Toverin s.partacus mukaan marx on sanonut näin:
"3) Euroopan eri kansakuntien porvarisluokkien joutuminen maailmanmarkkinoiden itsevaltiaan, Englannin, kaupallisen orjuutuksen ja riiston alaisiksi. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12024424#comment-65922786-view
Voisiko joku asioista perillä oleva kertoa:
- missä näkyy Euroopan porvarisluokan joutuminen Englannin kaupallisen orjuuden ja riiton alaseksi?
- koska orjuutus alkoi?
- milloin se loppui vai jatkuuko se edelleenkin?
- miten se näkyi esim. Saksan teollisuudessa ennen maailmansotia?
Noin, olisi se kiva jos joku pystyisi perustelemaan marxin olleen oikeassa muutoin näyttää vahvasti siltä, että marx meni puheineen täysin pöheikköön.
Yrittäisit edes sinä, toveri s.partacus, puolustaa marxin lausuntoa sillä onhan sinulla asiasta jokin käsitys vai onko marxismi sinulle vain uskontoa, jota ei tarvitse eikä saa perustella oikeaksi. Martxin väitteet ovat sinulle kuin Jeesuksen sanat lestadiolaiselle - totta joka sana eikä eikä asiaa saa edes kyseenalaistaa.
.................
Marxin puheet menivät täysin metsään
3
53
Vastaukset 3
Niin, toveri s.partacus.
Sinähän tämän marxin opinkappaleen otit esille joten kai sinulla on myös jokin käsitys siitä, että miten se on toteutunut käytännössä.
Vai sovimmeko niin, että marxin opit karahtivat pahasti kiville ja marx oli oppeineen ulkona kuin lumiukko.
....................Kerrohan nyt meille vähemmän tietoisille palstallasille, että miten ilmeni Euroopan porvarisluokan joutuminen Englannin kaupallisen orjuutuksen ja riiston alaiseksi.
Tottahan sinä sen tiedä kun kerran sellaisen väitteen palstalle toit. Vai otitko sen vain esimerkkinä marxin metsään menneistä teorioista ja opeista?
Kerrohan nyt, marx-tietäjä s.partacus, että miksi otit ko. marx-lainauksen viestiisi.
Vai etkö edes ymmärtänyt sen sisältöä sitä lainatessasi?
........................Taisi marx puhua todella köyköisiä.
Opit menivät täysin metsään.
...................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 72579
- 65575
- 47568
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522