Amazon(1990)

MrJuha82

Mika Kaurismäkeä.
4 tähteä viidestä.

7

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      SUPPEASTI ESITETTY TELKASSA......
      TÄÄ ESIM AREENALLE.....TAI TIISTAI-KINOON

    • Anonyymi

      katon tätä dvdeenä

      • Anonyymi

        kaurismäet ansaitusti minusta kovan luokan tekijöitä, molemmat , sekä aki että mika. Oliko niin että mika on akin pikkuveli? Kaurismäen leffat on hyvin suomalaistyylisiä kun puhetta ei paljoa eli hyvin osanneet jäsentää suomalaisuutta teoksiinsa. Mukaan mahtuu molemmilla veljeksillä tuotannossa myös epäonnistuneitakin elokuvia, mut kokonaisuudessaan varsin vahvaa jälkeä ovat tehneet eri vuoskymmentn aikana.

        Katsonut tän leffan noin 2-3 kertaa. Ekan kerran joskus silloin kun leffa ilmesty telkkariin. Oikein mahtava elokuva. Pahoittelut kun postasin tämän postauksen joskus kauan sitten että pahoittelut siitä kun olin laiska kun en antanut analyysia pitempää ja tarkempaa kun mä yleensä tykkään perustella mielipitteet. Joskus vain ei aika riitä. Oon huomannut sen, että oon kehittynyt paremmaksi näissä arvosteluissa vuosien mittaan joka varmaa johtuu siitä kun ihan loogisesti sen minkä aloittaa, niin ei heti välttämättä osaa niin hyvin ja siihen vaikuttaa myös se, ettei ole koulutustaustaa eli kait on hyväksi jos alkaa tekeen amatööri tai ammattikriitikon arvioita, että olis joku koulutus taustalla jost ois hyötyä näistä, mut minulla ei ole mitään koulutusta oikeastaan. Aloin vain amatöörikriitikkona kirjottaa arvosteluja, pääosin musa-arvosteluja. Joskus leffa -ja kirja-arvosteluja myös. Maailman suurimmalla musasivulla oon käyttäjänä nimimerkillä steelesman 10. Sivun nimi on www.rateyourmusic.com jossa voi tehdä musa-arvostelujen lisäksi myös leffa-arvosteluja. Kiinnostaisiko sua rekisteröityä sinne sivuille? Käy ainaki tutustumassa sivuihi! Nykyänä en jaksa tehdä enää pitkiä arvosteluja koska aika ei oikein riitä kun elämässä pitää olla muutaki sisältöä kun aikaa menee myös kävely&juoksulenkkeihin, kotiaskareisiin ja työtäkin on tullut tehtyä, sanoisin näin että omien henkisten voimavarojen mukaan.

        Oon kirjoittanut myös sketsejä ja huomannut että niissä myös kehittynyt vuosien varrella.


      • Anonyymi

        kerran lähetin sketsini eteenpäin eli haaveena oli että ois telkkarissa näytetty ja ne sano näin "hyviä sketsejä, mutta ei oikein sovi teemaan".

        Se oli alkuaikaa. Huomaan, että osa sketseistäni ei niin hyviä. Kuten sanoin, kehittynyt niissä nykyään paremmaksi.

        Musapuolella(pahoittelut ei liity aiheeseen musa kun tämä leffa-arvostelupaikka) huomannut semmosen ilmiön., että suurin osa tehneet parhaat juttunsa uran alussa. En ole leffapuolella perehtynyt niin paljoa tuohon asiaan joten en osaa sanoa, mut ei kait se aina mene niin että tekee parhaat juttunsa alussa, mut on se toisaalt aika loogista että voi yleensä mennä niin, että parhaat jutut alussa koska myöhemmin on kait loogisen luonnollisesti vaikea keksiä enää kun mielikuvitus voi alkaa loppua. Varmaan pätee kaikkiin taidemuotoihin tämä seikka. tuolla musapuolella kun tuntuu että uran alussa tehty parhaat jutut esim CMX-ythye joka tuntui silloin olevan luovimmillaan.


      • Anonyymi

        mut kyl noi ammattikriitikot, niin musa, elokuva kuin kirjoista arvioita tekevät ammattikriitikot on sitten oma lukunsa eli ei voi verrata meitä amatöörikriitikkoja heihin sillä he painii omassa sarjassaan . Heillä on usein enemmän tietoa ja näkemystä koska varmaan koulutustaso on sellaista tasoa että näin. Niinku joka ammatissa /työssä, ne joilla on enemmän koulutustasoa(esim korkeampaa koulutustasoa), tietävät myös yleensä enemmän. Siks moni puhhuu nykyään koulutuksen tärkeydestä paljon. Voi oppia tietenkin myös itselukemalla vaikkei kävis kouluja ollenkaan. Netistä löytyy paljon kaikkea ja hyvässä hengessä käydyt relevantit keskustelut ja erilaiset pelit myös kehittää ihmisälyä sekä väittelyt(hyvässä hengessä). Eri asia sitten mistä etsii tietoa eli pitää tietää lähdetiedot ja luotettavat mediat mut koetan yleensä välttää yhden totuuden ajatuksia joten koluan yleensä läpi kaikki eri mediajutut ja sitä kautta muodostan omat näkemykseni eri asioihin ja yleensä pyrin tieteelliseen näkökantaan katsomaan mielpitteissäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut kyl noi ammattikriitikot, niin musa, elokuva kuin kirjoista arvioita tekevät ammattikriitikot on sitten oma lukunsa eli ei voi verrata meitä amatöörikriitikkoja heihin sillä he painii omassa sarjassaan . Heillä on usein enemmän tietoa ja näkemystä koska varmaan koulutustaso on sellaista tasoa että näin. Niinku joka ammatissa /työssä, ne joilla on enemmän koulutustasoa(esim korkeampaa koulutustasoa), tietävät myös yleensä enemmän. Siks moni puhhuu nykyään koulutuksen tärkeydestä paljon. Voi oppia tietenkin myös itselukemalla vaikkei kävis kouluja ollenkaan. Netistä löytyy paljon kaikkea ja hyvässä hengessä käydyt relevantit keskustelut ja erilaiset pelit myös kehittää ihmisälyä sekä väittelyt(hyvässä hengessä). Eri asia sitten mistä etsii tietoa eli pitää tietää lähdetiedot ja luotettavat mediat mut koetan yleensä välttää yhden totuuden ajatuksia joten koluan yleensä läpi kaikki eri mediajutut ja sitä kautta muodostan omat näkemykseni eri asioihin ja yleensä pyrin tieteelliseen näkökantaan katsomaan mielpitteissäin.

        oon kyllä huomannut että tietyt mediat on aika propagandaan meneviä kuten MV lehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon kyllä huomannut että tietyt mediat on aika propagandaan meneviä kuten MV lehti.

        sori ei liity aiheeseen, anteeksi pahoittelut tästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe