Oli näitä Jeesuksenkin aikana jo ...

Vaarallista aikaa

Henkilöitä joilla oli kova hätä hätistella pois niitä vanhempia jotka toivat lapsiaan Jeesukselle.

Törkeyden huippuna pidän että lestadiolaisessa perheessä kasvanut jo vanhuuttaan elävä henkilö alkaa tuollaista harhaoppia täällä julstamaan julkisesti! Pilkkaamaan Jeesuksen asettamaa pyhää kastetta, jossa Jumalan lupaukset ovat uskon kautta tarjolla.

Ei turhaan ole varoitettu ilmestyskirjassa näistä lopun ajan eksytyksistä. Pelagiolaisuus joka synnittäm änä syntymisen harhaoppia julistaa on tunnettu jo hyvin varhaiselta ajalta.
Lopun aikoina näkyy kaikki harhaopit oikein aktivoituvan, ja nimeomaan sellaiset harhaopit jotka ovat vaarana valituille.

Npoituus on yksi voimakkaasti lisääntyvä kummajainen jota ei olisi uskonut enää olevan postmodenilla aikakaudella. Niin siinä käy kun Jumala hylätään ja korotetaan oma langennut liha Jumalaksi.

Paholainen tulee ovelasti juuri uskonnollisuuden varjolla. Olkaa rakkaat ystävät varovaisia. Ja erityisesti juuri silloin kun teille kaupataan hengellisyyden varjolla monensorttista voimaantumista, viihdettä ja kykyjä tehdä ihmeitä. SE ei ole Jeesuksen seuraajan tie sellainen.

31

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkillinen kansa

Niin mitä se Jeesus taas sanoikaan ?

Miten luinen pää pitä ihmisellä olla että ymmärrä mitä Jeesus teki lapsille joita hänelle tuotiin !

Jos olisi mikä tahansa muu arkinen asia niin tuolaiset vääristelijät pistettäisiin lukkojen taa tässä yhteiskunnassa.

KUn tien varressa on merkki tie kapenee, niin linjakuski auto täynnä lapsia painaisi kaasuin pohjaan ja väittäisi että nyt se vasta alkaa kunnon moottoritie, yhtä hullua on näiden kastekiihkoilijoiden tarinat.

• teu,

" Merkillinen kansa "

#ALOITTAJALLE#
        puhut PELAGIOLAISUUDESTA ja siitä että se on kerrottu
        Ilm. kirjassa missä. kohtaa mikä luku ja mikä jae. kerro ..
        ehkä mäkin sitten löydän ..

• teu, kirjoitti:

" Merkillinen kansa "

#ALOITTAJALLE#

Laodikea tulee mieleen. Olen rikas enkä mitään (siis syntien sovitusta) tarvitse..

• teu.
        teu, kirjoitti:

" Merkillinen kansa "

#ALOITTAJALLE#

"teu"

PELAGIOLAISUUS , = Munkki pelagiuksen mukaan nimitetty oppi, joka
        Augustianuksen käsitystä ihminen synnynäisestä turmeltuneisuuden
        vastustaessaan nkorosti korosti ihmisluonnon hyvyytta . Britaniasta syntyisin oleva plegius saarnasi 400. luvulla "alussa " Roomanssa ja Karthagossa oppiaa, jonka mukaan syntisyys ei johdu lounnon välttämättömyydesta eikä turmeluksesta vaan
        vapaan vapaan tahdon väärin käyttämisestä ja huonosta tottumuksesta , vaan
        vapaan tahdon väärin käyttämisestä ., Järki ja vapaa tahto ovat si8veellisyys välttämättömät edellytykset , joiden avulla ihminen voi yhäö vieläkin saavuttaa synnittömyyden ..

Jumalan armo on vain apuna hyvän tekemiseen . Afriikassa oppi herätti ankaraa vastustusta ja Pelagius matkusti Palestiinaan 415. Liittyen Origeneen , oppilaihin
        Augustiniuksen johtama synodi julisti Pelagiuksen opin vääräksi 416.
        ja paavci Innocentius I vahvisti päätöksen . Pelegius tuomittiin lopullisesti Harhaoppiseksi .,Efesson Kirkolliskokouksessa 431,

ks .vertaus Semi pelagilaisuus ...

• teu,
        tyhmelin kirjoitti:

Laodikea tulee mieleen. Olen rikas enkä mitään (siis syntien sovitusta) tarvitse..

" Tyhmelin "

Siinä kohtaa jossa lukee :Laodiken seurakunnan enkelille kirjoita ,
        Näin sanoo aamen , se uskollinen ja totinen todistaja , Jumalan
        luomakunnan ALKU : Ilm:3:14.

3:14-22. Laodike sjaitsee kolossan ja Hierapolin naapurikaupunki Aasian maakunan itäisessä osassa , Kristrus on lumakunnan ALKU. , sen aloittaja jonka kautta kaikki on LUOTU.

PENSEYS on hengellistä ja siveellistä itsetyytyväisyyttä /omahyvaisyyttä :Siihen sortunutn uskova ei luule tarvitsevansa parannuksen tekoa , JumaLAN kRISTUKSEN ARMON , VOIMAN , JOHDATUKSEN JMS, etsimistä ja Rukoilemista , sillä hän luulee tulevansa , toimeen omillaan voivansa itse hoitaa asiansa . Kristus on joutunut hänen sydämensä ulkopuolelle . Jae 20 "tälläisnen
        On Jeesukselle erittäin vastenmielinen ("oksettava`"). tila .

Hän paljasti sen Laodikean seurakunnan , paimenelle, : " olet viheliäinen ja kurja ..."Jeesus kehoitti häntä "ostsmaan "("Ilman ahatta ja ilman Jes.55:1.
        Hänen Ristintuskiensa ,TULESSÄ PUHDISTETTUA , Hänen veriansionsa
        " KULTAA ". SYNTI VELAN MAKSUKSI JA KELPAAVAISUUDEKSI . JUMALAN
        Edessä , Hänen vanhurskautensa VALKEAT VAATTEET , synti ja omavanhurskauden alastomuuden verhoksi. ja PYHÄN HENGEN silmävoidetta.
        hengelliseksi näkökyvyksi ..

• ei käsitä ei

Jos olisitte eläneet Jeesuksen aikana ja alkaneet siellä julistaa noita sakramenttiooppejanne niin Jeesus olis tullut samalla mentaalilla kuin temppeliin rahanvaihtajien työhön tutustumaan se on takuuvarma asia.

Ja aivankuin lestadiolaisperheessä kasvaminen olisi jokin Jumalan takuulappu kaulassa lapsella tai vaarilla !

Onhan siellä katolisessa jesuiittakunnassakin kasvettu jo monia sukupolvia mutta ei vaan irtoa hirsimökki silmästä ei sitten millään.
      Eikä ole tainnut vilä paavinkaan palli synniksi tulla noille jumalansijaisille.

eli mitä jää käteen, käteen jää suurenluokan sokeus.

• turha väittää vastaa

Me tunnemme Jeesuksen henkilökohtaisesti ja tiedämme Raamatusta mitä hän opetti silloin, ja mitä hän opettaa tänään.
        Väitätte vastoin Kristuksen selvääkin selvempää sanaa ettei lapsella ole uskoa. Väitätte vastoin Kristuksen sanaa ihmisiä synnittömiksi.
        Käytte pilkkaamassa Jeesuksen omia heidän keskustelupalstoillaan.
        Kiellätte vastoin selvää sanaa ettei apostolisilla ajalla kastettu kristityt perhekunnittain.

Tässä on vavat todistukset siitä, minkä hengen lapsia te olette.

Voi teidän onnettomien kanssa, parannus tekemättä ja synti tunnustamatta. Rukoilkaa sitä armoa että omatuntonne heräisi ja synti tulisi raskaaksi kantaa. Kyllä siinä apukin sitten kelpaisi.

Ei ole Jeesuksen veri saanut puhdistaa saastaisuuttanne, ette edes tiedä mistä tuoretta Jeesuksen verta saadaan Jeesuksen omien ravinnoksi. Jos parannusta ei tule niin huonosti käy.

Miksi tulette tänne riitelemään?

• turha väittää vastaa kirjoitti:

Me tunnemme Jeesuksen henkilökohtaisesti ja tiedämme Raamatusta mitä hän opetti silloin, ja mitä hän opettaa tänään.
        Väitätte vastoin Kristuksen selvääkin selvempää sanaa ettei lapsella ole uskoa. Väitätte vastoin Kristuksen sanaa ihmisiä synnittömiksi.
        Käytte pilkkaamassa Jeesuksen omia heidän keskustelupalstoillaan.
        Kiellätte vastoin selvää sanaa ettei apostolisilla ajalla kastettu kristityt perhekunnittain.

Tässä on vavat todistukset siitä, minkä hengen lapsia te olette.

Voi teidän onnettomien kanssa, parannus tekemättä ja synti tunnustamatta. Rukoilkaa sitä armoa että omatuntonne heräisi ja synti tulisi raskaaksi kantaa. Kyllä siinä apukin sitten kelpaisi.

Ei ole Jeesuksen veri saanut puhdistaa saastaisuuttanne, ette edes tiedä mistä tuoretta Jeesuksen verta saadaan Jeesuksen omien ravinnoksi. Jos parannusta ei tule niin huonosti käy.

Miksi tulette tänne riitelemään?

"ette edes tiedä mistä tuoretta Jeesuksen verta saadaan Jeesuksen omien ravinnoksi."

Et varmaan oikein ymmärrä miltä lainaamani pätkä kuulostaa ihan normaalisti ajattelevan ihmisen korvissa.

Onko kyse pohjimmiltaan samanlaisesta uhraustyyppisestä riitistä kuin monissa muissakin uskonnoissa tai kulteissa? Eräät intiaanit söivät urhoollisen soturin sydämen tullakseen itse yhtä urhoollisiksi...

• HYvin tiedänkin
        exhellari86 kirjoitti:

"ette edes tiedä mistä tuoretta Jeesuksen verta saadaan Jeesuksen omien ravinnoksi."

Et varmaan oikein ymmärrä miltä lainaamani pätkä kuulostaa ihan normaalisti ajattelevan ihmisen korvissa.

Onko kyse pohjimmiltaan samanlaisesta uhraustyyppisestä riitistä kuin monissa muissakin uskonnoissa tai kulteissa? Eräät intiaanit söivät urhoollisen soturin sydämen tullakseen itse yhtä urhoollisiksi...

Et varmaan oikein ymmärrä miltä lainaamani pätkä kuulostaa ihan normaalisti ajattelevan ihmisen korvissa. Kysyy eräs.

Onhan se Raamatussa kirjoitettuna! - Ei hyvää päivää!

Joh. 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"

Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Joh. 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        Joh. 6:59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.

Joh. 6:60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        Joh. 6:61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille:
        "Loukkaako tämä teitä?

Joh. 6:62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
        Joh. 6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

• HYvin tiedänkin kirjoitti:

Et varmaan oikein ymmärrä miltä lainaamani pätkä kuulostaa ihan normaalisti ajattelevan ihmisen korvissa. Kysyy eräs.

Onhan se Raamatussa kirjoitettuna! - Ei hyvää päivää!

Joh. 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"

Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Joh. 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        Joh. 6:59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.

Joh. 6:60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        Joh. 6:61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille:
        "Loukkaako tämä teitä?

Joh. 6:62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
        Joh. 6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Lainaamasi raamatunpaikka, jonka vallan hyvin muistan, ei muuta asiaa miksikään. Uhrauslogiikka on täysin samantyyppinen kuin monissa muissakin kulttuureissa.

• Nyt kerron perimmäisen ajatukseni: Minua on ihmetyttänyt, ällistyttänyt ja viimein hirvittänyt se ankaruus ja periksiantamaton tuomiohenki, joka täällä monella vallitsee ja ihan mielestään raamatulla perustellen.

Olen lukenut eri paikoista miten uskoviksi itseään tituleeraavat puhuvat uittoyhdistyksistä ja toisaalta lapsikastelusta. Minä olen tutkinut asiaa ja sanon, että molemmat äärilaidat ovat yhtä syntisiä ja tarvitsevat vielä armoa pelastuakseen, koska sellainen armottomuus sulkee itseltä laupeudenojat.

Me olemme samankaltaisen ongelman edess kuin oli Jeesus ja Nikodemos. Nikodemos alkaa ajatella luonnollista tapahtumaa, kun ei ymmärtänyt hengellisestä mitään siinä yhteydessä. Joka perustaa uskonsa yhteen tau useampaan kasteeseen lapsena tai aikuisena, ei ymmärrä Jumalan valtakunnan hengellisyyttä vielä lainkaan. Pitäisi rukoilla silmänvoidetta. Tuomitsijan synti pysyy, koska väittää lukeneen sa raamatusta lat jostain mmuusta kirjasta ehdottoman totuuden, jonka nojatta saa sitten toivotella ihmisiä helvettiin siellä ja täällä.

• Muuttumaton Jumala

Voi hyvä vihne, eihän tuomittuja tuomita toista kertaa! Emmekä me ihmiset ole tuomareita. Ja Jumalakin joka on oikea tuomari, etsii meidän kauttamme sellaisia ihmisiä joita kiinnostaisi armahdus.

Jos sinä et kristittynä ilmoita tumituille hedän tuomiostaan, vaikka tiedät sen, - niin teet syntiä.

JUmalan sana, tuo elämän vesi on aina tuoreena kielemme alla. Kuka ikinä tulee luoksemme, tunnustaa syntinsä ja anoo armoa Kristuksen uhrikuoleman ja pyhän maahan vuodatetun veren tähden, niin me olemme valmiit todistamaan Jeesuksen käskyn mukaisesti heille heidän syntiensä anteeksiannosta Jeesuksen nimessä ja veressä.

Emme siis jaa tuomioita, vaan jaamme tuomituille Jumalan armoa ja anteeksiantamusta, niin kuin Jeesus meille tehtäväksi antoi.

Jumalan sana on muuttumaton. Kristityt eivät todellakaan ole valintatalon myyjiä. Jumalan sanana ei voi julistaa mitään muuta kuin muuttumatonta Jumalan sanaa. Ota taikka jätä.

• varoituksen sana

Pelagiolaiset ovat harhaoppisia. Heidät tunnetaan siitä että hew kieltävät perisynnin. Näitä harhaoppisia on vihneen lisäksi muitakin täällä. Olette vaaraksi ja eksytykseksi monille puhumalla tuollaisia aivan perustavaa laatua olevia valheita.

Jos synti ei oleisi ihmisen geeneissä, niin syntiä ei olisi, pelastusta ei tarvittaisi, Raamattua ei olisi, JUmalan ei olisi tarvinnut kärsiä syntiemme rangaistusta, ja tämä pasikka jossa elämme olisi taivas jossa ei olisi sairautta eikä kuolemaa lainkaan. Näin vakavasta harhaopista on siis kysymys, - se kieltää koko kristinuskon.

• tämä tiedoksi
        varoituksen sana kirjoitti:

Pelagiolaiset ovat harhaoppisia. Heidät tunnetaan siitä että hew kieltävät perisynnin. Näitä harhaoppisia on vihneen lisäksi muitakin täällä. Olette vaaraksi ja eksytykseksi monille puhumalla tuollaisia aivan perustavaa laatua olevia valheita.

Jos synti ei oleisi ihmisen geeneissä, niin syntiä ei olisi, pelastusta ei tarvittaisi, Raamattua ei olisi, JUmalan ei olisi tarvinnut kärsiä syntiemme rangaistusta, ja tämä pasikka jossa elämme olisi taivas jossa ei olisi sairautta eikä kuolemaa lainkaan. Näin vakavasta harhaopista on siis kysymys, - se kieltää koko kristinuskon.

Synnitön ei tee koskaan syntiä. Ja synnitöntä ihmistä ei ole olemassa.

• syntinen on pyhä
        tämä tiedoksi kirjoitti:

Synnitön ei tee koskaan syntiä. Ja synnitöntä ihmistä ei ole olemassa.

Ja lihan saasta ei poisdtu uudestisyntymisessä. Toisin kun harhapoppiset väittävät. Vanhurskauttaminen on syntisen armahtamista ja Kristuksen vanhurskauden päälle pukemista.
        Vanhurskauttamisessa synti jää edelleen lihan rasitteeksi, kunnet kuolema erottaa meidät tästä lihasta.

Jos syntinen on kuolinhetkellään puettuna uskon ja kasteen kautta Kristuksen vanhurskauteen, niin hän herää taivaassa. Ellei tätä pukua ole päällä, niin hän herää hel'vetissä.

• Otetaampa lyhyt oppimäärä kirkon historiaa. Augustinus ja Pelagius olivat molemmat vaikuttajia aikanaan. He sortuivat samaan syntiin, joka vallitsi opetuslasten keskuudessa. Kumpi meistä on se, joka määrää kaapin paikan.

Tiedämme, että Augustinus voitti. Historia on siis voittajan historiaa ja hän määritteli Pelagiuksen opin oman mielensä mukaan. Kukapa nyt vastustajaansa kehuisi.

Tällaisella perustalla sitten kehitettiin kadottava perisynti ja oli niin mukavaa laittaa kaikki aatamin ja eevan syyksi. Minkäs minä sille voin, kun vanhemmat olivat syntisiä ja minä olen valmiiksi perinyt suuren syntisäkin, mutta sitten piti kehoittää vastamyrkky. Se on kaste siinä tarkoituksessa mitä minun tuomitsijani ja minusta varoittelijani ajaa.

• voi voi voi

Se on poikki nyt vihne. Opillinen pohjasi on hyvin horjuva eikä riitä kristinuskosta opettamiseen. Sinun on turha tehdä 1700 vuotta sitten kuolleen Pelagiuksen synnistä parannusta, koska elät hänen kanssaan samassa harhaopissa vuonna 2014

Augustinus voitti! Voi voi millaista puppua sinä syötät!

Jeesus Kristus voitti, johon Augustinus uskoi ja luotti.

• voi voi voi kirjoitti:

Se on poikki nyt vihne. Opillinen pohjasi on hyvin horjuva eikä riitä kristinuskosta opettamiseen. Sinun on turha tehdä 1700 vuotta sitten kuolleen Pelagiuksen synnistä parannusta, koska elät hänen kanssaan samassa harhaopissa vuonna 2014

Augustinus voitti! Voi voi millaista puppua sinä syötät!

Jeesus Kristus voitti, johon Augustinus uskoi ja luotti.

Katkase mielellään sieltä päästä, jos katkasta pitää. Minä olen vapaan maan vapaa kansalainen eikä miua nämä katkot sido.

Ponteva olet Jumala sinua runsaasti siunatkoon, jos vaikka iskisi sauluksen salamalla??? Minä siis en haasta riitaa, vaan etsin totuutta. Jos jokaiselle ajatukselle löytyy nimitys harhaoppilistasta, niin pelkään, että Kristtus on kadotettu ja järki tullut tilalle.

• Me emme siis tiedä Aatamista ja Eevasta mitään muuta kuin sen, mitä raamattu heistä kertoo. He olivat viattomia. He olivat alasti eivätkä hävenneet itseään eikä toisiaan.

Missä me näemme samankaltaisuutta? Vastasyntyneessä. Hänen sisäiseen maailmaansa emme pääse kurkistamaan, mutta se äidin hoivan paratiisi loppuu ulkonaisesti ja sisäisesti jossain vaiheessa. Tähän löytyy kyllä myös raamatun kohtia, mutta en tuo niitä tänne halveksittavaksi, koska kunnioitan Jumalan sanaa.

Nyt kehun tuota kaveria, joka tässä argumentoi. Hän on äärettömän sitkeä ja periksiantamaton uskossaan. Olen saanut maistiaisia kai kymmenkunta vuotta siitä. Minun fokukseni on tarkentunut näinä vuosina, mutta hänen on pysynyt samana. Siinä maratoonissa on monta väsynyt kesken, mutta hän ei väsy. Maalissa emme vielä ole, enkä tiedä kumpi maalinauhan katkaisee. Yksimielisyyteen tarvoittaisi Jumalalta ihme, sillä herätys ei voi tulla Suomeen ennenkuin uskovat antavat anteeksi toisilleen ja luopuvat oikeutetusta kaunaisuudestaan.

• Ei ei ei ei

Eeva ja Aadam eivät olleet suinkaan viattomia, heissä asui jo se himo ja halu, mihin käärme sitten vetosi ja voitti.

Sanotaan näin, että kahva oli jo valmiina Eevassa ja Aadamissakin.
        He eivät olleet kuitenkaan perineet vanhemmiltaa syntiä, koska heillä
        ei ollut vanhempia lainkaan.He olivat Jumalan maasta muovaamia olentoja, ilman sikiämistä syntymää lapsuutta ja aikuisiksi kasvamista.

• Ei ei ei ei kirjoitti:

Eeva ja Aadam eivät olleet suinkaan viattomia, heissä asui jo se himo ja halu, mihin käärme sitten vetosi ja voitti.

ei ollut vanhempia lainkaan.He olivat Jumalan maasta muovaamia olentoja, ilman sikiämistä syntymää lapsuutta ja aikuisiksi kasvamista.

Ei ollut eikä ole kahvoja. Oli vain vapaa tahto valita. Siitä lankeemuksesta muodostui sitten seuraavien sukupolvien tie. Kaikki lankeavat, jotka kehittyvät siihen rajaan, että pystyvät sen tekemään.

• teu,
        vihne kirjoitti:

Ei ollut eikä ole kahvoja. Oli vain vapaa tahto valita. Siitä lankeemuksesta muodostui sitten seuraavien sukupolvien tie. Kaikki lankeavat, jotka kehittyvät siihen rajaan, että pystyvät sen tekemään.

Ethän ole piilo Darvinisti (kehitys)

• teu,
        Ei ei ei ei kirjoitti:

"jospa ei oliai"

Vaikka A E ei olut viattomia , he ei tiedostannet sitä itse .

saa ta na oli viekoittelemassa käärmeenä. Kuinka Jumala
        ajatteli sen ,kun tuli , nytkö jo he on tehneet synnin ..

Pienen keskustelun aikana selviää että he on joutuneet
        aika pahaankin HE ON JOUTUNEET JUMALAN MIELESTÄ
        KAPINAAN HÄNTÄ VATAAN ,JUMALA PÄÄTTÄÄ AJAA HEIDÄT
        POIS PARATRIISITA , JA ASETTAA KERUBIN PORTILLE
        JOLLA ON VÄLKKYVÄ MIEKKA , KAKSOISTERÄLLÄ .

SIIS VARMASTI TIEDÄMME NIIN PALJON HEISTÄ KUIN
        ON TARVISKIN , MIKSI TIETÄÄ ENEMMÄN ,,KUN TAHTOO
        TOISILLA MENNÄ sekaisin jo nytkin .

• miten on
        teu, kirjoitti:

Ethän ole piilo Darvinisti (kehitys)

Eikö teun lapset ole yhtään kehittyneet (tulleet aikuiseen ikään ) sitten vauvavuosista ?

Miten saatat noin typeriä ehdottaa vihneelle ??

eikö ikä ole antanu t minkäänlaista hengellsitä arvostelukykyö ja hengen erottamisen armoitusta ! olet siis vauvan asteella hengellisesti. mitenkään muuten ei voi kommenttiasi ymmärtää.

Patsi jos halusit piilottaa ilkeilyn karkin sisään.

• Setä.neuvoo
        vihne kirjoitti:

Ei Raamatussa Aatamille mitään vapaata tahtoa julistettu. Päinvastoin, Jumala profetoi/ennusti, että SINÄ PÄIVÄNÄ KUN sinä syöt siitä puusta, jne.

Tuo "kun" voidaan kääntää alkutekstistä.

• Jeesus vanhurskautta

Jeesus tuli syntisiä pelastamaan. Pelagiolaisellakin on mahdollisuus pelastua, kun kääntyy Jeesuksen puoleen ja anoo armahdusta synnistään.

Synnittömyyden harhaopin julistuksessa on vain se huono puoli, että julistettu valhe jää helposti elämään ja kantamaan hedelmää, vaikka alkuperäinen julistaja saisikin parannuksen armon synnistään.
      Harhaoppien ominaisuus on että ne menevät ihmiseen helposti kuin häkä, kaikki valhe menee lihaan helposti.

Valhe tulee sitä kautta, että se todistelee ihmisessä olevan sellaista hyvää ja sellaista voimaa, joka kelpaa lisäjalostukseen Jumalan kanssa yhteistyössä. Vasta kokonaan syntiseksi tunnustaminen
      on alkuna Kristuksen evankeliumin oikein ymmärtämiselle, tällainen ihminen pitää lain, ja laki (joka todistaa ettei ihminen voi sitä täyttää), pitää lihan ristiin naulittuna. Pelastuksen kahvat jota ihminen luulee itsessään olevan putoavat pois, on pakko tarttua uskolla JUmalan armoon joka on Jeesuksessa kristuksessa.

Synerginen vanhurskauttaminen, jossa ihminen vanhurskautetaan Jumalan ja ihmisen yhteistyönä on harhaoppi. Se on törkeätä jumalanpilkkaa

Toinen valheen tie on tehdä Kristuksen sovitus tyhjäksi ja panna synnin kuorma ihmisen kannettavaksi ja osamaksulla sovitettavaksi.

• näin on

Eikös Paavali sano mm, että minun lihassani ei ole mitään hyvää !

Tarkoitaten tietenkin sellaista hyvää joka olisi jotenkin Jumalallista ja sellaisenaan kevollista.

Onhan sitä muussa mielessä monenkinlaista hyvää. Jumalaton ihminen saattaa olla vaakatasossa paljon "hyvempi" ihminen kuin uskova, tämhän on selvä asia.

Eli ei kukaan uskova joka jotain nyt tajuaa kokonaisuuksista koskaan pidä meteleiä jostainlihansa hyvyydestä, sekin on selvä kuin pläkki.

Mutta, se osa jonka Jumala on Hengestä synnyttänyt ihmisyksilön, se on Pyhäja virheetön Jumalan työn tulos, ja se jos saa hallita koko ihmsitä, lopputulos on sellainen kuin Jumalan tarkoitus on evankeliiumin kautta olla langenneen ihmisen kohdalla.

• muuttis

Ihmisen "vapaa tahto" on eräs keskeinen kiistakapula, ainakin minä olen niin käsittänyt.
        Mielestäni kun sitä vapaata tahtoa ei ainakaan siinä mielessä ole, että aivan omasta itsestämme tulevasta tahdosta voisimme herätä ja alkaa uskomaan.

Kyllä Jumalan on tarvinnut paljon herätellä ja vetää minua parannukseen.

• muuttis kirjoitti:

Ihmisen "vapaa tahto" on eräs keskeinen kiistakapula, ainakin minä olen niin käsittänyt.
        Mielestäni kun sitä vapaata tahtoa ei ainakaan siinä mielessä ole, että aivan omasta itsestämme tulevasta tahdosta voisimme herätä ja alkaa uskomaan.

Kyllä Jumalan on tarvinnut paljon herätellä ja vetää minua parannukseen.

tähän vielä sanon jotakin. Toivottavasti en paljon enää. Kun ihminen tietämättömyydessään on suorittanut syntiinlankeemuksensa ja alkanut paeta Jumalaansa, niin nyt tulemme uudestaan siihen valinnan paikalle. Saamme Jumalan kutsuessa ratkaista otammeko kutsun vastaan, vai jätämmekö sen ikäänkuin option varaan, vai hylkäämmekö suoralta kädeltä, kun maailmassa on niin mukavaa.

• muuttis
        vihne kirjoitti:

tähän vielä sanon jotakin. Toivottavasti en paljon enää. Kun ihminen tietämättömyydessään on suorittanut syntiinlankeemuksensa ja alkanut paeta Jumalaansa, niin nyt tulemme uudestaan siihen valinnan paikalle. Saamme Jumalan kutsuessa ratkaista otammeko kutsun vastaan, vai jätämmekö sen ikäänkuin option varaan, vai hylkäämmekö suoralta kädeltä, kun maailmassa on niin mukavaa.

Sanoisin mieluummin, että suostummeko Jumalan kutsuun vai pakenemmeko sitä. Itselleni kuitenkin kävi niin, ettei ollut valinnan mahdollisuutta enää, vaan se oli ainoa vaihtoehto. Se nimittäin, että armahtaako Jumala minut suuren syntisen vai joudunko helvettiin. Niin pitkälle minun piti mennä että vaihtoehdot olivat tässä.

• näin se menee

Kukaan uskova ei uskoakseni olekoskaan sellaista tuonut esille että tosta vaan huomenna kello kuus aletaan uskoa ja sillä siisti.

Mutta kun Jumala onpelastuksen ammattilainen ja Hänen Henkensä tekee alituiseen erilaista kutsutyötä, niin jokin koukku tarttuu ja ihminen tulee kääntymyksen paikalle lopulta tai sitten ei tule.

Jumala vetää mutta ihminen tekee päätöksensä.

Jeesus oli ristillä, yksi sotilas sanoi, hän oli todella Jumalan Poika.

Jumalako pakotti hänet siihen toteamukseen, eeei se oli kaiken summa joka riitti hänelle hänen toteamukseensa.

Toinen roisto ristillä ivasi, toinen pyysi muistamaan häntä. Kumpaakin vedettiin samalla tavalla.

Kysehän on kahdesta voimasta ja vallasta joka vaikuttaa jokaiseen ihmiseen.

Jumala sanoo , tule ja juo. Vihollinen sanoo, älä hulluja ajattele, mitä sanoo kaverisikin.

Ihminen laskelmoi ja ratkaisee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      205
      6468
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2887
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2347
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      96
      2161
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2051
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1467
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1432
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1366
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1315
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      387
      1256
    Aihe