Jag ställer inte upp på att vara syndabock.

skyll inte på oss

Bara för att jag är svenskspråkig så är jag inte skyldig till att finskspråkiga barn mäste studera svenska.Min finskspråkiga man är 100 % oskyldig när han råkade föddas i en finskspråkig familj,våra barn är då antagligen skyldiga till 50 % enligt språkaktivisternas logik ?

12

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi on Suomalainen

      Tämä palsta Suomenkielisille ettäs tiiät hurripaska sen!

      • tack det samma

        Paska kan du vara själv.


      • 88 88 8888

        Ruotsinkielellä SAA kirjoittaa kaikillla SUOMI 24 palstoilla.


    • Rasistit pois

      Olen Suomalainen mutta rasisteja on Ahvenanmaalla ja yleensä suomenruotsalaiset
      ovat oikeita huippurasisteja.

      • Asun Ahvenanmaalla ja voin kertoa että täällä on erittäin vähän rasismia eivätkä tuntemani suomenruotsalaiset ole rasisteja. Itse olen suomenkielinen.


    • Vai on hurri oivalta

      Sopii mennä katsomaan niitä suomalaisten oikeuksia sinne Ahvenanmaalle.

      Onko suomenkielisille kouluja onko oikeus puhua Suomea julkisesti
      ja miksi on syrjintä joka on peräti laillistettua että suomenkielisiä saa
      syrjiä kun sen tekee ystävällisesti ? En vain käsitä miksi pitää erotella
      ihmisiä ja siihen on jopa lailliset oikeudet Ahvenanmaalla?

      Tuo Ahvenaisena esiintyvä on täysi aivopestypelletti ja ruotsittaja joka
      aukoo turpaansa toistenkin asioista pitäisi vain hirriloinen lättynsä kiinni
      olisi vain hiljaa senkin hurri!

      • Tervetulua tänne Ahvenanmaalle! Aiuon turpaani asioista jotka tunnen, eli rasismi on todella vähäistä täällä Ahvenanmaalla.


    • Hurrit valehtelee

      Jospa joku muukin ihminen sanoisi asioista oikein eikä mitään vääristelyä?
      Jos yksi ruotsimielinen aivopesty kahjo on vastaamassa kaikkien puolesta
      niin on se merkillistä?

      Ahvenanmaalla ei suomenkielisillä ole enää mitään oikeuksia koska
      ruotsikiihkoiset rasistit toimivat omilla argumenteillaan ja ovat
      järjestelmällisesti hävittäneet kaiken sen suomalaisen kulttuurin saarelta.

      Kehoittaisin kaikkia järkeviä ihmisiä kiertämään kaukaa tuo rasistien pesäpaikan!

      • En tiedä miten tämä keskustelu liittyy senioripuolueeseen, mutta vastaan joka tapauksessa. Suomenkielisenä Ahvenanmaalla asuvana (ja tiedän edustavani myös muita täällä asuvia suomenkielisiä) pystyn mielestäni kertomaan suomenkielisten asemasta. Rasismista täällä kirjoittavat ihmiset, joilla ei ole mitään käsitystä elamästä Ahvenanmaalla, tuskin moni heistä on edes käynyt täällä. Täällä on hyvä asua ja elää ihan riippumatta siitä mitä kieltä äidinkielenään puhuu.


    • Syrjintä on törkeää

      Totta on kun ei ole Suomalainen eikä puhu Suomea niin silloin on hyvä asua
      Ahvenanmaalla eikä silloin joudu syrjinnänkohteeksi.

      Ruotsalaisuus on erittäin raakaa ja ihmisiä erottelevaa joten se siitä.

      • Lukutaidossasi on puutteita. Kirjoitin, että täällä on hyvä asua, on äidinkieli mikä tahansa. Se voi siis yhtä hyvin olla suomi kuin vaikka retroromania. Täällä on vähän kammoamaasi rasismia eikä täällä syrjitä ihmisiä.
        Mitä ihmettä tarkoitat tuolla ruotsalaisuudella? Onko Ruotsi mielestäsi raaka maa (miten sen perustelet?) ja millä tavalla Ruotsissa erotellaan ihmisiä? En ymmärrä tarkoitustasi, mutta minun on vaikea uskoa että Ruotsi tai ruotsalaiset olisivat jotenkin raaempia kuin esimerkiksi Suomi tai suomalaiset.


    • Rasistit on tyhmiä

      Suomi on sivistynyt maa mutta ruotsalaiset ovat rasisteja siinä on ero.
      Ahvenanmaalaiset ovat kotoisin ruotsista ja sen näkee miten siellä kohdellaan
      suomenkielisiä heitä saa jopa syrjiä laillisilla oikeuksilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe