Miksi Jumala vihaa minua?

_MIKSI_?

Niin, miksi Jumala vihaa minua niin paljon, että rankaisee minua jokaisesta onnen hetkestä ja onnistumisesta? En saisi olla hetkeäkään onnellinen, koska siitä langetetaan minulle heti tuntuva rangaistus.
Esimerkkejä:
-olin onnellinen saatuani kolme lasta. Rangaistukseksi siitä Jumala määräsi jokaiselle niistä vakavia terveydellisiä ongelmia: kehitysvammaa, syöpää, suolistosairauksia.
- Muistan erään päivän, kun monien, monien vuosien jälkeen rakastuin. Rakkauden tunne täytti minut hetkessä ja olin onnellinen. Astuimme ovesta ulos ja saman tien kaaduin ja lonkkani murtui useasta kohtaa. Se oli kosto onnen tunteestani.
- Kaikki tekemäni päätökset osoittautuvat aina virheiksi, kun olen luullut tekeväni hyviä päätöksiä ja pääseväni elämässä jotenkin eteenpäin.
- Ja jos joskus on näyttänyt siltä, että vaikeuksien täyttämä arki on edes hetkeksi hieman hepottanut, niin minulle lankeaakin siitä hyvästä vakavia,loppuelämän jatkuvia sairauksia.

Ja niin edes päin. En enää uskalla tuntea minkäänlaista onnen tunnetta, koska siitä seuraa aina rangaistus.

31

1233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietippä tätä

      Oletko antanut koskaan tietoisesti elämääsi rukouksessa Jeeuksen Kristuksen kautta Jumalalle. Oletko varma, että nuo onnettomuudet tai koetukset ovat Jumalasta lähtöisin.
      Jospa elätkin erossa Jumalasta. Niin on jos et ole Jeesuksen kautta Jumalan valtakuntaan tullut. Joh, evank 14:6

      • _MIKSI_?

        Rukoilen joka ilta, olen rukoillut ihan pienestä lapsesta lähtien, koska se on minulle opetettu. Rukouksissani olen pyytänyt varjelusta mm. lapsilleni, mutta vastineeksi tästä on Jumala rankaissut heitäkin.

        En taida jaksaa rukoilla enää. Ja turha mussuttaa jotain koettelmuksista. Eiköhän viidenkymmenen vuoden koettelemukset ala olla jo tarpeeksi. Mitä minussa on niin paljon huonompaa kuin muissa, etten saa pienintäkään onnea tuntea? Olen auttavainen ja ystävällinen ihminen. Miksi minua Jumala vihaa, miksi muut saavat onnistua ja olla onnellisia. Mitä pahaa olen tehnyt?


      • _MIKSI_? kirjoitti:

        Rukoilen joka ilta, olen rukoillut ihan pienestä lapsesta lähtien, koska se on minulle opetettu. Rukouksissani olen pyytänyt varjelusta mm. lapsilleni, mutta vastineeksi tästä on Jumala rankaissut heitäkin.

        En taida jaksaa rukoilla enää. Ja turha mussuttaa jotain koettelmuksista. Eiköhän viidenkymmenen vuoden koettelemukset ala olla jo tarpeeksi. Mitä minussa on niin paljon huonompaa kuin muissa, etten saa pienintäkään onnea tuntea? Olen auttavainen ja ystävällinen ihminen. Miksi minua Jumala vihaa, miksi muut saavat onnistua ja olla onnellisia. Mitä pahaa olen tehnyt?

        >>Mitä minussa on niin paljon huonompaa kuin muissa, etten saa pienintäkään onnea tuntea? Olen auttavainen ja ystävällinen ihminen. Miksi minua Jumala vihaa>>

        Ei jumala vihaa sinua, häntä ei ole olemassa. Elämän koettelemukset saattavat toisinaan viedä mielialan maihin, mutta kannattaa yrittää lähteä selvittämään ongelmien syitä mahdollisimman realistiselta pohjalta. Vanhoihin myytteihin tukeutuminen ei auta ketään.


      • Anonyymi
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Mitä minussa on niin paljon huonompaa kuin muissa, etten saa pienintäkään onnea tuntea? Olen auttavainen ja ystävällinen ihminen. Miksi minua Jumala vihaa>>

        Ei jumala vihaa sinua, häntä ei ole olemassa. Elämän koettelemukset saattavat toisinaan viedä mielialan maihin, mutta kannattaa yrittää lähteä selvittämään ongelmien syitä mahdollisimman realistiselta pohjalta. Vanhoihin myytteihin tukeutuminen ei auta ketään.

        Kyllä Jumala vihaa.


      • Anonyymi
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Mitä minussa on niin paljon huonompaa kuin muissa, etten saa pienintäkään onnea tuntea? Olen auttavainen ja ystävällinen ihminen. Miksi minua Jumala vihaa>>

        Ei jumala vihaa sinua, häntä ei ole olemassa. Elämän koettelemukset saattavat toisinaan viedä mielialan maihin, mutta kannattaa yrittää lähteä selvittämään ongelmien syitä mahdollisimman realistiselta pohjalta. Vanhoihin myytteihin tukeutuminen ei auta ketään.

        Ei ole auttanutkaan, valitettavasti.


    • 1217

      En osaa vastata vaikka uskossa olenkin.
      Uskotko Jeesukseen? Jos uskot tai et usko niin tongi tv7:n ohjelma-arkistosta semmoinen sarja kuin Sid Roth-It`s supernatural (suomeksi Yliluonnollista) siellä on joku yli 200 jaksoa. Ihan älyttömiä selviytymistarinoita. Itse saan niistä toivoa kun oma usko loppuu.
      Muistan sinua rukouksin. Toivon että saat kokea onnea.

      • Anonyymi

        Tv seiska on täyttä paskaa ja huijausta.


    • korttihai

      Jumala ei vihaa sinua, se on ihan 100% varmaa. Tiedätkö mistä tiedän?


      Koska jumalaa ei ole olemassa.

      Kortit on jaettu. Nyt vaan pelaat niin hyvän pelin kuin mahdollista. Siitä tiedät että olet voittanut kun saat jonain päivänä nähdä lapsenlapsesi.

    • 1213

      En usko, että Jumala vihaa sinua. Ja olen varma, ettei "rangaistukset" tule onnen tunteesta. Ennemmin rangaistukset voisivat tulla epävanhurskaudesta, synnistä, vääryydestä.

      • ^^^^^^

        HAISTA SINÄ HURSKASTELIJA PASKA!

        T: EI ap.


      • Anonyymi

        Eli paska jumala


    • ----------

      Tunne vihasta voi johtua alitajuisesta välikädessä olemisesta. Näin minullekin uskoteltiin että joku kärsi koska oli tehnyt minulle pahoin mukamas. Kirjoitin paperille totuuden, ettei henkilö ollut tehnyt yhtään mitään vaan joku luuli näin. Sitten vapauduin painostuksesta. Kesti kauan koska en tajunnut.

      Uskon jonkun ihmisen olevan sinulle kateellinen ja luulottelevan että Jumala vihaa.
      Kukaan meistä ei voikaan olla alituiseen onnellinen.
      Pohjaväri elämässä voi olla onnellisuus silti.
      Vapaudu pelostasi koska Jeesus suorastaan kehotti: varokaa ettei sydäntänne raskauteta, se tarkoittanee myös riippuvuutta vahingollisesta ihmissuhteesta.
      Ainakin minä tunsin helpotusta kun aloin rukoilla vapautta ilkeästä ihmisestä.

    • korttihai

      Voi hitto ihan oikeasti ootte kummallista väkeä.

      Ei ihmissuhdeongelma korjaannu sillä että puhuu itsekseen. Pitää puhua sen toisen ihmisen kanssa. Me kaikki olemme varustettu aika pitkälti samanlaisilla arvostuksen ja kunnioituksen tarpeilla. Jos kohtelemme muita hyvin, myös he usein kohtelevat meitä hyvin. Jos tasapaino mielestäsi järkkyy, ota asia puheeksi.

      Satuolennot eivät ratkaise ihmisten välisiä ongelmia.

    • Amen.

      Jumala ei vihaa sinua. En osaa sanoa, miksi sinun elämääsi on sallittu paljon vaikeuksia. Minä en olisi jaksanut kaikkkien noiden sairauksien ym. kanssa. Vaikutat sitkeältä ja vahvalta ihmiseltä, joka kuitenkin jaksaa kestää koettelemuksia. Jobillekin Jumala salli uskomattomia kärsimyksiä, sillä Hän tiesi, että Jobilla oli vahva usko.
      Jumalalla on viimeinen sana kaikkeen. Säilytä uskosi, kiitä Jumalaa kaikesta, tee parannusta päivittäin ja pyydä, että yhteinen Isämme kääntää kohtalosi, Jeesuksen tähden.
      Joka tapauksessa pääset viettämään iäisyyttä Paratiisiin, missä ei ole surua ja onnettomuutta, ei tuskaa eikä kyyneliä - kunhan et luovuta tässä elämässä!
      Rukoilen sinun ja perheesi puolesta, rakkaudella.

    • Tuollainen akka sä

      Sähaluattehdä syntiäö mutta et halua tajuta sitä. Et ole neitsyt ja olet nainen, suklla on ollut useita seksikumppaneita,vai kuinka?


      Tuskin muistat kuinka monia .

      Jatkat samaa linjaa?

      Kysymysmerkki vaiika kyllämä selittelijätaistan.

      Parannusta et tee ellet sitäala tekemään.

      Helveetin kuiluun on kaikenlaisia ukkoja ja akkoja tungettu.

      • ^^^^^^^^^^

        HAISTA SINÄ HURSKASTELIJA pitkä p*a*s*k*a!

        Ja opettele edes kirjoittamaan!

        T: EI ap.


    • jos..

      Maailmassa on ihmisiä, jotka haluaisivat saada lapsia, mutta eivät koskaan saa. Haluaisivat löytää rakkauden, mutta eivät koskaan löydä, ja silti he kaatuvat ja murtavat lonkkansa ja sairastuvat syöpään.

      Joku syntyy terveysongelmaisena ja sitten kärsii siitä, että vanhemmat pitävät sairautta merkkinä Jumalan heihin kohdistamasta vihasta... Olethan muistanut kertoa lapsillesi, että Jumala kostaa sinulle tekemällä lapsistasi sairaita?

      Jos ihan suoraan sanotaan, niin ongelma on sinun itsekeskeinen näkökulmasi. Minäminäminäminä. Jumala vihaa sinua aina, kun et saa mitä haluat. Niinhän se tietysti menee, kun ei näe napaansa pidemmälle.

    • taistelussa rinnalla

      Yksi elämän totuus on se että SE MIHIN KESKITYT, ALKAA KASVAMAAN. Pätee niin pahassa kuin hyvässä. Kannattaa keskittyä hyviin asioihin elämässä, niin huonojen asioiden merkitys kutistuu.

      Kirjoitit että sulla on 3 lasta. Oletko koskaan miettinyt, että miksi Jumala rakastaa sua niin paljon, että uskoi sulle jopa 3 lasta?

      Taistele sitä vihan ajatusta vastaan, kosa selvästi "joku" haluaa sun uskovan Jumalasta niin ja manipuloi sua. SE EI OLE TOTTA! ÄLÄ ANNA USKOTELLA ITSELLESI SITÄ!

      Lue Raamattua ja pyri oikesti uskomaan sitä totuutta mitä sieltä löydät.
      Vain Jumalan Sana voi uudistaa meidän mielemme. Lue ja varmasti uskosi kasvaa sillä alueella!

      • mikä on luonnollista

        Raamattuhan yhtenä se juuri uskottelee kun luo yhtä jumala-kuvaa mm. pyhästä ja vihaisesta kostavasta luojasta ja toisaalta toisenlaisesta jumalasta joka on rakkaus(UT)!

        Asia on niin taikauskoitta, että jokaiselle ihmiselle sattuu ja tapahtuu elämässään kaikenlaisia asioita, jotkut asiat menevät hyvin ja toiset vielä paremmin.
        Elämässsä kun toimii syy&seuraus--> eli esim. jos on ulkona talvi ja liukasta, ja tepastelee ulos huolimattomasti,, talkkari krapuloisaan ei ole hiokoittanut katua, eli kun kaikki asiat ja asiattomat asia ovat ns. kohdallaan ( jne jne jne jn), niin voi kaatuakin vaikka yhtenä kauniinakin aamuna.
        Kun ei pysy siis pystyssä niin mätkähtää kivetykseen ja se sattuu.
        Hermosto tunnistaa kivun tuntemuksena aivoissa, no se voi johtaa joillakin sellaiseen mielipahaan ja uskoon että; "itse jumala kamppasi minut".


    • Ajatteleva8

      Jumala rakastaa sinua, se on varma asia.

      Oletko rukoillut itsellesi viisautta? Jumalahan kehottaa meitä rukoilemaan itsellemme viisautta, jos tunnemme sitä puuttuvan. Viisauden kautta tekemäsi päätökset ja ratkaisut saattavat jatkossa osoittautua oikeiksi.

      Jumala ei kosta, ainoastaan synti kostaa itse itsensä. Toisaalta Jumala sallii meille koettelemuksia, jotta kasvaisimme ihmisenä ja pysyisimme nöyränä. Elämä ilman koettelemuksia ei ole elämää. Onnen tunteistasi sinua ei rangaista, mutta asenteesi saattaa aiheuttaa sen, että et uskalla tuntea onnea.

      Suosittelisin sinua listaamaan paperille kaikki ne asiat, jotka ovat elämässäsi hyvin, niitäkin varmasti on. Sitten kiitä ja ylistä Herraa kaikesta siitä hyvästä, mitä Hän on sinulle antanut. Kiittäminen on yksi tapa kunnioittaa Herraa ja sitä kautta saada itselleen lisää siunauksia. Kaikkea hyvää elämääsi.

    • eiolerankaissut

      Hei,

      pahoittelut lastesi takia, mutta;

      Jumala ei vihaa sinua. Hän on antanut sinulle tärkeän tehtävän, etkö ymmärrä?

      Sinut on luotu niin vahvaksi, että pärjäät kolmen lapsesi kanssa, vaikka heillä on sairauksia.

      Kun hyvä ystävä synnytti vammaisen lapsen ja kysyi "miksi meille tapahtui näin?", vastasin myös hänelle samoin. Jumala ei laita ihmistä kärsimään enempää, kuin mitä hän jaksaa. Jossain toisessa viestissä oli hyvä vertaus Jobiin.

      Tässä elämässä olet saanut tehtävän, et rangaistusta. Kasvata lapsesi ylpeydellä, olet käynyt läpi vaikeampia asioita kuin monet muut, voit olla ylpeä itsestäsi.

    • Hei,
      Haluan kirjoittaa tähän muutaman ajatuksen.

      Myötätuntoa sinulle, olet joutunut kokemaan monenlaisia vastoinkäymisiä. Toivottavasti vastoinkäymiset hiukan helpottavat.

      Uskon, että moni ihminen ajattelee laillasi, että Jumala rankaisee. Ajatus rankaisevasta Jumalasta on jotenkin sellainen selitys, joka on helppo antaa elämän vastoinkäymisille. Miksi ajattelet, että Jumala rankaisee?

      En usko, että Jumala rankaisee. Jumala on rakkaus ja hänen tahtonsa on hyvä. En tiedä, miksi elämääsi on osunut paljon kärsimystä, siihen minulla ei ole vastausta. Mutta toivon ja rukoilen, että Jumala yllättäisi hyvyydellään niin että voisit kokea, että Jumala todella on rakkaus ja rakastaa myös sinua.

      Päivi-pappi Hämeestä

    • uskoaonse

      -Lapset ovat vain koetuksena meille.
      -Ehkä miehesi oli sokaissut sinut.
      -ehkä luulet olevasi ylempänä muita
      - ole onnellinen vaikeuksista sillä sinun ei tarvitse murehtia tyhjänpäiväisistä asioista.
      Onni löytyy silmiesi edestä. Jumala sinulle pitäisi vain rittää
      Jotkut kuolevat jo ennen kuin pääsevät kohdusta ulos, joten nauti kaikesta vaikka olisikin vain sairautta, sillä kun ihmis kuoleman päivä tulee se tuntuu kuin se olisi nyt.

      • Risto Rauma

        Moi,
        Muistan Estonian pelastautuneiden kertomukset.
        Herra Jumala miksi minut hylkäsit. Saarnaaja huusi omaa pelastusta ja kun lukee Raamattua niin siellä uhraudutaan toisten puolesta. silloin annetaan se viimeinenkin oma jos se kelluttaa sille toiselle joka voi elää.
        T. Rippe


    • Anonyymi

      Tuttua. Uskallappa iloita jostakin hyvästä niin pian se otetaan pois.

    • Anonyymi

      Minä olen ollut jumalan sylkykuppi koko ikäni.
      Jumalan p*ska osuu aina minun tuulettimeeni.
      Kun lapsena jaettiin jotakin niin minä olin aina se viimeinen.
      En saanut joka joulu lahjaa vaikka kaikki muut saivat.
      Se on pienelle lapselle käsittämätön paikka.
      Kun teen hyviä asioita niin joudun aina kärsimään negatiiviset seuraukset siitä.

    • Anonyymi

      Kun olen ostanut jotain kivaa, vaikka uusia vaatteita,
      huonelkaluja tai jotain laitteita niin kukaan ei ole ollut iloinen minun puolestani.
      On haluttu että lahjoittaisin jonkun esineen kun se on niin hyvä tai hieno.
      Minulta on lainattu paljon esineitä mutta yhtäkään ei ole palautettu.

    • Jumala ei ole pahan vihattavissa, ihmisen ovat synnit teettävät hankaluuksia, jota rakastavat syntiä.

    • Anonyymi

      Jumala sanoi että valtaistuimella istuminen on pohjattoman tylsää.
      Istuu vain ja kuuntelee enkeleiden jatkuvia ylistyksiä.
      Ei kyllä tiedä miksi ylistävät, mutta nauttii siitä.

    • Anonyymi

      Vastoinkäymiset ja paha maailmassa opettavat meille ettei kuulu katsoa maallisiin vaan taivaallisiin. Jos olet turvannut Jeesuksen kuolemaan sinun synneistäsi ja hänen ylösnousemukseensa, niin toivosi ja onnesi kuuluu olla siinä tulevassa elämässä. Täällä me menetämme kaiken. Maailman pahuus ei ole Jumalan vika, vaan ihmisen ja paholaisen. Tehtaan rakentajan syy ei ole että tehtaanjohtaja ja työntekijät toimivat vastoin rakentajan tahtoa.

    • Anonyymi

      Jumala kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen.
      Lukekaa hihhulit joskus sitä raamattua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe