YLE ja vaalit?

ei oikeutta,,,,

Allekirjoita vetoomus jossa vaaditaan YLE:a kohtelemaan kaikkia puolueita tasavertaisesti



YLE aikoo jättää eduskunnan ulkopuolella olevat puolueet kokonaan ilman tv-aikaa
kevään 2014 eurovaaliohjelmissa. Allekirjoita kansainvälinen vetoomus, jolla
vaaditaan YLE:a noudattamaan lakia, joka määrää sitä kohtelemaan kaikkia
rekisteröityjä puolueita tasavertaisesti.

http://www.avaaz.org/en/petition/Finnish_Broadcasting_Company_YLE_Might_is_not_right_Treat_all_registered_parties_equally/?deFySgb

8

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopisiko ajan antaminen jäsenmäärien suhteessa, se olisi todellista tasavertaisuutta. Laitetaan vaikka 30 sek/jäsenmaksun maksanut jäsen. Tai prosentteina galluptuloksista tai viime vaaleista joskin silloin joku uusi voi jäädä pois ophjelmista.

      Se ei ole tasapuolista jos satojen tuhansien kannatusta nauttiva puolue saa saman ohjelma-ajan kuin satojen kannattajien puolue.

    • vaatikaamme siis,

      On vain niinkin että nuo eduskuntapuolueet saa puoluetukeakin
      jota pienpuolueet ei saa, ja me kaikki rahoitamme sitäkin.

      Olisi kohtuullista toimia lain mukaan, ja laki vaatii tasapuolista
      kohtelua.

      Miten pienpuolueet voi saada näkyvyyttä jos ei pääse edes
      YLE:llä näkyviin,
      maksettuihin mainoksiin ei juuri rahaa riitä, joten meille se mikä
      lain mukaan meille kuuluu,
      monikaan ei ole tyytyväinen nykyiseen eduskuntaan, mutta
      vaihtoehtoja ei päästetä esiin.

    • Ei se niistä rahoista aina kiinni ole vaan toiminnasta. Otetaan esimerkki

      1999 vaaleissa vasurit saivat 20 edustajaa mutta persut vain 1 (yksi)

      Persujen äänimäärä oli silloin reilut 26'000 ja SKP:n noin 20'000 mutta ei edustajaa.

      2003 vaaleissa vasurit saivat 14 edustajaa ja persut 3 vaikka puoluetukija oli varmuudella mennyut vasureille edellisellä vaalikaudella 20 kertainen määrä parsuihin verraten. Tupolloin persut saivat ääniä reilut 40'000 ja SKP noin 21'000 vaan ei edustajaa.

      2011 vaaleissa vasurit saivat 14 edustajaa mutta persut 39. Persujen äänimäärä oli yli 560'000 ja SKP:n 9200. Tästä näkee, että vaikka persut ovat saaneet vähemmän tukiaisia niin ääniä he saivat enemmän. Miten sen selität? Ovatko kansalaiset tyhmiä kun eivät ryntää äänestämään mikropuolueita? Olen sitä mieltä, että puolueet ovat tyhmiä kun eivät saa kansaa heitä äänestämään!

      Joku muu näihin vaikuttaa kuin puoluetuki ja vaalimainonta, me kansalaiset eli äänestäjät olemme se avain kysymys. Me annamme äänemme sille jolle haluamme koska kaikki sitä ainoaa kärttävät. Pitää siis toimia meidän mieliksemme rehellisesti, tavalla jonka me ymmärrämme joten tuo parkuminen tässä keskusteluketjussa on aivan asiatonta.

    • tuhoajat,,,,

      Tietoa puolueiden tavoitteista tulee vaalipaneeleissa,
      nyt siihen voi osallistua vain eduskuntapuolueet,
      heidän toimintansa on nyt nähty.

      • Tietoa saa muutoinkin jos haluaa, vaikka netin kautta tänä päivänä.

        Vaalipaneelien en usko moneenkaan vaikuttavan, yleensähän ne ovat pelkkää kinastelua siitä kellä on suurin/isoin.

        Nykyisin tiedonsaanti on helppoa kun vain tietää puolueen tai ehdokkaan nimen.


    • YLE-kuuluu kaikille

      Meillä on kolmesataatuhatta netitöntä ihmistä,ja nekin joilla
      netti on ei välttämättä käy politiikan palstoilla,
      yleensä vanhemmat ihmiset käyttävät nettiä vain vähän.

      En minäkään vaikka olen kiinnostunut suomen tulevaisuudesta
      käy puolueiden palstoilla, katson mieluiten vaaliohjelmat
      TV:stä,ehdokkaan näkeminen ja tapa ilmaista itseään tulee
      parhaiten esille juuri TV:ssä.

      Annan kuudennen vaiston vaikuttaa,jos en pidä ihmisestä en häntä myöskään äänestä,esim, Stubb.

      • Vaikka Stubb ei kiinnosta niin jäähän niitä mahdollisuuksia tämä kun ei ole sosialismia jossa on vain oikeat ehdokkaat jottei ääniä menisi hukkaan.


    • Niin, SKP:n kannatus oli viime vaaleissa 0,2%.
      Siis tasapuolisuuden mukaan SKP:n pitäisi saada lähetysaikaa 7.2 sekunttia jokaista vaalilähetyksen tuntia kohden.
      Se aika täyttenee jo SKP:n vaalituksen ilmoittamisella vaalivalvojaisissa sillä SKP:n tulos 0,....% tullaan mainitsemaan useaan kertaan illan aikana - jotta ei jäisi suurelta enemmistöltä huomaamatta, että maassamme on kaikesta huolimatta vieläkin kommunisteja.

      Mitä muuta sinä vielä vaadit YLE:ltä?

      ........................

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe