Onko cruze1,4T:ssä nokka-akseli hihnalla vai ketjulla , mikä on vaihtoväli.
cruze 1,4T
13
2470
Vastaukset
- Chevrolet Evanda 200
Mulla on Evanda vm 2006 ja vaihdettu jakohihna noin 80000 km jälkeen. Eli toi on yleisin vaihtoväli. Mun Ex Luminassa oli ketju ja sehän on ikuinen.
Näistä muista malleista en tiedä mutta auton huoltokirjasta näkee jos sellainen on onko ketju vai hihna. - Ex Mesemies nyk Chev
Sulla näyttää olevan pikkukoneella. Niissä on hihna ja isommissa ketju. Vaihtovälin näet tossa ylemmässä viestissä.
- ketjullahan se
Ohjekirjan sivu 285: Jakoketjun vaihto. LUJ, LNP: vaihtoväli 240 000 km / 10 vuotta
LUJ on 1.4 T. - pete_
Kyselin ketjun kestosta kun kävin huollossa. Kertoivat että tällä koneella on käynyt noin 100 tkm ajettuja vasta huollossa. Mitään syytä ei ole ollut koneita avata joten ketjun mahdollisesta kulumisesta ei ole tietoa. Pari kolme vuotta menee vielä ensimmäisiin ketjun vaihtoihin.
Onkohan 1.4T ketjunkiristimessä räikkäsysteemi? VAG TSI-koneissa ei kai ole ja se on yksi syy miksi muutenkin huono ja aika uutena venynyt ketju on niin helposti hypännyt käynnistyksessä ennen öljynpaineen nousua.- kuva löytyi
http://workshop-manuals.com/chevrolet/cruze/l4-1.4l_turbo/engine_cooling_and_exhaust/engine/timing_components/timing_chain_tensioner/component_information/specifications/page_1738/
Tässä on valokuva
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=3000993&parttype=5736&ck[ID]=0&ck[idlist]=0&ck[viewcurrency]=EUR&ck[PHP_SESSION_ID]=gtldr7ul8h6njq33f9vjeatp51
Ja koko paketti
http://www.ebay.com/itm/1-4L-Engine-Timing-Chain-Kit-11-12-Chevrolet-Cruze-Volt-DOHC-LU-LUJ-/321096755825?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac2dbaa71&vxp=mtr
Ei selvinnyt onko räikkämekanismia. Luultavasti on. - hinta kohdallaan
kuva löytyi kirjoitti:
http://workshop-manuals.com/chevrolet/cruze/l4-1.4l_turbo/engine_cooling_and_exhaust/engine/timing_components/timing_chain_tensioner/component_information/specifications/page_1738/
Tässä on valokuva
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=3000993&parttype=5736&ck[ID]=0&ck[idlist]=0&ck[viewcurrency]=EUR&ck[PHP_SESSION_ID]=gtldr7ul8h6njq33f9vjeatp51
Ja koko paketti
http://www.ebay.com/itm/1-4L-Engine-Timing-Chain-Kit-11-12-Chevrolet-Cruze-Volt-DOHC-LU-LUJ-/321096755825?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac2dbaa71&vxp=mtr
Ei selvinnyt onko räikkämekanismia. Luultavasti on.Eipä ole kallis osa!
- pete_
hinta kohdallaan kirjoitti:
Eipä ole kallis osa!
Ei ole. Ajattelin ensin että se on jenkkihinta mutta menin rockauto.co.uk sivulle ja valitsin eurot ja lisää alvi. Sama hinta tuli.
- pete_
Onkohan se ihan jousella toimiva eikä öljynpaineella?
- pete_
Ei kukaan tiedä vai?
- Herkules
pete_ kirjoitti:
Ei kukaan tiedä vai?
Ei tunnu tietävän, mikä ei ole huono asia. Jos niissä tai jakopäässä yleensä olisi ollut vikaa, me kyllä olisimme jo tietoisia kiristimen tyypistä.
- pete_
Herkules kirjoitti:
Ei tunnu tietävän, mikä ei ole huono asia. Jos niissä tai jakopäässä yleensä olisi ollut vikaa, me kyllä olisimme jo tietoisia kiristimen tyypistä.
Olisi hyvä kun ei olisi öljynpaineella toimiva. Volkkarin TSI:ssä kuulemma jakoketju hyppää käynnistyksessä ennen kuin öljynpaine ehtii kiristimelle.
- Eri toteutuksia.
pete_ kirjoitti:
Olisi hyvä kun ei olisi öljynpaineella toimiva. Volkkarin TSI:ssä kuulemma jakoketju hyppää käynnistyksessä ennen kuin öljynpaine ehtii kiristimelle.
On niitä jousikiristeisiä, kuten moottoripyörissäkin usein näkee.
Mutta, mutta: Voi se öljynpaineellakin toimiva kiristin sisältää räikän ja niin se useimmiten onkin toteutettu. Eli öljynpaine pitää ketjun kireällä ja kiristää lennossa kokoajan löysiä pois ja räikkä varmistaa, ettei kiristin pääse palaamaan löysäksi edes sammuttamisen yhteydessä, eli se ylläpitää jatkuvasti riittävää kireyttä ketjussa, vaikka öljynpainetta ei olisikaan. Tämä on toteutettu eräänlaisella hammastuksella, joka naksahtaa aina pykälän kireämmälle, kun kiristin saa painettua ketjua laahaimessaan tiukemmalle. Mekanismin toimintaperiaate on vähän samantapainen, kuin ennenvanhaan oli rumpujarruissa.
Volkkareissa mekanismi oli luotettu pelkästään hydraulisen painimen varaan, mikä on täysin älytöntä. Periaatteessa moottorin pyörähtäminen sammutettuna vaihde päällä vaikkapa renkaanvaihdossa tai epäonnistuneessa mäkilähdössä voi hypäyttää ketjua tuollaisessa mekanismissa.
Myös ketjun tolkuton venyminen on myrkkyä räikättömälle, koska sammuttaessa löysäksi venynyt ketju pääsee löystymään täysin takaisin venyneeseen mittaansa, eikä käynnistettäessä öljynpaineella toimiva kiristin ehdi kiristää todella löysäksi käynyttä ketjua tarpeeksi nopeasti. Tällöin voi moottori ehtiä pyörähtää, ennenkuin ketju kunnolla kiristyy.
Volsuissa löystynyt mekanismi usein varoitteli tulevasta ropisemalla äänekkäästi vähän aikaa startin yhteydessä. Johtui löysän ketjun hakkaamisesta ennenkuin kiristin ehti toimia. Tuolloin pitäisi hälytyskellojen alkaa soida omistajan päässä.
Vuosi pari sitten uusissa 1,2 tsi-moottoreissa siirryttiin Fordin tapaan todella pitkäikäiseen erikoishihnaan ja ongelma lienee voitettu. Hihnan vaihtoväli on niin pitkä, ettei parilla ensimmäisellä omistajalla ole asiasta mitään huolta.
- tulppa8
ketjukone ei huolta ei veny eikä pauku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli5310437Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.1426472"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn744628Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul163525Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1433270Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji2853090Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1512853Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota692792Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma52242Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait342164