Rahoitus Finnvera

sochissasoossia

Huomaako Finnvera hyvän liikeidean vaikka hakemuksessa olisi puutteita/virheitä? Siis auttavatko
he täydentämään puutteita hakemuksessa jälkikäteen pystyäkseen rahoittamaan alkavia yrityksiä?
Ei kai päätös voi olla suoraan kielteinen jos hakemus on sekava?
Oon kuulopuheiden perusteella huomannut että isojen firmojen lakiosaston tekemät paskat "ideat" saa 99% myönteisiä päätöksiä
kuin tavallisen kansalaisen mielenkiintoisemmat maalaisjärjellä kirjoittamat ideat?
Kuitenkin esim. veripisaran pahuusmittarikin sai kymmeniä tuhansia euroja, joten oikeillekin bisneksille luulisi olevan budjetoitu jotain?

8

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BX99

Kierrä sinä Finnvera kaukaa.

Älä hyvä mies ole niin sinisilmäinen!

Halutako elinkautisen velkavankeuden?

Fiinnvera toimii suoraan työministeriön alaisuudessa: yrittäjäksi aikovat ovat pelkkää työväenyhteiskunnan kauraa!

Perusta Viroon: se on oikeasti yrittäjäystävällinen valtio.

• Tupe1

Moro!

Kyllä Finnvera katsoo sen liikeidean, mutta kannattaa hakemukseenkin panostaa, sillä se kertoo aika paljon sinusta myös yrittäjänä ja aikomuksesi vakavuudesta.
      itse olen aina (2kertaa ;) ) soittanut ennen hakemuksen lähettämistä käsittelijälle. Pystyt etukäteen kertomaan suunnitelmastasi ja ajatuksistasi vapaasti, sen jälkeen hakemukseenkin on ns pää auki.

• yrittänyttä ei laite

Mut ainakin tyrmättiin täysin. Tympeä eukko oli puhelimessa kun olisin vielä armoa halunnut, lopulta tajusin ettei eukolle kannata mitään selittää kun on kerta päättänyt että tuo ei tule menestymään, ihan sama mitä ideoita on. Tuskin oli mun sepustuksiakaan sen kummemmin lukenut. Tuijotti vain lukuihin ja piti niitä epärealistisena. No juu, nehän ovat vain arvioita ja olisiko sitten pitänyt pysyä nollalinjalla kokonaan ja arvioida ettei käteen jää mitään?! Lopulta löin luurin korvaan ja sanoin pari valittua sanaa ja aion tuolle eukolle näyttää että väärässä oli ja pahasti! Rahoitukseni sain muualta, onneksi!

• Hermanni

Itse olen saanut hyvää palvelua Finnverasta. Toki lts ja tuloslaskelmat oli huolella hiottu jo valmiiksi ja kävin vielä paikallisen tahon neuvonnassa tarkistuttamassa. Hakemus meni heittämällä läpi. Uskoisin että heidän kanssaan voi neuvotella, mutta karu totuus on, että kaikki eivät ymmärrä omien ideoidensa päälle kovinkaan paljoa. Sitten itketään kun virkailija ei ymmärrä.

• Finnreva

Puutteelliset hakemukset menee kyllä automaattisesti roskakoriin, jos ei sen vertaa viitsi panostaa hakemukseen niin voi unohtaa koko jutun.

• toimari3

Itse sain aikoinaan Finnverasta n.6milj euroa lainaa,kun valmistetaan esim. tuuliturbiinivaihteiden osia!!Eipä ole ollut mitään hätää heidän kanssa!!! Tosin on muitakin tuotteita.

Työntekijöitä on nyt n.t 60 henkilöä.

• yrittaja1993
    • lama on tullut

Finverasta tai Tekekistä ei kannata hakea mitään loppuvuodesta, jolloin rahat ovat heilläkin loppu.

Esim Tekes joutuu tekemään säästöjä huomattavasti ja siksi kaikki hakemukset kesän jälkeen automaattisesti hylätään - rahaa ei yksinkertaisesti ole.
      Tämän he ilmoittavat myös nettisivullaan.

Jos jollain on hyvä idea odotelkaa aikoja parempia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4450
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3493
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3207
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2144
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1793
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1751
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe