sarkoidoosi ja työkyky

kip3ä

miten olette pärjänneet sairautenne ja kuinka olette pystyneet työntekemiseen,

mulla meinaa nivelet olla aika ajoin kovasti kipeänä, onko vastaavanlaista muilla ja miten sitä lääkitään ja pystyttekö tekemään normaalisti töitä.

olen itse menossa opiskelemaan vielä, onko mitään järkeä vai onko jonkunlaista eläkejärjestelyt mahdollisia.

mulla on keuhkosarkoidoosi.
kelan sivuilla oli sarkoidoosi korvaus prosentti 100% onko kokemuksia

4

2890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kip3ä

eikä kukaan voisi kertoa omasta työkyvystään sairastaessaan sarkoidoosia.
      olisi tarkoitus lähteä opiskelemaan uutta ammattia ja onko se turhaa vai ei,
      kun ei lääkäritkään osaa kertoa mitään uutta

• jnka

Taudin puhkeamisvaiheessa ja tovi sen jälkeen oli pitkähköjä poissaoloja töistä, koska yskitti ja olin todella uupunut. Kuntoutin kuitenkin itseni työkykyiseksi ja tälläerää elelen ilman haittavaikutuksia. Tautikin on monen vuoden taistelun jälkeen remissiossa.

• jnk2
    • rukkaset santaan

Sarkoidoosia on montaa eri tyyppiä. Itse sairastan kroonista keuhkosarkoidoosia. Olen osa-aikaisessa työssä, toisinsanoen osa-aikaisella työkyvyttömyys- ( sairas) eläkkeellä. Elämä on välillä yhtä helevettiä, mutta olen taistellut nyt 12 vuotta tautini kanssa ja välillä on parempia aikoja, jolloin ei vituta(väsytä) yhtä paljoa. Jos joutuisin elämään yksin ja käymään kokoaikaisessa työssä väkisin, maksakseni asuntoni ja menoni, olisin päättänyt päiväni jo kauan sitten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5607
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe