Onko cruze1,4T:ssä nokka-akseli hihnalla vai ketjulla , mikä on vaihtoväli.
cruze 1,4T
13
2466
Vastaukset
- Chevrolet Evanda 200
Mulla on Evanda vm 2006 ja vaihdettu jakohihna noin 80000 km jälkeen. Eli toi on yleisin vaihtoväli. Mun Ex Luminassa oli ketju ja sehän on ikuinen.
Näistä muista malleista en tiedä mutta auton huoltokirjasta näkee jos sellainen on onko ketju vai hihna. - Ex Mesemies nyk Chev
Sulla näyttää olevan pikkukoneella. Niissä on hihna ja isommissa ketju. Vaihtovälin näet tossa ylemmässä viestissä.
- ketjullahan se
Ohjekirjan sivu 285: Jakoketjun vaihto. LUJ, LNP: vaihtoväli 240 000 km / 10 vuotta
LUJ on 1.4 T. - pete_
Kyselin ketjun kestosta kun kävin huollossa. Kertoivat että tällä koneella on käynyt noin 100 tkm ajettuja vasta huollossa. Mitään syytä ei ole ollut koneita avata joten ketjun mahdollisesta kulumisesta ei ole tietoa. Pari kolme vuotta menee vielä ensimmäisiin ketjun vaihtoihin.
Onkohan 1.4T ketjunkiristimessä räikkäsysteemi? VAG TSI-koneissa ei kai ole ja se on yksi syy miksi muutenkin huono ja aika uutena venynyt ketju on niin helposti hypännyt käynnistyksessä ennen öljynpaineen nousua.- kuva löytyi
http://workshop-manuals.com/chevrolet/cruze/l4-1.4l_turbo/engine_cooling_and_exhaust/engine/timing_components/timing_chain_tensioner/component_information/specifications/page_1738/
Tässä on valokuva
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=3000993&parttype=5736&ck[ID]=0&ck[idlist]=0&ck[viewcurrency]=EUR&ck[PHP_SESSION_ID]=gtldr7ul8h6njq33f9vjeatp51
Ja koko paketti
http://www.ebay.com/itm/1-4L-Engine-Timing-Chain-Kit-11-12-Chevrolet-Cruze-Volt-DOHC-LU-LUJ-/321096755825?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac2dbaa71&vxp=mtr
Ei selvinnyt onko räikkämekanismia. Luultavasti on. - hinta kohdallaan
kuva löytyi kirjoitti:
http://workshop-manuals.com/chevrolet/cruze/l4-1.4l_turbo/engine_cooling_and_exhaust/engine/timing_components/timing_chain_tensioner/component_information/specifications/page_1738/
Tässä on valokuva
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=3000993&parttype=5736&ck[ID]=0&ck[idlist]=0&ck[viewcurrency]=EUR&ck[PHP_SESSION_ID]=gtldr7ul8h6njq33f9vjeatp51
Ja koko paketti
http://www.ebay.com/itm/1-4L-Engine-Timing-Chain-Kit-11-12-Chevrolet-Cruze-Volt-DOHC-LU-LUJ-/321096755825?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac2dbaa71&vxp=mtr
Ei selvinnyt onko räikkämekanismia. Luultavasti on.Eipä ole kallis osa!
- pete_
hinta kohdallaan kirjoitti:
Eipä ole kallis osa!
Ei ole. Ajattelin ensin että se on jenkkihinta mutta menin rockauto.co.uk sivulle ja valitsin eurot ja lisää alvi. Sama hinta tuli.
- pete_
Onkohan se ihan jousella toimiva eikä öljynpaineella?
- pete_
Ei kukaan tiedä vai?
- Herkules
pete_ kirjoitti:
Ei kukaan tiedä vai?
Ei tunnu tietävän, mikä ei ole huono asia. Jos niissä tai jakopäässä yleensä olisi ollut vikaa, me kyllä olisimme jo tietoisia kiristimen tyypistä.
- pete_
Herkules kirjoitti:
Ei tunnu tietävän, mikä ei ole huono asia. Jos niissä tai jakopäässä yleensä olisi ollut vikaa, me kyllä olisimme jo tietoisia kiristimen tyypistä.
Olisi hyvä kun ei olisi öljynpaineella toimiva. Volkkarin TSI:ssä kuulemma jakoketju hyppää käynnistyksessä ennen kuin öljynpaine ehtii kiristimelle.
- Eri toteutuksia.
pete_ kirjoitti:
Olisi hyvä kun ei olisi öljynpaineella toimiva. Volkkarin TSI:ssä kuulemma jakoketju hyppää käynnistyksessä ennen kuin öljynpaine ehtii kiristimelle.
On niitä jousikiristeisiä, kuten moottoripyörissäkin usein näkee.
Mutta, mutta: Voi se öljynpaineellakin toimiva kiristin sisältää räikän ja niin se useimmiten onkin toteutettu. Eli öljynpaine pitää ketjun kireällä ja kiristää lennossa kokoajan löysiä pois ja räikkä varmistaa, ettei kiristin pääse palaamaan löysäksi edes sammuttamisen yhteydessä, eli se ylläpitää jatkuvasti riittävää kireyttä ketjussa, vaikka öljynpainetta ei olisikaan. Tämä on toteutettu eräänlaisella hammastuksella, joka naksahtaa aina pykälän kireämmälle, kun kiristin saa painettua ketjua laahaimessaan tiukemmalle. Mekanismin toimintaperiaate on vähän samantapainen, kuin ennenvanhaan oli rumpujarruissa.
Volkkareissa mekanismi oli luotettu pelkästään hydraulisen painimen varaan, mikä on täysin älytöntä. Periaatteessa moottorin pyörähtäminen sammutettuna vaihde päällä vaikkapa renkaanvaihdossa tai epäonnistuneessa mäkilähdössä voi hypäyttää ketjua tuollaisessa mekanismissa.
Myös ketjun tolkuton venyminen on myrkkyä räikättömälle, koska sammuttaessa löysäksi venynyt ketju pääsee löystymään täysin takaisin venyneeseen mittaansa, eikä käynnistettäessä öljynpaineella toimiva kiristin ehdi kiristää todella löysäksi käynyttä ketjua tarpeeksi nopeasti. Tällöin voi moottori ehtiä pyörähtää, ennenkuin ketju kunnolla kiristyy.
Volsuissa löystynyt mekanismi usein varoitteli tulevasta ropisemalla äänekkäästi vähän aikaa startin yhteydessä. Johtui löysän ketjun hakkaamisesta ennenkuin kiristin ehti toimia. Tuolloin pitäisi hälytyskellojen alkaa soida omistajan päässä.
Vuosi pari sitten uusissa 1,2 tsi-moottoreissa siirryttiin Fordin tapaan todella pitkäikäiseen erikoishihnaan ja ongelma lienee voitettu. Hihnan vaihtoväli on niin pitkä, ettei parilla ensimmäisellä omistajalla ole asiasta mitään huolta.
- tulppa8
ketjukone ei huolta ei veny eikä pauku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3577042Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai766007Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1975494Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi844270Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan563486HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok693427Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63393Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta603358SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha573149Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan373084