Käsijarrun valo ???

DodgeChallenger

Jos käsijarruvalo ei pala, kun vetää käsijarrusta - onko se hylkäysperuste katsastukselle?

Tuleeko siitä vain huomautus, jota ei tarvitse tulla takaisin näyttämään että on korjattu????

...on aika pirun vaikeeta alkaa avaamaan mittaristoa ja tunkemaan kädet sinne saamaan vaihdettua semmonen minipolttimo siihen käsijarrun valoon...

20

5623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avenger05

      Uskoisin et on vaa huomautus... En oo varma. Itelläni samantapainen ongelma. ABS-valo on rikki..

    • Samantapainen

      mutta varma hylsy ABS-valosta

    • DodgeChallenger

      no itselläni ei pala abs-valo... Huomasin vain, että siis KÄSIJARRUN valo ei pala kun vetää käsijarrusta... Onko se ns "pikkuasia", eli tulee vaan kehotus korjata, muttei tarvitse sitä viedä näytettäväksi, että on korjattu??? Ja ei kai se nyt sentään mikään hylkäysperuste ole???

    • TraFin

      TraFi:n .pdf luettelosta koskien seisontajarrua = käsijarru.

      Merkkivalo// Testin yhteydessä// Ei toimi Korjauskehotus// (1)// = eli vähäinen asia, josta tulee vaan korjauskehotus, ei ole hylkäysperuste.

      • esson asentaja.

        Minun autossani ei ole edes seisontavalon merkkivaloa. Ei taatusti vaikuta katsastuksessa millään tavalla.


      • ei ne kaikki pelaa
        esson asentaja. kirjoitti:

        Minun autossani ei ole edes seisontavalon merkkivaloa. Ei taatusti vaikuta katsastuksessa millään tavalla.

        Mutta jos on, sitten täytyy toimia. Mutta jos autossa on radio, sen ei tarvitse toimia.


      • ilmastointi
        ei ne kaikki pelaa kirjoitti:

        Mutta jos on, sitten täytyy toimia. Mutta jos autossa on radio, sen ei tarvitse toimia.

        Entä ilmastointi? Jos ei puhalla kylmää ollenkaan, tuleeko hylkäys?


      • 44456
        ilmastointi kirjoitti:

        Entä ilmastointi? Jos ei puhalla kylmää ollenkaan, tuleeko hylkäys?

        Laitteen tulee puhaltaa ilmaa... ei oteta kantaa että kylmää tai kuumaa

        Mutta tuo asia, siinä missä käsijarrun merkkivalo, turvavöiden kunto, varoituskolmio, avaimen poisto auton käydessä, akun kiinnitys ja monet muut asiat. on katsastajasta kiinni tutkintaanko tai ei


      • Hans K
        44456 kirjoitti:

        Laitteen tulee puhaltaa ilmaa... ei oteta kantaa että kylmää tai kuumaa

        Mutta tuo asia, siinä missä käsijarrun merkkivalo, turvavöiden kunto, varoituskolmio, avaimen poisto auton käydessä, akun kiinnitys ja monet muut asiat. on katsastajasta kiinni tutkintaanko tai ei

        Juurikin näin. Syitä tähän on useita. Esim. juuri eläkepäiviään odottava
        katsastaja ei halua enää paljon sanaharkkaa kenenkään kanssa ja
        puuttuu vain aivan ilmeisen selviin vaarallisiin vikoihin. Toinen voi olla
        keski-ikäinen työhönsä täysin leipääntänyt katsastaja, jolla ei niinikään
        ole mitään motivaatiota kiistellä kenenkään kanssa mistään.

        Sitten ovat nämä asemat, jotka aivan suoraan ilmoittavat, että turhista
        ei niuhoteta. Käsijarrun merkkivalo, hallintalaitteiden merkkivalot yleensä,
        takaturvavyöt, ovien aukeamiset ym. ovat vikoja joihin ei puututa, ellei
        sitä joku aivan välttämättä halua.

        Kolmas kategoria ovat jobbareiden käyttämät asemat. Jobbari tulee
        suoraan sanelemaan katsastajalle mihin puutututaan, mihin ei. Ellei
        totella, vaihtaa asemaa kunnes löytää mieleisensä. Yleisesti ottaen
        jobbarit hyväksyvät jarru- ja ohjausvikoihin puuttumisen, mutta esim.
        tuulilasiin ja renkaisiin ei koskaan. Myyvät sitten hyvällä omatunnolla
        leimatun auton eteenpäin.

        Trafin arvosteluperusteet kyllä tarjoaisivat hyvän lähtökohdan kaikille
        katsastajille, jotta tarkastus olisi joka paikassa suunnilleen samanlainen.
        Ei sekään tietenkään täydellinen ole ja siksi siellä onkin laitettu varaus,
        että katsastaja saa harkintansa perusteella puuttua myös muihin kuin
        lueteltuihin vikoihin, kunhan se menee niiden arvosteluperusteiden
        hengessä. Eihän mikään opus voi kaikkia mahdollisia vikoja mainita.

        Kysymys ei ole siitä, etteivätkö katsastajat tuntisi arvosteluperusteita
        ja autoja. Joku kertakaikkiaan ei viitsi puuttua asioihin ja joku viitsii.
        Jälkimmäistä kutsutaan helposti nipottajaksi. Edellistä "asialliseksi".
        Tosin jotkut kutsuvat myös "asiallisiksi" katsastajia, jotka eivät puutu
        juuri mihinkään. Tietenkin sellainen toiminta lähentelee jo rikollisuutta.


      • 4565483
        Hans K kirjoitti:

        Juurikin näin. Syitä tähän on useita. Esim. juuri eläkepäiviään odottava
        katsastaja ei halua enää paljon sanaharkkaa kenenkään kanssa ja
        puuttuu vain aivan ilmeisen selviin vaarallisiin vikoihin. Toinen voi olla
        keski-ikäinen työhönsä täysin leipääntänyt katsastaja, jolla ei niinikään
        ole mitään motivaatiota kiistellä kenenkään kanssa mistään.

        Sitten ovat nämä asemat, jotka aivan suoraan ilmoittavat, että turhista
        ei niuhoteta. Käsijarrun merkkivalo, hallintalaitteiden merkkivalot yleensä,
        takaturvavyöt, ovien aukeamiset ym. ovat vikoja joihin ei puututa, ellei
        sitä joku aivan välttämättä halua.

        Kolmas kategoria ovat jobbareiden käyttämät asemat. Jobbari tulee
        suoraan sanelemaan katsastajalle mihin puutututaan, mihin ei. Ellei
        totella, vaihtaa asemaa kunnes löytää mieleisensä. Yleisesti ottaen
        jobbarit hyväksyvät jarru- ja ohjausvikoihin puuttumisen, mutta esim.
        tuulilasiin ja renkaisiin ei koskaan. Myyvät sitten hyvällä omatunnolla
        leimatun auton eteenpäin.

        Trafin arvosteluperusteet kyllä tarjoaisivat hyvän lähtökohdan kaikille
        katsastajille, jotta tarkastus olisi joka paikassa suunnilleen samanlainen.
        Ei sekään tietenkään täydellinen ole ja siksi siellä onkin laitettu varaus,
        että katsastaja saa harkintansa perusteella puuttua myös muihin kuin
        lueteltuihin vikoihin, kunhan se menee niiden arvosteluperusteiden
        hengessä. Eihän mikään opus voi kaikkia mahdollisia vikoja mainita.

        Kysymys ei ole siitä, etteivätkö katsastajat tuntisi arvosteluperusteita
        ja autoja. Joku kertakaikkiaan ei viitsi puuttua asioihin ja joku viitsii.
        Jälkimmäistä kutsutaan helposti nipottajaksi. Edellistä "asialliseksi".
        Tosin jotkut kutsuvat myös "asiallisiksi" katsastajia, jotka eivät puutu
        juuri mihinkään. Tietenkin sellainen toiminta lähentelee jo rikollisuutta.

        Katsastuksia takana useita kymmeniä

        Turvavöiden toiminta etupenkeillä testattu KERRAN

        Turvavöiden lukkojen toimintaa ei ikinä

        Ohjauslukon toiminta testattu kerran

        Avaimen poistaminen auton käydessä... ainakin kerran jätetty testaamatta

        Varoituskolmio... Ei katsottu ikinä

        Liikennöitsijän nimen, ja liikennelupakilpien puuttuminen... kerran puututtu asiaan

        Ajopiirturin toiminta... useita kertoja jätetty tutkimatta

        Töötti, kerran ainkin jätetty testaamatta

        Käsijarru, kerran ainakin jätetty testaamatta

        Runkonumero, jätetty useasti katsomatta

        Akun kiinnitys, jätetty useita kertoja testaamatta

        Sisäpuhaltimen toiminta... todistettavasti kerran tutkittu

        Terävät kulmat auton ulkopuolella. ainakin kerran jätetty huomioimatta

        Turvatyynyn merkkivalon toiminta, jätetty useasti huomioimatta

        ABS:n toiminta merkkivalon perustella, jätetty usein huomioimatta.

        Joku voi jatkaa listaa omien kokemusten perusteella


      • joukahainen2
        4565483 kirjoitti:

        Katsastuksia takana useita kymmeniä

        Turvavöiden toiminta etupenkeillä testattu KERRAN

        Turvavöiden lukkojen toimintaa ei ikinä

        Ohjauslukon toiminta testattu kerran

        Avaimen poistaminen auton käydessä... ainakin kerran jätetty testaamatta

        Varoituskolmio... Ei katsottu ikinä

        Liikennöitsijän nimen, ja liikennelupakilpien puuttuminen... kerran puututtu asiaan

        Ajopiirturin toiminta... useita kertoja jätetty tutkimatta

        Töötti, kerran ainkin jätetty testaamatta

        Käsijarru, kerran ainakin jätetty testaamatta

        Runkonumero, jätetty useasti katsomatta

        Akun kiinnitys, jätetty useita kertoja testaamatta

        Sisäpuhaltimen toiminta... todistettavasti kerran tutkittu

        Terävät kulmat auton ulkopuolella. ainakin kerran jätetty huomioimatta

        Turvatyynyn merkkivalon toiminta, jätetty useasti huomioimatta

        ABS:n toiminta merkkivalon perustella, jätetty usein huomioimatta.

        Joku voi jatkaa listaa omien kokemusten perusteella

        Muuten tuo lista kyllä natsaa mutta paria asiaa en kuitenkaan usko.
        Käsijarrun toiminta ja ABS:n toiminta varoitusvalon perusteella ovat jo sellaisia asioita, jotka ainoastaan rikollinen tai mistään piittaamaton katsastaja jättää tarkastamatta. Saattaa olla, että sellaisiakin löytyy. Kuten yhteiskunnan kaikista portaista. Olisi esimiesten tehtävä ojentaa näitä mätämunia, mutta kellä löytyy siihen ballsia.

        Mätämunien takia on kaikki tarkastus- tai valvontatehtäviä suorittavat henkilöt leimattu. Katsastus- Tulli- Poliisi- Sotilaspoliisi- , ja listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onneksi meillä Suomessa ei tämä asia ole koskaan paisunut kovin suureksi. Kaikkihan tietävät, että esim. Venäjällä miltei koko vastaava on mätämunia. Suomesta on sentään aina löytynyt myös suoraryhtisiä ihmisiä, jotka hoitavat velvollisuutensa.


      • 45464465451518894561
        joukahainen2 kirjoitti:

        Muuten tuo lista kyllä natsaa mutta paria asiaa en kuitenkaan usko.
        Käsijarrun toiminta ja ABS:n toiminta varoitusvalon perusteella ovat jo sellaisia asioita, jotka ainoastaan rikollinen tai mistään piittaamaton katsastaja jättää tarkastamatta. Saattaa olla, että sellaisiakin löytyy. Kuten yhteiskunnan kaikista portaista. Olisi esimiesten tehtävä ojentaa näitä mätämunia, mutta kellä löytyy siihen ballsia.

        Mätämunien takia on kaikki tarkastus- tai valvontatehtäviä suorittavat henkilöt leimattu. Katsastus- Tulli- Poliisi- Sotilaspoliisi- , ja listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onneksi meillä Suomessa ei tämä asia ole koskaan paisunut kovin suureksi. Kaikkihan tietävät, että esim. Venäjällä miltei koko vastaava on mätämunia. Suomesta on sentään aina löytynyt myös suoraryhtisiä ihmisiä, jotka hoitavat velvollisuutensa.

        Käsijarru jätettiin testaamatta Fiat Ducatosta... Siinä käsijarrukahva on vasemmalla, ja toimii on/off periaatteella

        ja varoitusvalot jäivät testaamatta vanhasta mersun pakusta, missä ne on harvinaisuuksia molemmat


      • kake.
        4565483 kirjoitti:

        Katsastuksia takana useita kymmeniä

        Turvavöiden toiminta etupenkeillä testattu KERRAN

        Turvavöiden lukkojen toimintaa ei ikinä

        Ohjauslukon toiminta testattu kerran

        Avaimen poistaminen auton käydessä... ainakin kerran jätetty testaamatta

        Varoituskolmio... Ei katsottu ikinä

        Liikennöitsijän nimen, ja liikennelupakilpien puuttuminen... kerran puututtu asiaan

        Ajopiirturin toiminta... useita kertoja jätetty tutkimatta

        Töötti, kerran ainkin jätetty testaamatta

        Käsijarru, kerran ainakin jätetty testaamatta

        Runkonumero, jätetty useasti katsomatta

        Akun kiinnitys, jätetty useita kertoja testaamatta

        Sisäpuhaltimen toiminta... todistettavasti kerran tutkittu

        Terävät kulmat auton ulkopuolella. ainakin kerran jätetty huomioimatta

        Turvatyynyn merkkivalon toiminta, jätetty useasti huomioimatta

        ABS:n toiminta merkkivalon perustella, jätetty usein huomioimatta.

        Joku voi jatkaa listaa omien kokemusten perusteella

        Kiki on taas vauhdissa.


      • mek.32
        4565483 kirjoitti:

        Katsastuksia takana useita kymmeniä

        Turvavöiden toiminta etupenkeillä testattu KERRAN

        Turvavöiden lukkojen toimintaa ei ikinä

        Ohjauslukon toiminta testattu kerran

        Avaimen poistaminen auton käydessä... ainakin kerran jätetty testaamatta

        Varoituskolmio... Ei katsottu ikinä

        Liikennöitsijän nimen, ja liikennelupakilpien puuttuminen... kerran puututtu asiaan

        Ajopiirturin toiminta... useita kertoja jätetty tutkimatta

        Töötti, kerran ainkin jätetty testaamatta

        Käsijarru, kerran ainakin jätetty testaamatta

        Runkonumero, jätetty useasti katsomatta

        Akun kiinnitys, jätetty useita kertoja testaamatta

        Sisäpuhaltimen toiminta... todistettavasti kerran tutkittu

        Terävät kulmat auton ulkopuolella. ainakin kerran jätetty huomioimatta

        Turvatyynyn merkkivalon toiminta, jätetty useasti huomioimatta

        ABS:n toiminta merkkivalon perustella, jätetty usein huomioimatta.

        Joku voi jatkaa listaa omien kokemusten perusteella

        Ajopiirturi kyttääminen ei kiinnosta katsastusmiestä (ei vaikuta liikenneturvallisuuteen)
        SE kuuluu poliisille ja työsuojelupiirille.

        Nopeudenrajoitin on asia erikseen.


      • Zotzi
        Hans K kirjoitti:

        Juurikin näin. Syitä tähän on useita. Esim. juuri eläkepäiviään odottava
        katsastaja ei halua enää paljon sanaharkkaa kenenkään kanssa ja
        puuttuu vain aivan ilmeisen selviin vaarallisiin vikoihin. Toinen voi olla
        keski-ikäinen työhönsä täysin leipääntänyt katsastaja, jolla ei niinikään
        ole mitään motivaatiota kiistellä kenenkään kanssa mistään.

        Sitten ovat nämä asemat, jotka aivan suoraan ilmoittavat, että turhista
        ei niuhoteta. Käsijarrun merkkivalo, hallintalaitteiden merkkivalot yleensä,
        takaturvavyöt, ovien aukeamiset ym. ovat vikoja joihin ei puututa, ellei
        sitä joku aivan välttämättä halua.

        Kolmas kategoria ovat jobbareiden käyttämät asemat. Jobbari tulee
        suoraan sanelemaan katsastajalle mihin puutututaan, mihin ei. Ellei
        totella, vaihtaa asemaa kunnes löytää mieleisensä. Yleisesti ottaen
        jobbarit hyväksyvät jarru- ja ohjausvikoihin puuttumisen, mutta esim.
        tuulilasiin ja renkaisiin ei koskaan. Myyvät sitten hyvällä omatunnolla
        leimatun auton eteenpäin.

        Trafin arvosteluperusteet kyllä tarjoaisivat hyvän lähtökohdan kaikille
        katsastajille, jotta tarkastus olisi joka paikassa suunnilleen samanlainen.
        Ei sekään tietenkään täydellinen ole ja siksi siellä onkin laitettu varaus,
        että katsastaja saa harkintansa perusteella puuttua myös muihin kuin
        lueteltuihin vikoihin, kunhan se menee niiden arvosteluperusteiden
        hengessä. Eihän mikään opus voi kaikkia mahdollisia vikoja mainita.

        Kysymys ei ole siitä, etteivätkö katsastajat tuntisi arvosteluperusteita
        ja autoja. Joku kertakaikkiaan ei viitsi puuttua asioihin ja joku viitsii.
        Jälkimmäistä kutsutaan helposti nipottajaksi. Edellistä "asialliseksi".
        Tosin jotkut kutsuvat myös "asiallisiksi" katsastajia, jotka eivät puutu
        juuri mihinkään. Tietenkin sellainen toiminta lähentelee jo rikollisuutta.

        Pidin aikaisemmin käsijarrun merkkivaloa täysin turhana kapistuksena. Kun sitten kerran lähdin ajamaan isohkolla pikkubussilla huoltoaseman pihalta täydellä "kuormalla" n. 80 km maantieajon jälkeen painoin ensimmäisen kerran jarrua, ristelystä lähestyttäessä, painoin polkimen saman tein lattiaa vasten. Sain auton onneksi jarrua pumppaamalla pysähtymään. Syynä jarrun toimintahäiriöön oli se, että edellinen kuski oli vetänyt käsijarrun hyvin kevyesti päälle, enkä huomannut sitä ajosta, eikä merkkivalo toiminut. Näin pääsivät jarrunesteet kiehahtamaan.

        Enää en pidä käsijarruvaloon(kaan) toimimattomuuteen puuttumista turhana nipotuksena.


      • Kiki hoi
        4565483 kirjoitti:

        Katsastuksia takana useita kymmeniä

        Turvavöiden toiminta etupenkeillä testattu KERRAN

        Turvavöiden lukkojen toimintaa ei ikinä

        Ohjauslukon toiminta testattu kerran

        Avaimen poistaminen auton käydessä... ainakin kerran jätetty testaamatta

        Varoituskolmio... Ei katsottu ikinä

        Liikennöitsijän nimen, ja liikennelupakilpien puuttuminen... kerran puututtu asiaan

        Ajopiirturin toiminta... useita kertoja jätetty tutkimatta

        Töötti, kerran ainkin jätetty testaamatta

        Käsijarru, kerran ainakin jätetty testaamatta

        Runkonumero, jätetty useasti katsomatta

        Akun kiinnitys, jätetty useita kertoja testaamatta

        Sisäpuhaltimen toiminta... todistettavasti kerran tutkittu

        Terävät kulmat auton ulkopuolella. ainakin kerran jätetty huomioimatta

        Turvatyynyn merkkivalon toiminta, jätetty useasti huomioimatta

        ABS:n toiminta merkkivalon perustella, jätetty usein huomioimatta.

        Joku voi jatkaa listaa omien kokemusten perusteella

        Käki, eikun Kiki taas kukkuu!


      • TPLs
        Kiki hoi kirjoitti:

        Käki, eikun Kiki taas kukkuu!

        Voistiko kirjoittaa asiallisia/sisällöisiä viestejä

        Jos ei ole sanottavaa, pysy hiljaa


      • n. 3000 autoa vuodessa
        4565483 kirjoitti:

        Katsastuksia takana useita kymmeniä

        Turvavöiden toiminta etupenkeillä testattu KERRAN

        Turvavöiden lukkojen toimintaa ei ikinä

        Ohjauslukon toiminta testattu kerran

        Avaimen poistaminen auton käydessä... ainakin kerran jätetty testaamatta

        Varoituskolmio... Ei katsottu ikinä

        Liikennöitsijän nimen, ja liikennelupakilpien puuttuminen... kerran puututtu asiaan

        Ajopiirturin toiminta... useita kertoja jätetty tutkimatta

        Töötti, kerran ainkin jätetty testaamatta

        Käsijarru, kerran ainakin jätetty testaamatta

        Runkonumero, jätetty useasti katsomatta

        Akun kiinnitys, jätetty useita kertoja testaamatta

        Sisäpuhaltimen toiminta... todistettavasti kerran tutkittu

        Terävät kulmat auton ulkopuolella. ainakin kerran jätetty huomioimatta

        Turvatyynyn merkkivalon toiminta, jätetty useasti huomioimatta

        ABS:n toiminta merkkivalon perustella, jätetty usein huomioimatta.

        Joku voi jatkaa listaa omien kokemusten perusteella

        Voin väittää että tarkistan kaikki nuo asiat joka autosta. Katsastaja vain tekee sen niin nopeasti ja rutiinilla, et sitä ei vain tavallinen kadun tallaaja huomaa


      • 556564655
        n. 3000 autoa vuodessa kirjoitti:

        Voin väittää että tarkistan kaikki nuo asiat joka autosta. Katsastaja vain tekee sen niin nopeasti ja rutiinilla, et sitä ei vain tavallinen kadun tallaaja huomaa

        Ja ihan "piruuttaan" jättää huomauttamatta noista asioista :)


    • K.atsastaja.

      "mek.32", ei se kyllä ihan noinkaan mene. Jos piirturille on ASENNUSpakko, on sen siellä oltava paikoillaan. Jos ajoneuvo on luvanvaraisessa käytössä, piirturin kalibrointi tarkistetaan esim. asiaan kuuluvasta tarrasta.

      Katsastukseen kuuluu paljon asioita, joita tarkistetaan vaikka eivät vaikuttaisi liikenneturvallisuuteen, näitä asioita ovat esim. päästömittaus ja verojen/vakuutusmaksujen tarkistus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4608
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      87
      4444
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3789
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3722
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3007
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2864
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2731
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2203
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1778
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

      Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      122
      1356
    Aihe