http://fi.wikipedia.org/wiki/Ehtoollinen
"Ehtoollinen
Ehtoollinen eli eukaristia (kreik. Ευχαριστία, Eukharistia ven. Евхаристия, Evharistija) on kristillinen sakramentti. Se on juhla-ateria, jossa leivän ja viinin katsotaan kristinuskon suuntauksesta riippuen joko olevan Jeesuksen ruumis ja veri tai edustavan niitä. Ehtoollista vietetään Jeesuksen käskyn mukaisesti hänen ristinkuolemansa muistoksi."
Ensinäkin, katekismuksen -herran ehtoollinen- ei ole sama kuin Jeesuksen omille opetuslapsilleen tarjoama ehtoollinen. Eikä voikkaan olla koska rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia!
Toiseksi, eksyttäjinä tuossa wikin tekstissä esiinnyt "kristillisinä" vaikka olette kristittyjä ja noiden nimityksien välinen ero on sama kuin taivaan ja helevetin!
Siis kristittyt ovat Paavalin ja sen aikaisten hallitsijoiden herroihin uskovia uskovaisia ja kristityillä ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia vaikka valkeuden enkeleinä esiintyvät kristillisinä Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä pilkaten opeillaan ja Heidän Nimissä rikoksia tehden ja teettäen.
kristitty = rikollisen kristinuskon uskovainen.
kristityjen seurakunnissa ei ole Jeesuksen opetuslapsia.
kristillinen = Jeesuksen perustaman seurakunnan oppeja ja tekoja tukeva Jumalallisuuden tietoudessa oleva.
Suomalais heimo oli aikanaan kristillinen ja heille Jeesuksen opetuslapsi toi Jumalallisuuden tietoa:
http://www.fkf.net/Kadonneet/Missionary_Journeys.pdf
Mutta rikollisen kristinuskon miekka sivistyksen pakottamina suurin osa suomalaisista tänäänkin on kristitty esivanhemmiltaan saamansa pakko kasteen, pakko oppin jne perisyntisyyteen tahtomattaan sitoutuneina. Tosin nykyisin on suomalaisetkin alkaneet herätä ja monet jättävät rikollisuutta Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä edustavan järjestön suomalaisuuteen sopimattomana pakko rikollisuutena.
Uskonvapaus kuuluu kaikille, kristityt ei sitä lapsilleenkaan sallisi!
Esiintykää keskusteluissa joko kristittynä tai jos olette Jeesuksen palvelijoita niin kristillisinä. Valkeuden enkeleinä esiintymistä on Jumalan, Jeesuksen Nimissä herraa jumalana palvelemista. Jeesus on keiltänyt olemaan uskomatta sellaisiin mutta mm suomen Laki sallii sen henkilö kohtaisena oikeutena ja sitä oikeutta kristityt rikkoo mm. lapsikaste opeillaan monissa lahkoissaan.
Rehellisyyttä esiin!
Väärän todistuksen antamiset ovat rikoksia.
kristillinen / kristitty /ehtoollinen
4
74
Vastaukset
- .,kjhgf
"Ehtoollista vietetään Jeesuksen käskyn mukaisesti hänen ristinkuolemansa muistoksi."
Ongelmana tuollaisessa valheellisuudessa on se, ettei Jeesus asettanut ehtoollista satoja miljoonia ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuudelle vaan omille opetuslapsilleen joita kristinuskolla ei ole. Eikä rikollisella kristinuskolla ole Jeesuksen perustamia seurakuntiakaan joten valehtelija eksyttäjä rikollisuutta koko järjestön touhut.Ei ainoastaan muistoksi vaan on armon sakramentti ja ehtoollisessa saadan synnit anteeksi. Vapaissa suunnissa se on vain Raamatun vastaisesti muistoateria missä on leipänä pulla ja viinin asemasta mehukatti.
JOH.6:53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
MATT.26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
29. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Huomatkaa viinipuun antia. Ettei viininä voi olla mikään muu kuin oikeasta viinipuusta otettu hedelmä- PUUTA heinää :D
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Ei ainoastaan muistoksi vaan on armon sakramentti ja ehtoollisessa saadan synnit anteeksi. Vapaissa suunnissa se on vain Raamatun vastaisesti muistoateria missä on leipänä pulla ja viinin asemasta mehukatti.
JOH.6:53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
MATT.26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
29. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Huomatkaa viinipuun antia. Ettei viininä voi olla mikään muu kuin oikeasta viinipuusta otettu hedelmä--Huomatkaa viiniPUUN antia.
Ettei viininä voi olla mikään muu kuin oikeasta viiniPUUSTA otettu hedelmä------
heheh, ei se ole PUU
vaan se on KÖYNNÖS
Domeeni: Aitotumaiset Eucarya
Kunta: Kasvit Plantae
Alakunta: Putkilokasvit Tracheobionta
Kaari: Siemenkasvit Spermatophyta
Alakaari: Koppisiemeniset Magnoliophytina
Luokka: Varsinaiskaksisirkkaiset Rosopsida
Lahko: Vitales
Heimo: Viiniköynnöskasvit Vitaceae
Suku: Viiniköynnökset Vitis
Laji: vinifera
http://fi.wikipedia.org/wiki/Viiniköynnös PUUTA heinää :D kirjoitti:
--Huomatkaa viiniPUUN antia.
Ettei viininä voi olla mikään muu kuin oikeasta viiniPUUSTA otettu hedelmä------
heheh, ei se ole PUU
vaan se on KÖYNNÖS
Domeeni: Aitotumaiset Eucarya
Kunta: Kasvit Plantae
Alakunta: Putkilokasvit Tracheobionta
Kaari: Siemenkasvit Spermatophyta
Alakaari: Koppisiemeniset Magnoliophytina
Luokka: Varsinaiskaksisirkkaiset Rosopsida
Lahko: Vitales
Heimo: Viiniköynnöskasvit Vitaceae
Suku: Viiniköynnökset Vitis
Laji: vinifera
http://fi.wikipedia.org/wiki/ViiniköynnösAinoa oikea viini on tuota viinipuusta otettua. Suomalaset tila ja kotiviinit ei ole viinejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo716815Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583113- 322299
- 201878
- 131867
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto221862Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131582- 181559
- 521548
- 101539