voiko heuhkojen vinkumisen "huijata" ???

mietinpähän vaan

Mulla on diagnosoitu astma ja keuhkot on vinkunut aina kun lääkäri on niitä kuunnellut. No on se astmakin oireillut jatkusvasti.
Mutta mietin että kun viimeksi kävin keuhkolääkärillä ja hän käski puhkua ja yskiä niin sanoi vaan että kuulet varmaan itekki miten vinkuu et onko ne vinkunu aina silloinkin kun olen nähnyt toista lääkäriä tai esim kotona yskiessä.
Mietin että voiko olla että jotenkin vahingossa itse aiheutan tuon vinkumisen…Saako terveillä keuhkoilla aikaan vinkumista jos kunnolla yrittää???
Mulla nyt menny puolivuotta lääkkeitä reippaalla kädellä ja vieläkin vaan vinkuu, luulis jo et pikkuhiljaa alkas hiljenemään. No mut niinkun sanoin niin ei se hoitotasapainokaan ole lähelläkään hyvää vielä.
Kuis teillä muilla??

2

430

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • airama2

Hei, oikeastaan annoit jo vastauksen vinkumisesta kun kerroit, että astma ei ole tasapainossa vielä. Vinkuminen aiheutuu kun putket ovat ahtautuneet, eli niissä on tulehdusta tai ainakin limaa.

Kun Pef-arvot ovat kunnossa niin muutoksen huomaa keuhkojen toiminnassa, kärsivällisyyttä vain!

Olen ollut astmaatikko jo kymmeniä vuosia - ei allergiaa mutta vinkunaa ja pihinää jaksoittain.

• Kärsivällisyyttä

Itsellä meni noin 1,5 vuotta lääkityksellä ennen kuin spirometriassa oli melko ok tulos. Nytkin taas flunssassa peffit tippuu ja olo huono, vaikka taudin alkaessa nostakin Flixotide-annosta. Itse en koskaan tunnista vinkunaa, vaikka sitä olisi.

Eli kärsivällisyyttä, kunhan olet riittävän kauan ja sinulle soopivalla lääkityksellä, niin pitäisi ne jatkuvat vinkunatkin jäädä historiaan. Ajoittain niitä varmaan kyllä tulee, kun jokin erityisesti ärsyttää keuhkojasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2512
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1772
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      700
      1185
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      108
      1042
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      72
      998
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      956
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      895
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      86
      819
    9. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      97
      816
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      34
      771
    Aihe