Ennen en ole huuto.net:ssä myynyt mitään, mutta nyt ajattelin kokeilla.
Kun asiakas ostaa tuotteen, tuote siis lähetetään vasta kun se on maksettu?
Huuto netissä myyminen
3
255
Vastaukset
- huutonettilöinen
Näin kannattaa toimia tai sitten vaadit edestakaiset postikulut ensin tilille mikäli ostaja postiennakko halajaa. Postiennakko ilman etukäteen perittyjä kuluja ei ole vielä toteutunut kauppa, kun kulut on maksanut ensin niin silloin on jotain motivaatiota kentis myös lunastaa se paketti.
Mutta yleensä tavara pitää maksaa jotta sen saa tai sitten käy hakemassa. - En ole tehomyyjä
Näin minä olen tehnyt pienimuotoista kauppaa 10 vuotta eikä ongelmia ole ollut.
- huutajalli
Sinä myyjänä päätät, kuinka haluat toimittaa tuotteen. Jos et ole kuitenkaan maininnut ilmoituksessasi oleellisia asioita toimituksesta, et voi niitä myöskään jälkikäteen hyvällä omallatunnolla vaatia. Itse olen suosinut juuri tuota mainitsemaasi "rahat tilille, paketti postiin" -käytäntöä, mutta kaikile se ei sovi. Tämä pitää hyväksyä, ja siksi pidän myös postiennakon mahdollisena. Postikulut määritän edullisemmaksi, jos tuote maksetaan etukäteen, mutta postiennakolla toimitettaessa vaadin ostajaa maksamaan kaikki toimituskulut, ja mahdollisesti vieläpä etukäteen tililleni.
Vinkkinä uudelle huutonettiläiselle; Kannattaa panostaa ilmoituksen tekemiseen.
- ota itse monta valokuvaa tuotteesta, niistä näkee hyvin tuotteen kunnon
- älä kaunistele asioita, vaan ilmoita rehellisesti tuotteen kunto
- mainitse, onko myytävässä kohteessa takuuta/kuittia
- mainitse kaikki olennaiset tiedot - esim. kännyköissä mahdollinen operaattorikytky
- älä copypastea tuotteen ominaisuuslistaa valmistajan nettisivuilta, vaan tarjoa linkki sinne
- kuvaile tuotetta omin sanoin ja mahdollisesti omia ajatuksia/käyttökokemuksia
- mainitse ilmoituksessa, kenen kontolle postikulut tulevat ja paljonko ne ovat.
- mainitse mahdollisesti kaupunki/kaupungit, jo(i)ssa voit tavata kasvotusten noutoa varten
- hyvä kielioppi ja kirjoitusasu luo enemmän luottamusta kuin yksi räkäinen "myydän väähänkäytetty xxxx. halpa." -lause
(- älä käytä hintavarausta. aseta mieluummin lähtöhinta sille tasolle, millä suostut myymään, ja aseta realistinen osta heti -hinta, jos olet tunnistautunut)
Lisäksi luottamusta herättää, jos panostat tunnistautumiseen. Aika harva uskaltaa pistää etukäteen rahat tilille sellaiselle myyjälle, jolla ei ole vielä palautteita ja joka ei ole tunnistautunut. Kannattaa aluksi hyväksyä toimitustavaksi myös postiennakko - siten saat helpommin tehtyä kaupat ja saat nopeammin positiivista palautetta kauppojen myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763