elämästään, v.tuttaa se sitä, jonka elämä on yhtä tyhjä kuin päänsäkin. Ja kun vielä näyttää kuviaan, sitä ei millään kestä se, jonka tyhjä pää on niin ruma, että ei sitä kehtaa palstalla näyttää. Olisi v.tutuksesi syy ymmärretty kertomattasikin.
Varmaan tarkoitat tuon viestisi tuolle "virtuoosille", etkä ukille? Samaa mieltä kanssasi olen noita reppanoita ajatellen, eli ihan oikein ymmärrämme syyn sille heidän pahalle ololleen, joka heiltä tuottaa sellaista kuin nähdään.
- Todellinen fiksuus
Vaan Kapihan on näyttänyt kuvia alapäästään, sehän se vasta on tyylikästä, eikös vaan?
- Syy pahaan oloon
kapi-korhonen kirjoitti:
Varmaan tarkoitat tuon viestisi tuolle "virtuoosille", etkä ukille? Samaa mieltä kanssasi olen noita reppanoita ajatellen, eli ihan oikein ymmärrämme syyn sille heidän pahalle ololleen, joka heiltä tuottaa sellaista kuin nähdään.
Syy reppanoiden pahalle ololle on tosiaankin itsestäsi esittämät kuvat ja kurssipaperit. Kyllä alapääkuvien ja samaisen alapään pyyhkimiseen kelpaavien papereiden näkeminen saa kenet tahansa etomaan, paha olo siitä tulee, niin karmaisevaa nähtävää ne ovat
- Narsissin narinat
kapi-korhonen kirjoitti:
Ensin ilmestyy väärällä nimellä Kapin omakehu - ymmärrän - tunnuksella, sitten vajaan tunnin odoteltuaan Patu itse taas itseään Kapi-tunnuksella kiittelee.
Tuommoinen on narsistisuutta, jonka on ehkä jo kehittynyt psykopatiaksi. Kannattaisi ainakin varoa.
Jokainen näin luettavissa oleva huomio puree Kapin kipeää luontoa kuin rotta sisältä käsin. Tauti näyttää muuttuneen jo niin umpikrooniseksi, että hammasta purren Kapi vääntää vieläkin mahdottomampia vastineitaan. Jos mikään ei auta, saa Patu pahat tekstit poistoon. Siinä hän onkin varsinainen mestari, ellei peräti Suomi 24:n ykköstykki.
Kapille itselleen:
Turhaa muuten Kohonen on tuostakaan arvonimestä nostaa rintaa kaarelle, sillä tuo tykki laukoo vain saman laista paaskaa, kuin kaikki muutkin syvät iskusi.
Niissä on aina yksi ja sama nuotti: Niissä narsissi Itku-Kapu pillittää. - O. Härkösen tuttu
Narsissin narinat kirjoitti:
Ensin ilmestyy väärällä nimellä Kapin omakehu - ymmärrän - tunnuksella, sitten vajaan tunnin odoteltuaan Patu itse taas itseään Kapi-tunnuksella kiittelee.
Tuommoinen on narsistisuutta, jonka on ehkä jo kehittynyt psykopatiaksi. Kannattaisi ainakin varoa.
Jokainen näin luettavissa oleva huomio puree Kapin kipeää luontoa kuin rotta sisältä käsin. Tauti näyttää muuttuneen jo niin umpikrooniseksi, että hammasta purren Kapi vääntää vieläkin mahdottomampia vastineitaan. Jos mikään ei auta, saa Patu pahat tekstit poistoon. Siinä hän onkin varsinainen mestari, ellei peräti Suomi 24:n ykköstykki.
Kapille itselleen:
Turhaa muuten Kohonen on tuostakaan arvonimestä nostaa rintaa kaarelle, sillä tuo tykki laukoo vain saman laista paaskaa, kuin kaikki muutkin syvät iskusi.
Niissä on aina yksi ja sama nuotti: Niissä narsissi Itku-Kapu pillittää.Olipa Oivasti sanottu, vaikka en Oiva olekaan.
Terve vaan, ukki, pitkästä aikaa! En ainakaan minä ole täällä viime aikoina paljon viihtynyt, varsin vähän näköjään Mielipidepankkikin, ja Sinä ilmeisesti vielä vähemmän. Eipähän meitä täällä tarvita, kun nuo tarkoittamasi näköjään kuvittelevat itsensä meiksikin, kun nikeillämmekin ovat alkaneet esiintyä. Ei heitä toki kukaan meiksi erehdy luulemaan; turhaan niin yrittää saada itselleen lisäarvoa tuo mitätön raukka.
Olenhan minäkin joskus sanonut olevan tyytyväinen siitä, että nuo tuovat tuolla tavalla näyttöä kepulaisuudesta, mutta ovatkohan nuo sittenkään kepulaisia enempää kuin yhtään mitään muutakaan. Murrosikäisiä, ikätoveriensa hylkimiä reppanoita he kai enimmäkseen ovat. Voivat kyllä olla kepulaisen kodin kasvatteja, mutta kovin huonot vanhemmatkin heillä näkyy olevan, kun eivät kersojensa perään yhtään katso.
Epätoivoisesti he kuitenkin yrittävät täällä saada huomiota meiltä itseään arvostetuimmiksi tietämiltään. Mutta eiköhän me vanhemmat ja viisaammat jätetä heidät omaan arvottomuuteensa. Eivät he meidän murheitamme ole, olkoot sitten vaikka kepun murheita, jos heillä ei ole ketään, joka heidän menoonsa puuttuisi.
Niin, talven selkä on jo taittunut, kun Heikin päivä oli ja meni, sillä ”Heikki talven taittaa”, sanoi ennen vanha kansa. Pakkasia on pitänyt täällä ”Suomen eteläisellä palmurannikollakin”, mutta muuten talvi ei ole oikein tullutkaan. Kerran tosin jo pienen hiihtolenkin tein. Jospa vielä muutaman kerran pääsisin hiihtelemään täälläkin ennen kuin ensi kuun puolen välin jälkeen lähden ”hiihtelemään” Meksikoon.
Hyvää talven jatkoa sinne ”Pohjan perukoille”, oikeasti vain jokseenkin keskelle maantieteellistä Suomea!- arviointia ajatuksel
Tässä kun ole silloin tällöin lueskellut vanhoja keskustapalstan tekstejä niin on silmiinpistävää, että 2004-2010 keskustelut olivat enimmäkseen asiallisia ja sen aikaisia pitkiäkin keskusteluja on ollut viihdyttävää lukea. Silloin palstalla oli vain pari häirikköä mutta näköjään sen aikainen valvoja oli saanut heidätkin kuriin.
Sanan särmäisyydestään tunnettu City-keskusta on näköjään silloin ollut myös yksi palstan viihdyttävä hahmo jonka käyttämä hyvinkin konstikas kieli ei aina oikein auennut, ainakaan minulle. Huolimatta siitä, että City-keskusta saattoi olla hyvinkin asiaton niin pyrkymystä poliittiseen keskusteluun hänellä silloin oli.
Mutta nämä nykyiset häiriköt, nämä spanielhups/yleijohtaja/kilikalle/sonnimies muita nikkejä suoltaa/suoltavat vain yhtä ja samaa homottelumunakarvajargoniaa tai sitten yrittävät reppanat matkia asiallisia kirjoittajia vaikka kyllähän sen huomaa sokea-erkkikin nämä matkimisyritykset.- arviointia ajatuksel
Tässä kun olen silloin tällöin runkkaamisen ohella lueskellut vanhoja jalluja ja keskustapalstan tekstejä niin on silmiinpistävää, että 2004 minulla tuli ensimmäisen kerran. Lämmintä ilmaa ja pullanmuruja, mutta tuli kuitenkin.
2010 keskustelut olivat enimmäkseen asiallisia ja sen aikaisia pitkiäkin onanisointisessioita tukevia. Silloin palstalla oli vain pari häirikköä kapi ja ukki, mutta näköjään sen aikainen valvoja oli saanut heidätkin kuriin.
Kuvien lähettäjänä tunnettu kapo on näköjään silloin ollut myös yksi palstan viihdyttävä hahmo jonka käyttämä hyvinkin konstikas kieli saatikka perverssit kuvat ei aina oikein auennut, ainakaan minulle. Huolimatta siitä, että kapo saattoi olla hyvinkin alaston niin pyrkymystä poliittiseen keskusteluun hänellä ei silloinkaan ollut.
Tähän lopuksi täytyy todeta, että minulla on housuissani kappa umpipaskaa jo kolmatta päivää. Hoitajani pakeni hajua vuorille - Historia katsaus
Tunnen tämän palstan historian vieläkin kauempaa. Vuoteen 2004 saakka saitti oli kuin mikä tahansa suhtkoht vapaa keskustelupalsta. Suomi24 hengessä ylilyöntejä aina silloin tällöin, mutta enimmäkseen ihan peruskeskustelua. Keskustaa puolustettiin kuin kritisoitiinkin hyvinkin kiperin sanankääntein, mutta henkilökohtaisuuksiin ei sen pahemmin sorruttu.
Muutos alkoi juuri tuossa vuoden 2004 paikkeilla.
Mutoksen moottori oli tämä palstalle ilmestynyt Korhonen, millä nimimerkillä milloinkin. Hän esitti kovaa kritiikkiä keskustaa kohtaan, mutta ei kestänyt vähäisintäkään vastakritiikkiä. Toisaalta hän oli jopa sairaan kiinnostunut muiden kirjoittajien henkilöstä. City-Keskusta, Seppo Hietanen, oli yksi näistä Korhosen henkilöön kohdistuneista vastapelureista. Siinä missä C-K oli selkeä pyrkimys poliittiseen keskusteluun, Korhonen alkoi lähinnä arvioida (ja arvostella) Hietasen henilökohtaisia ominaisuuksia. Taustalla oli osaltaan Korhosen olematon tietämys ja kehno asiaosaaminen, jonka vuoksi hän jäi kaikissa asiakeskusteluissa alakynteen, ja koetti korvata tuota puutettaan henkilöön menevillä hyökkäyksillä.
Hietanen sai silloin osakseen sen yleisen loanheiton mikä nyt on kohdannut itse loanheiton aloittanutta Korhosta. Voikin sanoa, että sitä niittää mitä kylvää. Hietanen sai kuulla olevansa metsässä asusteleva rapajuoppo, itseään jalkaan ampunut invalidi ja ties mitä. Kun Hietanen kyllästyi niin Keskustaan kuin tähän palstaan, nuo räkijöiden joukot löysivät kohteen jonka veroista ei ole muualla, ihmisen joka lähti yksinkertaisuuttaan tuohon mutapainiin täysillä mukaan. Kun Korhosen yksinkertaisuus paljastui laajemminkin, alkoi se kuuluisa vedätys josta sitten on seurannut noita palstalegendoina eläviä tarinoita.
Olet ollut palstalla sen verran vähän aikaa, ettet tiedä noista menneistä. Siksi tämmöinen pieni historia katsaus Historia katsaus kirjoitti:
Tunnen tämän palstan historian vieläkin kauempaa. Vuoteen 2004 saakka saitti oli kuin mikä tahansa suhtkoht vapaa keskustelupalsta. Suomi24 hengessä ylilyöntejä aina silloin tällöin, mutta enimmäkseen ihan peruskeskustelua. Keskustaa puolustettiin kuin kritisoitiinkin hyvinkin kiperin sanankääntein, mutta henkilökohtaisuuksiin ei sen pahemmin sorruttu.
Muutos alkoi juuri tuossa vuoden 2004 paikkeilla.
Mutoksen moottori oli tämä palstalle ilmestynyt Korhonen, millä nimimerkillä milloinkin. Hän esitti kovaa kritiikkiä keskustaa kohtaan, mutta ei kestänyt vähäisintäkään vastakritiikkiä. Toisaalta hän oli jopa sairaan kiinnostunut muiden kirjoittajien henkilöstä. City-Keskusta, Seppo Hietanen, oli yksi näistä Korhosen henkilöön kohdistuneista vastapelureista. Siinä missä C-K oli selkeä pyrkimys poliittiseen keskusteluun, Korhonen alkoi lähinnä arvioida (ja arvostella) Hietasen henilökohtaisia ominaisuuksia. Taustalla oli osaltaan Korhosen olematon tietämys ja kehno asiaosaaminen, jonka vuoksi hän jäi kaikissa asiakeskusteluissa alakynteen, ja koetti korvata tuota puutettaan henkilöön menevillä hyökkäyksillä.
Hietanen sai silloin osakseen sen yleisen loanheiton mikä nyt on kohdannut itse loanheiton aloittanutta Korhosta. Voikin sanoa, että sitä niittää mitä kylvää. Hietanen sai kuulla olevansa metsässä asusteleva rapajuoppo, itseään jalkaan ampunut invalidi ja ties mitä. Kun Hietanen kyllästyi niin Keskustaan kuin tähän palstaan, nuo räkijöiden joukot löysivät kohteen jonka veroista ei ole muualla, ihmisen joka lähti yksinkertaisuuttaan tuohon mutapainiin täysillä mukaan. Kun Korhosen yksinkertaisuus paljastui laajemminkin, alkoi se kuuluisa vedätys josta sitten on seurannut noita palstalegendoina eläviä tarinoita.
Olet ollut palstalla sen verran vähän aikaa, ettet tiedä noista menneistä. Siksi tämmöinen pieni historia katsausJoo, noinhan se meni kuin alla olevasta linkistä on luettavissa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1803481#comment-8905833-view
Myönnän, että en saanut muilta keskustelijoilta näin varauksettomia lausuntoja:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
hirveetä lukee
4.4.2013 20:08
”Arvon Kerimäki. Nyt on niin, että Sinä vaikutat tällä hetkellä epäasiallisimmalta keskustelijalta. Henkilökohtaiset herjat ja haukut eivät kuulu tälle palstalle”
Keskustan puoluevirkailija Olli Riikonen
”Olemme pahoillamme Seppo Hietasen loukkaavasta kirjoittelusta ja pyydämme sitä anteeksi. Olemme kertoneet Hietaselle, millaista käytöstä edellytämme ehdokkaaltamme”
Keskustan Helsingin toimiston virkailija Sinikka Varila
"Hän oli syntynyt tyhmänä ja oli merkittävästi kehittänyt tuota luonnonvaraansa" (S:Butler)
Puoluetoveri Timo Ristimäki
"kerimäki on turha"
Puoluetoveri Oiva Härkönen
"Saitin viheliäinen paskavankkuri. Ehkä hänen kommari-stallari -juttunsa eivät olekaan mautonta leikinlaskua. Toinen vaihtoehto on silkka typeryys.”
Entinen ystävä Aslak (Environment)
”Sinua, Seppo, pidetään täysin naurettavana pellenä ilman että tippaakaan edistät sitä, mitä haluat edistää”
Jaba_43
Ystävän neuvo - tämän kerran vielä. Lopettaisit munaamasta itseäsi noilla avauksillasi.
Jaba_43
Haista sinä keripukki *****
Kirjoittanut: Jaba_43 3.5.2006 klo 00.24
Jaba_43
”Keris on siitäkin mainio esimerkki, että jokainen voi konkreettisesti nähdä, millaisista sielunmaisemista maailman hirmuhallitsijoita sikiää. Täydellinen oikeassa olemisen luulo, suvaitsematon suhtautuminen niihin, jotka kokee uhakseen, göbbelsmäinen mustamaalaaminen niin liioitelluilla ja valheellisilla väreillä kuin ikinä, mustavalkoisuuden korostaminen suhteellisuuden tajun täydellinen puute jne."
Mielipidepankki
Keris on mainio Kepu-mainos. Senkään takia häntä ei saisi poistaa. Yhä useampi osaa varoa Kepua. Siksi keriksen jutut pitäisi julkaista Sontasiionissa, Ilkassa yms. Kepu-myönteisissä lehdissä. Keriksen kohdalla on kyse siitä, että Kepun kannatus on niin vinoutunutta. Kaupunkien marginaalipuolueessa pääsevät esille kahjojen ohella myös täyskahjot. Tämä on yhteinen ilmiö puolueille, joiden kannatuspohja ei ole yleensä tai maantieteellisesti riittävä.
Mielipidepankki
Luovuta jo
Kirjoittanut: Jaba_43 5.5.2006 klo 20.44
Kiukuttelu ylläpidolle murentaa uskottavuuttasi. Jos sellaista jonkun mielestä sinulla enää on.
Outolintu?
Kirjoittanut: SagittariusM-61 31.7.2006 klo 17.54
Tänään tuleekin Alfred Hitchcockin Linnut osuvasti. Aiheutanko sitten yhtä kovaa jännitystä vai.....
Noh leikki leikkinä mutta syynä on ollut poistoihin/siirtoihin yksinkertaisesti ylläpidon laatimat säännöt.
Keskustapalstan valvoja Seppo Hietaselle viestien poistojen syistä- Vatine...
kapi-korhonen kirjoitti:
Joo, noinhan se meni kuin alla olevasta linkistä on luettavissa:
hirveetä lukee
”Arvon Kerimäki. Nyt on niin, että Sinä vaikutat tällä hetkellä epäasiallisimmalta keskustelijalta. Henkilökohtaiset herjat ja haukut eivät kuulu tälle palstalle”
”Olemme pahoillamme Seppo Hietasen loukkaavasta kirjoittelusta ja pyydämme sitä anteeksi. Olemme kertoneet Hietaselle, millaista käytöstä edellytämme ehdokkaaltamme”
"Hän oli syntynyt tyhmänä ja oli merkittävästi kehittänyt tuota luonnonvaraansa" (S:Butler)
"kerimäki on turha"
"Saitin viheliäinen paskavankkuri. Ehkä hänen kommari-stallari -juttunsa eivät olekaan mautonta leikinlaskua. Toinen vaihtoehto on silkka typeryys.”
”Sinua, Seppo, pidetään täysin naurettavana pellenä ilman että tippaakaan edistät sitä, mitä haluat edistää”
Jaba_43
Ystävän neuvo - tämän kerran vielä. Lopettaisit munaamasta itseäsi noilla avauksillasi.
Jaba_43
Jaba_43
”Keris on siitäkin mainio esimerkki, että jokainen voi konkreettisesti nähdä, millaisista sielunmaisemista maailman hirmuhallitsijoita sikiää. Täydellinen oikeassa olemisen luulo, suvaitsematon suhtautuminen niihin, jotka kokee uhakseen, göbbelsmäinen mustamaalaaminen niin liioitelluilla ja valheellisilla väreillä kuin ikinä, mustavalkoisuuden korostaminen suhteellisuuden tajun täydellinen puute jne."
Mielipidepankki
Keris on mainio Kepu-mainos. Senkään takia häntä ei saisi poistaa. Yhä useampi osaa varoa Kepua. Siksi keriksen jutut pitäisi julkaista Sontasiionissa, Ilkassa yms. Kepu-myönteisissä lehdissä. Keriksen kohdalla on kyse siitä, että Kepun kannatus on niin vinoutunutta. Kaupunkien marginaalipuolueessa pääsevät esille kahjojen ohella myös täyskahjot. Tämä on yhteinen ilmiö puolueille, joiden kannatuspohja ei ole yleensä tai maantieteellisesti riittävä.
Mielipidepankki
Luovuta jo
Kiukuttelu ylläpidolle murentaa uskottavuuttasi. Jos sellaista jonkun mielestä sinulla enää on.
Outolintu?
Tänään tuleekin Alfred Hitchcockin Linnut osuvasti. Aiheutanko sitten yhtä kovaa jännitystä vai.....
Noh leikki leikkinä mutta syynä on ollut poistoihin/siirtoihin yksinkertaisesti ylläpidon laatimat säännöt.
Keskustapalstan valvoja Seppo Hietaselle viestien poistojen syistäLaitetaan tähän nyt vastineeksi tuosta linkistä Sepon hyvin tarkasti havannoima ja omalla räiskyvällä tyylillään kirjoittama opastus, joka pätee sinuun tänäkin päivänä
Törkeästi herjannut Kapi?
Ja taas Kapi itkemässä sympatioita..
Johan on ihme; Kaikkien kimpussa röyhkeästi pilkkaava pappa-KK huutaa taas sympatiaa ja sääliä kun häntä on niin TÖRKEÄSTI herjattu.., ..eikä sen kummempaa ole taaskaan tapahtunut kuin että taatto on saanut vähän nenilleen muita herjatessaan!
Hellan lettas KK sun tyttömäistä tillitystäsi;
Kysyn tässä vain yhden kysymyksen; Tunnetko sanan ja käsitteet: TOLKKU?
Ok, ilmeisesti tunnet. Silloin tiedät että sen vastakohta on sana ja käsite: TOLKUTTOMUUS.
"Tuo" termi TOLKUTON, voimistettuna ”TÄYDELLISESTI TOLKUTON” kuvaa osuvimmin sinun toimintaasi, kun hyökkäät jatkuvasti hyvin tapojen vastaisesti, rivosti, törkeästi ja jatkuvana toimintana, -siis termin törkeä -käsitteen mukaisesti-, tällä saitilla CITY-Keskustaa , "kerimäki st:ä" vastaan, allekirjoittaneen henkilöä herjaten ja saastaa heittäen, USEIMMIN ALOITTEELLISESTI, jos ymmärrät.
Oletpa saanut useimmin vastapalloon oikein kunnolla, niin muilta mutta myös minulta. Kun et pappa-rukka muuten sitten pärjää niin alat itkemään ja raivoamaan ja huudat häväistystä joka suuntaan, sympatiaa näin itsellesi etsien.
Muistapa nyt Kapi-taatto, -jo sotaleikeissäkin kuukuu ottaa huomioon:
Ei pidä alkaa veetuilemaan aivan kaikkea kaikesta jokaiselle vastaantulijalle.
Unohdat itkua tillittäessäsi säännöllisesti erään keskeisen asian:
MAINITUN ALOITTEELLISUUDEN. Olet itse aloitteellinen, lähes poikkeuksetta!!
Et näe malkaa omassa silmässäsi: Olet itse törkeitten herjaajien esikuva, ja tyypillisenä "skönsäbyysana" et pysty kantamaan tappiotasi kunnialla vaan alat parkumaan kuin pikkulikat, kuten tässäkin taas, tie monennenko sadannen kerran!
Kapi, itkun ja tillitys pois, kokoa luusi ja koeta ryhdistäytyä ja kestä kuin mies kun olet sotaan lähtenyt.
JA MUISTA.., muille jatkuva veetuilu tuottaa edelleenkin varmasti palautteen. Kun se sitten tekee kipeätä, niin kestä se kerrankin miehen lailla äläkä taas ala parkumaan!
Tietenkin on aina olemassa mahdollisuus että siivoat suusi ja lakkaat törkeän herjaavaan toimintasi. Se siististi saittia todella merkittävästi, ja poistaisi pahimman häiriöpesäkkeen, kuin mädän hampaan saitin paikka paikoin huomosta kalustosta.
Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-Keskusta kapi-korhonen kirjoitti:
hirveetä lukee
"kerimäki on turha"
Jaba_43
Jaba_43
Jaba_43
Mielipidepankki
Mielipidepankki
Luovuta jo
Outolintu?
Keskustapalstan valvoja Seppo Hietaselle viestien poistojen syistäTuohon linkkiini viitaten:
Sieltä kannattaa katsoa ja lukea se vastineeni, joka on otsikoitu "Virkistän taas muistiasia"!- Näin Emeritus
Vatine... kirjoitti:
Laitetaan tähän nyt vastineeksi tuosta linkistä Sepon hyvin tarkasti havannoima ja omalla räiskyvällä tyylillään kirjoittama opastus, joka pätee sinuun tänäkin päivänä
Johan on ihme; Kaikkien kimpussa röyhkeästi pilkkaava pappa-KK huutaa taas sympatiaa ja sääliä kun häntä on niin TÖRKEÄSTI herjattu.., ..eikä sen kummempaa ole taaskaan tapahtunut kuin että taatto on saanut vähän nenilleen muita herjatessaan!
Ok, ilmeisesti tunnet. Silloin tiedät että sen vastakohta on sana ja käsite: TOLKUTTOMUUS.
"Tuo" termi TOLKUTON, voimistettuna ”TÄYDELLISESTI TOLKUTON” kuvaa osuvimmin sinun toimintaasi, kun hyökkäät jatkuvasti hyvin tapojen vastaisesti, rivosti, törkeästi ja jatkuvana toimintana, -siis termin törkeä -käsitteen mukaisesti-, tällä saitilla CITY-Keskustaa , "kerimäki st:ä" vastaan, allekirjoittaneen henkilöä herjaten ja saastaa heittäen, USEIMMIN ALOITTEELLISESTI, jos ymmärrät.
Oletpa saanut useimmin vastapalloon oikein kunnolla, niin muilta mutta myös minulta. Kun et pappa-rukka muuten sitten pärjää niin alat itkemään ja raivoamaan ja huudat häväistystä joka suuntaan, sympatiaa näin itsellesi etsien.
Et näe malkaa omassa silmässäsi: Olet itse törkeitten herjaajien esikuva, ja tyypillisenä "skönsäbyysana" et pysty kantamaan tappiotasi kunnialla vaan alat parkumaan kuin pikkulikat, kuten tässäkin taas, tie monennenko sadannen kerran!
Kapi, itkun ja tillitys pois, kokoa luusi ja koeta ryhdistäytyä ja kestä kuin mies kun olet sotaan lähtenyt.
JA MUISTA.., muille jatkuva veetuilu tuottaa edelleenkin varmasti palautteen. Kun se sitten tekee kipeätä, niin kestä se kerrankin miehen lailla äläkä taas ala parkumaan!
Tietenkin on aina olemassa mahdollisuus että siivoat suusi ja lakkaat törkeän herjaavaan toimintasi. Se siististi saittia todella merkittävästi, ja poistaisi pahimman häiriöpesäkkeen, kuin mädän hampaan saitin paikka paikoin huomosta kalustosta.
Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-KeskustaJatketaanpa toisen tarkan havannoijan, Emerituksen, arviolla J Korhosesta, taas napakymppiin osunut arvio
>>>>>>
Olen huomannut, että sinua v-tuttaa pieninkin kritiikki, jos se on suunnattu sinuun itseesi. Se ei voi olla pelkästään herkkähipiäisyyttä, vaan kyse lienee heikosta itsetunnosta, jota yrität peitellä ylettömällä itsekehulla.
Olet itse solvannut ja herjannut olemassa olevia ihmisiä, miksi et soisi metsän vastaavan, kun sinne huudat.
>>>>>>>
Emeritus kuului ehdottomiin palstan asiakirjoittajiin, joten tuo arvio siinäkin mielessä on syytä nostaa esiin. - Kannattaa lukea
kapi-korhonen kirjoitti:
Tuohon linkkiini viitaten:
Sieltä kannattaa katsoa ja lukea se vastineeni, joka on otsikoitu "Virkistän taas muistiasia"!Mieluummin tuo Emerituksen tarkka täysosuma-arvio sinun herkkähipiöisyydestäsi
- Aliupseeriveli Espoo
Vatine... kirjoitti:
Laitetaan tähän nyt vastineeksi tuosta linkistä Sepon hyvin tarkasti havannoima ja omalla räiskyvällä tyylillään kirjoittama opastus, joka pätee sinuun tänäkin päivänä
Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-KeskustaVai että oikein mätä hammas;-))) On niitä keskustalaisillakin rikkinäisiä hampaita, mutta ei niin mätiä, ettei paikkaus korjaisi.
Parku on ollut tosi kova. Oikein sydämeen joskus koskee. - Historia katsaus
kapi-korhonen kirjoitti:
hirveetä lukee
"kerimäki on turha"
Jaba_43
Jaba_43
Jaba_43
Mielipidepankki
Mielipidepankki
Luovuta jo
Outolintu?
Keskustapalstan valvoja Seppo Hietaselle viestien poistojen syistäNiin, tuossa joku on jo nostanut esiin nuo mainitsemani palan palsta historiaa.
City-Keskusta räväyttää kaksi oleellista asiaa. Sinun tyylisi alkaa itkeä kaikesta kohtaamastasi vastustuksesta, ja oman aloitteellisuutesi, siis sen, että olet useimmiten se, joka ensiksi menee henkilökohtaisuuksiin, muiden vähättelyyn ja oman itsen nostamiseen.
Emeritus vahvistaa tuon itkemisesi, herkkähipiäisyytesi, joka siis peilaa sitä heikkoa asiaosaamistasi jota sillä kompensoit
Juuri noita C-K:n ja Emerituksen esiin tuomia seikkoja takoitin kun tein "arviointia ajatuksel" nimimerkille katsauksen palstahistoriaan. Hän ei hiljattain palstalle tulleena voi tietää noita menneitä, siksi ne on hänelle oikein kerrottava
- Miksiköhän kapin
ilmestyminen palstalle johtaa AINA tuonkaltaiseen
" homottelumunakarvajargoniaan" jonka piirissä
näkyvät viihtyvän niin kapi kuin nämä " kepulireppanat"?
Johtuuko se siitä, että kaikkesta huolimatta KAPI on
siinä jargoniassa keskipisteenä?- Vastaus...
Kapo hakee epätoivoisesti huomiota palstalta, ja kun ei saa positiivista, tuollainenkin kelpaa.
Kapi ei voi elää ilman tuota huomiota, ja sitä hän kerjää kertomalla itsestään ja korottamalla itsensä mielikuvituksessaan luomaan ylemmyyteen (todellisuudessa siis peilaa omaa vaatimattomuuttaan tuota kautta)
- kapi -korhonen
Minulla on könsät taas pöksyissä.Vahdan vaipat ja tulen kohta pistelehtimään.
- Totta joka sana
" Muutos alkoi juuri tuossa vuoden 2004 paikkeilla.
Mutoksen moottori oli tämä palstalle ilmestynyt Korhonen, millä nimimerkillä milloinkin. Hän esitti kovaa kritiikkiä keskustaa kohtaan, mutta ei kestänyt vähäisintäkään vastakritiikkiä. Toisaalta hän oli jopa sairaan kiinnostunut muiden kirjoittajien henkilöstä. City-Keskusta, Seppo Hietanen, oli yksi näistä Korhosen henkilöön kohdistuneista vastapelureista. Siinä missä C-K oli selkeä pyrkimys poliittiseen keskusteluun, Korhonen alkoi lähinnä arvioida (ja arvostella) Hietasen henilökohtaisia ominaisuuksia. Taustalla oli osaltaan Korhosen olematon tietämys ja kehno asiaosaaminen, jonka vuoksi hän jäi kaikissa asiakeskusteluissa alakynteen, ja koetti korvata tuota puutettaan henkilöön menevillä hyökkäyksillä. "- Apua autettaville
Korhosen vastausta odotellessa veikkaan, että hän vetää nimettömänä ensin muutaman saastapommin omista koosteistaan, ja tulee sitten esiin rekisteröidyllä tunnuksellaan esittämään vanhaa viisasta sotapäällikköä. On toki mahdollista, että hän tekee kaikkensa saadakseen poistatetuksi kovin kiusallisen avauksen.
Pahin uhka Kapin kuvitellulle uskottavuudelle löytyy CK:n ja emerituksen kirjoitusten koosteista. Vuosien 2004 ja 2005 alkuperäisiä, Korhosta syvällisen aidosti kuvaavia tekstejä ei Suomi 24:n arkistoista löydy, siitä piti Kapi huolen jo vuosina yksi ja kaksi, suuren häpeänsä noustessa hänelle sietämättömäksi. Kiitos esiin tuloista kuuluu muutamalle Korhosen öykkäröinnin vastustajalle, kun he ovat ottaneet talteen noita Kapin poistattamia tekstejä.
Omia remellyksiään Korhonen tietenkin taltioinut tismalleen. Aivan varmasti hänellä on hyvässä järjestyksessä myös hänestä totuuden kertovia tekstejä: - niitä ei kuitenkaan hänen tiedostoista milloinkaan nouse esiin. - Mikäs' kumman psyko se sellainen olisi joka oman häpeänsä tunnustaisi? - JOHTAJA J:LL
Apua autettaville kirjoitti:
Korhosen vastausta odotellessa veikkaan, että hän vetää nimettömänä ensin muutaman saastapommin omista koosteistaan, ja tulee sitten esiin rekisteröidyllä tunnuksellaan esittämään vanhaa viisasta sotapäällikköä. On toki mahdollista, että hän tekee kaikkensa saadakseen poistatetuksi kovin kiusallisen avauksen.
Pahin uhka Kapin kuvitellulle uskottavuudelle löytyy CK:n ja emerituksen kirjoitusten koosteista. Vuosien 2004 ja 2005 alkuperäisiä, Korhosta syvällisen aidosti kuvaavia tekstejä ei Suomi 24:n arkistoista löydy, siitä piti Kapi huolen jo vuosina yksi ja kaksi, suuren häpeänsä noustessa hänelle sietämättömäksi. Kiitos esiin tuloista kuuluu muutamalle Korhosen öykkäröinnin vastustajalle, kun he ovat ottaneet talteen noita Kapin poistattamia tekstejä.
Omia remellyksiään Korhonen tietenkin taltioinut tismalleen. Aivan varmasti hänellä on hyvässä järjestyksessä myös hänestä totuuden kertovia tekstejä: - niitä ei kuitenkaan hänen tiedostoista milloinkaan nouse esiin. - Mikäs' kumman psyko se sellainen olisi joka oman häpeänsä tunnustaisi?" Vanha ja viisas sotapäällikkö " Anna minun kaikki kestää! Ho hoo, ho hoo ja vielä kerran ho hoo!
- Anonyymi
JOHTAJA J:LL kirjoitti:
" Vanha ja viisas sotapäällikkö " Anna minun kaikki kestää! Ho hoo, ho hoo ja vielä kerran ho hoo!
HO HOO, HO HOO!
- Kahjon kyykyttämä
Miten niin naurattaa? Onhan Korhonen sentään ylennyt makasiinirotasta toimikapteeniksi. Ja jos vähänkään voimme uskoa hänen omaa kehuaan, on hän everstin, -ellei jopa kenraalin tasoinen kyky, jonka tiedämme jo siitäkin että hänen kaverinsa ovat kaikki tuolta ylätasolta. Ajattele nyt itseäsi, sinäkin riekkuja, parhaat kaverisi ovat toisen luokan nostomiehiä, rintamakarkureita ja käpyjen keräilijöitä. Toista se on Kapilla! Loistoa ja paistetta riittää, ja juhlapyhinä upseerimiekalla uhoilua!
Saammekin olla iloisia jo siitä, että Kapteeni K Korhonen alentuu meidän tasollemme edes veetuittelemaan!
Joku vika noissa isännöitsijöiksi, henkilöstöesimiehiksi, ties miksi siviiliin päästyään siviilitöihin hakeutuneissa kapteeneissa kuitenkin on, useimmin saatujen kokemusten mukaan.
Opiskeluajan kesätöissä joudun kahdenkin eri kipparin johtamaan yhteisöön duuniin. Kumpikin noista "päälliköistä" oli melko tasan tarkkaan sopimattomia tehtäväänsä, ellei sitten suurissa yhtiöissä oltu nimen omaan haluttu noihin asemiin heikommassa asemassa olevien kyykyttäjää ja putkiveetuilijaa.
Arvelen että muillakin on samoja kokemuksia raivotautisista eläkekippareista siviilielämässä. Korhosen tasoisia naulapäitä eivät nuokaan kuitenkaan sentään olleet.- Oikea arvostus
Miehen mitta ei ole upseerimiekalla uhoilu eikä se onko kaverit korpraaleja vai kenraaleja.
Ylipäätään noilla sotilasarvoilla ja sotilaallisella uralla ei ole pas-kankaan merkitystä kenellekään muille kuin noille armeijassa oleville tai siellä joskus olleille taulapäille itselleen. Jos he omissa keskinäisissä riekkujaisissaan toinen toistaan kehuvat ja maljoja nostelevat niin so what, samaahan tekevät hullunhuoneen hoidotkin keskinäisissä tapamisissaan
Mies joka on vaikkapa rakentanut "hartiapankilla" talon perheelleen nauttii tuhat kertaa suurempaa yleistä arvostusta kuin yksikään upseeri, olipa sitten vaikka kenraali. Duunari joka on ollut rakentamassa laivoja tai vaikka siltoja, voi lapsenlapsilleen esitellä saavutuksiaan ihan konkreettisesti, katsoa kun se laiva lipuu merellä tai ajella pitkin siltaa ja kertoa kuinka on ollut tekemässä niitä. Esikunta toimiupseerista ei jää mitään muuta jälkeä jälkipolville kuin hautakivi.
- Niiden varassa on
Kun joku teistä palstakunkuissa täällä viitsii kirjoitella, palsta vilkastuu heti. Kun olette poissa, päivä teitä kovasti kaipaillaan ja jos ette tule, palsta hiljenee.
Kepupalstalla on viime vuorokauden aikana alle 200 kävijää, persupalstallakin lähemmäs 400.
Teidän varassa palsta elää.- Onko sinullakin
onneton elämä?
Muuta ei ole enää jäljellä. - Uusi-ukki, se homo.
Tarkoitit varmaan palstarunkuista?Herra paratkoon???
- laskennallisuutta
>vuorokauden aikana alle 200 kävijää, persupalstallakin lähemmäs 400
Onko tuossa käsitevirhe? Po. käyntiä (?)- Täsmällisyyttä
Kyseessä ei ole kävijämäärä eikä käyntien määrä vaan jätettyjen viestien määrä. Lukeehan se siinä otsikossakin.
- kapi on vain
tavallinen lerppakulli homo?
- Uusi-Ukki, se homo.
Tiedän, olen yrittänyt olle sen kanssa sillai...herra paratkoon???
- Uusi-ukki.
Onhan se vaan "Ihmemies", tuo entinen Kapteeni ja Herrasmies Jorma JK Korhonen, voi tuota veetuilijoiden määrää, minkä tämä avaukseni on saanutkaan aikaan. Tästä sen huomaa, miten helvetin kateellisia ja suvaitsemattomia me "Ihmispolot" tosiasiassa olemmekaan.
.
Minä, Uusi-Ukki, täältä Pohjanmaalta, joka olen tavannut Jompen henkilökohtaisesti, haluan vain kertoa minkalainen mies Jomppe tosiasiassa on. Niin, Joppehan on perusteeltaan ammattisotilas, joka on tehnyt elämäntyönsä Suomalaisten nuorten miesten kouluttajana. siitä tietenkin johtuu, tuo Jompen säntillinen ja myöskin ehkä hiukan määräävä asenne hänen avauksissaan.
Kuitenkin, Jompen avaukset ovat puhdasta "Faktatietoa"onhan hän myöskin urallaan oppinut käsittelemään eri asioita, hiukan eri tavoin, kuin me tavalliset pulliaiset. Ehkäpä siksi moni Jompen Parjaaja ja haukkuja ei osaa eikä ymmärrä kieltä, jota jomppe palstalle kirjoittaa.
Siinä kielessä kun väkisenkin asustaa tuo johtajan ja käskijän kieli. Muuten Jomppe on mitä mainioin kaveri ja seuramies, sen ovat varmaankin monet hänet todella tuntevat tajunneet, hanet tavattuaan.
Joo ehkä ensi Kesänä, kun läden Vaimoni kanssa sinne Helsiggin turneelle "Sukuloimaan" , luultavasti siellä vielä tapaamme, ennen kuin "Kuolinkellot, meille kolkuttavat. No niin, tulihan taas Ukin avaukseen vastauksia, jos rehellinen olen, niin oli tarkoituskin kehaista sinua jomppe, se takaa taatusti palstan avauksen menestyksen, kuten tästä huomaamme. Hyvät voinnit vaan sinulle Jomppe, "Taistellaan". - kapi -korhonen
Uusi-ukki. kirjoitti:
Onhan se vaan "Ihmemies", tuo entinen Kapteeni ja Herrasmies Jorma JK Korhonen, voi tuota veetuilijoiden määrää, minkä tämä avaukseni on saanutkaan aikaan. Tästä sen huomaa, miten helvetin kateellisia ja suvaitsemattomia me "Ihmispolot" tosiasiassa olemmekaan.
.
Minä, Uusi-Ukki, täältä Pohjanmaalta, joka olen tavannut Jompen henkilökohtaisesti, haluan vain kertoa minkalainen mies Jomppe tosiasiassa on. Niin, Joppehan on perusteeltaan ammattisotilas, joka on tehnyt elämäntyönsä Suomalaisten nuorten miesten kouluttajana. siitä tietenkin johtuu, tuo Jompen säntillinen ja myöskin ehkä hiukan määräävä asenne hänen avauksissaan.
Kuitenkin, Jompen avaukset ovat puhdasta "Faktatietoa"onhan hän myöskin urallaan oppinut käsittelemään eri asioita, hiukan eri tavoin, kuin me tavalliset pulliaiset. Ehkäpä siksi moni Jompen Parjaaja ja haukkuja ei osaa eikä ymmärrä kieltä, jota jomppe palstalle kirjoittaa.
Siinä kielessä kun väkisenkin asustaa tuo johtajan ja käskijän kieli. Muuten Jomppe on mitä mainioin kaveri ja seuramies, sen ovat varmaankin monet hänet todella tuntevat tajunneet, hanet tavattuaan.
Joo ehkä ensi Kesänä, kun läden Vaimoni kanssa sinne Helsiggin turneelle "Sukuloimaan" , luultavasti siellä vielä tapaamme, ennen kuin "Kuolinkellot, meille kolkuttavat. No niin, tulihan taas Ukin avaukseen vastauksia, jos rehellinen olen, niin oli tarkoituskin kehaista sinua jomppe, se takaa taatusti palstan avauksen menestyksen, kuten tästä huomaamme. Hyvät voinnit vaan sinulle Jomppe, "Taistellaan".Kiitos, kiitos ukki nuolemisesta. Ymmärrän kyllä mitä tuo "taistellaan" tarkoittaa, totta kait jatkamme homoilua.
Lupaan, että ensi kesänä imen sinua kuin vanha hooveri. - Ukki, ole Mies!
Uusi-ukki. kirjoitti:
.
Joo ehkä ensi Kesänä, kun läden Vaimoni kanssa sinne Helsiggin turneelle "Sukuloimaan" , luultavasti siellä vielä tapaamme, ennen kuin "Kuolinkellot, meille kolkuttavat. No niin, tulihan taas Ukin avaukseen vastauksia, jos rehellinen olen, niin oli tarkoituskin kehaista sinua jomppe, se takaa taatusti palstan avauksen menestyksen, kuten tästä huomaamme. Hyvät voinnit vaan sinulle Jomppe, "Taistellaan".Juu, tästäkin näkee ettei Ukilla ole ihmistuntemusta, niin perin poskellaan tuo Jomppe analyysi.
Ukki itse on tehnyt paljon merkittävämmän ja tätä maata paremmin palvelevan työuran kuin Kapi. Ukki on sentään tehnyt oikeaa työtä, ei ainoastaan lusinut veronmaksajien rahoilla vähäpätöisessä aliupseerin hommassa jossain homeisten kasarmien kätköissä. Sotilasarvoilla ja sotaväen todistuksilla ei ole merkitystä kenellekään muille kuin noille armeijan palveluksessa olleille pönttöpäille itselleen. Uusi-ukki. kirjoitti:
.
Joo ehkä ensi Kesänä, kun läden Vaimoni kanssa sinne Helsiggin turneelle "Sukuloimaan" , luultavasti siellä vielä tapaamme, ennen kuin "Kuolinkellot, meille kolkuttavat. No niin, tulihan taas Ukin avaukseen vastauksia, jos rehellinen olen, niin oli tarkoituskin kehaista sinua jomppe, se takaa taatusti palstan avauksen menestyksen, kuten tästä huomaamme. Hyvät voinnit vaan sinulle Jomppe, "Taistellaan".Kiitosta vain sanoistasi, mutta ei kyllä tarvitse olla mikään ihmemies ollakseen niin kova luu noille tarkoittamillesi, jotta saa heidät tolaltaan. Normaalin järjen ja jonkin verran yleistietoa omaava normaali mies siihen riittää. Ja kun eivät tälle normaalille miehelle asioilla pärjää, heiltä alkaa sitten tulla sitä mitä tulee ja siten he todistavat paitsi mitättömyytensä myös alhaisuutensa. Tässä ei ole yhtään liioittelua, juuri noin asia on, ja sen huomaa jokainen normaalijärkinen.
Joo, kerranhan me vain olemme tavanneet, kun toissa kesänä missasimme sovitun tapaamisemme Kempeleen Zeppelinissä ja viime kesänä Haukiputaalla Päällystöliiton evp-yhdistyksen kesäpäivillä ollessani seuranani olleella naisystävälläni oli erinäisestä syystä niin kiirekotiinsa Tampereelle, että jäi aikeeksi ajattelemani tapaamisemme paluumatkalla. Mutta ehkäpä ensi kesänä joko täällä Helsingissä tai siellä kotimaisemissasi, sillä varmaan ensikesänäkin käyn Raahessa ja Iissä tapaamassa siellä edesmenneen vaimoni sukulaisia ja ystäviä. Mukava olisi kanssasi jutella ihan nokikkainkin.
Kiitoksia hyvinvoinnin toivotuksestasi! Hyvin tässä kyllä voidaan, viikoittaisesta jumpastani tulin juuri. Kun viikonlopuksi tännekin on luvattu lisää lunta, ehkäpä pääsen hiihtämäänkin, jo peräti toisen kerran tänä talvena;)) Ja pian alkavien talviolympialaisten tv-katselussa varmaan kunto kohenee niin, että jaksan heti niiden päätyttyä lähteä taas reissaamaan maailmalle;))
Joo, taistellaan toki, mutta muilla areenoilla kuin täällä. Taisteluun tarvitaan myös vastus, ja sitähän me emme täällä saa; ei sellaiseksi ole noista reppanoista!- Hohhohohoooooooooo
kapi-korhonen kirjoitti:
Kiitosta vain sanoistasi, mutta ei kyllä tarvitse olla mikään ihmemies ollakseen niin kova luu noille tarkoittamillesi, jotta saa heidät tolaltaan. Normaalin järjen ja jonkin verran yleistietoa omaava normaali mies siihen riittää. Ja kun eivät tälle normaalille miehelle asioilla pärjää, heiltä alkaa sitten tulla sitä mitä tulee ja siten he todistavat paitsi mitättömyytensä myös alhaisuutensa. Tässä ei ole yhtään liioittelua, juuri noin asia on, ja sen huomaa jokainen normaalijärkinen.
Joo, kerranhan me vain olemme tavanneet, kun toissa kesänä missasimme sovitun tapaamisemme Kempeleen Zeppelinissä ja viime kesänä Haukiputaalla Päällystöliiton evp-yhdistyksen kesäpäivillä ollessani seuranani olleella naisystävälläni oli erinäisestä syystä niin kiirekotiinsa Tampereelle, että jäi aikeeksi ajattelemani tapaamisemme paluumatkalla. Mutta ehkäpä ensi kesänä joko täällä Helsingissä tai siellä kotimaisemissasi, sillä varmaan ensikesänäkin käyn Raahessa ja Iissä tapaamassa siellä edesmenneen vaimoni sukulaisia ja ystäviä. Mukava olisi kanssasi jutella ihan nokikkainkin.
Kiitoksia hyvinvoinnin toivotuksestasi! Hyvin tässä kyllä voidaan, viikoittaisesta jumpastani tulin juuri. Kun viikonlopuksi tännekin on luvattu lisää lunta, ehkäpä pääsen hiihtämäänkin, jo peräti toisen kerran tänä talvena;)) Ja pian alkavien talviolympialaisten tv-katselussa varmaan kunto kohenee niin, että jaksan heti niiden päätyttyä lähteä taas reissaamaan maailmalle;))
Joo, taistellaan toki, mutta muilla areenoilla kuin täällä. Taisteluun tarvitaan myös vastus, ja sitähän me emme täällä saa; ei sellaiseksi ole noista reppanoista!Täällähän se tollakko taas palstaa kyttää....
Ukki, ole Mies! kirjoitti:
Juu, tästäkin näkee ettei Ukilla ole ihmistuntemusta, niin perin poskellaan tuo Jomppe analyysi.
Ukki itse on tehnyt paljon merkittävämmän ja tätä maata paremmin palvelevan työuran kuin Kapi. Ukki on sentään tehnyt oikeaa työtä, ei ainoastaan lusinut veronmaksajien rahoilla vähäpätöisessä aliupseerin hommassa jossain homeisten kasarmien kätköissä. Sotilasarvoilla ja sotaväen todistuksilla ei ole merkitystä kenellekään muille kuin noille armeijan palveluksessa olleille pönttöpäille itselleen.Sinäkö olet mielestäsi pätevä ihmistuntija? Missä ja miten se taito on sinulle kehittynyt? Ei ainakaan työelämässä, josta et näy tietävän mitään, tuskin opiskeluissakaan, sillä kyllä niissä tyhmäkin jotain oppisi asioista ymmärtämään. Ukki on elämänvaiheissaan tarvinnut paljonkin ihmistuntemusta, ja sitä hän on myös saanut. Sinä olet todella perin väärä henkilö arvioimaan sen tasoa, näytät sen tuossa mm. minusta sanomassasi.
Sotaväen tehtävissä menestymiseen pätevät aivan samat vaatimukset kuin siviilitöissäkin. Ensimmäinen vaatimus on itseluottamus. Sitä minäkin tarvitsin jo 16-vuotiaana itsenäisen elämäni aloitettuani, sitä tarvittiin todella paljon 18-vuotiaana hankkiessani elantoani metsätöissä Lapissa ja sitä tarvittiin sittemmin niin sotaväen kuten suuren liikeyrityksenkin palveluksessa, joissa kasvoivat vaatimukset ja vastuu, mutta kun aina menestyin, itseluottamuksen ei tarvinnut rapistua.
Kyllä sellaisella ”paperilla” on arvoa, jossa monissa tehtävissä kouliintuneet korkeat sotilasesimiehet ovat antaneet alaisestaan lausunnon, jossa tämän johtamistaito, suunnittelu- ja toimeenpanokyky, kouluttamistaito, kirjallinen esitystaito, suullinen esitystaito ja yhteistyökyky ovat kaikki määritelty kiitettäviksi. Jos mies on ollut aina kärkisijoilla kaikissa sotaväen kouluissaan, sellaista kyllä arvostavat myös siviilimaailmassa ne, joilla on edellytyksiä ihmisiä arvioida ja joiden arvostuksella on kohteelle väliä.
Varmasti noilla ”papereilla” oli arvoa pyrkiessäni ja päästessäni sotilasurani jälkeen siviilitöihin. Ja varmaan niissä menestyin hyvin, kun muutaman vuoden kuluttua pääsin ylenemään vaativampaan ja vastuullisempaan ja tietysti myös parempipalkkaiseen tehtävään, johon hakijoiden joukossa oli minua kauemmin talossa palvelleita ja muodollisesti korkeamman koulutuksen saaneita, mm. ekonomi ja insinööri. Tuosta ekonomista tuli sittemmin alaiseni, ja kaikki samanaikaisesti siellä samassa talossa palvelleet tämän varmaan hyvin tietävät ja muistavat.
Ukki on tehnyt arvokkaan elämäntyön, monin verroin arvokkaamman kuin hänen vähättelijänsä täällä, joilla tuskin monellakaan on juuri mitään elämäntyötä takanaan. Mutta niin olen tehnyt minäkin, ja minun perskärpästeni työura rajoittunee kepupalstalla tehtyyn ja siihen se heiltä tulee luultavasti jäämäänkin. Minä tulin näille palstoille vasta eläkeläisvaarina, ja edelleen minulla on elämässäni niin paljon muuta, etten noiden perskärpästeni tavoin roiku täällä joka hetki. Kun pitkältä työuraltani nautin nyt sillä menestymiseni määrittämiä varsin mukavia eläkkeitä, elämäni toistuvine matkoineen ym. on oikein mukavaa, ja kun en ole sitä salannut täälläkään, ymmärrettävää on, että kateus minua kohtaan on täällä suuri. Sellaisesta kai tuokin viestisi perimmiltään kertoo.Hohhohohoooooooooo kirjoitti:
Täällähän se tollakko taas palstaa kyttää....
Kiitos ilmoituksestasi, mutta tarpeeton se oli. Olisi se tiedetty muutenkin, että täällä palstaa kyttäät ja tuloani odotat, kuten aina, joka hetki.
- Pari oikaisua
kapi-korhonen kirjoitti:
Sinäkö olet mielestäsi pätevä ihmistuntija? Missä ja miten se taito on sinulle kehittynyt? Ei ainakaan työelämässä, josta et näy tietävän mitään, tuskin opiskeluissakaan, sillä kyllä niissä tyhmäkin jotain oppisi asioista ymmärtämään. Ukki on elämänvaiheissaan tarvinnut paljonkin ihmistuntemusta, ja sitä hän on myös saanut. Sinä olet todella perin väärä henkilö arvioimaan sen tasoa, näytät sen tuossa mm. minusta sanomassasi.
Sotaväen tehtävissä menestymiseen pätevät aivan samat vaatimukset kuin siviilitöissäkin. Ensimmäinen vaatimus on itseluottamus. Sitä minäkin tarvitsin jo 16-vuotiaana itsenäisen elämäni aloitettuani, sitä tarvittiin todella paljon 18-vuotiaana hankkiessani elantoani metsätöissä Lapissa ja sitä tarvittiin sittemmin niin sotaväen kuten suuren liikeyrityksenkin palveluksessa, joissa kasvoivat vaatimukset ja vastuu, mutta kun aina menestyin, itseluottamuksen ei tarvinnut rapistua.
Kyllä sellaisella ”paperilla” on arvoa, jossa monissa tehtävissä kouliintuneet korkeat sotilasesimiehet ovat antaneet alaisestaan lausunnon, jossa tämän johtamistaito, suunnittelu- ja toimeenpanokyky, kouluttamistaito, kirjallinen esitystaito, suullinen esitystaito ja yhteistyökyky ovat kaikki määritelty kiitettäviksi. Jos mies on ollut aina kärkisijoilla kaikissa sotaväen kouluissaan, sellaista kyllä arvostavat myös siviilimaailmassa ne, joilla on edellytyksiä ihmisiä arvioida ja joiden arvostuksella on kohteelle väliä.
Varmasti noilla ”papereilla” oli arvoa pyrkiessäni ja päästessäni sotilasurani jälkeen siviilitöihin. Ja varmaan niissä menestyin hyvin, kun muutaman vuoden kuluttua pääsin ylenemään vaativampaan ja vastuullisempaan ja tietysti myös parempipalkkaiseen tehtävään, johon hakijoiden joukossa oli minua kauemmin talossa palvelleita ja muodollisesti korkeamman koulutuksen saaneita, mm. ekonomi ja insinööri. Tuosta ekonomista tuli sittemmin alaiseni, ja kaikki samanaikaisesti siellä samassa talossa palvelleet tämän varmaan hyvin tietävät ja muistavat.
Ukki on tehnyt arvokkaan elämäntyön, monin verroin arvokkaamman kuin hänen vähättelijänsä täällä, joilla tuskin monellakaan on juuri mitään elämäntyötä takanaan. Mutta niin olen tehnyt minäkin, ja minun perskärpästeni työura rajoittunee kepupalstalla tehtyyn ja siihen se heiltä tulee luultavasti jäämäänkin. Minä tulin näille palstoille vasta eläkeläisvaarina, ja edelleen minulla on elämässäni niin paljon muuta, etten noiden perskärpästeni tavoin roiku täällä joka hetki. Kun pitkältä työuraltani nautin nyt sillä menestymiseni määrittämiä varsin mukavia eläkkeitä, elämäni toistuvine matkoineen ym. on oikein mukavaa, ja kun en ole sitä salannut täälläkään, ymmärrettävää on, että kateus minua kohtaan on täällä suuri. Sellaisesta kai tuokin viestisi perimmiltään kertoo.Ukki on tosiaan tehnyt arvokkaan elämäntyön, tuhansia kertoja arvokkaamman kuin sinä. Ukki on siinä mielessä oikea mies. Sinä olet armeijassa loisinut yhteiskunnan elätti.
Aliupseereiksi armeijaan jäi joka ikäluokasta pieni joukko heikkolahjaisia tai muutoin siviilitöihin huonosti sopivia turhimuksia. Oikeat miehet suuntasivat varusmiespalveluksen jälkeen oikeisiin töihin, jotkut opintojenkin pariin. Luuserit jäivät kasarmeille.
Armeijan papereilla ei ole minkäänlaista arvoa oikeassa elämässä. Ihan sama jos mielisairaalan potilaat tai Hakaniemen juopojengiläiset kirjoittelisivat toisilleen todistuksia. Niistä olisi iloa vain tuossa kyseisessä piirissä, muualla niille naurettaisiin. Niin nauretaan armeijan todistuksillekin. - Älä nyt ole noin
kapi-korhonen kirjoitti:
Kiitos ilmoituksestasi, mutta tarpeeton se oli. Olisi se tiedetty muutenkin, että täällä palstaa kyttäät ja tuloani odotat, kuten aina, joka hetki.
helvatan itserakas homoruuna vaikka velttokulli oletkin.
- Uusi-Ukki, se oikea.
kapi-korhonen kirjoitti:
Kiitosta vain sanoistasi, mutta ei kyllä tarvitse olla mikään ihmemies ollakseen niin kova luu noille tarkoittamillesi, jotta saa heidät tolaltaan. Normaalin järjen ja jonkin verran yleistietoa omaava normaali mies siihen riittää. Ja kun eivät tälle normaalille miehelle asioilla pärjää, heiltä alkaa sitten tulla sitä mitä tulee ja siten he todistavat paitsi mitättömyytensä myös alhaisuutensa. Tässä ei ole yhtään liioittelua, juuri noin asia on, ja sen huomaa jokainen normaalijärkinen.
Joo, taistellaan toki, mutta muilla areenoilla kuin täällä. Taisteluun tarvitaan myös vastus, ja sitähän me emme täällä saa; ei sellaiseksi ole noista reppanoista!Tokihan mötkyllä oli kiire Tampereelle nauttimaan kovastakullista.
Kun yönkin laisesi nysäkullisen eunukin kanssa viettää, tekee normi naisella mieli oikeaa miestä??? - JOHTAJA J:LLÄ
kapi-korhonen kirjoitti:
Joo, taistellaan toki, mutta muilla areenoilla kuin täällä. Taisteluun tarvitaan myös vastus, ja sitähän me emme täällä saa; ei sellaiseksi ole noista reppanoista!Jotenkin alkaa epäilyttämään, että Uusi-Ukki oneräs HV:ni monista sivupersoonista.
Niin tai näin, psyykkinen sairaus kalvaa yhä syvemmältä. - Anonyymi
kapi -korhonen kirjoitti:
Kiitos, kiitos ukki nuolemisesta. Ymmärrän kyllä mitä tuo "taistellaan" tarkoittaa, totta kait jatkamme homoilua.
Lupaan, että ensi kesänä imen sinua kuin vanha hooveri.HO HOO, HO HOO! Kuin vanha hooveri! HO HOO, HO HOO!
- Anonyymi
Uusi-Ukki, se homo. kirjoitti:
Tiedän, olen yrittänyt olle sen kanssa sillai...herra paratkoon???
HO HOO, HO HOO!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HO HOO, HO HOO!
Voi sinua kateellista paskakullia, että vuosia vanha ketju on jäänyt kymmenen vuoden jälkeenkin sinua niin vaivaamaan, että tähän jouduit palaamaan!? Oletko kaikki nämä kymmenen vuotta kärvistellyt tuskassasi, kuinka silloin vuonna 2014:kin jäit Kapille sanoissasi kakkoseksi?
- :)))))))))))))))))))
Paloheinän paksu poika parastaan taas postas,
sotkuisessa läävässään toivoo, et joku esiin nostais.
Tekosyynä esiintuloon nosto homo-ukin,
homo veljen verrattoman oikein ristilukin.
Pelkää luuseri nyt kovin, et esiin tulee kuva munakarvan,
kuvaamansa genitaalit jonka tänne postas,harmaan sekä harmaan.
Sallisi ei ukko rahja kuvaa tietoon Sisuauton,
ymmärtää nyt itsekkin et teko oli tyhmä sekä mauton...;) - kapi -korhonen
Heippa taas, tulin pistelehtimään.
Olen aikonut nyt vauhdittaa sisun myyntiä ottamalla alaston kuvan itsestäni, työnnän siinä nysäni sisun pakoputkeen. Mitä mieltä olette lähteekö sisun myynti rakettimaiseen nousuun?- Neuvo Kapille
Hyvä ajatus, kunhan vaan valitset semmoisen Sisu-mallin jossa se pakoputki on sivuputki. Pystyputken nysäily saattaa olla sinulle hieman vaikeaa kun tuo ruhosi on päässyt noin pulskaan kuntoon.
- AnonyymiUUSI
Savusaunakuva olla pitää
- Anonyymi
Juurikin näin, tämä on Kapi-palsta!
Voi v..u mitä paskaa. "Pasta" on ollut onnettomassa jamassa ennen tuloani tänne 2015 syksyllä.
- AnonyymiUUSI
Pasta🤣🤣🤣👨🍳
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1072053En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761558Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 79889
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728