stp oil treament !!!!!!!!

kannattkos..

Tein tuossa itse moottorin sisäpesun STP aineella,,,koska paritalvee nakutti venttiilit on hydrauliset ääni vaihteli yleensä pakkasella;; nyt hävis täysin
mutta tuossa tulee kysymys

22

7469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      Kukaan ei taida saada selvää, jotta mikä se kysymys oli.

    • kotikemistin ilot

      Ei kannata lisätä niitä aineita uusiin öljyihin, mieluummin sitten öljyksi valvolinen maxlife..

    • ei kannata...

      Ei kannata lisää:: itse kanssa olen tehnyt moottorin sisäpesun joskus::
      en lisännyt vaikka luki pullossa,,, taitaa vaan tulla paksumpaa öljyy))
      mielummin sitten vaikka 10w 40 jos kuluttaa muuten

    • 35326426

      Ehdottomasti kannattaa laittaa sekä forten sisäpesuainetta että stp engine flushia uusien öljyjen joukkoon. Estää käytännössä täysin moottorin kulumisen ja pysyy tosi puhtaana sisältä.

    • just jooooooo

      35326426

    • käytä vain.

      Suosittelen aineen käyttöä jatkossa. Muuten nakutus uusiutuu.

    • asentaja.

      Työkaveri teki 200 000 km ajettuun vm -98 autoonsa moottorin sisäpesun STP -aineella ja sen jälkeen öljynkulutus kasvoi 4 litraan satasella!! kun se aiemmin oli litra tuhannella kilometrillä. Oil treatment aine ei vaikuttanut moottoriin enää sen jälkeen mitenkään.

      En kyllä suosittele pesuainetta vanhaan tai paljon ajettuun autoon, jossa on ollut tosi pitkät öljynvaihtovälit. Pesuaine pilaa moottorin tiivisteet lopullisesti.

      STP Oil treatment turvottaa tiivisteitä ja vähentää hieman öljynkulutusta, joten suosittelen sitä öljyä syöviin moottoreihin.

      • ettäettä..

        Vaikee usko tuota 4litraa satasella....itse olen tehnyt vastaavaan moottoriin 3kertaa sisäpesun;; ei kulutus ole yhtään lisääntynyt vaikka on ajettu sen 200 000tkm yli
        johan tuntuu että karsta on tiivistänyt moottoria,,tai vois sanoa että ei ole ollenkaan männänrenkaita sylenterinseinän ja männän väli on varmaan 1 cm väljää jos vie 4 litraa..epäloogista...mitä sitten uskoo STP olitreament ehkä pitää lupauksen


    • STP

      Avaajan tekstistä on varsin haastavaa saada selkoa ensilukemalta, sillä hän ei erottele asioita selkeästi toisistaan.

      Hän ei edes osaa käyttää virkkeitä, lauseita, isoja kirjaimia, pilkkuja ja pisteitä, eikä kappalejakoja erottamassa asioita toisistaan. Melkoista puuroa tekstinsä.

      Kaksi eri tuotetta:

      a) Moottorin sisäpeuaine ja tehty työ. Ok.

      b) Samaisen mootorin sisäpesuainepurkin kyljessä mainos toisesta saman firman tuotteesta "oil treatment" jota mainoslappu kehoittaa hankkimaan ja lisäämään uusiin öljyihin.

      Hän ei myöskään manitse mistä autosta ja moottorista ja millä kilometeillä on kyse, eikä sitä millaisessa ajossa auto on ja millaisin välein öljynvaihdot suorittaa.

      Ps. Jotkut kuvittelevat käyttävänsä "hyviä" öljyjä laittamalla liian ohutta tavaraa vanhan auton vanhaan koneeseen ja sitten ihmettelevät kun öljyä kuluu.

    • mikätauno

      Hän ei edes osaa käyttää virkkeitä, lauseita, isoja kirjaimia, pilkkuja ja pisteitä, eikä kappalejakoja erottamassa asioita toisistaan. Melkoista puuroa tekstinsä

      eheh selvää suomee MÄ ainakin tajusin tuon kirjoituksen STP eli hän kysyy tarviikos lisää uusien öljyjen joukkoon oiltreamenttia Koska pullossa lukee silleen
      mitä välii paljonko ajettu varmaan paljon ; Itse en lisäisi mielummin koittaisin jotain 10w -40 öljyy aluksi

    • ainavähäsen

      Aloittajan kannattaa laittaa joka öljynvaihdon yhteydessä kyseistä ainetta hieman jottei nakutus uusiudu. Tosin saman asian ajaa pakkasen kestävä diesel polttoainekin.

    • toimiionkokeiltu

      Kyllä tuo vaikuttaa toimivalta aineelta. Lisäsin vanhan Fordin öljyn sekaan ohjeen mukaan, eli noin 4dl. Syy oli öljynkulutus, suunnilleen 5dl 200km matkalle. Lisäyksen jälkeen öljynkulutus väheni niin, että seuraavalle 3000 km matkalle meni enää 5dl.
      Uuteen autoon joka ei syö öljyä, en suosittele ollenkaan, jos öljyä kuluu, niin tämä voi olla helpoin "korjaus".

    • 112211

      Jos öljyrenkaat pikeentyneet ja jumissa nuo litkut voi auttaa, mutta jos sylinterit soikeat ei auta öljynkulutukseen. On sitten rajumpikin keino, nimittäin kaataa joka sylinteriin männän päälle vaikka desi dieseliä ja antaa valua yön männän ohi öljytilaan ja sitten moottori lämpöiseksi ja öljyn ja suodattimen vaihto, ehkä jopa kaksi kertaa, mutta tämä omalla vastuulla.

      • Pesin_joskus

        oman vanhan dieselmoottorin ennen öljynvaihtoa löpöllä sisältä. Puolet vanhasta moottoriöljystä pois, löpö tilalle, käyttöä puoli tuntia pihalla ja öljynvaihtoon. Luulen että moottorin sisäpesu onnistui tuollakin tavalla. Kone ei ainakaan hajonnut ja takuulla sieltä tuli ohuen öljyn mukana öljyyn liuonnutta karstaa. Oli nimittäin sen oloista tavaraa jota koneesta ulos tuli. Hydrauliset venttiilinsäätimetkin hiljentyivät kerralla.


    • 346464343

      Tuo Oil Treatment joka "parantaa öljyn ominaisuuksia" lähinnä pilaa öljyn tarkkaan harkitun koostumuksen joten jättäisin käyttämästä.

      Mutta sisäpesuaine eli Engine Flush öljynvaihdon yhteydessä on kyllä ihan toimivaa, öljyt pysyy puhtaana paljon kauemmin sisäpesun jälkeen eli öljyn käyttöikä pitenee ja ominaisuudet säilyvät kauemmin. Ja kyllä se sisältä puhdas moottori toimii aina paremmin kuin likainen.

      • fwfefef

        Aivan mutta sama ostaa huoltikselta puoli litraa dieseliä (tai löpöä), vaikutus aivan sama. Nuo Engine Flush aineet on enimmäkseen kerosiinia.


    • Kendall_01

      Helpommalla pääsee kun kaataa bensamoottoriin Kendalin 5W-30 tai diesel moottoriin 10W-30. Sen jälkeen polttoaineen kulutus pienenee, moottori käy sukkasillaan ja öljynkulutus lakkaa.

      • uytruuy

        Tokkopa nyt kuitenkaan.


    • puhras

      Oisko nuo aineet kerosiinia? Minulla oli kahta merkkiä, STP ja Motox, mutta ainakin haisivat erilaisille, siis joku eri koostumus. Sitten forte on reilusti kalliimpaa, eli todennäköisesti ei aivan samasta aineesta ole kysymys.

      • fwfefefe

        Kerosiini-pohjaisia ovat enimmäkseen. Diesel ajaa saman asian kun nuo peltitölkissä myytävät pesuaineet.


    • Mekaanikko

      Ite käytän vanhassa autossa stp:n tuotteita ja hyvin on toiminu. Viimesimpänä paljon ajetulle koneelle tarkotettu polttoaineen lisäaine. Hävis nykiminen kerrasta. Ja kone käy paremmin. Ja moottorin sisäpesun teen joka kerta öljynvaihdon yhteydessä. Ja uuden öljyn sekaan smoke treatment. Loppu savustus sillä. Eli kyllä nää aineet ihan oikeasti toimii. Bensan kulutus ei kyllä tippunu mutta muuten pata käy nätimmin. Ravistus loppu kokonaan. Ja kohteena yli 300tkm ajettu volvon turbopata. Ja joo tiedän myös autoista jotain yli 30 vuoden kokemuksella.

    • Motonomi1

      Ja täällä taas Suomi24:en pikkukemistit tekevät tuoteanalyysejä hajun perusteella.:DD Pitää paikkansa että nuo sisäpesuaineet ovat kerosiinipohjaisia. Se mitä muuta niihin on sekoitettu on ihan eri juttu. Dieselpolttoaine ei liota öljyhartsiutumia yhtäänn mihinkään. Oikeat moottorin sisäpesuaineet sen kyllä tekevät ja toimivat kuten valmistaja lupaa.

      Öljynlisäaineilla saa sitä öljynkulutusta pienennettyä. Kannattaa kuitenkin kokeilla jonkun muun valmistajan öljyä jos koneen pitäisi olla kunnossa ja silti kuluttaa moottoriöljyä. Niissä öljyissä on kaikesta huolimatta eroja. Ja todellakin, vanhempiin laitteisiin on ihan turha laittaa SAE 0W-20 tai 0W-30 sarjan öljyjä.

      SAE 5W-30 öljyt olivat vielä 90-luvun alussa puhtaasti kovien pakkasten voiteluaineita. Kannattaa sieltä omistajan käsikirjasta, jonka itseään kaikkitietävinä pitävät heittävät ensimmäisenä pois, lukea tehtaan viskositeettisuositus eri käyttölämpötiloille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe