Uskoontulo adventismissa..

stefanus

Kun heräät synnin unestasi ja tulet uskoon jossakin adventistien seurakunnassa, niin kuinka suuri merkitys uskoontulossasi asetetaan sapatin vietolle uskon ensiaskeleissasi?

15

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulos adventismista

Gal.kirje kertoo tästä.
      4:10."Te pidäte tarkoin silmällä PÄIVIÄ(sapatti kuuluu siihen),kuukausia,juhla-aikoja(juutalaisia juhlapäiviä)määrävuosia".
      5:14."Lain kaikki kaikki käskyt(myös juutalainen sapatti)on pidetty,kun tätä yhtä noudatetaan:rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
      5:18."Mutta jos Henki johtaa teitä,ette ole lain alaisia."(myös sapatti kuuluu siihen).

Henki johdattaa kaikessa rakastamaan lähimmäistä kuin itseään ja siksi lakia ei tarvita.Ne täyttyvät siinä mitä Jeesus teki.

2:18."Vasta jos alan uudelleen rakentaan sitä minkä olen hajottanut,osoitan olevani LAIN RIKKOJA(myös sapatti).Lain vaikutuksesta minä kuolin(kun pyrin noudattamaan sitä),mutta kuolin vapaaksi laista(uskosta Jeesukseen)elääkseni Jumalalle."

Uskomalla adventismin oppikohtiin sapatista aloin rakentamaan uudelleen sitä mikä oli hajoitettu,mutta nyt uskon yksin Jeesukseen ja Hänen kaikenkattavaan pelastukseen uskosta.

• Ikuinen Jumalan laki

Yksi asia on varma - Jumalan laki ei muutu, mutta Israelin laki muuttuu jatkuvasti.

Jumala kirjoitti käskyt jotka kuvastavat Jumalan olemusta (kuka voisi kieltää sen) ja niitä käskyjä on 10 - ja laintauluja joihin Jumalan sormi oli käskyt kirjoittanut säilytettiin Liiton arkin SISÄPUOLELLA armoistuimen alla, kun taas Israelin lakia säilytettiin Liiton arkin ULKOUOLELLA. Todetkaamme siis että Jumalan laki on armon takuu, ei Israelin laki. Koskahan Helluntailaiset huuomaavat tämän ..

Jeesus piti nimenomaan Jumalan lain - se oli kirjoitettu Jeesuksen sydämmeen ja aivan samalla tavalla se kirjoitetaan jokaisen lunastetun sydämmee.

Se on juuri sama Jumalan laki .... mikä on lunastuksen takuu .. se takaa että lunastus on tehty täydellisessä oikeudenmukaisuudessa,

Lunastaja on maksanut täyden hinnan meidän synneistämme, ottamalla osakseen kaikki syntiemme seuraukset - myös sen kuoleman - joka on meidän syntiemme lopullinen palkka - eli seuraus.

Joka ei halua ottaa vastaan Jumalan Pojan antamaa täydellistä lunastusta jotuu itse maksamaan syntiensa seuraukset.. hän saa lopullisen palkkansa toisessa kuolemassa - sillä synnissä ei ole iankaikkista elämää.

• siitäpä kysymys.

Varmaan yhtäpaljon, kuin Jumalan lain tahdolle yleensä pannaan paino.
      Lain päämäärä on rakkaus.

Jeesus on Sapatin Herra. Kun Jeesus on lyönyt lukkoon lunastuksemme taivaassa, se on kertakaikkinen. Siksi Jumalan tahto on Pyhä.

Mitä Stefanos ottaisi pois Jumalan tahdosta ja niin opettaa?

• mene, mutta älä enää

Jeesus sanoi syntiselle naiselle. En minäkään sinua tuomitse.

Mene, äläkä enää syntiä tee.

ts. synti on Jumalan sanan määritelmässä Jumalan lain rikkomista.

Kun menemme armahdettuna, ei tarkoitus ole mennä rikkomaan Jumalan tahtoa, vaan elämään siinä.

Lain päämäärä on rakkaus ja on Jumalan valtakunta tässä ajassa.

• on ymmärrettävä
        mene, mutta älä enää kirjoitti:

Jeesus sanoi syntiselle naiselle. En minäkään sinua tuomitse.

Mene, äläkä enää syntiä tee.

ts. synti on Jumalan sanan määritelmässä Jumalan lain rikkomista.

Kun menemme armahdettuna, ei tarkoitus ole mennä rikkomaan Jumalan tahtoa, vaan elämään siinä.

Lain päämäärä on rakkaus ja on Jumalan valtakunta tässä ajassa.

Sentähden, kun menemme, niin menemme Pyhässä Hengessä.
        Pyhä Henki antaa voiman vaeltaa Hänen tahtonsa mukaan.

Ylimmässä oikeusasteessa on meidät vapautettu synnin kahleista.

Olemme vapaat. Niin miksi sitoisimme itsemme takaisin orjuuden kahleisiin.

Lunastus on kaikenkattava.

• kuka tuomitsee?
        on ymmärrettävä kirjoitti:

Sentähden, kun menemme, niin menemme Pyhässä Hengessä.
        Pyhä Henki antaa voiman vaeltaa Hänen tahtonsa mukaan.

Ylimmässä oikeusasteessa on meidät vapautettu synnin kahleista.

Olemme vapaat. Niin miksi sitoisimme itsemme takaisin orjuuden kahleisiin.

Lunastus on kaikenkattava.

Kun olemme vapautetut tuossa tuomioistuimessa, niin kuka voi tuomita Jumalan valituita??

Ei kukaan, sillä Hän itse on Vapahtaja ja armahtaja, siksi kuljemme Armon alla.

ja

Jumalan tahdossa.

Pyhässä Hengessä, puettuina vanhurskauteen, joka on luettu ylhäältä.

• Tarkoitatko sitä, että uskoon tulleelle opetetaan aivan heti ensimmäisenä asiana sapatin viettoon liittyvien sääntöjen ja määräysten 28 opinkohtaa?

• stefanus kirjoitti:

Tarkoitatko sitä, että uskoon tulleelle opetetaan aivan heti ensimmäisenä asiana sapatin viettoon liittyvien sääntöjen ja määräysten 28 opinkohtaa?

Kysymys on osoitettu nikille: 'siitäpä kysymys'.

• siitäpä kysymys..
        stefanus kirjoitti:

Tarkoitatko sitä, että uskoon tulleelle opetetaan aivan heti ensimmäisenä asiana sapatin viettoon liittyvien sääntöjen ja määräysten 28 opinkohtaa?

Stefanokselle.

Raamattu itse puhuu saarnasta, joka saa aikaan uskon.

Mutta, mitä sen jälkeen?

Sitten raamatun mukaan tulee opetus.

Stefanus. Mitä opetus sinulle on saanut aikaiseksi, vaikkapa sapatin suhteen?
        Kauanko olet ollut uskomassa? Onko raamatullinen lepopäivä, jonka Jumala Pyhitti ja erotti ihmistä varten, niin sinulle rakas? Onko Sapatin Herra, sinulle rakas?

Miten se opetus on tapahtunut??

Kirkoissa, eri suunnissa on opetusta, on kirjoittamattomien sääntöjen opetusta ja kirjoitettujen. Jollekin uskovalle voi sellaisessa seurakunnassa tulla yllättäviä törmäyskursseja vastaan seurakuntansa sisällä, kun on niitä kirjoittamattomia "pykäliä" olemassa. Eikös näin ole, jos olemme rehellisiä?

• Omakohtainen usko, uudestisyntyminen, Jumalan pelastavan armon vastaanottaminen, sen ymmärtäminen, että omat työt ovat pelastuksen saavuttamiseksi vain haitta, nollan arvoisia, ja että Jeesuksen työ riittää kaikkeen - on kaiken protestanttisen uskon ja myös oikean adventtikirkon piirissä tapahtuvan opetuksen ydin. Mikään, mitä me teemme, ei pelastuksen vaa'assa paina mitään tai anna meille ansiota Jumalan edessä.

Jeesuksn risti on uskon perustus, ja vain sille voi rakentaa mitään.

Halu tehdä Jumalan tahto syttyy vasta uskon herättyä. Jumala sana ohjaa siinä ja Pyhä Henki antaa voimaa ja apuaan sen mukaan kuin olemme valmiit ottamaan vastaan, mutta ei koskaan niin, että toivomme perusta siirtyisi omiin tekoihimme tai omaan hyvyytemme. Uskovalle ainoa toivon perusta on aina Kristuksen täytetty työ.

Mitä Pyhä Henki ensimmäiseksi opettaa? Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämiimme Pyhän Hengen kautta... Ensimmäinen hedelmä Hengen työstä on rakkaus ja jos Henki ei voi antaa meille rakkautta niin uskonveljiä kuin syntisiäkin kohtaan, ei Henki pysty muutakaan kanssamme tekemään. Kaikki käskyt täyttyvät oikealla tavalla vain, kun mukana on rakkaus ja siksi vasta tämän jälkeen kannattaa alkaa puhua siitä, kuinka voimme täyttää sen, mitä ymmärrämme Herran tahdoksi. Oikea asenne tässä on: Sinun tahdosi, minun Jumalan,i minä teen mielelläni... Tämän Herran Henki tahtoisi meille antaa.

Sapattikin tähän kokonaisuuteen kuuluu, vaikka itse en ota sitä velvollisuutena vaan lahjana. Kuinka lepo voisi mitään muuta ollakaan... sehän on vähän kuin armo - saa vain nauttia!

Kai

• Jeesuksen puoleen

Laulu Jeesukselle

Jeesus rakas Herramme tule auta meitä,
      kun nyt täällä kuljemme kyynellaakson teitä.
      Täällä yksin jaksa en olen pieni ihminen,
      kanssani oi kuljethan Jeesus kotitiellä.

Matka joskus uuvuttaa murheet mieltä painaa,
      ole siksi kanssamme Jeesus nyt ja aina.

Veres yksin puhdistaa meidät synneistämme,
      ota Jeesus hoitoosi koko elämämme.

Tule Jeesus vierelle rauhas mulle anna,
      anna toivo parempaan ikuisuuteen kanna.

Murheet itkut ikävät kaikki päättyy kerran,
      viimeisenkin kyyneleen kuivaa käsi Herran.

Veli Matti Miettinen

http://seinajoenadventtiseurakunta.wordpress.com/2013/12/07/laulu-jeesukselle/

• sapatin lauluja
      • Juudas

Ei adventtiseurakunnassa tulla USKOON. Adventtiseurakuntaan tullaan MUKAAN.
        "Milloin sinä tulit MUKAAN."

Suurin osa adv. Jäsenistä lienee 2. Polven adventisteja. Tai kolmannen. Loput ovat niitä, jotka ovat uskossa aluksi muualla ja innostuvat oikeassa olemisen suurenmoisesti tunteesta. Ja tulevat sitten. MUKAAN.

• häh!?
        Juudas kirjoitti:

Ei adventtiseurakunnassa tulla USKOON. Adventtiseurakuntaan tullaan MUKAAN.
        "Milloin sinä tulit MUKAAN."

Suurin osa adv. Jäsenistä lienee 2. Polven adventisteja. Tai kolmannen. Loput ovat niitä, jotka ovat uskossa aluksi muualla ja innostuvat oikeassa olemisen suurenmoisesti tunteesta. Ja tulevat sitten. MUKAAN.

??? Eihän seurakunnan jäseneksi pääse, jos ei jo ole uskossa, joten mikä oikein ajat takaa ???

• Uskoontulo

Hmmm... sinä siis kiellät ihmisiä tulemasta uskoon adventtikirkon piirissä!? Onko tämä ihan oma päätöksesi, vai oletko asiasta Herran kanssa neuvotellut? Onko muitakin seurakuntia, joissa olet uskoontulon kieltänyt. Mihin ryhmään itse kuulut, niin että voidaan sitä välttää, jos satut uskoon tulon sielläkin kieltämään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2503
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1556
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1334
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1140
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1080
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      24
      912
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      902
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      261
      893
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      212
      871
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      805
    Aihe