Kaarina ja Parainen ministeriön virheen uhreja?

Lukekaa juttu

10

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettynyt olen

      Näin se vaan mellä menee, saa nähdä loppuko tämä typeryys koskaan

    • Loispäättäjät

      Niin se kulkee, kun ministerit ovat pelkkiä leuan loksuttajia ja virkamiehet pummeja.

    • Pelleily jatuu...
      • poiuytgh

        mikä on sun jutun pointti kato ekaksi parainen- iniö joka on myös paraista ajoaika 2h 51min siks toiseksi on olemassa ihan valmiit siltasuunnitelmat paraisilta kemiöön kauan asuneet muistaa kyllä mistä se tielinja menee


    • Pettynyt olen

      Minkä takia tällaisia älyttömiä asioita pitää selvittää, ei ainakaan voi perustella säästöillä sillä senhän näkee jokainen että säästöjen syntyminen on sula mahdottomuus kun taas lisäkulujen synty on ilmeistä. Jos johonkin pitää liittyä niin Kaarina ainoa varteenotettava vaihtoehto ja Kemiölle Salon suunta tai jos kielipoliittisesti halutaan yhdistyä niin Raaseporin suunta joihin on olemassa suora tieyhteyskin. Paraislaisille on Kaarina hyvä vaihtoehto koska aiona joudumme käymään siellä jos maitse jonnekinpäin lähdemme täältä kotisaareltamme, joten olisi aika torpata tämä saaristokuvernöörihanke lopullisesti ja palata realiteetteihin, taikka sitten uudet henkilöt remmiin

      • mnbvcxzölkjh

        et sit hoksannu et kaarinast tulee osa turkua


    • Pettynyt olen

      Kaarinalaiset ei halua liittyä Turkuun ja kun yhdistyminen tapahtuisi muiden kumppanien kanssa ei velvoitetta sekä tarvetta liitymiseen enää voisi vaatia. Iniö taas on osa Paraista sinne ei ole kiinteää tieyhteyttä vaan on aina mentävä yhteysaluksella tai lautta aluksella, myöskään lautta aluksen lähtösatama mantereella ei ole minkään keskuksen tuntumassa jolloin siitäkään ei ole pointiksi liittää Iniö johonkin muuhun yhteisöön. Silta Paraisilta Kemiöön on utopiaa ollut jo ainakin 50 vuotta ja nyt haetaan järkeä ja kustannussäästöjä sillä lainat on maksettava takaisin eikä lähdettävä uusiin investointeihin joihin ei ole saatavissa muuta kuin velkarahaa ja sitä ei kaupungin kuten ei myöskään valtion resussit kestä. Toteutuessaan siltahanke lyhentäisi mökkiläisten matkaa mutta ei antaisi kantaväestölle kuin maksajan roolin ja lisää byrokratiaa

    • ghjklokl,

      yllätys yllätys maantiet eivät ole kunnan vastuulla joten eihän siihen kunnan rahaa mene. mitä byrokratiaa se tie lisäisi ? muuten lautta kuuluu tiestöön siksi sen nimikin on maantielautta. ai jaa vai ei ole yhteisöö lähempää iniötä kustavi 26km taivassalo 32km
      kyl mää nii pettyny olen

    • epätietoinen33

      Mitä eroa siinä meneekö raha kunnalta vai valötiolta

    • Pettynyt olen

      Iniöläisten liitospäätös ei ollut heidän omansa, heille vain ei annettu muuta vaihtoehtoa. Näissä liitosasioissa haetaan säästöjä ja toimien järkiperäistämistä sekä päällekkäisyyksien purkamista. Kemiön ja Paraisten yhdistyessä ei säästöjä ole näkyvissä, sekä keskuksien ollessa kaukana toisistaan on yhteensovittaminen vaikeaa kun aikaisempaa kiinteää yhteyttä ei ole ollut käytettävissä jolloin etäyhteyden olemassaolon mukaan toimittaessa olisi kriteerit toteutettavissa lähes jokaisen Suomen kunnan kanssa jos asiat haluaa kärjistää. Tällaiset älyttömät liitoshankkeet tulisi torpata heti alkuunsa kun kummankin yhdistymiskumppanin talous on kuralla ja aiotusta liitoksesta ei synny säästöjä joka pitäisi olla hankkeiden päätavoite ja muitakaan merkittäviä hyötyjä ei ole näkyvissä joilla tuettaisiin talouden paranemista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe