Onko ihminen oman onnensa seppä?

tiina545454122121

Vai ei?

18

113

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L - L

Geenistönsä ja varhaiskasvatuksensa puitteissa kyllä!

Tuon toisena maihitun vaikutus vaihtelee yksilöittäin paljon.

• QWIN

EI ole, on paljon sattumasta kiinne, mihin on syntyny ,

• Paljolti sattuman tuotos mutta sitten kun oma tahto on kehittynyt tarpeeksi ja jos vielä sattuu joutumasn oikeanlaiseen seuraan niin voi sanoa että kyllä sekin vaikuttaa.

• niin uskon

Siinä mielessä kylläkin, että ymmärtää tehdä oikeita valintoja aikanaan. Loppu seuraakin sitten sen myötä. Valinnoilla tarkoitan elämän todellisia arvoja.

• seppä oikarinen

Yhteiskunta kansalaisineen on niin monimuotoinen, että lähs jokaiselle säällistä elämää viettäville löytyy kyllä oma eko-ja toimintalokeronsa.

Jokaisessa ikäluokassa näyttää olevan väliinputoajia, nuoria kansalaisia, joille riittää valtion perusturva ilman työvelvoitetta. Niitä nykyään enemmän kuin vuosisadan vaihtuessa.

Myös syrjäytyneelle saattaa löytyä oma kanavansa ja vihreä oksansa (ilman sitä vahvaa nuoraa) pitämällä hyvää huolta terveydestään ja henkisestäkantistaan.

• *Kukkahame*

Moneen asiaan voi itsekin vaikuttaa, kuitenkin on olemassa 'sattumia' hyviä tai ikäviä niille ei mahda mitään.
      Tietysti voi itse päättää paljon mitä hyväksyy ja mitä ei, sanoisin että elämä on pitkälti sattumien summa.
      Kun sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan onko se sattuma?
      Joskus kuitenkin on aivan väärässä paikassa ja väärään aikaan!

Olen valinnut monesti väärin sen tunnustan, kaikista joten miten selvitty hengissä.

• ....
      • *Kukkahame*

Ymmärsin että suh'koht terve ihminen.
        Joukossamme elää paljon ihmisiä jotka ovat nk. toisten ihmisten hoidettavanaq tai eivät pärjää ilman laitoshoitoa, enkä näihin mitenkään puuttunut, enkä lajittele mistä
        ja jos tälle linjalle lähdetään on mahdottomuus keskustella.

Suurkiitos huomautuksesta!

• ....
        *Kukkahame* kirjoitti:

Ymmärsin että suh'koht terve ihminen.
        Joukossamme elää paljon ihmisiä jotka ovat nk. toisten ihmisten hoidettavanaq tai eivät pärjää ilman laitoshoitoa, enkä näihin mitenkään puuttunut, enkä lajittele mistä
        ja jos tälle linjalle lähdetään on mahdottomuus keskustella.

Suurkiitos huomautuksesta!

Mikä ihmeen huomautus.
        Satuin lukemaan ko. artikkelin ja minusta se sopi aloituksen teemaan, voiko ihminen lopulta päättää oman elämänsä sattumuksista. Niin paljon määräytyy jo syntymän hetkellä, johon ihminen itse ei voi vaikuttaa mitenkään.

Aloitukseen vastasin, en kellekään kommentoijalle.

• tuo niin tuttua
        .... kirjoitti:

Mikä ihmeen huomautus.
        Satuin lukemaan ko. artikkelin ja minusta se sopi aloituksen teemaan, voiko ihminen lopulta päättää oman elämänsä sattumuksista. Niin paljon määräytyy jo syntymän hetkellä, johon ihminen itse ei voi vaikuttaa mitenkään.

Kun yleisellä tasolla kommentoi ,joku vetää herneet nenäänsä. Itse on kyllä joka paikassa sohimassa ja oikomassa, hallituskin on muka niin viisas ja öky optiot oikein.

• .... kirjoitti:

Mikä ihmeen huomautus.

Tämä ketjun muoto aiheuttaa näitäyleisiä väärinkäsityksia. Pikkunuoli näyttää onko vastaus edelliseen. .... viestissä nuolta ei ollut.

Toivottavasti uudistus korjaa tämän hankaluuden.

• *Kukkahame*
        tuo niin tuttua kirjoitti:

Kun yleisellä tasolla kommentoi ,joku vetää herneet nenäänsä. Itse on kyllä joka paikassa sohimassa ja oikomassa, hallituskin on muka niin viisas ja öky optiot oikein.

Miksi et kirjoita omilla tuhansilla jo tutuiksi käyneillä nikillä, ainoa joka laahustaa perässäni on haju, ja sanankäyttö åaljastaa loput.

Voisitko selventää ne ökyt??

• ....
        katleijanen1 kirjoitti:

Tämä ketjun muoto aiheuttaa näitäyleisiä väärinkäsityksia. Pikkunuoli näyttää onko vastaus edelliseen. .... viestissä nuolta ei ollut.

Toivottavasti uudistus korjaa tämän hankaluuden.

Kun nuolta ei ollut, se osoitti, että viesti oli aloittajalle.

• havumetsien mies

Onhan se oman onnensa seppä, mutta lähtökohdat ovat kovin erilaiset.

• Onneksi eläkkeellä

Nykjyisten yhteishakujen ja opiskelupaikkojen valossa voi ihan hyvin sanoa, että ei ole.

• 19-17

Näin jälkeen päin katsoen omaa elämää, vaikka oma ajatus tietenkin takana niin sattumilla suuri merkitys.

Lähes kuin raha pörssissä. Apina on voittanut tähän mennessä kaikki niin sanotut viisaat analyytikot on vain heittänyt tikkoja tauluun jossa on ollut yhtiöiden nimet ja niiden mukaan ostot.

• Täällä pikkuamerikassa kaikki on mahdollista, kokeiltu ja toteutettukin - valelääkärin vakanssia myöten.
      Iän myötä joutuu omaan rajallisuuteensa törmäämään. Oppii välttämään sellaisia ratkaisuja, joista takuulla ottaa pataan.
      Tuhansia vuosia on opetettu yksinkertaisten ja terveellisten elämäntapojen noudattamisen etuuksista.
      Biologisina olioina emme ole muuttuneet paljoakaan 100.000 vuoteen.

• Kyllä olen täysin sitä mieltä että olen oman onneni seppä . En naulannut arkkuuni nauloja kun en ole polttanut tupakkaa. Sain itse valita oman aviomiehenikin. Ja jos olen ollut ilkea on se koitunut pananolon tunteena --niinkauan kun kosjasin tilanteen , on osattava pyytää anteeksi . Näin se onni sitten kertyy . Jos on rehellinen itselleen ja toisille . Seuransakkin voi itse valita , moni syyttää huonoon seuraa ,kuinka on alkanut alamäki. --itseensä siinäkin saa syyttää.

Kai sekin on ollut minulle Onneksi kun olen syntynyt Sunnuntaina.

Täälä kyllä pidetään "pikkusen Onnelisina" sellasia jotka ei ole toisille mieleen .
      Mutta omantien kulkia pärjää paremmin .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6644
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3198
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1576
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1303
    Aihe