cruze 1,4T

kappas1

Onko cruze1,4T:ssä nokka-akseli hihnalla vai ketjulla , mikä on vaihtoväli.

13

2092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chevrolet Evanda 200

      Mulla on Evanda vm 2006 ja vaihdettu jakohihna noin 80000 km jälkeen. Eli toi on yleisin vaihtoväli. Mun Ex Luminassa oli ketju ja sehän on ikuinen.
      Näistä muista malleista en tiedä mutta auton huoltokirjasta näkee jos sellainen on onko ketju vai hihna.

    • Ex Mesemies nyk Chev

      Sulla näyttää olevan pikkukoneella. Niissä on hihna ja isommissa ketju. Vaihtovälin näet tossa ylemmässä viestissä.

    • ketjullahan se

      Ohjekirjan sivu 285: Jakoketjun vaihto. LUJ, LNP: vaihtoväli 240 000 km / 10 vuotta

      LUJ on 1.4 T.

    • pete_

      Kyselin ketjun kestosta kun kävin huollossa. Kertoivat että tällä koneella on käynyt noin 100 tkm ajettuja vasta huollossa. Mitään syytä ei ole ollut koneita avata joten ketjun mahdollisesta kulumisesta ei ole tietoa. Pari kolme vuotta menee vielä ensimmäisiin ketjun vaihtoihin.

      Onkohan 1.4T ketjunkiristimessä räikkäsysteemi? VAG TSI-koneissa ei kai ole ja se on yksi syy miksi muutenkin huono ja aika uutena venynyt ketju on niin helposti hypännyt käynnistyksessä ennen öljynpaineen nousua.

      • kuva löytyi

        http://workshop-manuals.com/chevrolet/cruze/l4-1.4l_turbo/engine_cooling_and_exhaust/engine/timing_components/timing_chain_tensioner/component_information/specifications/page_1738/

        Tässä on valokuva

        http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=3000993&parttype=5736&ck[ID]=0&ck[idlist]=0&ck[viewcurrency]=EUR&ck[PHP_SESSION_ID]=gtldr7ul8h6njq33f9vjeatp51

        Ja koko paketti

        http://www.ebay.com/itm/1-4L-Engine-Timing-Chain-Kit-11-12-Chevrolet-Cruze-Volt-DOHC-LU-LUJ-/321096755825?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac2dbaa71&vxp=mtr

        Ei selvinnyt onko räikkämekanismia. Luultavasti on.


      • pete_
        hinta kohdallaan kirjoitti:

        Eipä ole kallis osa!

        Ei ole. Ajattelin ensin että se on jenkkihinta mutta menin rockauto.co.uk sivulle ja valitsin eurot ja lisää alvi. Sama hinta tuli.


    • pete_

      Onkohan se ihan jousella toimiva eikä öljynpaineella?

      • pete_

        Ei kukaan tiedä vai?


      • Herkules
        pete_ kirjoitti:

        Ei kukaan tiedä vai?

        Ei tunnu tietävän, mikä ei ole huono asia. Jos niissä tai jakopäässä yleensä olisi ollut vikaa, me kyllä olisimme jo tietoisia kiristimen tyypistä.


      • pete_
        Herkules kirjoitti:

        Ei tunnu tietävän, mikä ei ole huono asia. Jos niissä tai jakopäässä yleensä olisi ollut vikaa, me kyllä olisimme jo tietoisia kiristimen tyypistä.

        Olisi hyvä kun ei olisi öljynpaineella toimiva. Volkkarin TSI:ssä kuulemma jakoketju hyppää käynnistyksessä ennen kuin öljynpaine ehtii kiristimelle.


      • Eri toteutuksia.
        pete_ kirjoitti:

        Olisi hyvä kun ei olisi öljynpaineella toimiva. Volkkarin TSI:ssä kuulemma jakoketju hyppää käynnistyksessä ennen kuin öljynpaine ehtii kiristimelle.

        On niitä jousikiristeisiä, kuten moottoripyörissäkin usein näkee.
        Mutta, mutta: Voi se öljynpaineellakin toimiva kiristin sisältää räikän ja niin se useimmiten onkin toteutettu. Eli öljynpaine pitää ketjun kireällä ja kiristää lennossa kokoajan löysiä pois ja räikkä varmistaa, ettei kiristin pääse palaamaan löysäksi edes sammuttamisen yhteydessä, eli se ylläpitää jatkuvasti riittävää kireyttä ketjussa, vaikka öljynpainetta ei olisikaan. Tämä on toteutettu eräänlaisella hammastuksella, joka naksahtaa aina pykälän kireämmälle, kun kiristin saa painettua ketjua laahaimessaan tiukemmalle. Mekanismin toimintaperiaate on vähän samantapainen, kuin ennenvanhaan oli rumpujarruissa.
        Volkkareissa mekanismi oli luotettu pelkästään hydraulisen painimen varaan, mikä on täysin älytöntä. Periaatteessa moottorin pyörähtäminen sammutettuna vaihde päällä vaikkapa renkaanvaihdossa tai epäonnistuneessa mäkilähdössä voi hypäyttää ketjua tuollaisessa mekanismissa.
        Myös ketjun tolkuton venyminen on myrkkyä räikättömälle, koska sammuttaessa löysäksi venynyt ketju pääsee löystymään täysin takaisin venyneeseen mittaansa, eikä käynnistettäessä öljynpaineella toimiva kiristin ehdi kiristää todella löysäksi käynyttä ketjua tarpeeksi nopeasti. Tällöin voi moottori ehtiä pyörähtää, ennenkuin ketju kunnolla kiristyy.

        Volsuissa löystynyt mekanismi usein varoitteli tulevasta ropisemalla äänekkäästi vähän aikaa startin yhteydessä. Johtui löysän ketjun hakkaamisesta ennenkuin kiristin ehti toimia. Tuolloin pitäisi hälytyskellojen alkaa soida omistajan päässä.
        Vuosi pari sitten uusissa 1,2 tsi-moottoreissa siirryttiin Fordin tapaan todella pitkäikäiseen erikoishihnaan ja ongelma lienee voitettu. Hihnan vaihtoväli on niin pitkä, ettei parilla ensimmäisellä omistajalla ole asiasta mitään huolta.


    • tulppa8

      ketjukone ei huolta ei veny eikä pauku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe